kaikki, mikä ei ole uskosta,

on syntiä

(Rom 14:13->>) Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.

Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut.

Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi;

sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

Joka tässä kohden palvelee Kristusta, se on Jumalalle otollinen ja ihmisille kelvollinen.

Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.

Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa.

Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.

Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;

-->> mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

6

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sette+sette

      Otapa huomioon kohta: " ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää."! Riippuu siis kunkin omista ajatuksista, asenteista ja uskomuksista, mikä on syntistä.

      Toinen hyvä lause on: "Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;" Eli sen minkä itsekukin uskoo olevan hyvää, on hyvää tai toisaalta; mikä on pahaa, on hänelle pahaa.

      • koska ei

        halua alistua Jumalan suunnitelman mukaiseen yhteyteen Jeesuksessa Kristuksessa.
        Riippuu siis kunkin omista ajatuksista, asenteista ja uskomuksista, mikä on syntistä.

        1Ms 6:5-7) Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,

        niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.

        Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni". Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.

        Tämä on kertomus Nooan suvusta. --->>> Nooa oli aikalaistensa keskuudessa hurskas ja nuhteeton mies ja vaelsi Jumalan yhteydessä.


      • koska ei kirjoitti:

        halua alistua Jumalan suunnitelman mukaiseen yhteyteen Jeesuksessa Kristuksessa.
        Riippuu siis kunkin omista ajatuksista, asenteista ja uskomuksista, mikä on syntistä.

        1Ms 6:5-7) Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,

        niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.

        Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni". Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.

        Tämä on kertomus Nooan suvusta. --->>> Nooa oli aikalaistensa keskuudessa hurskas ja nuhteeton mies ja vaelsi Jumalan yhteydessä.

        evankeliumia, jossa on apu vaikeuksiin. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen/


      • OttoPetteri
        penttiz kirjoitti:

        evankeliumia, jossa on apu vaikeuksiin. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen/

        Miksi kirjoittaa tänne pelkkiä lainauksia kirjoista?
        Eikö muuta sanottavaa ole?
        Vai eikö oma ajattelu ole sallittua tai eikö sitä olekaan?

        Vai haluatteko toisillenne todistella kuinka hyviä uskovaisia olette?


      • lainauksia
        OttoPetteri kirjoitti:

        Miksi kirjoittaa tänne pelkkiä lainauksia kirjoista?
        Eikö muuta sanottavaa ole?
        Vai eikö oma ajattelu ole sallittua tai eikö sitä olekaan?

        Vai haluatteko toisillenne todistella kuinka hyviä uskovaisia olette?

        kirjoista?" Syy on yksinkertaisesti niin, että silloihan ne sanat eivät aina olisikaan puhdasta raamatun sanaa.
        Nämäkin sivustot on sanan väärentäjiä täynnä ja sen vuoksi Raamatun sanojen lainaaja vain ilmaisee, mitä mieltä hän itse on.

        Ja kun rakastaa, niin tottahan se tulee esille kirjoituksissa.


      • ohjelmassa:
        OttoPetteri kirjoitti:

        Miksi kirjoittaa tänne pelkkiä lainauksia kirjoista?
        Eikö muuta sanottavaa ole?
        Vai eikö oma ajattelu ole sallittua tai eikö sitä olekaan?

        Vai haluatteko toisillenne todistella kuinka hyviä uskovaisia olette?

        Juha Ketola jututtaa Hannu-Heikki Hyppöstä maailman menosta. Missä on järki ja missä rajat?
        http://tv7.fi/vod/player.html?file=elava_yhteys-101-w.MP4&dir=elava_yhteys
        Elävä yhteys


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe