Entiset rakkaat

mitäkä mies

Varmaan kaikilla tämän ikäisillä on tullut vastaan tilanne missä entinen puoliso,tyttö tai poikaytävä ottaa yhteyttä.

Mitä ajatella,tai miten suhtautua yhteyden ottoon?
Jos sattuu että itse on vapaa,silloin se on varmaan helpompaa,mutta miten asia vaikuttaa nykyiseen puolisoon?

Kuulisin mieluusti kommentteja siitä kun puolison entinen ottaa yhteyttä ja tuleeko siitä pelkoa,jännittystä,inhoa,suuttumusta??

Näistä haluaisin kuulla tarinoita.

Itse olin ennen nykypäiviä sitä mieltä että yhteyden ottajalla on aina jokin kriisi,suhdeongelma,tai jotain,mutta käsitykseni on muuttunut ja uskon että se on suurella osalla vain halu muistella menneitä.

69

489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no more

Minut jätettiin niinkun nalli kalliolle kolmisen vuotta sitten, selittämättä syytä sanallakaan.
      Olin kauan aikaa ihmeissäni, surullinen ja vihainen.

Aikaa meni-- pääsin asiasta yli ja sopuun itseni kanssa.

Sitten joulun alla exä lähetti tekstiviestin. Oli jopa tehnyt töitä sen eteen koska numeroni oli jo muuttunut.
      Piti tarkistaa hänenkin numeronsa, koska olin poistanut sen kännykästä.

Ensi reaktio oli uteliaisuus.
      Toivottelin hyvät joulut takaisinpäin ja sitten alkoi hän pommittamaan että voitaisiinko tavata
      pitkästä aikaa, kyseli kuulumisia etc etc.
      Ensin myönnyin tapaamiseen, mutta sitten tuli mieleen se juttu kuinka hän hylkäsi ja peruin.
      Se tuska minkä jättäminen aiheutti palautui niin elävästi mieleen etten uskaltanut ottaa sitä
      riskiä että sama tapahtuisi uudelleen. Tavallaan kävin läpi uudelleen sen koko skaalan.

En voi sanoa että rakastaisin häntä enää.
      Nyt olen pelkästään iloinen siitä että homma on ohi, sydän olisi särkynyt jossain vaiheessa
      jokatapauksessa, kyseessä oli ollut silloin toinen nainen.

• mitäkä mies

Kiitän.

• mitäkä mies

Kysymättä,kertoiko hän syytä viestissään,miksi pani poikki?

• HTZA

että, vähänkin, henkilökohtaisempi viesti menneisyydestä, sisältää jonkinlaisen tunnelatauksen.
      "Mitä kuuluu Marja-Leena" Leevingsien kappale kuvaa asiaa hyvin, ei tosin kata kaikkea.
      Koulukaverit, Inttikaverit -palstat ovat hyviä paikkoja ottaa yhteyttä menneiden muisteluun.
      Olen sitä kautta vaihtanut pari kliinistä viestiä ja siihen se on jäänyt.
      Luokkakokoukset ovat toinen tapa.

• mitäkä mies

Tietysti on olemassa aina tunnelataus,jännitekkin,joka varmaan pysäyttää miettimään..entä jos,ja jos..Mutta silloin kun omat asiat ovat kunnossa,jossitelu jää pois ja jutun voi ohittaa olan kohautuksella.

• HTZA
        mitäkä mies kirjoitti:

Tietysti on olemassa aina tunnelataus,jännitekkin,joka varmaan pysäyttää miettimään..entä jos,ja jos..Mutta silloin kun omat asiat ovat kunnossa,jossitelu jää pois ja jutun voi ohittaa olan kohautuksella.

että sinulla on se tunnelataus.

• mitäkä mies
        HTZA kirjoitti:

että sinulla on se tunnelataus.

aihe,vaikka olenkin järki-ihminen,on piinaviikko takana,mutta nyt tiedän mitä miksi ja kaikki on selvää,eikä mennyttä saa koskaan takaisin.

• entiselle poikaystävälle, olisin vaan kysellyt kuulumisia, kun ei oltu tavattu 28 vuoteen.
      Reppana joutui melkein paniikkiin, luuli vissiin, että yritän jotain "vanha suola janottaa" tyyppistä ;))))
      En ole sen koommin ottanut yhteyttä, antaa hänen elää rauhassa.

Minusta on kiva lukea ja kuulla tarinoita, joissa entiset on hyviä kavereita, mutta ei se aina taida onnistua.

• mitäkä mies

Uskon että sekin reppana olisi ehkä kuunnellut järkipuhetta,jos olisit heti ensimmäisessä lauseessa tehnyt selväksi,mitä haluat,vai teitkö? Voihan hänen nykyinen puoliso olla niin sairalloisen mustis,ettei hän uskaltanut ottaa pintäkään mahdollisuuttaa aiheuttaa kohtaus.

• mitäkä mies kirjoitti:

Uskon että sekin reppana olisi ehkä kuunnellut järkipuhetta,jos olisit heti ensimmäisessä lauseessa tehnyt selväksi,mitä haluat,vai teitkö? Voihan hänen nykyinen puoliso olla niin sairalloisen mustis,ettei hän uskaltanut ottaa pintäkään mahdollisuuttaa aiheuttaa kohtaus.

heti, että kyse on vain siitä, että halusin tietää, mitä hänelle kuuluu.
        Kyllä me ehdittiin jutella vähän aikaa ja kertoa perheistämme ja yhteisistä tutuistamme, mutta sitten kuulin taustalta kolinaa ja arvelin, että talon emäntä on saapunut paikalle ;)))
        Samaa mietin itsekin, että kyseessä voi olla mustasukkainen kumppani.

• mitäkä mies
        Anceli kirjoitti:

heti, että kyse on vain siitä, että halusin tietää, mitä hänelle kuuluu.
        Kyllä me ehdittiin jutella vähän aikaa ja kertoa perheistämme ja yhteisistä tutuistamme, mutta sitten kuulin taustalta kolinaa ja arvelin, että talon emäntä on saapunut paikalle ;)))
        Samaa mietin itsekin, että kyseessä voi olla mustasukkainen kumppani.

Tilanne voi olla tukalakin.Jouduin kauan sitten tilanteeseen missä entinen soitti.Silloin ei ollut kännyköitä,joten puhelu tuli lankakoneeseen ja puolisoni vastasi,pyysi minut puhelimeen,katsoi kaksi sekuntia hyvin tuiman näköisenä.
        Puhelu kesti ehkä viisi minuuttia,tunsin saman tunteen kuin pentuna olin mennyt tsekkaamaan variksen pesää,takaa kuului fiuhhhh,ääni kuin vihainen haukka olisi halunnut nokkia silmät päästä.

Tämäkin oli täysin viaton kuulumisien kysely,kun hänen ystävänsä oli sanonut nähneensä minut nököttämässä jossain baari tiskillä..Eikä sen pitäisi tarkoittaa muuta kuin mies halusi vain juoda romminsa rauhassa,yksin.

• mitäkä mies

täytyy poistua,mutta luen ja vastaan jok,ikiseen.

• mii-su

aikoinaan sellaisen jokahame-ukon kanssa.Ukko kusetti mua sen ku kerkes ja minä lapsellisena uskoin kaiken.Viimein meidän yhteinen naisystävä vamppas koko miehen ja minä jäin itkemään perään.
      Sen minä sille kostin,että kävin sen mersusta katkasemassa sen auton nokassa olevan merkin..Siitäs sai...:P

Aikoinani sitten tajusin,että sain olla kiitollinen tälle naiselle,että otti sen kuspään omakseen.Muuten olisin kärsinyt vielä enemmän.Sain tietää jälkeenpäin,että petti kyllä tätäkin naista sillä aikaa,kun toinen oli synnyttämässä heidän yhteistä lastaan.

Sit kului vuosia...Eräs lauantai mun känny soi ja tää orhi soitti...Pyyteli mua saunomaan hänen kanssaan.Oli mennyt välit poikki tän toisen naisen kanssa..Mä olin melko tyrmistynyt siitä,miten joku voi ollakkin noin röyhkee.Että mä nyt lähtisin sitten hänen kanssaan tuosta noin vain...Voi pyhä jysäys..

Kieltäydyin kohteliaasti..Vaikeeta se hälle tuntui,että mä en juossutkaan tukka putkella hänen luokseen.En olisi lähtenyt,vaikka olisin ollut vapaakin..Onneksi tässä ikääntyessä järkeäkin on enemmän kuin silloin aikoinaan.Toisaalta,vaikka olin aika tyrmistynyt hänen soitostaan,niin toisaalta taas oli mukavakin kuulla,miten hänellä menee.Tulihan sitä kumminkin joskus ajateltua...:)

• mitäkä mies

Älköön kukaan Heikki ottako otsikkoa vakavasti:)

Hän oli pilalla jo valmiiksi,joen oli ihan oikein ja liian vähän vääntää tähti irti.

Se on ihmeellistä kuinka aika kultaa muistot,tai laimentaa sen verran että voi jopa keskustella ja haluaa kuulla kuulumiset.En pidä sitä lainkaan pahana juttuna,vaikka unohtaisikin tulleensa pahoin petetyksi ja kuitenkin voi vielä aikojen kuluttua keskustella,sillä sehän tarkoittaa että on päässyt asian yli,kun syykin on selvillä.

Minun tapauksessani syy oli epäselvä pitkään ja se on ollut mielessä silloin tällöin,riipuen kuinka kiireistä elämä on ollut. Ajattelu on hyväksi:)

• mitäkä mies kirjoitti:

Älköön kukaan Heikki ottako otsikkoa vakavasti:)

Hän oli pilalla jo valmiiksi,joen oli ihan oikein ja liian vähän vääntää tähti irti.

Se on ihmeellistä kuinka aika kultaa muistot,tai laimentaa sen verran että voi jopa keskustella ja haluaa kuulla kuulumiset.En pidä sitä lainkaan pahana juttuna,vaikka unohtaisikin tulleensa pahoin petetyksi ja kuitenkin voi vielä aikojen kuluttua keskustella,sillä sehän tarkoittaa että on päässyt asian yli,kun syykin on selvillä.

Minun tapauksessani syy oli epäselvä pitkään ja se on ollut mielessä silloin tällöin,riipuen kuinka kiireistä elämä on ollut. Ajattelu on hyväksi:)

elämän tapahtumat kuuluvat kuitenkin osana sitä elämää.Olihan tuohon aikaan kuitenkin niitä hyviäkin muistoja.
        Tunnustaa täytyy,että kyllä mä olin vähän vahingoniloinen,kun hän kertoi suhteensa kariutuneen..Tuli mieleen lause,jakajalle jää luu kouraan..:))

• mitäkä mies
        mii-su kirjoitti:

elämän tapahtumat kuuluvat kuitenkin osana sitä elämää.Olihan tuohon aikaan kuitenkin niitä hyviäkin muistoja.
        Tunnustaa täytyy,että kyllä mä olin vähän vahingoniloinen,kun hän kertoi suhteensa kariutuneen..Tuli mieleen lause,jakajalle jää luu kouraan..:))

Luulin lauseen kuuluvan näin.Luu jää valitsijan käteen:)

Tottakai kaikissa suhteissa on jotain hyvääkin,sillä eihän silloin suhde olisi edes alkanut..

Vahingonilo on niitä vilpittömimpiä ilon aiheita,nimittäin jos naapuri ei kutsu hautajaisiin,voi sanoa että kuollaan sitä vielä meilläkin:)

• nenneetmuistot

Jälkeenpäin olen minäkin Luojaani kiittänyt, että pääsin aikoinani häntä-heikistä eroon. Hermothan sellaisen pelaajan kans menee, kuka jaksaa valheita jatkuvasti kuunneella. Exät ovat ehdottomasti turn off, ei aika mennyt koskaan palaa, onneksi.

• Kukin tekee miten tykkää. Mulle ollut on ollutta ja mennyt mennyttä ja olen selvillä siitä että ei se ole lainkaan samanlaista kuin se oli joskus ennen eikä varsinkaan sellaista kuin sen oli joskus ennen toivonut olevan.

Dementia armahtaa menneisyyden painolastista, tuskin muu.

• mitäkä mies

Jossain vaiheessa,aiemmin uskoin ja uskon vieläkin uskon samoin "mennyt on mennyttä" Mutta olen liian ahkera spekuloimaan menneisyyttä,vaikka ymmärrän ettei mennyt aika olisi samanlaista näillä kymmenillä,vaan ehkä jotain parempaa:)
        No ei,kunhan tuli vaan noin lohkaistua.

Kaikkein vähimmällä pääsisi jos ajattelisi noin "dementia armahtaa" Mutta kun meillä on vain yksi elämä ja minusta se pitäisi elää täysillä.
        Mutta ei,palaa lähtöruutuun käymättä pankin kautta.

• mitäkä mies kirjoitti:

Jossain vaiheessa,aiemmin uskoin ja uskon vieläkin uskon samoin "mennyt on mennyttä" Mutta olen liian ahkera spekuloimaan menneisyyttä,vaikka ymmärrän ettei mennyt aika olisi samanlaista näillä kymmenillä,vaan ehkä jotain parempaa:)
        No ei,kunhan tuli vaan noin lohkaistua.

