Akron TAIKASIENI

lillerilalleri67

Hei!
Onko teillä kokemusta akvaarion lasin putsaamisesta akron taikasienellä. Paketin kyljessä mainostetaan sen sopivan akvaarion puhdistukseen, mutta onko jollain kokemuksia sienestä.

4

590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rogue83

Enpä ole henkilökohtaisesti kokeillut, mutta kun siinä sienessä ei ole mitään puhdistusainetta messissä, niin kuvittelisin sen sopivan mainiosti - kunhan siis putsaa niin ettei sieni murene akvaarioon. Ainakin mun tetrat nappaa kaiken suuhunsa enkä haluaisi niiden vahingossa syövän sitä sientä, pieniaivoisia kun ovat ;)
      Taidanpa kokeilla seuraavalla puhdistuskerralla, että lähtisikö ällölevä lasista!

• fish KING

En kyllä suosittele kokeilemaan, tyhjää akvaariota ja esim, levä;kalkki yms. jäämiä sillä luulisi saavan mutta että puhdistaa akvaarion laseja kun siellä on kaloja, vettä, ejjejjei !!! siinähän on jokin kemikaali joka reagoi likaan ja tartuttaa sen sieneen joka imee kaiken itseensä miten se reagoi veden alla, kannattaa ensin kokeilla vaikka lavuaarin pesua kun se on täynnä vettä ;) huhhuh mitä aatoksia ;/

• pihpah
        fish KING kirjoitti:

En kyllä suosittele kokeilemaan, tyhjää akvaariota ja esim, levä;kalkki yms. jäämiä sillä luulisi saavan mutta että puhdistaa akvaarion laseja kun siellä on kaloja, vettä, ejjejjei !!! siinähän on jokin kemikaali joka reagoi likaan ja tartuttaa sen sieneen joka imee kaiken itseensä miten se reagoi veden alla, kannattaa ensin kokeilla vaikka lavuaarin pesua kun se on täynnä vettä ;) huhhuh mitä aatoksia ;/

En nyt ajatellutkaan veden alla pestä! Vaan niin, että tyhjennän vettä akvasta ja sitten putsaan 'kuiviin' tulleet levät siitä... mutta pitääpä lukea vähän tarkemmin mitä ihmiset siitä sanovat akvaariokäytössä...

• hoitsukki
        fish KING kirjoitti:

"Melamiinihartsi. Kolmiulotteinen verkkorakenne sisältää hienorakenteisen, uudelleen muotoutuvan verkoston." Itse olen puhdistanut akvaariota että tuliliskolaa, lähtee levät helposti pois, mitään ei ole kaloille eikä tuliliskoille tapahtunut, ainut ongelma on että murenee helposti.
        Eläimillä, kasveilla ja alkueliöillä melaniini toimii pigmenttinä. On epäselvää, esiintyykö melaniinia bakteereilla ja arkkieliöillä. Laajassa mielessä melaniinilla voidaan tarkoittaa mitä tahansa polyasetyleenien, polyaniliinien tai polypyrrolien muodostamaa mustaa tai ruskeaa väriainetta.

"Ihmisillä melaniinia on ihossa, hiuksissa, silmän verkkokalvon pigmenttiepiteelissä, lisäkilpirauhasessa, sisäkorvan simpukkatiehyen suonijuovassa stria vasculariksessa, ja aivojen tietyissä osissa, kuten sinertävän aivotäplän locus ceruleus ja mustatumakkeen elisubstantia nigra -alueilla. Melaniini on ihmisen ihonvärin pääasiallinen määrääjä. Melaniinia tuottavia soluja kutsutaan melanosyyteiksi, ja ne sijaitsevat ihon orvaskedessä."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe