kaikki, mikä ei ole uskosta,

on syntiä

(Rom 14:13->>) Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.

Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut.

Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi;

sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

Joka tässä kohden palvelee Kristusta, se on Jumalalle otollinen ja ihmisille kelvollinen.

Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.

Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa.

Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.

Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;

-->> mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

6

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sette+sette

Otapa huomioon kohta: " ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää."! Riippuu siis kunkin omista ajatuksista, asenteista ja uskomuksista, mikä on syntistä.

Toinen hyvä lause on: "Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;" Eli sen minkä itsekukin uskoo olevan hyvää, on hyvää tai toisaalta; mikä on pahaa, on hänelle pahaa.

• koska ei

halua alistua Jumalan suunnitelman mukaiseen yhteyteen Jeesuksessa Kristuksessa.
        Riippuu siis kunkin omista ajatuksista, asenteista ja uskomuksista, mikä on syntistä.

1Ms 6:5-7) Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,

niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.

Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni". Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.

Tämä on kertomus Nooan suvusta. --->>> Nooa oli aikalaistensa keskuudessa hurskas ja nuhteeton mies ja vaelsi Jumalan yhteydessä.

• koska ei kirjoitti:

halua alistua Jumalan suunnitelman mukaiseen yhteyteen Jeesuksessa Kristuksessa.
        Riippuu siis kunkin omista ajatuksista, asenteista ja uskomuksista, mikä on syntistä.

1Ms 6:5-7) Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat,

niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.

Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni". Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.

Tämä on kertomus Nooan suvusta. --->>> Nooa oli aikalaistensa keskuudessa hurskas ja nuhteeton mies ja vaelsi Jumalan yhteydessä.

evankeliumia, jossa on apu vaikeuksiin. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen/

• OttoPetteri
        penttiz kirjoitti:

evankeliumia, jossa on apu vaikeuksiin. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen/

Miksi kirjoittaa tänne pelkkiä lainauksia kirjoista?
        Eikö muuta sanottavaa ole?
        Vai eikö oma ajattelu ole sallittua tai eikö sitä olekaan?

Vai haluatteko toisillenne todistella kuinka hyviä uskovaisia olette?

• lainauksia
        OttoPetteri kirjoitti:

kirjoista?" Syy on yksinkertaisesti niin, että silloihan ne sanat eivät aina olisikaan puhdasta raamatun sanaa.
        Nämäkin sivustot on sanan väärentäjiä täynnä ja sen vuoksi Raamatun sanojen lainaaja vain ilmaisee, mitä mieltä hän itse on.

Ja kun rakastaa, niin tottahan se tulee esille kirjoituksissa.

• ohjelmassa:
        OttoPetteri kirjoitti:

Juha Ketola jututtaa Hannu-Heikki Hyppöstä maailman menosta. Missä on järki ja missä rajat?
        http://tv7.fi/vod/player.html?file=elava_yhteys-101-w.MP4&dir=elava_yhteys
        Elävä yhteys

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      147
      3201
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2603
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2581
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2248
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      482
      2092
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      110
      1901
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      252
      1885
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1724
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1637
    10. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      111
      1558
    Aihe