Herpes-oireet

herpestäKÖ?

Nyt kiinnostaisi kuulla herpes-oireista, jotka eivät ole niitä tavallisia.. Eli itselläni ei rakkulan rakkulaa ole ollut mutta ajoittain kipua tietyssä kohtaa alapäässä. Gyne ei nähnyt mitään herpekseen liittyvää eikä siksi suositellut vasta-ainetestia. Olen ymmärtänyt, ettei kaikille tule rakkuloita tai muita näkyviä oireita? Jos joku tietää asiasta ja viitsii kertoa lisää, olisin kiitollinen!!! :)

17

919

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nouuuuu hätä.

Juu ei tule aina näkyviä oireita. Herpes kakkosta kantaa miljoona suomalaista, eli noin 20-25% ainakin. Herpes ykköstä 80%, että kyllä sulla hyvät mahdollisuudet on olla jomman kumman kantaja. Mitä sitten? Turhaan sä sitä murehdit, unohda koko homma. Miksi? Siksi, että jos näkyviä oireita ei ole, ei varmaa testiä ole, vasta-ainekokeet eivät ole 100%sia eivätkä kerro missä se herpes sijaitsee, joten aivan turha testi. Muutenkin: jos miljoona kantaa ja suurin osa on onnellisen tietämättömiä asiasta, niin mitä väliä, kohta se on kaikilla kuitenkin, jos valistajia uskoo: se kun muka tarttuu oireettomanakin (tosin lääketieteellistä selitystä MITEN en ole koskaan saanut... Olen kyllä saanut lääketieteelliset ja asialliset perustelut, miksi se ei voi tarttua täysin oireetomana...) ja riski on jopa kondomista huolimatta, niin hei, aivan sama. Älä murehdi ja haaskaa aikaasi, jos kipeytyminen ei ole oikea ongelma.

Mutta herpes alueelle voi tulla vain intensiivinen kutina ja ikäänkuin se kihelmöinti, iho saattaa tuntua ärsyyntyneeltä. Joo, ei välttämättä tule rakkuloita, vuotavia haavoja (yleensä haavaumat ovat alle millin kokoisia...) tai rupia. Oireet voivat siis olla niin lievät, että lasketaan että se muka leviää oireettomana, kun ihminen ei tosiaan ole tajunnut oireita... Mikä nyt on ihan inhimillistä, ottaen huomioon, mitä herpeksestä luullaan. Joten se siitä hirveästä sukuelimet mädäännyttävästä "tyypillisesti oireilevasta" herpeksestä. Yleensä ensimmäinen puhkeamis kerta on pahin tai jos se riemastuu, niin ekat pari vuotta: sen jälkeen se hiipuu ilman lääkitystäkin.
      Kertoo paljon "sairaudesta", minkä oireet voivat olla lopulta niin lievät ettei niitä edes huomioi: joten älä stressaa. Herpes ei ole sillälailla sairaus, et sä sitä "sairasta". Se on virus, mitä kannetaan ja mikä on sairaus vain oireillessaan. En halua vähätellä mitenkään, mutta mielestäni on paljon isompiakin asioita, ja eihän kukaan halua mitään sp-tauteja, mutta tässä kyllä pelotellaan asiattomuuksilla ja aivan väärillä asioilla. Kannustan ehdottomasti kortsun käyttöön, mutta en hysteriaan.

Samaan kohtaan se ensioireitten jälkeen oireilee yleensä (ellei ole jotain erityistä vastustuskykyä heikentävää syytä levitä muualle), koska on piilossa hermotumakkeissa ja pääsee etenemään vain hermon säiettä pitkin, joka taas johtaa yhteen kohtaan iholla.

Herpes on vaaraton virus, ärsyttävä, kipeä, kiusallinen, joo, kannattaa välttää, mutta ei vaarallinen. Joten turha sitä on murehtia. Käytä kortsua ja harrasta seksiä turvallisin mielin: ennen suojaamatonta mitään seksiä käykää testeissä. Suuseksissäkin tarttuu taudit ja mä en ainakaan harrasta sitä kumin läpi, joten sopii käydä testeissä mun mielestä ennen suuseksiä :)

No, jos ihoa alue on kipeä, voihan se olla vaan ärtynyt: ehkä iho on kuiva: bebanthen auttaa. Ehkä sulla on hankaavat pikkarit (stringejä joittenkin iho ei kestä), ehkä syöt pillereitä ja se aiheuttaa estrogeenivajetta: limakalvot kuivuu ja ohenee. Siihen on voidetta ja emätinpuikkoa, tosi helppo hoitaa. Jos se taas on herpes, niin ehkä se joskus alkaa oireilemaan, ja sitten sä saat tietää, mutta siihen saakka: anna asian siltä osin olla. Voit mennä niihin verikokeisiin, mutta kuten sanottu, nekään ei anna sulle varmaa tulosta, etkä silti tiedä missä se on, joten maksat vaan kymppejä lisää epävarmuudesta. No, sitten tiedät tietty oletko melko varmasti kantaja vai et... Jos se jotain lohduttaa.

