Pahin mokasi?

oopeejii

Kyselisin kokeneilta ja miksei kokemattomiltakin akvaristeilta että mikä on pahin mokasi akvaarion hoidossa, miten sen huomasit ja miten sait asian selvitettyä?
Minulla niitä mokia on sattunut mutta huvittavin lienee se kun joku vuosi sitten värkkäsin kartion muotoisen mattosuodattimen ja ihan tosissaan laitoin kiertovesipumpun väärin päin. Siis niin että se otti vettä akvaariosta ja puhalsi sen suodattimen sisään. Myin sitten kasveja ja joku akvaristi tuli niitä hakemaan ja ihmetteli pari viikkoa käynnissä olleen mattosuodattimeni toimintaperiaatetta. Kylläpä hävetti kun tajusin tuon mokan.

4

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      ENSIMETRIT hoitamisen ja kalaston osalla

      ONNEKSI hankin viisitoista vuotta sitten heti kärkeen tarpeeksi suuren akvaarion ulkosuodattimineen kaikkineen tarvikkeineen, käytettynä, se on mulla vieläkin.
      Kalastoa sinne sitten ei kukaan osannut opastaakaan, ei ollut nettiä jne. foorumeita joista oisin kysynyt apua osaavilta kokeneemmilta harrastajilta.
      - rihmakaloja, kultakaloja, perhoskaloja .. vaikka mitä agressiivisia ahven lajeja samassa sopassa.

      Se oli pahin moka ikinä, niistä oppineena, kaikki kalat ei sovi toisten kalojen kanssa samaan akvaan niinku irtokarkit R-pussiin ;)

      • tuli ja söi platyt.

        kookas sitruunakirjoahven 25cm pitkä uros tuli lahjaksi minun akvaarioon vuonna 2008.
        Akvaario on tilava 150 50 50.
        Mutta kaikki oranssit platyt hävisivät yön aikana.
        Aamulla asiaa ihmetelessäni tulin siihen tulokseen että sitruunakirjoahven oli syönnyt oranssit platyt.

        Ja parin päivän päästä akvaarion pohja oli kaivettu kuoppia täyteen ja kasvit irti olivat.
        Toki ahven on edeleen minulla ja kasveja on turha pitää ja muita kaloja.


    • mrs Missukka

      Pahin moka oli harrastuksen alkuaikoina uskoa kaupan sedän "kyllähän se käy" lausetta. Hänen sanansa oli arvokkaampi kuin tuolloin lukemani kirjat. 54-litraisessa oli lehtikaloja, tiikeribarbeja, kultakaloja, platyjä ja miljoonakaloja. Ja vastoinkäymisiä. Huvittavia mokia ei juuri nyt tule mieleen.

    • mie sus

      aloitin harrastuksen 20 litrasella.joku sanoi pistä pari miljoonakalaa vaan.menin liikkeeseen joka oli erikoistunut kukkiin,mutta möi myös akvaario yms.lemmikkitavaraa.sanoin että mulla on 20 LITRANEN ja ne möi mulle KELTABARBEJA 5 kpl!!!!ja mä ihmettelin miks ne ei ui vaan tököttää paikallaa.sit luin netistä että ne tarvii 300LITRASEN altaan.annoin kalat pois välittömästi.ja mikä parasta sama kauppias möi mulle 20 LITRASEEN 2 KPL NAARASTAISTOJA!!!! ja arvatkaa mikä takaa ajo siel oli jouduin heti nekin antaa pois.onneksi olen nyt isompien akvaarioiden kanssa tekemisissä ja paljon viisaampi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      67
      3222
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      549
      3044
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2355
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2002
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      307
      1820
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1622
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      104
      1314
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe