Ryhtiliike

beenthere

Testi hyökkää taas. Pannaampa kampoihin ja tehdään niinkuin WW viimeksi ja nostetaan näitä kunnon keskuseluja tuohon ylemmäksi. Ei tarvita muuta kuin pikku kommentti keskusteluun ja se nousee tuon saamarin testin ohi.

41

245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

Minä en kyllä tajua mikä tuota tyyppiä vaivaa, ellei sitten se surullisenkuuluisa uskiksen pahansuopaisuus.

Ihan asiasta toiseen. Tiedätkö kuka on ensimmäinen suomalainen, joka kävi Australiassa? Mistä kotoisin, minä vuonna?

• beenthere

Nyt ei just tuu nimi mieleen. Se on ihan tossa huulella. Anna pieni vinkki.

• Kössönöm
        beenthere kirjoitti:

Nyt ei just tuu nimi mieleen. Se on ihan tossa huulella. Anna pieni vinkki.

James Cook

• beenthere
        Kössönöm kirjoitti:

James Cook

En vieläkään saa mieleeni. Seuraava vinkki.

• beenthere kirjoitti:

Turun akatemian lehtori aikoinaan..

• weccu kirjoitti:

Turun akatemian lehtori aikoinaan..

Rehtori..

• Kössönöm
        beenthere kirjoitti:

on Intian valtameressä.

• Aatteleppaite2.0
        Kössönöm kirjoitti:

on Intian valtameressä.

varustettu saari siellä jossakin.
        Voi kun maailma olisi yhtä ISO kuin silloin,nyt seikkaulumatkailu on niin tylsää...

• Kössönöm
        Aatteleppaite2.0 kirjoitti:

Voi kun maailma olisi yhtä ISO kuin silloin,nyt seikkaulumatkailu on niin tylsää...

Uudesta Seelannista tuotu kivi ja siihen istutettu reliefi on Rettigin palatsin seinään upotettuna lasin alle.

Eikös se ollut pieni saariryhmä?

• beenthere

Ei kertakaikkiaan, nyt en kyllä millään keksi. ,Minulle on tullut mieleen seuraavat: Hanno Merenkulkija, Eerik Punainen, Leif Eriksson, Kristoffer Kolumbus, Amerigo Vespucci, Fernão de Magalhães, Adolf Erik Nordenskiöld, Fridtjof Nansen, Roald Amundsen, Ernest Shackleton, Hiram Bingham,

Mutta tiedän, että näistä se ei ole kukaan. Olen ihan ymmällä.

• Kössönöm
        beenthere kirjoitti:

Ei kertakaikkiaan, nyt en kyllä millään keksi. ,Minulle on tullut mieleen seuraavat: Hanno Merenkulkija, Eerik Punainen, Leif Eriksson, Kristoffer Kolumbus, Amerigo Vespucci, Fernão de Magalhães, Adolf Erik Nordenskiöld, Fridtjof Nansen, Roald Amundsen, Ernest Shackleton, Hiram Bingham,

Mutta tiedän, että näistä se ei ole kukaan. Olen ihan ymmällä.

Etkö muka luntannut?

Suomalaisesta oli kyse. Ja tarkemmin sanottuna turkulaisesta.

• Aatteleppaite2.0
        Kössönöm kirjoitti:

Uudesta Seelannista tuotu kivi ja siihen istutettu reliefi on Rettigin palatsin seinään upotettuna lasin alle.

Eikös se ollut pieni saariryhmä?

Yksi saari,muistelisin joku Spärdärihän se nimi oli.

• Kössönöm

Yksi saari,muistelisin joku Spärdärihän se nimi oli.

Niinpäs taisi ollakin. Yksi saari saariryhmästä.

Törmäsin tänään tuon miehen tarinaan, kun suomalaisia siirtolaisia koskevaa juttua luin.

• Aatteleppaite2.0
        Kössönöm kirjoitti:

Niinpäs taisi ollakin. Yksi saari saariryhmästä.

Törmäsin tänään tuon miehen tarinaan, kun suomalaisia siirtolaisia koskevaa juttua luin.

siellä alhaalla?

• beenthere
        Kössönöm kirjoitti:

Etkö muka luntannut?

Suomalaisesta oli kyse. Ja tarkemmin sanottuna turkulaisesta.

Herman Dietrich Spöring?

• Kössönöm

siellä alhaalla?

Alhaalla missä? Eikös Tellus ole pyöreä?

• beenthere
        Kössönöm kirjoitti:

Osuit juuri minun ongelmaani. Saan aina moitteita kun puhun, että lähden ylös etelään. Se on kuulemma alhaalla. Minulle ei pohjoista ole olemassakaan ja etelämmässä on ylöspäin, kaikin puolin. Täytyy muistaa tuo maapallo on pyöreä-kommentti.

• Aatteleppaite2.0
        Kössönöm kirjoitti:

siellä alhaalla??

• Aatteleppaite2.0
        beenthere kirjoitti:

Osuit juuri minun ongelmaani. Saan aina moitteita kun puhun, että lähden ylös etelään. Se on kuulemma alhaalla. Minulle ei pohjoista ole olemassakaan ja etelämmässä on ylöspäin, kaikin puolin. Täytyy muistaa tuo maapallo on pyöreä-kommentti.

lännessä on itä,tiedätkös muuta,pääs on puuta.
        Sanoo poikani 8v kun liikaa mietin asioita.

• Kössönöm
        beenthere kirjoitti:

Herman Dietrich Spöring?

Juu, justiinsa. Olen tänään tuntitolkulla selannut erästä aineistoa ja tuohon juutuin. En ollut ennen koko hepusta kuullutkaan.

Tässä muuten kiva artikkeli aiheesta.

http://punainenturku.blogspot.com/2009/06/vega.html

Mutta Olavi Koivukangas on tehnyt juurikin tuon muistomerkin eteen hommia.

"Tutkimustyöni yhteydessä kävin
        samoilla etelämeren saarilla,
        missä Spöring oli käynyt. Australian
        eurooppalaisen asutuksen
        200-vuotisjuhlien aikaan v 1988
        kävin Uuden-Seelannin pohjoissaaren
        itälaidalla Tolagan lahdella,
        missä ovat pienet Spöringin saaret.
        Nämä ensimmäiset siellä löydetyt
        saaret kapteeni Cook nimitti
        Spöringin mukaan, mikä osoittaa
        Spöringin nauttimaa arvostusta
        hänen silmissään. Halusin tuoda
        Spöringin saarilta suuren luonnonkiven
        Turkuun ja tehdä siitä muistomerkin
        Spöringille. Kiven haku
        paikallisen maanviljelijän veneellä
        ja parin vahvan poliisimiehen
        avustuksella oli melkoinen operaatio
        ja elämys. Spöringin saari
        on maoriväestön pyhää maata, ja
        muistan elävästi kuinka paikallinen
        maoripappi siunasi kiven vapauttaakseen
        sen pahoista hengistä
        ennen kuin se matkaisi kaukaiseen
        pohjolaan."

http://www.migrationinstitute.fi/art/pdf/SM_2007_2.pdf

• beenthere

lännessä on itä,tiedätkös muuta,pääs on puuta.
        Sanoo poikani 8v kun liikaa mietin asioita.

Noita ikuisia "viisauksia". Minulla oli lastenhoitaja joka kysyi aina: "Kumpi ja Kampi tappeli, kumpi voitti?".

• beenthere
        Kössönöm kirjoitti:

Juu, justiinsa. Olen tänään tuntitolkulla selannut erästä aineistoa ja tuohon juutuin. En ollut ennen koko hepusta kuullutkaan.

Tässä muuten kiva artikkeli aiheesta.

http://punainenturku.blogspot.com/2009/06/vega.html

Mutta Olavi Koivukangas on tehnyt juurikin tuon muistomerkin eteen hommia.

"Tutkimustyöni yhteydessä kävin
        samoilla etelämeren saarilla,
        missä Spöring oli käynyt. Australian
        eurooppalaisen asutuksen
        200-vuotisjuhlien aikaan v 1988
        kävin Uuden-Seelannin pohjoissaaren
        itälaidalla Tolagan lahdella,
        missä ovat pienet Spöringin saaret.
        Nämä ensimmäiset siellä löydetyt
        saaret kapteeni Cook nimitti
        Spöringin mukaan, mikä osoittaa
        Spöringin nauttimaa arvostusta
        hänen silmissään. Halusin tuoda
        Spöringin saarilta suuren luonnonkiven
        Turkuun ja tehdä siitä muistomerkin
        Spöringille. Kiven haku
        paikallisen maanviljelijän veneellä
        ja parin vahvan poliisimiehen
        avustuksella oli melkoinen operaatio
        ja elämys. Spöringin saari
        on maoriväestön pyhää maata, ja
        muistan elävästi kuinka paikallinen
        maoripappi siunasi kiven vapauttaakseen
        sen pahoista hengistä
        ennen kuin se matkaisi kaukaiseen
        pohjolaan."

