Liity sinäkin kirkkoon!
Hesarissa oli hyvä kirjoitus 17.4. mielipideosastossa. Se on luettavissa myös allekirjoituksineen osoitteessa :
http://meidankirkkoommemahtuu.blogspot.com/
Kyllä kirkossa on fiksua väkeä
11
207
Vastaukset
- Break_
En epäile yhtään etteikö kirkon jäsenistä suurin osa olisi humanistiselta kannalta fiksua porukkaa. Kiistaton tosiasia on kuitenkin se, että myös ev.lut. kirkosta löytyy se pieni mutta äänekäs ja vastenmielinen änkyräjoukko, jonka toimiin ei enemmistö tunnu pystyvän vaikuttamaan. Onhan jokaisella kuitenkin oma mielipiteenvapaus.
Kirkkoon en liity vaikka tämä änkyräjoukko saataisiinkin kuriin. En edelleenkään usko jumalan olemassaoloon enkä allekirjoita uskontunnustusta. Raamattuun on kyllä otettu joitakin toimivia elämänohjeita, mutta niiden noudattamiseen en seurakuntaa tarvitse. Hyväntekeväisyyttäkin voi harrastaa ilman jeesustelua.- A-teisti
Itse olisin valmis liittymään kirkkoon takaisin - ihan vain kannatusmielessä - jos kirkon johto ottaisi selkeämmän linjan humanistisempaan suuntaan.
- Atte Ateisti
Minulle ei tuo peruste riittäisi.
Kirkko on kuitenkin uskovien yhteisö, ei "kivojen ateistien".
Natsi-Saksassakin natsipuolueeseen kuului varmasti monia hienoja humanisteja, mutta huonon sopan makua ei pari sokeripalaa riittänyt muuttamaan.- Kristitty45
Minä uskon rakkauteen, oikeudenmukaisuuteen, tasa-arvoon, lähimmäisyyteen ja jopa ihmiseenkin, ainakin jossain määrin. Eikö Jeesus Nasaretilainen kannattanut juuri näitä arvoja? Jos seuraan häntä tässä, olen mielestäni kristitty ja uskossa.
Lisäksi kannatan rehellisyyttä, ja siihen myös pyrin. - Kuiperus
Kristitty45 kirjoitti:
Minä uskon rakkauteen, oikeudenmukaisuuteen, tasa-arvoon, lähimmäisyyteen ja jopa ihmiseenkin, ainakin jossain määrin. Eikö Jeesus Nasaretilainen kannattanut juuri näitä arvoja? Jos seuraan häntä tässä, olen mielestäni kristitty ja uskossa.
Lisäksi kannatan rehellisyyttä, ja siihen myös pyrin.Uskon oikeudenmukaisuuteen tasa-arvoon rehellisyyteen,noiden asioiden kunnioittamiseen en kuitenkaan
tarvitse ihmisuhria,jota on kidutettu ja tapettu.
Enkä Jumalia. - Atte Ateisti
Kristitty45 kirjoitti:
Lisäksi kannatan rehellisyyttä, ja siihen myös pyrin."Minä uskon rakkauteen, oikeudenmukaisuuteen, tasa-arvoon, lähimmäisyyteen ja jopa ihmiseenkin, ainakin jossain määrin."
Niin minäkin.
Tämä ei tee minusta kristittyä. Tuskin yhdenkään papinkaan mielestä.
Allekirjoitan YK:n ihmisoikeuksien julistuksenkin hienona asiakirjana. - Meingott
Kuiperus kirjoitti:
Uskon oikeudenmukaisuuteen tasa-arvoon rehellisyyteen,noiden asioiden kunnioittamiseen en kuitenkaan
tarvitse ihmisuhria,jota on kidutettu ja tapettu.
Enkä Jumalia.Oikeudenmukaisuus, tasa-arvo, ihmisarvo, kunnioittaminen, rehellisyys... Ne ovat kauniita asioita, niitä ei vain ole olemassa. Materia ei näitä tunne.
- Atte Ateisti
Kristitty45 kirjoitti:
Lisäksi kannatan rehellisyyttä, ja siihen myös pyrin.Ei riitä, oikeasti.
Tietääkseni vain tämän kynnyksen ylittäjät voivat kutsua itseään kristityiksi:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html Meingott kirjoitti:
Oikeudenmukaisuus, tasa-arvo, ihmisarvo, kunnioittaminen, rehellisyys... Ne ovat kauniita asioita, niitä ei vain ole olemassa. Materia ei näitä tunne.
>>Oikeudenmukaisuus, tasa-arvo, ihmisarvo, kunnioittaminen, rehellisyys... Ne ovat kauniita asioita, niitä ei vain ole olemassa. Materia ei näitä tunne.
- Kristitty45
Atte Ateisti kirjoitti:
Ei riitä, oikeasti.
Tietääkseni vain tämän kynnyksen ylittäjät voivat kutsua itseään kristityiksi:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.htmlNo sitten niitä kristittyjä ei ole kovin montaa maailmassa, ja ne jotka kuvittelevat olevansa, eivät sitä tosiasiassa ole.
Kukaan ajatteleva ihminen ei usko kirjaimellisesti apostoliseen uskontunnustukseen, on hän sitten ateisti tai kristitty. Jeesus itsekin varmasti hämmästyisi kyseistä tekstiä.
Uskontunnustus on kirjoitettu ns. harhaoppien torjumiseksi 300-luvulla jKr. Se on kielikuvaa ja mielikuvaa. Todellista Jumalaa se ei tavoita. Se voidaan nykyaikana ymmärtää runoutena asiasta, jota ei voi pukea sanalliseen muotoon.
Olen uskonnoton.
Miksi ihmeessä haluaisin ryhtyä tunnustamaan jotakin uskontoa?
Pois se minusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau394567Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html473250Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343226Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4912846Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2072074Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1511947- 431652
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301567Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61301- 781262