Luottokortit pidetään harvoilla

teemunideapaja

Olen 30-vuotias alkoholisoitunut, monikehitysvammainen työtön, jolla ei ole koulutusta, jolla on 20000 pelivelkoja ja on muutenkin vastuuton ja pahanhajuinen.

Ei, oikeasti olen yliopisto-opiskelija, jolla on opintolainaa, mutta ei vakituista työtä.

Hain ensimmäisen ja viimeisen kerran luottokorttia 21-vuotiaana, jolloin sain kuulla länsimaiden tylyn totuuden. Luottokorttia ei myönnetä kuin harvoille.

Luottokortin saaminen on yhtä vaikeaa kuin vakituisen työsuhteen saaminen, joka vääryys, koska pelkästään sillä pitäisi saada luottokortti, että on aina maksanut ja kykenee maksamaan ostokset sijaispalkkatuloista tai vaikka sossun rahoista.

Tarvitsen luottokorttia halpalentoyhtiöihin ja nettikauppoihin. Nettikaupoista hankin kaikki harrastusvälineeni ja olen sitä tehnyt jo vuodesta 2000. Kun lähdin vaihtoon Englantiin, sain isäni pitkin hampain maksamaan lentolippuni Ryanairilla. Jouduin kinumaan sitäkin isältäni. Nettiostoksiin hän ei sitä lainaa. Joudun kyselemään ebayssä aina IBAN-BIC -pankkisiirtoa, jota eivät useimmat myönnä.

En saa pankkikorttia, vaikka ansaitsisin sen, se olisi luotettava sopimus, ja kärsin pahasti kaupankäyntirajoituksesta ilman luottokorttia. Vuodet vierivät enkä ole persoonallisuusvammainen luuseri. Ja ainoa peruste tälle epäoikeudenmukaiselle syrjimisille pankin toimesta on se, että vakituista työpaikkaa on mahdoton saada. Vakituinen työpaikka ei ole edes mikään yhteiskunnallinen sääntö enää globalisoitumisen aikoina, mutta sen sijaan monien ihmisten elämää sillä hallitaan, luottokortti säännönmukaisesti perustuu edelleen tähän vanhaan teollisuusyhteiskunnan oletukseen vakituisesta työsuhteesta.

Lisäksi mielestäni ihmisten jutut täällä aliarvioivat ongelmaa. Useimmilla ei ole luottokorttia, vakituista työsuhdetta eikä mahdollisuutta nettikauppoihin. Minua ärsyttää kun teillä on sellainen sävy, kuin tässä kirjoittamani olisi totta vain poikkeustapauksissa, ja tietysti poikkeustapausten oletetaan olevan itse syyllisiä ja omaavan huonot geenit luotettavuuden ja pankkikorttin puutteeseen.

Pankkikortti on erittäin etuoikeudellinen ja rajoitettu hyödyke eikä sitä saa suurin osa ihmisistä vaikka haluaisivatkin ja pystyisivät sen hoitamaan. Koko pankkikorttimyöntäminen hoidettaisiin näin suvaitsevaisesti jos minä saisin päättää.

Kyseessä on asennevamma, joka pitää porvarilliset päättäjät vastaan nuorten ja syrjäytyneiden pankkikorttia vastaan. Jos minulle annettaisiin pankkikortti ja munaisin kaikki maksut, silloinkin tilannetta voisi valvoa ja kontrolloida saattamalla minut edesvastuuseen. Kyse ei ole mistään laajasta kaaoksesta kun kaikki köyhät sekoilisivat raha-asioissa vaan minun omasta ongelmastani, jonka koitumisesta omalle kontolleni muut pitäisivät huolen. Ennakkoluuloisuus vaan vääristää asiasta sellaisen, että luottokortin myöntäminen pitää tehdä vaikeaksi tai muuten yhteiskunta romahtaa köyhien katteettomuudesta. Eikä romahda eivätkä kaikki vakituista työsuhdetta omaamattomat käytä rahojaan niin vastuuttomasti.

27

3323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pttri40+

Olen samaa mieltä, että Suomessa ollaan heti kolmosluokassa, jos ei täytä noita luottokorttien hakuehtoja. Jos kuitenkin hieman tutkisit sekä eBay:n, että muiden nettisaittien "miten maksan" ohjeita, tietäisit, että voisit ihan hyvin maksaa esim PayPalilla (itse en eBayssa käyttäisikään muuta) ja sinne taasen oman pankkisi Visa Electronilla.. Haastavinta on hotellien varaaminen ilman luottokorttia, mutta esim hotels.com hyväksyy maksun monille eri tavoilla.

Jos oma pankkisi (kuten Ålandsbanken) ei tue Visa Electronin nettimaksamista, vaihda pankkia kuten itse tein...

• teemunideapaja

On totta, että jos ei ole vakituista työsuhdetta on kyvytön ja jos ei ole luottokorttia, on taas kyvytön. Tautologia.

Ja mikä vielä ärsyttää on se, että netissä näkyy nuorten naivien pankkivirkalijoiden selityksiä, miksi on niin luonnollista ja hyväksyttävää, että pankkikorttia ei myönnetä. Ihan kuin myöntämisperusteissa, kortin erioikeudellisuudessa ja tarpeen suuruudessa ei olisi mitään moraalista kriisiä.

PayPalia ei saa Suomessa tai se on kiven takana. Tosin se taitaa onnistua maksamalla rahaa Paypalin Suomalaiselle tilille ja odottamalla muutaman päivän. Wizzair taas ei hyväksy Paypalia. Visa Electronia ei hyväksytä useimmissa VISA-verkkokaupoissa, ja kun kysyin electronin liittämisestä visaan vuosia sitten, pankkivirkalija tyrmäsi sen ja sanoi, että jokin muuttuja puuttui. Paypalikaan ei ole mikään ratkaisu siihen, että VISAA tarvitaan kaikkialla, mutta sitä ei myönnetä kuin harvoille. Koko todellisuus pankkikortista vituttaa.

• Pttri40+
        teemunideapaja kirjoitti:

On totta, että jos ei ole vakituista työsuhdetta on kyvytön ja jos ei ole luottokorttia, on taas kyvytön. Tautologia.

Ja mikä vielä ärsyttää on se, että netissä näkyy nuorten naivien pankkivirkalijoiden selityksiä, miksi on niin luonnollista ja hyväksyttävää, että pankkikorttia ei myönnetä. Ihan kuin myöntämisperusteissa, kortin erioikeudellisuudessa ja tarpeen suuruudessa ei olisi mitään moraalista kriisiä.

PayPalia ei saa Suomessa tai se on kiven takana. Tosin se taitaa onnistua maksamalla rahaa Paypalin Suomalaiselle tilille ja odottamalla muutaman päivän. Wizzair taas ei hyväksy Paypalia. Visa Electronia ei hyväksytä useimmissa VISA-verkkokaupoissa, ja kun kysyin electronin liittämisestä visaan vuosia sitten, pankkivirkalija tyrmäsi sen ja sanoi, että jokin muuttuja puuttui. Paypalikaan ei ole mikään ratkaisu siihen, että VISAA tarvitaan kaikkialla, mutta sitä ei myönnetä kuin harvoille. Koko todellisuus pankkikortista vituttaa.

PayPalin saa kyllä Suomessa ja useimmat suomalaisten pankkien Visa Electronit kyllä kelpaavat netissäkin (etenkin Verified by Visa -toiminteella). Kannattaa jälleen lukea tarkkaan, mitä siellä sanotaan ja vaikka ihan kokeillakin.

Muita mahdollisia tapoja maksaa netissä on esim Netellerin "virtuaalinen MasterCard", jonka voi jopa muuttaa fyysiseksi. Tosin osa nettikaupoista ei hyväksy kuin Suomessa myönnettyjä kortteja, joten taas menee vaikeaksi... Syytä en vain osaa ymmärtää..

Suomen pankit ovat täysin hukassa tuossa asiakkaiden ohjeistamisessa, johtuen varmaan osittain pankkihenkilöstön omasta ammattitaidosta. Heille itselleen tuntuu olevan Electronit/Debitit/Creditit ja perinteisetkin pankkikortit aivan sekaisin... Usein asiakas tietää enemmän SEPA -alueen toiminteista, kuin se niin osaava pankkivirkailija. Eli fiilarit on kuten edellinen kaveri kirjoitteli - vituttaa..

• Pttri40+

Kävin ihan oman lausunnon vakuudeksi tarkastamassa ja kun sinulla on PayPal tili avattu, voit siirtää sinne rahaa omalta pankkitililtäsi. Siirto tosin vie 2-3 päivää, sillä ensinnäkin PayPal käyttää SEB:iä ja tuo siirto ei ole viitenumerollinen vaan menee viestikentän kautta. Ottaa siis ainakin yhden päivän lisää, että saavat linkitettyä maksun sinun omalle PayPal -tilillesi. Jos ois Visa -linkitys, ei PayPal tiliä tarvitsisi etukäteen täyttää vaan PayPal kävisi kuittaamassa Visalta maksun..

• blah74
        Pttri40+ kirjoitti:

Kävin ihan oman lausunnon vakuudeksi tarkastamassa ja kun sinulla on PayPal tili avattu, voit siirtää sinne rahaa omalta pankkitililtäsi. Siirto tosin vie 2-3 päivää, sillä ensinnäkin PayPal käyttää SEB:iä ja tuo siirto ei ole viitenumerollinen vaan menee viestikentän kautta. Ottaa siis ainakin yhden päivän lisää, että saavat linkitettyä maksun sinun omalle PayPal -tilillesi. Jos ois Visa -linkitys, ei PayPal tiliä tarvitsisi etukäteen täyttää vaan PayPal kävisi kuittaamassa Visalta maksun..

tarjoaa myös moneybookers mastercardia online korttina. Toimii huomattavasti paremmin ja varmemmin kuin electron myös nettiostoksissa.

• munanas arska

Minulla on pelkkä Visa Electron, ja tilillä on paalua sen verran että korkotuloja tulee vuodessa yli 80000 euroa. Parikin kertaa on pankista ehdottaneet minulle luottokorttia mutta olen vain sanonut etten tarvi luottoa, se on köyhien hommaa. Jos käteinen tai Visa Electron ei johonkin liikkeeseen kelpaa, vaihdan liikettä.
        Minulla on myös PayPal. Toimii ilman luottokortteja.

• Dinerslady

Eikö yliopisto-opiskelijat saa nykyäänkin kortin, kun tarvittava määrä opintosuorituksia on kasassa ?

• ...

Olen itse saanut Visan (maksuaikakortin) puolessa välissä ammattikorkeakouluopiskelua ilman vakituista työpaikkaa, ja edelleen näyttää Nordealla olevan samat kriteerit... Tai itse asiassa alemmat, kun yliopisto-opiskelijoilla riittää nykyään 90 opintopistettä.

Onko aloittajalla siis luottohäiriömerkintä, vai mistähän mahtaisi oikeasti johtua?

• oma kokemus asiasta
        ... kirjoitti:

Olen itse saanut Visan (maksuaikakortin) puolessa välissä ammattikorkeakouluopiskelua ilman vakituista työpaikkaa, ja edelleen näyttää Nordealla olevan samat kriteerit... Tai itse asiassa alemmat, kun yliopisto-opiskelijoilla riittää nykyään 90 opintopistettä.

Onko aloittajalla siis luottohäiriömerkintä, vai mistähän mahtaisi oikeasti johtua?

Opiskelijat saavat pankki/luottokortin ainakin Nordeasta, Sampo-Pankista ja OP-pankista. Olen ollut koko elämäni pätkätyöläinen ja silti minulla on aina ollut pankki/luottokortti, jonka hankin jo opiskelija-aikana. Korttia on tullut käytetyksi ulkomailla matkustettaessa, hotelleja ja lentoja varatessa ja nettikaupoissa. Suomessa ollessani en osta luotolla. Laskut olen hoitanut aina ajallaan siten, ettei korkokuluja ole ehtinyt tulla. Minulle ei ole tullut esteeksi ajoittainen työttömyys tai opiskelu kortin saannissa koskaan, vaikka olen vaihtanut pankkiakin, kun olen kilpailuttanut niiden palveluita.

• Löllösääri

Itse sain S-Credit kortin 19 vuotiaana, vuoden työsopimuksella. Katsoivat sen rittävän ja täyttelivät kortin tiedot. Viikkoa myöhemmin se sitten tuli postissa.

Oletko kokeillut itse Spankin luottokorttia? :)

• 8

Mielestäni kortin myöntäminen on näiden yritysten aivan yksityinen asia. He tekevät niillä rahaa, eikä kortti ole mikään yhteiskunnan myöntämä etuus, joka kuuluu kaikille.

Yritykset voivat vaikka myöntää kortteja vaikka ruskeasilmäisille Jaakko nimisille ihmisille, jos kerran haluavat.

Sinäkin saat luottokortin kunhan täytät ehdot. Sitten ehdit vinguttaa sitä kymmeniä vuosia. Eipä ole kummoinen homma tuo. Moni elää ilman korttia vapaaehtoisesti. Toiset eivät haluaisi sellaista vaikka maksettaisiin.

• Vakuusvaje

Minun taas oli joitakin vuosia sitten pakko ottaa luottokortti, kun entinen pankkikortti vanheni eikä pelkkää pankkikorttia ei enää saanut. Siihen mennessä minulla ei ollut koskaan ollut vakituista työtä. Määräaikaisia vain, ja juuri tuolla hetkellä olin vieläpä kahden projektin välissä työttömänä. Kerroin tämän pankkineidille, joka kuulosti hieman yllättyneeltä, ja kehotin soittamaan Luottokuntaan. Parin tunnin päästä asia oli selvä.

Kyllä luottokortin saa ilman vakituista työpaikkaa, kun on raha-asiat kunnossa. Tosin kertaakaan en ole luottopuolta käyttänyt, mutta onhan se kiva olemassa. Jos ei muuten niin statusta nostattamassa, kun sen saaminen kerran on niin vaikeaa.

• teemunideapaja

Ei minulla ei ole maksuhäiriöitä. Kuten sanottu, 9 vuotta sitten kysyin korttia, enkä saanut. Vasta 20 täyttäneet ovat muutenkin syrjittyjä. Mokomat lapselliset laiskat, kouluttamattomat sekoilijat, keski-ikäinen ajattelisi. Sain potkut yliopistosta määräajaksi kun oli 61.5 opintopistettä täynnä. Se oli tarkoitus hankkia kun sai opiskelupaikan 27-vuotiaana, mutta kävi ylläri yliopistossa. Olenko siis liian ongelmallinen persoona luottokortin saamiseen? Sillä ei ole mitään merkitystä, koska ainoastaan sen pitäisi riittää, että on täysi-ikäinen ja luottotiedot kunnossa. Luottokortin saaminen perustuu kuitenkin näille asenteille nuoria vastaan, ennakkoluuloille, joiden mukaan nuoret ovat moraalisesti ja yhteiskunnallisesti rankaisun tarpeessa. Luottokortin pitäisi olla sama asia kuin asunto- tai autolaina. Sitä nostat niin paljon kuin pystyt maksamaan takaisin. Siinäkin tarvitaan vuoden työsuhde, mutta toisaalta siinä ei enää valvotakaan ikää, persoonallisuutta, miesmäisyyttä ja elämäntapaa niin kuin luottokortin hakijoiden kohdalla. En ole 21 ikävuoden jälkeen enää korttia kysynyt, koska tiedän, etten sitä saa, koska minulla ei ole "vakituista työsuhdetta". Opintolainan suuruus on epäolennainen seikka. Luottokortin saaminen on välttämätöntä nettihalpayhtiöiden käyttöön ja PC-pelien ostoon ulkomailta, mutta sitä on mahdoton saada.

• väärää tietoa

Ei minulla ei ole maksuhäiriöitä. Kuten sanottu, 9 vuotta sitten kysyin korttia, enkä saanut. Vasta 20 täyttäneet ovat muutenkin syrjittyjä. Mokomat lapselliset laiskat, kouluttamattomat sekoilijat, keski-ikäinen ajattelisi. Sain potkut yliopistosta määräajaksi kun oli 61.5 opintopistettä täynnä. Se oli tarkoitus hankkia kun sai opiskelupaikan 27-vuotiaana, mutta kävi ylläri yliopistossa. Olenko siis liian ongelmallinen persoona luottokortin saamiseen? Sillä ei ole mitään merkitystä, koska ainoastaan sen pitäisi riittää, että on täysi-ikäinen ja luottotiedot kunnossa. Luottokortin saaminen perustuu kuitenkin näille asenteille nuoria vastaan, ennakkoluuloille, joiden mukaan nuoret ovat moraalisesti ja yhteiskunnallisesti rankaisun tarpeessa. Luottokortin pitäisi olla sama asia kuin asunto- tai autolaina. Sitä nostat niin paljon kuin pystyt maksamaan takaisin. Siinäkin tarvitaan vuoden työsuhde, mutta toisaalta siinä ei enää valvotakaan ikää, persoonallisuutta, miesmäisyyttä ja elämäntapaa niin kuin luottokortin hakijoiden kohdalla. En ole 21 ikävuoden jälkeen enää korttia kysynyt, koska tiedän, etten sitä saa, koska minulla ei ole "vakituista työsuhdetta". Opintolainan suuruus on epäolennainen seikka. Luottokortin saaminen on välttämätöntä nettihalpayhtiöiden käyttöön ja PC-pelien ostoon ulkomailta, mutta sitä on mahdoton saada.

Annoit siis aloituksessa väärää tietoa.
        Opiskelijat (yliopisto, amk) saavat kaikki luottokortin, kun tietty määrä opintosuorituksia on kunnossa ja raha-asiat ok. Ei siis luottomerkintöjä ja maksuhäiriöitä.

Jos sinut on erotettu yliopistosta, olet siis turinut asiasi.
        Hoida ne kuntoon, yritä saada edes osa-aikatyötä ja kasva kenties vuosi tai kaksi :)
        Sen jälkeen kysy uudestaan.

Pienillä tuloilla ei myöskään saa luottokorttia, vaikka työpaikka olisi vakituinen ja olisi vaikka oma asunto.'
        Näin se on tosiaan jännää.

Ehkä voisit mennä myös pankkisi tiskille kysymään pankkitädiltä ihan henkilökohtaisesti, mitä sinun pitää tehdä luottokortin saadaksesi.
        Visa Electron myönnetään myös nuorille ja sillä voi tehdä nettiostoksi ja maksaa myös ulkomailla.
        Tosin siihenkin tarvitaan kunnossa olevat raha-asiat. Ehkä raha-asiat siis on saatava ensin kuntoon,jos ne eivät sitä ole.

• 33

"Tarvitsen luottokorttia halpalentoyhtiöihin ja nettikauppoihin"

vai olisiko sinulla asennevamma, meillä saivat kaikki lapset useampia luottokorteja alta 19v,
      siihen saakka käyttivät vanhempien rinnakkaiskorteja, useita vuosia, ainakin 10vuotiaasta saakka.

Jos menee omaan pankkiin, si siellä edes kysytä asioita,
      siinä vain kirjoitetaan huomautuksiin, "ei tarvitse tarkistaa mitään tietoja".

.

• puretaan vähän..

Erikoista, minulle TARJOTTIIN 20 vuotiaana Visaa, otin sen koska se ei maksanut mitään. En käyttänyt sitä kuin kerran, silloinkin vain siksi että halusin muodon vuoksi käyttää. Kortti on ollut minulla nyt 8 vuotta.

Minulla oli luottokortin saadessani määräaikainen työsuhde ja opiskelupaikka. Ei ollut mitään ongelmaa saada korttia. En kuitenkaan ole koskaan käynyt sosiaalitoimiston luukulla, enkä näinollen saanut sieltä rahaakaan. Hyvä ihminen: Pankki katsoo mistä rahat tulee joilla maksaisit laskusi. Olisi melkoista järjestelmän hyväksikäyttöä jos luottokorttilaskut maksettaisiin sossun rahoilla.

Mitä jos maksaisit isällesi etukäteen summan joka sinulla kuluu luottokorttilaskuun? -Tuskin olisi pitänyt "pitkin hampain" vääntää... Nettiostoksiin on olemassa erilaisia paypal-tilejä, joten luottokortti ei ole näihin välttämätön. Tietenkin tuolloin sinun täytyy etukäteen siirtää rahaa tilille, ennenkuin voit ostaa mitään.

Pankkikortti on eriasia kuin luottokortti. Minä en lainaisi rahaa henkilölle joka hakee sossun luukulta velkoihinsa rahat. Ei pankkikaan.

Olen ollut vain määräaikaisissa töissä ja yrittäjänä, aina on pankista saatu mitä on tarvittu. Tottakai pankissa katsotaan mistä rahat tulee ja mihin ne menee. Ei vakituinen työsuhde ole edellytys kortillesi: Se miten käytät rahaa on. Mielestäni on sinullekkin etu, että et ole korttia saanut. Nyt et pääse inisemään kuinka "Pankilla ei ole mitään vastuuta, kenelle kortteja myöntää"

Eli olenko minä sitten poikkeustapaus, kun omistan luottokortin? -Tai oikeammin luottokortteja?

Voi poikakulta: Pankkikortti ja luottokortti on ihan eri asia. Jos sinä saisit päättää, luottokortteja jaettaisiin niillekkin, jotka eivät osaa hoitaa lainojaan? Olisiko kiva kuunnella velkavankien voivottelua? Muista nyt kuitenkin, että pankki pitää huolen omista saamisistaan ja siinä samalla antaa sinulle sen palvelun, mihin uskoo sinun pystyvän. Tässä tapauksessa luottokortti.

"Porvarillinen päättäjä" -Mitä tekemistä "porvariudella" on yksityisen pankin kanssa?

Yhtäkkiä edellisen kappaleen "jos minä saisin päättää" muuttuukin sinun omaksi ongelmaksi. Ennakkoluuloisuus on aivan eri juttu, kuin maksukyky. Mitä mieltä muuten olet Kreikan rahoittamisesta? Heillehän pitäisi teesiesi mukaan antaa vielä enemmän rahaa, eikös vaan? -Vai onko se sitten jotenkin eri asia? :D

• 2323

ilman luottopuolta ei edes saa pankkikorttia, olisin halunnut ilman luottoa mutta pakko oli vaan luotollinen ottaa.

• ei nimimerkkiä

Debit-kortti on normaali pankkikortti. Toimii kuten entinen pankkikortti, eli ei varata summaa suoraan tililtä, mutta ei ole luottopuolta. Miksi teille ei tätä tarjota, jos ette halua kerran luottoa?

• ...

Onko myöntämisehtoja muutettu nykyään, kun ainakin aikaisemmin tuohon pankkikorttiin oli tiukemmat ehdot kuin luottokorttiin?

Itse sain n. 10 vuotta siitten "luottokortin" (pienin mahdollinen luottoraja, 100% kuukausilyhennys) parin vuoden opiskelujen jälkeen, mutta pankkikortin vasta valmistumisen ja vakituisen työpaikan myötä.

Pankilla taitaa olla suuremmat riskit pankkikortista kuin luottokortista, kun ei ole Visaa maksamassa osaa tappiosta(?).

• Esimermki

Paskanmarjat. Vakituisella työllä ei näytä olevan mitään vaikutusta saako korttia vai ei.

Itsellä vakituinen työpaikka 4 vuotta, sain luottotiedot takaisin, hain korttia puolenvuoden välein kahdesti. Tulot heittelevät 1000 eurosta aina 4000euron nettopalkkaan kuukaudessa. Mitä sanoo rahoituslaitos? - Ei luottokorttia. Ei missään nimessä. "Emme voi myöntää teille korttia" bla bla.

Tämähän johti siihen että pikavippailu lähti käsistä. Nyt on vipeistä n. 10k velat ulos-otossa (onneksi on vakituinen työ) ja nuo saa maksettua, mutta olisiko kuitenkin ehkä pankeillakin jonkinlainen vastuu siitä, että jos myönnettäisi asiansa hoitaville asianmukainen kortti, jolla voi kattaa kulunsa eikä työnnettäisi näitä henkilöitä vippi-paratiiseihin ja sitten on hetken päästä kusessa.

Onnekseni vippailut on nyt ohitse ja sitä rataa, mutta jos minulle olisi myönnetty kortti, eipä olisi vippiongelmaa koskaan tullut.

• idiootti2

Millä olisit sitä luottokorttilaskua lyhentänyt, jos et saanut pikavippejäkään maksettua?

• esimermki
        idiootti2 kirjoitti:

Millä olisit sitä luottokorttilaskua lyhentänyt, jos et saanut pikavippejäkään maksettua?

Et taida ymmärtää lukemaasi.

Tosin en sitä niin selväksi sinulle tehnytkään. Tarkoitan tällä sitä, että kun sinulla on vaikkapa 10 eri pikavippia ympäri ämpäri, jokaisesta tulee erillinen lasku, jokaisessa on eri korko niin siitä tuleeki yhtäkkiä sellaisia summia mitä ei kykene hoitamaan.

Kun sinulla on 1 kortti, niin sieltä tulee tasan 1 lasku jossa on tietty summa mikä pitää maksaa. En ymmärrä mikä siinä voisi olla niin vaikeaa maksaa.

En tiedä mistä tämä nimensämukainen idiootti2 repii näitä juttujaan, ainakin vaikuttaa sitlä että järjellinen toiminta on varsin heikkoa ja 1 1 laskukaavat on yllättävän hankalia laskea.

• tuli_vaan_mieleen

Jos tulot vaihtelevat jatkuvasti kuukaudesta toimeen, voiko pankki tulkita asian niin että työsuhde ei ole kovin vakaa?

• eikö niin että ei voi

onko totta, että Credit Debit yhdistelmä korttia ei voi hakea ainakaan Nordean verkkopankissa.

• 107107

Mitenköhän velkaveikot saisivat asiansa sekaisin minun korteilla:

Debit Visa.
      Credit Visa.
      Credit Master.
      Amex vihreä.
      Amex sininen.

Näillä pitäisi tulla toimeen reisuussa ja muutenkin.

• noloannot

ei visa debitillä saa asioitaan sekaisin. Sitä voi hyvässä lykyssä höytä yli maksimissaan pari päivää kunnes pankki saa ALERTIN ja katkaisee kortin hyväksymisen kassalla ja ottaa asiakkaaseen yhteyttä, että tuo kortti pois, sitä ei saa käyttää.

MUTTA! Credit kortreja on just niin monella kuin pankki katsoo asiakkaan pärjäävän sen kortin kanssa.

Mutra se on totta, että aika moni on kusessa korttiensa kanssa, kun kortilla on 5000e rahaa, niin se on helppo käyttää ja sitten sitä maksetaan monta vuotta eläen sen varassa mitä siitä on saatu maksettua.

Mutta ei se mitää.... Suomalainen yhteiskunta tukee ylivelkaisia ja alkkiksia ja antaa omillaan sinnettelevien selvitä jatkossakin omillaan.

• VisaCredit

Hommatkaa Visa, Master, Diners opiskeluaikana!

Töissä olevana sen saaminen on vaikeampaa, en tiedä miksi mutta näin on.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      123
      3114
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      35
      2474
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2425
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      2129
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1690
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      171
      1398
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      289
      1222
    8. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      24
      1207
    9. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      274
      1198
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      62
      1077
    Aihe