http://www.migrationinstitute.fi/art/pdf/SM_2007_2.pdf

Minä en ole ennen kuullutkaan koko miehestä, mutta nyt täytyy painaa nimi mieleen. Mielenkiintoista.

• Kössönöm
        beenthere kirjoitti:

Minä en ole ennen kuullutkaan koko miehestä, mutta nyt täytyy painaa nimi mieleen. Mielenkiintoista.

tulet visiitille Turkuun, niin käydään yhdessä pällistelemässä herran muistolaattaa. Se on siinä Rettigin palatsin yhteydessä toimivassa Aboa Vetus & Ars Nova museossa. Siirtolaisinstituutissa on vielä lisäksi hänestä tehty pronssipää.

• beenthere
        Kössönöm kirjoitti:

tulet visiitille Turkuun, niin käydään yhdessä pällistelemässä herran muistolaattaa. Se on siinä Rettigin palatsin yhteydessä toimivassa Aboa Vetus & Ars Nova museossa. Siirtolaisinstituutissa on vielä lisäksi hänestä tehty pronssipää.

Onkos observatoriolla taas jotain jännittävää tarjontaa ihmisille? Muistan sinun joskus kertoneen, että Valtaoja järjestää yleisötilaisuuksia. Jos on, niin tulen heti.

• Kössönöm
        beenthere kirjoitti:

Onkos observatoriolla taas jotain jännittävää tarjontaa ihmisille? Muistan sinun joskus kertoneen, että Valtaoja järjestää yleisötilaisuuksia. Jos on, niin tulen heti.

asustelee enimmäkseen Helsingissä tietääkseni nykyään, vaikka onkin Tuorlan observatoriossa töissä. Yliopisto niitä tilaisuuksia on järjestänyt. Mutta koska Valtaoja puhuu hauskasti vaikka porkkanan kasvatuksesta, niin hän usein on milloin missäkin tilaisuudessa puhumassa.

Mutta juu, Uudessa Apteekissa hänet varmaan näkee, ainakin kesäisin. En ole käynyt kuin muutaman kerran kyseisessä kapakissa vuosia sitten.

Katsoin äsken niin surullisen jännärin, ettei taida uni tulla silmään.

• Kössönöm
        beenthere kirjoitti:

Että kun ihmiset katselevat karttaa paperista, niin Pohjoisnapa näyttää olevan ylhäällä ja Etelänapa alhaalla.

Vähän sama juttu tuon "taivaan" kanssa. Missä ylhäällä se muka on. Se on ympärillä.

• Taas te darwinistiset ateistit sorratte heikompianne, koska se on muka luonnonlaki, jota kaikkien on pakko noudattaa. Kyseessähän on selvästi sokea, joka viestittää omalla äidinkielellään, pistekirjoituksella. Mitä teillä on sokeita vastaan?

• Aatteleppaite2.0

eivät ole muita heikompia,rasisti;)

• Aatteleppaite2.0 kirjoitti:

eivät ole muita heikompia,rasisti;)

Tarkoitin, että näkörajoitteinen ystävämme on muita heikommassa *asemassa*, koska darvinismit uskovat että heidän tulee sortaa häntä. Luultavasti he myös haluaisivat koulusurmata hänet stalinistisella tavalla.

• Aatteleppaite2.0
        Aatami9 kirjoitti:

Tarkoitin, että näkörajoitteinen ystävämme on muita heikommassa *asemassa*, koska darvinismit uskovat että heidän tulee sortaa häntä. Luultavasti he myös haluaisivat koulusurmata hänet stalinistisella tavalla.

olla niin hirveän tarkka mitä sanoopi,heti on antiblaablaahta tai rasistia;)

olla niin hirveän tarkka mitä sanoopi,heti on antiblaablaahta tai rasistia;)

Ikärasismi.

