neuvokaa

eli jouduin työttömäksi ja en ole ennen ollut vastaavassa tilanteessa, eli mitä tukia mulla on mahd. hakea kun en oikeen tiedä muuta ku sen normaali kortisto jutskan? eli kertokaa ku on vähän tiukkaa muutenki...

5

276

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kassan jäsen...

sinähän saat ansiosidonnaisen oltuasi 9 kk vakituisessa työssä. Kyllä sillä rahalla pärjää vaikka joutuu hieman kiristämään nyörejä..Kai sinä kassaan liityit kun töihin menit? Jos et niin saat asumistuet ja toimentuloa . Mutta 400 eurolla ei ole mukava elää. Sen voin sanoa kokemuksella.

• Neuvoa antava

Kela.fi löytyy

Asumistuki: http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/140508142250PV?OpenDocument
      toimeentulotuen myöntämisperusteista en tiedä mitään.

Ei kukaan voi sanoa mitä voit saada, kun ei tiedä tulojasi, ilmeiseesti olet kuitenkin ns. yksineläjä? Pelkän statuksen perusteella ei saa yhtään mitään, vaan tulot vaikuttavat.

• köyhä ja nyt kipee

työttömyyskorvauksen, ja jos oot liitossa, saat 500 pv isompaa korvausta.
      sitten saat asumistukea, ja toimeentulotukea, ne lasketaan lasten luvun mukaan ja asunon koon mukaan, joka ei saa olla liian suuri perheen kokoon nähden.

Jos olet yh saat korotettua lapsilisää.
      Muutenkin saat lapsilisää jos on lapsia.

Toimeentulotukea haettaessa, sinut luultavasti työöllistetään pakolla minne sattuu työttömyyskoruaksella ja 8 e kulukorvauksella.. se etsitään vaikka kivenraosta.

Niink ävi mullekin, jouduin yhdistyksen ilmaistöihin josta käteen jäävä raha oli pienempi kuin mitä olisin saanut korvauksia... ei auttanut työ yhtään elintasoa, lisäksi tuli matkakorvaukset vielä.

Viis veisaa mitä tietnaat vaikka jäätä pakkasen puolelle, pääasia etä oot ilmaistöissä...

• emävale, tilasto

sitten saat asumistukea, ja toimeentulotukea, ne lasketaan lasten luvun mukaan ja asunon koon mukaan, joka ei saa olla liian suuri perheen kokoon nähden.

Ja tulojen mukaan, tämä aina tuntuu unohtuvan. Ei noita siksi makseta, että on työtön, vaan jos tulot on pienet. KAtso tuo taulukko kelan sivuilta.

• Kiertue

Minulle KELA sponsoroi omalla autolla tehtyjä työnhakumatkoja itse hankittuihin kohteisiin.

Jonkin tason km-korvauksen maksoi.

Siitä vaan töitä hakemaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      85
      16057
    2. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      15404
    3. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      56
      4802
    4. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      4477
    5. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      23
      4393
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      36
      4190
    7. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      57
      4079
    8. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      44
      3930
    9. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      3673
    10. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      42
      3315
    Aihe