olen harkinnut viljakäärmeen ostoa.
Olen selaillut sivuja joissa on tietoa
viljakäärmeistä ja tuntuisi sopivalta
lemmikiltä minulle. Katselin myyntisivuja
ja niillä sai valita uroksen tai naaraan.
Kysyisinkin teiltä viisaammilta että mitä
eroa on naarailla ja uroksilla? ulkoisia tai
käyttäytymis eroavaisuuksia?
Viljakäärme- naaras/uros?!
6
1672
Vastaukset
- Laura
Kysyisin vielä että onko olemassa sinisiä viljakäärmeitä? Katselin äsken valokuvia herpin sivuilla ja siellä oli sininen käärme..
Onko viljakäärmeitä joilla on raita/raidat pituussuunnassa?- piip
Urokset kasvavat yleensä isommiksi, kuin naaraat, hormonit hyrrää keväisin, eli urokset saattavat paastota pidemmänkin aikaa talvilevon jälkeen.
Käyttäytyminen on persoonasta riippuvaa, samoin kuin käsittelystä. Suositeltavaa on, että käsitellään vain välttämättömän tarpeen mukaan, eli lähinnä terran siivouksen ja ruokinnan yhteydessä -eritoten jos on useampi kuin yksi käärme samassa terrassa niin ruokinta tulisi tapahtua erillisessä boksissa- ovat kauniita ja mielenkiintoisia seurata omassa ympäristössään.
Värit ovat jalostuksen tulosta, mutta tuon sinisen saat unohtaa, taitaa olla käsitelty kuva. Harmaata löytyy hybrideistä, striped on sen raidallisen version nimi, ghost, amela, candycane ja muita värejä voit ihastella vaikka matelijat.info osoitteessa, tai sitten googlettamalla Elaphe guttata / Corn snake / Majsorm tms. Siitä vain etsimään - -S-
piip kirjoitti:
Urokset kasvavat yleensä isommiksi, kuin naaraat, hormonit hyrrää keväisin, eli urokset saattavat paastota pidemmänkin aikaa talvilevon jälkeen.
Käyttäytyminen on persoonasta riippuvaa, samoin kuin käsittelystä. Suositeltavaa on, että käsitellään vain välttämättömän tarpeen mukaan, eli lähinnä terran siivouksen ja ruokinnan yhteydessä -eritoten jos on useampi kuin yksi käärme samassa terrassa niin ruokinta tulisi tapahtua erillisessä boksissa- ovat kauniita ja mielenkiintoisia seurata omassa ympäristössään.
Värit ovat jalostuksen tulosta, mutta tuon sinisen saat unohtaa, taitaa olla käsitelty kuva. Harmaata löytyy hybrideistä, striped on sen raidallisen version nimi, ghost, amela, candycane ja muita värejä voit ihastella vaikka matelijat.info osoitteessa, tai sitten googlettamalla Elaphe guttata / Corn snake / Majsorm tms. Siitä vain etsimäänKyllä harmaata löytyy ihan puhtaissa viljoissakin, esim. pewter on harmaa, samoin anery motley on suurimmaksi osaksi harmaa.
- Laura
-S- kirjoitti:
Kyllä harmaata löytyy ihan puhtaissa viljoissakin, esim. pewter on harmaa, samoin anery motley on suurimmaksi osaksi harmaa.
tässä olis se osote missä se sininen kärmy
oli...
http://www.herppi.net/gallery//displayimage.php?pos=-361
jos ei toimi niin herpin kalleriasta,
muut käärmeet/ 15 sivu / pikkuiset päivälevolla.
mikä käärme?! - -S-
Laura kirjoitti:
tässä olis se osote missä se sininen kärmy
oli...
http://www.herppi.net/gallery//displayimage.php?pos=-361
jos ei toimi niin herpin kalleriasta,
muut käärmeet/ 15 sivu / pikkuiset päivälevolla.
mikä käärme?!anery viljakäärme, kuva on ilmeisesti otettu huonohkossa valossa koska todellisuudessa ne ovat poikasena musta valkoisia tai musta vaaleanharmaita. Aikuisen värityksessä sitten onkin todella laaja skaala harmaata ja mustaa. Itselläni mustilla kuvioilla hopeanharmaalla taustalla oleva, ystävälläni lähes tasaisen harmaa tumman harmailla kuvioilla.
- maikki_90
moipss!!!
naaraissa ja uroksissa on eroa että naaraat kasvaa yleensä kookkaimiksi kuin urokset!!itselläni ei oo viljist!!mut kuningasboa on!!
maija..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664195
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121226Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006