toisista selän takana paskan puhuminen

lappu ja luukku

Onko selän takana puhuminen varma tunnusmerkki narsistista vai syyllistyykö siihen myös terveemmät ihmiset?

80

6300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puskapaska

      Mene kotia kasvamaan.

      • puskapaska

        Yritätsä iskee mua?
        Mee ettiin joku puuhevonen itelles.


      • puskapaska

        Mä en ala sun horoks, BIaaaaAAATCH!!!!
        sairas palsta, Meen nukkuu.


    • lottamari_1

      Ei, mutta jos tuut puhumaan naaman eteen, niin kuuluu vähän paremmin ja sanoista saa selvää paremmin.

    • narsukätköntunnistin

      ei selän takana puhuminen vaan sanotaanko joka asiaan puuttuminen ja suorastaan vittuilu seläntakana!!!

      • hellureihellu

        Panettelu, väärän valan vannominen kaikki tuo on ympäristön manipuloimista uhria vastaan.
        Kuulijat ovat yhtälailla uhreja kuin se haukuttu uhrikin koska kuulijalla ei välttämättä ole minkäänlaista tietoa henkilöstä jota hänelle haukutaan.


      • totuus vai valhe
        hellureihellu kirjoitti:

        Panettelu, väärän valan vannominen kaikki tuo on ympäristön manipuloimista uhria vastaan.
        Kuulijat ovat yhtälailla uhreja kuin se haukuttu uhrikin koska kuulijalla ei välttämättä ole minkäänlaista tietoa henkilöstä jota hänelle haukutaan.

        Miksi uskoa huhupuheita ottamatta selvää asioista? En ole koskaan ymmärtänyt eikä kiinnosta toisten ihmisten asiat jos joku tulee juoruamaan. Eri juttu jos kuulee asianomaiselta itseltään jotain.


      • Anonyymi
        hellureihellu kirjoitti:

        Panettelu, väärän valan vannominen kaikki tuo on ympäristön manipuloimista uhria vastaan.
        Kuulijat ovat yhtälailla uhreja kuin se haukuttu uhrikin koska kuulijalla ei välttämättä ole minkäänlaista tietoa henkilöstä jota hänelle haukutaan.

        Joskus on niinkin että kuulija tietää toisen valehtelijan taidot ja silti uskoo ihmistä joka on tunnettu valehtelija.
        Tavallisesti sen pahan puhumisen huomaa se josta puhutaan , tavalla tai toisella. Silloin on. Viisasta lopettaa ystävyys sellaisen ihmisen kanssa , koska hän ei tule koskaan lopettamaan valheitaan.


    • Pohdiskelua

      Puhua toisista ns. paskaa. Vain sen saa puhua mikä on todellista ei arvailla asioita ja puhua niitä itselleen parhaaksi. Jos on joutunut huonon kohtelun kohteeksi TODISTETTAVASTI siitä voi puhua se ei ole panettelua vain tosiasioiden kertomista. Kysymys kuuluu tietenkin että miksi puhua toisista jotain mikä ei ole totta johtunee kertojan huonosta itsetunnosta ja kateudesta. Tai yksinkertaisesti ei päässä liiku muuta kuin ns. muut ihmiset. Tyhjät kallonat kolisee :)

      • ip skannaus

        niinpä... ota opiksesi jatkuva paskanpuhuja ;)


      • IP IP IP IP IP IP
        ip skannaus kirjoitti:

        niinpä... ota opiksesi jatkuva paskanpuhuja ;)

        Et voi itse skannata kenenkään Ip:tä. Älä yritäkään vedättää.


      • Anonyymi

        Se todellisuuksiin ehkä nähdään minin eri silmin ja koetaan , olen nähnyt sellaisenkin tapauksen kerran elämässäni .


    • korpelal

      se joka muita haukkuu, niin itse on, joten ne jotka todella tekee sitä, niin niillä on niin huono itsetunto.....
      Jostainhan se ilo pitää hakea

      • Asialinjoilla

        No huh huh.

        On täällä vissiin aikamoisia enkeleitä kirjoittelemassa. Ette puhu kenestäkään kenellekkään heidän tietämättään?

        Itse sanon saman kasvotusten kuin selänkin takana. En tiedä peseekö se käteni, mutta jokaisella on näin mahdollisuus korjata jos teen asiavirheen.

        Näin toki ärsytän ihmisiä tarpeetta ja pilaan ihmissuhteitani. Jotkut vahvat arvostavat, jotkut heikot loukkaantuvat. Tähän asti toiminut oikein hyvin. Monet puhuvat seurauksena selän takana, puhumatta minulle samoja asioita, mutta se on heidän heikkoutensa, jos tarvitsee hovin kuuntelemaan ja korjaamaan itsetuntoaan.


      • Kyllästynyt1234

        Myös se että sinusta puhutaan ilman että tiedät mistä on kyse on aika lailla paskan puhumista.


    • Paskan puhuminen? Riippuu siitä mitä tarkoitetaan paskan puhumisella. Niillä on mielestäni melkoisia eroja. Saapasjalkanarsisti puhuu paljon paskaa. Kaikista mielestään sen ansaitsevista. Perättömiä, itserakennettuja juttuja. Se on paskan puhumista pahimmillaan.

      Sitten on sellaista paskan puhumista, millä vatuloidaan asioita ja ihmisten tekemisiä ja motiiveja. Jotkut sattavat kutsua sitä juoruiluksi. se ehkä on tarpeetonta mutta joillekin siten hyvinkin tarpeellista, onhan tuokin eräs oman egon kehittämisen paikka. Se on paskan puhumista parhaillaan.

      Kolmantena nimeäsin vielä tämän ihmisten toimien arvuuttelun ja syyseuraussuhteiden käsittelyn. Sellaista paskan jauhantaa, jossa mietitään erilaisia ratkaisuja kysymyksiimme. Mutta mielestäni se voi olla hyvinkin terveellistä. Avata silmämme erilaisille vaihtoehdoille ja ottaa opiksi niistä. Ehkä. Se on paskan puhumista kehittyäkseen.

      • Huomaan olevani samaa mieltä kanssasi. En kyllä kehtaa nyt sanoa mitään, mutta olisi montakin esimerkkiä lisättävänä tähän. Kai sekin tavallaan on sitten sitä itseään...jauhantaa... ;)


      • M.B.

        Ootte te ihanii .. :D


      • M.B. kirjoitti:

        Ootte te ihanii .. :D

        Eikun ME ollaan !! :D


      • M.B.
        elisakettu kirjoitti:

        Eikun ME ollaan !! :D

        :) Maailman ihanimipii kaikki :)


      • Minä en osannut muotoilla tuota oikein, mitä tarkoitin. Tietynlaista terapeuttista pohdiskelua ihmisten tekemisistä, olemisesta, ajatusmaailmasta. Miksi joku toimii niin tai näin? Mitkä mahtavat olla hänen motiivinsa, vaikuttimensa, tarkoitusperänsä? Tavallaan näillä jauhannoilla on hyvin hienovireinen ero, mutta ero kuitenkin.

        Kysymys on mikä on jauhannan tarkoitus, päämäärä. Eli tässä tapauksessa ei syyttely syyttelyn itsensä vuoksi, vaan esimerkiksi löytää ratkaisu omiin kysymyksiin miettimällä eri vaihtoehtoja. Eli ei tarkoituksella vahingoiteta ketään; otetaan ilmaan erilaisia teesejä. Ja kehitytään (ehkä) ihmistuntemuksessamme, -käyttäytymisessä. Muokkaamme omaa ajatusmaailmaamme.


      • M.B. kirjoitti:

        :) Maailman ihanimipii kaikki :)

        *trallalallala, trallalallalaa...*


      • M.Baatti.

        Mun elämässäni kuulemaa:"Haukun sua kun riidellään siks ku kaikki muutkin haukkuu toisiaan riidellessään"

        >:'} Hehe.. No, tietääpä haukkuneensa just siks. P..kele


      • Yksinkertaistaminen hyvä juttu.

        Minun subjektiivinen näkemykseni ja kokemukseni ilman toisten luomaa painetta sanoakseni rehellisesti ja rohkeasti sen mitä itse ajattelen (intro ?)

        versus

        Sinun muilta sisäistämiisi ja omaksumiisi käsityksiisi objektiivisena kannanottajana välittäen mitä muut ajattelevat ja tukevat sanomaasi (ekstro ?).


      • M.B.

        Olen pahin mahdollinen peili.

        hähä..


      • No s i n ä h ä n sen sanoit ! ;D


      • M.B. kirjoitti:

        Olen pahin mahdollinen peili.

        hähä..

        ;D ootte te oikeesti.... :) siis ihanii...


      • M.B.
        elisakettu kirjoitti:

        ;D ootte te oikeesti.... :) siis ihanii...

        *viiiaaarhuuuviiiaaar*

        Edelleenkään en kuitenkaan lakkaa ihmettelemästä sitä, että millä oikeutuksella joku voi vain ottaa ja tuntea sut mennen tullen ja palatessa ja sitten raivostua siitä, jos ei olekaan sellainen...

        hmm...

        Mun vakilause tutustumisen alkuvaiheessa on: Oon aika vittumainen luonne sitten.. Ei oo vielä kertaakaan mennyt läpi :) Jälkikäteen vaan syytellään vittumaisuudesta. Mitä, haastaako se jotenkin kokeilemaan, että onko tuo nyt niin vittumainen sittenkään......


      • M.B.

        Ite oot .. :)


      • Rohkeat uskaltavat eivätkä pelkää :) En katsos piittaa kuin omista näkemyksistäni.

        Mutta vaikeinta se on silloin jos


      • Hyvää yötä lentäjä


      • M.B. kirjoitti:

        *viiiaaarhuuuviiiaaar*

        Edelleenkään en kuitenkaan lakkaa ihmettelemästä sitä, että millä oikeutuksella joku voi vain ottaa ja tuntea sut mennen tullen ja palatessa ja sitten raivostua siitä, jos ei olekaan sellainen...

        hmm...

        Mun vakilause tutustumisen alkuvaiheessa on: Oon aika vittumainen luonne sitten.. Ei oo vielä kertaakaan mennyt läpi :) Jälkikäteen vaan syytellään vittumaisuudesta. Mitä, haastaako se jotenkin kokeilemaan, että onko tuo nyt niin vittumainen sittenkään......

        Joo, jotkut pitävät haasteista :)


      • d.i.c.e
        M.B. kirjoitti:

        *viiiaaarhuuuviiiaaar*

        Edelleenkään en kuitenkaan lakkaa ihmettelemästä sitä, että millä oikeutuksella joku voi vain ottaa ja tuntea sut mennen tullen ja palatessa ja sitten raivostua siitä, jos ei olekaan sellainen...

        hmm...

        Mun vakilause tutustumisen alkuvaiheessa on: Oon aika vittumainen luonne sitten.. Ei oo vielä kertaakaan mennyt läpi :) Jälkikäteen vaan syytellään vittumaisuudesta. Mitä, haastaako se jotenkin kokeilemaan, että onko tuo nyt niin vittumainen sittenkään......

        "Mun vakilause tutustumisen alkuvaiheessa on: Oon aika vittumainen luonne sitten.. Ei oo vielä kertaakaan mennyt läpi :) Jälkikäteen vaan syytellään vittumaisuudesta."

        Sama juttu...Miksi ne ei koskaan usko. Ja jälkeenpäin itketään, kun ensin väenvängällä tungetaan mun elämään...
        Itse tietää, mihin se kaikki päättyy, turhaa hommaa, niin ei...Ei jaksais samaa paskaa aina uudestaan ja uudestaan...Ensin on hauskaa, jossain vaiheessa en jaksakaan enää olla niin mukava, toista ärsyttää, tulee riitaa, käsken toista painumaan hevonkuuseen...
        Mennään kaikille tutuilleni itkemään, että se on kusipää...Juuri näin.
        Kannattiko alkaa mun kans tekemisiin alunperinkään?!
        Tekee niin, tai näin niin perseelleen menee aina.

        Ja sitten taas tutustun uuteen ihmiseen:

        - Olen muuten sitten aika hankala ihminen... ( haukotus )
        - No ethän ole...
        - ( Niin, niin...Niinhän ne kaikki sanoo... )

        Ja sama paska alusta.

        Eksä varoitteli minua samalla lailla...


      • d.i.c.e kirjoitti:

        "Mun vakilause tutustumisen alkuvaiheessa on: Oon aika vittumainen luonne sitten.. Ei oo vielä kertaakaan mennyt läpi :) Jälkikäteen vaan syytellään vittumaisuudesta."

        Sama juttu...Miksi ne ei koskaan usko. Ja jälkeenpäin itketään, kun ensin väenvängällä tungetaan mun elämään...
        Itse tietää, mihin se kaikki päättyy, turhaa hommaa, niin ei...Ei jaksais samaa paskaa aina uudestaan ja uudestaan...Ensin on hauskaa, jossain vaiheessa en jaksakaan enää olla niin mukava, toista ärsyttää, tulee riitaa, käsken toista painumaan hevonkuuseen...
        Mennään kaikille tutuilleni itkemään, että se on kusipää...Juuri näin.
        Kannattiko alkaa mun kans tekemisiin alunperinkään?!
        Tekee niin, tai näin niin perseelleen menee aina.

        Ja sitten taas tutustun uuteen ihmiseen:

        - Olen muuten sitten aika hankala ihminen... ( haukotus )
        - No ethän ole...
        - ( Niin, niin...Niinhän ne kaikki sanoo... )

        Ja sama paska alusta.

        Eksä varoitteli minua samalla lailla...

        Hotein ex?


      • d.i.c.e
        d.i.c.e kirjoitti:

        "Mun vakilause tutustumisen alkuvaiheessa on: Oon aika vittumainen luonne sitten.. Ei oo vielä kertaakaan mennyt läpi :) Jälkikäteen vaan syytellään vittumaisuudesta."

        Sama juttu...Miksi ne ei koskaan usko. Ja jälkeenpäin itketään, kun ensin väenvängällä tungetaan mun elämään...
        Itse tietää, mihin se kaikki päättyy, turhaa hommaa, niin ei...Ei jaksais samaa paskaa aina uudestaan ja uudestaan...Ensin on hauskaa, jossain vaiheessa en jaksakaan enää olla niin mukava, toista ärsyttää, tulee riitaa, käsken toista painumaan hevonkuuseen...
        Mennään kaikille tutuilleni itkemään, että se on kusipää...Juuri näin.
        Kannattiko alkaa mun kans tekemisiin alunperinkään?!
        Tekee niin, tai näin niin perseelleen menee aina.

        Ja sitten taas tutustun uuteen ihmiseen:

        - Olen muuten sitten aika hankala ihminen... ( haukotus )
        - No ethän ole...
        - ( Niin, niin...Niinhän ne kaikki sanoo... )

        Ja sama paska alusta.

        Eksä varoitteli minua samalla lailla...

        Jos joku varoittaa sinua kuumasta levystä, ja menet laittamaan kätesi sen päälle siitä huolimatta ja poltat näppisi, niin siinä vaiheessa on mielestäni turha syyttää tätä henkilöä, joka on kerran varoittanut...
        Vastuu on silloin henkilön oma...

        Itse yritän aina alussa häätää toista kauemmas...Mutta koskaan tämä ei onnistu, päinvastoin. Takerrutaan vain lisää.
        Alan ajattelemaan, että sama se...Katsotaan nyt sitten taas tämäkin juttu vielä...Ehkä tämä voisikin kestää, sillä toinen vaikuttaa niin ymmärtävältä jne... Ehkä se ei juoksekaan karkuun. (???)
        Olen ystävällinen ja sitä rataa, koska kukapa nyt yksinäänkään haluaisi elämäänsä viettää...
        Ja jälkeenpäin, kun homma ei menekään aivan putkeen valitetaan: "Se vain teeskenteli kokoajan..." ( Mitä v*ttua? )

        Eksä teki juuri samoin...Kohteli alussa niinkuin paskaa, että tajuaisin lähteä...Mutta en lähtenyt. Oli sitten "rakastuneen oloinen", kunnes alkoi palautua omaksi ns."itsekseen"..." Olipa yllätys...

        Mielestäni hän ei tästä syystä ollut kuitenkaan mikään huijari, teeskentelijä, tai mikään muukaan...Kuten "uhrit" tahtovat ajatella.
        Hän vain kaipasi seuraa, kuin kuka tahansa, mutta tiesi ettei se kestä.
        Ei tämä ole mielestäni itsekkyyttäkään...Nimittäin niin epäitsekästä ihmistä ei olekaan, joka lukittautuu kotiinsa loppuelämäkseen, ettei vain aiheuttaisi harmia toisille...
        Jos jossain on henkilö, joka on valmis tämän uhrauksen tekemään, niin nostakoon käden ylös. :)


      • d.i.c.e
        elisakettu kirjoitti:

        Hotein ex?

        Häh? :D


      • d.i.c.e kirjoitti:

        Jos joku varoittaa sinua kuumasta levystä, ja menet laittamaan kätesi sen päälle siitä huolimatta ja poltat näppisi, niin siinä vaiheessa on mielestäni turha syyttää tätä henkilöä, joka on kerran varoittanut...
        Vastuu on silloin henkilön oma...

        Itse yritän aina alussa häätää toista kauemmas...Mutta koskaan tämä ei onnistu, päinvastoin. Takerrutaan vain lisää.
        Alan ajattelemaan, että sama se...Katsotaan nyt sitten taas tämäkin juttu vielä...Ehkä tämä voisikin kestää, sillä toinen vaikuttaa niin ymmärtävältä jne... Ehkä se ei juoksekaan karkuun. (???)
        Olen ystävällinen ja sitä rataa, koska kukapa nyt yksinäänkään haluaisi elämäänsä viettää...
        Ja jälkeenpäin, kun homma ei menekään aivan putkeen valitetaan: "Se vain teeskenteli kokoajan..." ( Mitä v*ttua? )

        Eksä teki juuri samoin...Kohteli alussa niinkuin paskaa, että tajuaisin lähteä...Mutta en lähtenyt. Oli sitten "rakastuneen oloinen", kunnes alkoi palautua omaksi ns."itsekseen"..." Olipa yllätys...

        Mielestäni hän ei tästä syystä ollut kuitenkaan mikään huijari, teeskentelijä, tai mikään muukaan...Kuten "uhrit" tahtovat ajatella.
        Hän vain kaipasi seuraa, kuin kuka tahansa, mutta tiesi ettei se kestä.
        Ei tämä ole mielestäni itsekkyyttäkään...Nimittäin niin epäitsekästä ihmistä ei olekaan, joka lukittautuu kotiinsa loppuelämäkseen, ettei vain aiheuttaisi harmia toisille...
        Jos jossain on henkilö, joka on valmis tämän uhrauksen tekemään, niin nostakoon käden ylös. :)

        Mietin tuota kun sanoit että tiesi ettei kestä. Voisiko sekin olla sitten eräs syy, että se toinen heittäytyy v*seksi? Tavallaan vauhdittaa väistämätöntä ratkaisua? Jos se onkin (narsistin, mutta ei ole välttämätön) ainoa inhimillinen piirre suhdesopassa? Vaikka tekisikin sen ensin vaikka kostaakseen tai hallitakseen, mutta tämä kolmas vaihtoehto olisi se ainoa välittämisen osoitus?

        Minä tarkastelen tässä omaa menneisyyttäni. Luulisin että tämä on mahdollinen reaktio.

        Uskon myös että tietyllä tavalla v*nen hakee tietyllä tavalla v*sta vastakumppania, sielunkumppania. Saa siitä positiivista virtaa, elämää. Nukeista ei ole vastusta eikä jaksa kiinnostaa pidemmän päälle. Se voisi olla tuo veto, tai siis jo se kiihottava ajatus siitä v*sta kumppanista joka tavallaan kesytetään. Mutta sitten kun rauhoittuu ja alkaa lemmikiksi, alkaa vittuilu taas potenssin kymmenen jotta saa sitä kiihoketta.

        Ja sitten kun toinen lopulta kyllästyy tähän kissa-hiiri-leikkiin ja lähtee vetämään, toinen pettyy. Pettymyksessään sanoo, ettet sä ollutkaan sitä mä luulin, jotain muuta. Mutta pettymyt oikeastaan juuri siksi, ettei toinen jaksanut jatkaa leikkiä samoilla pelinappuloilla.

        Hoteimmalla tarkoitin juuri sitä että on voimakkuutta osoittaa v*tensä. Tai sanoa se. Kiihoke voi olla puolin ja toisin voimakas. Ja sitten symbioosi-ilmiö. Olenko hakoteillä? Ja toisaalta voisin kuvitella, että v*nen haluaa alitajuisesti tai tarvitsee v*sen kumppanin. Vaikka uskon siihenkin, että tietyt vastakohdat täydentävät toisiaan.

        Kyllä se on mahdollista että kumppani, narsistinenkin on rehellinen. Sitä ehkei vain haluta kuulla tai nähdä vaikka toinen sanoo sen. Kun ollan hullaannuttu siihen tunteeseen; mä haluan tuon. Maksoi mitä maksoi. Ja valmis menettämäään vaikka kaiken. Tulemaan sieltä seinien sisältä mutta vaikka enemmänkin.


      • M.B.
        elisakettu kirjoitti:

        Mietin tuota kun sanoit että tiesi ettei kestä. Voisiko sekin olla sitten eräs syy, että se toinen heittäytyy v*seksi? Tavallaan vauhdittaa väistämätöntä ratkaisua? Jos se onkin (narsistin, mutta ei ole välttämätön) ainoa inhimillinen piirre suhdesopassa? Vaikka tekisikin sen ensin vaikka kostaakseen tai hallitakseen, mutta tämä kolmas vaihtoehto olisi se ainoa välittämisen osoitus?

        Minä tarkastelen tässä omaa menneisyyttäni. Luulisin että tämä on mahdollinen reaktio.

        Uskon myös että tietyllä tavalla v*nen hakee tietyllä tavalla v*sta vastakumppania, sielunkumppania. Saa siitä positiivista virtaa, elämää. Nukeista ei ole vastusta eikä jaksa kiinnostaa pidemmän päälle. Se voisi olla tuo veto, tai siis jo se kiihottava ajatus siitä v*sta kumppanista joka tavallaan kesytetään. Mutta sitten kun rauhoittuu ja alkaa lemmikiksi, alkaa vittuilu taas potenssin kymmenen jotta saa sitä kiihoketta.

        Ja sitten kun toinen lopulta kyllästyy tähän kissa-hiiri-leikkiin ja lähtee vetämään, toinen pettyy. Pettymyksessään sanoo, ettet sä ollutkaan sitä mä luulin, jotain muuta. Mutta pettymyt oikeastaan juuri siksi, ettei toinen jaksanut jatkaa leikkiä samoilla pelinappuloilla.

        Hoteimmalla tarkoitin juuri sitä että on voimakkuutta osoittaa v*tensä. Tai sanoa se. Kiihoke voi olla puolin ja toisin voimakas. Ja sitten symbioosi-ilmiö. Olenko hakoteillä? Ja toisaalta voisin kuvitella, että v*nen haluaa alitajuisesti tai tarvitsee v*sen kumppanin. Vaikka uskon siihenkin, että tietyt vastakohdat täydentävät toisiaan.

        Kyllä se on mahdollista että kumppani, narsistinenkin on rehellinen. Sitä ehkei vain haluta kuulla tai nähdä vaikka toinen sanoo sen. Kun ollan hullaannuttu siihen tunteeseen; mä haluan tuon. Maksoi mitä maksoi. Ja valmis menettämäään vaikka kaiken. Tulemaan sieltä seinien sisältä mutta vaikka enemmänkin.

        Mjaa.. Mun vittumaisuus taittuu aika pikaseen jos siihen suhtautuu lempeydellä tai mulle nauretaan kuin mököttävälle pikkulapselle, hyväntahtoisesti.

        Eli ehkä enemmän sellaista, rakasta minua puutteistani huolimatta. Mutta eihän se niin mene. Ihmiset rakastavat hyvää käytöstä, vaikka sitten tyhjääkin sellaista, enemmän kuin toista ihmistä itseään.

        Hyvän käytöksen asettaminen ykkössijalle on mielestäni itsekkyyden ylin aste. Eli kun toinen on jatkuvasti hyväkäytöksinen ja mukava, toisen ei tarvitse vaivautua rakastamaan eikä arvostamaankaan, kun siinähän se on omalla painollaan olemassa niin, ettei siihen tarvitse huomiotakaan kiinnittää.

        Sellaiselle saa kyllä sitten antaa kuulua jos on huono päivä, mutta sellainen ei saa sanoa mistään mitään takaisin, eikä ainakaan hermostua kun taas ollaan vaatimassa hyvää käytöstä...

        Laiskaa rakkautta. Ei taida sopia meikäläiselle kun olen enemmän sitä tyyppiä, että toisen puolesta mennään läpi tuli- ja tuhkasateen, tai ainakin siinä rinnalla.

        Oma veemäisyyteni on enemmänkin sitä, että polje minua niin poljen tasan takaisin. Sellaista ei vaan saa tehdä, kun se toinenkin jalka varpaineen on olemassa... eli anna toisetkin viisi varvasta poljettaviksi (soo.. käännä toinenkin poski) tai oletus on, että pitäisi antaa. Suosiolla ja ymmärtäen toisen tarpeen polkea niitä varpaita.


      • A
        elisakettu kirjoitti:

        Mietin tuota kun sanoit että tiesi ettei kestä. Voisiko sekin olla sitten eräs syy, että se toinen heittäytyy v*seksi? Tavallaan vauhdittaa väistämätöntä ratkaisua? Jos se onkin (narsistin, mutta ei ole välttämätön) ainoa inhimillinen piirre suhdesopassa? Vaikka tekisikin sen ensin vaikka kostaakseen tai hallitakseen, mutta tämä kolmas vaihtoehto olisi se ainoa välittämisen osoitus?

        Minä tarkastelen tässä omaa menneisyyttäni. Luulisin että tämä on mahdollinen reaktio.

        Uskon myös että tietyllä tavalla v*nen hakee tietyllä tavalla v*sta vastakumppania, sielunkumppania. Saa siitä positiivista virtaa, elämää. Nukeista ei ole vastusta eikä jaksa kiinnostaa pidemmän päälle. Se voisi olla tuo veto, tai siis jo se kiihottava ajatus siitä v*sta kumppanista joka tavallaan kesytetään. Mutta sitten kun rauhoittuu ja alkaa lemmikiksi, alkaa vittuilu taas potenssin kymmenen jotta saa sitä kiihoketta.

        Ja sitten kun toinen lopulta kyllästyy tähän kissa-hiiri-leikkiin ja lähtee vetämään, toinen pettyy. Pettymyksessään sanoo, ettet sä ollutkaan sitä mä luulin, jotain muuta. Mutta pettymyt oikeastaan juuri siksi, ettei toinen jaksanut jatkaa leikkiä samoilla pelinappuloilla.

        Hoteimmalla tarkoitin juuri sitä että on voimakkuutta osoittaa v*tensä. Tai sanoa se. Kiihoke voi olla puolin ja toisin voimakas. Ja sitten symbioosi-ilmiö. Olenko hakoteillä? Ja toisaalta voisin kuvitella, että v*nen haluaa alitajuisesti tai tarvitsee v*sen kumppanin. Vaikka uskon siihenkin, että tietyt vastakohdat täydentävät toisiaan.

        Kyllä se on mahdollista että kumppani, narsistinenkin on rehellinen. Sitä ehkei vain haluta kuulla tai nähdä vaikka toinen sanoo sen. Kun ollan hullaannuttu siihen tunteeseen; mä haluan tuon. Maksoi mitä maksoi. Ja valmis menettämäään vaikka kaiken. Tulemaan sieltä seinien sisältä mutta vaikka enemmänkin.

        > Uskon myös että tietyllä tavalla v*nen hakee tietyllä tavalla v*sta vastakumppania, sielunkumppania. Saa siitä positiivista virtaa, elämää. Nukeista ei ole vastusta eikä jaksa kiinnostaa pidemmän päälle. Se voisi olla tuo veto, tai siis jo se kiihottava ajatus siitä v*sta kumppanista joka tavallaan kesytetään. Mutta sitten kun rauhoittuu ja alkaa lemmikiksi, alkaa vittuilu taas potenssin kymmenen jotta saa sitä kiihoketta.

        Kuulostaa sadomasokismilta.


      • d.i.c.e kirjoitti:

        Jos joku varoittaa sinua kuumasta levystä, ja menet laittamaan kätesi sen päälle siitä huolimatta ja poltat näppisi, niin siinä vaiheessa on mielestäni turha syyttää tätä henkilöä, joka on kerran varoittanut...
        Vastuu on silloin henkilön oma...

        Itse yritän aina alussa häätää toista kauemmas...Mutta koskaan tämä ei onnistu, päinvastoin. Takerrutaan vain lisää.
        Alan ajattelemaan, että sama se...Katsotaan nyt sitten taas tämäkin juttu vielä...Ehkä tämä voisikin kestää, sillä toinen vaikuttaa niin ymmärtävältä jne... Ehkä se ei juoksekaan karkuun. (???)
        Olen ystävällinen ja sitä rataa, koska kukapa nyt yksinäänkään haluaisi elämäänsä viettää...
        Ja jälkeenpäin, kun homma ei menekään aivan putkeen valitetaan: "Se vain teeskenteli kokoajan..." ( Mitä v*ttua? )

        Eksä teki juuri samoin...Kohteli alussa niinkuin paskaa, että tajuaisin lähteä...Mutta en lähtenyt. Oli sitten "rakastuneen oloinen", kunnes alkoi palautua omaksi ns."itsekseen"..." Olipa yllätys...

        Mielestäni hän ei tästä syystä ollut kuitenkaan mikään huijari, teeskentelijä, tai mikään muukaan...Kuten "uhrit" tahtovat ajatella.
        Hän vain kaipasi seuraa, kuin kuka tahansa, mutta tiesi ettei se kestä.
        Ei tämä ole mielestäni itsekkyyttäkään...Nimittäin niin epäitsekästä ihmistä ei olekaan, joka lukittautuu kotiinsa loppuelämäkseen, ettei vain aiheuttaisi harmia toisille...
        Jos jossain on henkilö, joka on valmis tämän uhrauksen tekemään, niin nostakoon käden ylös. :)

        Olen itsekin monesti sanonut että nää on sitten aikas isot saappaat mihin olet astumassa ja että olen "aika hankala" ihminen. Se herättää vain hymyilyä ja "etkä ees oo...tuu tänne" - reaktion. *Halii* No en kait sitten ole...heh...

        "Itse yritän aina alussa häätää toista kauemmas...Mutta koskaan tämä ei onnistu, päinvastoin. Takerrutaan vain lisää. "

        Huh...juuri näin....(?) Herättää meikäläisessä inhoreaktion nopeasti, toinen vaikuttaa epätoivoiselta tai typerän tunteikkaalta, vähintäänkin oudolta tai epäilyttävältä motiiviensa puolesta. Riippuen tilanteesta.

        "Ehkä se ei juoksekaan karkuun. (???)"

        Eipä...(ellen itse ole ehtinyt lähteä ensin=)

        ______

        "valitetaan: "Se vain teeskenteli kokoajan..."

        "Mielestäni hän ei tästä syystä ollut kuitenkaan mikään huijari, teeskentelijä, tai mikään muukaan...Kuten "uhrit" tahtovat ajatella."

        Tätä aina koetan tuoda keskusteluissa esiin. Toinen nähdään suurinpiirtein vaanijaksi, joka kotona listaa ja tilastoi pahoja tekojaan, suunnitellen seuraavaa iskua, jatkuvasti miettien keinoja kuinka satuttaa toisia ihmisiä, keksien suunnitelmallisia valheita jne...huoh...

        Jotkut kokevat ihmisten jopa juovan heidän kiusakseen jotta saavat suunnitelmallisesti kiusata. Ikään kuin KAIKKI toisen toimet koetaan kohdistetuksi juuri itseen. Pettymys voi olla suuri kun huomaakin ettei näin ollut vaan toinen toimii niin kuin toimii...ihan ilman mitään sen kummempia syitä tai tarkoitusperiä...kuin vain elääkseen elämäänsä. Se voi aiheuttaa alemmuudentunteen.

        MItäs se itsekeskeinen ajattelu olikaan...?


      • elisakettu kirjoitti:

        Mietin tuota kun sanoit että tiesi ettei kestä. Voisiko sekin olla sitten eräs syy, että se toinen heittäytyy v*seksi? Tavallaan vauhdittaa väistämätöntä ratkaisua? Jos se onkin (narsistin, mutta ei ole välttämätön) ainoa inhimillinen piirre suhdesopassa? Vaikka tekisikin sen ensin vaikka kostaakseen tai hallitakseen, mutta tämä kolmas vaihtoehto olisi se ainoa välittämisen osoitus?

        Minä tarkastelen tässä omaa menneisyyttäni. Luulisin että tämä on mahdollinen reaktio.

        Uskon myös että tietyllä tavalla v*nen hakee tietyllä tavalla v*sta vastakumppania, sielunkumppania. Saa siitä positiivista virtaa, elämää. Nukeista ei ole vastusta eikä jaksa kiinnostaa pidemmän päälle. Se voisi olla tuo veto, tai siis jo se kiihottava ajatus siitä v*sta kumppanista joka tavallaan kesytetään. Mutta sitten kun rauhoittuu ja alkaa lemmikiksi, alkaa vittuilu taas potenssin kymmenen jotta saa sitä kiihoketta.

        Ja sitten kun toinen lopulta kyllästyy tähän kissa-hiiri-leikkiin ja lähtee vetämään, toinen pettyy. Pettymyksessään sanoo, ettet sä ollutkaan sitä mä luulin, jotain muuta. Mutta pettymyt oikeastaan juuri siksi, ettei toinen jaksanut jatkaa leikkiä samoilla pelinappuloilla.

        Hoteimmalla tarkoitin juuri sitä että on voimakkuutta osoittaa v*tensä. Tai sanoa se. Kiihoke voi olla puolin ja toisin voimakas. Ja sitten symbioosi-ilmiö. Olenko hakoteillä? Ja toisaalta voisin kuvitella, että v*nen haluaa alitajuisesti tai tarvitsee v*sen kumppanin. Vaikka uskon siihenkin, että tietyt vastakohdat täydentävät toisiaan.

        Kyllä se on mahdollista että kumppani, narsistinenkin on rehellinen. Sitä ehkei vain haluta kuulla tai nähdä vaikka toinen sanoo sen. Kun ollan hullaannuttu siihen tunteeseen; mä haluan tuon. Maksoi mitä maksoi. Ja valmis menettämäään vaikka kaiken. Tulemaan sieltä seinien sisältä mutta vaikka enemmänkin.

        EK

        "sekin olla sitten eräs syy, että se toinen heittäytyy v*seksi? Tavallaan vauhdittaa väistämätöntä ratkaisua?"

        Jätä ennen kuin tulet jätetyksi. Välttämättä takana ei ole muuta kummempaa "pahuutta", siis aina.
        Monesti tällaisissa suhteissa kyse on molemminpuolisesta hylkäämisen pelosta tai kelpaamattomuuden tunteesta joka lähtee itsestä.
        Se ajaa kaikki asiat solmuun kun omaa maailmaa tarkkailee vain tämän "luupin" kautta. Sitä näkee sitten mitä haluaa ja alkaa reagoimaan siihen...ja saa sitten vahvistuksen tälle uskolleen. "Mitäs mä sanoin!"

        "Ja sitten kun toinen lopulta kyllästyy tähän kissa-hiiri-leikkiin ja lähtee vetämään, toinen pettyy. Pettymyksessään sanoo, ettet sä ollutkaan sitä mä luulin, jotain muuta. Mutta pettymyt oikeastaan juuri siksi, ettei toinen jaksanut jatkaa leikkiä samoilla pelinappuloilla"

        Hyvä ajatus. Tätä ilmiötä voidaan kuvata monin tavoin. Pettymys voi oikeasti kohdistuakin johonkin mitä ei ollut edes olemassa, kuin omassa päässä vain. Se ei silti vähennä sen tunteen tuottamaa tuskaa vaan on sen kokijalle totta.


      • A kirjoitti:

        > Uskon myös että tietyllä tavalla v*nen hakee tietyllä tavalla v*sta vastakumppania, sielunkumppania. Saa siitä positiivista virtaa, elämää. Nukeista ei ole vastusta eikä jaksa kiinnostaa pidemmän päälle. Se voisi olla tuo veto, tai siis jo se kiihottava ajatus siitä v*sta kumppanista joka tavallaan kesytetään. Mutta sitten kun rauhoittuu ja alkaa lemmikiksi, alkaa vittuilu taas potenssin kymmenen jotta saa sitä kiihoketta.

        Kuulostaa sadomasokismilta.

        "Kuulostaa sadomasokismilta. "

        Niinhän se onkin. Henkistä ja emotionaalista sellaista, joka muuttuu sosiaaliseksi ja vähitellen fyysiseksi.


      • lynett kirjoitti:

        Olen itsekin monesti sanonut että nää on sitten aikas isot saappaat mihin olet astumassa ja että olen "aika hankala" ihminen. Se herättää vain hymyilyä ja "etkä ees oo...tuu tänne" - reaktion. *Halii* No en kait sitten ole...heh...

        "Itse yritän aina alussa häätää toista kauemmas...Mutta koskaan tämä ei onnistu, päinvastoin. Takerrutaan vain lisää. "

        Huh...juuri näin....(?) Herättää meikäläisessä inhoreaktion nopeasti, toinen vaikuttaa epätoivoiselta tai typerän tunteikkaalta, vähintäänkin oudolta tai epäilyttävältä motiiviensa puolesta. Riippuen tilanteesta.

        "Ehkä se ei juoksekaan karkuun. (???)"

        Eipä...(ellen itse ole ehtinyt lähteä ensin=)

        ______

        "valitetaan: "Se vain teeskenteli kokoajan..."

        "Mielestäni hän ei tästä syystä ollut kuitenkaan mikään huijari, teeskentelijä, tai mikään muukaan...Kuten "uhrit" tahtovat ajatella."

        Tätä aina koetan tuoda keskusteluissa esiin. Toinen nähdään suurinpiirtein vaanijaksi, joka kotona listaa ja tilastoi pahoja tekojaan, suunnitellen seuraavaa iskua, jatkuvasti miettien keinoja kuinka satuttaa toisia ihmisiä, keksien suunnitelmallisia valheita jne...huoh...

        Jotkut kokevat ihmisten jopa juovan heidän kiusakseen jotta saavat suunnitelmallisesti kiusata. Ikään kuin KAIKKI toisen toimet koetaan kohdistetuksi juuri itseen. Pettymys voi olla suuri kun huomaakin ettei näin ollut vaan toinen toimii niin kuin toimii...ihan ilman mitään sen kummempia syitä tai tarkoitusperiä...kuin vain elääkseen elämäänsä. Se voi aiheuttaa alemmuudentunteen.

        MItäs se itsekeskeinen ajattelu olikaan...?

        Olet kulkenut pitkän taipaleen Lynett. Niinkuin d.i.c.e ja Määkin. Hyvä kun kirjoititte nuo. Kyllä me muut tallustellaan perässä.


      • A
        elisakettu kirjoitti:

        "Kuulostaa sadomasokismilta. "

        Niinhän se onkin. Henkistä ja emotionaalista sellaista, joka muuttuu sosiaaliseksi ja vähitellen fyysiseksi.

        Kohdehäiriönsä suuntaaminen ei-samaa kohdehäiriötä kantavaan on siinäkin tapauksessa ei-suotavaa, että kyseinen kohdehäiriö ymmärrettäisiin patologisen sijasta parafiliaksi. (En ota nyt kantaa siihen, voiko niin ymmärtää.)


      • A kirjoitti:

        Kohdehäiriönsä suuntaaminen ei-samaa kohdehäiriötä kantavaan on siinäkin tapauksessa ei-suotavaa, että kyseinen kohdehäiriö ymmärrettäisiin patologisen sijasta parafiliaksi. (En ota nyt kantaa siihen, voiko niin ymmärtää.)

        Huh, huh. Aikamoinen löydös. En ole tullut ajatelleeksi. Mutta kun sanoit tuon, oli pakko katsantaa parafilia-käsitettä. Kyllä seksuaalista sadismia narsistisessa suhteessa voi olla enempi kuin ollaan tajuttukaan. Riippuu tietysti osatekijöistä. Ja millainen on sitten vastakumppani, muuttuuko se masokismiksi myös.


      • A
        elisakettu kirjoitti:

        Huh, huh. Aikamoinen löydös. En ole tullut ajatelleeksi. Mutta kun sanoit tuon, oli pakko katsantaa parafilia-käsitettä. Kyllä seksuaalista sadismia narsistisessa suhteessa voi olla enempi kuin ollaan tajuttukaan. Riippuu tietysti osatekijöistä. Ja millainen on sitten vastakumppani, muuttuuko se masokismiksi myös.

        Invasiiviset* kohdehäiriöt voidaan aina katsoa hoitoa vaativiksi, jos ne synnyttävät ahdistusta - riippumatta siitä onko niitä kriminalisoitu.

        * invasiivinen = toisen elollisen olennon kohteekseen pakottava


      • A kirjoitti:

        Invasiiviset* kohdehäiriöt voidaan aina katsoa hoitoa vaativiksi, jos ne synnyttävät ahdistusta - riippumatta siitä onko niitä kriminalisoitu.

        * invasiivinen = toisen elollisen olennon kohteekseen pakottava

        *katsoo syyttävästi itseään pohtien onko invasiitti*


      • A
        elisakettu kirjoitti:

        *katsoo syyttävästi itseään pohtien onko invasiitti*

        Kappas. Omahoitoon kykenevä. Ei olekaan toivoton tapaus. Hmmm ...


      • A kirjoitti:

        Kappas. Omahoitoon kykenevä. Ei olekaan toivoton tapaus. Hmmm ...

        ;D No älä A olekaan niin varma. Sehän vaatisi ihan tolkuttomasti petraamista ja luopumista. Ja kuten tiedät, siihenhän minä en vielä kykene.


      • A
        elisakettu kirjoitti:

        ;D No älä A olekaan niin varma. Sehän vaatisi ihan tolkuttomasti petraamista ja luopumista. Ja kuten tiedät, siihenhän minä en vielä kykene.

        Kaikki kohdehäiriöiset voidaan hoitaa. Kuolema korjaa univelat.
        http://www.youtube.com/watch?v=RuZhfLR38qY&feature=related



      • M.B.
        elisakettu kirjoitti:

        Olet kulkenut pitkän taipaleen Lynett. Niinkuin d.i.c.e ja Määkin. Hyvä kun kirjoititte nuo. Kyllä me muut tallustellaan perässä.

        Musta tuntuu kyllä siltä, että putoan joka kuoppaan mitä tiestä löytyy ja omaksi ilokseni jään sinne tutkailemaan mahdollisia kuopan pohjalla lojuvia kiviä...

        Matka on hidas, sen pituudesta en tiedä, joten en osaa sanoa, olenko lähelläkään puoltaväliä vielä. Vai kenties ensimmäisessä kuopassa yhä, uneksimassa taivaltamisesta eteenpäin..


      • M.B. kirjoitti:

        Musta tuntuu kyllä siltä, että putoan joka kuoppaan mitä tiestä löytyy ja omaksi ilokseni jään sinne tutkailemaan mahdollisia kuopan pohjalla lojuvia kiviä...

        Matka on hidas, sen pituudesta en tiedä, joten en osaa sanoa, olenko lähelläkään puoltaväliä vielä. Vai kenties ensimmäisessä kuopassa yhä, uneksimassa taivaltamisesta eteenpäin..

        Matkan vaikeus on siinä, että kuljemme monia polkuja yhtäaikaa. Ensimmäinen polku menee nopeammin perille, ja toinen polku on takkuisempi ja täynnä niitä kuoppia. Kolmatta polkua etenemme hyvin hitaasti. Neljättä polkua kartamme ja viidettä emme vielä edes näe.


      • M.B.
        elisakettu kirjoitti:

        Matkan vaikeus on siinä, että kuljemme monia polkuja yhtäaikaa. Ensimmäinen polku menee nopeammin perille, ja toinen polku on takkuisempi ja täynnä niitä kuoppia. Kolmatta polkua etenemme hyvin hitaasti. Neljättä polkua kartamme ja viidettä emme vielä edes näe.

        Muumilaakson taikuri vois napata mut kyytiin kissaeläimen selkään matkatessaan taivaankannen poikki.... laiskottaa :D


      • M.B. kirjoitti:

        Muumilaakson taikuri vois napata mut kyytiin kissaeläimen selkään matkatessaan taivaankannen poikki.... laiskottaa :D

        :D

        Joo. Kettukin vois loikata vaikka aasin vetämille rattaille heinien sekaan, ottaa aurinkoa ja mässäillä suklaalla. Saisi siihen viereen rojahtaa kamukin.

        Mutta tää on niin tätä. Mutta kyllä me ollaan taivallettukin. Ihan sen kunniaksi, itsemme kunniaksi;

        halatkaamme itseämme oikein lujasti nyt ja sanotaan miten hyviä me ollaan !


      • A
        elisakettu kirjoitti:

        :D

        Joo. Kettukin vois loikata vaikka aasin vetämille rattaille heinien sekaan, ottaa aurinkoa ja mässäillä suklaalla. Saisi siihen viereen rojahtaa kamukin.

        Mutta tää on niin tätä. Mutta kyllä me ollaan taivallettukin. Ihan sen kunniaksi, itsemme kunniaksi;

        halatkaamme itseämme oikein lujasti nyt ja sanotaan miten hyviä me ollaan !

        Saatte nukkua kaksisteen. Oi kuinka olette soman näköisiä.

        *peittelee molemmat samaan sänkyyn, piirtää sormellaan sydämen molempien poskelle, sammuttaa valot, menee lukemaan keittiöön ja kohentaa tulta hellassa*


      • Pananajoe

      • Sonerakettu
        elisakettu kirjoitti:

        Joo, jotkut pitävät haasteista :)

        Mistä haasteista itse pidät.


    • 13

      Tämä onkin ikuisuuskysymys. Moni narsistin uhri tai vaikutuspiirissä elävä saa kuulla itse olevansa paskanpuhuja, valehtelija, mieleltään sairas tai vähintään yhteistyökyvytön, epäsosiaalinen, jos on puhunut ääneen narsun oudoista kuvioista tai ellei ole osoittanut suosiota narsun tahtomassa paikassa.

      Narsisteilla itsellään on paskanpuhumisn armolahja, mutta onnistuu se muiltakin. Kuten kaikki muu, myös puheet ovat narsuilla huikeasti suuremmat. Samoin pirullisiksi laskelmoidut tarkoitusperät.

    • koviakokenut31

      Mä olen kyllä sitä mieltä että paskanpuhuminen on merkki ilkeästä ja julmasta luonteesta, sekä empatiakyvyttömyydestä toista kohtaan. Itse en kaveeraa tai seurustele sellaisten ihmisten kanssa, vaan mukavat, toiset ihmiset ja niiden tunteet huomioon ottavat ihmiset on paljon miellyttävämpiä. Paskanpuhujilla on tarkoituksena joko mustamaalata, loukata, pilata toisen elämä tai kääntää koko ihmislaji jotain vastaan, eli siis tosi sairasta toimintaa. Mä olen joutunut kestämään paljon haukkumista, kiusaamista, syrjimistä ja mustamaalaamista just noiden paskanpuhujien takia, vaikka mitään pahaa en ole kenellekään tehnyt.

    • Pelko

      On ja röyhkeimmät puhuu susta niin kuin et olisi paikalla vaikka olisit. Eivät kehtaa edes sen vertaa hävetä. Voiko röyhkeämpää käytöstä olla? Seuraava askel siitä onkin fyysinen väkivalta.

    • hehrh

      Mielestäni aika hyvä hyvä ihmisyyden mittari on se miten henkilö puhuu muista ihmisistä ja varsinkin omista ystävistään (ex-ystävistään/ ex-kumppaneista), kun nämä eivät ole paikalla.

      Toki kaikki juoruavat mutta sellainen dissaminen ja mustamaalaminen kertoo vain haukkujasta itsestään. Yleensä vielä nämä haukkujat samalla nostavat itseään korokkeelle haukkumalla toisia.

      Varsinkin jos narsistin kanssa katkaisee välit niin haukkuminen ja mustamaalaminen yltyy.

    • puheetkylääkiertää

      Paskapuheet ja mistä ne kumpuavat - näistä on sivullisen mahdoton saada selvyyttä. Oikeastaan vain puheiden kohde voi tietää, mikä on paskaa, mutta tämäkin edellyttää, että hän saa jostain kuulla, mitä hänestä puhutaan. Paskapuheita pidetään "vain" juoruiluna tai "vain" kiusaamisena. Todellisuudessa juttujen kohteelta voi mennä lopulta terveys ja/tai toimeentulo. Maine tietysti menee ensimmäiseksi.

      Paskaa puhumalla voit luoda ihmisen elämään ongelmia. Näistä poikii kohteelle uusia vaikeuksia, joista voit puhua taas lisää paskaa. Seurauksena on elämänkohtaloita, joista voisi kirjoittaa romaaneja. Taitava paskanpuhuja voi tehdä isoja asioita joutumatta koskaan vastuuseen. Mitä pienempi paikkakunta tai pienempi yhteisö, sitä otollisempi toimintaympäristö paskanjauhajalle.

      Minua vainonnut narsisti käyttäytyi kasvokkain lähes aina ystävällisesti lukuunottamatta yhtä suoraa uhkausta. Pari kertaa hän veti raivarit kuin tyhjästä, koska halusi tehdä vaikutuksen läsnä olleisiin. Rivien väliin hän verhosi taidokasta vittuilua, jonka vain minä ja hänen hovinsa ymmärsi. Varsinainen ydintuho tehtiin kuitenkin selkäni takana. Kuulin sivullisen kautta, että hän oli jo pitkään uskotellut kaikille minun vainoavan häntä. Asian tiimoilta oli pidetty palaveri ja pyydetty ammattiapua kaltaiseni ihmisen käsittelyyn. Paskanpuhuja tekeytyi paskanpuhujan uhriksi. Vielä vuosien jälkeenkin kuviossa mukana olleet suhtautuvat minuun vähintäänkin arveluttavana, ellei suorastaan patologisena tapauksena. En halua arvailla, mitä he puhuvat minusta tuttavapiireissään.

      • tytär-1

        Tokkopa kuitenkaan mitään hyvää. Toimit ikään kuin, narsistin *syntien* kantajana. Narsistillahan on tapana siirtää omat huonot luonteenpiirteensä uhrin ominaisuuksiksi.
        Ja kun narsisti ei tunne syyllisyyttä teoistaan, niin ei hän myöskään koskaan niitä kadu mitenkään. Kuvio on todella raskas ja muuttumaton.

        Narsistin ystäväpiiri ja tukijat, ovat täysin sokeita, narsistin toimille.
        Vaikka heille tarjoillaan kuinka ristiriitaisia kertomuksia uhrista. Heistä ei koskaan kukaan kyseenalaista niitä, vaan he uskovat kaiken kuulemansa pahan, kuulematta koskaan syylliseksi leimattua ihmistä itseäään.

        Siis, on *kiusaaja* ja hänen kannatusyhdistyksensä, joka ei koskaan tuomitse uhriksi joutuneen ihmisen kiusaamista. Ovat täysin sokeita ja välinpitämättömiä tapahtumille, kun kiusaaminen ja valehtelu ei kohdistu heihin itseensä, niin vääryys saa tapahtua.


      • King

        Musta kannattaa yrittää sanoo suoraan paskan puhujalle ja viedä vaikka poliisille asia, kyllähän siinä voi mennä mielenterveys, se voi rasittaa eka, kunnes ite tekee asialle jotain, koska ei se terveellistä ole ja jos kaveri on kyseessä ni kannattaa vetää välit poikki tai vältellä, jos ei heti muuta voi?


    • 6363

      Yksi paskanpuhujien alalaji ovat henkilöt, jotka kaiketi saavat suunsa makeaksi puhumalla sontaa naapurista, työkaverista, .. He eivät ole yhtä älykkäitä ja ovelia kuin sekopaatit, joiden pelinappuloina mielellään toimivat.

      On tavallaan hupaisaakin kuunnella paskanpuhujaa, joka kertoo tuulesta tempaamaansa versiota asiasta, jonka todellisen laidan kuulijana itse tietää tarkoin. Kökköverkoston jäsenet myös tarkkailevat ihmisiä. He käyvät tarkistamassa onko kohteen auto kodin parkkipaikalla tai pidempiä aikoja sieltä poissa, minkälaisissa vaatteissa tai kenen seurassa kohde on käynyt lenkillä tai kaupassa. Lienee antoisaa toimittaa.

    • Anonyymi

      Juha mietunen Ulvilassa Lidl puhu ihmisen asioita joka päivä siellä huutaa Ulvilassa ihmisen asioita en ymmärrä miksi huutaa Ulvilassa

    • Anonyymi

      No olipa narsisti taikka ei, sellainen joka repii rajua huumoria muista kavereistaan silloin kun nämä eivät ole paikalla, on sellainen jota kannattaa välttää. Hän käyttää siten valtaa sinuakin kohtaan. Lisäksi jos hän on sellainen että raivostuu hirveästi jos on jostain eri mieltä, vaikka vain makuasiasta, niin suuri todennäköisyys on että paskamyrsky alkaa heti kun et miellytä häntä, esim. jos et vaikka soita pariin viikkoon.
      Sellaisen kanssa joutuu miettimään tarkoin mitä sanoo. Jos lisäksi on huumeiden käyttäjä, niin on varmaankin sellainen hölppänä ja aikapommi että saattaa olla viihdyttävää seuraa, mutta sinun identiteetistäsi ei jää jäljelle kuin ne asiat mitkä hän hyväksyy. Ja siitä huolimatta onnistuu lyttäämään.

      • Anonyymi

        Narsisti nauttii vihastaan. Se on hänelle ohjaava voima.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsisti nauttii vihastaan. Se on hänelle ohjaava voima.

        Viha kasvattaa ihmistä. Opi vihaamaan äläkä sorru rakastamaan!


    • Anonyymi

      olet kai ekholminuus jos kaipaat nyrkkiä mutta et saa

    • Anonyymi

      Tarkenna. On paljon kusipäitä joita ei vain ole mitään hyvää sanottavaa ja aiheuttamiensa haittojen takia on muille mieltä purettava.
      Kuten r..ssänaapuri. Eläkkeellä oleva koppava elätti joka muita syyttää kiusaamisesta mutta ei osaa perustella kuinka on muka kiusattu sitä ja isännöitsijälle sarjavalittelee vuosikausia sekä potilasasiamiehelle elämänsä pelastajista koska hekin muka tekivät jotakin pahaa oksetukselle n.15-vuotta sitten vatsahuuhtelussa hullun ollessa alaikäinen. Vaatii saada hoitajien nimet tietoonsa. Resurssien tuhlausta.
      Tämä maa voisi turhakkeet jotka pitävät muita "ei niin tärkeinä henkilöinä" palauttaa lähtömaahansa, kuten edellä mainitun Venäjälle, tulisi säästöä. Tuokin kouluampujan prototyyppi tekisi jotakin niille jotka sitä häiritsee (kukaan ei mitään tehnyt, ainoastaan miehet säälittelee tyhmyyttään läpimätää "moni kakku päältä kaunista" ) jos ei itselleen siitä mitään tulisi uhonnut tekevänsä häiritsijöilleen, keitä sitten ovatkin, jotakin. (Vuorotyötä tekevän wc-käynnit, nauraminen, rikkinäinen parvekkeen ovi, tupaantuliaiset, kotiutuvat koirat jotka uusia ääniä haukkuvat. Lukuista asiat valittajaämmää haittaa.) Kuinka tuommoista valittajaa ylläpidetäänkin? Turhaa ja haitallista touhua. Pidettäs edes laitoksissa kuten aiemmin tehtiin. V.ttumaista nähdä karkuun juoksevaa (aiheetta, arvaamaton outo käytös sekin sillä oksetuksella) irvistelevää hapannaamaa joka prinsessana itseään pitää.

    • Anonyymi

      Turhan usein monet luulevat, että heistä puhutaan paskaa selän takana.
      Joka ikinen ihminen on joskus puhunut toisista ihmisistä jotain selän takanakin, mutta se ei tarkoita, että pitäisi paskaa puhua. Hyvistäkin asioista voi puhua, ja itsekin olen osallistunut keskusteluihin, joissa on joitain kavereita selän takana kehuttu, eli puhuttu hyvää.

    • Anonyymi

      Meillä koko suku on selän takana puhujia. Kysyin kerran suoraan mikseivät sano naaman edessä. Oli hiljaisuus vain sen jälkeen.

    • Anonyymi

      No ei terveellä itseluottamuksella varustettu ihminen mitenkään nauti paskan puhumisesta ei näe sitä mitenkään tärkeänä . Heikola itseluottamuksella varustettu ihminen luulee usein että heistä puhutaan vaikka tosi elämässä tuskin mainitaan , ja myös ne jä ihmiset itsekkin puhuvat usein paskaa ostaen sillä toisen mielenkiinnon itseensä. Joten ihmiset ovat erilaisia ja aina joku puhuu jostakin , se on vaan sitä elämää, kun tietää sen , ja valitsee itse sanansa sellaisen ihmisen seurassa. , joten ei kannata laittaa painoa kenekään juoruiluille niillä on hyvin lyhyt aikainen kiinnostus ja kuulija ei esådes muista niitä kuulleensa vähän ajan päästä . Joten narsisti tai ei niin juoruaa silloin kun näkee siinä itselleen jotain hyötyä.

    • Anonyymi

      Ei ole varma merkki, sitä harrastaa niin moni muukin.

      Varmaa yksittäistä merkkiä narsistisuudesta ei ole. Kaikkia narsistisuuteen liittyviä piirteitä löytyy meistä itse kustakin. Narsistisuudessa kyse on näiden piirteiden patologisuudesta ja siitä, miten ne vaikuttavat narsistiin itseensä ja hänen kanssaan tekemisiin joutuviin.

      Narsistin toiminta on kerroksellista, hän osaa rakentaa tapahtumahimmeleitä joissa monen mieli pahoittuu tai ainakin tulee monelle turhaa vaivaa ja häiriötä.

      Esimerkki:
      Narsistin (äiti) lapsi oli naapurin kivan mummon luona ja tarkoitus oli leipoa yhdessä pullaa, taikina oli jo nousemassa. Narsisti paukkasi paikalle ja vaati lasta kotiin siivoamaan huonettaan HETI. Miksi heti, mummokin ääneen ihmetteli, mutta narsisti ei selitellyt, vain vaati. Lapsi ja mummo sopivat, että lapsi tulee myöhemmin takaisin leipomaan.

      Mummo odotteli taikinan kanssa ja lopulta soitti kysyäkseen, koska lapsi tulee. Puhelimeen vastasi tilanteesta tietämätön sisar, joka kertoi ettei lapsi ehdi, hän leipoo pullia narsistin kanssa. Mummo jäi hämmästyneenä leipomaan omia pulliaan, joita oli liikaakin hänen tarpeisiinsa, olihan ajatus että lapsi vie niitä kotiinsa.

      Illalla tuo sisar, edelleen tietämättömänä tilanteesta, tuli iloisena mummon luo tuoreiden pullien ja narsisti lämpimien terveisten kanssa. Sisar oli hämillään ja vähän häpeissään tajuttuaan, että mummolla oli jo isot kasat tuoreita pullia. Mummollekin tilanne oli hankala. Ei hän halunnut sisaren iloa pilata, mutta kaikille oli selvää, että pullat tuossa tilanteessa olivat enemmän ongelma.

      Narsistin touhuissa ei normaali järjellä ajateltuna ollut mitään järkeä, narsistille taas hyvinkin paljon. Narsisti sai tuossa monta itselleen tärkeää asiaa aikaiseksi:

      - pilasi lapsen ja mummon mukavan yhteisen hetken. Kenelläkään ei saa olla kivaa ilman että se on hänen kontrollissaan.
      - sai osoitettua mummolle ja lapselle, kuka täällä määrää
      - sai lapsen tuntemaan syyllisyyttä siivoamattomasta huoneesta
      - sai mummon odottamaan ja imettelemään tilannetta, lopulta pettymään => mummolle näytetään, ettei mummolla ole merkitystä
      - sai lapsen pettymään kun tämä ei päässytkään takaisin mummon luo => lapselle näytetään, ettei tällä ole merkitystä
      - sai lapsen tuntemaan syyllisyyttä pettymyksestään, pääsihän hän kerrankin leipomaan narsistin kanssa, mistä pitäisi olla kovasti kiitollinen ja iloinen
      - sai sisaren tuntemaan iloa ja ylpeyttä viemisistä tietäen, että ilo tulee loppumaan lyhyeen => nostetaan ja vedetään sitten matto alta
      - pullatuliaiset mummolle olivat narsistilta puhdasta vi...lua, mutta muodossa jossa sen voi aina kieltää. Jos mummo olisi asiasta huomauttanut, narsisti olisi aina voinut syyllistää mummoa kiittämättömyydestä ja vähän uhriutua päälle. Aihetta tarinalle jolla mustamaalata mummoa tarpeen tullen.

      Narsisti voimaannuttaa itseään kaikella tuolla kiusanteolla eikä siltä säästy kukaan. Moni ei edes tajua mitä kaikkea tuossa oikein tapahtui ja kuinka paljon myrkkyä narsisti onnistui ympärilleen kylvää näennäisesti mukavien asioiden tiimoilta. Tuollaisesta kertyy ahdistusta ja pahaa oloa, jonka syytä ei aina hahmota jos ei hahmota narsistin ns. logiikkaa. Ja narsisti tekee näitä temppujaan kaiket päivät.

    • Anonyymi

      Voisi kuvitella, että häiriintyneen keskenkasvuisen ajatusmaailma/aikeet ei ole noin selkeästi jäsennellyt. Tyyliin luulet että minä, hirveän alemmuudentuntoinen, olen sinua huonompi, siitäs sait!

      • Anonyymi

        Ei narsistin toimet olekaan jäsentyneitä, ne tulevat selkärangasta. Narsistilla on ollut koko ikänsä aikaa opetella, miten ylentää itseään muita alentamalla. Miten pitää yllä illuusiota omasta ylivertaisuudesta. Samaan tapaan, muiden ihmisten huomioon ottaminen ja ystävällisyys ei ole empaattiselle ihmiselle tietoista, sekin tulee selkärangasta. Empaattiselle ihmiselle ilkeäksi heittäytyminen voi olla hyvinkin raskasta ja kuluttavaa, ainakin hän tuntee syyllisyyttä jälkikäteen. Narsisti voi olla taitava esittämään empaattista ja ystävällistä, mutta ei hänkään jaksa sitä kovin pitkään koska taustalla ei ole aitoja tunteita. Tästä johtuen riitely narsistin kanssa on melkoisen turhaa koska empaattinen väsyy siitä, narsisti taas saa voimaa.

        Uskon, että välillä narsisti kylvä enemmän myrkkyä kuin tajuaakaan ja toisinaan taas hän kuvittelee kylvävänsä myrkkyä. Narsisti pyrkii saattamaan muut ihmiset kateelliseksi ja häpeämään koska ne ovat hänen elämäänsä vahvasti ohjaavia tunteita. Usein asiat, jotka narsisti mieltää häpeällisiksi eivät ole sitä normi ihmiselle. Usein asiat joita narsisti kuvittelee muiden kadehtivan, voivat olla muista jopa naurettavia.


    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6063
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2556
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2063
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe