nisäkasvain..

nellikkä

heil haluaisin keskustella teidän joilla omakohtaista kokemusta tuplasti pahanlaatuisesta nisäkasvaimesta,sen poistamisesta ja sairauden kulu matkalle jäätiin.sta.itsellä rakas koira kuoli etäpesäkkeisiin juuri tuollaisen kasvaimen leikkauksen jälkeen...n.reilu vuosi leikkauksen jälkeen hengitysvaikeuksien takia vein lääkäriin ja sille matkalle jäimme,suru on niin murskaavaa.

5

448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nellikkä

hei.eikö ole todellakaan suomessa yhtään kohtalotoveria...tuplasti pahanlaatuinen nisäkasvain siis,joka koteloitunut ja saatiin hyvinpois.oli mahd.tosin solutasolla jo olla etäpesä'kkeitä.mutta puhtaat keuhkot tänä vuonna täytti 12sillon.nelli parani hyvin ja kesän ja syksyn ihan pirtsakka.sitten joulunmaissa hitaantu liikkeet hiukan,mut oletin kuuluvan vanhuuteen.meni sitten ihan viikossa tosi huonoksi ja niinhän siinä kävi että keuhkoissa pesäkkeitä laajalti.tosi epätodellista..kaik niin nopeasti etten vieläkään o saanu asiaa kunnolla käsiteltyä samankaltaisten kohtaloiden kANssa keskustelu olisi helpottavaa

• Jehu85

Meidän koiralla oli joskus kaksi nisäkasvainta ja vielä kohdussa lisäksi. Otettiin ohutneula näyte, joka kävi muistaakseni Ruotsissa tutkittavana. Kasvaimet olivat onneksi hyvälaatuisia ja koira eli vielä 8 vuotta (16-vuotiaaksi) eikä kuolinsyy silloinkaan ollut kasvain. Pahalaatuista syöpää ei olisi leikattukaan.

• nellikkä

jep..meillä ell suositteli leikkaustajuuri syystä että jos pah.laat.niin parempi leikata kun koirani oli todella elämäsä kunnossa silloin.pahanlaatuisuuden sitten saimme patologilta tietää. tuntuu olevan aikasta yleisiä nämä kasvaimet.

• täällä x 2
        nellikkä kirjoitti:

jep..meillä ell suositteli leikkaustajuuri syystä että jos pah.laat.niin parempi leikata kun koirani oli todella elämäsä kunnossa silloin.pahanlaatuisuuden sitten saimme patologilta tietää. tuntuu olevan aikasta yleisiä nämä kasvaimet.

Hei!
        Mulla on aivan vastaava kokemus ja peräti 2 kertaa.... =( Tosin rakkaiden koirien kuolemasta on jo aikaa, mutta molemmille nartuille tuli nisäkasvaimia. Toisen kasvaimet huomattiin vasta aika myöhään (koirat oli silloin olleet jonkin aikaa hoidossa muualla ja patit ehti kasvaa hirveän isoiksi, eli ei ees ehditty leikkauttaa), syöpä oli levinnyt keuhkoihin ja koiralla tosi vaikea hengittää. Eka kerralla eläinlääkärillä todettiin, että lopetus on ainoa oikea teko. Koira oli 12 -vuotias. Se oli kova paikka, itkin valtoimenaan kun päivystävältä eläinlääkäriltä lähdimme. Toinen koira eli 14 -vuotiaaksi, siltä leikattiin pahalaatuinen nisäkasvain toukokuussa. Syyskuussa huomasin yksi perjantai, että se hengittää vaivalloisesti eikä halua liikkua. Se oli sellainen de ja vu, että kun mentiin eläinlääkäriin (lauantaina), olin ihan varma, että sinne jää. No, ottivat sitten kuvia, sai nesteenpoistolääkettä, mutta eihän se auttanut. Seuraava aika saatiin tiistaiaamulle, mutta maanantai-iltana jouduin soittamaan eläinlääkärille (sama päivystäjä kun lopetti aiemmin nuoremman koiran), en voinut jättää sitä koiraa enää kärsimään yhdeksi yöksi. Sen hengitys oli käynyt niin vaikeaksi, että pelkäsin että se tukehtuu yöllä kuoliaaksi. Vanhemman lopetus oli surullinen tapahtuma, mutta toisaalta helpotus, koska tiesin, että sen tuskat hävisivät samalla. Kamalaa, itkettää vieläkin, kun kirjoitan tätä, vaikka siitä on 1 1/2 vuotta aikaa jo. =(

Tuntui kyllä todella oudolta, että molemmat koirat kokivat aivan samanlaisen lopun. Jopa viimeisin piikin antanut lääkäri oli sama (ja kaupunki jossa asun on kuitenkin niitä isompia Suomessa). Molemmat ovat nyt tuhkana ja haudattuna mökille mielipaikoilleen. Mieleeni on jäänyt kaihertamaan, ja edelleen näen sen välillä silmissäni, kun tämä vanhempi koira oli sohvalla. Istuin sen viereen ja se nojasi päänsä rintaani ja katsoi minua. Sen hengitys pihisi. Säntäsin saman tien puhelimeen soittamaan eläinlääkäriä itku kurkussa ja koira lähti sohvalta. Joku pitää varmaan ihan hölmönä, mutta olen surenut sitäkin jälkeenpäin, että miksi en jäänyt siihen edes hetkeksi hänen kanssaan. Olisi sen puhelinsoiton ehtinyt. Se oli viimeinen kerta kun se nojasi minuun. =(

Se on niin surullista... Joten syvä osanottoni Sinulle. Koita jaksaa.

• nellikkä
        täällä x 2 kirjoitti:

Hei!
        Mulla on aivan vastaava kokemus ja peräti 2 kertaa.... =( Tosin rakkaiden koirien kuolemasta on jo aikaa, mutta molemmille nartuille tuli nisäkasvaimia. Toisen kasvaimet huomattiin vasta aika myöhään (koirat oli silloin olleet jonkin aikaa hoidossa muualla ja patit ehti kasvaa hirveän isoiksi, eli ei ees ehditty leikkauttaa), syöpä oli levinnyt keuhkoihin ja koiralla tosi vaikea hengittää. Eka kerralla eläinlääkärillä todettiin, että lopetus on ainoa oikea teko. Koira oli 12 -vuotias. Se oli kova paikka, itkin valtoimenaan kun päivystävältä eläinlääkäriltä lähdimme. Toinen koira eli 14 -vuotiaaksi, siltä leikattiin pahalaatuinen nisäkasvain toukokuussa. Syyskuussa huomasin yksi perjantai, että se hengittää vaivalloisesti eikä halua liikkua. Se oli sellainen de ja vu, että kun mentiin eläinlääkäriin (lauantaina), olin ihan varma, että sinne jää. No, ottivat sitten kuvia, sai nesteenpoistolääkettä, mutta eihän se auttanut. Seuraava aika saatiin tiistaiaamulle, mutta maanantai-iltana jouduin soittamaan eläinlääkärille (sama päivystäjä kun lopetti aiemmin nuoremman koiran), en voinut jättää sitä koiraa enää kärsimään yhdeksi yöksi. Sen hengitys oli käynyt niin vaikeaksi, että pelkäsin että se tukehtuu yöllä kuoliaaksi. Vanhemman lopetus oli surullinen tapahtuma, mutta toisaalta helpotus, koska tiesin, että sen tuskat hävisivät samalla. Kamalaa, itkettää vieläkin, kun kirjoitan tätä, vaikka siitä on 1 1/2 vuotta aikaa jo. =(

Tuntui kyllä todella oudolta, että molemmat koirat kokivat aivan samanlaisen lopun. Jopa viimeisin piikin antanut lääkäri oli sama (ja kaupunki jossa asun on kuitenkin niitä isompia Suomessa). Molemmat ovat nyt tuhkana ja haudattuna mökille mielipaikoilleen. Mieleeni on jäänyt kaihertamaan, ja edelleen näen sen välillä silmissäni, kun tämä vanhempi koira oli sohvalla. Istuin sen viereen ja se nojasi päänsä rintaani ja katsoi minua. Sen hengitys pihisi. Säntäsin saman tien puhelimeen soittamaan eläinlääkäriä itku kurkussa ja koira lähti sohvalta. Joku pitää varmaan ihan hölmönä, mutta olen surenut sitäkin jälkeenpäin, että miksi en jäänyt siihen edes hetkeksi hänen kanssaan. Olisi sen puhelinsoiton ehtinyt. Se oli viimeinen kerta kun se nojasi minuun. =(

Se on niin surullista... Joten syvä osanottoni Sinulle. Koita jaksaa.

kiito,on lohdullista ja äärettömän surullista että samoja kokenut löytyy...päivät on niin epätodellisia menee eteenpäin kuin unessa ,sellanen sokki tää kurja kokemus on.itsekin silloin kiireellä päivystykseen soitin ja vauhdilla mentiinkin,halusin silloin vielä toivoa että kotia tulisimme,perillä sitten elll ilmeestä jomelkein tiesin,pahasti on asiat.miettiny olen itekin et miksi moinen kiire oli silloin,mutta ehkä sitä niin kovasti vain halusi pelastaa toisen..ettei pahinta edes ajuatellu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4541
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2420
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1981
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1779
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      79
      1543
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      11
      1061
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      93
      900
    9. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      39
      827
    10. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      118
      818
    Aihe