Eläkeläiselle 600 e Ostosrahasta?

S.E.

http://www.ostosraha.fi/index.php

Onko kokemusta että saako pientä eläkettä nauttiva tuolta 600 e lainaa? Luottotiedot ovat kunnossa ja takaisinmaksu voi onnistua nopeamminkin kuin taulukon mukaisessa vuodessa.

Siellähän lukee jotain että käsittelyaika blaa blaa jos pitää selvittää työpaikkaa - tarkoittaako se että sellainen on oltava?

11

1453

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläkeläinen..

Mikäli olet 21–75-vuotias luotto­kelpoinen Suomen kansalainen ja tarvitset lainaa, Ostosraha.fi palvelee sinua.

Valitse lainasummasi (400–2500 €) ja takaisinmaksuaikasi, me lainaamme. Lainan saat välittömästi tilillesi ja rahat voit käyttää miten itse haluat. Takaisinmaksu kuukausierissä 2–24 kk:n kuluessa."

Linkistä lainattua. Ajattelitko että useakin 75 vuotias olisi vielä työelämässä??

Miksi et ota lainaa omasta pankistasi?

• S.E.

Kappas vaan, en hoksannutkaan että siellä oli takaikärajakin - hyvä huomio kiitos. Harva kai enää 75-vuotiaana töissä on. (Itse olen sairaseläkkeellä.)

Ottaisin ensisijaisesti pankista, mutta luulen että sitä lainaa on sitten pakko maksaa se tietty summa joka kk sen ajan kuin pitää. Minulle sopisi parhaiten että ensin maksan pari vaikeinta kuukautta perussumman ja sitten myöhemmin suurempia eriä kerralla. Ilmeisesti tuossa linkinkään paikassa ei voi maksaa velkaa kerralla pois vaikka rahaa olisi, olin sieltä huomaavinani jonkin sellaisen kohdan että "laina-aika ei lyhene" - mutta jos maksan joitakin kertoja vaikka useita satoja kerralla, niin voisikohan siinä lopulta olla maksuna vaikka joku tilinhoitomaksu 5 e tms. Pääasia olisi että ei tarvitse koko vuotta maksaa jotain tiettyä summaa, ärsyttää ajatus että joka kk on joku pakkosumma.

Pankkiin ei voine muutella sitä kuukausittaista summaa mitenkään.

• 15
        S.E. kirjoitti:

Kappas vaan, en hoksannutkaan että siellä oli takaikärajakin - hyvä huomio kiitos. Harva kai enää 75-vuotiaana töissä on. (Itse olen sairaseläkkeellä.)

Ottaisin ensisijaisesti pankista, mutta luulen että sitä lainaa on sitten pakko maksaa se tietty summa joka kk sen ajan kuin pitää. Minulle sopisi parhaiten että ensin maksan pari vaikeinta kuukautta perussumman ja sitten myöhemmin suurempia eriä kerralla. Ilmeisesti tuossa linkinkään paikassa ei voi maksaa velkaa kerralla pois vaikka rahaa olisi, olin sieltä huomaavinani jonkin sellaisen kohdan että "laina-aika ei lyhene" - mutta jos maksan joitakin kertoja vaikka useita satoja kerralla, niin voisikohan siinä lopulta olla maksuna vaikka joku tilinhoitomaksu 5 e tms. Pääasia olisi että ei tarvitse koko vuotta maksaa jotain tiettyä summaa, ärsyttää ajatus että joka kk on joku pakkosumma.

Pankkiin ei voine muutella sitä kuukausittaista summaa mitenkään.

Ota luottokortti. Se on halvempi kuin ostoraha ("Kuluttajansuojalain mukainen todellinen vuosikorko on 29,36 %, kun lainan määrä on 2500 euroa ja laina-aika 24 kuukautta.") ja voit itse valita kuinka paljon ylimääräistä lyhennät.

• S.E.
        15 kirjoitti:

Ota luottokortti. Se on halvempi kuin ostoraha ("Kuluttajansuojalain mukainen todellinen vuosikorko on 29,36 %, kun lainan määrä on 2500 euroa ja laina-aika 24 kuukautta.") ja voit itse valita kuinka paljon ylimääräistä lyhennät.

Hivenen epäilyttää että noinkohan ehtisin hoitaa sen parissa viikossa, kun joskus pankeissa tuntuu kaikki kestävän niin hel...tisti. Viimeksi kun hain Visa depittiä siinä tuli joku sotku ja sain olla viikkokaupalla ilman mitään korttia.

Jos alan hakea korttia ja jätän kaiken sen varaan, en pian ehdi hoitaa asiaa enää mitenkään muuten. Hankala tilanne. Mutta ihan hyvä neuvo sinänsä, niille joilla on enemmän aikaa.

• S.E.
        15 kirjoitti:

Pankkini näemmä päättää tällaisen asian 3 pankkipäivässä. Yritän sitten. Olisihan se kuitenkin halvin mahdollinen vaihtoehto siirtää muutaman sadan vajetta eteenpäin siihen asti että saan asian sujumaan.

