MS Visual studio ohjelmia ilman .NET asennusta

peeri

Tarpeeni on tehdä pieni laskenta ohjelma gui visual basicilla, mutta tarvin ohjelmaa myös vanhassa win2000 koneessa (käyttistä en voi vaihtaa koska siinä on eräitä ohjelmia mitkä ei jostain syystä toimi _kunnolla_ xp:ssä)
Eli miten saa Tehtyä win32 apeja Visual Basic Express 2010 tai 2008 editoinilla? vai onnistuuko ollenkaan.

5

801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aapeli.

Expresseillä ei kait natiivi win32 guisovellusten teko onnistu, ainakaan helposti. Pienen laskentaohjelman tekoon voisi käydä myös Freebasic. Ja guin tekemistä helpottamaan esim. fbEdit.

• Tuskin mitenkään järkevästi. Eikä Visual Basiccia muutenkaan ole järkeä käyttää uusien ohjelmien tekoon kun tämä oli kova juttu lähinnä joskus -91..-96.

• Mikä ohjelma sitten olisi aloittelijalle hyvä ???

• mandata kirjoitti:

Mikä ohjelma sitten olisi aloittelijalle hyvä ???

En mielellään mainostaisi Visual Basic palstalla mutta itse (ja monet opetustyötä tehneet) suosii Pythonia aloittelijalle sopivana, ja se toimii Windowsien ohella varmaan joka paikassa nyt ja jatkossakin, tosin iPhonessa ei virallisesti. Tällä pääsee helposti alkuun: http://inventwithpython.com/ Ja Python on tietysti ilmainen.

Pythonia yleensä ajetaan tulkattuna koneelle asennetun Python ajoympäristön kautta mikä on pieni eikä mikään Windowsin kanssa naimisiin menevä .NET möhkäle, mutta siihen saa kyllä natiivikoodikääntäjän myös jos haluaa.

• Real-McCoy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1886
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1659
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1534
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1173
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1132
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe