hentohöyhenheinän koulinta

Höyhentäjä

Apua, minulla on rasiallinen kymmenensenttisiä Stipa tenuissiman taimia. En saa mistään selville kuinka monta laitetaan minkä kokoiseen ruukkuun. Pistin äsken muutaman lävistäjältään ehkä 15 cm ruukkuun. Näytti kyllä tosi aneemiselta. Kasvaako ne vahvasti? Vai pannaanko ruukku pullolleen taimia, vaiko pikkuruukkuun vain yksi yksinäinen? Hirveän huonosti saa mitään neuvoja netistä tähän pulmaan.

Lisäksi aion tehdä jotain niin höpsöä, että yritän saada ne ruukut kesällä menestymään länsiparvekkeellani, toivottavasti ei ihan syntyneenä kuollut ajatus...

2

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höyhentäjä

      Niin siis itse kylvin tähän asti. Ja hyvin muuten itivät!

    • Jos kasvattaa ruukuissa heiniä, ehkä paras on koulia hennot alut tupsuina, osa saattaa kuitenkin kuolla. Jos koulii liian paljon yhteen ruukkuun, peli ei suinkaan ole menetetty, vaan ainahan sen pystyy jakamaan taas uudelleen. Eli tässä tapauksessa enempi on parempi ja sitten vaan seurailet tilannetta.

      Uskon että länsipuolella menestyvät oikein hyvin, muistat vaan ettet ylikastele. Ruohot kestävät paremmin kuivaa kuin märkää! Ja liika lannoite on pahasta, korsista tulee liian pehmeitä ja koko kasvi kituu.

      Ja odotappa kunhan se röyhähtää kasvuun. Kun pääsee alkuun, kasvu on todella nopeaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2675
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2262
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2020
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1739
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1656
    8. 91
      1583
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1457
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe