Kone lähtee Helsingin lentokentältä ti aamuna klo 5.10 ja 5hengen perheen pitäisi tilata taksi kotoa lentokentälle Vantaalta. Tavallinen taksi ei ottane meitä kyytiin joten onnistuuko miten helposti tilataksin tilaus yöllä kello kolmeksi ?
Tilataksin tilaaminen
17
1805
Vastaukset
- yks vaan
kunhan et tilaa sitä lähitaksista. Siellä tahtoo jäädä hoitamatta.....
- voi onnistua
tilaa vaikka maxi-taxi
- kkkkkkkkkk112
Kun kyse Vantaasta niin kyllä tuolta Lähitaksista 0100 7300 voi mainiosti tilata, on toiminut hyvin. Kyllä niitä tilatakseja on saatavilla. Parhaitenhan tuo onnistuu sillä että tekee ennakkotilauksen lähtöajankohdaksi. Itsellä ei ole ollut moittimista.
- tilata
myös www.tjplines.fi
- Lähitaksin as.
Ja lisäisin tähän vielä sen, että Lähitaksi myös saktioi kuljettajia, joille keikka ei kelpaa, eli peruuttelevat sitä. Samaa ei tapahdu HTD:ssa, koska heidän ei edes tarvitse kuitata tarjottavaa keikkaa:) Se on ihan pelle pulju, näin kertoi eräs kuljettaja, joka ajaa sekä Vantaalla, että Helsingissä. Kertoi aikovansa siirtyä ajamaan kokonaan Vantaalle. Toimii kuulemma Lähitaksi 100x paremmin ja laajemmalla aluella, kun HTD.
- Lähitaksin ex-as.
Lähitaksin as. kirjoitti:
Ja lisäisin tähän vielä sen, että Lähitaksi myös saktioi kuljettajia, joille keikka ei kelpaa, eli peruuttelevat sitä. Samaa ei tapahdu HTD:ssa, koska heidän ei edes tarvitse kuitata tarjottavaa keikkaa:) Se on ihan pelle pulju, näin kertoi eräs kuljettaja, joka ajaa sekä Vantaalla, että Helsingissä. Kertoi aikovansa siirtyä ajamaan kokonaan Vantaalle. Toimii kuulemma Lähitaksi 100x paremmin ja laajemmalla aluella, kun HTD.
Onko "eräs kuljettaja" koevapaalla jostain "henkisestä valmennuksesta"? Erikoinen tyyppi kun menossa vantaalle ajamaan jos kerran sanktioita ropisee...
Omat kokemukseni oli että keilaniemessä joutui odottamaan 30 min autoa vaikka ikkunasta näki tolpalla olevan koko ajan vapaita autoja. Keikka kun hukkui lähitaksin tietokoneisiin... - Megelin
Lähitaksin ex-as. kirjoitti:
Onko "eräs kuljettaja" koevapaalla jostain "henkisestä valmennuksesta"? Erikoinen tyyppi kun menossa vantaalle ajamaan jos kerran sanktioita ropisee...
Omat kokemukseni oli että keilaniemessä joutui odottamaan 30 min autoa vaikka ikkunasta näki tolpalla olevan koko ajan vapaita autoja. Keikka kun hukkui lähitaksin tietokoneisiin...Keilaniemessä kannattaa soittaa suoraan tolppapuhelimeen, sillä asema on kymmenen auton yhteisliikenneasema. Tämä tarkoittaa sitä, että siellä voi olla vaikka 10 helsingin autoa, joille eivät lähitaksin kyydit välity. Usein asemalla onkin useampi helsingin auto, saavat luonnollisesti paljon kyytejä keskustan hotelleista esim. Nokialle ja jäävät sitten Keilaniemen tolpalle.
Soittamalla tolppapuhelimeen, vastaa ensimmäisenä oleva auto siihen puhelimeen, oli kyseessä sitten minkä kunnan auto tahansa. Ei myöskään tarvitse keskusta "turhana" välikätenä tilaukselle.
Ja aiempiin viesteihin: Lähitaksin laitteet mahdollistavat ajotarjouksen hylkäämisen ja myös hyväksytyn tilauksen voi vielä jälkikäteen perua. Sanktioita voidaan jakaa, jos kyytien peruminen ja hylkääminen on säännöllistä, eli puhutaan kyytien valikoinnista. HTD:n puolella tarjottu kyyti voidaan hylätä, mutta jo hyväksytyn tilauksen peruminen ei ole mahdollista ilman soittoa keskukseen. Sanktioista en tiedä. - ja aina HTD;)
Megelin kirjoitti:
Keilaniemessä kannattaa soittaa suoraan tolppapuhelimeen, sillä asema on kymmenen auton yhteisliikenneasema. Tämä tarkoittaa sitä, että siellä voi olla vaikka 10 helsingin autoa, joille eivät lähitaksin kyydit välity. Usein asemalla onkin useampi helsingin auto, saavat luonnollisesti paljon kyytejä keskustan hotelleista esim. Nokialle ja jäävät sitten Keilaniemen tolpalle.
Soittamalla tolppapuhelimeen, vastaa ensimmäisenä oleva auto siihen puhelimeen, oli kyseessä sitten minkä kunnan auto tahansa. Ei myöskään tarvitse keskusta "turhana" välikätenä tilaukselle.
Ja aiempiin viesteihin: Lähitaksin laitteet mahdollistavat ajotarjouksen hylkäämisen ja myös hyväksytyn tilauksen voi vielä jälkikäteen perua. Sanktioita voidaan jakaa, jos kyytien peruminen ja hylkääminen on säännöllistä, eli puhutaan kyytien valikoinnista. HTD:n puolella tarjottu kyyti voidaan hylätä, mutta jo hyväksytyn tilauksen peruminen ei ole mahdollista ilman soittoa keskukseen. Sanktioista en tiedä.Vaikka Keilaniemi on yhteisliikenne asema, ei se suinkaan tarkoita, että Helsinkiläset hoitavat sen alueen liikennettä tai ettei Espoon autoja olisi asemalla. Väite, ettei Lähitaksiin soitetut kyydit välity Helsingin autoihin on pötyä. Lähitaksiin soitetut kyydit välittyvät Helsingin autoihin, jos omia autoja ei ole saatavilla ja päin vastoin. Tänä päivänä omia autoja on tarjolla niin Lähitaksilla, kuin HTD:lla ihan tarpeeksi.
"Soittamalla tolppapuhelimeen, vastaa ensimmäisenä oleva auto siihen puhelimeen, oli kyseessä sitten minkä kunnan auto tahansa. Ei myöskään tarvitse keskusta "turhana" välikätenä tilaukselle."
Edellinen ei pidä paikkaansa, sillä yhteisliikenne asemilla saa olla vain Helsingin, Espoon ja Vantaan autoja niiden 10 joukossa. Soittamalla Lähitaksiin asiakkaita palvelee 13 kunnan autot Helsinkiläiset jos omia ei löydy. Kaikkein järkevintä on soittaa GSM-puhelimella numeroon 0100 7301, tällöin puhelu siirtyy suoraan lähimmän Lähitaksin auton matkapuhelimeen ja asiakas pääsee keskustelemaan suoraan kuljettajan kanssa. Kyseinen numero toimii koko maassa, myös Helsigissä.
"Ja aiempiin viesteihin: Lähitaksin laitteet mahdollistavat ajotarjouksen hylkäämisen ja myös hyväksytyn tilauksen voi vielä jälkikäteen perua."
Tottakai kyseinen toiminto on oltava nykypäivän autolaitteissa. Eteen tulee aina tilanteita, joissa kyyti on pystyttävä myös perumaan ilman mitään keskukseen soittamisia. Väärin perustein perutut kyydit on sitten erikseen. HTD:n auton on aina soitettava keskukseen, mikäli kuittaa kyydin, jonne ei maantieteellisesti pääse ajamaan, vaikka olisi kuinka lähellä osoitetta. Kumpi on siis järkevämpää ainainen soittelu keskukseen vai autolaitteessa oleva toiminne, jolla sama asia voidaan hoitaa 100 kertaa nopeammin ja kyyti siirtyy välittömästi toiseen autoon?
"HTD:n puolella tarjottu kyyti voidaan hylätä"
Tämä tarkoittaa asiakkaan kannalta sitä, että HTD:n autot eivät edes kuittaa osoitteita, mikäli ne eivät niitä miellytä. Tämä on vuosia kestänyttä kikkailua ja todellakin sitä kyydin valkkausta ja jopa HTD:n siunauksella. Lisäksi HTD:lle soitettu tilaus "häviää" 10min jälkeen, jos kukaan ei sitä ole kuitannut ja asiakkaan on tehtävä uusi tilaus mutta Lähitaksiin tehty tilaus ei häviä minnekkään, mikäli keskus tai asiakas ei itse sitä peruuta. - Megelin
ja aina HTD;) kirjoitti:
Vaikka Keilaniemi on yhteisliikenne asema, ei se suinkaan tarkoita, että Helsinkiläset hoitavat sen alueen liikennettä tai ettei Espoon autoja olisi asemalla. Väite, ettei Lähitaksiin soitetut kyydit välity Helsingin autoihin on pötyä. Lähitaksiin soitetut kyydit välittyvät Helsingin autoihin, jos omia autoja ei ole saatavilla ja päin vastoin. Tänä päivänä omia autoja on tarjolla niin Lähitaksilla, kuin HTD:lla ihan tarpeeksi.
"Soittamalla tolppapuhelimeen, vastaa ensimmäisenä oleva auto siihen puhelimeen, oli kyseessä sitten minkä kunnan auto tahansa. Ei myöskään tarvitse keskusta "turhana" välikätenä tilaukselle."
Edellinen ei pidä paikkaansa, sillä yhteisliikenne asemilla saa olla vain Helsingin, Espoon ja Vantaan autoja niiden 10 joukossa. Soittamalla Lähitaksiin asiakkaita palvelee 13 kunnan autot Helsinkiläiset jos omia ei löydy. Kaikkein järkevintä on soittaa GSM-puhelimella numeroon 0100 7301, tällöin puhelu siirtyy suoraan lähimmän Lähitaksin auton matkapuhelimeen ja asiakas pääsee keskustelemaan suoraan kuljettajan kanssa. Kyseinen numero toimii koko maassa, myös Helsigissä.
"Ja aiempiin viesteihin: Lähitaksin laitteet mahdollistavat ajotarjouksen hylkäämisen ja myös hyväksytyn tilauksen voi vielä jälkikäteen perua."
Tottakai kyseinen toiminto on oltava nykypäivän autolaitteissa. Eteen tulee aina tilanteita, joissa kyyti on pystyttävä myös perumaan ilman mitään keskukseen soittamisia. Väärin perustein perutut kyydit on sitten erikseen. HTD:n auton on aina soitettava keskukseen, mikäli kuittaa kyydin, jonne ei maantieteellisesti pääse ajamaan, vaikka olisi kuinka lähellä osoitetta. Kumpi on siis järkevämpää ainainen soittelu keskukseen vai autolaitteessa oleva toiminne, jolla sama asia voidaan hoitaa 100 kertaa nopeammin ja kyyti siirtyy välittömästi toiseen autoon?
"HTD:n puolella tarjottu kyyti voidaan hylätä"
Tämä tarkoittaa asiakkaan kannalta sitä, että HTD:n autot eivät edes kuittaa osoitteita, mikäli ne eivät niitä miellytä. Tämä on vuosia kestänyttä kikkailua ja todellakin sitä kyydin valkkausta ja jopa HTD:n siunauksella. Lisäksi HTD:lle soitettu tilaus "häviää" 10min jälkeen, jos kukaan ei sitä ole kuitannut ja asiakkaan on tehtävä uusi tilaus mutta Lähitaksiin tehty tilaus ei häviä minnekkään, mikäli keskus tai asiakas ei itse sitä peruuta.Annoin ehkä väärän kuvan tai kenties sinä ymmärsit minua väärin, mutta provoilu ei ollut tarkoituksenani. En myöskään yrittänyt mustamaalata HTD:n enkä myöskään lähitaksin toimintaa/ominaisuuksia. Yritin tuoda asiakkaan kannalta järkeviä vaihtoehtoja esille, koska keilaniemessä taksin odottaminen 30min ei todellakaan ole järkevää jos takseja kerta on tolpalla.