Käy säännöllisesti testeissä, jos yhtään harrastat seksiä ilman kumia testaamattomien ihmisten kanssa, koska osalla taudeista voi olla vakaviakin seurauksia, mutta ennemmin: käytä kortsua :)
      Ota rennosti.

• Päälö

vastaukset saa mut aina ajattelemaan, että parempi kun en ollenkaan harrastaisi seksiä ja jos harrastaisinkin niin ainakin jokun sellaisen kanssa jolla ei varmasti ole mitään herpestä.

Nyt kun herpestä sairastavilla on oma deittipalstansa, niin ehkä meillä joilla ei ole sitä, pitäisi myös olla oma deittipalstansa.

Eikä millään pahalla teitä HSV-positiivisia kohtaan mutta kun en halua sitä tautia. Katsokaas kun on ihmisryhmiä joille herpes saattaa olla hengenvaarallinen.
        Enkä nyt juuri muista kuinka prosenttia sukuelinherpeksen saaneista sai myös enkefaliitin eli aivotulehduksen mikä ei muuten ole mikään ikävä pikku vaiva.

Joten ihan kiva jos voitte suhtautua rennosti herpekseen mutta joillekin voi napsahtaa vähän ikävämpi nakki.

• eikä hyvällä...
        Päälö kirjoitti:

vastaukset saa mut aina ajattelemaan, että parempi kun en ollenkaan harrastaisi seksiä ja jos harrastaisinkin niin ainakin jokun sellaisen kanssa jolla ei varmasti ole mitään herpestä.

Nyt kun herpestä sairastavilla on oma deittipalstansa, niin ehkä meillä joilla ei ole sitä, pitäisi myös olla oma deittipalstansa.

Eikä millään pahalla teitä HSV-positiivisia kohtaan mutta kun en halua sitä tautia. Katsokaas kun on ihmisryhmiä joille herpes saattaa olla hengenvaarallinen.
        Enkä nyt juuri muista kuinka prosenttia sukuelinherpeksen saaneista sai myös enkefaliitin eli aivotulehduksen mikä ei muuten ole mikään ikävä pikku vaiva.

Joten ihan kiva jos voitte suhtautua rennosti herpekseen mutta joillekin voi napsahtaa vähän ikävämpi nakki.

"Eikä millään pahalla teitä HSV-positiivisia kohtaan mutta kun en halua sitä tautia."

Voi jessus, paljonko sinulla oikein on ikää??? Tuskinpa KUKAAN, ymmärrä: KUKAAN, on HALUNNUT saada herpestä, mutta kun sitä on niin suurella osalla väestöstä liikkeellä niin valitettavasti se leviää jatkuvasti, eikä siinä kysellä ensin että HALUATKO sinä saada sen vai et. Esim. kondomi EI estä herpeksen tarttumista.

Varminta on, että ryhdyt selibaattiin ja toivo, ettei se silti ajan mittaan puhkea esim. stressin tms seurauksena.

• Päälö
        eikä hyvällä... kirjoitti:

"Eikä millään pahalla teitä HSV-positiivisia kohtaan mutta kun en halua sitä tautia."

Voi jessus, paljonko sinulla oikein on ikää??? Tuskinpa KUKAAN, ymmärrä: KUKAAN, on HALUNNUT saada herpestä, mutta kun sitä on niin suurella osalla väestöstä liikkeellä niin valitettavasti se leviää jatkuvasti, eikä siinä kysellä ensin että HALUATKO sinä saada sen vai et. Esim. kondomi EI estä herpeksen tarttumista.

Varminta on, että ryhdyt selibaattiin ja toivo, ettei se silti ajan mittaan puhkea esim. stressin tms seurauksena.

Niin jos asenteesi on tuo, että ei se mitään jos sukuelimissä on jotain haavaumia, siitä vaan reippaasti seksiä harrastamaan, niin ei mikään ihme, että se leviää.

• nouuuuu hätä
        Päälö kirjoitti:

No kuule. Et sä sitä prosenttia muista, koska se on olematon ketkä herpeksestä on aivokalvon tulehdusta saanut, ja sukuelinherpeksen saaneista ei kukaan saa sitä aivokalvon tulehdusta: ota selvää asioista, niin ei tarvitse hysterisoida. Herpeksestä on levinnyt tulehdus pahasti silmän siis SILMÄN kautta, eli siis jostain syystä herpes on päässyt leviämään silmään. Ymmärrätkö? Ei se sieltä sukuelimistä itsestään aivoihin vaeltele. Käytä järkeäsi.
        Veressä se on ensitartunnassa, ei sen jälkeen.

Lisäksi se herpes, mikä aiheuttaa VESIROKON, niin että et tiennyt sitäkään, että se lasten iki-ihana vesirokko, minkä lähes jokainen on sairastanut, on herpeksen aiheuttama, mikä hemmetin zoster onkaan, on vaarallisin: aiheuttaa ruusua ja voi jälkitautina aiheuttaa ties mitä. Alahan hysteeriseksi nyt, voit vaikka heittäytyä vatsallesi ja alkaa parkumaan. Ehkä se helpottaisi? Sen jälkeen otat järjen käteen ja mietit taas uudelleen, että mitä kannattaa uskoa, miettiä, mistä ottaa tietoa, miten se tieto perustellaan, mikä sen tiedon tarkoitus on ja onko kaikki tieto tietoa ollenkaan.

Ei varmaan kukaan ole halunnut mitään herpestä, mutta ainakin miljoonalla se nyt on, että voit alkaa selibaattiin ihan suoriltaan, sulla on todella isot mahdollisuudet se saada: ja olla jo sen kantaja. (ehkä se oletkin sinä joka sitä levittelee tietämättään...)
        Huuliherpes on muuten vielä useammalla ja ne virukset on ihan oikeasti, ihan aidolla tiedolla, lähes indenttiset: niitten käyttäytyminen on oikeasti samanlaista, niitten tarttuminen on oikeasti samanlaista, niitten ainoa ero on pienet pintarakenne erot. Molemmat voivat "varastoitua" kumpaan päähän tahansa, vaikka yleisimmin ne jakavatkin niskan ja ristiselän alueen 1-2.

Ehkä sun todella kannattaa olla harrastamatta seksiä, jos asenne on tuollainen ja ihmissuhteet voit unohtaa. Niissä tulee nimittäin paljon pahempia tilanteita ja jopa sairauksia kun herpes: ja miten se suu sitten pannaan? Jopa sukuelimiltään ihminen voi sairastua muutenkin kuin sp-taudilla, sekä aivoiltaan.

Ei millään pahalla teitä hysteerisia, asioista tietämättömiä kohtaan, mutta valheitten levittäminen on rumaa: itsensä hysterisoiminen vaan tyhmää. Kuten sanottu, käyttäkää sitä kortsua, joku tuolla jo taas kertoo, ettei kortsu auta, mutta se auttaa! Käytä sinä myös e-pillereitä, se auttaa meitä muita. Jos sä jotenkin luulet olevasi joku saalis, niin voin kuule kertoa, että et olisi kelvannut ennen herpestä tolla typeryydellä, etkä kelpaisi sen jälkeenkään: katsos kun pahempiakin vikoja on kun herpes, ja vaikka huulessa olisi näppy, voi päässä olla isompikin vika.

(Ja edelleen, tuskin kukaan tahallaan tauteja hankkii, mutta ajattelemattomuuttaan, vahinkona, toisen valheitten takia, tai vaan ylimielisyyttään (eihän se mulle satu, -ennenkuin sattuu) ja kaikki on inhimillistä, mutta säästäkää itsenne, ja käyttäkää kortsua! Ei siitä tarvitse tulla aivokalvon tulehdusta ja siihen kuolla, että se vituttaa :) ?)

• herpestäKÖ?

Kiitos vastauksesta Nou Hätä, kyllä mä olen kokeillut noi mainitsemasi kaikki keinot jo ja gyne ennemminkin ehdotti vaivan nimeksi vulvodyniaa. Ihan maalaisjärjellä olen jo tuota Bepanthenia ja Ceridalia käyttänyt ja mitään stringejä en omista :) Pilleritkin lopetin vaivan takia ja myös muista syistä.. Kyllä mä olen läksyni tästä asiasta jo tehnyt. Siksi olinkin kiinostunut niistä OIREISTA lähinnä. Saman TIEDON olen kyllä lukenut netistä ja saanut muualtakin.
        Olen ihan aikuinen, omasta mielestäni järkevä ihminen, joka vain sattuu kärsimään elämää haittaavasta kivusta.Siksi tätä kyselen! Mutta kiitos kun viitsit kirjoittaa! :)
        Ps. en harrastele mitään irtosuhteita...

• Päälö
        nouuuuu hätä kirjoitti:

No kuule. Et sä sitä prosenttia muista, koska se on olematon ketkä herpeksestä on aivokalvon tulehdusta saanut, ja sukuelinherpeksen saaneista ei kukaan saa sitä aivokalvon tulehdusta: ota selvää asioista, niin ei tarvitse hysterisoida. Herpeksestä on levinnyt tulehdus pahasti silmän siis SILMÄN kautta, eli siis jostain syystä herpes on päässyt leviämään silmään. Ymmärrätkö? Ei se sieltä sukuelimistä itsestään aivoihin vaeltele. Käytä järkeäsi.
        Veressä se on ensitartunnassa, ei sen jälkeen.

