teon aika alkaa olemaan.
Joku lähtee asuntoautolla Eurooppaan, kiivaasti etsitään laivareittejä ja hinnastoja.
Toinen miettii pohjoiseen menoa, kalareissulle, lentokoneitten vuoraa ihmetellään.
Kolmas selaa baltianmaiden campingeja ja hostelleja.
Taitavat olla niitä lomia, stressiä paossa.
Irti arjesta?
Kesäsuunnitelmien
121
578
Vastaukset
- ...
Työleirillä, siis kesällä, en nyt tiedä onko se lomaa sinällään, enenpi tekemistä kuin muulloin. Lomamatkat vähän kuin harrastukset- Typerää lähteä jonnekin autosuunnistamaan ja maksaa vielä siitä ilosta itsensä kipeäksi. Siis sen takia, että on lomalla. Kun mä en silleen ole ikinä osannut luokitella lomia, duuneja, harrastuksia jne erikseen. Yhtä elämää kai täällä elää, oletan.
=DW=- Anjaniina
tarvitsisit pakoa jokapäiväisestä ;)
Eikö silloin olis kiva suunnitella matkoja tuntemattomaan? - ...
Anjaniina kirjoitti:
tarvitsisit pakoa jokapäiväisestä ;)
Eikö silloin olis kiva suunnitella matkoja tuntemattomaan?mikään pakonomainen hakeminen. Ihan tarpeeksi ollut kaikenlaista. Ihan ok, että on suunnilleen stabiilia. Tulee jotenkin aina ajauduttua kaikenlaiseen, jotain kummallista tapahtuu jokatapauksessa joskus tulevaisuudessa. Voihan sitä jäädä sporan alle tai huomata olevansa muukalaislegioonassa, kuka näistä tietää.
Korostan sitä, että kun on vain yksi elämä, pitääpi vain touhuta, mitä nyt touhuaa. Nyt on tullut touhuttua mökillä paljon, jo muutaman kymmenen vuotta. Mutta sitä ennen ei. Eikä sitä tietenkään tulevaisuudessa pysty touhuttaan joskus enää yhtään mitään. Sitten perehdytään paskat vaipoissa makaamiseen vietnamilaisten hoitajien syöttäessä maitovelliä.
Tosiasia kuitenkin on, että ei kande tehdä kovin pitkän tähtäimen suunnitelmia enää. Ja just se, että vaikka kuinka ois lomasuunnitelmia, kaikkea voi sattua.
No kertomus muutaman vuoden takaata. Oltiin mökillä ja tarkoitus oli käydä jossain Norjassa automatkailemassa ja kalassa. Noh, tuli soitto ja pyydettiin tekeen yks duuni. Mikäpä siinä, matkailtua tullut ja rahaakin tarvii. Niinno. Sitten sattui yks juttu, että piti sekin perua kun tuli pakkotilanne. Eli ei lomamatkaa, ei duuneja, jotain aivan muuta. Suunnitelmat pariin kertaan uusiksi kolmessa päivässä.
Mutta se pitää virkeänä. Huvittaa nyt, kun on lentokielto. Numenomaan lomalaiset narisevat asiasta paljonkin. Varanneet matkat kuukausia sitten ja säästäneet rahaa pian vuoden. Nyt ne kai istuu paikallisessa kaljalla ja noituvat kovaa kohtaloaan...
=DW= - Anjaniina
... kirjoitti:
mikään pakonomainen hakeminen. Ihan tarpeeksi ollut kaikenlaista. Ihan ok, että on suunnilleen stabiilia. Tulee jotenkin aina ajauduttua kaikenlaiseen, jotain kummallista tapahtuu jokatapauksessa joskus tulevaisuudessa. Voihan sitä jäädä sporan alle tai huomata olevansa muukalaislegioonassa, kuka näistä tietää.
Korostan sitä, että kun on vain yksi elämä, pitääpi vain touhuta, mitä nyt touhuaa. Nyt on tullut touhuttua mökillä paljon, jo muutaman kymmenen vuotta. Mutta sitä ennen ei. Eikä sitä tietenkään tulevaisuudessa pysty touhuttaan joskus enää yhtään mitään. Sitten perehdytään paskat vaipoissa makaamiseen vietnamilaisten hoitajien syöttäessä maitovelliä.
Tosiasia kuitenkin on, että ei kande tehdä kovin pitkän tähtäimen suunnitelmia enää. Ja just se, että vaikka kuinka ois lomasuunnitelmia, kaikkea voi sattua.
No kertomus muutaman vuoden takaata. Oltiin mökillä ja tarkoitus oli käydä jossain Norjassa automatkailemassa ja kalassa. Noh, tuli soitto ja pyydettiin tekeen yks duuni. Mikäpä siinä, matkailtua tullut ja rahaakin tarvii. Niinno. Sitten sattui yks juttu, että piti sekin perua kun tuli pakkotilanne. Eli ei lomamatkaa, ei duuneja, jotain aivan muuta. Suunnitelmat pariin kertaan uusiksi kolmessa päivässä.
Mutta se pitää virkeänä. Huvittaa nyt, kun on lentokielto. Numenomaan lomalaiset narisevat asiasta paljonkin. Varanneet matkat kuukausia sitten ja säästäneet rahaa pian vuoden. Nyt ne kai istuu paikallisessa kaljalla ja noituvat kovaa kohtaloaan...
=DW=uutisotsikko "Isä ja 3-vuotias poika jumissa Rovaniemellä"
No voi herrajumala, junatkin kulkee...kuka ääliö noita uutisjuttuja tekee..?
Asiasta voi puhua, siis siitä ettei lentäminen nyt toimi, mutta toi otsikko oli typerä.
Mut lomailuun.
Joskus on nautittavaa tehdä suunnitelmia, ottaa selvää alueesta ja kultturista, miettiä ja pähkiä.
Mut siitä ei saa tulla stressi.
On hyvä ottaa selville mahdollisuudet ja uneksia kaikesta.
Mutta loppujen lopuksi, paikan päällä sitten tehdään ne lopulliset lähdöt ja menot
Ja monesti käy niin, ettei ésim jaksa, kun on liian lämmintä tjn...
Minua monesti matka vie mennessään ja kaikenlaista hauskaa pomppaa esiin, se on nautittavaa kans ;)) - Adria
Mä ainakin tunnustaudun typeräksi ja paukuttelen rintaani. Jess!
- Anjaniina
Adria kirjoitti:
älä ala melskaamaan.
Mihis sun matkasi vie ens kesänä...tiedän että olet kuitenkin jonnekin menossa ;) - Adria
Anjaniina kirjoitti:
älä ala melskaamaan.
Mihis sun matkasi vie ens kesänä...tiedän että olet kuitenkin jonnekin menossa ;)Varmaan Kroatiaan, sinne hillitön kaipuu. Korculan tai Hvarin saarelle. Siellä syntisemmänkin ihmisen sielu lepää.
- ...
Adria kirjoitti:
Siis kun kaikenlaista voi sattua.
Oltiin joskus lähdössä suomeen lomalle. Niinno, laatokka puski ennen rajaa kylkeen ja auto oiottavaksi. Jeejee
Ja toinen, melkein samanlainen. Oltiin lähdössä mökille lomaksi. Oli perjantai, viimenen duunipäivä. Ja töistä tullessa joku maalainen ajoi tossa kehällä perään. Auto oli koko kesän korjaamolla, net kun oli kaikki lomilla.
Eli enpä erikoisemmin tee mitään kiveenkirjoitettuja suunnitelmia. Tietenkin, onhan niitä aatteita jostain. Mutta en todellakaan te mitään lomasuunnitelmia. Niin, jos menis jonnekin Dominikaaneihin, sais tietenkin heti malarian ja salmonellan. Mutta voishan sinne mennä, vois olla kiinnostavaa tutustua paikalliseen terveydenhuoltoon .DDD
=DW= - Adria
... kirjoitti:
Siis kun kaikenlaista voi sattua.
Oltiin joskus lähdössä suomeen lomalle. Niinno, laatokka puski ennen rajaa kylkeen ja auto oiottavaksi. Jeejee
Ja toinen, melkein samanlainen. Oltiin lähdössä mökille lomaksi. Oli perjantai, viimenen duunipäivä. Ja töistä tullessa joku maalainen ajoi tossa kehällä perään. Auto oli koko kesän korjaamolla, net kun oli kaikki lomilla.
Eli enpä erikoisemmin tee mitään kiveenkirjoitettuja suunnitelmia. Tietenkin, onhan niitä aatteita jostain. Mutta en todellakaan te mitään lomasuunnitelmia. Niin, jos menis jonnekin Dominikaaneihin, sais tietenkin heti malarian ja salmonellan. Mutta voishan sinne mennä, vois olla kiinnostavaa tutustua paikalliseen terveydenhuoltoon .DDD
=DW=Suunnitelmien tekeminen etukäteen on tosi mielenkiintoista, varsinkin kun automatkailee pitkin poikin eurooppaa. Netistä haahuilee mielenkiintoisia mestoja oletetulle reitille ja eikun menoksi. So, vaikka suunnitelmat kusee, tehään uusia matkalla tarpeen mukaan. Mahtavaa kun ei tarvii yöpymisistä ja niiden paikoista kantaa huolta. Näkee maita ja mantuja ihan eri malliin kun putkella painaen suoraan jonnekin aurinkorannalle. Pariviikkoinen talvibreikki tosin putkella palmujen katveeseen. Tammikuussa viimeksi Brasiliaan.
- Anjaniina
Adria kirjoitti:
Varmaan Kroatiaan, sinne hillitön kaipuu. Korculan tai Hvarin saarelle. Siellä syntisemmänkin ihmisen sielu lepää.
asti en itse taida vielä tänä vuonna päästä, vaikka mieli tekis.
Mutta ainakin sinne suuntaan ;) - joutis
Adria kirjoitti:
Varmaan Kroatiaan, sinne hillitön kaipuu. Korculan tai Hvarin saarelle. Siellä syntisemmänkin ihmisen sielu lepää.
Niistä pidin.
Turha tarkkuus ei rasita ihmisiä.
Helppoa, hauskaa ja halkinaista.
Myös Split on mielestäni muutaman päivän arvoinen.
- HTZA
pukeutua kevyemmin, uudella, laihemmalla, habituksellani. Jos säät vain sallivat.
Minulla on uudet, tiukat farkut.
Ostan kohta tummat aurinkolasit ja niiden takaa kurkin ihailevia katseita, yritän olla noteeraamatta katseiden sääliä, kekkuloin jalkakäytävillä kuin nuori uros.
Käyn myös mökillä. Ulkomaat öklöttää.- Anjaniina
lomahan onkin sitä varten, että tehdään sitä mistä tykätään.
Anjaniina kirjoitti:
lomahan onkin sitä varten, että tehdään sitä mistä tykätään.
odottelemaan tänne sitä hienoa kesää. Ulkomaat eivät kiinnosta, myöskään ei lappi, no jonkun kaupunkiloman voisi ihan hyvin Keski-Eurooppaan kyllä tehdä. Sieltä löytyy hienoja vanhoja kaupunkeja joista Praha on ehdottomasti yksi.
Luulen kuitenkin, että tämä kesä kuluu ulkoilun merkeissä ja jätskiä syöden:))- Anjaniina
firefox58 kirjoitti:
odottelemaan tänne sitä hienoa kesää. Ulkomaat eivät kiinnosta, myöskään ei lappi, no jonkun kaupunkiloman voisi ihan hyvin Keski-Eurooppaan kyllä tehdä. Sieltä löytyy hienoja vanhoja kaupunkeja joista Praha on ehdottomasti yksi.
Luulen kuitenkin, että tämä kesä kuluu ulkoilun merkeissä ja jätskiä syöden:))sanovat, että kesä on aikas surkee?
Kuis sitte? - Anjaniina
firefox58 kirjoitti:
Luulen kuitenkin, että tämä kesä kuluu ulkoilun merkeissä ja jätskiä syöden:))se huono ole sekään.
Jos se nyt on sitä mitä haluat
*katselee epäillen*
Ei sentäs, on se loma sekin ettei suunnittele mitään, niin ei stressaakaan.
Meikäläinen nauttii siitä etukäteissuunnittelustakin joskus, se on puoli lomaa..pähkiminen.. Anjaniina kirjoitti:
sanovat, että kesä on aikas surkee?
Kuis sitte?Minä olen tilannut hyvän kesän:) Ainakin tänne keskelle Suomea.
- Anjaniina
firefox58 kirjoitti:
Minä olen tilannut hyvän kesän:) Ainakin tänne keskelle Suomea.
jouduin perumaan sen, nääs kun tarvitsin sen hyvän jakson itselleni...
- Adria
Puolestani soisin sulle joskus mahdollisuuden edes kerran päästä ulkomaille. Pikkusen paremmin osaisi suhteuttaa asioita kun näkee miten muualla mennään. Kulttuuri, historia ja kaikki mahdolliset nähtävyydet, mikäli ne kiinnostavat on mentävä ulkomaille. Voisit aloittaa Virosta, siellä on jo ulkomaata yhdelle perusjuntille.
Ne tiukat farkut. Minäkin ostin haalistetun farkkutakin niitellä ja minimekko-mittaisia käsin kirjailtuja tunikoita ihan kuin ennenvanhaan. Siihen farkut, mustat tiukat trikkoot (vetoketjut lahkeissa) tai pikkusortsit.
Ei voi vielä pukeutua uusiin kesävaatteisiin, meillä löytyy pihoilta vielä pikku kokkareita lumikasoja.- HTZA
Adria kirjoitti:
Puolestani soisin sulle joskus mahdollisuuden edes kerran päästä ulkomaille. Pikkusen paremmin osaisi suhteuttaa asioita kun näkee miten muualla mennään. Kulttuuri, historia ja kaikki mahdolliset nähtävyydet, mikäli ne kiinnostavat on mentävä ulkomaille. Voisit aloittaa Virosta, siellä on jo ulkomaata yhdelle perusjuntille.
käynyt ulkomaillakin, Englanti, Hollanti ja Pohjoismaat, Ruotsissa asuinkin 5v.
E ja H olivat työreissuja.
Pohjoismaiden Lapit ovat olleet monen kalareissun kohteena.
Vaikka puhunkin sujuvaa Ruotsia, muistan miten vaikeata oli tajuta Norjaa. Tanska oli ihan mahdotonta.
Norja ja Pohjois-Ruotsi ovat, onneksi, Suomalais-alueita. - HTZA
miljoona kirjoitti:
Ne tiukat farkut. Minäkin ostin haalistetun farkkutakin niitellä ja minimekko-mittaisia käsin kirjailtuja tunikoita ihan kuin ennenvanhaan. Siihen farkut, mustat tiukat trikkoot (vetoketjut lahkeissa) tai pikkusortsit.
Ei voi vielä pukeutua uusiin kesävaatteisiin, meillä löytyy pihoilta vielä pikku kokkareita lumikasoja.Rokki-mummo, muista laittaa kuvia Galleriaan.
- HTZA
minttupuu kirjoitti:
ne farkut merkkikamaa kans? Lewikset, Dieselit?
Strurmstaffelshipskaloinuberallessaltzburg niissä luki, Lidlistä.
9.90 €
Ostin kolmet, ne eivät, kuitenkaan, kestä pesua. - HTZA
firefox58 kirjoitti:
Minä olen tilannut hyvän kesän:) Ainakin tänne keskelle Suomea.
kesä on aina täydellinen, satoi räntää tai ei paistanut.
Kesällä tulen taas sinne monta,monta kertaa.
Hoikat, rantaruottalaiset blondit, jostain Vaasasta, eivät vedä vertaa persjalkaiselle Keski-Suomalaiselle. Kyllä lyhytjalkainen keikkuu tykimmin!
H. - Heikunkeikku
HTZA kirjoitti:
kesä on aina täydellinen, satoi räntää tai ei paistanut.
Kesällä tulen taas sinne monta,monta kertaa.
Hoikat, rantaruottalaiset blondit, jostain Vaasasta, eivät vedä vertaa persjalkaiselle Keski-Suomalaiselle. Kyllä lyhytjalkainen keikkuu tykimmin!
H.No voi kiesus, mitä tekstiä sielä pääs väännetään.
Pitkäkoipiset vaasalaiset harppovat etiäpäin lähes spakaattiaskelin ja näinollen
pääsevät perillekin suhteellisen nopiaa. Hidaskulkuiset autot ohitamme tosta noin vaan.
Eikä sitten pidä unohtaa, että Vaasa on KOKO Suomen aurinkoisin kaupunki.
Vähäkö on semmonen tunne, että ku auringossa asustais.
Silmät sirrillään kesät kuljetaan. Talvella sitte ku silmänympäryslihat levittäytyy
normaaliksi sileydeksi, niin meil on niinku valkoset silmälasit pääs. Muu naama ruskea ja valkoset silmät. Siistii. - HTZA
Heikunkeikku kirjoitti:
No voi kiesus, mitä tekstiä sielä pääs väännetään.
Pitkäkoipiset vaasalaiset harppovat etiäpäin lähes spakaattiaskelin ja näinollen
pääsevät perillekin suhteellisen nopiaa. Hidaskulkuiset autot ohitamme tosta noin vaan.
Eikä sitten pidä unohtaa, että Vaasa on KOKO Suomen aurinkoisin kaupunki.
Vähäkö on semmonen tunne, että ku auringossa asustais.
Silmät sirrillään kesät kuljetaan. Talvella sitte ku silmänympäryslihat levittäytyy
normaaliksi sileydeksi, niin meil on niinku valkoset silmälasit pääs. Muu naama ruskea ja valkoset silmät. Siistii.arvelinkin että Vaasassa ollaan herätty, kauneus-unilta. Ja pitkät, solakat raajat on venytelty?
- Heikunkeikku
HTZA kirjoitti:
arvelinkin että Vaasassa ollaan herätty, kauneus-unilta. Ja pitkät, solakat raajat on venytelty?
Minähän en päivällä nukuskele. Ei tulisi mieleenkään mennä vaakatasoon päivällä.
Ainakaan siinä mielessä, että alkaisin nukkumaan.
Kertakaikkisen kertakaikkisen kertakaikkisesti en tykkää päiväunista.
Öisin voin hetkoseksi silmäni ummistaa, talvella kaks hetkosta ja näin keväällä ja kesällä
minulle riittää vain yksi hetkonen. - HTZA
ainakin, yli metrinen, vyö ylettyy ympäri..
:)
Ihanteellinen, painonnostajan rakenne, pitkä selkä ja lyhyehköt jalat.
Pituus 185, hartioiden leveys, komea.
Vyötärö, kaventuu koko ajan.
Käsivarret.. salilla on ahkeroitava koko kesä, laihtumisesta johtuen on "allit" lähellä.
- Meriläinen
No ainakin tää oma saaristo. Ja Kaunissaareen taas niin kun joka kesä.
Näin ohjelman jossa oli naiselle räätälöity oma loma. Hän pääsi käymään "Myrskyluodolla". Yks mun unelmakohde. No länsisuomessa on monta paikkaa jotka haluaisin nähdä omin silmin, jotka jäi siltä kesältä kun systerin kanssa käytiin näkemättä.
Mielessä on vaan en tiedä onnistuuko.- Anjaniina
voi olla varma, mihin budjetti yltää.
Mut lähteminen extempore, on kaikein parasta.
Menee sinne minne huvittaa ja on niin kauan kuin rahat riittää ;) - Meriläinen
Anjaniina kirjoitti:
voi olla varma, mihin budjetti yltää.
Mut lähteminen extempore, on kaikein parasta.
Menee sinne minne huvittaa ja on niin kauan kuin rahat riittää ;)Toi olikin hyvä :))
On suomessa niin paljon paikkoja minne huvittais.
No nyt onkin tiedossa neljän viikon loma että kyllä siinä ajassa kerkiää.
Alkaa Jussilta ja melkein heinäkuun loppuun. - Anjaniina
Meriläinen kirjoitti:
Toi olikin hyvä :))
On suomessa niin paljon paikkoja minne huvittais.
No nyt onkin tiedossa neljän viikon loma että kyllä siinä ajassa kerkiää.
Alkaa Jussilta ja melkein heinäkuun loppuun.ota auto alle ja teltta ja makuupussi varoiksi ja suunnista lähimmälle pikkutielle...siitä se alkaa..
Seikkailu! - Adria
Myrskyluodon Maijaa olis sieluni silmin kiva kuunnella sun kanssa musiikin edellyttämissä puitteissa.
- Meriläinen
Adria kirjoitti:
Myrskyluodon Maijaa olis sieluni silmin kiva kuunnella sun kanssa musiikin edellyttämissä puitteissa.
Niin kyllähän se musiikkikin siellä soi jos sinne pääsen joskus. Toivottavasti ihan kehollisesti ei pelkästään sielun silmin :)
Mortenssonin levyä aina silloin tällöin kuuntelen ja siellä on monta muuta hyvää kappaletta. Meitäkin on jo tilattu taas kesämökkirakennuksille. Veneilyä ja mökkeilyä ja saunomista on tiedosta miehen työn puolesta joten pääsen taas lautapoika/kahvinkeittäjä tittelillä mukaan.
- Meriläinen
miljoona kirjoitti:
Meitäkin on jo tilattu taas kesämökkirakennuksille. Veneilyä ja mökkeilyä ja saunomista on tiedosta miehen työn puolesta joten pääsen taas lautapoika/kahvinkeittäjä tittelillä mukaan.
Hyvä sinä. Tittelit on oivia jos ne vie saaristoon.
teen reissun lapsuuden maisemiin, käyn vanhat leikkipaikat läpi, kuljen metsissä ja kiipeän sille hurjan isolle kalliolle.
Voi olla, ettei se enää tunnu niin isolta, mutta sittenhän sen näkee.
Tämäkin on haavetta vielä, mutta jospa.... :))- Anjaniina
kuitenkin.
Mutta varo, matka lapsuudenmaisemiin on monesti pettymys.
sillä kaikki näyttää niin pieneltä ja erillaiselta. Anjaniina kirjoitti:
kuitenkin.
Mutta varo, matka lapsuudenmaisemiin on monesti pettymys.
sillä kaikki näyttää niin pieneltä ja erillaiselta.kävin siellä, mutta en ehtinyt kiivetä sille kalliolle.
Olin jo yli kaksikymppinen, kun sieltä muutettiin, joten en usko, että kovin paljon olen
sen jälkeen kasvanut.
Tässä onkin kyse siitä, että haluan tehdä tämän matkan, tietystä syystä.
Onhan mulla sitten kutsu Keski-Suomeen muutamaksi päiväksi, tuleneeko siitä mitään, sen aika näyttää.
Ja Helsingissä nyt pitäää kuitenkin pistäytyä :))- Anjaniina
Anceli kirjoitti:
kävin siellä, mutta en ehtinyt kiivetä sille kalliolle.
Olin jo yli kaksikymppinen, kun sieltä muutettiin, joten en usko, että kovin paljon olen
sen jälkeen kasvanut.
Tässä onkin kyse siitä, että haluan tehdä tämän matkan, tietystä syystä.
Onhan mulla sitten kutsu Keski-Suomeen muutamaksi päiväksi, tuleneeko siitä mitään, sen aika näyttää.
Ja Helsingissä nyt pitäää kuitenkin pistäytyä :))ajattelin et jos lapsenalähdit, niin maisema ei ole ehkä sitä mitä olettaa.
Mutta sulla onkin hyvin muistissa.
Jokaisella on joku erityinen syy... ;))) Anjaniina kirjoitti:
ajattelin et jos lapsenalähdit, niin maisema ei ole ehkä sitä mitä olettaa.
Mutta sulla onkin hyvin muistissa.
Jokaisella on joku erityinen syy... ;)))tuli mieleen, että jospa pistäytyisin maatalousnäyttelyssä Mikkelissä ;)))))
- Anjaniina
Anceli kirjoitti:
tuli mieleen, että jospa pistäytyisin maatalousnäyttelyssä Mikkelissä ;)))))
lähellä sydäntäsi?
En ole varma, mutta luulen että olen menossa Erämessuille Riihimäelle...sekin jotenkin liippaa, läheltä elämäntyyliä ;) Anjaniina kirjoitti:
lähellä sydäntäsi?
En ole varma, mutta luulen että olen menossa Erämessuille Riihimäelle...sekin jotenkin liippaa, läheltä elämäntyyliä ;)mulla kissa ;)
Lähikaupungissakin on erämessut johonkin aikaan, mutta Riihimäellä varmasti isommat.
Sinne olen aikonut mennä useinkin, mutta aina se vaan on jäänyt. Jospa nyt tulen sua pelottelemaan ;)))))- Anjaniina
Anceli kirjoitti:
mulla kissa ;)
Lähikaupungissakin on erämessut johonkin aikaan, mutta Riihimäellä varmasti isommat.
Sinne olen aikonut mennä useinkin, mutta aina se vaan on jäänyt. Jospa nyt tulen sua pelottelemaan ;)))))Olen Zena, kaikkine varusteineen.
Ai?
Et tiedä kuka se on? Anjaniina kirjoitti:
Olen Zena, kaikkine varusteineen.
Ai?
Et tiedä kuka se on?aika hurjan näköinen emäntä ;))
- Putkivalo
Kasvimaalle :) Se on hieno maa, siellä mieli lepää ja selkä notkistuu. Valuutta on pottuja, siis kun maksetaan potut pottuina. Kieltä siellä ei puhutta ollenkaan, puhkutaan vaan.
Ja koska tulee ihanan aurinkoinen kesä, suunnamme beachille. Iltaisin pelataan sulkista ja pannaan hölkäten. Tai siis... hölkätään. Ja ehkä vähän pyöräillään. Jos saan fillarin 21 vaihteesta toimimaan ne loputkin 18 :))
Mitäs sinä?- Anjaniina
melko uskaliasta.
Siellä Kasvimaalla asuu kaikenlaisia Myyriä ja Kastematoja.
Jopa Siili saattaa poiketa ja herra Jänis.
Miten uskallat, ilman mitään asetta?
;)
Mullaon nippusideviritys omassa pyörässä, vaihteenvaihtajana...meinään kyl ostaa uuden vaihdesysteemin, maksaa 24,50...!!!
Tuohon säädyttömyyteen en puutu lainkaan, suljen silmät sillä kohtaa...hmmm.hmmm...
Minä?
Mielikysymys...olen se joka sitä Baltiaa suunnittelee ;) - Putkivalo
Anjaniina kirjoitti:
melko uskaliasta.
Siellä Kasvimaalla asuu kaikenlaisia Myyriä ja Kastematoja.
Jopa Siili saattaa poiketa ja herra Jänis.
Miten uskallat, ilman mitään asetta?
;)
Mullaon nippusideviritys omassa pyörässä, vaihteenvaihtajana...meinään kyl ostaa uuden vaihdesysteemin, maksaa 24,50...!!!
Tuohon säädyttömyyteen en puutu lainkaan, suljen silmät sillä kohtaa...hmmm.hmmm...
Minä?
Mielikysymys...olen se joka sitä Baltiaa suunnittelee ;)mosquitoksiakin. Onhan mulla aseita. Kuokka ja lapio :)
Jaaha! Baltia kuulostaa mielenkiintoiselta. Ei ihan turvallista lomapaketti-lomaa :) vaikkei niissäkään mitään vikaa ole, heti lähtisin jos.. Mitä maita meinaat kiertää? Et kai fillarilla sentään? - Anjaniina
Putkivalo kirjoitti:
mosquitoksiakin. Onhan mulla aseita. Kuokka ja lapio :)
Jaaha! Baltia kuulostaa mielenkiintoiselta. Ei ihan turvallista lomapaketti-lomaa :) vaikkei niissäkään mitään vikaa ole, heti lähtisin jos.. Mitä maita meinaat kiertää? Et kai fillarilla sentään?hirvee takapajula ;)))
Kuokka ja lapio, entä se Jussi ;) Häää....
En fillarilla, taitaa käydä niin et otankin auton alle, tuli noita tuliaistilauksia sen verta ;)
No kolme tavallisinta kai...Liettua, Latvia ja Eesti, Puola jos luoja suo.
Noissa kolmessakin on tarpeeks hauskoja pikkupaikkoja..
suunnitelmia, ainoastaan vähän on ollu puhetta Ruotsin risteilystä, toukokuunpuolenvälin jälkeen, epävarmaa vielä. Siinä risteilyssä kaikkein parasta se laivalla olo, jos on hyvä sää, ettei sada, ni siitä merellä olosta nautin enemmin. Hämeenlinnaan kait yhdeksi/kahdeksi yöksi, kesäkuussa, mut ei sen kummempia, kunhan lähemmäksi päästään, katotaan sitten tuleeko mitään ihmeempää:)))
- Anjaniina
asua siellä lähellä Savon piäkaupuntia?
Sehän on hieno paikka viettää kesää? Anjaniina kirjoitti:
asua siellä lähellä Savon piäkaupuntia?
Sehän on hieno paikka viettää kesää?Jokunen satakilometri meiltä):
sasus kirjoitti:
Jokunen satakilometri meiltä):
Sasus kahvilla, jos niinkin läheltä liippaset kun Hlinnassa.
minttupuu kirjoitti:
Sasus kahvilla, jos niinkin läheltä liippaset kun Hlinnassa.
Toki tuun jos oikein tahdot:))) Kyllä se muistaakseni on Hämeenlinna jonne lähdemme kesäkuussa, siekii huomaat sen kyllä, on se niinkin näkyvä tapahtuma siellä, jonne oomme tulossa:)))
sasus kirjoitti:
Toki tuun jos oikein tahdot:))) Kyllä se muistaakseni on Hämeenlinna jonne lähdemme kesäkuussa, siekii huomaat sen kyllä, on se niinkin näkyvä tapahtuma siellä, jonne oomme tulossa:)))
en nyt äkkiä tiedä Hämeenlinnassa muita tapahtumia kuin Wanajafestarit.
minttupuu kirjoitti:
en nyt äkkiä tiedä Hämeenlinnassa muita tapahtumia kuin Wanajafestarit.
viel ookkaa missään ilmoiteltu. Mut miun tarttee se viel varmistaa olikos se siel, etten vaan sotke nyt paikkaa... Se dementia:)))))
- *minttupuu*
sasus kirjoitti:
viel ookkaa missään ilmoiteltu. Mut miun tarttee se viel varmistaa olikos se siel, etten vaan sotke nyt paikkaa... Se dementia:)))))
oikea paikka, googlailin äsken!
*minttupuu* kirjoitti:
oikea paikka, googlailin äsken!
laittaa se miulle tonne viesteihin.. Muistinko oikein:)))))
sasus kirjoitti:
laittaa se miulle tonne viesteihin.. Muistinko oikein:)))))
Muistin oikein, sain just varmistettuu, ku mies tuli kotiin:)))
- Rakas kesä aina
kesän elää vain, ilman suunnitelmia. Kesä tulee ja menee ja haluan rauhoittua omassa rauhassani. Kerrankin. Nautin aamuista ja päivistä ja illoista ja kaikesta mitä luonto suo. Omassa kodissani, kiireettömästi. Ihana kesä, tervetuloa!!!!!!!!!!!
- Anjaniina
on vaikkapa oma terassi, jolla istua ja katsella aamua ja päivää, nojatuolissa iltaan ;)
On hyvä tapa nauttia, jotain siinä hiukan grillata, ehkä?
- k/k
20 unssin vasara on kiilotettu,sahan haritus kunnossa ja kirves tahkottu.
kesäkuussa alkaa rytinä ja pauke kun keittiö uuristuu ,ei mitään vanhaa jää sijoilleen.- Anjaniina
vuorotta siis?
Ihmemies ;))) Anjaniina kirjoitti:
vuorotta siis?
Ihmemies ;)))Työskenteleminen ole työtä,innolla orotan uusia keveitä laatikoita ja apteekki komeroa.
- Anjaniina
koti-kiusattu kirjoitti:
Työskenteleminen ole työtä,innolla orotan uusia keveitä laatikoita ja apteekki komeroa.
sehän on elämäntapa;)))
Apteekkikomero?
Miljooona laatikkoo? Anjaniina kirjoitti:
sehän on elämäntapa;)))
Apteekkikomero?
Miljooona laatikkoo?siin rempassa oli toi apteekkikaapiks sanottu viritelmä joka tulee esiin sielt komerosta ,kaik hyllyt kerralla esillä, ei tarvi kaivella peränurkasta.
- Anjaniina
koti-kiusattu kirjoitti:
siin rempassa oli toi apteekkikaapiks sanottu viritelmä joka tulee esiin sielt komerosta ,kaik hyllyt kerralla esillä, ei tarvi kaivella peränurkasta.
se onsitte tietysti....NIIN hyvää puuta
*kateellisena*
Mä vuokraan pikkubussin ja menemme kotipaikkakunnalleni tuhannen kilometrin päähän.
- Anjaniina
aika hieno homma ;))
Joko ihan etelästä syvimpään pohjoiseen tai ulkomaille? Anjaniina kirjoitti:
aika hieno homma ;))
Joko ihan etelästä syvimpään pohjoiseen tai ulkomaille?Vuokraan yhdeksän hengen bussin ja matka etelästä pohjoiseen omalle mökille. Kilometrejä yhteen suuntaan ei ole ihan tuhatta, mutta loppumatka mutkitellen kavereilla ja sukulaisissa tekee sen tuhannen. Perinteinen jokakesäinen juttu.
Kallistahan se on, mutta opetan lapsen ja lapsenlapsensa tuntemaan juurensa. Ja ystäväperheen lapsen juuret löytyy myös samalta kylältä, siksi ystäväperhe on perinteisesti mukana. Ja matkan päätepiste on Tavastkenkä Sainijärvi.- Anjaniina
miljoona kirjoitti:
Vuokraan yhdeksän hengen bussin ja matka etelästä pohjoiseen omalle mökille. Kilometrejä yhteen suuntaan ei ole ihan tuhatta, mutta loppumatka mutkitellen kavereilla ja sukulaisissa tekee sen tuhannen. Perinteinen jokakesäinen juttu.
Kallistahan se on, mutta opetan lapsen ja lapsenlapsensa tuntemaan juurensa. Ja ystäväperheen lapsen juuret löytyy myös samalta kylältä, siksi ystäväperhe on perinteisesti mukana. Ja matkan päätepiste on Tavastkenkä Sainijärvi.hassua että matkailu kotimaass aon paljon kalliimpaa kuin ulkomaille meno.
Minusta se on NIIN väärin.
- Yxitypy
tulikin mieleeni, että mä en juuri koskaan tee kesälle suunnitelmia. Talvilomalle niitä kyllä teen.
Sitä saa kesän kivasti kulumaan ihan kotosallakin, omalla pihalla kässehtien. Ottaa väliin vaikka pyörän ja pyöräilee meren rannalle uimaan ja lekottelemaan.
Ulkomaille ei kyllä kesällä tee yhtään mieli. Talvisin kyllä :=))- Anjaniina
kannattaakin viettää täällä, siis jos se onhieno.
Mut, monesti ei oikein ole..on ollut jo monta huonoa kesää, pohjoisessa.
- Finn air
Suomeen. Maksoi mitä maksoi.
Missä itse vietät lomasi?- Anjaniina
sulla ;)
Minä, ensin risteilen ja sitten suunnistan Baltiaan....Nomad as I am
Finnair tuo aina illaksi kotiin ;))) siis varma valinta - Finn air
Anjaniina kirjoitti:
sulla ;)
Minä, ensin risteilen ja sitten suunnistan Baltiaan....Nomad as I am
Finnair tuo aina illaksi kotiin ;))) siis varma valintakun minä haluan Suomeen lomallani ja sinä haluat sieltä pois! :)
Niin sitä pidetään matkailutalous tasapainossa.
Thaimaanturisteista en kyllä tiedä...montako heikäläistä tulee marjanpoimintaan meille jos verrataan sinne menevien suomalaisten määrään? Satutko tietämään? - Anjaniina
Finn air kirjoitti:
kun minä haluan Suomeen lomallani ja sinä haluat sieltä pois! :)
Niin sitä pidetään matkailutalous tasapainossa.
Thaimaanturisteista en kyllä tiedä...montako heikäläistä tulee marjanpoimintaan meille jos verrataan sinne menevien suomalaisten määrään? Satutko tietämään?määrä...
Muutama tuhat luulen ja yhdellä lennolla Suomesta thaikkuihin lentää miltei 500 ja niitä lentoja menee kaks illassa, muutaman kerran viikossa.
Luulen, et suomalaisa lentää kymmeniä tuhansia, sesongin aikaan.
Mikä on sesonki...ehkä viis kuukautta - .
Anjaniina kirjoitti:
määrä...
Muutama tuhat luulen ja yhdellä lennolla Suomesta thaikkuihin lentää miltei 500 ja niitä lentoja menee kaks illassa, muutaman kerran viikossa.
Luulen, et suomalaisa lentää kymmeniä tuhansia, sesongin aikaan.
Mikä on sesonki...ehkä viis kuukauttalaskupiästä on aina hyötyä.
Kateudelle ei voi mitään? - Anjaniina
. kirjoitti:
laskupiästä on aina hyötyä.
Kateudelle ei voi mitään?on typeriä.
Ei ne jaksa itse mennä metsiin keräämään, mutta kukaan muukaan ei sais sitä työtä tehdä.
Antaa thaikkujen kerätä marjat kun ovat niin paljon vireämpiä.
Thaikuissa hotelli kerran hukkas minulta $50, meinasin asiaani viedä eteenpäin, mutta kun se olis maksanut respatyttösen työpaikan, sanoinkin et minun moka.
Joskus on pantava asiat tärkeysjärjestykseen.
50 on rahaa minullekin, mutta hälle se on koko elämän kysymys..Ja perheelleen.
Elämässä pitää jakaa.
Vaikkakin joskus vastentahtoisesti ;))))
- Nalli-Kallio
- Anjaniina
aika pahat fibat.
Ja joo, en kuuntele suomalaisii, pahoillani... - Nalli-Kallio
Anjaniina kirjoitti:
aika pahat fibat.
Ja joo, en kuuntele suomalaisii, pahoillani...ei ole mitään antipatiaa kotimaisia kohtaan kuuntele edes sanat, vaikka mun omatkin mieltymykset onkin hard rock/hevi osastolla.
Mä taas kuuntelen kaikensortin musaa, kun en halua jämähtää paikoilleni. - Anjaniina
Nalli-Kallio kirjoitti:
ei ole mitään antipatiaa kotimaisia kohtaan kuuntele edes sanat, vaikka mun omatkin mieltymykset onkin hard rock/hevi osastolla.
Mä taas kuuntelen kaikensortin musaa, kun en halua jämähtää paikoilleni.sit kai, pitkin hampain.
Sopiiko jos vaik .....huomenna ;))
Oma kokemus suomalaisista sanoituksista on aika huono, monesti ne on niin typeriä, että nauran ääneen...
Tänä iltana...on Eluveitien vuoro... - Nalli-Kallio
Anjaniina kirjoitti:
sit kai, pitkin hampain.
Oma kokemus suomalaisista sanoituksista on aika huono, monesti ne on niin typeriä, että nauran ääneen...
Tänä iltana...on Eluveitien vuoro...fiilis johtuu van siitä että, on ennäkkokäsitys, jonka juuri todistitkin, mä joudun ehkä kesällä suunnata itään kun lännenpänä tulee meri ja raja vastaan, mut siitä huolimatta.
http://www.youtube.com/watch?v=_aIhh9nFYv4 - Anjaniina
Nalli-Kallio kirjoitti:
fiilis johtuu van siitä että, on ennäkkokäsitys, jonka juuri todistitkin, mä joudun ehkä kesällä suunnata itään kun lännenpänä tulee meri ja raja vastaan, mut siitä huolimatta.
http://www.youtube.com/watch?v=_aIhh9nFYv4 Anjaniina kirjoitti:
sit kai, pitkin hampain.
Tänä iltana...on Eluveitien vuoro...sellasten laulujen kuin Lasijauholaiva keikka ja Penkillä pelimannin sanat,ei ainakaan jauheta samaa kolmee sanaa eres takasin.
- Softrokki
koti-kiusattu kirjoitti:
sellasten laulujen kuin Lasijauholaiva keikka ja Penkillä pelimannin sanat,ei ainakaan jauheta samaa kolmee sanaa eres takasin.
ei olekaan sanoista vaan siitä miten sanat tulkitaan. Se vaihtelee ikäluokista toiseen.
Ja juuri siellä luulen piilevän palstan sielun. :) - Nalli-Kallio
koti-kiusattu kirjoitti:
sellasten laulujen kuin Lasijauholaiva keikka ja Penkillä pelimannin sanat,ei ainakaan jauheta samaa kolmee sanaa eres takasin.
http://www.youtube.com/watch?v=psHiq_a-pYw
Mä löydän hienoja asioita vaikka onkin suomen kielellä. - Anjaniina
koti-kiusattu kirjoitti:
musiikkia oikeaoppisesti kuunnellaan ;)
Se on napit korviin ja namikat kaakkoon.
Sen pitää tulla lujaa, niin että paikat hampaissa helisee...
Vaikkapa tätä
http://www.youtube.com/watch?v=XP_pH6CBZYg - k/k
Anjaniina kirjoitti:
musiikkia oikeaoppisesti kuunnellaan ;)
Se on napit korviin ja namikat kaakkoon.
Sen pitää tulla lujaa, niin että paikat hampaissa helisee...
Vaikkapa tätä
http://www.youtube.com/watch?v=XP_pH6CBZYgratkaisee äänen kovuuren,konehuone aika jätti melu arkuuren korviin.
- Anjaniina
k/k kirjoitti:
ratkaisee äänen kovuuren,konehuone aika jätti melu arkuuren korviin.
tinnitys ei ole hauska juttu.
Sitä joskus unohtaa, että ihmisellä voi olla jotain sellaista elämänvarrella tullutta, ettei voi tehdä samaa kuin itse. - k/k
Anjaniina kirjoitti:
tinnitys ei ole hauska juttu.
Sitä joskus unohtaa, että ihmisellä voi olla jotain sellaista elämänvarrella tullutta, ettei voi tehdä samaa kuin itse.Eikä vihellä muu kuin tuulitunneli pääs mut kova melu saa mut hetkessä ärsyyntymään,sanovat melusairaureksi sitä.
- Kohtalotoveri
k/k kirjoitti:
Eikä vihellä muu kuin tuulitunneli pääs mut kova melu saa mut hetkessä ärsyyntymään,sanovat melusairaureksi sitä.
Minä tulen kovaäänisessä ympäristössä huonovointiseksi.
Silloinkin kun kanssaihmiseni eivät koe edes melua.
Puheen ymmärtäminen on myös vaikeutunut.
Taitavat olla konsonantit minulta kateissa.
Syynä ei ole vapaa-ajan harrastukset vaan ajautuminen teollisuuteen 15-vuotisena. Ei silloin, 50-luvulla, mistään suojaimista ollut tietoakaan. - Anjaniina
k/k kirjoitti:
Eikä vihellä muu kuin tuulitunneli pääs mut kova melu saa mut hetkessä ärsyyntymään,sanovat melusairaureksi sitä.
se voi vielä kehittyä tinnituksen suuntaan? Vai voiko?
- Uteluita
Mite sulla?
- joutis
Huomisen Espanjan lennon liput lunastin jo muutama kuukausi sitten.
Islantilaiset päättävät viimekädessä lähdöstämme.
Onneksi paluuseen on useampi viikko.
Kesäkuun puolivälissä Berliiniin ja elokuussa pariksi viikoksi Espanjaan.
Syyskuun Espanjaan menon lennot ovat varaamatta.
Jos syksyyn osuu sopiva viikon risteily niin sinne sitten mutta se on sattuman kauppaa.
Vaihtoehtona aina toteutettaviisa oleva kaupunki- /kiertelyloma halpislento/vuokra-auto
Joulukuun alussa jossain Saksan kaupungissa joulumarkkinoilla.
Jouluviikko jossain kylpylässä mutta sekin on varaamatta.
Siinä tuo loppuvuoden ohjelma onkin.- Anjaniina
sinulle tärkeä paikka?
Olet ihminen joka pitää matkustelusta?
Onko Berliini työmatka vai ihan kaupunkiloma?
Nuo risteilyt kiehtois itselläkin, niitäkin olis niin monenlaisia. - joutis
Anjaniina kirjoitti:
sinulle tärkeä paikka?
Olet ihminen joka pitää matkustelusta?
Onko Berliini työmatka vai ihan kaupunkiloma?
Nuo risteilyt kiehtois itselläkin, niitäkin olis niin monenlaisia.Espanjan tukikohta on ollut meillä kohta 24-vuotta.
Viimeisestä vakituisesta työpaikasta yli 10-vuotta sitten potkut saaneena teemme vain omakustanteisia matkoja.
Berliinissä emme ole aikaisemmin käyneet kesällä joten se puute korjataan nyt tulevana suvena.
Halpislennot perille ja tilava yksiö viikoksi Spreen rannalta keskustasta.
Joulumarkkinoilla olemme käyneet aina jossain Saksan kaupungissa. Viimeeksi Dresdenissä.
Varsin juuri 10-minuuttia sitten tammikuun 13pv kahden viikon Panaman matkan johon kuuluu 7-päivän risteily Karibian puolella.
Illat ja yöt laivalla, päivät aina uudessa satamassa. Vain yksi meripäivä.
Penkkiurheilun ohella kiinnostus matkusteluun on eräs meitä yhdistävistä tekijöistä.
Yhteensä vajaa 100 matkaa, yhteenlaskettuna noin 4-vuotta. = työaikoina kaikki lomat.
Nyt tämä Panama lienee viimeisiä pitkän lennon takana olevia kohteitamme.
Välimerelle pääsee nopeammin mutta sen molemmat päät on muutamaan kertaan koluttu.
Samoin Kanarian saaret ja Madeira, risteillenkin kerran. - Anjaniina
joutis kirjoitti:
Espanjan tukikohta on ollut meillä kohta 24-vuotta.
Viimeisestä vakituisesta työpaikasta yli 10-vuotta sitten potkut saaneena teemme vain omakustanteisia matkoja.
Berliinissä emme ole aikaisemmin käyneet kesällä joten se puute korjataan nyt tulevana suvena.
Halpislennot perille ja tilava yksiö viikoksi Spreen rannalta keskustasta.
Joulumarkkinoilla olemme käyneet aina jossain Saksan kaupungissa. Viimeeksi Dresdenissä.
Varsin juuri 10-minuuttia sitten tammikuun 13pv kahden viikon Panaman matkan johon kuuluu 7-päivän risteily Karibian puolella.
Illat ja yöt laivalla, päivät aina uudessa satamassa. Vain yksi meripäivä.
Penkkiurheilun ohella kiinnostus matkusteluun on eräs meitä yhdistävistä tekijöistä.
Yhteensä vajaa 100 matkaa, yhteenlaskettuna noin 4-vuotta. = työaikoina kaikki lomat.
Nyt tämä Panama lienee viimeisiä pitkän lennon takana olevia kohteitamme.
Välimerelle pääsee nopeammin mutta sen molemmat päät on muutamaan kertaan koluttu.
Samoin Kanarian saaret ja Madeira, risteillenkin kerran.mennä kyseleen toisten lomasuunnitelmia,Kyllä ny harmittaa ;))
Tollanen risteily sopis NIIN hyvin minunkin vartalolleni.
Oliskohan kiva jos vois lähtee jostain Suomen satamasta ja ristely veis sitten Karibialle.
Se olis pitkä aika laivassa.
Tuossa Madeiran ympäristössä pyörii tosiaan joku risteilyhomma, sekin olis huomionarvoinen. - joutis
Anjaniina kirjoitti:
mennä kyseleen toisten lomasuunnitelmia,Kyllä ny harmittaa ;))
Tollanen risteily sopis NIIN hyvin minunkin vartalolleni.
Oliskohan kiva jos vois lähtee jostain Suomen satamasta ja ristely veis sitten Karibialle.
Se olis pitkä aika laivassa.
Tuossa Madeiran ympäristössä pyörii tosiaan joku risteilyhomma, sekin olis huomionarvoinen.Lisäviikko Madeiralla.
Värikkäiden rannikkojen, Madeira, Marokko neljä Kanarian saarta jatkeeksi.
Funchalin keskustassa, kävelykadun varrella, suuri parveke, nälöala puistoon ja kauemmas satamaan.
Aamukahvilla ( kavi/tee, pari sämpylää, marmeladia ja jotain muuta), 87,50E/ henkilöviikko.
Sopi pieneläkeläisten perhebudjettiin. - Anjaniina
joutis kirjoitti:
Lisäviikko Madeiralla.
Värikkäiden rannikkojen, Madeira, Marokko neljä Kanarian saarta jatkeeksi.
Funchalin keskustassa, kävelykadun varrella, suuri parveke, nälöala puistoon ja kauemmas satamaan.
Aamukahvilla ( kavi/tee, pari sämpylää, marmeladia ja jotain muuta), 87,50E/ henkilöviikko.
Sopi pieneläkeläisten perhebudjettiin.huone siinä Funchalin keskustassa, juuri yläpuolella kukkienmyyjien ;) Oli ihana aamuisin herätä ja juoda parvekkeella kahvi ja passionmehu
Azorit, sinne kai sit seuraava ulkomaanreissu, ehkä ens keväänä. - joutis
Anjaniina kirjoitti:
huone siinä Funchalin keskustassa, juuri yläpuolella kukkienmyyjien ;) Oli ihana aamuisin herätä ja juoda parvekkeella kahvi ja passionmehu
Azorit, sinne kai sit seuraava ulkomaanreissu, ehkä ens keväänä.Sao Miguel ja myös Ponta Delgada ovat jopa 60:sen eläkeläispariskunnan mielestä suorastaan ikävystyttävän uneliaita.
Luonto on upea.
Paikallisiin emme saaneet paljoakaan kosketusta, liftaustamme lukuun ottamatta.
Avuliasta sakkia.
Muutama Kanadaan ja jenkkeihin muuttanut, pomaileva saarelainen tavattiin.
Ja yksi paluumuttaja.
Yhteinen siirtomaaisännyys Madeiran kanssa näkyy katukuvassa. - Anjaniina
joutis kirjoitti:
Sao Miguel ja myös Ponta Delgada ovat jopa 60:sen eläkeläispariskunnan mielestä suorastaan ikävystyttävän uneliaita.
Luonto on upea.
Paikallisiin emme saaneet paljoakaan kosketusta, liftaustamme lukuun ottamatta.
Avuliasta sakkia.
Muutama Kanadaan ja jenkkeihin muuttanut, pomaileva saarelainen tavattiin.
Ja yksi paluumuttaja.
Yhteinen siirtomaaisännyys Madeiran kanssa näkyy katukuvassa.mutta portugalin kieli on kivan kuuloista.
Itse olen jonkin verran joutunut matkan varrella opetteeleen italiaa ja epsanjaa...mutt portugese poikeeaa mukavasti ;)
Olkoot vaan uneliaita, menenkin sinne luonnonpuiston viereen hotelliin ja tutkiskelen sen kasvipuutarhat.. ;)
Jonkun sortin friikki olen siihenkin ;)
Paikalliset on todella avuliaita...
Oltiin patikkaretkella (omatoimisella) Ribeiro Friolta Portelaan ja kun käveltiin rinnettä alas Portelaan, halus yks perhe väkisin meidät sinne viedä.
Ystävällisiä ihmisiä ;)
Maisemat tuota luokkaa
http://www.google.fi/images?q=ribeiro frio&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=z5...
Niin, unohdin myös mainita, että kesälomakuukauden hoidan lapsenlastani. Kahdeksanvuotiaan pojan kanssa tulee kierreltyä noita maauimaloita ja seikkailupuistoja ja ehkä päästään mikroautoilemaan.
- Anjaniina
lasten tutustuttaminen maailmaan, on sitä antoisinta aikaa.
Sillä kenen muun silmät niin loistaa kuin lapsen, kun uutta näkee.
On ihana kun on valta kuljettaa ja tutustuttaa kaikkeen ihmeelliseen ;))) Anjaniina kirjoitti:
lasten tutustuttaminen maailmaan, on sitä antoisinta aikaa.
Sillä kenen muun silmät niin loistaa kuin lapsen, kun uutta näkee.
On ihana kun on valta kuljettaa ja tutustuttaa kaikkeen ihmeelliseen ;)))Sellainen on minun leipätyötänikin ja saan ottaa lapsenlastani töihini myös mukaan. Olen siis äidinkorvike.
hienoa plärätä lomaesitteitä ja tehdä suunnitelmia, mutta köyhällä ole varaa matkustaa edes maalle. 20v sitten viimeksi kävin mailla ja ei ole tietoakaan koska seuraavan kerran. Kesä menee ihan kotosalla vaan.
Minun bussivuokra maksoi viimevuonna 330 euroa ja siihen diisselit jotai 200 euroa reilusti. Toi summa jaettiin kolmeen osaan ja mä maksoin kaksi osaa, lapseni perheen ja omani perheen. Joten noin 500euroa meni ihan pelkkään matkaan plus ruokailu matkanvarrella. Siihen siten ruuat siellä mökillä ja ne pakolliset hurvittelut juomineen siellä omalla mökillä ja kotikylän ravintelissa, niin noin tuhat euroa tarvitsen jotta reissu sujuu suht koht lokoisasti. Hirvittävän kallista on vaikkei mitään mökkivuokraakaan ole edes, kun on perikunnan tilat.
- joutis
miljoona kirjoitti:
Minun bussivuokra maksoi viimevuonna 330 euroa ja siihen diisselit jotai 200 euroa reilusti. Toi summa jaettiin kolmeen osaan ja mä maksoin kaksi osaa, lapseni perheen ja omani perheen. Joten noin 500euroa meni ihan pelkkään matkaan plus ruokailu matkanvarrella. Siihen siten ruuat siellä mökillä ja ne pakolliset hurvittelut juomineen siellä omalla mökillä ja kotikylän ravintelissa, niin noin tuhat euroa tarvitsen jotta reissu sujuu suht koht lokoisasti. Hirvittävän kallista on vaikkei mitään mökkivuokraakaan ole edes, kun on perikunnan tilat.
Epsanjan lennot olivat tällä kertaa kalliit ( kunhan nyt sinne pääsee ), 303E/hlö.
Asunnon hoitovastike noin 400E/vuosi.
Joten tuolla tonnilla katamme asunnon vuoden hoitovastikkeen ja kahden ihmisen yhdet lennot.
Sapuskat ja juomat eivät montaakaan euroa päivässä maksa.
Käyttöastehan loppujen lopuksi ratkaisee oleilun viikkohinnan. - Anjaniina
parveke kuntoon.
Mikäs susta ny niin köyhän on tehny? joutis kirjoitti:
Epsanjan lennot olivat tällä kertaa kalliit ( kunhan nyt sinne pääsee ), 303E/hlö.
Asunnon hoitovastike noin 400E/vuosi.
Joten tuolla tonnilla katamme asunnon vuoden hoitovastikkeen ja kahden ihmisen yhdet lennot.
Sapuskat ja juomat eivät montaakaan euroa päivässä maksa.
Käyttöastehan loppujen lopuksi ratkaisee oleilun viikkohinnan.Kyllä on niin kallista suomessa matkustella, ja junalla ja bussilla ei edes pääse tonne minne mä haluan. Ne bussi ja junayhteydet ei toimi. Ja muutenkin näin suuren porukan bussiliputkin on päätä huimaavat, vaik perhelippujakin saataisi. Mutta bussiyhteydet on niin harvat nykyisin maaseuduille, et omilla autoilla on pakko matkustella.
- Heikunkeikku
Vajaan kuukauden kuluttua alkaa kesäloma ja voin hypähtää perhoshypyn ja ruveta tekemään semmosia pikku pyrähdyksiä sinne ja tänne.
Tarkkoja suunnitelmia en tee. Mieluummin semmoset ex tempore reissut ovat mun heiniäni.
Saareen toki meen. Sitten ehdottomasti maalle tapaamaan mieheni sukulaisia.
Muutama päivä sitten puhuin Hesas asuvan pojan kanssa ja sovittiin, että meen hänen luokseen viikoksi ja mennään kaikkiin kivoihin paikkoihin. Näen Lammassaaren, josta hän minulle on puhunut. Myös muita lähiympäristön paikkoja. Taidenäyttelyihin mennään ja sen semmosta. Odotan sitä reissua kovasti.
Tallinnaan, sinne kans. Vanhaan kaupunkiin. Sielä on yks erityisen hyvä ruokapaikka. Nams-namskista.
Tekis mieli tehdä Turun saaristoon semmonen risteily. Viime kesänä olin ja ihastuin saaristoon, joka oli niin erilainen, kuin täällä Vaasassa.
Pitkä loma edessä, että ehtii siirrellä ruhoaan vaikka mihinkä.
Iiiiiiiihanaa, kun tulee kesä. Olen kevät ja kesäihminen.viime vuosina niin täyteen, etten lähde mielelläni mihinkään. Yhden äkkilähdön Sisiliaan tässä taannoin varasin mutten mennytkään. Cefalu on muuten hieno paikka, ei liiaksi turistien pilaama. Kreikassa asuin 5 kk ja purjehdin 2 kk saarelta saarelle, työstä rupesi käymään kun oli niin kuuma kesä, paikallisetkin valitteli. Sinne en enää mene, ovat ahneita ja kaksinaamaisia. Ukot juo tavernoissaan Ouzoa ja laiskottelevat, turisteille ihan eri hinnat kuin paikallisille.
Corfulta ostettiin venekin jolla lähdettiin. Ostaminen oli kuukauden työ!! Uskomatonta mutta totta.
Tässä viimeisimmät. Kotimaassa on nyt hyvä ja turvallista olla.- Heikunkeikku
firefox58 kirjoitti:
viime vuosina niin täyteen, etten lähde mielelläni mihinkään. Yhden äkkilähdön Sisiliaan tässä taannoin varasin mutten mennytkään. Cefalu on muuten hieno paikka, ei liiaksi turistien pilaama. Kreikassa asuin 5 kk ja purjehdin 2 kk saarelta saarelle, työstä rupesi käymään kun oli niin kuuma kesä, paikallisetkin valitteli. Sinne en enää mene, ovat ahneita ja kaksinaamaisia. Ukot juo tavernoissaan Ouzoa ja laiskottelevat, turisteille ihan eri hinnat kuin paikallisille.
Corfulta ostettiin venekin jolla lähdettiin. Ostaminen oli kuukauden työ!! Uskomatonta mutta totta.
Tässä viimeisimmät. Kotimaassa on nyt hyvä ja turvallista olla.Oih ja voih, kaksi kuukautta purjehtimista saarelta saarelle. Voi jee, kylläpäs kuulostaa IHANALTA.
Ouzoa minäkin oon maistellut, kun sitä melkein joka kaupassa asiakkaille tuputetaan. Erityisen kovaa en ole sen makuun viehättynyt. Ja näyttää likaiselta tiskivedeltä.
Kos on viimeisin paikka, missä olen ollut. Se oli mieheni kuoleman jälkeen ja ensimmäinen kerta, kun olin etelässä, ilman häntä ja perhettä.
Kosilla tein pitkän ratsastusmatkan ja laukkasin pitkin rantaviivaa, jota oli kilometri tolkulla. Vesi vaan pläiskähteli ja lämmin tuulahdus kiemurteli pitkin naamaa ja hiuksia.
Kreikkaan tahdon vielä joskus mennä. Esim. Samos on kiva paikka. Rauhallinen ja kaunis.
Tänä kesänä pysyttelen vaan täällä Suomessa. Täältäkin löytyy kauniita paikkoja.
No, Tallinnaan nyt on melkein pakko mennä, tullut traditioksi. Heikunkeikku kirjoitti:
Oih ja voih, kaksi kuukautta purjehtimista saarelta saarelle. Voi jee, kylläpäs kuulostaa IHANALTA.
Ouzoa minäkin oon maistellut, kun sitä melkein joka kaupassa asiakkaille tuputetaan. Erityisen kovaa en ole sen makuun viehättynyt. Ja näyttää likaiselta tiskivedeltä.
Kos on viimeisin paikka, missä olen ollut. Se oli mieheni kuoleman jälkeen ja ensimmäinen kerta, kun olin etelässä, ilman häntä ja perhettä.
Kosilla tein pitkän ratsastusmatkan ja laukkasin pitkin rantaviivaa, jota oli kilometri tolkulla. Vesi vaan pläiskähteli ja lämmin tuulahdus kiemurteli pitkin naamaa ja hiuksia.
Kreikkaan tahdon vielä joskus mennä. Esim. Samos on kiva paikka. Rauhallinen ja kaunis.
Tänä kesänä pysyttelen vaan täällä Suomessa. Täältäkin löytyy kauniita paikkoja.
No, Tallinnaan nyt on melkein pakko mennä, tullut traditioksi.Jos oikein muistan, on pieni saari ja olikos siellä autoja lainkaan tai vain yksi yleinen kulkuneuvo. Sanon kyllä ian rehellisesti, että euroon siirtyminen teki väestön ahneiksi. Naurattaa vieläkin kun eräällä vuorella, en enää jaksa muistaa mikä se oli, vanhuspari tarjosi kavia. Laihaa litkua lasista ja maksoi 4 euroa!
No se purjehdusreissu oli Corfu-Paxi-Lefkada-Ithaka-Kefallonia-Zakithos jonne vene jätettiin talveksi. Sitten se joutui merihätään josta voi vieläkin googlettamalla lukea: 3 suomalaista merihädässä. Aivan mahdoton soppa!- Anjaniina
firefox58 kirjoitti:
Jos oikein muistan, on pieni saari ja olikos siellä autoja lainkaan tai vain yksi yleinen kulkuneuvo. Sanon kyllä ian rehellisesti, että euroon siirtyminen teki väestön ahneiksi. Naurattaa vieläkin kun eräällä vuorella, en enää jaksa muistaa mikä se oli, vanhuspari tarjosi kavia. Laihaa litkua lasista ja maksoi 4 euroa!
No se purjehdusreissu oli Corfu-Paxi-Lefkada-Ithaka-Kefallonia-Zakithos jonne vene jätettiin talveksi. Sitten se joutui merihätään josta voi vieläkin googlettamalla lukea: 3 suomalaista merihädässä. Aivan mahdoton soppa!ulkomailla on turistihinta turistille.
Siks on hyvä joskus käyttää paikallista apua, että pääsee katsomaan, mikä on oikea hinta.
Ja kyllä sen oikeastaan ymmärtää.
Köyhään ympäristöön kun tulee turistit levitteleen rahojaan, niin miksei paikalliset osaansa ottais ;) Anjaniina kirjoitti:
ulkomailla on turistihinta turistille.
Siks on hyvä joskus käyttää paikallista apua, että pääsee katsomaan, mikä on oikea hinta.
Ja kyllä sen oikeastaan ymmärtää.
Köyhään ympäristöön kun tulee turistit levitteleen rahojaan, niin miksei paikalliset osaansa ottais ;)Mutta minusta täällä Suomessa on kuitenkin samat hinnat turisteille ja meille omalle väelle, olkoonkin, että sesonkikaudet ovat kalliita, eikä kahvilassa peritä eri hintaa turistilta ja paikalliselta. Räikeimmin tämän huomaa pienissä puodeissa joissa ei hintoja ole missään näkyvillä. Marketit on eri juttu. Siellä törmää niin moneen epäkohtaan kun on enemmän kuin 2 viikkoa.
Siitä työstä josta se palkka tulee. Kyllä pitäisi olla varaa edes joka viides vuosi pitää 3 kuukauden kesäloma, tekisi terää .
- joutis
Tavallisella palkan- ja eläkkeensaajalla kyse on aina valinnoista ja alkeellisesta suunnittelusta.
Mitä kulutan tässä ja nyt sekä mitä pidän tärkeinä.
Kaikkeen ei kuitenkaan rahat riitä!
Pätkätöiden valinta vakituisen työsuhteen asemesta antaa pelivaraa ajankäyttöön.
Ei aloita uutta pätkää vaan pitää lomaa!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei143240Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1261374- 931258
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2591110Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi561092Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk661024Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253911- 41902
- 84841
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?48788