Interlink ei tullut minulle kyllä heti mieleen, joten väitteeni kyytien siirtymisestä tilausvälityskeskukselta toiselle oli pötyä niinkuin mainitsit. Toisaalta interlink ei käsittääkseni ole edes aina päällä, joten en laskisi asioita sen varaan.
Ja siinämielessä väitteeni "Soittamalla tolppapuhelimeen, vastaa ensimmäisenä oleva auto siihen puhelimeen, oli kyseessä sitten minkä kunnan auto tahansa" pitää paikkansa, että tosiaankin jos tolpalla on auto niin ei ole väliä onko se helsingin vai espoon vai kenties turun auto siellä kyttäämässä yhteisliikennesääntöjen vastaisesti. Samaan puhelimeen kuljettaja siellä voi kuitenkin vastata. Jos tolpalla ei ole autoja niin silloin luonnollisesti soitto siirtyy lähitaksin autoon, jolloin HTD on käytännössä poissuljettu.
Ja viimeiseen.. itse ajan lähitaksin puolella taksia ja en siis yrittänyt sanoa että hyväksytyn kyydin perumismahdollisuus olisi huono ominaisuus. Päinvastoin. Kerroin vain faktat: lähitaksilla pystyy, HTD:lla ei pysty perumaan hyväksyttyä kyytiä ilman soittoa keskukseen. Päättelit vain itse että tässäkin on taustalla joku HTD-provoilu. Loppujenlopuksi asiakasta ei kuitenkaan kiinnosta olla aivan noin pikkutarkka kuin itse asian esitit. Sillä ei tosiaan ole suurimmassa osassa tapauksista mitään väliä, onko kuittaava auto Espoon, Helsingin vai kenties joku meistä mitääntietämättömistä savipyöristä.. - hmmler
Megelin kirjoitti:
Annoin ehkä väärän kuvan tai kenties sinä ymmärsit minua väärin, mutta provoilu ei ollut tarkoituksenani. En myöskään yrittänyt mustamaalata HTD:n enkä myöskään lähitaksin toimintaa/ominaisuuksia. Yritin tuoda asiakkaan kannalta järkeviä vaihtoehtoja esille, koska keilaniemessä taksin odottaminen 30min ei todellakaan ole järkevää jos takseja kerta on tolpalla.
Interlink ei tullut minulle kyllä heti mieleen, joten väitteeni kyytien siirtymisestä tilausvälityskeskukselta toiselle oli pötyä niinkuin mainitsit. Toisaalta interlink ei käsittääkseni ole edes aina päällä, joten en laskisi asioita sen varaan.
Ja siinämielessä väitteeni "Soittamalla tolppapuhelimeen, vastaa ensimmäisenä oleva auto siihen puhelimeen, oli kyseessä sitten minkä kunnan auto tahansa" pitää paikkansa, että tosiaankin jos tolpalla on auto niin ei ole väliä onko se helsingin vai espoon vai kenties turun auto siellä kyttäämässä yhteisliikennesääntöjen vastaisesti. Samaan puhelimeen kuljettaja siellä voi kuitenkin vastata. Jos tolpalla ei ole autoja niin silloin luonnollisesti soitto siirtyy lähitaksin autoon, jolloin HTD on käytännössä poissuljettu.
Ja viimeiseen.. itse ajan lähitaksin puolella taksia ja en siis yrittänyt sanoa että hyväksytyn kyydin perumismahdollisuus olisi huono ominaisuus. Päinvastoin. Kerroin vain faktat: lähitaksilla pystyy, HTD:lla ei pysty perumaan hyväksyttyä kyytiä ilman soittoa keskukseen. Päättelit vain itse että tässäkin on taustalla joku HTD-provoilu. Loppujenlopuksi asiakasta ei kuitenkaan kiinnosta olla aivan noin pikkutarkka kuin itse asian esitit. Sillä ei tosiaan ole suurimmassa osassa tapauksista mitään väliä, onko kuittaava auto Espoon, Helsingin vai kenties joku meistä mitääntietämättömistä savipyöristä..Kannattaa soittaa tolpalle, siellä joko vastataan tai sitten se siirtyy keskuksen ikuisten rattaiden väliin pyörimään bittiavaruudessa...
- oikeassa olet
Megelin kirjoitti:
Annoin ehkä väärän kuvan tai kenties sinä ymmärsit minua väärin, mutta provoilu ei ollut tarkoituksenani. En myöskään yrittänyt mustamaalata HTD:n enkä myöskään lähitaksin toimintaa/ominaisuuksia. Yritin tuoda asiakkaan kannalta järkeviä vaihtoehtoja esille, koska keilaniemessä taksin odottaminen 30min ei todellakaan ole järkevää jos takseja kerta on tolpalla.
Ja viimeiseen.. itse ajan lähitaksin puolella taksia ja en siis yrittänyt sanoa että hyväksytyn kyydin perumismahdollisuus olisi huono ominaisuus. Päinvastoin. Kerroin vain faktat: lähitaksilla pystyy, HTD:lla ei pysty perumaan hyväksyttyä kyytiä ilman soittoa keskukseen. Päättelit vain itse että tässäkin on taustalla joku HTD-provoilu. Loppujenlopuksi asiakasta ei kuitenkaan kiinnosta olla aivan noin pikkutarkka kuin itse asian esitit. Sillä ei tosiaan ole suurimmassa osassa tapauksista mitään väliä, onko kuittaava auto Espoon, Helsingin vai kenties joku meistä mitääntietämättömistä savipyöristä..Oikeassa olet. Asiakkaalle tärkeintä on todellakin se, että hän saa auton kun sitä tarvitsee, ei se mistä kunnasta se on. Sorruin turhan pikkutarkkaan "pilkun viilaamiseen" myönnetään:). Mielestäni tämä jostain esille putkahtanut tieto auton odottamisesta 30min Keilaniemessä, vaikka asemalla oli autoja on kyllä jostain muualta, kuin eleävästä elämästä. Jatketaan asiakkaiden palvelemista ja jätetään moiset väitteet elämään omaa elämäänsä.
- acc2
Onnistuu ainakin Airport-taksilla. www.airporttaxi.fi Tee tilaus hyvissä ajoin ennen lähtöä eli vaikkapa edeltävänä päivänä tai aiemminkin. Kyse on kimppakyydistä, mutta voit tilata auton myös yksinomaan perheesi käyttöön. Hinnanero on kimppa- ja yksityiskyydin välillä melko pieni, kun matkustajia on viisi.
- Megelin
Niin ja itse aiheesta:
Tilataksin tilaaminen kannattaa hoitaa etukäteen, jolloin ajoissa saapuva taksi perii taksapäätöksen mukaisen 6,15€ ennakkotilausmaksun. Tila-autojen määrä ei ole mikään valtava, joten en luottaisi siihen, että saatte normaalitilauksella tila-autoa kovinkaan nopeasti.
Airport Taxi ei käsittääkseni suorita kuljetuksia Vantaalle/Vantaalta. Private-puoli voi olla asia erikseen, mutta kimppataksit eivät taida liikennöidä Vantaan puolella. - HannuKOVY
Megelin kirjoitti:
Niin ja itse aiheesta:
Tilataksin tilaaminen kannattaa hoitaa etukäteen, jolloin ajoissa saapuva taksi perii taksapäätöksen mukaisen 6,15€ ennakkotilausmaksun. Tila-autojen määrä ei ole mikään valtava, joten en luottaisi siihen, että saatte normaalitilauksella tila-autoa kovinkaan nopeasti.
Airport Taxi ei käsittääkseni suorita kuljetuksia Vantaalle/Vantaalta. Private-puoli voi olla asia erikseen, mutta kimppataksit eivät taida liikennöidä Vantaan puolella.Kovaselta tilataxit 0200 600 600
- AJON
HannuKOVY kirjoitti:
Kovaselta tilataxit 0200 600 600
KAJON www,kajon.fi ANTAA PARHAAN AJON
- volvomarkkanen
- mm
tilaa kajon vie perille
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078