Adventismi

Nadasja-emilia

29

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sda.manager

      ---"adventistinen teologia on yhdistelmä KAIKISTA KOLMESTA protestantismin pääsuunnasta: luterilaisuudesta (erityisesti pietismistä), kalvinismin arminiolaisesta haarasta (metodismi) ja radikaalireformaatiosta (anabaptismi), jonka vaikutus on huomattavin."---

      Ilm. 16:13 "Ja minä näin lohikäärmeen(saatana) suusta ja pedon(langennut protestanttisuus) suusta ja väärän profeetan(Ellen White) suusta lähtevän KOLME saastaista henkeä, sammakon muotoista."

      "Kymmenen käskyn kolmannessa käskyssä mainittu sapatti eli lauantai on myös kristittyjä koskeva lepopäivä."
      Missäs kirjassa niin on sanottu?

      "Adventistit pidättäytyvät tämän takia tupakasta, alkoholista, huumeista."
      Missäs kahvi oli?
      Sen juominenhan on syntiä.

      • Nadasja-emilia

        on näköjään ottanut toisenkin nikkin!

        No hyvä tietää, että kenen kanssa keskustelee. Missä kohtaa raamattua mainitaan, että Ellen G White on sen lopunajan väärän profeetan nimi?

        Minun mielestäni SINÄ itse toimit jatkuvasti syyttäjhengessä ja etsit vain kokoajan vikoja lähimäisistäsi adventisteista, niin miksei se väärä profeetta voisi yhtähyvin olla nimeltään R....a N.....n?


      • sda.manager
        Nadasja-emilia kirjoitti:

        on näköjään ottanut toisenkin nikkin!

        No hyvä tietää, että kenen kanssa keskustelee. Missä kohtaa raamattua mainitaan, että Ellen G White on sen lopunajan väärän profeetan nimi?

        Minun mielestäni SINÄ itse toimit jatkuvasti syyttäjhengessä ja etsit vain kokoajan vikoja lähimäisistäsi adventisteista, niin miksei se väärä profeetta voisi yhtähyvin olla nimeltään R....a N.....n?

        Siinähän se väärä profeetta mainittiin.
        Tunnusmerkit ovat selvät.
        Kun ei Raamatussa mainita, että Ellen olisi se oikea profeetta, niin väärähän se silloin luonnollisesti on.


      • ,,..+

        Kahvi, tupakka ja huumeethan ovat kasvistuotteita!
        Samoin geenimanipoloitu soija!


      • Jo alkanut.

        VÄÄRYYS (ei hyväksi oleva) on SYNTIÄ. Josta kavalinta ja pahimpiin lukeutuvaa on välinpitämättömyys / ITSEKKYYS.

        Kuinkahan piktä luettolo tulisi jos nuo kaikki em. vääryydeksi lukeutuvat synnit lueteltasiin. Mutta ei kai tarvite kun tuo ilmi / tiedoksi vain vain sen mikä ainostaan ja miten toimittuna ja vaikutettuna on kaikille hyväksi. Se Krist. uskova, joka ehtii ensimmäisenä tämän lukemaan niin voisi kertoa, että muutkin sen saisi tietää, ja alkaa elämään ja toimimaan sen mukaisesti.


      • 234234234

        räksyttäjä. Vai on sinun mielestäsi protestanttinen uskonpuhdistus demoneista lähtöisin... just joo.


      • Ron Skisti
        234234234 kirjoitti:

        räksyttäjä. Vai on sinun mielestäsi protestanttinen uskonpuhdistus demoneista lähtöisin... just joo.

        Ei uskoa voi kukaan ihminen toisilta puhdistaa. Johan sinä puhut älyttömyyksiä.
        Ei mikään ihmisten johtama organisaatio ole uskossa elämisen opettaja!
        Sinä puhut täyttä palturiasi.
        Ja kun et itse tunne asioita, et voi niitä muillekaan opettaa!
        Sinmun opetuksellasi ihmisestä tulee yhtä surkuteltava kuin itsekin olet.
        Kenelle sinä käyt esimerkistä?
        Mää kysyn vaa!
        Yksi on uskon alkaja ja täyttäjä eikä muita tule.


      • Ron Skisti kirjoitti:

        Ei uskoa voi kukaan ihminen toisilta puhdistaa. Johan sinä puhut älyttömyyksiä.
        Ei mikään ihmisten johtama organisaatio ole uskossa elämisen opettaja!
        Sinä puhut täyttä palturiasi.
        Ja kun et itse tunne asioita, et voi niitä muillekaan opettaa!
        Sinmun opetuksellasi ihmisestä tulee yhtä surkuteltava kuin itsekin olet.
        Kenelle sinä käyt esimerkistä?
        Mää kysyn vaa!
        Yksi on uskon alkaja ja täyttäjä eikä muita tule.

        että uskolla meidän sydämemme puhdistetaan. Jeesuksessa syntyy vain puhdasta uskoa, jolla meidän sydämemme puhdistetaan, sitä uskoa ei kenenkään tarvi puhdistaa, eikä kenkään voi sitä puhdistaa.

        Apt. 15
        8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
        9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.

        Eri asia on sitten, onko se usko omaa uskoa vai Jeesuksen meille lahjoittamaa uskoa.


      • 23423424234
        sda.manager kirjoitti:

        Siinähän se väärä profeetta mainittiin.
        Tunnusmerkit ovat selvät.
        Kun ei Raamatussa mainita, että Ellen olisi se oikea profeetta, niin väärähän se silloin luonnollisesti on.

        tuollainen on. Olet keskenkasvuinen kakara. Ihan sama sitten, kun minä sanon, että koska sinun nimeäsi ei löydy Raamatusta, olet satanisti.


      • 234234234234
        ,,..+ kirjoitti:

        Kahvi, tupakka ja huumeethan ovat kasvistuotteita!
        Samoin geenimanipoloitu soija!

        siellä taas urputtaa???


      • 23423423423
        Ron Skisti kirjoitti:

        Ei uskoa voi kukaan ihminen toisilta puhdistaa. Johan sinä puhut älyttömyyksiä.
        Ei mikään ihmisten johtama organisaatio ole uskossa elämisen opettaja!
        Sinä puhut täyttä palturiasi.
        Ja kun et itse tunne asioita, et voi niitä muillekaan opettaa!
        Sinmun opetuksellasi ihmisestä tulee yhtä surkuteltava kuin itsekin olet.
        Kenelle sinä käyt esimerkistä?
        Mää kysyn vaa!
        Yksi on uskon alkaja ja täyttäjä eikä muita tule.

        osoittaa, ettet ole koskaan elävässä uskossa ollutkaan.


      • Nadasja-emilia kirjoitti:

        on näköjään ottanut toisenkin nikkin!

        No hyvä tietää, että kenen kanssa keskustelee. Missä kohtaa raamattua mainitaan, että Ellen G White on sen lopunajan väärän profeetan nimi?

        Minun mielestäni SINÄ itse toimit jatkuvasti syyttäjhengessä ja etsit vain kokoajan vikoja lähimäisistäsi adventisteista, niin miksei se väärä profeetta voisi yhtähyvin olla nimeltään R....a N.....n?

        Sirkka-Iita ("kaikkihan jo tietävät että olen myös Nadasja-emilia") esiintyy
        mielellään ellenismin ylimpänä asiantuntijana. Paitsi että jos alexkasi tulee
        kehiin, niin Sirkka antaa hänen sanoa viimeisen sanan.

        Kai käärme sentään hyvin maksaa Iitalle?


      • Nadasja-emilia kirjoitti:

        on näköjään ottanut toisenkin nikkin!

        No hyvä tietää, että kenen kanssa keskustelee. Missä kohtaa raamattua mainitaan, että Ellen G White on sen lopunajan väärän profeetan nimi?

        Minun mielestäni SINÄ itse toimit jatkuvasti syyttäjhengessä ja etsit vain kokoajan vikoja lähimäisistäsi adventisteista, niin miksei se väärä profeetta voisi yhtähyvin olla nimeltään R....a N.....n?

        Kylläpä olet sekaisin!

        Kun et osannut mitään vastata kirjoittajalle, niin muutit kiireesti asiasta toiseen. Ja mihinkäs muuhun olisitkaan voinut asiaa siirtää, kun katkerana ihmisenä päässäsi pyörii vain katkeruutesi kohde, eli minä!

        Aloit sitten solvaamaan minua sekä nimelläni että nikilläni.

        Minä en ole tälle Adventismi-palstalle kertaakaan kirjoittanut millään muulla nimimerkillä, en rekisteröidyllä enkä rekisteröimättömällä, kuin vain tällä ainoalla uskova_1 nimimerkillä. Pidä se mielessäsi. Ja tuon voi Suomi24 ylläpito vahvistaa tarvittaessa.