• S.E.
        15 kirjoitti:

Kuulema parisataa liian pienet tulot (eläke päälle 600 e). Muutama vuosi sitten sain Visa-kortin eräästä toisesta pankista vaikka silloinkin ensin valiteltiin puhelimessa että et saa, mutta kuitenkin sain yllätykseksi itsellenikin. Tästä nykyisestä pankistani sitten en saa.

• vaihto-ehtoja
        S.E. kirjoitti:

Kuulema parisataa liian pienet tulot (eläke päälle 600 e). Muutama vuosi sitten sain Visa-kortin eräästä toisesta pankista vaikka silloinkin ensin valiteltiin puhelimessa että et saa, mutta kuitenkin sain yllätykseksi itsellenikin. Tästä nykyisestä pankistani sitten en saa.

luotollinen Visa? Jos on niin sillä voi nostaa myös käteistä ja maksaa vähitellen. Esim minulla 800 euron luottoraja ja jos käyttäisin niin tarviis maksaa vain 50e/kk jos ei halua maksaa enemmän.

Sitten muita vaihto-ehtoja on hakea esim K- mastercard ja laittaa luottorajaksi esim 500-800e. Kortin voi anoa minkä tahansa K-ryhmän liikkeen kautta, mm City-marketin, Anttilan kautta jne. Kortilla voi nostaa käteistä ja maksaa vähitellen. Omassa K-mastercardissa on luottoraja 2000e ja kk.lyhennys 70e.

Onko eläke työeläkettä? Jos on niin noin pieneen eläkkeeseen saa melko varmasti kelalta täydennystä. Oletko tarkistanut Kelalta?

• S.E.
        vaihto-ehtoja kirjoitti:

luotollinen Visa? Jos on niin sillä voi nostaa myös käteistä ja maksaa vähitellen. Esim minulla 800 euron luottoraja ja jos käyttäisin niin tarviis maksaa vain 50e/kk jos ei halua maksaa enemmän.

Sitten muita vaihto-ehtoja on hakea esim K- mastercard ja laittaa luottorajaksi esim 500-800e. Kortin voi anoa minkä tahansa K-ryhmän liikkeen kautta, mm City-marketin, Anttilan kautta jne. Kortilla voi nostaa käteistä ja maksaa vähitellen. Omassa K-mastercardissa on luottoraja 2000e ja kk.lyhennys 70e.

Onko eläke työeläkettä? Jos on niin noin pieneen eläkkeeseen saa melko varmasti kelalta täydennystä. Oletko tarkistanut Kelalta?

Tokihan saan sekä työ- että kansaneläkettä tuohon mainittuun 600 euroon. Se nyt vaan on niin pieni.

Hain nimenomaan sellaista luotollista korttia jossa olisin voinut lyhentää tietyn prosentin verran kuussa (muistaakseni vähintään maksettava kuitenkin 30 e mikä olisi sopinut ihan hyvin), mutta ei he sitten vaan uskaltaneet moista myöntää. On hullua että muutama vuosi sitten sain kyllä Visan toisesta pankista. Silloin minulla ei ollut mitään osamaksujuttuja, eli luottorajana oli tonni ja kaikki mitä ostin kuun aikana oli seuraavassa kuussa maksettava pois kun lasku tuli. Toisinaan maksoin laskun pari päivää myöhässä, mutta kyllä maksetuksi tuli AINA.

Syy miksi menin hävittämään toisen pankin Visan oli siinä halusin verkkopankkitunnukset ja katsoin että sekä Visan että tunnusten maksaminen yhtäaikaa tekee liian ison satsin kuussa. Luovuin Visasta ja vaihdoin pankkia, otin verkkopankkitunnarit ja Visa debitin. Aikansa systeemi toimikin, mutta nyt kun olisi kaikenlaista menoa mitä en pystyisi heti maksamaan, olisi oikeasta Visasta ollut hyötyä. Mutta kun ei niin ei. Täytyy hoitaa ne raha-asiat jotenkin muuten.

Alkoi vähän mietityttää nuo vipit ja luotot ja kaikki. Varsinaisesti minun olisi pitänyt rahoittaa muuttoa, mutta kaveri on sanonut että hänen autollaan saisimme kahteen pekkaan omaisuuteni vietyä että ei ehkä tarvitsekaan hommata muuttoautoa. Hanke vain vaikuttaa kovin rankalta omiin fyysisiin resursseihini nähden (ei ole muskelia, ei). Lisäksi muuton jälkeen olisi pitänyt tehdä pari hankintaa, mutta ehkä luovun niistä ja yritän tyytyä siihen mitä on.

• S.E.
        vaihto-ehtoja kirjoitti:

Niin mutta joo, ehkä jos liian vaikeaksi menee mietin noita Mastercardeja vielä. Tuttavallani on jonkun liikkeen kautta otettu Mastercard, mutta hän on kyllä töissä ja palkkaa kohtalaisesti.

• työtön eläkeläinen

Olen itsekin, pientä eläkettä nauttiva eläkeläinen. 2 kertaa olen saanut lainaa ostosrahasta ja ihan hyvin meni, kun maksoin lyhennykset ajalaan. Voin suosittella, ei pelkoa!

• oldman56

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe