Kävin koeajamassa Automaassa ko. pirssiä. Myyjä sanoi tämän mallin olevan Pögötin myydyin malli (?).
Kysyin siinä sitten takuusta ja huoltoväleistä. Myyjä kertoi seuraavaa.
- Normaalia huoltoväliä ei osannut sanoa. Kertokaa mikä se on.
- Takuun aikana (2vuotta ilman km-rajaa) auto pitää käyttää 15tkm välein huollossa joka kustantaa n. 350€.
Herranenaika!!!! Mulla tulee vuodessa 45tkm mittariin niin pitäiskö sitä sitten kiikutella auto olemattomaan huoltoon 4kk:n välein ja kahdessa vuodessa rahaa palaisia semmoset 2100€!!!! Tarjottu autokin ois kustantanut jo 31k€!!!
Aivan järjentön väite myyjältä vai onko tämä joku erittäin huono ranskalainen vitsi?!?!
3008 ja takuuajan huollot
10
7771
Vastaukset
vitsi vaan myyjien keksintö pelotella auton omistajaa. Toi on ihan yleinen väittämä, "takuu edellyttää auton käyttämistä jälleenmyyjän huollossa". Yks suurimpia kusetuksia. Se on herttasen sama kuka tai missä ne huollot on tehty jos ne vaan on huolto ohjelman mukaan suoritettu.
Just tossa laskekskelin niin mulla on ollut 6 uutta autoa. Ja niissä mitä ihmeellisempiä "takuu ehtoja". Sellanenkin tapaus että 4 vuotta vanhasta, olikohan sillä ajettu 80000 km halkesi kansi. Meni takuuseen vaikka autolla oli alunperin 1 vuoden takuu. Oli tiedossa että vika oli yleinen kyseisessä mallissa. Takuun piiriinhän se ei kuulunut mutta Suomessa kun on olemassa myyjällä (elinkeinon harjoittajalla) virhe vastuu. Jos tuote on.... katso linkki http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/4f7dcd4a-c9ed-4dd6-adc3-c6bfd79fc721.aspx
Voithan tietty Kuluttajavirastosta vielä tarkentaa jos asia jää vaivaamaan.
Maahantuojahan voi antaa autolle vaikka 500 000 km / 20 v takuun, ei siinä mitään rikosta tapahdu. Olis vaan hemetin hyvä mainos kun kaikki sokeena uskoo näin olevan. Yleisesti kun ymmärretään et takuu koskee kaikkia korjauksia sen voimassa olo aikana. Huomiotta vaan jää ettei mikään takuu korvaa normaalista kulumisesta, materiaalin väsymisestä, ulkoisesta syystä yms johtuvia korjauksia. Eli tosi tilanteessa se kuluttaja jää melkosen heikoille.
Tälle eräälekin merkille kun luvataan 7 vuoden takuu, oho. Entäs jos sillä ajetaan vaikka toi 45000 km vuodessa. Todellisuudessa takuu loppuu kolmessa vuodessa kun kilometrit tulee täyteen, mutta eipä sitä juuri missään selkeästi kerrota. Käytännössä siinä ei enään pitkään aikaan ole tehty mitään takuu korjauksia. Rajahan se on raudallakin mitä se oletetusti kestää.
Eli onko tuote huonompi mitä yleisesti voidaan odottaa.- kuulostaa
perin oudolta kuulostaa, jos myyjä ei tiedä huolto-ohjelmista., kun ne ovat Peugeotinb nettisivuilla kaiken kansan kuettavina: http://www.peugeot.fi/myynti_ja_palvelut/huolto/huolto-ohjelmat
Huoltovälit ovat takuuaikana ihan samat kuin takuun jälkeenkin.
Peugeotin yleisen huolto-ohjelman mukaisesti (jonka pitäisi päteä myös 3008:aan) bensiinimoottorisiille tehdään B-huolto 30 tkm:n tai 12 kk:n välein ja C-huolto 60 tkm:n välein. 1,6 HDi:lle tehdään A-huolto 15 tkm:n tai 12 kk:n välein, 2.0 HDi:lle 20 tkm:n tai 12 kk:n välein, kummallekin dieselille C-huolto bensiinimoottoristen tapaan 60 tkm:n välein.- 3008
3008:ssa on huoltotarpeen ilmaisin joka kertoo km-määrän seuraavaan huoltoon. Näkyy olevan luokkaa 14000 - 16000km tuo huoltoväli
- Ei nyt sitten
3008 kirjoitti:
3008:ssa on huoltotarpeen ilmaisin joka kertoo km-määrän seuraavaan huoltoon. Näkyy olevan luokkaa 14000 - 16000km tuo huoltoväli
ajan lähes 60 tkm vuodessa, joten pysyttelen folkkarissa...
- FSI voimaa!!!!
Ei nyt sitten kirjoitti:
ajan lähes 60 tkm vuodessa, joten pysyttelen folkkarissa...
ei mikään pösö kulje 15tkm kilometriä ilman ns "välihuoltoa" enempi ne korjaamolla makaa ku liikkeellä ovat
- kokemusta on
FSI voimaa!!!! kirjoitti:
ei mikään pösö kulje 15tkm kilometriä ilman ns "välihuoltoa" enempi ne korjaamolla makaa ku liikkeellä ovat
no ostelepa vain super kalliita erikois long life öljyjä fokkariisi. Ja lisää koko huoltovälin aina muutaman tuhannen välein sitä öljyä lisää kun kone syö sitä. Siksipä uutena mukaan tuleekin öljypönttö että pääsee rytmiin mukaan. Ja tällä lisäyskonstilla on myös saatu aikaan ne pitkät öljynvaihtovälit, öljy kun vaihtuu tällä konstilla pakoputken kautta. Ja omistaja maksaa, hienoin keksintö rahastaa tällainen "välihuolto".
- Anonyymi
FSI voimaa!!!! kirjoitti:
ei mikään pösö kulje 15tkm kilometriä ilman ns "välihuoltoa" enempi ne korjaamolla makaa ku liikkeellä ovat
No mulla jälleen ajettu 20tkm pösöllä 3008, 2019, eikä kyl vieläkään ilmoitellut et mitään huoltoa tarvii tehdä ja öljyäkin moottorissa just ku pitääkin. On kyl ollu huolettomia kilometrejä...
- XUD9TE
Olen ollut korjaamolla töissö 1969 lähtien. Silloin oli huoltoväli 2500 km. Nykyisin 15.000 - 45.000 km! On siis vissi ero!
Yleensä autojen huoltoväli on 15.000 km - 30.000 km tai kerran vuodessa. On tärkeää huollataa autoa, ajaa sitten 15000 km tai 45000 km vuosi. Öljy- ja polttoainelaatu (tämä tuleva 10-pensa voi muuttaa huoltoväliä. Tulen itse tankkaamaan 98. Ei kukaan tiedä mikä vaikutus 10:llä on koneelle/polttoainejärjestelmälle. Korroosio!!??) on parantunut vuosien aikana. Myöskin metallimateriaalit ovat kestävimpiä. Tästä syystä on huoltoväli kasvanut.
Myös määrätyt huoltotoimeenpiteet ovat tärkeitä suorittaa takuun jatkumisen vuoksi. On huomioitava koritakuu (10 vuotta). Esimerkiksi takuu voi raueta jos ei koritarkastusta ole suoritettu säännöllisesti. Turhaa sitä kuluttaja-asiamiehelle jälkeenpäin on itkeä takuuaikana jos ei huoltoja ole säännölisesti tehty. Myös se, missä huollon on suorittanut. Ns. nyrkkipajan huoltoleima ei ole loppupelissä hyväksi huoltokirjassa, koska ne eivät tiedä mitä tai miten huolto suoritetaan. Nykyään monessa merkissä on ns. sähköinen huoltokirja. Se jo estää tekemään huollon ei valtuutetulla korjaamolla. Tehdas takuun antaa ja se myös vaatii omistajalta määrättyjä toimeenpiteitä!
Sinun tulevassa pösössäsi huoltoväli on 30000 km/vuosi. Kumpi aikaisemmin täyttyy.- huoltotarve
Huoltotarpeen ilmaisin kertoo koska 3008 pitää huoltaa.
Eka "huolto" oli 16000 paikkeilla ja silloin koneeseen vaihdettiin öljyt. Nyt odotellaan jos vaikka 30000 km jälkeen tulis tarve ekaan ihan oikeeseen huoltoon. Ja rahaa on siis tähän mennessä palanut kokonaista 150 egee tohon öljynvaihtoon.
Huoltokirja kehoittaa muuten tarkkailemaan öljytasoa kuukausittain. Vielä en ole lisännyt tippaakaan. - lisää dieseliä
huoltotarve kirjoitti:
Huoltotarpeen ilmaisin kertoo koska 3008 pitää huoltaa.
Eka "huolto" oli 16000 paikkeilla ja silloin koneeseen vaihdettiin öljyt. Nyt odotellaan jos vaikka 30000 km jälkeen tulis tarve ekaan ihan oikeeseen huoltoon. Ja rahaa on siis tähän mennessä palanut kokonaista 150 egee tohon öljynvaihtoon.
Huoltokirja kehoittaa muuten tarkkailemaan öljytasoa kuukausittain. Vielä en ole lisännyt tippaakaan.dieseleitä merkistä riippumatta, niissä saattaa helposti käydä niin, että moottoriöljy pyrkii mieluumminkin lisääntymään mukana tällöin diesel-polttoainetta. Liika alkaa aiheuttaa sekin ongelmia mm. palaa ja näkyy savuttamisena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384178- 892029
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152011Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi591643Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541462Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341427VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001338- 741246
- 981161
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070