Käsittääkseni kristityt eivät saa testata tai koetella Jumalaa. Tämä tulee usein esiin esimerkiksi rukoilujen tehon mittauksen yhteydessä tai ihmeparannusten tilastoinnissa. Jos esimerkiksi rukoilua lähdetään testaamaan ja tutkimaan Jumala ei lähde leikkiin mukaan ja tuloksia ei saada. Eikös niin?
Toimisiko tämä homma toisin päin? Voiko rukoilun vaikutuksen estää tutkimalla, tekemällä muistiinpanoja ja analysoimalla vaikutuksia? Jos tämä toimii, niin uskovaisten rukouksia voisi ulkopuolinen mitätöidä kirjaamalla ne ylös ja seuraamalla vaikutuksia... onko muiden rukoilun tutkiminen langaton palvelunestohyökkäys?
Jumalan testaus
8
130
Vastaukset
- Teretulemast!
ateistit istumaan kirkkoihimme muistiinpanovälineet ja äänityslaitteet mukananne kun olemme rukoilemassa. Yksi teistä yritti, Foulheart, mutta kaveri ei päässyt alkua pitemmälle ja on hävinnyt kuvioista.
- Rompix
Mutta periaatteessa homma toimisi ja jokaisen rukouksen voi halutessaan estää myös ulkopuolinen?
- -
-
- tee omia testejä
Miksi et yksinkertaisesti lue uskoon tulleiden todistuksia, ja tee niistä tutkimustuloksia? Jolleivät ne sinulle kelpaa, niin mikäs sitten kelpaisi?
- jkkhjlnk.mk-
"Miksi et yksinkertaisesti lue uskoon tulleiden todistuksia, ja tee niistä tutkimustuloksia?"
Ensimmäinen mikä pitäisi tutkia on onko mikään "todistuksista" totta. - Rompix
Subjektiiviset kuulopuheet ei oikein vakuuta. Mikä taas vakuuttaisi olisi esimerkiksi sairaalallinen amputoituja potilaita joista ottaisi valokuvat rukoiltaessa ja sitten vaikka viikon päästä sama porukka tulisi esittelemään toimivia raajojaan.
Mutta tässä ei nyt ollut se pointti se itse testaus ja mikä vakuuttaa tai mikä ei, vaan se, että voiko kolmas osapuoli vaikuttaa rukoilun tulokseen mittaamalla sitä.
koetella. Hän antaa itse siihen luvan. Kun kristitty luovuttaa rahapussinsa Jumalalle, niin voidaan sanoa, että tämä kristitty on tullut oikeasti uskoon. Raamatussa on kerrottu tästä tavasta koetella Jumalaa Malakian kirjassa 3.luku, jakeet 6-12. Siinä jatkossa kerrotaan sitten, mikä ero on uskovan ja ateistin välillä. Mielenkiintoista luettavaa, suosittelen :)
- .
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1581997
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131926- 1201350
- 981342
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4311191- 64923
- 49861
- 50856
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä221741Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa337707