Lisäksi se herpes, mikä aiheuttaa VESIROKON, niin että et tiennyt sitäkään, että se lasten iki-ihana vesirokko, minkä lähes jokainen on sairastanut, on herpeksen aiheuttama, mikä hemmetin zoster onkaan, on vaarallisin: aiheuttaa ruusua ja voi jälkitautina aiheuttaa ties mitä. Alahan hysteeriseksi nyt, voit vaikka heittäytyä vatsallesi ja alkaa parkumaan. Ehkä se helpottaisi? Sen jälkeen otat järjen käteen ja mietit taas uudelleen, että mitä kannattaa uskoa, miettiä, mistä ottaa tietoa, miten se tieto perustellaan, mikä sen tiedon tarkoitus on ja onko kaikki tieto tietoa ollenkaan.

Ei varmaan kukaan ole halunnut mitään herpestä, mutta ainakin miljoonalla se nyt on, että voit alkaa selibaattiin ihan suoriltaan, sulla on todella isot mahdollisuudet se saada: ja olla jo sen kantaja. (ehkä se oletkin sinä joka sitä levittelee tietämättään...)
        Huuliherpes on muuten vielä useammalla ja ne virukset on ihan oikeasti, ihan aidolla tiedolla, lähes indenttiset: niitten käyttäytyminen on oikeasti samanlaista, niitten tarttuminen on oikeasti samanlaista, niitten ainoa ero on pienet pintarakenne erot. Molemmat voivat "varastoitua" kumpaan päähän tahansa, vaikka yleisimmin ne jakavatkin niskan ja ristiselän alueen 1-2.

Ehkä sun todella kannattaa olla harrastamatta seksiä, jos asenne on tuollainen ja ihmissuhteet voit unohtaa. Niissä tulee nimittäin paljon pahempia tilanteita ja jopa sairauksia kun herpes: ja miten se suu sitten pannaan? Jopa sukuelimiltään ihminen voi sairastua muutenkin kuin sp-taudilla, sekä aivoiltaan.

Ei millään pahalla teitä hysteerisia, asioista tietämättömiä kohtaan, mutta valheitten levittäminen on rumaa: itsensä hysterisoiminen vaan tyhmää. Kuten sanottu, käyttäkää sitä kortsua, joku tuolla jo taas kertoo, ettei kortsu auta, mutta se auttaa! Käytä sinä myös e-pillereitä, se auttaa meitä muita. Jos sä jotenkin luulet olevasi joku saalis, niin voin kuule kertoa, että et olisi kelvannut ennen herpestä tolla typeryydellä, etkä kelpaisi sen jälkeenkään: katsos kun pahempiakin vikoja on kun herpes, ja vaikka huulessa olisi näppy, voi päässä olla isompikin vika.

(Ja edelleen, tuskin kukaan tahallaan tauteja hankkii, mutta ajattelemattomuuttaan, vahinkona, toisen valheitten takia, tai vaan ylimielisyyttään (eihän se mulle satu, -ennenkuin sattuu) ja kaikki on inhimillistä, mutta säästäkää itsenne, ja käyttäkää kortsua! Ei siitä tarvitse tulla aivokalvon tulehdusta ja siihen kuolla, että se vituttaa :) ?)

Vedä nyt ihmeessä henkeä välillä. Tuosta saarnaavasta kirjoitustyylistä päätellen sinulle ei tosi-asiat merkitse mitään vaan ainoastaan ne asiat jotka tukevat omaa agendaasi ja lievittävät omaa ahdistuneisuuttasi.
        Jospa vaikka muutaman linkin heittäisit ja sitten voisit myös lukea nämä linkit:

http://en.wikipedia.org/wiki/Epidemiology_of_herpes_simplex#cite_note-pmid12353183-1

http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/2882/36787/

http://www.hi.helsinki.fi/virus/hsv5.html

"Käytä sinä myös e-pillereitä, se auttaa meitä muita. Jos sä jotenkin luulet olevasi joku saalis, niin voin kuule kertoa, että et olisi kelvannut ennen herpestä tolla typeryydellä, etkä kelpaisi sen jälkeenkään: katsos kun pahempiakin vikoja on kun herpes, ja vaikka huulessa olisi näppy, voi päässä olla isompikin vika."

No nyt sulta meni viimeisetkin uskottavuuden rippeet.

• Päälö
        herpestäKÖ? kirjoitti:

Kiitos vastauksesta Nou Hätä, kyllä mä olen kokeillut noi mainitsemasi kaikki keinot jo ja gyne ennemminkin ehdotti vaivan nimeksi vulvodyniaa. Ihan maalaisjärjellä olen jo tuota Bepanthenia ja Ceridalia käyttänyt ja mitään stringejä en omista :) Pilleritkin lopetin vaivan takia ja myös muista syistä.. Kyllä mä olen läksyni tästä asiasta jo tehnyt. Siksi olinkin kiinostunut niistä OIREISTA lähinnä. Saman TIEDON olen kyllä lukenut netistä ja saanut muualtakin.
        Olen ihan aikuinen, omasta mielestäni järkevä ihminen, joka vain sattuu kärsimään elämää haittaavasta kivusta.Siksi tätä kyselen! Mutta kiitos kun viitsit kirjoittaa! :)

Jos asia tosiaan vaivaa ja haluat varmuuden ettei kipusi johdu ainakaan herpeksestä, voisit mennä PCR:testiin. Siis testiin ei välttämättä lähetetä julkisella puolella mutta joillakin yksityisillä lääkäriasemilla se saattaa olla saatavilla, tosin sitä ei erityisemmin mainosteta ja joudut itse hankkimaan siitä tietoa. Testi maksaa aika paljon.

Testi tehdään pumpulitikulla sivelemällä epäilyttävältä alueelta. Jos pumpulitikkuun jää edes vähän herpeksen DNA:ta, se näkyy positiivisena testituloksena eli testiin voi mennä silloinkin kun mitään rakkuloita ei ole ja se paljastaa ns. oireettoman erityksen.

Testin huono ja hyvä puoli on sen herkkyys. Huono puoli siksi, että näyte saastuu helposti jos vaikka näytteenottajalla on juuri ollut huuliherpes ja hän sattuu hönkäisemään pumpulitikkuun, niin se näkyy vääränä positiivisena. Eli näytteenottajalla on syytä olla käsineet ja hengityssuojain.

Jos käyt testissä muutaman kerran kipujen aikaan ja kaikki testitulokset ovat negatiivisia, niin sanoisin että voit olla aika varma sitä ettei sinulla ole herpestä ainakaan emättimessä.

• herpestäKÖ?
        Päälö kirjoitti:

Jos asia tosiaan vaivaa ja haluat varmuuden ettei kipusi johdu ainakaan herpeksestä, voisit mennä PCR:testiin. Siis testiin ei välttämättä lähetetä julkisella puolella mutta joillakin yksityisillä lääkäriasemilla se saattaa olla saatavilla, tosin sitä ei erityisemmin mainosteta ja joudut itse hankkimaan siitä tietoa. Testi maksaa aika paljon.

Testi tehdään pumpulitikulla sivelemällä epäilyttävältä alueelta. Jos pumpulitikkuun jää edes vähän herpeksen DNA:ta, se näkyy positiivisena testituloksena eli testiin voi mennä silloinkin kun mitään rakkuloita ei ole ja se paljastaa ns. oireettoman erityksen.

Testin huono ja hyvä puoli on sen herkkyys. Huono puoli siksi, että näyte saastuu helposti jos vaikka näytteenottajalla on juuri ollut huuliherpes ja hän sattuu hönkäisemään pumpulitikkuun, niin se näkyy vääränä positiivisena. Eli näytteenottajalla on syytä olla käsineet ja hengityssuojain.

Jos käyt testissä muutaman kerran kipujen aikaan ja kaikki testitulokset ovat negatiivisia, niin sanoisin että voit olla aika varma sitä ettei sinulla ole herpestä ainakaan emättimessä.

neuvosta! :) Tää oli ihan uusi juttu mulle! Kipu haittaa kyllä mun elämää tällä hetkellä aika paljon.. Mutta kiitti tosiaan, täytyy alkaa selvittämään tota juttua! :)

• labbis.
        herpestäKÖ? kirjoitti:

neuvosta! :) Tää oli ihan uusi juttu mulle! Kipu haittaa kyllä mun elämää tällä hetkellä aika paljon.. Mutta kiitti tosiaan, täytyy alkaa selvittämään tota juttua! :)

mene verestä otettavaan vasta-ainetestiin?

• nouuuu hätä
        Päälö kirjoitti:

Vedä nyt ihmeessä henkeä välillä. Tuosta saarnaavasta kirjoitustyylistä päätellen sinulle ei tosi-asiat merkitse mitään vaan ainoastaan ne asiat jotka tukevat omaa agendaasi ja lievittävät omaa ahdistuneisuuttasi.
        Jospa vaikka muutaman linkin heittäisit ja sitten voisit myös lukea nämä linkit:

http://en.wikipedia.org/wiki/Epidemiology_of_herpes_simplex#cite_note-pmid12353183-1

"Käytä sinä myös e-pillereitä, se auttaa meitä muita. Jos sä jotenkin luulet olevasi joku saalis, niin voin kuule kertoa, että et olisi kelvannut ennen herpestä tolla typeryydellä, etkä kelpaisi sen jälkeenkään: katsos kun pahempiakin vikoja on kun herpes, ja vaikka huulessa olisi näppy, voi päässä olla isompikin vika."

Kuules nyt höpöttäjä, kyllä sulla on linkkejä, mutta kun mä olen keskustellut ihan oikean lääkärin ja viruksiin ja bakteereihin erikoistuneen ihmisen kanssa. Sä voit laittaa miljoona linkkiä ja vääntää omaa asiaasi miten haluat, mutta kuule, mä satun tietämään mistä mä puhun, koska olen ihan oikeassa elämässä ottanut selvää. Miksi? Siksi, että asioista liikkuu ristiriitaista ja jopa hysteerista tietoa, siksi, että juurikin tällainen lietsonta on hanurista. Kyllä, mä ymmärrän näitten oikeitten valistajien (mihin sä et todellakaan kuulu) pointin, mutta sori vaan, kaikki ei silti ole totta.

Ai että multa menee uskottavuus sen takia, että mun mielestä asennevamma on vammoista pahin? No kuule, ei sen sunkaan uskottavuutes kympin luokkaa ole, että pidä ihan itselläsi vaan.
        Mun mielestä semmoinen että jaetaan ihmisiä ihmisinä joihinkin syrjittäviin ryhmiin on jotain sellaista, että päässä täytyy olla vikaa, levitellään omia luuloja joistain aivokalvon tulehduksista ja ihan niinkuin suurinpiirtein herpeksen kantajat tappaisi muita ihmisiä!! Haloo, liikkuuko siellä yläpäässä mitään? Mä en todellakaan huolisi sellaista ihmistä, en herpeksellä enkä ilman. Typeryys ja asennevamma on todella huono yhdistelmä.

Edelleen, kukaan ei halua sukupuolitauteja ja minähän se tässä siihen kondomin käyttöön olen kehoittanut, asiallisesti ja tietopohjalta, toisin kuin esim. sinä, asiattomasti ja pelkän "nettitiedon" ja valistuksen varassa, mutta hei, ehkä sulla on sulle itsellesi kovakin uskottavuus.
        Edelleen, suosittelen käyttämään kaikkia mahdollisia ehkäisymenetelmiä, älä vaan lisäänny. Kasva vaikka ensin sellainen 15 vuotta. Ja elä se aika selibaatissa: ettei tule turhia riskejä. Kato, jossainhan on lukenut sekin, että neitsytkin voi tulla raskaaksi. Oisko sulla siihen linkkiä laittaa?

• halojaa???
        Päälö kirjoitti:

Joo ja se, että keksit juttuja omasta päästäsi taitaa olla sen testin huonoin puoli. Rahallahan saa kaikkea, mutta kannattaako kaikkia sekopäitä netissä kuunnella?

"Jos käyt testissä muutaman kerran kipujen aikaan ja kaikki testitulokset ovat negatiivisia, niin sanoisin että voit olla aika varma sitä ettei sinulla ole herpestä ainakaan emättimessä."

Ihan sanot vai? Ettei ois taas ammattilainen liikenteessä!!!
        Tosi hassua on se, että yksikään ammattilainen ei todellakaan tuollaista testiä otata. Outoa...

Kyllä kuule päälö sun kannattas laittaa noi rahat sen yläpään hoitoon.

• +0p9uoigyjh
        herpestäKÖ? kirjoitti:

Älä nyt vitussa kuuntele jotain päälöä netissä, kun tuollaista testiä ei oteta vitun missään oikeasti ammattilaisten toimesta.
        Koska sä olet oikeasti kuullut tällaisesta testistä tai tarpeesta siihen herpeksen takia:
        "Testin huono ja hyvä puoli on sen herkkyys. Huono puoli siksi, että näyte saastuu helposti jos vaikka näytteenottajalla on juuri ollut huuliherpes ja hän sattuu hönkäisemään pumpulitikkuun, niin se näkyy vääränä positiivisena. Eli näytteenottajalla on syytä olla käsineet ja hengityssuojain."

Päälö on todella päälö. Muutenkin... DNA-tutkimuksia herpeksen takia, kun se on 25% kakkosena ja jopa 80%lla ykkösenä? Mietipä taas hetki, kenen kanssa keskustelet. Miksei ihmeessä tehdä yleisellä puolella jatkuvasti dna-testejä? Mikähän siinä on.

Kyllä tässä maailmassa kaikkea myydään, mutta mä veikkaan että saat et-niin-kovin-yllättävää-vastausta, kun menet tuollaisesta testistä kertomaan vaikka sp-polille, että miten ois, ja voisitteko sitten pitää hengityssuojaa, kun teette sen dna-testin, ettei hengityksen mukana sitä herpes-virusta siirry...

