heippa.
Olen tällähetkellä töissä päiväkodissa avustajana ja minua kiinnostaisi kouluttautua puheterapeutiksi.
Onnistuukohan moinen työnohessa? kuinka rankka koulutus ja minkäläinen on paikallaolo velvollisuus. Koulutushan kestää 5-6vuotta ja ei olisi varaa olla noin pitkää aikaa pois töistä.
Kenelläkään kokemusta?
Puhaterapeutiksi vaikka kokopäivätyössä
1
2359
Vastaukset
- opiskelija =)
Hei, Puheterapeutiksi opiskelu tapahtuu yliopistossa. Sinulla on osallistumisvelvollisuus luonnoille ja demoille plus tentteihin tietty. Valtaosan opinnoista voit tehdä kuitenkin sivutoimisesti jos työpaikalla on edes hiukan joustoa, tällöin kuitenkin suoritat about 20 op vuodessa, jolloin valmistuminen voi kestää n. 10 vuotta, etkä myöskään ole oikeutettu opintotukeen.
Puhveilla on myös työssäoppimisjaksoja 3-7 vko, joissa siis ollaan läsnä 100%.
Jos olet valmis työskentelemään pitkäjänteisesti ja työpaikalla on joustoa niin varmasti onnistuu!
Koulutuksen rankkuus riippuu opiskelijasta, vähän niinkuin sairaanhoitajan ja open ja psykologin opintojen yhdistelmä: anatomiaa, pedagogiaa ja diagnosointia.
Suosittelen ottamaan rohkeasti yhteyttä koulutusohjelman opoon ja tiedustella tarkemmin asiasta ja läsnäolovelvoitteista yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836059
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474095- 1314021
- 693823
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262978Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72577Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412445- 282262
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501859