        Mitäpä jos nyt tekisit parannusta sekä katkeruudestasi, adventismistasi että luopumuksestasi ja lähtisit Jeesustielle!


      • Seraja-m55

        Noiden 3 saastaisen hengen toiminta ja tehtävä ilmoitetaan selvästi Ilm. 16:13, 14 seuraavasti: "Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
        Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä."

        Tuolla sodalla, johon nuo saastaiset henget johtavat ajan lopulla valtioiden johtajia, tarkoitetaan sitä viimeistä sotaa Jumalan omien ja hänen vastustajiensa välillä eli ns. Harmagedonin sotaa. Näinollen tuossa sodassa meidän adventistien vastustajia ovat pahimmasta päästä juuri nuo saastaiset henget.

        On myös täysin johdonmukaista, että ainakin ne, jotka spiritistien tavoin opettavat tuota täysin spiritismiin perustuvaa opetusta ihmissielun luontaisesta kuolemattomuudesta, ovat saastaisten henkien eli riivaajien johtamia tuossa tulevassa sodassa samoinkuin ne, jotka edelleen pitäytyvät tuolle aurinkojumalan kultille pyhitetyn sunnuntai-päivän pyhittämiseen huolimatta siitä, että siihen mennessä Jumala on Pyhän Henkensä kautta riittävällä tavalla kirkastanut oman lepopäivänsä, sapatin eli lauantain pyhyyden.

        Ne, jotka todella rakastavat Vapahtajaansa, Ristin Herraa, tahtovat rakkaudesta ja kiitollisuudesta pelastuksensa takia pyrkiä tottelemaan Herransa tahtoa kaikessa. Heille on tunnusomaista usko ihmissielun kuolemaan ja niiden pysymiseen haudassa siihen suureen ylösnousemuspäivään asti, jolloin Herramme Jeesus saapuu toistamiseen ja herättää jokaisen häneen uskovan kuoleman unesta, vrt. Joh. 6:39, 40, 44, 54. Noissa jakeissa Jeesus itse toistaa neljästi HERÄTTÄVÄNSÄ OMANSA VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ!

        Minä kiitän ja ylistän Jumalaa ennenkaikkea siitä, että olen Kristuksen ristinsovituksen kautta pelastettu ja myös siitä, että rakas Vapahtajani on sanansaattajansa kautta paljastanut kaikki Saatanan juonet tänä lopunaikana, jota nyt elämme, välttyäksemme joutumasta noiden saastaisten riivaajahenkien eksyttämiksi.
        Kiitos Jeesus!


    • RE:Adventismi

      - sapatti on VAIN Israelinkansalle. Lepopäivän voi itsekukin pitää silloin, kun siihen on mahdollsuus.

      Pakanoille (meille) ei oole pantu muuta kuin nämä;

      Ap 15:
      19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen,
      20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.

      Ap 15:10
      Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?

      Kannattaa lukea koko 15luku.

      Sapatin vietosta/viettämättömyydestä kannataa lukea;

      Kol 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, (-38)

      16 Älkään siis kenkään teitä tuomitko ruasta eli juomasta, taikka määrätyistä pyhäpäivistä, ei uudesta kuusta, eikä sabbateista,
      17 Jotka ovat tulevaisten varjo, mutta itse ruumis on Kristuksessa
      (Biblia 1776)

      Room. 14:5

      Yksi eroittaa yhden päivän toisesta, toinen pitää kaikki päivät yhtäläisenä: jokainen olkoon vahva mielessänsä. (Biblia)

      Olemme armon alla, emme lain alla. Olemme Kristuksen laissa, joka on vapauden laki.

      • Pyhä uskollisuus

        http://koti.phnet.fi/petripaavola/Seitsemas paiva

        Huom: Petrikään ei ole adventisti!

        Se päivä, jonka Jumala pyhitti on pyhä, vaikkei yksikään ihminen sitä kehoituksesta huolimatta muistaisi.

        Jumalan pyhittämän päivän muistaminen PYHÄKSI, kuuluu Jumalan kymmeneen käskyyn yhtä varmasti kuin sekin että "älä tee huorin."Ei voi olla toista, ilman toistakaan.

        Herran sapatin pyhänä pitäminen on uskollisuutta ja kunnioitusta Jumalaa kohtaan, samoin kuin uskollisuus puolisolleen on oman puolison kunnioittamista.


      • 234234234

        varastamaan ja tappamaan ja huoraamaan, kun kerran niitä ei pakanoilta vaadita.

        OLETTE SAIRAITA JUMALAN VIHOLLISIA. TEHKÄÄ PARANNUS.