Kaikkein vähimmällä pääsisi jos ajattelisi noin "dementia armahtaa" Mutta kun meillä on vain yksi elämä ja minusta se pitäisi elää täysillä.
        Mutta ei,palaa lähtöruutuun käymättä pankin kautta.

Juu, sekin ero meillä näyttää olevan etten halua painaa kaasua yhtään sen enempää kuin on turvallista ja tarpeen. Lähtee mopo käsistä kun reaktionopeus ei ole aivan sama kuin nuorena oli...

• mitäkä mies
        yohuuhkaja kirjoitti:

Juu, sekin ero meillä näyttää olevan etten halua painaa kaasua yhtään sen enempää kuin on turvallista ja tarpeen. Lähtee mopo käsistä kun reaktionopeus ei ole aivan sama kuin nuorena oli...

En minäkään etsi vauhtia ja vaarallisia tilanteita,vaan etenen vakaasti kykyjeni sallimalla nopeudella,mikä on jo kaukana valon nopeudesta;)

• Marlyn.

ollaan.Kaksi pitkää suhdetta takana ja ei kaunaa kanneta,eka oli nuoruuen pitkäaikainen hullutus ja rakkauskin ja lopuksi ties mitä muuta.
      Toisen suhteen aikana miehen mustasukkaisuuen takia ei edellinen saanut pitää mitään yhteyttä,kauhee sota jos sattui vaan soittamaan ihan muuten vaan vaikka kerran vuodessa kysyäkseen kuulumisia.

Nyt molempien eron jälkeen olemme ns.ystäviä kohteliaasti,eka jopa auttaa mua suopeasti hankalissa käytännön asioissa,ihan kaverina vain,mikä on ihan ok.Muuta ei ole.
      Toinen myös muistaa nätisti ja välimme ovat hyvät,joskaan kumpaakaan en tunne minkäänlaista muuta.

Miksi vihata ja kantaa kaunaa,eihän se miksikään tilannetta muuta.Kumpaakaan en huolisi takaisin missään tapauksessa.
      Se aika oli ja meni,takaisin ei tule,elämä jatkuu silti.

• mitäkä mies

Aika moni ajattelee että ihmisiä tulee ja menee..Varmaan on käynyt ilmi se miksi minua kiinostaa muiden tarinat. Tähän saakka kaikille,kaikki on ollut suunnilleen selvää ja yksioikoista,mutta minulle ei .
        Sen vuoksi mietin onko päässäni kaikki ruuvit tiukalla,periaatteella kaikki huomaavat hulluuden,mutta hullu ei huomaa mitään:)

• viivatiina

ex mieheni on lapseni isä tässä reilun kahdenkymmenen vuoden aikana ollaan tavattu useammankin kerran ja ihan luontevaa on molelemmin puolin on ollu rippijuhlat ylppärit kihlajaiset häät meidän molempien viiskymppiset kaikki ollaan juhlittu sulassa sovussa eikä siitä oo ollu mitään ongelmaa uusille puolisoillekkaan aina saan jutella muidenkin entisten poikaystävien kanssa jos kohdalle sattuvat mutta ei me muistella kenenkään kanssa menneitä vaan jutellaan tästä päivästä.

• mitäkä mies

Tiinalla viivasuora nykyhetken tajunta. Ei siis muita yhteyden ottoja.Olisipa minunkin elämäni noin helppoa.

• viivatiina
        mitäkä mies kirjoitti:

Tiinalla viivasuora nykyhetken tajunta. Ei siis muita yhteyden ottoja.Olisipa minunkin elämäni noin helppoa.

mitä sitä enää rupee minkään vanhan perään haikaileen siinä mielessä kun eletään tätä päivää kieltämättä mua on aina siunattu helpolla elämällä on se sit tuonu tullessaan mitä tahansa aina on kuitenkin aina kääntyny parhain päin ja edelleenkin luotan siihen että vaikka tämä päivä olis kuinka vaikea tahansa aina joku tulee ja pelastaa pälkähästä.

• mitäkä mies
        viivatiina kirjoitti:

mitä sitä enää rupee minkään vanhan perään haikaileen siinä mielessä kun eletään tätä päivää kieltämättä mua on aina siunattu helpolla elämällä on se sit tuonu tullessaan mitä tahansa aina on kuitenkin aina kääntyny parhain päin ja edelleenkin luotan siihen että vaikka tämä päivä olis kuinka vaikea tahansa aina joku tulee ja pelastaa pälkähästä.

Olin kaahannut tämän yli epähuomioissani.

Sinua on todella onnistanut.Tietystikkään en ole pahoillani vaikka joku entinen rakkaus ottaisikin yhteyttä,kun en näe siinä mitään pahaa.Pelastavaa enkeliä odotellessa..

• Ei ole tyyppejä näkynyt. Ja varmaan joku yrittäiskin yhteydenottoa, mutta onneksi on salainen puhelinnumero ja salainen osoite. Minua ei saa kukaan entinen kiinni.

• mitäkä mies

Oliko ne tyypit niin huonoja? Mun tiedot on julkisesti esillä ja sen vuoksi joskus joku voi kännissä ottaa yhteyttä.

• mitäkä mies kirjoitti:

Oliko ne tyypit niin huonoja? Mun tiedot on julkisesti esillä ja sen vuoksi joskus joku voi kännissä ottaa yhteyttä.

En kait minä niin tyhmä ole, että mieleisistä tyypeistä olisin eronnut. Joku raja sentään minunkin tyhmyydelläni, hih hih

• mitäkä mies
        miljoona kirjoitti:

En kait minä niin tyhmä ole, että mieleisistä tyypeistä olisin eronnut. Joku raja sentään minunkin tyhmyydelläni, hih hih

Arkun kun sais auki..:))

• olen ollut kaksi kertaa aviossa nykyistä aiemmin, kuten olemme jo aiemmin todenneet. Toinen entisistä puolisoistani asuu ulkomailla ja olen hänen kanssaan facebook-kaveri. Chattailemme joskus, mutta mitään varsinaista lähentymistä ei ole muuten tapahtunut. Hauskaa huulen heittoa. Toinen entisistä vaimoistani piti minulle mykkäkoulua parikymmentä vuotta, mutta soittelee joskus, kun yhteisellä lapsellamme on vähän kriisinpoikasta. Nykyinen vaimoni ei tiedä, että olen naamakirjakaveri entisen vaimoni kanssa ja luojan kiitos, hän ei perusta koko naamakirjasta mitään.

• mitäkä mies

Entä jos sieltä jostain välistä,joku,esimerkiksi hän joka oli ensimmäinen..Siihen täytyy liittyä jonkinlaisia tuntemuksia,jos hän ottaisi yhteyttä,mitä ajattelisit tai mitä vaimosi ajattelisi ja toisi julki?

• mitäkä mies kirjoitti:

Entä jos sieltä jostain välistä,joku,esimerkiksi hän joka oli ensimmäinen..Siihen täytyy liittyä jonkinlaisia tuntemuksia,jos hän ottaisi yhteyttä,mitä ajattelisit tai mitä vaimosi ajattelisi ja toisi julki?

niin mustasukkainen vaimo, että joudun häneltä peittelemään mm. nuoret naamakirjakaverini, jotka ovat naisia. Siis ihan vain siksi, että en halua riidellä joutavista asioista. Nuorien naisten kanssa keskustelen, mutta mulla ei ole mitään suhdetta kenenkään kanssa. Tulen vain hyvin toimeen eri ikäisten ihmisten kanssa. Siihen joukkoon mahtuu puoli tusinaa nuoriksi luokittelemiani naisikin.

• mitäkä mies
        Teotwawki kirjoitti:

niin mustasukkainen vaimo, että joudun häneltä peittelemään mm. nuoret naamakirjakaverini, jotka ovat naisia. Siis ihan vain siksi, että en halua riidellä joutavista asioista. Nuorien naisten kanssa keskustelen, mutta mulla ei ole mitään suhdetta kenenkään kanssa. Tulen vain hyvin toimeen eri ikäisten ihmisten kanssa. Siihen joukkoon mahtuu puoli tusinaa nuoriksi luokittelemiani naisikin.

Minun puolisokaan ei hakua varkostoitua,mutta joskus katselee mun tunnuksilla sivuja,mutta ihme kyllä hän ei ole maininnut mitään kavrilistoista vaikka siellä on myös paljon naisia joista hän ei tiedä tai ei tunne heitä..Kai hän ei ole kovin mustasukkainen,tai voihan sekin vaikuttaa asiaan kun pidän facepookin avoinna ja sitä saa tutkia ihan mielin määrin.

• mitäkä mies
        mitäkä mies kirjoitti:

Minun puolisokaan ei hakua varkostoitua,mutta joskus katselee mun tunnuksilla sivuja,mutta ihme kyllä hän ei ole maininnut mitään kavrilistoista vaikka siellä on myös paljon naisia joista hän ei tiedä tai ei tunne heitä..Kai hän ei ole kovin mustasukkainen,tai voihan sekin vaikuttaa asiaan kun pidän facepookin avoinna ja sitä saa tutkia ihan mielin määrin.

Öitä:)

• mitäkä mies kirjoitti:

ei vain usko, että olisit katala paskiainen. Minä olen saanut näitä ystäviä netin kautta ja jopa niin, että entisellä vakkaripalstallani ystävystyin muutaman nuorukaisen kanssa ja meistä tuli feissarikavereita vasta, kun avasin oman profiilin.

• mitäkä mies kirjoitti:

Öitä:)

:-)

• mitäkä mies
        Teotwawki kirjoitti:

ei vain usko, että olisit katala paskiainen. Minä olen saanut näitä ystäviä netin kautta ja jopa niin, että entisellä vakkaripalstallani ystävystyin muutaman nuorukaisen kanssa ja meistä tuli feissarikavereita vasta, kun avasin oman profiilin.

Pidän kirjani auki.En millään voi uskoa että pelkkä mielipiteiden vaihtaminen johtaisi mihinkään,niin täällä tai naamakirjassa,kaikki on bittiavaruutta,mukavaa ajan vietettä ja aina voi painaa nappia kun haluaa lopettaa ajatuksien vaihtamisen.Tietysti on teo reettinen mahdollisuus saada aikaan ensimmäinen kontakti näiden kirjaimien kautta...

• mitäkä mies kirjoitti:

Pidän kirjani auki.En millään voi uskoa että pelkkä mielipiteiden vaihtaminen johtaisi mihinkään,niin täällä tai naamakirjassa,kaikki on bittiavaruutta,mukavaa ajan vietettä ja aina voi painaa nappia kun haluaa lopettaa ajatuksien vaihtamisen.Tietysti on teo reettinen mahdollisuus saada aikaan ensimmäinen kontakti näiden kirjaimien kautta...

piruuttani hyvin niukan profiilin kolmeksi kuukaudeksi senssipalstalle. Katsoin, että minkälaisia tyyppejä siellä hiihtelee. Eräskin porvoolainen nainen oli tekemässä treffejä kanssani vaikka siellä ei ollut edes kuvaa. Lädetkö sidukalle ensi lauantaina? :-D)))))))))))) Ja sitten huoria, nuori 28 vuotias kaunotar haluaa seuraa 56 v. miehestä. Ei ole uskottava.

• Milan Kunderan Jäähyväisvalssi tai Jaan Krossin Uppiniskaisuuden kronikka. Kunderan kirja kertoo Tsekkoslovikian aikaisesta lapsettomuushoitoklinikasta ja sen ylilääkäristä eräästä näkökulmasta. Se on huumoria.

Uppiniskaisuuden kronikka taas on osin historiaan perustuva tetralogia Tallinnan kirkkoherrasta Baltasar Russowista, joka oikeasti kirjoitti kronikan 1500-luvulla, mutta kirja on fiktio kirjoittamisprosessista.

• Heikunkeikku

Tarkoititko viestisi minulle? Vähä mä mietin, ku menit tonne ihan alimmaiseksi visertelemään.
        Minä kirjoitin nyt kirjaehdotuksesi tohon paperille. Lainaan ne ja aloitan Jaan Krossista.
        kiva-kiva-kivaa :))

• Heikunkeikku kirjoitti:

Tarkoititko viestisi minulle? Vähä mä mietin, ku menit tonne ihan alimmaiseksi visertelemään.
        Minä kirjoitin nyt kirjaehdotuksesi tohon paperille. Lainaan ne ja aloitan Jaan Krossista.
        kiva-kiva-kivaa :))

mutta jotain tässä meni pieleen, kun se heitti sen aloittajan alle. Tiedä mitä, mutta kyllä minä sinun viestiisi sen vastauksen laitoin. On vaikea tietään minkälaisesta kirjallisuudesta ihmiset pitävät, mutta maailmassa on niin paljon hyviä kirjoja, että kaikkia ei yhden ihmisiän aikana ehdi lukea. Siksi olen aika valikoiva lukija.

• 7+20

Viimeeksi eilen illalla exä soitti joko humalassa tai jossain mielenhäiriössä. Hän uhkasi ottaa yhteyttä lastesuojeluviranomaisiin ja vaatia lapset itselleen, kun en ihan tarkasti tiennyt illalla klo 21 meidän yhteisen 17-vuotiaan lapsemme olinpaikkaa. Tiesin kyllä kenen kanssa lapsi oli lähtenyt. Ilmeisesti exä soitti joko humalassa tai jossain muussa mielenhäiriössä toiselta paikkakunnalta? En osaa sanoa kummasta oli tällä kertaa kyse. Onneksi asuu sadan kilometrin päässä eikä naapurissa... Kuvitteli myös minun olevan jonkun miehen luona, en kuulema pysty elämään ilman miestä ja siitä syystä olen kelvoton huoltajaksi. En ollut, eikä miehistä ei ole enää elämässäni tietoakaan. Ainut mies, joka ottaa yhteyttä on ko. exä. Lähes kaiken vapaa-aikani vietän kotosalla lasten nuorten kanssa. Minulla ei ole ns. elämää. Nuorenikin joskus huomauttavat ettei minulla ole "elämää". Puhelun lopuksi exä ehdotti takaisin yhteen muuttoa.

Yhteinen lapsemme oli tosi hämmästynyt, kun soitin hänelle ko. puhelun perään ja kerroin millä oli uhkailtu. Hän oli jollain kaverillaan kylässä ja ihmetteli, mitä pahaa siinä on.
      Ja millähän nimimerkillä uskallan tässä kohtaa esiintyä? En millään.

• mitäkä mies

On ettet voi käyttää omaa puumerkkiä.
        Xän tarkoitus olikin varmaan päästä sanomaan se tärkein että hän haluaisi muuttaa takaisin.Surullista kuultavaa,mutta kyllä se "elämä" palaa joskus takaisin,se tulee itsestään odottamatta,eikä sitä kannata lähteä etsimään,mutta sille voi antaa mahdollisuuden.

Kaikkea hyvää sinulle,kiitos tarinasta.

• 19+17
        mitäkä mies kirjoitti:

On ettet voi käyttää omaa puumerkkiä.
        Xän tarkoitus olikin varmaan päästä sanomaan se tärkein että hän haluaisi muuttaa takaisin.Surullista kuultavaa,mutta kyllä se "elämä" palaa joskus takaisin,se tulee itsestään odottamatta,eikä sitä kannata lähteä etsimään,mutta sille voi antaa mahdollisuuden.

Kaikkea hyvää sinulle,kiitos tarinasta.

Aika vaikea arvella mustasukkaisten exien aivoituksia. Olen vihan kohde, en rakkauden. Tämän tiedän ja se kai tiedokseni riittää.

Olen kuullut tarinan siitä kuinka joku oli löytänyt elämänsä miehen istumalla kotisohvallaan ja mies oli vain ilmestynyt ovelle. Miehen auto oli mennyt talon kohdalla rikki tms. Tuota varmaan tarkoitat tuolla, että "elämä" löytyy aikanaan, kun sille antaa mahdollisuuden. Kuulostaa melko utopistiselta. Olen myös ihan faktana lukenut, että naisten vanhetessa kelvollisten miesten määrä vähenee suhteessa naisiin. Miesten muuten kelpaa. Huonoon ei heidän kannata tyytyä eikä tuhlata elämäänsä minkään kotihirviön kanssa.

Olen itsekin typerys, joka suree tolkuttomasti ja pitkään maailman tuuliin kadonneita ystäviään, jotka eivät olekaan oikeasti ystäviä, vaikka ovat sitä ensin esittäneet. Eletyt tunteet nousevat pintaan vaikka vuosikymmenien päästä kuin eilen eletty ja ikäänkuin välissä ei olisi ollutkaan niitä kuukausia, vuosia tai vuosikymmeniä. Jos jokin jää vaivaamaan mieltäni jonkun ihmisen suhteen, tästä em. syystä otan varmasti yhteyttä. En halua minkään jäävän vaivaamaan loppuelämäksi. Viisasta se ei ole, mutta eipä minulla ole mitään menettävää. Minullahan ei ole "elämää".

• RIMMIR

helpompaa vaikka on itse vapaa kun itsekäs exä ottaa yhteyttä milloin minkäkin tekosyyn varjolla. Joka kerta se puukko pistetään siihen parantumattomaan haavaan ja vielä karistetaan suolahappoakin päälle.
      Mutta jotkut exät ovat todellisia piruja.
      Se yhteinen menneisyyskin on yliarvostettua. Jos kaikki olisi ollut hyvin niin ehän sitä olisi tarvinnut erotakaan.

• mitäkä mies

Varmasti exiä löytyy joka lähtöön,mutta rakkaudesta se hevonenkin potkaisee,tai sitten ei:)

Puukkoa väännetään haavassa ja kaivellaan kaikki negatiivinen esille,ei kivaa.

Minulla on kokemuksia suhteista joista on lähdetty hyvässä sovussa erilleen,aina ja jopa tuntemattomasta syystä.

Minun nuoruusvuosien luonteella voi ehkä olla tekemistä "tuntemattomasta syystä" eronneet,kun olin tuli ja leimaus tyyppi.Minulle sana rakastan,tarkoitti sitä,myöskin sana painu vi...tarkoitti sitä ja kun olin nopea liikkissäni,sanansa peruja sai puhua kiinni menneelle ovelle.

Kai sieltä joskus joku johon on tunteitakin,ottaa yhteyttä sinuun?

Aika vähän on tapauksia missä puhelinsoitto,textari,herättää miettimään menneitä.Olen outo tyyppi...

• t.l.

Eipä ole ottanut yhteyttä kuin lasten suhteen kuten en itsekään, siis vain lasten asioitten takia. Nyttemmin ei enää ole niitäkään asioita, kun lapset elävät omissa ympyröissään perheineen.

Tässä taannoin yritin seurustella yhen hepun kanssa ja jossakin kohtaa tuli sitten puhe lasteni isästä ja jotakin siinä kertoilin. No, hän sitten toisteli sanomisiani ja totesi minun puhuvan ensisestäni nätisti. Taidan kuulemma vielä tykätä hänestä. Miksi ihmeessä olisin haukkunut, tuli sitä tehtyä avioliiton lopussa ihan tarpeeksi, siis moitittua. Aikanaan rakastin miestäni yli kaiken ja muutama lapsikin tuli tehtyä.
      Niin, kyllä "hänkin" puhui entisistään kaikista niistä, se ei minua haitannut sehän oli elettyä elämää ja siinähän ne mukana kulkevat, muistoissa.

Kuitenkin päädyin siihen, että on parempi elää yksikseen kuin olla vastailemassa menneestä elämästä, sehän oli minun elämääni ja sekin aika piti elää. Ei kaikkia asioita tarvi eikä pidäkään kertoa. Äitini sanoi aikanaa ettei hyvällekään miehelle pidä kaikkia kertoa. Mitä hän sillä tarkoitti ei sinällään koskaan selvinnyt minulle. En minäkään kysele, jos huomaan ettei kumppani halua kertoa menneisyydestään, kaikki ajallaan.
      Ai niin, lisään vielä, taidan olla loppujenlopuksi yksin elävää sorttia, tällähetkellä pidän tästä olotilasta tulevaisuudessa saattaa olla toisin.

terveisin yks likka

• mitäkä mies

Asiat kohdallaan ja erityisesti pidin kertomuksen kohdasta "elettyä elämää ja....

Kaikki suhteet alkavat rakkaudella,toiset jäävät ikuisesti mieleen,kiitos:)

• tsatsatsat

Ei ole niin rakkaita, joita ketään kaipaisi.

• erotilanne vähänkään ristiriitainen, jo molempien tarinat tilanteeseen johtaneista syistä voi olla erilaiset?
      Esim. 20 vuoden yhteiseloa ainakaan molempien, täysin tuskin kummankaan, on ihan helppo unohtaa tuosta vaan.
      Siinä vaiheessa, kun tilanteet/tunteet tasaantuneet, mun mielestä ihan ymmärrettävää, että haluaa mahdollisesti tietää toisen kuulumisia, oli sitten 'jätetty' tai 'jättäjä'..
      Ei välttämättä kerro että yhteydenottajalla mitään kriisiä, vain
      pitkä yhteinen menneisyys kera muistojen, joita varmasti on hyviäkin. Huolimatta loppuaikojen vaikeuksista.
      Silloin ois hyvä, jos kuvioissa on uusi kumppani, että tämä ymmärtäisi..

• mitäkä mies

Olen täysin samaa mieltä.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      83
      2052
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      395
      1831
    3. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1818
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1475
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1364
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1360
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      75
      1327
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1253
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1123
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      101
      1107
    Aihe