Elävä Juma on tehnyt itsensä tunnetuksi ihmissuvulle Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
Sellainen kuin Jeesus esitetään evankeliumeissa, sellainen on Kaikkivaltias Jumala.
Sellainen on Herra Jeesus Kristus tänäkin päivänä,... Kaikkivaltias Jumala (Ilm 1:8).
Jeesus Kristu on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti (Heb 13:8).
Jeesus tuli kerran maailmaan pelastamaan eksyneitä lampaitaan jotka olivat hukkumassa kadotukseen.
Hän tuli myös auttamaan ihmisiä heidän arkielämän keskellä olevissa ongelmissa. lihansa päivinä Jeesus jopa auttoi sulhasta hääjuhlissa niinkin maallisessa asiassa kuin muuttamalla veden viiniksi (Joh 2:1-11). Eikö Hän auttaisi muissakin ja meille tärkeämmissä asioissa Häneen uskovia omiaan jotka Hänen puoleensa kääntyvät.
Jeesus ei tullut tuomitsemaan ketään. Jeesus armahti aina syntistä ihmistä joka tuli Hänen luokseen nöyränä tahtoen kuunnella Herran opetusta ja seurata Häntä. Tuhlaajapoikakertomuksessa Jeesus kertoo vertauksella Isä Jumalan suhtautumisen katuvaan syntinsä tunnustavaan ihmiseen joka tulee Jumalan luokse (luuk 15. luku). Jeesus tunsi Isä Jumalan. Tuhlaajapojan Isä oli täynnä rakkautta, armoa ja sääliä. Jumalan rakkaus ja armo on Jeesuksen rakkaus ja armo. Siksi Jeesuksella on täsmälleen yhtä paljon rakkautta, armoa ja sääliä kuin Isä Jumalalla.
Jeesuksen kaikki teot olivat Isän Jumalan tekoja Pojassa ja Pojan kautta. Siis, kun Jeesus armahti, vapautti, paransi, puhui, sen teki Jumala itse Pojassa. Jeesus paransi kaikki sairaat jotka tulivat tai tuotiin Jeesuksen luokse. Hän ei kieltänyt apuaan keneltäkään. Jeesus ei vaatinut sairailta uskoa parantumiseen. Jeesus lahjoitti terveyden kaikille sairaille armosta ja rakkaudesta kärsivää ihmistä kohtaan (Matt 8:16, 14:14). Jeesus on sama Jumala tänäkin päivänä vaikkakin Hän on nyt kirkastetussa ylösnousemusruumiissaan taivaassa. Mutta,..Jeesus lähetti taivaasta Isän kanssa Pyhän Hengen.
Pyhässä Hengessä Isä ja Poika tulivat ihmisten keskelle. Jeesus on siis tullut takaisin Pyhässä Hengessä koska Hän on Henki, Jumala, ilmestynyt lihassa. Pyhä Henki edustaa Jeesusta Kristusta ja tekee samoja Jeesuksen ja Isän tekoja tänäkin päivänä. Siksi Pyhän Hengen teoista saa Jeesus Kristus kunnian ja kiitoksen. Jeesus asuu uskovissa ja uskovien keskuudessa Pyhässä Hengessä tänäkin päivänä. Siksi Hän ei ole kaukana kenestäkään meistä. Läsnäolevana Kaikkivaltiaana Jumalana Hän voi auttaa ihmistä voimakkaasti hänen kaikissa elämäntilanteissa. Ei ole sellaista ongelmaa sinulla eikä minulla jossa Jeesus ei kykenisi auttamaan.
Seuraavassa joitakin avaimia Jumalan avun saamiseen.
2 Aikak 16: 9 "Sillä Herran silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän VOIMAKKAASTI AUTTAISI niitä, jotka ovat EHYELLÄ SYDÄMELLÄ antautuneet hänelle."
Mieti seuraavia kysymyksiä em. Raamatun Sanan pohjalta.
Kuka tarjoaa apuaan ja keille? Onko avun TARJOAJA VOIMALLINEN vai heikko auttaja? Tarjoaako Jumala heikkoa vai voimakasta apua? Entä tahtooko Herra auttaa ihmistä? "Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, sinun tuomiosi niinkuin suuri syvyys, ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra" (Psal 36:7).
Psalmi 50:15 "Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin MINÄ TAHDON AUTTAA SINUA, ja sinun pitää kunnioittaman minua."
Entä kuinka kaukana ihmisestä on VOIMALLINEN auttaja? Onko Hän taivaassa ihmisen ulottumattomissa?
"En minä jätä teitä orvoiksi, minä (Jeesus Kristus) tulen teidän tykönne (Joh 14:18).
"Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias" (Ilm 1:8).
"Minä (Jeesus Kristus) olen teidän kanssanne JOKA PÄIVÄ" (Matt 28:20).
"Sillä JUMALAN SANA (Jeesus Kristus) on elävä ja VOIMALLINEN (Heb 4:12).
"on KRISTUS, JUMALAN VOIMA ja Jumalan viisaus" (1 Kor 1:24).
"KRISTUS TEISSÄ, kirkkauden toivo" (Kol 1:27).
"koska te etsitte todistetta siitä, että minussa puhuu KRISTUS, joka ei ole heikko teitä kohtaan, vaan ON TEISSÄ VOIMALLINEN" (2 Kor 13:3).
"OLEN VARMA siitä, että HÄN ON VOIMALLINEN" (2 Tim 1:12).
"sillä hän päätti, että JUMALA ON VOIMALLINEN kuolleistakin herättämään;" (Heb 11:19).
Auttaako Jumala ihmistä?
93
1096
Vastaukset
- T ja T
että tuossa on sitä jotakin. Hyvä kirjoitus.
- Totta.
epäusko on este tuon toteutumiselle. Jeesus ei tehnyt montakaan ihmettä kotikaupungissaan. Kaupunkilaiset luulivat Häntä puusepän lihasta syntyneeksi pojaksi ja näin estivät itsensä pääsemästä parannuksen lähteelle. Se oli valtavan suuri tappio noille ihmisille.
- Betsy67
salaisuus juuri on, saako voiton Jeesuksen usko, oman järjen päätelmien sijasta,
vai antaako ihminen järkensä päätelmien estää epäuskossa Jumalan
totuuden ja mahdollisuudet elämässään.
ole Raamatun mukaan Jumala ja hän käyttääkin usein itsestään ilmaisua "ihmisen poika".
Edes toista tulemistaan Jeesus ei itse tiedä vaan "Yksin Isä".
Matt. 24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
Jeesus erehtyikin lupaamaan tulevansa silloisen sukupolven aikana mutta erehtyi.
Mitenkä Jeesus voisikaan olla Jumala jos yksin "Isä" tietää hänen toisen tulemisensa?hyvä mies sekoita kolminaisuusväittelyä tähän ketjuun.
Puhumme nyt Jumalasta joka rakastaa ja auttaa ihmistä.
Toivon ettei kukaan ryhtyisi tässä ketjussa väittelemään
Jeesuksen jumaluutta vastaan.
Väittelijät aloittakaa oma ketju aiheesta.jaikal kirjoitti:
hyvä mies sekoita kolminaisuusväittelyä tähän ketjuun.
Puhumme nyt Jumalasta joka rakastaa ja auttaa ihmistä.
Toivon ettei kukaan ryhtyisi tässä ketjussa väittelemään
Jeesuksen jumaluutta vastaan.
Väittelijät aloittakaa oma ketju aiheesta.otit juuri tuon asian esille, josta esitin sinulle tuon kysymyksen.
Et kai sitten osaa vastata asiaan?- Totta.
Jeesus tulla sen aikaisen sukupolven aikana?
Jeesus oli Ihmisen Poikana ihminen, kaikessa kiusattu, kuten ihmiset yleensä ovat. Hän turvautui kaikessa Jumalan Sanaan, joka oli Hänen sisällään, eli turvautui Jumalaan ja näin voitti.
Hän siis oli ihminen ja Jumala.
Jeesus kertoi, että Hänen puheensa aikana Häntä kuulemassa olevista vielä muutamat ovat elossa, kun Jumalan valtakunta tulee. Se toteutui täysin. - Totta.
ihan tahallasi hämmetää. Sinulle on vuosien aikana kertynyt paljon Raamatun tuntemista, mutta silti viitsit tahallasi hämmentää ja sekoittaa Raamatun Ilmoituksia.
Tiedät varsin hyvin, että Jumalan valtakunta tuli sen sukupolven aikana joka eli Jeesuksen ollessa Ihmisen Poikana täällä.
Nyt tahallasi sekoitat noita kahta asiaa keskenään, eli Jumalan valtakunnan ilmestymistä ja Jeesuksen toista tulemista.
Tiedät senkin varsin hyvin, että Jeesus kuvasi tarkasti millaista tulee olemaan ennen Hänen toista tulemista.
Tiedät Hänen kertoneen kuinka maanjäristykset ja sodat lisääntyvät ja rakkaudettomuus, eli laittomuus valtaa tilaa, lapset käyvät vanhemmilleen tottelemattomiksi jne ja tiedät Hänen kertoneen, että kun kaikki Hänen kuvaamansa tapahtuu, Hän tulee sen sukupolven aikana.
Siksi Hän käski tarkata ajan merkkejä. Ajan merkit kertovat missä ajassa elämme nyt. Isä, joka ei ollut Ihmisen Poikana, vaan oli Henkenä tiesi tuon edeltä, mutta Hän ei kertonut sitä Ihmisen Pojalle, eikä enkeleille. Ihmiselle annettiin käsky seurata ajanmerkkejä. Siksi me seuraamme niitä. - M@k3
Totta. kirjoitti:
ihan tahallasi hämmetää. Sinulle on vuosien aikana kertynyt paljon Raamatun tuntemista, mutta silti viitsit tahallasi hämmentää ja sekoittaa Raamatun Ilmoituksia.
Tiedät varsin hyvin, että Jumalan valtakunta tuli sen sukupolven aikana joka eli Jeesuksen ollessa Ihmisen Poikana täällä.
Nyt tahallasi sekoitat noita kahta asiaa keskenään, eli Jumalan valtakunnan ilmestymistä ja Jeesuksen toista tulemista.
Tiedät senkin varsin hyvin, että Jeesus kuvasi tarkasti millaista tulee olemaan ennen Hänen toista tulemista.
Tiedät Hänen kertoneen kuinka maanjäristykset ja sodat lisääntyvät ja rakkaudettomuus, eli laittomuus valtaa tilaa, lapset käyvät vanhemmilleen tottelemattomiksi jne ja tiedät Hänen kertoneen, että kun kaikki Hänen kuvaamansa tapahtuu, Hän tulee sen sukupolven aikana.
Siksi Hän käski tarkata ajan merkkejä. Ajan merkit kertovat missä ajassa elämme nyt. Isä, joka ei ollut Ihmisen Poikana, vaan oli Henkenä tiesi tuon edeltä, mutta Hän ei kertonut sitä Ihmisen Pojalle, eikä enkeleille. Ihmiselle annettiin käsky seurata ajanmerkkejä. Siksi me seuraamme niitä.Eletään tässä jo Jumalan valtakunnassa? On tainnut aika monelta jäädä huomaamatta koska niin moni sanoo Saatanan hallitsevan maailmaa tällähetkellä.
- Totta.
M@k3 kirjoitti:
Eletään tässä jo Jumalan valtakunnassa? On tainnut aika monelta jäädä huomaamatta koska niin moni sanoo Saatanan hallitsevan maailmaa tällähetkellä.
kertoo sinulle Jumalan valtakunnasta. Muistaakseni sinä et kykene uskomaan mitään mitä minä kerron. En ole nyt muutamaan vuoteen enää jutellut kanssasi. Turhan saa pyytämättä:) ja siksi en käytä aikaani turhuuteen.
- Huom!
Totta. kirjoitti:
kertoo sinulle Jumalan valtakunnasta. Muistaakseni sinä et kykene uskomaan mitään mitä minä kerron. En ole nyt muutamaan vuoteen enää jutellut kanssasi. Turhan saa pyytämättä:) ja siksi en käytä aikaani turhuuteen.
näyttää poistelevan viestinsä. Ei vissiin halua näyttää kenellekkään, että raamattu onkin hänelle käsittämätön salaisuus:)!!!!!!
- M@k3
Totta. kirjoitti:
Jengi ei enää tykkää jutella kun kaikki tietävät saavansa pataansa väitelyssä, joutuu usein käyttämään salanikkiä jos haluaa pitempää keskustelua.
- kyselen
M@k3 kirjoitti:
Jengi ei enää tykkää jutella kun kaikki tietävät saavansa pataansa väitelyssä, joutuu usein käyttämään salanikkiä jos haluaa pitempää keskustelua.
pidätkö tärkeänä antaa keskusteluissa toisille "pataan" ?
Minkälaisen tyydytyksen siitä saat ? - M@k3
kyselen kirjoitti:
pidätkö tärkeänä antaa keskusteluissa toisille "pataan" ?
Minkälaisen tyydytyksen siitä saat ?Kun voittajat yleensä saavat suorituksestaan, eli vähintään hyvän mielen.
- Kelleskaupungin vaar
Pe.ku kirjoitti:
otit juuri tuon asian esille, josta esitin sinulle tuon kysymyksen.
Et kai sitten osaa vastata asiaan?sinulla Pe.ku on aina tulla sekoittamaan hyvät keskustelut ja opetukset? Etkö sinä ymmärrä sitä, että tällä palstalla on paljon sellaisia henkilöitä jotka haluavat ja jopa janoavat Jumalan sanaa ja opetusta siitä. Sinä Pe.ku sekoitat kaiken kommenteillasi joilla ei ole päätä eikä häntää. Nyt on vaarana että jaikalkin kyllästyy tahan palstaan kuten Il-Marikin jo teki kait? Niin mitäs me sitten luemme? Emme ainakaan sinun oppiisi Pe.ku ole kääntymässä, joten sen takia sinun ei ainakaan kannata palstaa häiritä ja sekoittaa. Sinä olet tällä palstalla häirikkö pahemmasta päästä. Jos sinulla Pe.ku, olisi ymmärrystä edes finkerporillisen verran, niin jättäisit palstan rauhaan. Mutta mahtaakohan sinulla olla ymmärräystä senkään vertaa???
- kyselen
M@k3 kirjoitti:
Kun voittajat yleensä saavat suorituksestaan, eli vähintään hyvän mielen.
Mutta voittohan muuttuu sinulle tappioksi, koska joudut "pataan antamistesi" seurauksena kirjoittamaan salanikillä, niin kuin sanoit. Toisin sanoen voittaessasi häviät. Tiedät varmaan, millä nimellä sellaista voittoa kutsutaan. Aivan oikein, Pyrrhoksen voitto se on. Vastasin puolestasi, vaikka en kysynytkään. :-)
'Tappiolliset voitot' eivät yleensä tuota pidemmän päälle hyvää mieltä. Jos ne sinulle tuottavat, voin vain onnitella. Paavali sanoi lukevansa voittonsa tappioksi - Kristuksen tähden; voittaakseen omakseen Kristuksen. Se on tosi voitto. Sinä taas luet tappiosi voitoksi - itsesi tähden, mutta häviät silti. Se on tosi tappio. Voin vain valittaa. - kyselen
M@k3 kirjoitti:
Eletään tässä jo Jumalan valtakunnassa? On tainnut aika monelta jäädä huomaamatta koska niin moni sanoo Saatanan hallitsevan maailmaa tällähetkellä.
Jumalan valtakunta elää sisällisesti meissä - Kristuksen omissa. Sinun on sitä ehkä vaikea käsittää, koska et taida olla sisällä Jumalan valtakunnassa. Siksi Jumalan valtakunnan läsnäolo on jäänyt sinulta huomaamatta. Ja valitettavasti aika monelta muultakin, kuten ansiokkaasti huomautit. Saatanalla on valtaa, mutta vain rajattua valtaa. Hän on tämän maailman ruhtinas, mutta Jumala on Kaikkivaltias. Siinä on eroa enemmän kuin veteen piirretty viiva. Se on niin suuri ero, ettei sille löydy vertailukohdetta.
Nimimerkki "Totta." kirjoitti aivan oikein, että Jumalan valtakunta tuli jo sen sukupolven aikana joka eli Jeesuksen ollessa Ihmisen Poikana täällä. Jeesus on sekä Jumalan poika että Ihmisen poika.
Jumalan Pojan toinen tulemus on eri asia. - M@k3
kyselen kirjoitti:
Jumalan valtakunta elää sisällisesti meissä - Kristuksen omissa. Sinun on sitä ehkä vaikea käsittää, koska et taida olla sisällä Jumalan valtakunnassa. Siksi Jumalan valtakunnan läsnäolo on jäänyt sinulta huomaamatta. Ja valitettavasti aika monelta muultakin, kuten ansiokkaasti huomautit. Saatanalla on valtaa, mutta vain rajattua valtaa. Hän on tämän maailman ruhtinas, mutta Jumala on Kaikkivaltias. Siinä on eroa enemmän kuin veteen piirretty viiva. Se on niin suuri ero, ettei sille löydy vertailukohdetta.
Nimimerkki "Totta." kirjoitti aivan oikein, että Jumalan valtakunta tuli jo sen sukupolven aikana joka eli Jeesuksen ollessa Ihmisen Poikana täällä. Jeesus on sekä Jumalan poika että Ihmisen poika.
Jumalan Pojan toinen tulemus on eri asia.Nykyajan ihmiset yhdistävät Jumalan valtakunnan Jeesuksen toiseen tulemiseen, kun jopa apostolit luulivat jostain syystä että hän tulisi takaisin heidän elinaikanaan. Minkähän takia he mahtoivat sellaista luulla?
- to..
Totta. kirjoitti:
Jeesus tulla sen aikaisen sukupolven aikana?
Jeesus oli Ihmisen Poikana ihminen, kaikessa kiusattu, kuten ihmiset yleensä ovat. Hän turvautui kaikessa Jumalan Sanaan, joka oli Hänen sisällään, eli turvautui Jumalaan ja näin voitti.
Hän siis oli ihminen ja Jumala.
Jeesus kertoi, että Hänen puheensa aikana Häntä kuulemassa olevista vielä muutamat ovat elossa, kun Jumalan valtakunta tulee. Se toteutui täysin.28 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
Koska Jeesus tuli kuninkuudessaan? - kyselen
M@k3 kirjoitti:
Nykyajan ihmiset yhdistävät Jumalan valtakunnan Jeesuksen toiseen tulemiseen, kun jopa apostolit luulivat jostain syystä että hän tulisi takaisin heidän elinaikanaan. Minkähän takia he mahtoivat sellaista luulla?
Apostolit tiesivät, ettei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla. Jeesushan opetti, kuten edellä kerroin, että Jumalan valtakunta on sisällisesti häneen uskovissa.
Apostolit osasivat Jeesuksen oman opetuksen perusteella erottaa Jumalan valtakunnan tulemisen ja Jeesuksen toisen tulemisen eri asioiksi. Nykyajan ihmiset yhdistävät asiat toisiinsa tietämättömyyden tähden. Nyt ainakin sinä tiedät, miten asia on.
Miksi opetuslapset luulivat Jeesuksen tulevan heidän elinaikanaan.
En tiedä varmasti, mutta oletan, että he erehtyivät tai oma tulkintasi heidän luulostaan on väärä.
Mihin perustat tulkintasi?
Erään jo edesmenneen ev.luterilaisen arkkipiispan mielestä Jeesus erehtyi sanoessaan:
Matt. 16:28
Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
Minä en tiedä, miksi Jeesus sanoi noin.
Kahdessa muussa evankeliumissa sama on ilmaistu toisin.
Mark. 9:1
Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa".
Luuk. 9:27
Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan." - M@k3
kyselen kirjoitti:
Apostolit tiesivät, ettei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla. Jeesushan opetti, kuten edellä kerroin, että Jumalan valtakunta on sisällisesti häneen uskovissa.
Apostolit osasivat Jeesuksen oman opetuksen perusteella erottaa Jumalan valtakunnan tulemisen ja Jeesuksen toisen tulemisen eri asioiksi. Nykyajan ihmiset yhdistävät asiat toisiinsa tietämättömyyden tähden. Nyt ainakin sinä tiedät, miten asia on.
Miksi opetuslapset luulivat Jeesuksen tulevan heidän elinaikanaan.
En tiedä varmasti, mutta oletan, että he erehtyivät tai oma tulkintasi heidän luulostaan on väärä.
Mihin perustat tulkintasi?
Erään jo edesmenneen ev.luterilaisen arkkipiispan mielestä Jeesus erehtyi sanoessaan:
Matt. 16:28
Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
Minä en tiedä, miksi Jeesus sanoi noin.
Kahdessa muussa evankeliumissa sama on ilmaistu toisin.
Mark. 9:1
Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa".
Luuk. 9:27
Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan."Ja löytyi tälläinen hauska raamatun kohta. Mitä siinä sinun mielestäsi selitetään?
Heprealaiskirje 9:26 Muutoinhan Kristuksen olisi pitänyt kärsiä kuolema monet kerrat maailman luomisesta lähtien. Hän on kuitenkin tullut tähän maailmaan vain kerran, nyt aikojen lopulla, hävittääkseen synnin uhrillaan. - Totta!!!
to.. kirjoitti:
28 Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
Koska Jeesus tuli kuninkuudessaan?Jeesuksen ristiin naulitsemisen ja YLÖS NOUSEMISEN jälkeen. Siinä seisovien joukossa oli muutama, joka sai syntyä uudeksi ja sai tulla JUMALAN VALTAKUNTAAN, jonka KUNINGAS Jeesus on ja josta valtakunnasta me aikakausien lopulla olevat Jumalan valtakunnan asukkaat koetamme teille kertoa.
Ensimmäinen aikakausi oli saanut päätöksensä ja oli alkanut lopunajan aikakausi, jolle ajalle kaikki profeetat ovat ennustaneet uutta HALLINTAVALTAA. Se on toteutunut. Lopunajan uskovaiset elävät Jumalan valtakunnassa, jossa on vain yksi Kuningas, Jeesus Krsitus.
Tämä Jumalan valtakunta on valtakunta, jossa ihmiset tulevat terveeksi, sillä tämän valtakunnan Kuninkaalla on KAIKKI VALTA.
Hänellä on se Vallan Valtikka, jonka juutalaiset ja israelialaiset joutuivat luovuttamaan Hänelle ja siksi monet vihaavat Jeesusta, mutta me hänen kanssaan elävät RAKASTAMME HÄNTÄ. - kyselen
M@k3 kirjoitti:
Ja löytyi tälläinen hauska raamatun kohta. Mitä siinä sinun mielestäsi selitetään?
Heprealaiskirje 9:26 Muutoinhan Kristuksen olisi pitänyt kärsiä kuolema monet kerrat maailman luomisesta lähtien. Hän on kuitenkin tullut tähän maailmaan vain kerran, nyt aikojen lopulla, hävittääkseen synnin uhrillaan.Yksittäinen jae asiayhteydestään irrotettuna antaa puutteellisen (joskus jopa väärän) käsityksen asiasta. Katsotaanpa tarkemmin siteeraamasi Raamatun kohdan kokonaiskontekstia:
Hepr.9:
26 Muutoinhan Kristuksen olisi pitänyt kärsiä kuolema monet kerrat maailman luomisesta lähtien. Hän on kuitenkin tullut tähän maailmaan vain kerran, nyt aikojen lopulla, hävittääkseen synnin uhrillaan.
27 Jokaisen ihmisen osana on kerran kuolla ja sitten joutua tuomiolle.
28 Samoin on Kristus kerran uhrattu, jotta hän ottaisi pois kaikkien synnit, ja hän ilmestyy vielä kerran, mutta ei enää synnin tähden vaan pelastaakseen ne, jotka häntä odottavat.
Galatalaiskirjeen 4. luku vahvistaa asian.
Gal.4:4
"Mutta kun aika oli täyttynyt, Jumala lähetti tänne Poikansa."
Maailman luomisesta kului aikaa ja Jumala sieti tietämättömyyden aikoja, mutta kun aika täyttyi, hän lähetti Poikansa lunastamaan kaikki ihmiset synnin ja kuoleman vallasta. Yhdellä ainolla uhrilla Jeesus hävitti synnin ja ylösnousemuksellaan kukisti kuoleman vallan. Kaikki tämä perustuu Raamattuun. Voit halutessasi etsiä kohdat tarkemmin. Tutkipa taas. :-)
Jeesus tuli siis yhden kerran synnin tähden.
Toisen kerran hän tulee pelastaakseen ne, jotka odottavat häntä.
Hänen tulemustaan odotamme. Kun aika taas täyttyy, Jeesus palaa toisen kerran.
Se on hetki, jonka Isä on oman valtansa voimalla asettanut eikä siitä tiedä muut kuin Isä yksin.
Eikö se ole alussa selvästi sanottu., kun huomioimme tekstikokonaisuuden. - kyselen
Totta!!! kirjoitti:
Jeesuksen ristiin naulitsemisen ja YLÖS NOUSEMISEN jälkeen. Siinä seisovien joukossa oli muutama, joka sai syntyä uudeksi ja sai tulla JUMALAN VALTAKUNTAAN, jonka KUNINGAS Jeesus on ja josta valtakunnasta me aikakausien lopulla olevat Jumalan valtakunnan asukkaat koetamme teille kertoa.
Ensimmäinen aikakausi oli saanut päätöksensä ja oli alkanut lopunajan aikakausi, jolle ajalle kaikki profeetat ovat ennustaneet uutta HALLINTAVALTAA. Se on toteutunut. Lopunajan uskovaiset elävät Jumalan valtakunnassa, jossa on vain yksi Kuningas, Jeesus Krsitus.
Tämä Jumalan valtakunta on valtakunta, jossa ihmiset tulevat terveeksi, sillä tämän valtakunnan Kuninkaalla on KAIKKI VALTA.
Hänellä on se Vallan Valtikka, jonka juutalaiset ja israelialaiset joutuivat luovuttamaan Hänelle ja siksi monet vihaavat Jeesusta, mutta me hänen kanssaan elävät RAKASTAMME HÄNTÄ.tekstikokonaisuuden huomioiden.
Matt.6:28
27 Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa jokaiselle tämän tekojen mukaan.
28 Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana.
Jakeessa 27 viitataan selvästi Jeesuksen näkyvään tulemiseen eikä Jumalan valtakunnan sisäiseen olemiseen meissä. Olen vastannut M@k3:lle samaan asiaan, etten tiedä, miksi Jeesus sanoi noin.
Jos sinä tiedät ja pystyt aukottomasti todistamaan väittämäsi, olen erittäin kiitollinen.
Jeesus ei ole vielä tullut Isänsä kirkkaudessa, joten saamme vielä odottaa.
Odottavan aika voi tuntua pitkältä, mutta uskon Jeesuksen tulevan pian.
Odottaessamme emme saa kuitenkaan jäädä töllistelemään taivaita, niin kuin opetuslapset tekivät nähdessään Jeesuksen nousevan taivaaseen.
Meidän on toimittava ja tehtävä työtä, sekä maallista että evankeliumin hyväksi.
Vapaa-aika loppui nyt ja on mentävä tekemään työtä. - Totta!!!
kyselen kirjoitti:
tekstikokonaisuuden huomioiden.
Matt.6:28
27 Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa jokaiselle tämän tekojen mukaan.
28 Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana.
Jakeessa 27 viitataan selvästi Jeesuksen näkyvään tulemiseen eikä Jumalan valtakunnan sisäiseen olemiseen meissä. Olen vastannut M@k3:lle samaan asiaan, etten tiedä, miksi Jeesus sanoi noin.
Jos sinä tiedät ja pystyt aukottomasti todistamaan väittämäsi, olen erittäin kiitollinen.
Jeesus ei ole vielä tullut Isänsä kirkkaudessa, joten saamme vielä odottaa.
Odottavan aika voi tuntua pitkältä, mutta uskon Jeesuksen tulevan pian.
Odottaessamme emme saa kuitenkaan jäädä töllistelemään taivaita, niin kuin opetuslapset tekivät nähdessään Jeesuksen nousevan taivaaseen.
Meidän on toimittava ja tehtävä työtä, sekä maallista että evankeliumin hyväksi.
Vapaa-aika loppui nyt ja on mentävä tekemään työtä.tullu Isänsä kirkkaudessa ja Hänhän maksaa meille palkkaa. Palkka, joka tulee salassa on parasta, sillä se on sisälle maksettava hyvä, kukkurainen mitta. Jos minä mittaan runsaasti hyvää, sitä runsaamasti saan Jeesukselta hyvää. Jos minä erehdyn mittaamaan huonoa, niin ei palkkakaan ole hyvää ja siksi minä pysyttelen Jumalan Sanassa ja pidän sen lain täytettynä, jonka Jeesus puolestani täytti.
Jumalan valtakunta on täällä. Se on sisällä uskovaisessa kansassa. Minua on usein ihmetelty, että miksi olen aina niin rauhallinen, tyytyväinen ja tasapainoinen, mutta ei se ole ihme, saan palkkaa siitä, mikä on Jeesuksen mielen mukainen teko. Usko tuo hedelmät ja hedelmät muodostuvat teoiksi. Itsessäni en ole mitään, mutta Jeesuksessa olen kaikkea sitä mitä toivoa saattaa, sillä Jeesus on hyvä ja Hän on Sana, joka vanhurskauttaa ja pyhittää Pyhän Hengen voimavaikutuksesta. Jo Daniel sai nähdä näyssä miten Ihmisen Pojan muotoinen tuli pilvissä ja miten Hänet saatettiin Isän ja Pyhän Hengen luo saamaan kaikki valta valtakunnassaan. Jeesus voitti ja voitti valtakunnan Sanan pyhittämille ja se valtakunta on voimassa ja se on ikuinen valtakunta. Nyt se on uskovaisen kansan tiedossa, sillä se on piilossa. Lopulta se ilmestyy kaikkien näkyviin, mutta sitten sinne on enää myöhäistä pyrkiä.
Jeesus on tullut Isänsä kirkkaudessa valtakuntansa Kuninkaaksi. Tuosta valtakunnastahan me saarnaamekin. Kerromme, että jokainen joutuu menemään sinne väkisin, sillä niin paljon vaatii oman lihan kieltäminen Jumalan Sanan tieltä ja oman elämän hylkääminen Jumalan Sanan tuoman elämän tieltä. Kerromme, että kun ihminen on sen tehnyt ja päässyt ahtaasta portista sisään on hän saanut tulla avaralle paikalle, jossa on ainainen lepo ja rauha. Jeesus lupasi rauhan, jota MAAILMA EI VOI POIS OTTAA, eli tuo rauha on Jumalan valtakunnassa. Me muistutamme kaikille, että etsikää ensin Jumalan Valtakuntaa niin kaikki annetaan teille. Emme saarnaa koskaan laittomuutta, vaan kerromme aina, että rakkaus pitää lain täytettynä. - M@k3
kyselen kirjoitti:
Yksittäinen jae asiayhteydestään irrotettuna antaa puutteellisen (joskus jopa väärän) käsityksen asiasta. Katsotaanpa tarkemmin siteeraamasi Raamatun kohdan kokonaiskontekstia:
Hepr.9:
26 Muutoinhan Kristuksen olisi pitänyt kärsiä kuolema monet kerrat maailman luomisesta lähtien. Hän on kuitenkin tullut tähän maailmaan vain kerran, nyt aikojen lopulla, hävittääkseen synnin uhrillaan.
27 Jokaisen ihmisen osana on kerran kuolla ja sitten joutua tuomiolle.
28 Samoin on Kristus kerran uhrattu, jotta hän ottaisi pois kaikkien synnit, ja hän ilmestyy vielä kerran, mutta ei enää synnin tähden vaan pelastaakseen ne, jotka häntä odottavat.
Galatalaiskirjeen 4. luku vahvistaa asian.
Gal.4:4
"Mutta kun aika oli täyttynyt, Jumala lähetti tänne Poikansa."
Maailman luomisesta kului aikaa ja Jumala sieti tietämättömyyden aikoja, mutta kun aika täyttyi, hän lähetti Poikansa lunastamaan kaikki ihmiset synnin ja kuoleman vallasta. Yhdellä ainolla uhrilla Jeesus hävitti synnin ja ylösnousemuksellaan kukisti kuoleman vallan. Kaikki tämä perustuu Raamattuun. Voit halutessasi etsiä kohdat tarkemmin. Tutkipa taas. :-)
Jeesus tuli siis yhden kerran synnin tähden.
Toisen kerran hän tulee pelastaakseen ne, jotka odottavat häntä.
Hänen tulemustaan odotamme. Kun aika taas täyttyy, Jeesus palaa toisen kerran.
Se on hetki, jonka Isä on oman valtansa voimalla asettanut eikä siitä tiedä muut kuin Isä yksin.
Eikö se ole alussa selvästi sanottu., kun huomioimme tekstikokonaisuuden.Muutoinhan Kristuksen olisi pitänyt kärsiä kuolema monet kerrat maailman luomisesta lähtien.
nyt aikojen lopulla.
-Kun uskis lukee raamattua, niin teksti suodattuu kummasti, näetkö mitään tämän minun tekstini yläpuolella?
- vanha ja vakaa
ainakaan kukaan mielikuvitusolento. meidän on itse autettava itseämme.
Ja siivottava asuinplaneettamme, myös uskovaiset joutuvat osallistumaan siihen. >>>Jeesus ei vaatinut sairailta uskoa parantumiseen.
- Iso Lapis
Jeesus Kristus Jumalan Poika sanoo;
3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Isä Jumala sanoo;
5. Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä".
5. Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
Jeesus sanoo:
5. Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
16. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."
6. Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
7. Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
8. Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
9. ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
10. ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".
Tulkise nämä jakeet kun olet niin oppinut.
Kerro meille kaikille kuka ottaa Jumalan oikeasta kädestä kirjakäärön.
Sinä olet EKSYTTÄJÄ JAIKAL, HERRA JEESUS KRISTUS JUMALAN POIKA SINUA ARMAHTAKOON,AAMEN!- Iso Lapis
kuka antoi Jeesukselle kaiken vallan, eihän hänen sitä olisi itselleen tarvinnut antaa ,jos hän olisi jumala???
18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. - Betsy67
Iso Lapis kirjoitti:
kuka antoi Jeesukselle kaiken vallan, eihän hänen sitä olisi itselleen tarvinnut antaa ,jos hän olisi jumala???
18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.näyttää olevan unohdus siitä, mitä varten Jeesus jätti taivaan tuli ihmiseksi.
On unohdettu että ellei Jeesus olisi itseään nöyryyttänyt ja jättänyt kirkkauttaan taivaaseen,
ei yhdelläkään ihmisellä olisi mahdollisuutta saada ikuista elämää Jumalan luona,
eikä syntejään anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Fil.2:5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi,
ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen,
kaikkia muita nimiä korkeamman,
-------------------------------------------
10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten,
jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ajattele että Jeesuksen ei olisi ollut pakko tulla, mutta Hän rakastaa niin paljon
jokaista ihmistä, että Hän tuli Lunastamaan synnin orjat vapauteen ja antamaan
toivoa toivottomuuten, ja valon pimeyteen. Betsy67 kirjoitti:
näyttää olevan unohdus siitä, mitä varten Jeesus jätti taivaan tuli ihmiseksi.
On unohdettu että ellei Jeesus olisi itseään nöyryyttänyt ja jättänyt kirkkauttaan taivaaseen,
ei yhdelläkään ihmisellä olisi mahdollisuutta saada ikuista elämää Jumalan luona,
eikä syntejään anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Fil.2:5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi,
ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen,
kaikkia muita nimiä korkeamman,
-------------------------------------------
10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten,
jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ajattele että Jeesuksen ei olisi ollut pakko tulla, mutta Hän rakastaa niin paljon
jokaista ihmistä, että Hän tuli Lunastamaan synnin orjat vapauteen ja antamaan
toivoa toivottomuuten, ja valon pimeyteen.Sanoit Betsy näin:
>>On unohdettu että ellei Jeesus olisi itseään nöyryyttänyt ja jättänyt kirkkauttaan taivaaseen.- Betsy67
Jonah kirjoitti:
Sanoit Betsy näin:
>>On unohdettu että ellei Jeesus olisi itseään nöyryyttänyt ja jättänyt kirkkauttaan taivaaseen.jätti,
Fil.2:6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7. vaan tyhjensi itsensä (Mistä Hän tyhjensi itsensä)?
ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
Hebr.1:3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva
Tässä muutamia kohtia kirkkaudesta
Matt.16:27. Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. (Mark.8:38)
Matt.19:28. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Joh.7:39. Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.
16. Tätä hänen opetuslapsensa eivät aluksi ymmärtäneet; mutta kun Jeesus oli kirkastettu, silloin he muistivat, että tämä oli hänestä kirjoitettu ja että he olivat tämän hänelle tehneet.
23. Mutta Jeesus vastasi heille sanoen: "Hetki on tullut, että Ihmisen Poika kirkastetaan.
31. Kun hän oli mennyt ulos, sanoi Jeesus: "Nyt Ihmisen Poika on kirkastettu, ja Jumala on kirkastettu hänessä.
32. Jos Jumala on kirkastettu hänessä, niin kirkastaa myös Jumala hänet itsessään ja kirkastaa hänet pian.
17:5. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan. Betsy67 kirjoitti:
jätti,
Fil.2:6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7. vaan tyhjensi itsensä (Mistä Hän tyhjensi itsensä)?
ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
Hebr.1:3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva
Tässä muutamia kohtia kirkkaudesta
Matt.16:27. Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. (Mark.8:38)
Matt.19:28. Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Joh.7:39. Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu.
16. Tätä hänen opetuslapsensa eivät aluksi ymmärtäneet; mutta kun Jeesus oli kirkastettu, silloin he muistivat, että tämä oli hänestä kirjoitettu ja että he olivat tämän hänelle tehneet.
23. Mutta Jeesus vastasi heille sanoen: "Hetki on tullut, että Ihmisen Poika kirkastetaan.
31. Kun hän oli mennyt ulos, sanoi Jeesus: "Nyt Ihmisen Poika on kirkastettu, ja Jumala on kirkastettu hänessä.
32. Jos Jumala on kirkastettu hänessä, niin kirkastaa myös Jumala hänet itsessään ja kirkastaa hänet pian.
17:5. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.että Joonah on kiinnostuntu asiasta. Hän tahtoi väin näyttää näppäryyttään.
Hän luulee että hän pani siunulle jauhot suuhun ja että hän heti voitti VÄITTELYN.
Siis, Joonah tahtoo vain väittelyä. Ei asiallista toista kunnioittavaa keskustelua.
Ei hän ole kiinnostunut oikeasta Raamatun opista tässä kysymyksessä, ei ainakaan tällä
kertaa ja sinun kauttasi.
Voin erehtyäkin tässä arviossani mutta näin minä koen ja uskon että sinäkin koet samoin.
Ei kannata ryhtyä väittelemään.- Betsy67
jaikal kirjoitti:
että Joonah on kiinnostuntu asiasta. Hän tahtoi väin näyttää näppäryyttään.
Hän luulee että hän pani siunulle jauhot suuhun ja että hän heti voitti VÄITTELYN.
Siis, Joonah tahtoo vain väittelyä. Ei asiallista toista kunnioittavaa keskustelua.
Ei hän ole kiinnostunut oikeasta Raamatun opista tässä kysymyksessä, ei ainakaan tällä
kertaa ja sinun kauttasi.
Voin erehtyäkin tässä arviossani mutta näin minä koen ja uskon että sinäkin koet samoin.
Ei kannata ryhtyä väittelemään.jos joku laittaa, tai kokee laittaneensa minulle jauhot suuhun,
sehän on ihan normaalia lihallisesti toimittaissa.
Ei se kuitenkaan Raamatun totuutta miksikään muuta,
eikä järkytä millään tavalla minun suhdettani Jumalaan ja Jeesukseen,
eikä liioin riistä rauhaa, jonka Jeesus minulle antoi.
Tämä Jumalan asia on niin arvokasta ja pyhää, ettei
kannata "pelihousujaan" erinäkemysten takia repiä.
- Betsy67
kiitos Herralle ja sinulle.
Pyhä Henki vaikuttaa selvästi kirjoituksessasi.- Iso Lapis
Betsy, niinkuin myös Jaikalille tämä totuutta;
"Sellainen on Herra Jeesus Kristus tänäkin päivänä,... Kaikkivaltias Jumala"
Onko Jeesus Kristus Jumalan Poika tullut sinulle; Kompastuskiveksi ja Loukkauskallioksi. - Betsy67
Iso Lapis kirjoitti:
Betsy, niinkuin myös Jaikalille tämä totuutta;
"Sellainen on Herra Jeesus Kristus tänäkin päivänä,... Kaikkivaltias Jumala"
Onko Jeesus Kristus Jumalan Poika tullut sinulle; Kompastuskiveksi ja Loukkauskallioksi.Esitän muutaman vastakysymyksen ensin.
Puhuiko Jeesus totta sanoessaan
"joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän"?
Onko tämä Raamatun Sana totta;
"Jumala oli Jeesuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa"?
Kenen kirkkauden säteily?
" ollen hänen kirkkautensa säteily ja
Kenen olemuksen kuva?
"hänen olemuksensa kuva"
Kukan puhdisti synneistä?
"toimitettuaan puhdistuksen synneistä,"
Kiitos vastauksista, se on vastaus kysymykseesi! - Iso Lapis
Betsy67 kirjoitti:
Esitän muutaman vastakysymyksen ensin.
Kenen olemuksen kuva?
"hänen olemuksensa kuva"
Kiitos vastauksista, se on vastaus kysymykseesi!nämä sivut totuutta vai valetta, sieltä löytyy sulle vastauksia;
sites.google.com/site/kulmakivenseurakunta
Siunattuja luku hetkiä sulle!!!!!
Kello 20;00 alkaa rukous hetki!
Rukous sivulla;Menkäämme Joka Ilta Kello 20:00
Toinen sivu, tule mukaan rukoilemaan, AAMEN! Betsy67 kirjoitti:
Esitän muutaman vastakysymyksen ensin.
Kenen olemuksen kuva?
"hänen olemuksensa kuva"
Kiitos vastauksista, se on vastaus kysymykseesi!Mitä Betsy mielestäsi tarkoittavat Jeesuksen sanat:
Mark.12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa.
Onko meidän Jumalamme sinusta yksi ainoa?- Betsy67
Jonah kirjoitti:
Mitä Betsy mielestäsi tarkoittavat Jeesuksen sanat:
Mark.12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa.
Onko meidän Jumalamme sinusta yksi ainoa?On yksi Jumala, Isä, joka ilmestyi Pojassa ja Pyhässä hengessä.
Oli Isän aika(VT) Pojan aika, (Jeesus) Pyhän Hengen aika(armotalousaika nyt)
Pitääkö laittaa Raamatunjakeita jatkoksi? Jonah kirjoitti:
Mitä Betsy mielestäsi tarkoittavat Jeesuksen sanat:
Onko meidän Jumalamme sinusta yksi ainoa?kolminaisuudesta sitä käsittelevään ketjuun.
Sellainen ketju löytyy tältä sivulta.
Jos ette lopeta tuota väittelyä, pyydän ylläpitoa
poistamaan väittelynne tästä ketjusta.- Betsy67
jaikal kirjoitti:
kolminaisuudesta sitä käsittelevään ketjuun.
Sellainen ketju löytyy tältä sivulta.
Jos ette lopeta tuota väittelyä, pyydän ylläpitoa
poistamaan väittelynne tästä ketjusta.Poistun kyllä aloittamastasi ketjusta poistamattakin, mutta en kyllä
tiennyt väitelleeni mistään.
Vastasin esittämääsi kysymykseen, siksi en katso olleeni
riidan rakentaja, enkä väitelleeni näkemyksistä.
Eikö niin että itse kysyit?
On ikävää jos et kestä vastaustani. Betsy67 kirjoitti:
Poistun kyllä aloittamastasi ketjusta poistamattakin, mutta en kyllä
tiennyt väitelleeni mistään.
Vastasin esittämääsi kysymykseen, siksi en katso olleeni
riidan rakentaja, enkä väitelleeni näkemyksistä.
Eikö niin että itse kysyit?
On ikävää jos et kestä vastaustani.Jonahille, en sinulle. En koe että sinä väittelet. Jonah ja isolapis
täällä väittelee kolminaisuudesta. Sinä vastaat heille asiallisesti.
Se ei ole väittelyä. Mutta Johahin ja isolapiksen viesteistä
ei voi sanoa samaa.
>>>Eikö niin että itse kysyit?- Betsy67
jaikal kirjoitti:
Jonahille, en sinulle. En koe että sinä väittelet. Jonah ja isolapis
täällä väittelee kolminaisuudesta. Sinä vastaat heille asiallisesti.
Se ei ole väittelyä. Mutta Johahin ja isolapiksen viesteistä
ei voi sanoa samaa.
>>>Eikö niin että itse kysyit?viisainta että jos kirjoitat minulle,
laitat nimimerkkini, muuten vastaan väärälle henkilölle,
kun tämä kirjoittelu menee jotenkin sekaisin, ei tiedä kuka kenellekin kirjoittaa.
Siksi minäkin osoitan kirjoitukseni nimimerkin mainiten.
Itse kysyit, oli varmaan taas joku toinen joka kysyi ja luulin
sinun kysyneen. Anteeksi.
- Betsy67
noiden Raamatun lupausten vallata Pyhässä Hengessä sydämemme ja mielemme,
annetaanpa Jeesuksen uuden luomuksen kautta tulla ja vallata olemuksemme vapaasti,
annetaanpa Jeesukselle täydellinen hallintavalta meissä, Hengellisessä ihmisessämme,
niin saatamme kokea yllätyksiä Jumalan läsnäolosta ja ilmestymisestä.
Epäuskon kuolettaa usko, ja uskon alkaja on Jeesus, ja myös uskon täydelliseksi tekijä.
Jumala poisti minunkin kasvaimeni ylävatsasta,
oma lääkärini ei osannut sitä oikein mitenkään selittää,
sanoi sitten että sen täytyi olla joku vatsalihas,muuten hän ei osaa katoamista selittää,,
Voitelu öljyllä ja rukous, jonka Jumala kuuli ja näki siihen hyväksi vastata terveydellä.
Olin itsekin sen kasvin tuntenut (epäillyt) jo kuukausien ajan,,,
ja lääkäri sen helposti löysi,,,nyt se on poissa.(ultrassa ei enää löytynyt)
Hän parantaa tahtoessaan,,, Hän luo uutta, tahtoessaan,,, Hän jakaa armolahjoja,,,,
tahtonsa mukaan,,,, mitäpä ei Herramme tekisi rakkaiden lastensa hyväksi.
Kaiken Hän teki ja tekee hyvin.- Iso Lapis
saanut parantua, että totuuden oppisit tuntemaan.Olet saanut, lisä aikaa!
Tunnustaako Jeesus Kristus Jumalan Poika sinut, omaksi opetuslapsekseen, Isä Jumalan ja hänen
Enkeliensä edessä kun täältä lähdet, MIETI SITÄ!
Itse olen Herrani Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan Armosta,saanut rukoilla ihmisten puolesta ja he ovat parantuneet. Yksi oli jo siinä tilassa, ettei hänelle annettu mitään toivoa parantua.
Tänä päivänä hän on ihan terve, lääkäri oli sanonut ,ettei hänen urallaan ollut samanlaista tapausta.
Rukoilen ja Anon Herraltani Jeesukselta Kristukselta Jumalan Pojalta, ja hän on vastannut, niin minun rukouksiini, kuin vaimonikin, AAMEN!
Kun palvelen ja olen kuuliainen Herralleni Jeesukselle Kristukselle Jumalan Pojalle,
niin Isä Jumala kunnioittaa minua,AAMEN! - Betsy67
Iso Lapis kirjoitti:
Tunnustaako Jeesus Kristus Jumalan Poika sinut, omaksi opetuslapsekseen, Isä Jumalan ja hänen
Itse olen Herrani Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan Armosta,saanut rukoilla ihmisten puolesta ja he ovat parantuneet. Yksi oli jo siinä tilassa, ettei hänelle annettu mitään toivoa parantua.
Tänä päivänä hän on ihan terve, lääkäri oli sanonut ,ettei hänen urallaan ollut samanlaista tapausta.
Rukoilen ja Anon Herraltani Jeesukselta Kristukselta Jumalan Pojalta, ja hän on vastannut, niin minun rukouksiini, kuin vaimonikin, AAMEN!
Kun palvelen ja olen kuuliainen Herralleni Jeesukselle Kristukselle Jumalan Pojalle,
niin Isä Jumala kunnioittaa minua,AAMEN!meidän Jumalallemme ja Herralle Jeesukselle Kristukselle,
joka kantoi sairautemmekin.
Uskossa turvaan Vapahtajaani ja uskon pelastuvani
lopullisesti Sanan lupausten mukaan kun Jeesus ilmestyy
ja noutaa morsiamensa kotiin Karitsan häihin.
Veren voima riittää! - Iso Lapis
Betsy67 kirjoitti:
meidän Jumalallemme ja Herralle Jeesukselle Kristukselle,
Veren voima riittää!riittää sulle, silloinhan sinä et enää, Pyhän Hengen Voimaa tarvitse, NIINKÖ?
Iso Lapis kirjoitti:
niin Isä Jumala kunnioittaa minua,AAMEN!>>>Itse olen Herrani Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan Armosta,saanut rukoilla ihmisten puolesta ja he ovat parantuneet. Yksi oli jo siinä tilassa, ettei hänelle annettu mitään toivoa parantua.
Tänä päivänä hän on ihan terve, lääkäri oli sanonut ,ettei hänen urallaan ollut samanlaista tapausta.- Betsy67
Iso Lapis kirjoitti:
riittää sulle, silloinhan sinä et enää, Pyhän Hengen Voimaa tarvitse, NIINKÖ?
Pyhä henki asuu minussa, uudessa luomuksessani.
Veren kautta maksettiin hinta ja >Pyhä Henki soveltaa/toteuttaa sen meissä
uskon kautta, jonka Jeesus, uskon alkaja, vaikuttaa.
Pyhä Henki on muistuttamassa siitä mitä Jeesus opetti,
jos olen murheellinen, Hän lohduttaa minua ja jos tarvitsen
opastusta, Hän antaa sitä, ja joskus estää lähtemästä jonnekin
ja opastaakin sitten muualle,,,, Hän on aina kanssani
ja toimii sopusoinnussa Kirjoitelun Sanan ja Jeesuksen opetusten kanssa. - Iso Lapis
jaikal kirjoitti:
>>>Itse olen Herrani Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan Armosta,saanut rukoilla ihmisten puolesta ja he ovat parantuneet. Yksi oli jo siinä tilassa, ettei hänelle annettu mitään toivoa parantua.
Tänä päivänä hän on ihan terve, lääkäri oli sanonut ,ettei hänen urallaan ollut samanlaista tapausta.Jumalan Poika vastasi rukouksiin, ei Isä Jumala.
Kun Pyhässä Hengessä ja totuudessa saa rukoilla niin sairas parantuu.
Kun olimme vaimon kanssa rukouksessa, tuli Herraltani Jeesukselta Kristukselta Jumalan Pojalta sanat,
Pyhässä Hengessä; Kun minä toimin, niin toimi sinäkin.
Kun saan Pyhässä Hengessä rukoilla ihmisen puolesta, niin se on silloin Herrani Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan tahto, ja sairas parantuu,AAMEN!
Armolahjoista pitää kertoa, että uudestisyntyneille ylhäältä tulisi halu saada myös niitä itselleen.
Sinun opetuksellasi moni jää niistä osattomaksi. Sinä kehoitat uskovia ja pakanoita turvaamaan
Jumalaan, ja näin ollen on Jumalan Pojasta Jeesuksesta Kristuksesta tullut sinulle myös;
Kompastuskivi ja Loukkauskallio!
Sain rukoilla Herraltani Jeesukselta Kristukselta Jumalan Pojalta, sitä, että sinä Jaikal ja Betsy totuuden sydämiinne saatte, Herranni Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan Armosta, AAMEN! - Betsy67
Iso Lapis kirjoitti:
Jumalan Poika vastasi rukouksiin, ei Isä Jumala.
Kun olimme vaimon kanssa rukouksessa, tuli Herraltani Jeesukselta Kristukselta Jumalan Pojalta sanat,
Kun saan Pyhässä Hengessä rukoilla ihmisen puolesta, niin se on silloin Herrani Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan tahto, ja sairas parantuu,AAMEN!
Armolahjoista pitää kertoa, että uudestisyntyneille ylhäältä tulisi halu saada myös niitä itselleen.
Sinun opetuksellasi moni jää niistä osattomaksi. Sinä kehoitat uskovia ja pakanoita turvaamaan
Jumalaan, ja näin ollen on Jumalan Pojasta Jeesuksesta Kristuksesta tullut sinulle myös;
Sain rukoilla Herraltani Jeesukselta Kristukselta Jumalan Pojalta, sitä, että sinä Jaikal ja Betsy totuuden sydämiinne saatte, Herranni Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan Armosta, AAMEN!Raamatun mukaan Armo ja Totuus on ilmestynyt Jeesuksen Kristuksen kautta.
Jeesus asuu minussa, joten olen osallinen kaikista niistä Hengellisistä lahjoista,
jotka Jeesuksessa on luvattu uudestisyntyneille.
Jumalan armosta olen saanut myöskin täyttyä Pyhällä Hengellä
ja Henki jakoi tahtonsa mukaan myös armolahjoja.
Kiitän nöyrästi kaikista lahjoista, onhan ne annettu seurakunnan
rakentamiseksi ja palvelemiseen. Iso Lapis kirjoitti:
Jumalan Poika vastasi rukouksiin, ei Isä Jumala.
Sain rukoilla Herraltani Jeesukselta Kristukselta Jumalan Pojalta, sitä, että sinä Jaikal ja Betsy totuuden sydämiinne saatte, Herranni Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan Armosta, AAMEN!>>>Sain rukoilla Herraltani Jeesukselta Kristukselta Jumalan Pojalta, sitä, että sinä Jaikal ja Betsy totuuden sydämiinne saatte, Herranni Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan Armosta, AAMEN!
- Iso Lapis
Betsy67 kirjoitti:
Raamatun mukaan Armo ja Totuus on ilmestynyt Jeesuksen Kristuksen kautta.
Jeesus asuu minussa, joten olen osallinen kaikista niistä Hengellisistä lahjoista,
jotka Jeesuksessa on luvattu uudestisyntyneille.
Jumalan armosta olen saanut myöskin täyttyä Pyhällä Hengellä
ja Henki jakoi tahtonsa mukaan myös armolahjoja.
Kiitän nöyrästi kaikista lahjoista, onhan ne annettu seurakunnan
rakentamiseksi ja palvelemiseen.meissä, Pyhän Henkensä kautta, uskova on Pyhän Hengen temppeli ,kun hän totuudessa kulkee.
Mutta kun ruvetaan opettamaan ihmisoppeja, niin Pyhä Henki väistyy!
Harvat ymmärtävät vallan, jonka Isä Jumala, on Pojalleen Jeesukselle Kristukselle antanut, niin
maan päällä ja taivaassa ja kaikki liha on hänen valtansa alla. - merihukka
Betsy67 kirjoitti:
meidän Jumalallemme ja Herralle Jeesukselle Kristukselle,
Veren voima riittää!Totta. Näin evankeliumeissa sanotaan.
Jumala on kaikkivoipa. Sekin on UT:ssa
Jeesuksella on kaikkivoipuus maan päällä.
Ihminen ei voi tehdä ihmetekoja. Se olisi noituutta ja sielunvihollisen työtä. Tämäkin on UT:ssa.
Suomessa Jeesus parantaa useita helluntailaisia sairauksista. Näin palstalla kerrotaan. Juuri muiden uskoaisten keskuudessa ei tällaista tapahdu tai tapahtuu hyvin vähän.
Jeesus synnyttää kaikki sairaudet. Useat parantuvat. Monille jää jälkiseurauksia. Monia kuolee sairauksiin. Joillekin jää vakavia vammoja.
Saldoksi maailmaan jää enemmän onnettomuutta kuin parantumisia.
Jeesus antoi ihmisen keksiä autot. Autoilussa sattuu paljon onnettomuuksia. Jeesus järjestää ne. Hän pelastaa useita kuolemalta ja parantaa vakavia vammoja. Auto-onnettomuuksissa ihmisille jää paljon surua ja murhetta, kun kaikkia ei varjella. Pienessä Suomessa Jeesus antaa satojen kuolla vuosittain onnettomuuksissa. Leskiä ja orpoja jää itkemään.
Jeesus kehitti teollisuuden. Jeesus antaa siellä työntekijöille stressiä, asbestikeuhkosairauksia, kulumavikoja, kuolemantapauksia, pöly- ja liuotinainesairauksia, tapaturmia ja paljon muita onegelmia kuten työttömyyttä, laittomia irtisanomisia, huonoa kohtelua ym..
Jeesus pelastaa joitakin varmasta kuolemasta, antaa toisten kuolla. Parantaa joitakin sairauksia, useimmista jää jäljet ja jotka haittaavat loppuelämän ajan.
Jeesus jättää paljon pahaa maailmaan työelämässä. Paljon enemmän kuin tuo hyvää.
Jeesus antoi Estonian onnettomuudessa satojen kuolla ja leskien ja lasten huudot kaikuvat ehkä vieläkin. Jeesus pelasti muutamia. Hyvä Jeesus!
Tämän pitäisi olla UT:n hengen mukainen kirjoitus. - Iso Lapis
jaikal kirjoitti:
>>>Sain rukoilla Herraltani Jeesukselta Kristukselta Jumalan Pojalta, sitä, että sinä Jaikal ja Betsy totuuden sydämiinne saatte, Herranni Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan Armosta, AAMEN!
sinulle 19 vuotta sitten, mutta olet langennut ihmisoppeihin, etkä parannusta totuuteen tahdo tehdä.Monelle on käynyt samoin kuin sinulle,kuivaa on vaelluksesi, AAMEN!
Rukoukset jatkuu ,joka päivä ,sinunkin puolesta,AAMEN! - Betsy67
Iso Lapis kirjoitti:
meissä, Pyhän Henkensä kautta, uskova on Pyhän Hengen temppeli ,kun hän totuudessa kulkee.
Mutta kun ruvetaan opettamaan ihmisoppeja, niin Pyhä Henki väistyy!
Harvat ymmärtävät vallan, jonka Isä Jumala, on Pojalleen Jeesukselle Kristukselle antanut, niin
maan päällä ja taivaassa ja kaikki liha on hänen valtansa alla.kirjoitat?
"kaikki liha on hänen valtansa alla."
Mikään ei ole automaatio meille.
Jeesuksen hankkima voitto toimii uskon kautta meissä,
ei mitenkään muuten.
Vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
Jos olemme tottelemattomia, Pyhä Henki tulee murheelliseksi.
Sen tähden on kirjoitettu; Älkää saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä.
Pelkkä voima ei murehdi, persoona murehtii! - Betsy67
merihukka kirjoitti:
Totta. Näin evankeliumeissa sanotaan.
Jumala on kaikkivoipa. Sekin on UT:ssa
Jeesuksella on kaikkivoipuus maan päällä.
Ihminen ei voi tehdä ihmetekoja. Se olisi noituutta ja sielunvihollisen työtä. Tämäkin on UT:ssa.
Suomessa Jeesus parantaa useita helluntailaisia sairauksista. Näin palstalla kerrotaan. Juuri muiden uskoaisten keskuudessa ei tällaista tapahdu tai tapahtuu hyvin vähän.
Jeesus synnyttää kaikki sairaudet. Useat parantuvat. Monille jää jälkiseurauksia. Monia kuolee sairauksiin. Joillekin jää vakavia vammoja.
Saldoksi maailmaan jää enemmän onnettomuutta kuin parantumisia.
Jeesus antoi ihmisen keksiä autot. Autoilussa sattuu paljon onnettomuuksia. Jeesus järjestää ne. Hän pelastaa useita kuolemalta ja parantaa vakavia vammoja. Auto-onnettomuuksissa ihmisille jää paljon surua ja murhetta, kun kaikkia ei varjella. Pienessä Suomessa Jeesus antaa satojen kuolla vuosittain onnettomuuksissa. Leskiä ja orpoja jää itkemään.
Jeesus kehitti teollisuuden. Jeesus antaa siellä työntekijöille stressiä, asbestikeuhkosairauksia, kulumavikoja, kuolemantapauksia, pöly- ja liuotinainesairauksia, tapaturmia ja paljon muita onegelmia kuten työttömyyttä, laittomia irtisanomisia, huonoa kohtelua ym..
Jeesus pelastaa joitakin varmasta kuolemasta, antaa toisten kuolla. Parantaa joitakin sairauksia, useimmista jää jäljet ja jotka haittaavat loppuelämän ajan.
Jeesus jättää paljon pahaa maailmaan työelämässä. Paljon enemmän kuin tuo hyvää.
Jeesus antoi Estonian onnettomuudessa satojen kuolla ja leskien ja lasten huudot kaikuvat ehkä vieläkin. Jeesus pelasti muutamia. Hyvä Jeesus!
Tämän pitäisi olla UT:n hengen mukainen kirjoitus.ei ole ihan UT:n mukainen.
Asiat kyllä totta, mutta syyllinen on väärä.
Raamattu UT, osoittaa, että;
Joh.10:10. Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan.
(ei siis Jeesus, niinkuin vahingossa kirjoitit)
Jeesus sanoo;
" Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys."
11. "Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä"
Ihan hyvä kirjoitus, syytit vaan vahingossa väärän nimistä persoonaa,
mutta sattuuhan sitä.(on korjattavissa)
Niin, millainen tämä yhteiskunta olisi ilman teollisuutta?
Ei mekään täällä kirjoiteltaisi kun ei olisi näitä "datoreita."
Veljeni vaimo menehtyi auto-onnettomuudessa.
Epäillään sairaskohtausta, tai Toyotan jumittuvaa kaasupoljinta.
Asia selviää aikanaan. - Iso Lapis
Betsy67 kirjoitti:
kirjoitat?
"kaikki liha on hänen valtansa alla."
Mikään ei ole automaatio meille.
Jeesuksen hankkima voitto toimii uskon kautta meissä,
ei mitenkään muuten.
Vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
Jos olemme tottelemattomia, Pyhä Henki tulee murheelliseksi.
Sen tähden on kirjoitettu; Älkää saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä.
Pelkkä voima ei murehdi, persoona murehtii!lihallisia, he eivät ole Hengellisiä, he toimivat halujensa mukaan ,lihassa. Mutta ovat silti Jeesuksen vallan alla. Ihmisen Poika eroittaa, Vuohet,Lampaista.
- Betsy67
Iso Lapis kirjoitti:
lihallisia, he eivät ole Hengellisiä, he toimivat halujensa mukaan ,lihassa. Mutta ovat silti Jeesuksen vallan alla. Ihmisen Poika eroittaa, Vuohet,Lampaista.
jokaisen omansa ja joka ei ole Hänen omansa,
on yhä pimeydessä.
Joh.12:46. Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään,
joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
47. Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata,
niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa
tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
48. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani,
hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut,
se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä. - merihukka
Betsy67 kirjoitti:
ei ole ihan UT:n mukainen.
Asiat kyllä totta, mutta syyllinen on väärä.
Raamattu UT, osoittaa, että;
Joh.10:10. Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan.
(ei siis Jeesus, niinkuin vahingossa kirjoitit)
Jeesus sanoo;
" Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys."
11. "Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä"
Ihan hyvä kirjoitus, syytit vaan vahingossa väärän nimistä persoonaa,
mutta sattuuhan sitä.(on korjattavissa)
Niin, millainen tämä yhteiskunta olisi ilman teollisuutta?
Ei mekään täällä kirjoiteltaisi kun ei olisi näitä "datoreita."
Veljeni vaimo menehtyi auto-onnettomuudessa.
Epäillään sairaskohtausta, tai Toyotan jumittuvaa kaasupoljinta.
Asia selviää aikanaan.Kuka ne onnettomuudet ja ongelmat ihmisille järjestää, jos se ei ole Jeesus? Onko Jeesuksen kaikkivoipaisuus vain myytti?
Iso Lapis kirjoitti:
sinulle 19 vuotta sitten, mutta olet langennut ihmisoppeihin, etkä parannusta totuuteen tahdo tehdä.Monelle on käynyt samoin kuin sinulle,kuivaa on vaelluksesi, AAMEN!
Rukoukset jatkuu ,joka päivä ,sinunkin puolesta,AAMEN!minun puolesta, älä neuvo Jumalaa Herraa Jeesusta Kristusta.
Hän tietää paremmin kuin sinä mitä minä tarvitsen eikä Hän
tarvitse sinun neuvoja.
>>>Rukoukset jatkuu ,joka päivä ,sinunkin puolesta,AAMEN!- Iso Lapis
jaikal kirjoitti:
minun puolesta, älä neuvo Jumalaa Herraa Jeesusta Kristusta.
Hän tietää paremmin kuin sinä mitä minä tarvitsen eikä Hän
tarvitse sinun neuvoja.
>>>Rukoukset jatkuu ,joka päivä ,sinunkin puolesta,AAMEN!tarvitset totuutta, Jeesus on Jumalan Poika ei Jumala.
Kerro meille kaikille, missä jakeessa, Jumalan sanassa Raamatussa.
Isä Jumala sanoo Poikaansa jumalaksi, tai Jeesus sanoo itseään jumalaksi.
Taivaassa ei ole Jeesus nimistä jumalaa,AAMEN! - ReijoRR
Iso Lapis kirjoitti:
tarvitset totuutta, Jeesus on Jumalan Poika ei Jumala.
Taivaassa ei ole Jeesus nimistä jumalaa,AAMEN!Jumala auttaa.
Jokainen anova saa ja etsivä löytää. Huuda Jeesusta avuksesi. Aamen. - Iso Lapis
ReijoRR kirjoitti:
Jumala auttaa.
Jokainen anova saa ja etsivä löytää. Huuda Jeesusta avuksesi. Aamen.jokainen Herraa Jeesusta Kristusta Jumalan Poikaa, niin saadaan vastauksia rukouksiin!
Silloin kuljetaan totuudessa,AAMEN! - käytetään
Iso Lapis kirjoitti:
tarvitset totuutta, Jeesus on Jumalan Poika ei Jumala.
Taivaassa ei ole Jeesus nimistä jumalaa,AAMEN!nimiä, Herra Jumala, Herra Jeeus, Herra Jeesus Kristus, Isä, Luoja, Jumalan Poika, niin siinä on kyse yhdestä Jumalasta, koska on vain yksi Jumala, Yksi Herra, Yksi Henki.
Pietari kehoittaa uskovia uskomaan sielunsa uskolliselle Luojalle, tehden sitä, mikä hyvää on.
Jeesus ristillä uskoi henkensä Isän käsiin, koska siinä Hän antoi lihansa ja verensä maailman elämän puolesta.
Ensimmäinen marttyyri, Stefanus, uskoi henkensä Herralle Jeesukselle. Tämä Jeesus on todella Uskollinen Luoja.
Hebrealaiskirjeessä myös sanotaan, että "hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin".
Daavidkin jossain sanoi, "että hän ei tahdo langeta ihmisten käsiin".
Kyllä me jokainen kerran tulemme tekemisiin tämän ylösnousseen, kirkastetun Jeesuksen kanssa, joka on kaikkien tuomari, Herra ja Jumala, Kaikkivaltias.
Hänen on kirkkaus ja kunnia , voima ja väkevyys ja viisaus.
Jossain lauletaan: "siellä saan nähdä kasvot Herran, kirkkaudessa, loistossaan".
Kenenkä kasvot iso Lapis luulee näkevänsä, koska Jumala on yksi?
"Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan." käytetään kirjoitti:
nimiä, Herra Jumala, Herra Jeeus, Herra Jeesus Kristus, Isä, Luoja, Jumalan Poika, niin siinä on kyse yhdestä Jumalasta, koska on vain yksi Jumala, Yksi Herra, Yksi Henki.
Pietari kehoittaa uskovia uskomaan sielunsa uskolliselle Luojalle, tehden sitä, mikä hyvää on.
Jeesus ristillä uskoi henkensä Isän käsiin, koska siinä Hän antoi lihansa ja verensä maailman elämän puolesta.
Ensimmäinen marttyyri, Stefanus, uskoi henkensä Herralle Jeesukselle. Tämä Jeesus on todella Uskollinen Luoja.
Hebrealaiskirjeessä myös sanotaan, että "hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin".
Kyllä me jokainen kerran tulemme tekemisiin tämän ylösnousseen, kirkastetun Jeesuksen kanssa, joka on kaikkien tuomari, Herra ja Jumala, Kaikkivaltias.
Jossain lauletaan: "siellä saan nähdä kasvot Herran, kirkkaudessa, loistossaan".
"Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan."Tuomitsi nainen ,, älä enä syntiä tee ettei sulle pahemmin kävis..
Tuomion valta on Jeesuxella,,, kerran kun Hän lausuu menkä pois mun silmien edestä helvettiin täällä ei kestä Herra herra vaan se että joku tekee Isän Tahtoa .. Elikä Jeesuxen Tahtoa !! ---> 14 Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä.- Iso Lapis
käytetään kirjoitti:
nimiä, Herra Jumala, Herra Jeeus, Herra Jeesus Kristus, Isä, Luoja, Jumalan Poika, niin siinä on kyse yhdestä Jumalasta, koska on vain yksi Jumala, Yksi Herra, Yksi Henki.
"Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan."jakeet sitten valetta vai totuutta;
3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Jeesuksesta Kristuksesta Jumalan Pojasta on tullut sinulle kompastuskivi ja Loukkauskallio ja vielä
vääntelet kieroon Evankeliumin ja Jumalan käskyn; Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Nämä jakeet todistaa sen; Jeesus on Jumalan Poika ei jumala. Ja Jumalan nimi ei ole Jeesus niinkuin sinä väität, Stefanus näkee Isä Jumalan ja Jeesuksen, AAMEN!
55. Mutta täynnä Pyhää Henkeä hän loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella
56. ja sanoi: "Katso, minä näen taivaat auenneina ja Ihmisen Pojan seisovan Jumalan oikealla puolella".
Miksi kirjoittelet ohi totuuden?????? - Betsy67
merihukka kirjoitti:
Kuka ne onnettomuudet ja ongelmat ihmisille järjestää, jos se ei ole Jeesus? Onko Jeesuksen kaikkivoipaisuus vain myytti?
Jeesus antaa voiman seuraajilleen, omilleen elää oikein.
Tämä maailma on pahan vallassa.
Etkö lukenut Joh.10:10 varkaasta,,,sehän se varastaa, tappaa ja tuhoaa.
Jeesus antaa itsestään välittämättömien ihmisten elää tahtonsa mukaan eikä
pakota mihinkään orjuuteen.
Ei sinuakaan. Saathan seikkailla senkun tykkäät...
vai onko Jeesus sinua kieltänyt, tai pakottanut johonkin... - merihukka
Betsy67 kirjoitti:
Jeesus antaa voiman seuraajilleen, omilleen elää oikein.
Tämä maailma on pahan vallassa.
Etkö lukenut Joh.10:10 varkaasta,,,sehän se varastaa, tappaa ja tuhoaa.
Jeesus antaa itsestään välittämättömien ihmisten elää tahtonsa mukaan eikä
pakota mihinkään orjuuteen.
Ei sinuakaan. Saathan seikkailla senkun tykkäät...
vai onko Jeesus sinua kieltänyt, tai pakottanut johonkin...Jeesus auttaa ketä auttaa.
Kaikki paha mitä maailmassa ihmisille sattuu on heidän oma vikansa. Jeesus ei ole pahaan syypää.
Uskoville sattuu kaikenlaista pahaa. Kuten tiedät. Kuka uskoville tuo onnettomuuksia?
Jeesus on kaikkivoipa muutamissa tapauksissa. Oletetaan että muutamat ihmeparannukset ovat hänen töitä. Sitten hän luovuttaa. Valtavat määrät uskovia voivat pahoin. Vääräuskoiset Jeesus jättää sumeilematta yksikseen.
Siis päätyisimme uudelleen ajatukseen, ettei Jeesus olekaan kaikkivoipa. - Betsy67
merihukka kirjoitti:
Jeesus auttaa ketä auttaa.
Kaikki paha mitä maailmassa ihmisille sattuu on heidän oma vikansa. Jeesus ei ole pahaan syypää.
Uskoville sattuu kaikenlaista pahaa. Kuten tiedät. Kuka uskoville tuo onnettomuuksia?
Jeesus on kaikkivoipa muutamissa tapauksissa. Oletetaan että muutamat ihmeparannukset ovat hänen töitä. Sitten hän luovuttaa. Valtavat määrät uskovia voivat pahoin. Vääräuskoiset Jeesus jättää sumeilematta yksikseen.
Siis päätyisimme uudelleen ajatukseen, ettei Jeesus olekaan kaikkivoipa.siitä, etteikö Jeesuksella ole voimaa, onhan Hän
voittanut kuolemankin, nousemalla ylös.
Kyse on siitä, että ihmiset jotka eivät usko, eivät etsi Jumalalta apua,
mutta siitä huolimatta Jumala antaa aurinkonsa paistaa kaikille ihmisille
ja viljan kasvaa niin uskovien kuin ei uskovien pelloilla.
Avuksesi huuda minua niin minä olen auttava sinua ja sinun pitää
kunnioittaman minua, sanoo Jumala ihmisille, ihan kaikille, sinullekin.
Kyse on siitä, että Jumala kyllä varjelee ja auttaa ihmisiä, mutta
ihmiset eivät sitä arvosta, eivätkä ymmärrä jokapäiväisen elämänsä
"normaaliutta" Jumalan varjeluksen hedelmäksi.
Jos Jumala jättää tilaa,,,hyökkää tappaja ja murhaaja ihmisten kimppuun,
ei Jumala eikä Jeesus.
Jumala on Hyvä, eikä Hänessä ole mitään pahuutta,
eikä Hän ole pahan kiusattavissa.
Jos ihmiset eivät huomioi Jumalaa hyvinä päivinä, tulee luonnostaan elämässä
pahojakin päiviä, jotka eivät ihmistä miellytä.
Silloin syytetään Jumalaa pahasta, vaikka olisi nautittu vuosikymmeniä
Jumalan hyvyydestä.
Jumala ei tee väkivaltaa eikä tee pahaa.
Jumalan vastustaja tekee pahaa ja tämä maa on pahan vallassa,
mutta Jumala auttaa omiaan.
Silti kaikki ihmiset ovat samojen elämän tosiasioiden edessä.
Ihmeitä tapahtuu, mutta niillä on oma tarkoituksensa ja vaikutuksensa.
Minunkin sairastumiseni ja parantumiseni kautta on ainakin kaksi
minut hyvin tunteva ihminen tullut jo uskoon. - merihukka
Betsy67 kirjoitti:
siitä, etteikö Jeesuksella ole voimaa, onhan Hän
voittanut kuolemankin, nousemalla ylös.
Kyse on siitä, että ihmiset jotka eivät usko, eivät etsi Jumalalta apua,
mutta siitä huolimatta Jumala antaa aurinkonsa paistaa kaikille ihmisille
ja viljan kasvaa niin uskovien kuin ei uskovien pelloilla.
Avuksesi huuda minua niin minä olen auttava sinua ja sinun pitää
kunnioittaman minua, sanoo Jumala ihmisille, ihan kaikille, sinullekin.
Kyse on siitä, että Jumala kyllä varjelee ja auttaa ihmisiä, mutta
ihmiset eivät sitä arvosta, eivätkä ymmärrä jokapäiväisen elämänsä
"normaaliutta" Jumalan varjeluksen hedelmäksi.
Jos Jumala jättää tilaa,,,hyökkää tappaja ja murhaaja ihmisten kimppuun,
ei Jumala eikä Jeesus.
Jumala on Hyvä, eikä Hänessä ole mitään pahuutta,
eikä Hän ole pahan kiusattavissa.
Jos ihmiset eivät huomioi Jumalaa hyvinä päivinä, tulee luonnostaan elämässä
pahojakin päiviä, jotka eivät ihmistä miellytä.
Silloin syytetään Jumalaa pahasta, vaikka olisi nautittu vuosikymmeniä
Jumalan hyvyydestä.
Jumala ei tee väkivaltaa eikä tee pahaa.
Jumalan vastustaja tekee pahaa ja tämä maa on pahan vallassa,
mutta Jumala auttaa omiaan.
Silti kaikki ihmiset ovat samojen elämän tosiasioiden edessä.
Ihmeitä tapahtuu, mutta niillä on oma tarkoituksensa ja vaikutuksensa.
Minunkin sairastumiseni ja parantumiseni kautta on ainakin kaksi
minut hyvin tunteva ihminen tullut jo uskoon.Suo anteeksi. Lauseesi kertoo kaiken. Sinun jumalasi on sittenkin sadisti, raakimus, petollinen, sanojensa syöjä. Mitä vielä! Luetteloa voisi jatkaa loputtomiin.
Haluat lauseellasi sanoa, että luojaa eikä kaikkivaltiasta ole olemassakaan. Eikä siinä kaikki. Ihmisunnalle olisi yhdentekevää, miten se eläisi ja toimisi.
Joka ainoalle ihmiselle sattuu eläessään pulmia, ongelmia, onnettomuuksia, riitoja ym.. Yhdestä itselle käsittämättömästä paranemisesta riippumatta hänelläkin on elinaikanaan satoja epämieluisia tapahtumia. Jumala ei auta ketään.
Voit varmasti kuvitella samoin kuin minä Jeesuksen parannustyön luonteen UT:n kertomana.
Nimittäin sen mitä UT jättää kertomatta. Millaista suurta tuskaa ja surua ja murhetta ihmisille on täytynyt syntyä, kun heidän vaivojaan ei parannettu. Mitä yhden spitaalisen parannus merkitsi, kun sata muuta kärsivät kohtalostaan entistä enemmän. He näkivät miehen joka olisi voinut parantaa heidät, mutta ei tehnyt sitä. Spitaalisen, mielenterveyspotilaan ja vammaisten parantamisesta on täytynyt kiiriä sana ympäri Juudean ja muuallekin maailmalle. Vain muutama parannettiin. Miksi ei meitä?
Palstalla uskovat käyvät kiivasta taistelua "Jumalan tahdosta" ja päätyvät tuonpuoleisen autuaaksi tekemiseen voimaan. Mitä väliä sen miettimisellä on, miten Jumala tahtoo itseään palveltavan, mitä sanoja käyttää uskoontulemisessa, ketkä pääsevät taivaaseen, miten kastetaan tai kastetaanko ollenkaan. Hengellinen muutetaan maallisen tiedon tietokilpailuksi. UT:ssa sanotaan, että Jumalan aivoituksia ei voida tietää. Hänelle luulisi olevan kaikkein viimeinen asia haluta yleensä ottaa palvontaa vastaan.
Esität, että Jumala vetää varjeluksensa ei-uskovan päältä pois ja päästää Paholaisen touhuamaan. Jeesus ei tee pahaa. Paholainen tekee pahaa. Eikö se ole sama asia? Sievistely ei paranna tilannetta. Tai sitten Jeesus ja/tai Jumala ei ole kaikkivoipa ja maailmassa on 2 jumalaa, kuten UT esittääkin. Hyvän ja pahan jumalat.
Eikö "Jumalan tahto" ole se, miten ihmiset elävät maan päällä elinaikanaan. Tuonpuoleisen asioita on turha edes miettiä, koska UT:n mukaan tuomio kirjataan huom. Elämän kirjaan.
Jumala tuomitsee ihmiset elämässä tehdystä eikä suinkaan kuoleman jälkeen tehdystä.
Olen kyllä samaa mieltä kanssasi, että Jeesus ei auta ketään konkreettisesti. Hänen nimi voi tuottaa joillekin mielen tasapainon. Ja tässä se tärkein onkin. Mikäli se ei tarkoita alistuvaa ja nyhveröä elämää vaan työssä ja toiminnassa terveen psyyken säilyttämistä.
Tapaturmia yms. sattuu tulevaisuudessakin. Niille emme voi mitään.
Ja koska Jeesus ei auta ketään, koska samalla hän tuottaisi pahaa, hänelle on palvonta yhdentekevää, mutta elämän sisältö ihmisten kesken tärkeintä.
Hengellistä on ymmärtää maallisen elämän tärkeys ja ongelmat, koska mahdollista taivaallista elämää emme voi ymmärtää. Ja siksi oikean uskovan on täysin turhaa kinastella ja aivoitella tuonpuoleisen opeilla.
Vedin tekstini UT:n parhaiden puolien esiinottamisella. Hyvän moraalin ja käytöksen etsimisellä. Kaikki ovat jumalan lapsia - ihmisten yhdenvertaisuuden etsimisellä. - Betsy67
merihukka kirjoitti:
Suo anteeksi. Lauseesi kertoo kaiken. Sinun jumalasi on sittenkin sadisti, raakimus, petollinen, sanojensa syöjä. Mitä vielä! Luetteloa voisi jatkaa loputtomiin.
Haluat lauseellasi sanoa, että luojaa eikä kaikkivaltiasta ole olemassakaan. Eikä siinä kaikki. Ihmisunnalle olisi yhdentekevää, miten se eläisi ja toimisi.
Joka ainoalle ihmiselle sattuu eläessään pulmia, ongelmia, onnettomuuksia, riitoja ym.. Yhdestä itselle käsittämättömästä paranemisesta riippumatta hänelläkin on elinaikanaan satoja epämieluisia tapahtumia. Jumala ei auta ketään.
Voit varmasti kuvitella samoin kuin minä Jeesuksen parannustyön luonteen UT:n kertomana.
Nimittäin sen mitä UT jättää kertomatta. Millaista suurta tuskaa ja surua ja murhetta ihmisille on täytynyt syntyä, kun heidän vaivojaan ei parannettu. Mitä yhden spitaalisen parannus merkitsi, kun sata muuta kärsivät kohtalostaan entistä enemmän. He näkivät miehen joka olisi voinut parantaa heidät, mutta ei tehnyt sitä. Spitaalisen, mielenterveyspotilaan ja vammaisten parantamisesta on täytynyt kiiriä sana ympäri Juudean ja muuallekin maailmalle. Vain muutama parannettiin. Miksi ei meitä?
Palstalla uskovat käyvät kiivasta taistelua "Jumalan tahdosta" ja päätyvät tuonpuoleisen autuaaksi tekemiseen voimaan. Mitä väliä sen miettimisellä on, miten Jumala tahtoo itseään palveltavan, mitä sanoja käyttää uskoontulemisessa, ketkä pääsevät taivaaseen, miten kastetaan tai kastetaanko ollenkaan. Hengellinen muutetaan maallisen tiedon tietokilpailuksi. UT:ssa sanotaan, että Jumalan aivoituksia ei voida tietää. Hänelle luulisi olevan kaikkein viimeinen asia haluta yleensä ottaa palvontaa vastaan.
Esität, että Jumala vetää varjeluksensa ei-uskovan päältä pois ja päästää Paholaisen touhuamaan. Jeesus ei tee pahaa. Paholainen tekee pahaa. Eikö se ole sama asia? Sievistely ei paranna tilannetta. Tai sitten Jeesus ja/tai Jumala ei ole kaikkivoipa ja maailmassa on 2 jumalaa, kuten UT esittääkin. Hyvän ja pahan jumalat.
Eikö "Jumalan tahto" ole se, miten ihmiset elävät maan päällä elinaikanaan. Tuonpuoleisen asioita on turha edes miettiä, koska UT:n mukaan tuomio kirjataan huom. Elämän kirjaan.
Jumala tuomitsee ihmiset elämässä tehdystä eikä suinkaan kuoleman jälkeen tehdystä.
Olen kyllä samaa mieltä kanssasi, että Jeesus ei auta ketään konkreettisesti. Hänen nimi voi tuottaa joillekin mielen tasapainon. Ja tässä se tärkein onkin. Mikäli se ei tarkoita alistuvaa ja nyhveröä elämää vaan työssä ja toiminnassa terveen psyyken säilyttämistä.
Ja koska Jeesus ei auta ketään, koska samalla hän tuottaisi pahaa, hänelle on palvonta yhdentekevää, mutta elämän sisältö ihmisten kesken tärkeintä.
Hengellistä on ymmärtää maallisen elämän tärkeys ja ongelmat, koska mahdollista taivaallista elämää emme voi ymmärtää. Ja siksi oikean uskovan on täysin turhaa kinastella ja aivoitella tuonpuoleisen opeilla.
Vedin tekstini UT:n parhaiden puolien esiinottamisella. Hyvän moraalin ja käytöksen etsimisellä. Kaikki ovat jumalan lapsia - ihmisten yhdenvertaisuuden etsimisellä.Kiitos mielenkiinnostasi.
- Minä taas olen
Betsy67 kirjoitti:
Kiitos mielenkiinnostasi.
ymmärtänyt siten, että jokaisella ihmisellä on oma aikansa, koska syntyy ja kuolee
eli jos ihminen ei tee parannusta syntielämästään silloin, kun Jumala häntä kutsuu,
niin kun tuo kuolonhetki tulee, sitä ei enää voi tehdä ja samoin olen ymmärtänyt,
että joka on joskus tehnyt parannuksen, mutta lähtenyt omantahdon tielle, hyljäten
Jeesuksen, että vaikka Jumala on kutsunut häntä takaisin, eikä hän ole suostunut,
niin silloin seuraukset voivat olla mitkätahansa, koska sielunvihollinen on silloin taas
hänen "herranaan"..näinköhän olen ymmärtänyt oikein ollenkaan..? - Betsy67
Minä taas olen kirjoitti:
ymmärtänyt siten, että jokaisella ihmisellä on oma aikansa, koska syntyy ja kuolee
eli jos ihminen ei tee parannusta syntielämästään silloin, kun Jumala häntä kutsuu,
niin kun tuo kuolonhetki tulee, sitä ei enää voi tehdä ja samoin olen ymmärtänyt,
että joka on joskus tehnyt parannuksen, mutta lähtenyt omantahdon tielle, hyljäten
Jeesuksen, että vaikka Jumala on kutsunut häntä takaisin, eikä hän ole suostunut,
niin silloin seuraukset voivat olla mitkätahansa, koska sielunvihollinen on silloin taas
hänen "herranaan"..näinköhän olen ymmärtänyt oikein ollenkaan..?toimii Jumalan aikataulussa josta Raamatussa meidän aikaamme
koskettaen kirjoitetaan melko selvästi.
Jumala kutsuu kahdesti tai kolemsti ja kutsuajan pituutta emme osaa sanoa,
koska se voi kestää vuosia.
Toisaalta Jumalan kutsun alla olevaa ihmistää kiinnostavat nämä asiat, mutta
ylpeys voi aiheuttaa sen että haluaa tehdä tyhjäksi kaiken, koska
vihollinen ampuu pahan palavia nuolia ajatuksiin, jotta voisi estää ihmisen
uskoontulon.
Mnet kääntävät selkänsä Jumalalle paholaisen valheiden takia,
koska niitä on usein helpompi uskoa,ne kun sopivat niin hyvin
ihmisjärkeen.
Uskoontullut langetessaan on oikeutettu parannuksen kautta palaamaan
kun kääntyy pois kankeemuksestaan.
Jeesusken sovintoveren voimassa on armo tarjolla aina syntiselle.
Omavanhurskaat eivät kaipaa Jeesusta, eikä kovasydämiset muutenkaan.
Se on ikävää, sillä he eivät katso itseään arvollisiksi pelastukseen ja ikuiseen
elämään Jumalan luo. Heillä on huono itsetunto kun eivät rohkene
turvata Jeesukseen, vaikkaa Jeesuksessa ovat kaikki kutsutut.
Kilvoitusta tarvitaan ja vaellusta totuudessa, eli ojentautumista
Raamatun Sanan lupausten mukaiseen elämään, uskon kautta! merihukka kirjoitti:
Suo anteeksi. Lauseesi kertoo kaiken. Sinun jumalasi on sittenkin sadisti, raakimus, petollinen, sanojensa syöjä. Mitä vielä! Luetteloa voisi jatkaa loputtomiin.
Vedin tekstini UT:n parhaiden puolien esiinottamisella. Hyvän moraalin ja käytöksen etsimisellä. Kaikki ovat jumalan lapsia - ihmisten yhdenvertaisuuden etsimisellä.Keskustelu rönsyilee vähän. Juhani Huotari puhuu kuitenkin asiasta.
Siksi annamme hänelle puheenvuoro.
http://www.youtube.com/watch?v=zJBxwOl-WN8&feature=related- Betsy67
jaikal kirjoitti:
Keskustelu rönsyilee vähän. Juhani Huotari puhuu kuitenkin asiasta.
Siksi annamme hänelle puheenvuoro.
http://www.youtube.com/watch?v=zJBxwOl-WN8&feature=relatedHarvoin katson linkkejä, mutta nyt avasin, kun oli
kyseessä kaveri, josta olen lukenut ja kuullut.
Todella mielenkiintoisia todistuksia ja
varmasti tosia.
Ikävää että silti kaikki eivät usko parantavaan Vapahtajaan.
Siunausta
Uuden viinin kannattaja ja sen takia joutuu sanoa sun kirjoituxelle että se on pelkkä bullschitt !! Vaikka sulla on miten Suuret ja suuri kannattajajoukko takana,,
Jos ymmärsisit että Jumala todella auttaa ihminen,, et pitäsi niin suurta halloo siitä mitä ihmsessä katoa ikuisesti,,, vaan Rakkaudessa nostaisit Jumala oikealle paikalle ja näytäisit miten valtavan ihanan ja upea Jumala tekee ihminen täydellinen sisäisesti jo tässä ajassa. Miten Ristin veri vaikuttaa yhtä voimallisesti tänään ja voimallisemmin jos joku Uskoo Kirjoitettu Sana !!
Mutta nyt olet vain kiinostunut ihmisten kehosta joka menee mullan alle. Koska se antaa sulle niin suurta kunnia ja ihmsten palvonta ja selän taputusta jos joku paransis..
Pikku asia on se että Jumala paranasi kaikki sairaat kun hän vaelsi täällä maan päällä Pojan asussa ja jos joku sanoo olevansa Hänessä niin hän vaeltaa Niinkuin Hän ja tekee samoja Tekoja kun HÄn mutta,, mutta,, sä et ole kiinostunut kertomaan miten Hän niitä nälkäisiä kurjia kerjäläisiä ruoki leivällä jotka ne sitten söi ja kaikki ne kalat jotka maistui taivallisilta ????
Rakkauden teot ovat ja jotka on paljon suurempia kun dinosaurus missiot,, """Luulen että heidän sirtyvän mammutista dinosauruxien pariin näes"""" missä kiihkot ja hengelliset pellet syyttävät ihmisiä jotka eivät paranee ettei niillä ole uskoa että heidän epäusko estää kurkojen toiminta ?? Ja---> bullschit sanon minä,,, jos näillä teidän supersankarilla olis uskoa,,, ne sillä uskolla nostaisi kaikki sairaat rullatuolista kokouxissa olleet ja vieläpä sen seudun sairaalaat tyhjensis samaantien...- Kiitos Jumalalle.
että Jumala on VOIMALLINEN.
- merihukka
"Autuaita ovat yksinkertaiset, sillä heidän on taivasten valtakunta".
Keskiajalla ja uuden ajan aikana katolinen kirkko ja reformoidut kirkot mm. luterilaiset, anglikaanit ym. pitivät noitina ihmisiä, jotka tukeutuivat henkien apuun. Rovioilla roihusi lukematon määrä ihmisiä.
Usko oli silloin vain taivasten valtakunnan perimistä.
Jos Jeesus auttaa rukoilun avulla yksiä, hänestä tulee "konna". Maailmassa tapahtuu myös uskoville valtavasti kamalia asioita. Jeesus ei auta vaan suorastaan järjestää onnettomuuksia.
Kunnioittaako Jeesus urheilukilpailujen rehtiyttä. Aina silloin tällöin joku urheilija tekee ristinmerkin ennen suorituksen aloittamista. Jos hän auttaa, rehti kilpailu vääristyy. Läheskään aina ristinmerkin tehnyt ei kuitenkaan voita. Onko tietoa, että Jeesus auttaa aina voittoon uskovaisen ja jättää vääräuskoisen toiseksi?
Onko urheilussa tai vastaavassa rukoilu loitsimista, noituutta? Epäkelpoa käyttäytymistä edes ajatella ulkopuolista apua.
Jeesus muuten lakkautti aikanaan antiikin olympiakisat. Oliko se rehti teko?
- Suuri auttaja.
ihmistä Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
- merihukka
...luo miljoonille ihmisille kärsimystä. Jumala luo valtavasti kärsimystä ja sitten toisi muutamille avun!
Jumala loi ihmisen syntiseksi ja sitten haluaa pelastaa tämän synnistä. Olisi jättänyt luomatta synnin.
Kristinoppi ei ole pelastusoppi vaan kiusausoppi. Oppi asettaa ihmiskunnan syylliseksi asioihin, joista se ei itse ole vastuussa. Sitten ihmiskunnan nenän alle tuodaan julma ruoska ja selän takaa vilautetaan karamellia.
Jos tästä hyvää moraalia syntyy, se olisi aikamoinen ihme. - Totta!!!
merihukka kirjoitti:
...luo miljoonille ihmisille kärsimystä. Jumala luo valtavasti kärsimystä ja sitten toisi muutamille avun!
Jumala loi ihmisen syntiseksi ja sitten haluaa pelastaa tämän synnistä. Olisi jättänyt luomatta synnin.
Kristinoppi ei ole pelastusoppi vaan kiusausoppi. Oppi asettaa ihmiskunnan syylliseksi asioihin, joista se ei itse ole vastuussa. Sitten ihmiskunnan nenän alle tuodaan julma ruoska ja selän takaa vilautetaan karamellia.
Jos tästä hyvää moraalia syntyy, se olisi aikamoinen ihme.ketään. Jumala ei tee ihmisille pahaa, vaan sen tekee ihmisen oma lihallisuus ja henkivallat. Siksi Jumalan Sana, Jeesus tuli tänne, että ihmiset pääsevät turvaan Häneen, kiusaajasta eroon. Vastavoima on tullut tuhomaan Jumalan työn, mutta Jeesus on tullut pelastamaan. Jeesus on korjannut valtavasti täällä maanpäällä tuhoajan käden jälkiä, mutta vain kansansa keskuudessa, mutta eivät ota Parantajaa vastaan.
Jumala ei luonut syntiä, vaan loi vapaantahdon ja tuosta vapaasta tahdosta enkeli lankesi kadehtimaan Jumalaa ja siitä alkoi synti.
Merihukka on kyllä aivan hukassa. Tänään on armon päivä ja jos tahdot tulla tuntemaan totuuden, niin pyydä Jumalaa apuun. Huuda Herraa, Hän on luvannut kuulla. - Totta!!!
Totta!!! kirjoitti:
ketään. Jumala ei tee ihmisille pahaa, vaan sen tekee ihmisen oma lihallisuus ja henkivallat. Siksi Jumalan Sana, Jeesus tuli tänne, että ihmiset pääsevät turvaan Häneen, kiusaajasta eroon. Vastavoima on tullut tuhomaan Jumalan työn, mutta Jeesus on tullut pelastamaan. Jeesus on korjannut valtavasti täällä maanpäällä tuhoajan käden jälkiä, mutta vain kansansa keskuudessa, mutta eivät ota Parantajaa vastaan.
Jumala ei luonut syntiä, vaan loi vapaantahdon ja tuosta vapaasta tahdosta enkeli lankesi kadehtimaan Jumalaa ja siitä alkoi synti.
Merihukka on kyllä aivan hukassa. Tänään on armon päivä ja jos tahdot tulla tuntemaan totuuden, niin pyydä Jumalaa apuun. Huuda Herraa, Hän on luvannut kuulla.että Muut kuin Jumala kansa eivät ota Parantajaa vastaan. Tuli vahingossa kirjoitettua mutta sana muut sanan sijaan.
Jeesus tekee valtavia ihmeitä ja tunnustekoja oman kansansa keskuudessa, eikä niiden ihmeiden perässä tarvitse juosta. Ne vain tulevat.
Jumala kansan kekuudessa on totta. - merihukka
Totta!!! kirjoitti:
että Muut kuin Jumala kansa eivät ota Parantajaa vastaan. Tuli vahingossa kirjoitettua mutta sana muut sanan sijaan.
Jeesus tekee valtavia ihmeitä ja tunnustekoja oman kansansa keskuudessa, eikä niiden ihmeiden perässä tarvitse juosta. Ne vain tulevat.
Jumala kansan kekuudessa on totta.Jumala on kaikkivaltias. Jeesus on kaikkivaltias.
Kuka loi synnin? Kuka loi pahat teot?. Kuka loi ihmiselle vapaan tahdon?
Vapaa tahto kait tarkoittaa, että valtaosa ihmiskunnasta lähtee pois "Jumalan tahdosta" tai ole haluamassa tullakaan Jeesuksen luo.
Jumala tai Jeesus tekee vain hyvää. Maailmassa tapahtuu valtavasti pahoja asioita. Kuka ne tekee?
Ei Jeesus vaan Paholainen ja pahat henkivallat. Paha syntyi langenneesta enkelistä ja siirtyi sen mukana ensimmäiseen naiseen ja sittemmin perintönä kaikille syntyville ihmisille.
Näinhän uskonteoriaa selitetään.
Huomaatteko, että Jeesuksen syyttömyydellä puolustatte välttämättömyyttä l. vapaan tahdon kieltämistä. Jumala olisi voinut kaikkivoipana mitätöidä pahan enkelin taivaassa ja maan alkuparatiisissa eläisi edelleen vain 2 luotua ihmistä. Syntiä ei olisi. Kahden ihmisen ihmiskunnassa kaikki olisi hyvin.
Hyvä on. Paholainen tekee maassa kaiken pahan. Se jopa liikuttelee tekstin kirjoittajan näppäimiä. Kirjoittajalla ei ole vapaata tahtoa. Jeesus löysäsi kätensä kirjoittajasta ja antoi vallan Paholaiselle.
Jeesus jumalana jopa synnytti Paholaisen. Tai antoi sen syntyä. Asian sisältö on sama. Jeesus oli olemassa ennen Paholaista ja kaikkitietävänä tiesi etukäteen tekevänsä näin ja sen mitä teosta seuraisi. Eikö totta?
Maassa sodasta päättävät eivät yleensä tahraa käsiään vereen. Tappaminen delegoidaan armeijalle ja siellä sotamiehille ja alemmille upseereille.
Mafiapäällikön omat kädet eivät ole rikoksissa. Alaiset suorittavat konnatyöt.
Jeesus delegoi pahan alaiselleen. Jeesus päästi pahan maailmaan. Jeesus on pahan ylpäällikkö. Vapaata tahtoa ei ole. Se on vain sanonta. Sillä pyritään harhauttamaan uskovia ja luomaan Jeesuksesta hyvää jumalaa.
Toisesta jumalasta? Paholainen on Jeesuksen luoma jumala. Kristinuskossa on kaksi jumalaa. Uskon peruste ei hyväksy kuin yhden jumalan. Jeesus tiesi etukäteen, että Paholainen pystyy saamaan otteen ihmisistä, joiden varjeluksen hän irtisanoo.
Ihminen on kahden jumalan leikittelyn välikappale. Toinen tai toinen pitää yksilöä vallassaan. Näin sanotte. Näin on linja raamatussa. Tai näin selitätte syyt rikoksille ja huonolle käytökselle sekä myös huomoille luonnonilmiöille. Ympäristöllä ja yhteiskunnalla ei ole osaa eikä arpaa hyvään eikä pahaan.
Jeesus ja/tai Jumala joko on kaikkivaltias ja kaikki maailmassa tapahtuu sen tahdon mukaisesti tai se ei ole kaikkivaltias eikä pärjää Paholaisjumalalle. Molemmat toimvat rinnakain.
Maailmassa on joko yksi jumala, joka vastaa kaikesta tai 2 jumalaa ja joilla on työnjako. Kolmas vaihtoehto on jälkimmäisestä muunneltu. Paholaisjumala toimii Ylijumalan alaisena suorittaen sen puolesta pahat teot.
Näin te tuossa edellä selitätte. Mielestäni selitätte UT:n mukaisesti. Te kannatatte kahden jumalan Kristinuskoa. Tässä ei huomioida kolminaisuusopin kolmea jumalaa.
Kuitenkin, luulisin, että heti kun suuntaatte huomionne ihmiseen ja yhteiskuntaan, katselette asioita toisella tavalla. - Totta!!!
merihukka kirjoitti:
Jumala on kaikkivaltias. Jeesus on kaikkivaltias.
Kuka loi synnin? Kuka loi pahat teot?. Kuka loi ihmiselle vapaan tahdon?
Vapaa tahto kait tarkoittaa, että valtaosa ihmiskunnasta lähtee pois "Jumalan tahdosta" tai ole haluamassa tullakaan Jeesuksen luo.
Jumala tai Jeesus tekee vain hyvää. Maailmassa tapahtuu valtavasti pahoja asioita. Kuka ne tekee?
Ei Jeesus vaan Paholainen ja pahat henkivallat. Paha syntyi langenneesta enkelistä ja siirtyi sen mukana ensimmäiseen naiseen ja sittemmin perintönä kaikille syntyville ihmisille.
Näinhän uskonteoriaa selitetään.
Huomaatteko, että Jeesuksen syyttömyydellä puolustatte välttämättömyyttä l. vapaan tahdon kieltämistä. Jumala olisi voinut kaikkivoipana mitätöidä pahan enkelin taivaassa ja maan alkuparatiisissa eläisi edelleen vain 2 luotua ihmistä. Syntiä ei olisi. Kahden ihmisen ihmiskunnassa kaikki olisi hyvin.
Hyvä on. Paholainen tekee maassa kaiken pahan. Se jopa liikuttelee tekstin kirjoittajan näppäimiä. Kirjoittajalla ei ole vapaata tahtoa. Jeesus löysäsi kätensä kirjoittajasta ja antoi vallan Paholaiselle.
Jeesus jumalana jopa synnytti Paholaisen. Tai antoi sen syntyä. Asian sisältö on sama. Jeesus oli olemassa ennen Paholaista ja kaikkitietävänä tiesi etukäteen tekevänsä näin ja sen mitä teosta seuraisi. Eikö totta?
Maassa sodasta päättävät eivät yleensä tahraa käsiään vereen. Tappaminen delegoidaan armeijalle ja siellä sotamiehille ja alemmille upseereille.
Mafiapäällikön omat kädet eivät ole rikoksissa. Alaiset suorittavat konnatyöt.
Jeesus delegoi pahan alaiselleen. Jeesus päästi pahan maailmaan. Jeesus on pahan ylpäällikkö. Vapaata tahtoa ei ole. Se on vain sanonta. Sillä pyritään harhauttamaan uskovia ja luomaan Jeesuksesta hyvää jumalaa.
Toisesta jumalasta? Paholainen on Jeesuksen luoma jumala. Kristinuskossa on kaksi jumalaa. Uskon peruste ei hyväksy kuin yhden jumalan. Jeesus tiesi etukäteen, että Paholainen pystyy saamaan otteen ihmisistä, joiden varjeluksen hän irtisanoo.
Ihminen on kahden jumalan leikittelyn välikappale. Toinen tai toinen pitää yksilöä vallassaan. Näin sanotte. Näin on linja raamatussa. Tai näin selitätte syyt rikoksille ja huonolle käytökselle sekä myös huomoille luonnonilmiöille. Ympäristöllä ja yhteiskunnalla ei ole osaa eikä arpaa hyvään eikä pahaan.
Jeesus ja/tai Jumala joko on kaikkivaltias ja kaikki maailmassa tapahtuu sen tahdon mukaisesti tai se ei ole kaikkivaltias eikä pärjää Paholaisjumalalle. Molemmat toimvat rinnakain.
Maailmassa on joko yksi jumala, joka vastaa kaikesta tai 2 jumalaa ja joilla on työnjako. Kolmas vaihtoehto on jälkimmäisestä muunneltu. Paholaisjumala toimii Ylijumalan alaisena suorittaen sen puolesta pahat teot.
Näin te tuossa edellä selitätte. Mielestäni selitätte UT:n mukaisesti. Te kannatatte kahden jumalan Kristinuskoa. Tässä ei huomioida kolminaisuusopin kolmea jumalaa.
Kuitenkin, luulisin, että heti kun suuntaatte huomionne ihmiseen ja yhteiskuntaan, katselette asioita toisella tavalla.sinä, että sinun lapsillasi ei oli mitään itsessään, ei ajatuksia, ei tahtoa. Luulenpa, että et halua lastesi olevan robotteja, jotka napista painellen saat tekemään mitä tahdot, mutta joista ei olisi sinulle vastustusta, mielenkiintoa, innostusta ja siitä tulevaa iloa.
Jumalakaan ei halunnut robotteja, vaan loi ihmisen vapaatahtoiseksi.
Mitä sinä syytät Jumalaa ihmisten teoista, sillä sinulle kuten kaikille ihmisille Jumalan viisaus, eli Jumalan Sana on antanut tietoon, että synti tuottaa huonon sadon ja sen sadon niittäminen on raskasta.
Sanan kuuliaisuus tuottaa hyvän sadon ja hedelmän ja siitä on todistus kaikilta sukupolvilta.
Kasvatitko sinä lapsesi kunnoittamaan ja rakastamaan Jumalaa ja varjelit heidät oikealla tiedolla?
Vai sallitko ehkä heille sukupolviin seuraavan koston, koska EHKÄ esi-isät ja esiäidit eivät ole halunneet antaa sinua Jumalalle kasteen kautta, josta LUPAUKSET alkavat.
Jeesus lupasi kastaa kaikki ja käski opettaa kaikille kaiken sen tiedon, jonka Hän on tänne antanut.
Ei ole Jumalan syytä, että niin monet, lukemattomat, ovat hyljänneen Hänet ja lähteneet palvelemaan vieraita jumalia. Jokainen palvelee jotakin. Vieraita jumalia palvelevien lapset joutuvat kärsimään isienensä ja äitiensä valinnosta, sillä he eivät saa kuulla totutta ja jos saavatkin jossakin vaiheessa,
heidän uskonoppinsa on usein murusina ja siksi tie uudestisyntymiseen on pitkä ja vaivaloinen.
Jos Jumala olisi tuhonnut yhden langenneen enkelin, niin vapaatahto olisi luonut toisen tilalle ja sikei tie käy valinnan kautta. Sinä seuraat joko Jeesusta, tai langennutta enkeliä.
Jumala tietää edeltä kaiken ja siksi ihmiset saavat hyvin usein ihmetellä varjelusta, joka oli heidän kanssaan. Jumala suojelee edeltä häntäkin, joka ei tänään tiedä vielä olevansa suhtessa Jumalaan.
Jumala ei änkeä väkisin heidän suojelijakseen, jotka eivät tahdo muuta kuin pilkata ja panetella Häntä ja seurata langennutta enkeliä. Kaikki jotka kieltävät Jumalan ovat suhteessa lankeemukseen.
tavalla tahi toisella. Mutta koko luomakunta on Jumalan "elämän hengen lain" alainen eikä Jumala itsekään riko tätä lakia, esimerkiksi määräystään että kaikkien ihmisten on lihassa kuoltava.
Kuolema tarkoittaa erossa olemista, irti olemista jostakin. Kun sielu ja henki lähtee irti ruumiista, ne ovat toisilleen kuolleita. Koska Jumala on henki, joka on "kaikki kaikissa" ja tuntee kaikki, ei Jumalalle mikään ole kuollutta, koska hänelle "kaikki elävät", siis sekä lihasta pois kuolleet että lihassa elävät!
Luukas 20
38 "Mutta hän ei ole kuolleitten Jumala, vaan elävien; sillä kaikki hänelle elävät."
Kun Raamattu puhuu "iankaikkisesta kadotuksesta" Herran kasvoista, [2.Tess. 1:9] on tämä "kadotus" yksipuolinen ja johtuu ihmisen tietämättömyydestä, ja päättyy siihen kun jokainen ihminen tulee "totisen valon valaisemaksi",
[Joh.1:9; 6:45; Mark.9:49]
Iankaikkinen elämä ei ole paikallista "siellä eikä täällä" olemista," [Luuk.17:21] vaan iankaikkiseen elämään pääseminen ja meneminen on laadullista. Se on samaa kuin Jumalan ja hänen sanansa tuntemista;
Johannes 17
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
Tämä auttaa varmasti!
´- Totta!!!
pelastaa, ei tappaa. Ihmisen hengen kautta vaikuttaa Sana Pyhän Hengen todistuksella ja johdattaa sielun parannuksen kautta elämään.
Ihminen voi valinnoillaan pelastaa sielunsa, tai kadottaa sen.
Siksipä uskovainen valitsee Jeesuksen, Jumalan Pojan, joka on Jumalan Sana Pyhän Hengen todistuksella, eli Jumala kansan keskuudessa. - arjuuna
Totta!!! kirjoitti:
pelastaa, ei tappaa. Ihmisen hengen kautta vaikuttaa Sana Pyhän Hengen todistuksella ja johdattaa sielun parannuksen kautta elämään.
Ihminen voi valinnoillaan pelastaa sielunsa, tai kadottaa sen.
Siksipä uskovainen valitsee Jeesuksen, Jumalan Pojan, joka on Jumalan Sana Pyhän Hengen todistuksella, eli Jumala kansan keskuudessa.jumala ihmistä, sillä vaikka rukoilet jumalaa, niin auttaja on kuitenkin oma karmamme, se sekä auttaa että rankaisee
Rukoilemalla voit saada, mutta myöhemmin tulee myös maksun aika tuosta saamastasi, riippuen siitä miten olemme käyttäneet tuon saamamme
Sama laki mikä toimii yksilötasolla toimii myös yhteiskunnallisella tasolla, että mitä kylvät sitä niität, eikä siinä joulupukilla ole mitään tekemistä
Ihmisen psykologisena perimänä, eli perisyntinä, ilmenevä, ajattelija, ego, sielu, on tuota karmaamme, ja toimii piilotajunnasta käsin,ja voi ilmetä näkyinä,unina,ilmoituksina,puheina, ym. - Totta!!!
arjuuna kirjoitti:
jumala ihmistä, sillä vaikka rukoilet jumalaa, niin auttaja on kuitenkin oma karmamme, se sekä auttaa että rankaisee
Rukoilemalla voit saada, mutta myöhemmin tulee myös maksun aika tuosta saamastasi, riippuen siitä miten olemme käyttäneet tuon saamamme
Sama laki mikä toimii yksilötasolla toimii myös yhteiskunnallisella tasolla, että mitä kylvät sitä niität, eikä siinä joulupukilla ole mitään tekemistä
Ihmisen psykologisena perimänä, eli perisyntinä, ilmenevä, ajattelija, ego, sielu, on tuota karmaamme, ja toimii piilotajunnasta käsin,ja voi ilmetä näkyinä,unina,ilmoituksina,puheina, ym.mahdollisimman väärälle henkilölle. Olen saanut kauan sitten jo todistukset Jumalan elävyydestä ja totisesti Hän auttoi minut vapauteen, jossa olen saanut pysyä ja ensirakkaus on jäljellä. Minua ei nuhdella siitä, että hylkäsin ensirakkauden enkä tehnyt ensirakkauden tuottamaa hedelmää.
Ei ole karmanlaki se kylvämislaki. Sen voi jokainen todistaa, että jos on tehnyt huonon kylövön ja ollut irti Jumalan Sanasta, niittäminen on edessä ja sen sadon niittäminen on raskasta.
Jos sinä tässä ajassa rikot Jumalan lain ja teet laittomia tekoja, on sinun vastattava siitä tässä ja tulevassa ajassa.
Joka ei elä Jumalan laissa, elää lain alla ja joutuu vastaamaan lainrikkomisesta, kuten Suomen laissakin on elettävä vastuuseen joutumisen uhalla. - merihukka
Totta!!! kirjoitti:
mahdollisimman väärälle henkilölle. Olen saanut kauan sitten jo todistukset Jumalan elävyydestä ja totisesti Hän auttoi minut vapauteen, jossa olen saanut pysyä ja ensirakkaus on jäljellä. Minua ei nuhdella siitä, että hylkäsin ensirakkauden enkä tehnyt ensirakkauden tuottamaa hedelmää.
Ei ole karmanlaki se kylvämislaki. Sen voi jokainen todistaa, että jos on tehnyt huonon kylövön ja ollut irti Jumalan Sanasta, niittäminen on edessä ja sen sadon niittäminen on raskasta.
Jos sinä tässä ajassa rikot Jumalan lain ja teet laittomia tekoja, on sinun vastattava siitä tässä ja tulevassa ajassa.
Joka ei elä Jumalan laissa, elää lain alla ja joutuu vastaamaan lainrikkomisesta, kuten Suomen laissakin on elettävä vastuuseen joutumisen uhalla.Halusin että lapsillani olisi oma tahto. Siksi en kastattanut lapsiani mihinkään uskonpuolueeseen. Selkeästi heille aikuisempana kerroin raamatun jumalien ilkeyksistä, pahasta tahdosta ja uskonopin alistavasta luonteesta. Muuten annoin heille vapaan vallan tulla uskoon tai olla tulematta.
Eivät tulleet. Lapseni saivat lapsia, eivätkä ole niitä kastattaneet.
Vanhempani olivat pakkokastettuja ja emokirkon jäseniä ja josta erosivat sotien jälkeen. He eivät kastattaneet minua, vaikka pappi oli väkisin tulossa hommaa suorittamaan. Siinäpä olisikin ollut paradoksi. Jos minut olisi lapsikastettu, olisin ollut helvetin oma. Jos minut olisi aikuiskastettu uudestisyntyneeksi,olisin ollut helvetin oma. Suo siellä, vetelä täällä.
Lapsilleni yritin opettaa loogisen ajattelukyvyn perusperiaatteita ja sitä että tutkisivat kaikkea avoimin mielin ja pyrkisivät erottamaan toden ja tarun toisistaan.
Näillä eväillä tulen varmaan vieläkin jyrkemmin joutumaan helvettiin. Syntitaakka on liian suuri. Eikö totta?
Aloituksesta. Jos Jumala on olemssa, hän haluaa kohdallani näin. Hän haluaa järjen käyttöä, opettaa tietoa kehdosta saakka, vaatii hyvää työntekijää, edellyttää uskovien pitämistä yhdenvertaisina muiden kanssa. Jos tämä on Paholaisen tahto, olkoon niin.
Kohta joka viides suomalainen vastaantulija ei kuulu mihinkään kirkkokuntaa.
- vanha ja vakaa
vaan meidän on itse autettava itseämme.
Meidän on kahlattava vaikeutemme läpi itse joko tässä tai seuraavassa elämässä.
Mutta aina kun pääsemme läpi jonkun ongelman on joku vanha velka tullut maksetuksi.
Sitä mukaan tulevat elämämme ovat aina vain helpompia ja ihanampia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047