Mitä sekin on. Yli nelikymmpiset (huokaus) heiluttavat natsikorttia. Entäs nuoriso?

Musta on ainakin tuntunut koko -tun ikäni, että olen väärän ikäinen. Aina löytyy joku jonka mielestä en ole pätevä, koska olen liian nuori tai vanha.

Sitä vaan mietin, että voiko sellainen olla rasismia, kun ihan kaikki muut ovat joko minua vastaan tai minä niitä?

• beenthere
        UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

Ikärasismi.

Mitä sekin on. Yli nelikymmpiset (huokaus) heiluttavat natsikorttia. Entäs nuoriso?

Musta on ainakin tuntunut koko -tun ikäni, että olen väärän ikäinen. Aina löytyy joku jonka mielestä en ole pätevä, koska olen liian nuori tai vanha.

Sitä vaan mietin, että voiko sellainen olla rasismia, kun ihan kaikki muut ovat joko minua vastaan tai minä niitä?

Ei se ikä mikään vaiva haitta ole, mutta etkö sinä ole jostain pohjanmaalta? :Dja

• Aatteleppaite2.0

Ikärasismi.

likviditeettirasismi jota kauppiaat harrastavat meitä kuluttajia kohtaan,tai tai tai.
        Rasismin kaava S = -k\sum_{i=1}^np(i)\log p(i)\,\!

• Kössönöm

Ikärasismi.

ei ole rotu sen enempää kuin uskontokaan.

• Kössönöm kirjoitti:

ei ole rotu sen enempää kuin uskontokaan.

Alkuperäinen termi on ageism, joka on ihan kelvollinen sana, se viittaa ikään (age) perustuvaan syrjintään aivan kuin racism rotuun (race) perustuvaan syrjintään.

• beenthere kirjoitti:

Ei se ikä mikään vaiva haitta ole, mutta etkö sinä ole jostain pohjanmaalta? :Dja

Minoon vähä sieltä sun täältä, enkä kuitenkaan mistään kotoosin. Ei trenkää tarkemmin sanua ;o)

A. Mikkosen bändin keikan näin kerran...

• Aatami9 kirjoitti:

Alkuperäinen termi on ageism, joka on ihan kelvollinen sana, se viittaa ikään (age) perustuvaan syrjintään aivan kuin racism rotuun (race) perustuvaan syrjintään.

Pöh... Ei nouse edes hiki ;o)

• beenthere

Minoon vähä sieltä sun täältä, enkä kuitenkaan mistään kotoosin. Ei trenkää tarkemmin sanua ;o)

A. Mikkosen bändin keikan näin kerran...

Mie en tiijä mist se johtuu, mut miust kuitekii tuntuu, et sielt pohjamaa suunnalta sie oot. Mikä lie panee sillai luulemaa? Eihä tietystkää se mikkää paha oo mut...

Ai A.Mikkosella on bändi? Minkä niminen?

• beenthere kirjoitti:

Mie en tiijä mist se johtuu, mut miust kuitekii tuntuu, et sielt pohjamaa suunnalta sie oot. Mikä lie panee sillai luulemaa? Eihä tietystkää se mikkää paha oo mut...

Ai A.Mikkosella on bändi? Minkä niminen?

http://www.youtube.com/watch?v=WUaixmzEf_Y

;o)

likviditeettirasismi jota kauppiaat harrastavat meitä kuluttajia kohtaan,tai tai tai.
        Rasismin kaava S = -k\sum_{i=1}^np(i)\log p(i)\,\!

2 * ∏ K
        --------------
        C C

• Kössönöm
        Aatami9 kirjoitti:

Syrjintää soisi käytettävän silloin kun syrjinnästä on kyse. Rasismin alle tungetaan nykyään ties mitä juttuja.

Ja kun sitten ajatellaan asiaa tarkemmin, niin mitä helvetin syrjintää se muka on, jos en pidä joistain ihmisistä? Ei minun kaikista tarvitse pitää, mutta enhän minä heitä silti syrji. Syrjiminen on toimintaa, jostain pitämättömyys on mielipide. Siinä on vissi ero.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5494
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      53
      1535
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      12
      981
    4. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      937
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      57
      880
    6. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      48
      868
    7. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      839
    8. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      828
    9. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      806
    10. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      10
      785
    Aihe