Onko olemassa minimimatkaa (minimikilometrejä) yhteen suuntaan tai edestakaisin, jotka vaaditaan ennenkuin matkakulut hyväksytään verotuksessa? Verottajan sivuilla tästä ei ole mainintaa, enkä pikaisella googlauksella löytänyt muualtakaan.
Esim. Jos kodin ja työpaikan välinen etäisyys on 3 km, niin hyväksyykö verottaja julkisen kulkuneuvon käytön ja kulujen vähennyksen?
Asunnon ja työpaikan väliset matkakulut
3
3922
Vastaukset
- EHHH
http://www.vero.fi/?path=5,40,90&article=9179&domain=VERO_MAIN&language=FIN&index=#
Matkavähennyksen enimmäismäärä verovuodelle 2009 on 7000 euroa vuodessa. Kulut vähennetään siltä osin kuin ne ylittävät 600 euron omavastuuosuuden. - Verottaja___
tottakai vaikka 3 km matkan. Mutta tuskin menee tuon 600 e omavastuun yli.
- matkavähennykset..
tuo 3 km. on se raja. Jos yli kolme kilometriä työpaikalle niin hyväksyy halvimman bussilipun. Jos on pitempi työmatka ja ja jommassa kummassa päässä on yli 3km matkaa pysäkille niin hyväksyy oman auton käytön 0,2 eur./km. Kannattaa kuitenkin valvoa että se 3 km täyttyy joka vuosi ettei ole muuttunut tilanne.
Minä sain matkavähennykset oman auton käytöstä koska bussipysäkiltä oli 3,3 km työpaikalle. Näin meni vuosia kunnes verottaja ilmoitti etä olin saannut perusteetonta vähennystä. Ilmeni että kun Amerin tupakkatehdaslopetettiin niin bussilinjan reitti oli muuttunut ja kävelymatkaa enää 2,6 km. Erotuksen jouduin maksamaan takaisin kahdesta vuodesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135223
- 675034
- 904094
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603178- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 381750
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371618