        10 käskyä = vapauden laki = Kristuksen laki.

        Jos ette tee parannusta, olette tuhon omat eikä Jeesus teitä omakseen tunnusta.


      • 234234234 kirjoitti:

        varastamaan ja tappamaan ja huoraamaan, kun kerran niitä ei pakanoilta vaadita.

        OLETTE SAIRAITA JUMALAN VIHOLLISIA. TEHKÄÄ PARANNUS.

        10 käskyä = vapauden laki = Kristuksen laki.

        Jos ette tee parannusta, olette tuhon omat eikä Jeesus teitä omakseen tunnusta.

        RE:siitä sitten vain

        - ymmärrätkös, haureus on sama asia, kuin huoraaminen,

        " 20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta."

        - siinähän se edellisessä viestissäni seisoi!!! (haureutta) huoraamista ei siis pidä harjoittaa, sillä se on synnillistä. Lue tarkemmin.


      • 234234234 kirjoitti:

        varastamaan ja tappamaan ja huoraamaan, kun kerran niitä ei pakanoilta vaadita.

        OLETTE SAIRAITA JUMALAN VIHOLLISIA. TEHKÄÄ PARANNUS.

        10 käskyä = vapauden laki = Kristuksen laki.

        Jos ette tee parannusta, olette tuhon omat eikä Jeesus teitä omakseen tunnusta.

        RE:siitä sitten vain

        - siitäkö pitäisi tehdä parannus, että uskoo Jeesuksen Kristuksen evankeliumin? (=UT)


      • rupikonna,2
        234234234 kirjoitti:

        varastamaan ja tappamaan ja huoraamaan, kun kerran niitä ei pakanoilta vaadita.

        OLETTE SAIRAITA JUMALAN VIHOLLISIA. TEHKÄÄ PARANNUS.

        10 käskyä = vapauden laki = Kristuksen laki.

        Jos ette tee parannusta, olette tuhon omat eikä Jeesus teitä omakseen tunnusta.

        Sitäkö sinä itse harrastat, kun yllytät toisiakin samaa tekemään? Onko se siitä numero-pellelle jo muodostunut ammatillinen juttu, maksat kai kymmenyksetkin noista hommistasi. Onko se sinun mielestäsi parannuksen tekoa, että menee varastelemaan ja huoraamaan, mikä haarautuma tallainen pulju on adventismista, huh huh, ompaq aikoihin eletty.


    • Mutta Sirkka-Iitahan on ei-adventisti jyrkimmästä päästä - jatkuvasti kiistää
      olevansa adventisti ja tuimasti sanoo, ettei kuulu kenellekään se, MIKSEI hän
      ole adventisti !!!

      Nykyajan eurooppalainen ja varsinkin pohjoismainen adventismi ...

      http://endtime.net/
      http://www.endtime.net/kinfof.htm

      Ja siellähän käsketään lukemaan tarkemmin Suuresta Taistelusta.
      Tietokirjassahan (Wiki) on vain ripaus siitä opista ja pehmennettynä.

      • 234234234

        nettipeelo etkä mikään adventisti.


      • 234234234 kirjoitti:

        nettipeelo etkä mikään adventisti.

        Paitsi liiansuurista numeroista tärähtäneitä numeropellejä.
        Adventtiliike syöttää nettiin ja ovelta ovelle ja laitoksiin vähän joka väliin
        sitä Ellen Whitea - mutta ketäpä semmoinen tärähtänyt oppi kiinnostaisi.
        Eiväthän adventistit itsekään tiedä että heitä kehotetaan PALAAMAAN
        Suuri Taistelu -kirjan ääreen ja tässä annetaan hiukan esimakua siitä opista.

        http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm - Eikös ole ihan sairasta pilaa
        ja ikääntyvien ihmisten testamenttien kalastelua tämäkin:

        [][][] "Pedon merkki" tai "Jumalan merkki" - tässä viimeisten päivien valinta. Kysymyksessä on kuuliaisuus joko Jumalaa tai ihmistä kohtaan. Jumalan sinetti on lepopäiväkäskyssä, joka kuuluu seuraavasti ... [][][]

        "Käsky ... kuuluu seuraavasti ..." sanovat tosiaan, mutta
        koskaan eivät mainitse että miksi sitä sapattia pitäisi viettää, vaan
        ainoa tarkoitus on pelotella pedonmerkillä. Vaikka 5.Moos.5:15 muisuttaa,
        että sapatti on sen muistoksi, kun Egyptistä vapautuivat israelilaiset ja
        pääsivät luvattuun maahan, Israeliin.

        Raamattu ennustaa tämän kysymyksen tulevan esille lopunaikana. Haluatko kumartaa petoa ja sen merkkiä, sunnuntailepopäivää, vai Jumalaa ja olla hänelle kuuliainen pitämällä sapattia? (Ilm. 13:15-17; 14:9-12)

        [][][] Jokainen tulee tekemään valintansa, kun asiaa on riittävästi valaistu. Tämä kirjoitus osaltaan selventää valintaa. Voit lukea aiheesta lisää kirjasta SUURI TAISTELU tai painatteesta VAPAUS VAARASSA[][][]

        Jos ei tusota vielä testamentti irtoa niin tässä lisää vanhuksille pelotetta:

        [][][] Pedon Merkki Tulee Pian
        "Pedon merkki" toteutuu vasta, kun sunnuntaita lain avulla pakotetaan pitämään lepopäivänä, ja se tapahtuu mitä todennäköisimmin lähitulevaisuudessa. . [][][]

        Tuokin lainaus on täältä, maailman adventtikirkon virallisilta opetussivuilta: http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm

        Mutta kukapa adventisti uskaltaisi tulla tietoiseksi siitä mihin liemeen on
        itsensä laittanut ikäänkuin varmuuden vuoksi.


      • Adv.kiinnostunut
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Paitsi liiansuurista numeroista tärähtäneitä numeropellejä.
        Adventtiliike syöttää nettiin ja ovelta ovelle ja laitoksiin vähän joka väliin
        sitä Ellen Whitea - mutta ketäpä semmoinen tärähtänyt oppi kiinnostaisi.
        Eiväthän adventistit itsekään tiedä että heitä kehotetaan PALAAMAAN
        Suuri Taistelu -kirjan ääreen ja tässä annetaan hiukan esimakua siitä opista.

        http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm - Eikös ole ihan sairasta pilaa
        ja ikääntyvien ihmisten testamenttien kalastelua tämäkin:

        [][][] "Pedon merkki" tai "Jumalan merkki" - tässä viimeisten päivien valinta. Kysymyksessä on kuuliaisuus joko Jumalaa tai ihmistä kohtaan. Jumalan sinetti on lepopäiväkäskyssä, joka kuuluu seuraavasti ... [][][]

        "Käsky ... kuuluu seuraavasti ..." sanovat tosiaan, mutta
        koskaan eivät mainitse että miksi sitä sapattia pitäisi viettää, vaan
        ainoa tarkoitus on pelotella pedonmerkillä. Vaikka 5.Moos.5:15 muisuttaa,
        että sapatti on sen muistoksi, kun Egyptistä vapautuivat israelilaiset ja
        pääsivät luvattuun maahan, Israeliin.

        Raamattu ennustaa tämän kysymyksen tulevan esille lopunaikana. Haluatko kumartaa petoa ja sen merkkiä, sunnuntailepopäivää, vai Jumalaa ja olla hänelle kuuliainen pitämällä sapattia? (Ilm. 13:15-17; 14:9-12)

        [][][] Jokainen tulee tekemään valintansa, kun asiaa on riittävästi valaistu. Tämä kirjoitus osaltaan selventää valintaa. Voit lukea aiheesta lisää kirjasta SUURI TAISTELU tai painatteesta VAPAUS VAARASSA[][][]

        Jos ei tusota vielä testamentti irtoa niin tässä lisää vanhuksille pelotetta:

        [][][] Pedon Merkki Tulee Pian
        "Pedon merkki" toteutuu vasta, kun sunnuntaita lain avulla pakotetaan pitämään lepopäivänä, ja se tapahtuu mitä todennäköisimmin lähitulevaisuudessa. . [][][]

        Tuokin lainaus on täältä, maailman adventtikirkon virallisilta opetussivuilta: http://www.endtime.net/finsk/KbK.htm

        Mutta kukapa adventisti uskaltaisi tulla tietoiseksi siitä mihin liemeen on
        itsensä laittanut ikäänkuin varmuuden vuoksi.

        Tämä palsta on tarkoitettu vain adventismista kiinnostuneille!


      • rupikonna2
        Adv.kiinnostunut kirjoitti:

        Tämä palsta on tarkoitettu vain adventismista kiinnostuneille!

        Eihän teillä olisi silloin ketään joiden kanssa täällä keskustelisitte. Täällä olen minäkin muitten kanssa jotka yritämme teitä saada selvimmille "vesille" tuosta adventismin sekametelistä, jossa ei ole minkäänlaisesta järkeä koko opin sisältämässä rakennelmassa. On pelkkää huu haata.


    • Juu sielläpä sitä sinun adventismisi Tutkivan Tuomion oppia selitettiin:

      ” Kristus toimii taivaallisen pyhäkön kaikkein pyhimmässä ylipappina ja puolustajana oikeudenkäynnissä, joka tunnetaan myös tutkivana tuomiona. Tämä oikeudenkäynti alkoi syksyllä 1844 ja jatkuu Kristuksen tulemiseen saakka. Sen aikana käydään läpi uskovien asiat, jotta muulle maailmankaikkeudelle paljastuisi, ketkä saavat osallistua elämän ylösnousemukseen ja ketkä tuhotaan yhdessä jumalattomien kanssa. Tätä erottelua adventistit perustelevat muun muassa Jeesuksen vertauksella vehnästä ja rikkaviljasta, ja vertauksella kuninkaan pojan häistä.”

      Et sitten ole huomannut lukea Raamattua sen vertaa, että olisit huomannut, että moista tutkivaa tuomiota ei siellä mainita kertaakaan. 0 kertaa! Vai luetko vain adventistiantiraamattua Clear Word Bibleä ja Suurta Taistelua?

      Kirjoitin tuohon ”Laaja haku” boxiin ”tutkiva tuomio” ja sain tulokseksi: ”Yhteensä 3683 osumaa”

      http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/tutkiva tuomio?perpage=25&term_keywords=tutkiva tuomio

      Eli kyllä tuosta Adventtikirkon Raamatun vastaisesta ja kokonaan Raamatusta löytymättömästä Ellen White demoninäkyopista paljon on kirjoitettu.

      No joka tapauksessa: täältä voivat tuosta sinut kietoneesta adventismin tärkeästä pilariopista lukea lisää ne, jotka siitä eivät tiedä:

      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/3679759/19323309

      • Sematti

        Sirkka-Iita kirjoittaa eri oppia Nadasja-emilia nimimerkillään.
        Kummaa, että toisella nimimerkillään hän tunnustaa kuuluvansa, ja toisella kiistää olemisensa adventisti.
        Petollinen nainen, kaksikielinen kaikilla teillään.

        Olen pannut tämän merkille kummastuneena. Taannoin nimittäin saimme hänet kiinni kahden nimimerkin käytöstä ja S-I myönsi asian.


      • Nadasja-emilia
        Sematti kirjoitti:

        Sirkka-Iita kirjoittaa eri oppia Nadasja-emilia nimimerkillään.
        Kummaa, että toisella nimimerkillään hän tunnustaa kuuluvansa, ja toisella kiistää olemisensa adventisti.
        Petollinen nainen, kaksikielinen kaikilla teillään.

        Olen pannut tämän merkille kummastuneena. Taannoin nimittäin saimme hänet kiinni kahden nimimerkin käytöstä ja S-I myönsi asian.

        En ole kummalakaan nimimerkilläni koskaan sanonut kuuluvani adventti kirkkoon. Enkä myöskään katso, että kummalako nimimerkillä mihinkin vastaan. Että aivan tyhjästä taas yrität ilkeillä. En ole epärehellinen ihminen, enkä kaksikielinen tarkoittamallasi tavalla. Aivan asiaton siis oli kommenttisi.


    • "Adventismi on ...", toteaa SirkkaIita Nadasja-emilia. On adventismin
      asiantuntija ja juuri siksi varmaankin on EI-adventisti. (Vaan mistäpä sen
      loppujen lopuksi tietää, vaikka olisi adventtievankelista).

      Joku sanoi että Antin pitää poistua palstalta kun ei adventismista mitään
      tiedä. Mutta siksipä juuri minä roikun palstalla, että oppisin Sirkalta lisää,
      lisää syitä miksi on parempi olla EI-adventisti kuten hän.

      Vaikka eipä siihen mitään syytä tarvitse olla että on EI-adventismi.
      Iitakin on kysyjille vastaillut, ettei kuulu kenellekään, miksi hän EI ole
      adventismi. Ehkä siksi että ulkopuolelta on helpompi seurata - ja varoa.

      Nadasja (Sirkka) tietää miksi ei pidä olla adventisti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      107
      1692
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1113
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1077
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      155
      880
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      782
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      749
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      680
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      35
      675
    9. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      646
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      640
    Aihe