Tibetin maanjäristyksen uhrien hautajaisisten yhteydessä on kerrottu myös paikallisesta tavasta antaa vainaja korppikotkille. Käytännössä se tarkoittanee tapaa, jossa vainaja on käärästy ohueen harsoon siveyssyistä, ja perinteiseen tapaan paloiteltu siten, että pää ja raajat annetaan ensin nälkäisille korppikotkille, ja viimeisenä mehukkaamat eli vartalo.
Tällainen hautausmenetelmä, jossa henkilö tekee viimeisen palveluksen jälkeensä jääneille olennoille ruokkimalla ne itsellään, olisi varsin ekologinen kierrätystapa ei_tibetin_budhalaisellekin, joten kiinnostaisi.
Voisikohan jonnekin luonnonsuojelualueelle saada tähän tarkoitukseen vaikka saaren, jossa voisi loppukäsitellä maalliset jäännöksensä antamalla ne luonnolliseen kierrätykseen, Suomen oloissa korpeille, harakoille ja variksille, ehkä myös supeille ja ketuille.
Voisin kyllä olla ensimmäisenä siellä, jos ei muut ehdi ensin, sillä aikani ei ole vielä
Tiibetiläiset hautajaiset
5
895
Vastaukset
- er
jälkeläiset sen joutuvat tekemään.
- olennaista tässä
ja maksaa tekijöille, kelle vaan, niin eikös se ole sama kuin olisi itse homman hoitanut?
- Anonyymi
Kannatetaan. Olisin toinen jonossa.
Tiibetissä vainaja voidaan haudata maahan, tuleen, veteen tai ilmaan. Eräs ystäväni oli siellä nähnyt tuollaisen ilmaan hautauksen. Korppikotkat ovat vuosisatojen aikana oppineet odottamaan totutuilla pyhillä paikoilla. Minusta siinä on jotain hohtoa, palata heti luonnon kiertokulkuun sadan uljaan petolinnun mukana.
- Anonyymi
Sama systeemihän se on meillä, ruokitaan vain matoja ja muita mönkiäisiä.
Tiibetin tapa muuten johtuu siitä, ettei siellä useinkaan ole maata, mihin haudata. Vuoristo on kivikkoinen ja kaikki humus on varattu viljelyyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m884464Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013860Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363529- 513210
- 432792
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222372- 232076
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151772Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725