Tibetin maanjäristyksen uhrien hautajaisisten yhteydessä on kerrottu myös paikallisesta tavasta antaa vainaja korppikotkille. Käytännössä se tarkoittanee tapaa, jossa vainaja on käärästy ohueen harsoon siveyssyistä, ja perinteiseen tapaan paloiteltu siten, että pää ja raajat annetaan ensin nälkäisille korppikotkille, ja viimeisenä mehukkaamat eli vartalo.
Tällainen hautausmenetelmä, jossa henkilö tekee viimeisen palveluksen jälkeensä jääneille olennoille ruokkimalla ne itsellään, olisi varsin ekologinen kierrätystapa ei_tibetin_budhalaisellekin, joten kiinnostaisi.
Voisikohan jonnekin luonnonsuojelualueelle saada tähän tarkoitukseen vaikka saaren, jossa voisi loppukäsitellä maalliset jäännöksensä antamalla ne luonnolliseen kierrätykseen, Suomen oloissa korpeille, harakoille ja variksille, ehkä myös supeille ja ketuille.
Voisin kyllä olla ensimmäisenä siellä, jos ei muut ehdi ensin, sillä aikani ei ole vielä
Tiibetiläiset hautajaiset
pitkä matka tibetiin
3
467
Vastaukset
- er
jälkeläiset sen joutuvat tekemään.
- olennaista tässä
ja maksaa tekijöille, kelle vaan, niin eikös se ole sama kuin olisi itse homman hoitanut?
- Anonyymi
Kannatetaan. Olisin toinen jonossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113627
- 663277
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342724- 832561
- 852468
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422164- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501792Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716