Jumalan testaus

Rompix

Käsittääkseni kristityt eivät saa testata tai koetella Jumalaa. Tämä tulee usein esiin esimerkiksi rukoilujen tehon mittauksen yhteydessä tai ihmeparannusten tilastoinnissa. Jos esimerkiksi rukoilua lähdetään testaamaan ja tutkimaan Jumala ei lähde leikkiin mukaan ja tuloksia ei saada. Eikös niin?

Toimisiko tämä homma toisin päin? Voiko rukoilun vaikutuksen estää tutkimalla, tekemällä muistiinpanoja ja analysoimalla vaikutuksia? Jos tämä toimii, niin uskovaisten rukouksia voisi ulkopuolinen mitätöidä kirjaamalla ne ylös ja seuraamalla vaikutuksia... onko muiden rukoilun tutkiminen langaton palvelunestohyökkäys?

8

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teretulemast!

ateistit istumaan kirkkoihimme muistiinpanovälineet ja äänityslaitteet mukananne kun olemme rukoilemassa. Yksi teistä yritti, Foulheart, mutta kaveri ei päässyt alkua pitemmälle ja on hävinnyt kuvioista.

• Rompix

Mutta periaatteessa homma toimisi ja jokaisen rukouksen voi halutessaan estää myös ulkopuolinen?

• -

-

• tee omia testejä

Miksi et yksinkertaisesti lue uskoon tulleiden todistuksia, ja tee niistä tutkimustuloksia? Jolleivät ne sinulle kelpaa, niin mikäs sitten kelpaisi?

• jkkhjlnk.mk-

"Miksi et yksinkertaisesti lue uskoon tulleiden todistuksia, ja tee niistä tutkimustuloksia?"
        Ensimmäinen mikä pitäisi tutkia on onko mikään "todistuksista" totta.

• Rompix

Subjektiiviset kuulopuheet ei oikein vakuuta. Mikä taas vakuuttaisi olisi esimerkiksi sairaalallinen amputoituja potilaita joista ottaisi valokuvat rukoiltaessa ja sitten vaikka viikon päästä sama porukka tulisi esittelemään toimivia raajojaan.

Mutta tässä ei nyt ollut se pointti se itse testaus ja mikä vakuuttaa tai mikä ei, vaan se, että voiko kolmas osapuoli vaikuttaa rukoilun tulokseen mittaamalla sitä.

• koetella. Hän antaa itse siihen luvan. Kun kristitty luovuttaa rahapussinsa Jumalalle, niin voidaan sanoa, että tämä kristitty on tullut oikeasti uskoon. Raamatussa on kerrottu tästä tavasta koetella Jumalaa Malakian kirjassa 3.luku, jakeet 6-12. Siinä jatkossa kerrotaan sitten, mikä ero on uskovan ja ateistin välillä. Mielenkiintoista luettavaa, suosittelen :)

• .

.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      158
      1997
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1926
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      120
      1350
    4. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1342
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      Kreationismi ja älykäs suunnittelu
      431
      1191
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      64
      923
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      861
    8. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      856
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      221
      741
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      337
      707
    Aihe