Mitä kolmesta voisi epäillä, jos pelkää että omat ajatukset voivat imeytyä itsestä johonkin esineeseen? On vaikka ahdistavaa pidellä käsissä kirjaa tai tietokoneen hiirtä, kun pelkää että ajatukset liukunevat siihen?
Deluusio, psykoosi vai neuroosi kyseessä?
7
1603
Vastaukset
- eräs skitso
Eiköhän olisi enemmän psykiatrin asia tehdä niitä diagnooseja - muiden väittämät ovat kai enempi tai vähempi puoskarointia? Aihetta hoidontarpeen arviointiin varmasti on! Sopisi vaikka skitsofreniaksi ja sikäli psykoosiksi, mutta huom. en esitä tätä faktana vaan lähinnä arvailuna.
- ....
Käytät liikaa päätäsi ja se kuormittuu tai sitten olet nukkunut liian vähän. Ulkoile, kuntoile ja hoida muutenkin itseäsi mieluummin, alkoholin käyttö heti pois, siis jos käytät. Pienillä muutoksilla voit välttyä psykoosilta joka sitten kait vaatiikin jo lääkehoitoa. Turha miettiä diagnoosia tässä vaiheessa.
- _yxskizo
tosi omituiselta. oletko varma ettet ole leikkimielellä liikenteessä....jos tosissasi, lue toiset viestit ja tee päätelmä ottaako yhteys lääkäriin...ohjaa psykiatrille
- sinne siis
Tuo ei ole mikään harhaluulo, eli ajatus, joka voi olla mahdollinen, mutta epätodennäköinen. Vaan tuo on täysin paranoidinen ajatus, ei missään tapauksessa mahdollinen. Sinun kannattaa hakeutua lääkäriin, akuuttia hoitoa vaativa tapaus.
- mene sinne
Deluusio: Todellisuuteen perustuva harhaluulo, esim: saatat pelätä, että joku käy henkilötiedoillasi hankkimassa luottokortin, ja tyhjentää tilisi. Psykoosi: Ei-todellisuuteen perustuvia harhaluuloja, tämän lisäksi mahdollisesti paljon muitakin oireita. Neuroosi: Pakkotoimintojen- ja ajatusten turha kelaaminen ja toisetelu. Tuo sinun juttusi voi mennä Skitsofrenian puolelle, mene psykiatrille.
- Järkiselitttäjä
taitaa viitata enemmän käytännön harhoihin, kuten eräällä sukulaisellani; häneltä käydään kotoa varastamassa lääkkeitä, lakanoita, valokuvia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197