Yleeensä muuten noi dna-tutkimukset on aika edullisia, mä laitan nyt sulle tähän hiv:stä tuosta samasta testistä, periaate on aivan sama, ja näät, mitä se oikeasti tarkoittaa:
        "Pcr-testi on veritutkimusmenetelmä, jolla tutkitaan esim. hi-viruksen perimäaineksen määrää veren plasmassa. Viruksen RNA:ta geenimonistetaan ja tulokseen saadaan viruksien määrä veressä, viruspitoisuus. Näyte 1 kk riskitilanteesta kertoo vain, ettei näytteestä saatu hi-virusta esiin. Aikuisilla ko.testin käyttöä ainoana testinä tartunnan toteamiseen ei suositella. Luotettavan \"ei tartuntaa\"- vastauksen saamiseen on edelleen vasta-ainetesti paras niin testin saatavuuden, hinnan kuin luotettavuudenkin suhteen. Testaus 3 kk kuluttua riskitilanteesta."

Muitakin dna-tutkimusmenetelmiä on, mutta pcr-testi on siis VERItutkimusmenetelmä... Ja että kun haluaa oikein tietää, niin tässäkin vasta-aine-testi on edelleen paras kaiken kannalta.
        Mitä joku labbis ehdottikin: mutta vasta-ainekoe ei edelleenkään kerro MISSÄ kannettu virus sijaitsee herpeksen ollessa kyseessä. Että se siitä avusta.

• nouuuu hätä
        herpestäKÖ? kirjoitti:

Joo, en mä ole sua lapseksi väittänytkään, ja OIREISTA mä myös kerroin, sekä muuta TIETOA ihan sillä, kun en lue ajatuksia: ois tietysti pitänyt. Tsori.
        Ensi kerralla lupaan, etten varmuuden vuoksi kirjoita mitään ylimääräistä tietoa, joka ehkä saattaisi kiinnostaa jotain muutakin, joka painiskelee saman ongelman kanssa.
        Minä en taas kuulu ihmisryhmään, jota sinänsä kiinnostaa miten sä seksiä harrastat, irtosuhteina vai ei, että ei ole mitään merkitystä mulle. Mä en pidä sua tippaakaan huonompana enkä parempana sen takia. Ei tule pisteitä, jos ei menekään :)

Sen lisään, vaikka ehkä mun nyt pitäisi tietää, että oletko sä mahdollisesti tämänkin maalaisjärjellä tajunnut, mutta muitakin ihosairauksia on olemassa, kun herpes: herpeksen tullessa iholle tulee aina intensiivinen kutina. Siis kipu ei ole se juttu, kun ei ole haavaumia,vaikka tämänhän sä jo tiedät, kun olet netistä tietoa niin kovin hankkinut, mutta jos homma on todella se, että sulla iho on kipeä, on syynä tod.näk. joku muu. Eli rakkuloita ja haavaumia ei aina tule, mutta intensiivinen kutina/ihoärsytys kyllä. Volvodynia joo, todennäköisemmin, kun herpes. Sä todennäköisesti vain tuhlaat aikaasi ja rahaasi siihen herpes-korttiin, mutta omapa on aikasi ja jos ylimääräistä rahaa on, niin mikäpä siinä!
        No, ehkä sä keksit, joku päälö jo näytti tuolla dna-testejäkin ehdottavan: ehkä kannattaa tosiaan hankkia se TIETO jostain muualta, kun netistä.

Toivottavasti saat jostain apua.

• nouuuu hätä
        Päälö kirjoitti:

Ai niin, kannattaisi lukea omat linkkinsä.

• herpestäKÖ?
        nouuuu hätä kirjoitti:

Joo, en mä ole sua lapseksi väittänytkään, ja OIREISTA mä myös kerroin, sekä muuta TIETOA ihan sillä, kun en lue ajatuksia: ois tietysti pitänyt. Tsori.
        Ensi kerralla lupaan, etten varmuuden vuoksi kirjoita mitään ylimääräistä tietoa, joka ehkä saattaisi kiinnostaa jotain muutakin, joka painiskelee saman ongelman kanssa.
        Minä en taas kuulu ihmisryhmään, jota sinänsä kiinnostaa miten sä seksiä harrastat, irtosuhteina vai ei, että ei ole mitään merkitystä mulle. Mä en pidä sua tippaakaan huonompana enkä parempana sen takia. Ei tule pisteitä, jos ei menekään :)

Sen lisään, vaikka ehkä mun nyt pitäisi tietää, että oletko sä mahdollisesti tämänkin maalaisjärjellä tajunnut, mutta muitakin ihosairauksia on olemassa, kun herpes: herpeksen tullessa iholle tulee aina intensiivinen kutina. Siis kipu ei ole se juttu, kun ei ole haavaumia,vaikka tämänhän sä jo tiedät, kun olet netistä tietoa niin kovin hankkinut, mutta jos homma on todella se, että sulla iho on kipeä, on syynä tod.näk. joku muu. Eli rakkuloita ja haavaumia ei aina tule, mutta intensiivinen kutina/ihoärsytys kyllä. Volvodynia joo, todennäköisemmin, kun herpes. Sä todennäköisesti vain tuhlaat aikaasi ja rahaasi siihen herpes-korttiin, mutta omapa on aikasi ja jos ylimääräistä rahaa on, niin mikäpä siinä!
        No, ehkä sä keksit, joku päälö jo näytti tuolla dna-testejäkin ehdottavan: ehkä kannattaa tosiaan hankkia se TIETO jostain muualta, kun netistä.

Toivottavasti saat jostain apua.

Onko sulla se herpes? Kun lähinnä tässä kyselin niitä oireita niiltä joilla on ollut OIREITA!!! ja nimenomaan sellaisia "epätyypillisiä". Ja sori nyt jos yritän täältä löytää jotain apua omaan henkilökohtaiseen ongelmaani kyselemällä jos toiset ovat kärsineet samasta/vastaavasta ongelmasta. Sehän täällä on vissiin ideana kun tää on keskustelupalsta! :) Mä tiedän että on muitakin ihosairauksia, mutta olen jo kortisonivoidekuureja käyttänyt ja niistä apua ei ollut. Kipu on ehkä väärä sana kuvaamaan oirettani.. oikeampi olisi ehkä polttelu. No mut ihan sama, tällästä täällä.. Mä taas kuulun siihen ihmisryhmään ketä kiinnostaa oma terveys ja mahdolliset sairautensa. Koska jos tää on herpestä, haluan siihen lääkityksen (joo tiedän, että se ei paranna!) koska tää haittaa mun elämää. Oireilua on joka kuukausi, välillä useamminkin...

Tää on eka ja varmaan vika kerta kun täältä mitään apua/tietoa etsin, täällä tuntuu olevan pääasiana oman paremmuutensa todistelu ja kinaaminen ruudun välityksellä. Eikö oikeasta elämästä löydy tappelukavereita vai eikö siellä uskalleta huudella toiselle niin vapaasti kun täällä. Tää oli ihan yleisesti sitten!

Kiitos!

• jytuy
        herpestäKÖ? kirjoitti:

Onko sulla se herpes? Kun lähinnä tässä kyselin niitä oireita niiltä joilla on ollut OIREITA!!! ja nimenomaan sellaisia "epätyypillisiä". Ja sori nyt jos yritän täältä löytää jotain apua omaan henkilökohtaiseen ongelmaani kyselemällä jos toiset ovat kärsineet samasta/vastaavasta ongelmasta. Sehän täällä on vissiin ideana kun tää on keskustelupalsta! :) Mä tiedän että on muitakin ihosairauksia, mutta olen jo kortisonivoidekuureja käyttänyt ja niistä apua ei ollut. Kipu on ehkä väärä sana kuvaamaan oirettani.. oikeampi olisi ehkä polttelu. No mut ihan sama, tällästä täällä.. Mä taas kuulun siihen ihmisryhmään ketä kiinnostaa oma terveys ja mahdolliset sairautensa. Koska jos tää on herpestä, haluan siihen lääkityksen (joo tiedän, että se ei paranna!) koska tää haittaa mun elämää. Oireilua on joka kuukausi, välillä useamminkin...

Tää on eka ja varmaan vika kerta kun täältä mitään apua/tietoa etsin, täällä tuntuu olevan pääasiana oman paremmuutensa todistelu ja kinaaminen ruudun välityksellä. Eikö oikeasta elämästä löydy tappelukavereita vai eikö siellä uskalleta huudella toiselle niin vapaasti kun täällä. Tää oli ihan yleisesti sitten!

Kiitos!

"Nukleiinihapon osoitus (PCR) eli geenimonistus perustuu etsittävän nukleiinihappojakson monistamiseen. Menetelmää voidaan käyttää sekä DNA- että RNA-viruksille. PCR:llä voidaan etsiä tiettyjä, määriteltyjä viruksia tai virusryhmiä kerrallaan näytteestä (esim. herpes simplex- enterovirukset). PCR-menetelmän tärkein ominaisuus on suuri herkkyys. Esimerkiksi herpes simplex-virus-PCR:n detektioherkkyys on yksi infektoiva viruspartikkeli 100 mikrolitrassa likvoria. Testin herkkyyden vuoksi on näytteitä otettaessa ja analysoitaessa noudatettava poikkeuksellista varovaisuutta kontaminaation torjumiseksi. Näytteen ottajasta tai muualta ympäristöstä saattaa näyteputkeen kulkeutua viruksia. Siksi näytteet pitää ottaa puhtaisiin kertakäyttöputkiin tutkimuskäsineet kädessä ja hengityssuojus kasvoilla. Positiivinen PCR-testin tulos annetaan lausuntona puhelimitse ja kirjallisesti."

http://www.med.utu.fi/ylab/ohjeita/tutkimusmenetelmat/Tutkimusmenetelmat.pdf

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3130
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2894
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2326
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1316
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1083
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe