Palkkaero akt-kvtes

Ei kuulopuheita

Vaihdoin pari kuukautta sitten Helbiltä akt:ta käyttävään yritykseen HSL:n alueella. Olen tullut alalle viime vuonna, joten Helbillä kohtalokseni tuli ajaa maanantaista perjantaihin, useimmiten päivävuoroja, ei siis viikonloppuja. Tämä tietysti johtuu uusia kuskeja syrjivästä linjavaalista, liekkö EU:n säädösten mukainenkaan. Uudessa paikassa sain ajaa heti keskimäärin joka toisen viikonlopun ja myös yövuoroja sai ajaa kun niitäkin on kiva ajaa silloin tällöin. Helbillä palkka tulee 15. päivä ja kuun viimeinen arkipäivä ja akt:ssä palkka tulee parittomien viikkojen perjantaina eli esim. tänä vuonna tulee huhtikuussa ja lokakuussa akt:ssä kolme palkkaa, muina kuukausina kaksi palkkaa. Helbillä nettopalkkani oli keskimäärin noin 900 euroa tiliä kohden, siihen sisältyi jonkun verran ilta- ja yölisiä sekä ruuhkalisää. Akt.ssä kahden viikon nettopalkkani ei ole kertaakaan jäänyt alle 1000 euron ja parhaat tilit esim. pääsiäisen aikaan oli nettopalkka noin 1400 euroa.
Palkat eivät molemmissa tapauksissa sisällä ylitöitä. Palkkaero on näin suuri nimenomaan uusien kuskien kohdalla. Vanhoilla Helb-kuskeilla on jopa akt:tä parempi palkka, olen nimittäin nähnyt tilinauhan asiasta. Onhan luonnollista, että vanhat kuskit pitävät etunsa ja se onnistuu kun erilaisissa järjestöissä ja toimielimissä on vain vanhoja kuskeja. Ei siis ihme, että uusi kuski vaihtaa heti pois Helbiltä kun se onnistuu. Akt:n sopimuksen lähtökohta on tasapuolisuus ja oman kokemuksen myötä voin sanoa että se myös toteutuu. Eiköhän Helbkin ole muutaman vuoden päästä akt:ssä, toivon sitä ainakin uusien alalle tulevien kannalta. Mitä tulee Helbin sosiaalipakettiin, jota kovasti mainostetaan. Myös muissa yrityksissä on tietyille matkoille henkilökuntakuljetus kuten Helbilläkin ja ns. Helsingin kaupungin edut ovat kyllä bussikuskeilla aika minimiin vedetty, ennen oli ehkä toisin. Ja eihän se sosiaalipaketti tuo rahaa tilille, eikä ruokaa pöytään.

69

2298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toveri Myös

      Höpön pöpö sun juttusi, taas näitä Akt.provoja, jotka tulevat tietytyltä taholta, siihen Helbin sosiaalipakettiin kuuluu parempi sairausajan turva ym..
      Vuosilomat ovat pitemmät kuntasopimuksessa kuin akt-sopparissa ja jos kuljettaja on ollut alalla kuorma tai linja-auto saa hän pitemmän vuosiloman myöskin hyvitettynä aiempi kokemus ja kuntapuolella vuosilomapäiviksi lasketaan 5 päivää viikko, kun Akt 6 päivää viikko eli jos kuljetusalan kokemusta 15 vuotta saa Helbillä vuosilomaa 38 arkipivää ja vastaavasti Akt-sopimuksessa 25 arkipäivää!

      Myöskin ihan uusi nuorempi ilman ajokokemusta oleva kuljettaja saa vuosilomaa helbillä 3 päivää vuodessa enemmän, kuin Akt-sopimuksessa.
      Hk eli henkilökuntakuljetusta ei ole millään muulla yhtiöllä kuin Helbillä, vaan Akt-sopimuksen yhtiöissä käsketään kuljettajan hankkia/käyttää omaa autoa, kerrohan höpöttäjä yksikin yhtiö Helbin lisäksi, jossa on aamu hk-kuljetus ja yöllä Hk-kuljetus varikolta kotiin! tyhjästä on paha nyhjäistä, joten vastauksen tiedän jo etukäteen HEH!

      • Ei kuulopuheita

        Kaikki ei asu Kehä 3:n sisäpuolella ja heitä ei Helbin henkilökuntakuljetukset koske. Joulukuun 2010 alusta myös akt:ssä otetaan huomioon aikaisempi työkokemus kuorma-autoalalta ja jo nyt huomioidaan muualla palveltu työ bussikuskina. Se on totta että uudella kuskilla on kolme lomapäivää Helbillä enemmän, mutta akt:ssä on sovittu että kun "pekkasia" on kertynyt 10 päivää saa kuljettaja pitää vähintään yhden 5 päivän jaksona ja kun "pekkasia" on kertynyt 15 päivää saa näitä 5 päivän vapaajaksoja kaksi. Helbillä on toki lyhennetty työpäivä, mutta se 21 minuuttia on yhtä tyhjän kanssa. Lisäksi olisi mielenkiintoista kuulla tuosta paremmasta sairausajan turvasta. Lisäksi jäi mainitsematta, että uusi kuski saa seuraavan päivän työajan noin kello 14.00 jälkeen ja se voi olla mitä vaan, ainoastaan vapaapäivät on tiedossa. Akt talossa uusi kuski saa heti työvuorolistan ja tarkat työajat. Lisäksi Helbillä kulkeminen lähtöpaikkaan, joka on muualla kuin varikolla tapahtuu omalla ajalla ilman korvausta ja usein sitten päivä päättyy taas eri paikkaan ja siitä kulkeminen kotiin omalla ajalla ja se on aika hanurista jos et asu Helsingissä. Akt:ssä päivä alkaa aina varikolta, kuten myöskin palkanmaksu. Helbin lisät ovat hiukan paremmat, mutta esim. iltalisä ja lauantailisä kello 18 asti on akt:ssä prosentteina sama, mutta kun se lasketaan suuremmasta tuntipalkasta on se tällöin parempi. Ainoastaan siis yölisä ja lauantailisä 18-24 on helbillä parempi yölisän toki jatkuessa 07.00 asti. Ja edelleenkään uusi kuski ei näistä viikonlopun lisistä juuri nauttimaan pääse.


      • Ei kuulopuheita

        Ai niin ja kuten tekstistäsi huomaa niin et edes kiistä uuden kuljettajan palkkaeroa.


      • Vai mitä?
        Ei kuulopuheita kirjoitti:

        Ai niin ja kuten tekstistäsi huomaa niin et edes kiistä uuden kuljettajan palkkaeroa.

        AKT on kuljetusalan ammattilaisille. Kvtes käytetään mm. päiväkodin henkilökunnan tes:nä jne.
        Helbille on vaan siitä sovellettu talokohtainen sopimus.


      • Provoo
        Vai mitä? kirjoitti:

        AKT on kuljetusalan ammattilaisille. Kvtes käytetään mm. päiväkodin henkilökunnan tes:nä jne.
        Helbille on vaan siitä sovellettu talokohtainen sopimus.

        Eiköhän tuon jutun ole tarkoituskin provota. Aika paljon siinä kyllä tuntuu faktaa olevan.


      • Toveri myös
        Provoo kirjoitti:

        Eiköhän tuon jutun ole tarkoituskin provota. Aika paljon siinä kyllä tuntuu faktaa olevan.

        Ketjun aloittaja heittelee provoja kuten ennenkin..
        Lisät ovat paremmat Helbillä ja jos se uusi kuljettaja on palvellut muualla yhteensä 15 vuotta saa hän lomapäiviä seuraavassa lomakertymin kartuneessa vuosilomassa 13 työpäivää enemmän kuin Akt-sopimuksessa, jos kertymää 10 vuotta saa lomapäiviä enemmän vuodessa Helbillä 5 päivää enemmän kuin Akt-tes, alle 10 vuoden kertymällä hän saa 3 lomapäivää enemmän Helbillä kuin Akt-tes.
        Lisät ovat suuremmat ja karttuvat paremmin Helbillä
        . Sairausajan palkkaa maksetaan huomattavasti pitempään kuntasopimuksessa kuin Akt-tessissä.
        Pekkasista sen verran, että niiden eteen tehdään pitempää päivää ja osa näistä pekkasista menee arkipyhiin ellet ole pyhänä ajamassa, Helbillä esim.ruuhka-arkivuoroissa kaikki arkipyhät ovat palkallisia vapaapäiviä, kun Akt-sopimuksessa niihin kuluu osa näistä pekkasista.
        Akt toveri Hk-kuljetus on iso etu, jos joku asuu jossakin Lohjalla tai Uhtualla ei häntä noudeta töihin, se on oma valinta, kuitenkin pääkaupunkiseudun alueella kuljetus on järjestetty vain Helbillä!
        Kuinka paljon maksaa oman auton käyttö työmatkoihin vuodessa, kun siihen lasketaan vielä mukaan auton hankintakulut?
        Minkä takia kaikkialla muilla aloilla arvostetaan kuntasopimuksen pitempää lomaoikeutta ja siirtoa yksityiselle pidetään huonompana? Ainoastaan tietyt katkeroituneet Akt-provoilijat kehuvat ja ylistävät Akt-sopimusta.
        Työssä jaksamiseen on kuntasopimuksessa keskitytty paljon enemmän, Akt-sopimuksessa paljon pitemmät päivät, kun saa olla 12 tunnin päiviä ja 4-5 tunnin päiviä.
        Se mitä sanoit työvuorojen tietämisestä oli täyttä paskapuhetta, uudella kuljettajalla on yleensä esim tietty ruuhka tai arkinumero ja silloin hän tietää vapaapäivänsä kuukausiksi eteenpäin, Akt-sopimusessa vain 2 viikon lista, jos uusi tai vanha kuljettaja on ylimääräisenä, silloin voi kyseinen esimerkki pitää paikkansa, uuten kirjoituksesi on täyttä potaskaa..


      • Ei kuulopuheita
        Toveri myös kirjoitti:

        Ketjun aloittaja heittelee provoja kuten ennenkin..
        Lisät ovat paremmat Helbillä ja jos se uusi kuljettaja on palvellut muualla yhteensä 15 vuotta saa hän lomapäiviä seuraavassa lomakertymin kartuneessa vuosilomassa 13 työpäivää enemmän kuin Akt-sopimuksessa, jos kertymää 10 vuotta saa lomapäiviä enemmän vuodessa Helbillä 5 päivää enemmän kuin Akt-tes, alle 10 vuoden kertymällä hän saa 3 lomapäivää enemmän Helbillä kuin Akt-tes.
        Lisät ovat suuremmat ja karttuvat paremmin Helbillä
        . Sairausajan palkkaa maksetaan huomattavasti pitempään kuntasopimuksessa kuin Akt-tessissä.
        Pekkasista sen verran, että niiden eteen tehdään pitempää päivää ja osa näistä pekkasista menee arkipyhiin ellet ole pyhänä ajamassa, Helbillä esim.ruuhka-arkivuoroissa kaikki arkipyhät ovat palkallisia vapaapäiviä, kun Akt-sopimuksessa niihin kuluu osa näistä pekkasista.
        Akt toveri Hk-kuljetus on iso etu, jos joku asuu jossakin Lohjalla tai Uhtualla ei häntä noudeta töihin, se on oma valinta, kuitenkin pääkaupunkiseudun alueella kuljetus on järjestetty vain Helbillä!
        Kuinka paljon maksaa oman auton käyttö työmatkoihin vuodessa, kun siihen lasketaan vielä mukaan auton hankintakulut?
        Minkä takia kaikkialla muilla aloilla arvostetaan kuntasopimuksen pitempää lomaoikeutta ja siirtoa yksityiselle pidetään huonompana? Ainoastaan tietyt katkeroituneet Akt-provoilijat kehuvat ja ylistävät Akt-sopimusta.
        Työssä jaksamiseen on kuntasopimuksessa keskitytty paljon enemmän, Akt-sopimuksessa paljon pitemmät päivät, kun saa olla 12 tunnin päiviä ja 4-5 tunnin päiviä.
        Se mitä sanoit työvuorojen tietämisestä oli täyttä paskapuhetta, uudella kuljettajalla on yleensä esim tietty ruuhka tai arkinumero ja silloin hän tietää vapaapäivänsä kuukausiksi eteenpäin, Akt-sopimusessa vain 2 viikon lista, jos uusi tai vanha kuljettaja on ylimääräisenä, silloin voi kyseinen esimerkki pitää paikkansa, uuten kirjoituksesi on täyttä potaskaa..

        Olin kai sitten poikkeus, mutta kyllä ne vuorot meni ihan päivä kerrallaan, vapaapäivät tiesi kolme viikkoa kerrallaan. Edelleenkään uusi kuski ei saa kuin kolme ylimääräistä lomapäivää. Ei tarvitse asua kuin Pohjois-Vantaalla niin ei pääse nauttimaan Helbin henkilökuntakuljetuksista. Taas faktaa, osa pekkasista muodostuu arkipyhistä, mutta niitä ei välttämättä käytetä arkipyhiin. Työvuorolistassa on 80h ja vaikka siihen osuu arkipyhä ei se automaattisesti kuluta pekkasta. Kannattaa perehtyä asiaan ennenkuin kertoo sen faktana. Perustelet sopimuksen paremmuutta lähinnä lomilla ja ei kaikkia koskevalla henkilökuntakuljetuksella. Toisaalta omaa auto käyttää muuhunkin kuin töihin menoon esim. mökillä käymiseen. Ja jos et asunut runko hk:n reitillä oli kyydin tilaaminen jokapäiväinen juttu. Mites kommentoit omalla ajalla kulkemista lähtöpaikkaan ja sitten päivä kuitenkin loppuu muualle esim. varikolle. Akt:ssä pikkuautolla kulkeminen on työaikaa ja siitä saa palkkaa niinkuin kuuluukin, koska se on työn tekemistä eikä oman vapaa-ajan kuluttamista.


      • Kysynpähän vaan
        Ei kuulopuheita kirjoitti:

        Olin kai sitten poikkeus, mutta kyllä ne vuorot meni ihan päivä kerrallaan, vapaapäivät tiesi kolme viikkoa kerrallaan. Edelleenkään uusi kuski ei saa kuin kolme ylimääräistä lomapäivää. Ei tarvitse asua kuin Pohjois-Vantaalla niin ei pääse nauttimaan Helbin henkilökuntakuljetuksista. Taas faktaa, osa pekkasista muodostuu arkipyhistä, mutta niitä ei välttämättä käytetä arkipyhiin. Työvuorolistassa on 80h ja vaikka siihen osuu arkipyhä ei se automaattisesti kuluta pekkasta. Kannattaa perehtyä asiaan ennenkuin kertoo sen faktana. Perustelet sopimuksen paremmuutta lähinnä lomilla ja ei kaikkia koskevalla henkilökuntakuljetuksella. Toisaalta omaa auto käyttää muuhunkin kuin töihin menoon esim. mökillä käymiseen. Ja jos et asunut runko hk:n reitillä oli kyydin tilaaminen jokapäiväinen juttu. Mites kommentoit omalla ajalla kulkemista lähtöpaikkaan ja sitten päivä kuitenkin loppuu muualle esim. varikolle. Akt:ssä pikkuautolla kulkeminen on työaikaa ja siitä saa palkkaa niinkuin kuuluukin, koska se on työn tekemistä eikä oman vapaa-ajan kuluttamista.

        Se on kyllä mielenkiintoista, että akt:n sopimus on kaikkien luettavissa akt:n kotisivuilla, mutta Helbin sopimusta ei oikein löydy mistään, miksi?


      • AAKOOTEE
        Kysynpähän vaan kirjoitti:

        Se on kyllä mielenkiintoista, että akt:n sopimus on kaikkien luettavissa akt:n kotisivuilla, mutta Helbin sopimusta ei oikein löydy mistään, miksi?

        Kaveri, joka ajaa Helbillä näytti niitten ajosarjoja. Totesin että jos meillä olisi yhtä tiukat sarjat niin tulisi varmaan heti ulosmarssi. Ja vielä pienemmällä palkalla. Kyllä siinä lomaa kaipaakin. Monihan siellä uusista kuskista miettii työpaikan vaihtoa.


      • Toveri Myös
        Ei kuulopuheita kirjoitti:

        Olin kai sitten poikkeus, mutta kyllä ne vuorot meni ihan päivä kerrallaan, vapaapäivät tiesi kolme viikkoa kerrallaan. Edelleenkään uusi kuski ei saa kuin kolme ylimääräistä lomapäivää. Ei tarvitse asua kuin Pohjois-Vantaalla niin ei pääse nauttimaan Helbin henkilökuntakuljetuksista. Taas faktaa, osa pekkasista muodostuu arkipyhistä, mutta niitä ei välttämättä käytetä arkipyhiin. Työvuorolistassa on 80h ja vaikka siihen osuu arkipyhä ei se automaattisesti kuluta pekkasta. Kannattaa perehtyä asiaan ennenkuin kertoo sen faktana. Perustelet sopimuksen paremmuutta lähinnä lomilla ja ei kaikkia koskevalla henkilökuntakuljetuksella. Toisaalta omaa auto käyttää muuhunkin kuin töihin menoon esim. mökillä käymiseen. Ja jos et asunut runko hk:n reitillä oli kyydin tilaaminen jokapäiväinen juttu. Mites kommentoit omalla ajalla kulkemista lähtöpaikkaan ja sitten päivä kuitenkin loppuu muualle esim. varikolle. Akt:ssä pikkuautolla kulkeminen on työaikaa ja siitä saa palkkaa niinkuin kuuluukin, koska se on työn tekemistä eikä oman vapaa-ajan kuluttamista.

        Älä yleistä, kaikki eivät halua mennä sinne varikolle pomon eteen työpäivän jälkeen, Helbillä aamuvuoro voi loppua vaihtopaikalle ja esim. kampista pääsee metrolla, junalla ym nopeasti kotiin ja ei tarvitse mennä varikolle, johan se varikolle meno lisäisi päivän pituutta ainakin tunnilla ja korvausta siitä ei saisi.

        Helbin lomaedut ovat paremmat, Hk-kuljetus toimii ja etu ja ei kaikilla ole kesämökkiä, varsinkin kun on paljajalkainen stadilainen, niin ei halua mennä multaa tonkimaan Savitaipaleelle. Edelleenkin uusikin kuski saa enemmänkin vuosilomapäiviä jos on ollut alan hommissa aiemmin muualla.

        Vuosiloma on lomaa se päihittää pekkaset mennen tullen ja myöskin lomaraha maksetaan vuosilomapäivien mukaan.

        Työssä jaksaminen on iso pointti ja ylettömän pitkät päivät, joita Akt-sopimus mahdollistaa käyttämään syövät kuljettajan kapasiteetin.
        Turha ruikuttaa, sinähän puheidesi mukaan jo vaihdoit taloa ja "tänä aikanahan on töitä tarjolla"
        Tunnen muutamia kuljettajia, jotka ovat taloa vaihtaneet kun ovat saaneet lopputilin Helbiltä esim. aamupuhallusten takia, he ovat kovasti kehuneet sen jälkeen uutta Akt-sopimuksen taloaan, ovat kehuneet pitkiä päiviään ja kehuneet kävelevänsä 10 kilometrin työmatkansa, jostain kumman syystä he ovat muutaman kuukauden päästä tulleet Helbille kyselemään takaisin, kaikki eivät ole päässeet, he jotka ovat takaisin päässeet ovat sanoneet, että palkkaa ei tullut Akt-sopimuksellla juurikaan enempää, mutta päivät olivat pitempiä ja työhenki huonompi.


      • Toveri Myös kirjoitti:

        Älä yleistä, kaikki eivät halua mennä sinne varikolle pomon eteen työpäivän jälkeen, Helbillä aamuvuoro voi loppua vaihtopaikalle ja esim. kampista pääsee metrolla, junalla ym nopeasti kotiin ja ei tarvitse mennä varikolle, johan se varikolle meno lisäisi päivän pituutta ainakin tunnilla ja korvausta siitä ei saisi.

        Helbin lomaedut ovat paremmat, Hk-kuljetus toimii ja etu ja ei kaikilla ole kesämökkiä, varsinkin kun on paljajalkainen stadilainen, niin ei halua mennä multaa tonkimaan Savitaipaleelle. Edelleenkin uusikin kuski saa enemmänkin vuosilomapäiviä jos on ollut alan hommissa aiemmin muualla.

        Vuosiloma on lomaa se päihittää pekkaset mennen tullen ja myöskin lomaraha maksetaan vuosilomapäivien mukaan.

        Työssä jaksaminen on iso pointti ja ylettömän pitkät päivät, joita Akt-sopimus mahdollistaa käyttämään syövät kuljettajan kapasiteetin.
        Turha ruikuttaa, sinähän puheidesi mukaan jo vaihdoit taloa ja "tänä aikanahan on töitä tarjolla"
        Tunnen muutamia kuljettajia, jotka ovat taloa vaihtaneet kun ovat saaneet lopputilin Helbiltä esim. aamupuhallusten takia, he ovat kovasti kehuneet sen jälkeen uutta Akt-sopimuksen taloaan, ovat kehuneet pitkiä päiviään ja kehuneet kävelevänsä 10 kilometrin työmatkansa, jostain kumman syystä he ovat muutaman kuukauden päästä tulleet Helbille kyselemään takaisin, kaikki eivät ole päässeet, he jotka ovat takaisin päässeet ovat sanoneet, että palkkaa ei tullut Akt-sopimuksellla juurikaan enempää, mutta päivät olivat pitempiä ja työhenki huonompi.

        Eikö tää hiekkalaatikko leikki ole jo leikitty täällä sata kertaa??? Ei muutu miksikään, aina se sopimus millä itse ajaa on muka parempi!!! Toiselle sopii toinen ja toiselle toinen. Jos jompikumpi sopimus olisi surkea ja toinen unelma, kaikki kuljettajat olis varmaan samassa paikassa töissä... Meillä vaimo ajaa toisella ja minä toisella sopimuksella eikä tartte ikinä kinata kumpi parempi eikä kumpikaan vaihtaisi toiseen!!! lopettakaa jo....


      • Leiska
        Ei kuulopuheita kirjoitti:

        Kaikki ei asu Kehä 3:n sisäpuolella ja heitä ei Helbin henkilökuntakuljetukset koske. Joulukuun 2010 alusta myös akt:ssä otetaan huomioon aikaisempi työkokemus kuorma-autoalalta ja jo nyt huomioidaan muualla palveltu työ bussikuskina. Se on totta että uudella kuskilla on kolme lomapäivää Helbillä enemmän, mutta akt:ssä on sovittu että kun "pekkasia" on kertynyt 10 päivää saa kuljettaja pitää vähintään yhden 5 päivän jaksona ja kun "pekkasia" on kertynyt 15 päivää saa näitä 5 päivän vapaajaksoja kaksi. Helbillä on toki lyhennetty työpäivä, mutta se 21 minuuttia on yhtä tyhjän kanssa. Lisäksi olisi mielenkiintoista kuulla tuosta paremmasta sairausajan turvasta. Lisäksi jäi mainitsematta, että uusi kuski saa seuraavan päivän työajan noin kello 14.00 jälkeen ja se voi olla mitä vaan, ainoastaan vapaapäivät on tiedossa. Akt talossa uusi kuski saa heti työvuorolistan ja tarkat työajat. Lisäksi Helbillä kulkeminen lähtöpaikkaan, joka on muualla kuin varikolla tapahtuu omalla ajalla ilman korvausta ja usein sitten päivä päättyy taas eri paikkaan ja siitä kulkeminen kotiin omalla ajalla ja se on aika hanurista jos et asu Helsingissä. Akt:ssä päivä alkaa aina varikolta, kuten myöskin palkanmaksu. Helbin lisät ovat hiukan paremmat, mutta esim. iltalisä ja lauantailisä kello 18 asti on akt:ssä prosentteina sama, mutta kun se lasketaan suuremmasta tuntipalkasta on se tällöin parempi. Ainoastaan siis yölisä ja lauantailisä 18-24 on helbillä parempi yölisän toki jatkuessa 07.00 asti. Ja edelleenkään uusi kuski ei näistä viikonlopun lisistä juuri nauttimaan pääse.

        Mikset budjaa Stadissa? Oma vikas jos landelle olet muuttanut. Teille pitäis tietullit laittaa kun Stadin palvelut ja duunimestat kyllä kelpaa mutta verofyrkat viette sinne lehmien syötäviksi ja kepulaisten käytettäviksi.Vielä teillekin hk.kuljetukset pitäisi järjestää. Ei pitäis palkata kehä 3.n ulkopuolelta ketään vaan menkööt Akt sopimusta noudattaviin mestoihin. Ei tosin nekään kaikkia heinäkenkiä ota. Puukengät ne olla pitää ja kilsoja takana ennenkuin tullaan puhumaan mitään. Ennenkaikkea useamman polven stadilaisuus.


      • jos tykkää
        Leiska kirjoitti:

        Mikset budjaa Stadissa? Oma vikas jos landelle olet muuttanut. Teille pitäis tietullit laittaa kun Stadin palvelut ja duunimestat kyllä kelpaa mutta verofyrkat viette sinne lehmien syötäviksi ja kepulaisten käytettäviksi.Vielä teillekin hk.kuljetukset pitäisi järjestää. Ei pitäis palkata kehä 3.n ulkopuolelta ketään vaan menkööt Akt sopimusta noudattaviin mestoihin. Ei tosin nekään kaikkia heinäkenkiä ota. Puukengät ne olla pitää ja kilsoja takana ennenkuin tullaan puhumaan mitään. Ennenkaikkea useamman polven stadilaisuus.

        En ymmärrä kuka haluaa asua Itä- tai Pohjois-Helsingissä. No jos tykkää monikulttuurisuudesta ja sosiaalipummeista niin mikäs siinä. Kyllä Vantaalaiset ja Espoolaiset asiakkaat ovat ihan erilaisia. Näin totesi Helbinkin kuski seutulinjoja ajaessa. Liput ja matkakortit ovat 95% niinkuin pitääkin, toista se on tuolla Helsingin puolella. Idässä on vielä maailman huonoin keksintö, kännykkäliput, joista joka kolmas on keskimäärin vanha (oma kokemus). Varsinkin Helsingin lähiöissä kulkevilla tuntui olevan päivän tärkein tehtävä päästä bussiin kieroin konstein iästä riippumatta. En yleistä, mutta paljon enemmän tällaisia oli kuin täällä maalla Vantaalla ja Espoossa.


      • ..........

        paljonkos ns.parempi sairas ajan turva vaikuttaa perus tereveen palkkaan?? ja turussakin ktv palkka on täysillä ikä lisillä n.600€ huonompi kuukaudessa kuin akt:n palkka. ktv:n töissä on pitemmät lomat mutta akt:llä on pekkas päivät. AKT:n sopimukseen verrattuna KTV:n pitemmät lomat ei vastaa missään olosuhteessa 7200-8300€:a vuodessa rahaa ja loppujen lopuksi vapaita kummassakin on surinpiirtein sama määrä toissa sanotaa vuosilomaksi ja toisessa sanotaan vuosiloma työajan lyhennys(=pekkas vapaa).
        Itse olin AKT:n alaisissa töissä ja tiedän kyllä akt:sopparin ja nyt olen ktv:n alaisissa töissä enkä katso olevani hunompi kuljettaja nyt kuin ennen en ainakaan 600€/kk:ssa huonompi


      • Leiska
        jos tykkää kirjoitti:

        En ymmärrä kuka haluaa asua Itä- tai Pohjois-Helsingissä. No jos tykkää monikulttuurisuudesta ja sosiaalipummeista niin mikäs siinä. Kyllä Vantaalaiset ja Espoolaiset asiakkaat ovat ihan erilaisia. Näin totesi Helbinkin kuski seutulinjoja ajaessa. Liput ja matkakortit ovat 95% niinkuin pitääkin, toista se on tuolla Helsingin puolella. Idässä on vielä maailman huonoin keksintö, kännykkäliput, joista joka kolmas on keskimäärin vanha (oma kokemus). Varsinkin Helsingin lähiöissä kulkevilla tuntui olevan päivän tärkein tehtävä päästä bussiin kieroin konstein iästä riippumatta. En yleistä, mutta paljon enemmän tällaisia oli kuin täällä maalla Vantaalla ja Espoossa.

        Mikset junantuoma pysy sitten siellä maakuopassasi Espoossa tai Vantaalla tai mikä Paltamo se nyt taas olikaan jonka seutulinjoja niin kovasti ylistät. Onhan se totta että Stadi on laajentunut pohjoiseen ja itään. On Pikilää , Pakilaa , on Kanalaa ja Konalaa mut tosi on sekin ettei aidot 7 polven stadilaiset mitään asumis,-tai työskentelyviihyvyyttä ole pilannut. Sen on tehneet noi just sun kaltaisesi sudjettisavolaiset joten mikä olet morkkaamaan monikulttuurisuutta? Sosiaalipummeja on landellakin. Kaltaisiasi peräkammarinpoikia tai vanhapiikatyttöjä.
        Jos olet onnellinen siellä landella niin älä vaiva bollaasi sillä kuka haluu viihtyä täällä stadissa. Kyllä sinnekin voidaan ujuttaa niitä monikultturisia teillekin kun siellä sitä tonttimaatakin on eikä maksa paljoa. Kepulaiset tykkää kun maahanmuuttajia ja niitä sosiaalipummejakin sinne ruvetaan opastamaan että sinne vaan budjaamaan. Mulla on niin paljon kilsoja jo takana ja kerrankin olin 3vrk yhtämittaa rekan puikoissa ettei siinä landebuukki olisi kyydissä pysynyt.


      • 6+12
        Leiska kirjoitti:

        Mikset junantuoma pysy sitten siellä maakuopassasi Espoossa tai Vantaalla tai mikä Paltamo se nyt taas olikaan jonka seutulinjoja niin kovasti ylistät. Onhan se totta että Stadi on laajentunut pohjoiseen ja itään. On Pikilää , Pakilaa , on Kanalaa ja Konalaa mut tosi on sekin ettei aidot 7 polven stadilaiset mitään asumis,-tai työskentelyviihyvyyttä ole pilannut. Sen on tehneet noi just sun kaltaisesi sudjettisavolaiset joten mikä olet morkkaamaan monikulttuurisuutta? Sosiaalipummeja on landellakin. Kaltaisiasi peräkammarinpoikia tai vanhapiikatyttöjä.
        Jos olet onnellinen siellä landella niin älä vaiva bollaasi sillä kuka haluu viihtyä täällä stadissa. Kyllä sinnekin voidaan ujuttaa niitä monikultturisia teillekin kun siellä sitä tonttimaatakin on eikä maksa paljoa. Kepulaiset tykkää kun maahanmuuttajia ja niitä sosiaalipummejakin sinne ruvetaan opastamaan että sinne vaan budjaamaan. Mulla on niin paljon kilsoja jo takana ja kerrankin olin 3vrk yhtämittaa rekan puikoissa ettei siinä landebuukki olisi kyydissä pysynyt.

        ns " tsadilaisen kannata vaahdota jonkun kolmen vuorokauden vuoksi. jos tuota käytät mittarina ,niin paas kattoen seuraavaksi miten selviät vaikka viikosta NUKKUMATTA. tyhjänpäiväistä leuhkimista joka osoittaa vain punaniskaisuutta jossa muuta asiat kuin korvien välys merkitsevät jotain.
        ja omalla kohdallanin voin sanoa,että ei tarvitse esitellä kilometrejä eikä niitä kymmeniä vuosia joita olen istunut erilaisten rattien takana. onneksi ei enää tarvii montaa vuotta jatkaa. ne vuodet ovat kerätty niin " TSADISSA" kuin landellakin.


      • Veteraani-kuski
        .......... kirjoitti:

        paljonkos ns.parempi sairas ajan turva vaikuttaa perus tereveen palkkaan?? ja turussakin ktv palkka on täysillä ikä lisillä n.600€ huonompi kuukaudessa kuin akt:n palkka. ktv:n töissä on pitemmät lomat mutta akt:llä on pekkas päivät. AKT:n sopimukseen verrattuna KTV:n pitemmät lomat ei vastaa missään olosuhteessa 7200-8300€:a vuodessa rahaa ja loppujen lopuksi vapaita kummassakin on surinpiirtein sama määrä toissa sanotaa vuosilomaksi ja toisessa sanotaan vuosiloma työajan lyhennys(=pekkas vapaa).
        Itse olin AKT:n alaisissa töissä ja tiedän kyllä akt:sopparin ja nyt olen ktv:n alaisissa töissä enkä katso olevani hunompi kuljettaja nyt kuin ennen en ainakaan 600€/kk:ssa huonompi

        No kuule vaikka perusterve oletkin, niin jokainen meistä voi sairastua ja silloin se parempi sosiaaliturva on tarpeen, kun sinäkin olet 40 vuotta vääntänyt rattia niin kysele sitten mikä terveytesi, eläkeikä 65 ja mittarissa jo 64 ja vieläkin ratin takana, rupee kipuja löytyyn..
        ainakin täällä Pk-seudulla Akt;n kuljettajan ja Helbin kuljettajan palkkaero on max 100 euroa brutto/kk ja helbillä se pitempi loma ja uskallan sanoa, asiallisemman pituiset työpäivät.


      • Leiska
        6+12 kirjoitti:

        ns " tsadilaisen kannata vaahdota jonkun kolmen vuorokauden vuoksi. jos tuota käytät mittarina ,niin paas kattoen seuraavaksi miten selviät vaikka viikosta NUKKUMATTA. tyhjänpäiväistä leuhkimista joka osoittaa vain punaniskaisuutta jossa muuta asiat kuin korvien välys merkitsevät jotain.
        ja omalla kohdallanin voin sanoa,että ei tarvitse esitellä kilometrejä eikä niitä kymmeniä vuosia joita olen istunut erilaisten rattien takana. onneksi ei enää tarvii montaa vuotta jatkaa. ne vuodet ovat kerätty niin " TSADISSA" kuin landellakin.

        Jumaliste mähän olen jo peruuttanutkin tiilirekalla enempi kuin sulla on haaveissa etuperin ajaa pelkällä nupilla. Mitä punaniskasuuteen tulee olen vankkumaton Kokoomuksen kannattaja vaikka kenkää tulikin joskus ja osasyynä yhden pomon neitimäisyys ja mun huono pukeutuminen.
        Sun ei enää kannattas jatkaa rattien takana oloa enää yhtään vaan pysyä siellä landella niiden skutsissa kasvavien tattien takana.
        Ilmeisesti et ole kovinkaan monen polven stadilainen jos olet kehä 3.n ulkopuolella edes suostunut työskentelemään.Kuinkas kovaa olet kurvannut Helsingin keskustassa yhdistelmän kanssa?


      • .........
        Veteraani-kuski kirjoitti:

        No kuule vaikka perusterve oletkin, niin jokainen meistä voi sairastua ja silloin se parempi sosiaaliturva on tarpeen, kun sinäkin olet 40 vuotta vääntänyt rattia niin kysele sitten mikä terveytesi, eläkeikä 65 ja mittarissa jo 64 ja vieläkin ratin takana, rupee kipuja löytyyn..
        ainakin täällä Pk-seudulla Akt;n kuljettajan ja Helbin kuljettajan palkkaero on max 100 euroa brutto/kk ja helbillä se pitempi loma ja uskallan sanoa, asiallisemman pituiset työpäivät.

        EN OLE LÄHELLÄKÄÄN 65 VIELÄ JA AS LAINA JA AUTO VELKA PITÄÄ HOITÄÄ JA SEN LISÄKSI VIELÄ ELÄÄ ILMAN ETTÄ TARVII PANKIN JOHTAJAA VAIVATA NIIN SE KÄTEEN TULEVA RAHA ON VIELÄ TÄRKEÄMPI KUIN TULEVAISUUDEN ENNUSTAMINEN JA TURUSSA 2009 VUODEN PALKKA OLI MULLA 28000€:a>(KTV) JA VUONNA 2006 VUODEN PALKKA OLI 35000€:a (AKT).


      • ......... kirjoitti:

        EN OLE LÄHELLÄKÄÄN 65 VIELÄ JA AS LAINA JA AUTO VELKA PITÄÄ HOITÄÄ JA SEN LISÄKSI VIELÄ ELÄÄ ILMAN ETTÄ TARVII PANKIN JOHTAJAA VAIVATA NIIN SE KÄTEEN TULEVA RAHA ON VIELÄ TÄRKEÄMPI KUIN TULEVAISUUDEN ENNUSTAMINEN JA TURUSSA 2009 VUODEN PALKKA OLI MULLA 28000€:a>(KTV) JA VUONNA 2006 VUODEN PALKKA OLI 35000€:a (AKT).

        Helbillä joka vuosi n.31200 euroa vuodessa,(netto 900-950/tili) ilman päivääkään ylitöitä ja ajan pelkkää arki aamua, työt loppuvat JOKA PÄIVÄ klo. 11.08-15.00 ja kaikki viikonloput ja pyhät vapaa... Ja tiedän, Akt:llä saa enemmän, mutta myös n. 100 tuntia vuodessa enemmän töitä vaikka lasketaan pekkaset ym.ym. Verratkaa myös työn määrää ja päivien pituutta, ei pelkkää vuosiansiota, jos kerran verrata pitää...


      • ..........
        helbkuski kirjoitti:

        Helbillä joka vuosi n.31200 euroa vuodessa,(netto 900-950/tili) ilman päivääkään ylitöitä ja ajan pelkkää arki aamua, työt loppuvat JOKA PÄIVÄ klo. 11.08-15.00 ja kaikki viikonloput ja pyhät vapaa... Ja tiedän, Akt:llä saa enemmän, mutta myös n. 100 tuntia vuodessa enemmän töitä vaikka lasketaan pekkaset ym.ym. Verratkaa myös työn määrää ja päivien pituutta, ei pelkkää vuosiansiota, jos kerran verrata pitää...

        100 TUNNIN EDESTÄ RAHAA VELKOJEN MAKSUUN JA MIHIN JOUDUT SEN AJAN KANSSA KUN SAAT VIIKKOA KOHDEN (TODEN NÄKÖISESTI SEISOT LIIKENNE VALOISSA SEN 100 TUNTIA VUODESSA).


      • .......... kirjoitti:

        100 TUNNIN EDESTÄ RAHAA VELKOJEN MAKSUUN JA MIHIN JOUDUT SEN AJAN KANSSA KUN SAAT VIIKKOA KOHDEN (TODEN NÄKÖISESTI SEISOT LIIKENNE VALOISSA SEN 100 TUNTIA VUODESSA).

        Voi elämän kevät tätä yksinkertaisuutta... niin varmaan muutkin... mut ihan sama, kaikki ei vaan näköjään ymmärrä...


      • ----------
        helbkuski kirjoitti:

        Voi elämän kevät tätä yksinkertaisuutta... niin varmaan muutkin... mut ihan sama, kaikki ei vaan näköjään ymmärrä...

        28000 VS.35000 NIIN TOLLA EROTUKSELLA AKT VIE VOITON VAIKKA VÄHÄN ENEMPI JOUTUU OLEEN TYÖMAALLA JA SIT SE TAKUUTUNNIT JOLLEI OLEKKAAN TÖITÄ SITÄ 80:TÄ TUNTIA NIIN SILTI TULEE TÄYSILTÄ TUNNEILTA PALKKA.


      • Sopimuksista jotain
        ---------- kirjoitti:

        28000 VS.35000 NIIN TOLLA EROTUKSELLA AKT VIE VOITON VAIKKA VÄHÄN ENEMPI JOUTUU OLEEN TYÖMAALLA JA SIT SE TAKUUTUNNIT JOLLEI OLEKKAAN TÖITÄ SITÄ 80:TÄ TUNTIA NIIN SILTI TULEE TÄYSILTÄ TUNNEILTA PALKKA.

        Aika ykskertasta porukkaa moni Akt-kuski, ei ne ymmärrä mitä on pitempi vuosiloma, vuosityöaika, työpäivän pituus ym.. ne ovat ihmisen elämää, ihmisen, jolla omaakin elämää, nämä akt-miehet tahtoo olla sitä porukkaa, että aina töissä ja päälle sitten ylityössä, sitten 50 vuotiaana sydäninfrakti ja sitä ennen avioero, miten se näin menikään!


      • ........
        Sopimuksista jotain kirjoitti:

        Aika ykskertasta porukkaa moni Akt-kuski, ei ne ymmärrä mitä on pitempi vuosiloma, vuosityöaika, työpäivän pituus ym.. ne ovat ihmisen elämää, ihmisen, jolla omaakin elämää, nämä akt-miehet tahtoo olla sitä porukkaa, että aina töissä ja päälle sitten ylityössä, sitten 50 vuotiaana sydäninfrakti ja sitä ennen avioero, miten se näin menikään!

        AKT KUSKIN TYÖAIKA NIIN JUMALATTOMAN PITKÄ OLE 80 TUNTIA/2VIIKKOA MUTTA PERUS PALKKA ON SEN VERRAN PAREMPI ETTÄ VAIHDAN KTV:STÄ AKT FIRMAAN


      • Peilit Sekaisin
        ........ kirjoitti:

        AKT KUSKIN TYÖAIKA NIIN JUMALATTOMAN PITKÄ OLE 80 TUNTIA/2VIIKKOA MUTTA PERUS PALKKA ON SEN VERRAN PAREMPI ETTÄ VAIHDAN KTV:STÄ AKT FIRMAAN

        Vaiha pois! Moni on takaisin pyrkinyt, kun Ktv-tessissä lisät paremmat, joka kaventaa tuntipalkkaeroa ja vuosiloma pitempi, samoin muita etuja ja työpäivien pituus inhimillisempi, Akt-sopimus huono, ei ole automiehen jaksamista lähiliikenteessä ajateltu, kyllä rekkahommissa ajaa pitkänkin päivän, mutta kun pysäkki 100 metrin välein ja tiukka aikataulu, niin päivän pituus pitäisi olla 8 tuntia, eikä yhtään enempää.


      • elukka1000000001
        .......... kirjoitti:

        paljonkos ns.parempi sairas ajan turva vaikuttaa perus tereveen palkkaan?? ja turussakin ktv palkka on täysillä ikä lisillä n.600€ huonompi kuukaudessa kuin akt:n palkka. ktv:n töissä on pitemmät lomat mutta akt:llä on pekkas päivät. AKT:n sopimukseen verrattuna KTV:n pitemmät lomat ei vastaa missään olosuhteessa 7200-8300€:a vuodessa rahaa ja loppujen lopuksi vapaita kummassakin on surinpiirtein sama määrä toissa sanotaa vuosilomaksi ja toisessa sanotaan vuosiloma työajan lyhennys(=pekkas vapaa).
        Itse olin AKT:n alaisissa töissä ja tiedän kyllä akt:sopparin ja nyt olen ktv:n alaisissa töissä enkä katso olevani hunompi kuljettaja nyt kuin ennen en ainakaan 600€/kk:ssa huonompi

        paskaa.kerryttääkö akt sopari lomarahoja???ei.ja noi erot...huhhhuh mistä oot edes keksiny tolllasia,edes ylitöitä tekemällä et saa noin paljoa eneempää..hahahah sun jutuilles,ai mut sähän taisitki olla turuust...


      • ......
        Peilit Sekaisin kirjoitti:

        Vaiha pois! Moni on takaisin pyrkinyt, kun Ktv-tessissä lisät paremmat, joka kaventaa tuntipalkkaeroa ja vuosiloma pitempi, samoin muita etuja ja työpäivien pituus inhimillisempi, Akt-sopimus huono, ei ole automiehen jaksamista lähiliikenteessä ajateltu, kyllä rekkahommissa ajaa pitkänkin päivän, mutta kun pysäkki 100 metrin välein ja tiukka aikataulu, niin päivän pituus pitäisi olla 8 tuntia, eikä yhtään enempää.

        20 vuotta bussia turussa/ seudulla ja ktvn palkka on ollut n.1400-1600 käteen kuukaudessa ja TLO:n töissä sain n.1800-2400 käteen kuukaudessa. Pyhätöitä riitti TLO:N ajossa 16-22 tuntia kuukaudessa kaupungin homissa pyhätöitä 1päivä 12 viikossa eli mitä hyötyä eduista jollei ole etujen alaisia töitä. pitemät loma mutta kun ei niillä lomapäivillä maksa laskuja. Bussia ajan ainoastaa rahaa vastaa en sen takia että saisin vapaita/lomia ja jos vapaita ja lomia haluan niin kyllä sit voin olla kyllä ratintakaa pois kokonaan


      • mie,sie
        Leiska kirjoitti:

        Mikset junantuoma pysy sitten siellä maakuopassasi Espoossa tai Vantaalla tai mikä Paltamo se nyt taas olikaan jonka seutulinjoja niin kovasti ylistät. Onhan se totta että Stadi on laajentunut pohjoiseen ja itään. On Pikilää , Pakilaa , on Kanalaa ja Konalaa mut tosi on sekin ettei aidot 7 polven stadilaiset mitään asumis,-tai työskentelyviihyvyyttä ole pilannut. Sen on tehneet noi just sun kaltaisesi sudjettisavolaiset joten mikä olet morkkaamaan monikulttuurisuutta? Sosiaalipummeja on landellakin. Kaltaisiasi peräkammarinpoikia tai vanhapiikatyttöjä.
        Jos olet onnellinen siellä landella niin älä vaiva bollaasi sillä kuka haluu viihtyä täällä stadissa. Kyllä sinnekin voidaan ujuttaa niitä monikultturisia teillekin kun siellä sitä tonttimaatakin on eikä maksa paljoa. Kepulaiset tykkää kun maahanmuuttajia ja niitä sosiaalipummejakin sinne ruvetaan opastamaan että sinne vaan budjaamaan. Mulla on niin paljon kilsoja jo takana ja kerrankin olin 3vrk yhtämittaa rekan puikoissa ettei siinä landebuukki olisi kyydissä pysynyt.

        hyppää suohon maalainen!!


      • mie,sie
        Toveri myös kirjoitti:

        Ketjun aloittaja heittelee provoja kuten ennenkin..
        Lisät ovat paremmat Helbillä ja jos se uusi kuljettaja on palvellut muualla yhteensä 15 vuotta saa hän lomapäiviä seuraavassa lomakertymin kartuneessa vuosilomassa 13 työpäivää enemmän kuin Akt-sopimuksessa, jos kertymää 10 vuotta saa lomapäiviä enemmän vuodessa Helbillä 5 päivää enemmän kuin Akt-tes, alle 10 vuoden kertymällä hän saa 3 lomapäivää enemmän Helbillä kuin Akt-tes.
        Lisät ovat suuremmat ja karttuvat paremmin Helbillä
        . Sairausajan palkkaa maksetaan huomattavasti pitempään kuntasopimuksessa kuin Akt-tessissä.
        Pekkasista sen verran, että niiden eteen tehdään pitempää päivää ja osa näistä pekkasista menee arkipyhiin ellet ole pyhänä ajamassa, Helbillä esim.ruuhka-arkivuoroissa kaikki arkipyhät ovat palkallisia vapaapäiviä, kun Akt-sopimuksessa niihin kuluu osa näistä pekkasista.
        Akt toveri Hk-kuljetus on iso etu, jos joku asuu jossakin Lohjalla tai Uhtualla ei häntä noudeta töihin, se on oma valinta, kuitenkin pääkaupunkiseudun alueella kuljetus on järjestetty vain Helbillä!
        Kuinka paljon maksaa oman auton käyttö työmatkoihin vuodessa, kun siihen lasketaan vielä mukaan auton hankintakulut?
        Minkä takia kaikkialla muilla aloilla arvostetaan kuntasopimuksen pitempää lomaoikeutta ja siirtoa yksityiselle pidetään huonompana? Ainoastaan tietyt katkeroituneet Akt-provoilijat kehuvat ja ylistävät Akt-sopimusta.
        Työssä jaksamiseen on kuntasopimuksessa keskitytty paljon enemmän, Akt-sopimuksessa paljon pitemmät päivät, kun saa olla 12 tunnin päiviä ja 4-5 tunnin päiviä.
        Se mitä sanoit työvuorojen tietämisestä oli täyttä paskapuhetta, uudella kuljettajalla on yleensä esim tietty ruuhka tai arkinumero ja silloin hän tietää vapaapäivänsä kuukausiksi eteenpäin, Akt-sopimusessa vain 2 viikon lista, jos uusi tai vanha kuljettaja on ylimääräisenä, silloin voi kyseinen esimerkki pitää paikkansa, uuten kirjoituksesi on täyttä potaskaa..

        vaihtakaa alaa jos työ ei maistu,kun aina puhutte noista lomista!haloo..


      • jklkölnm
        Vai mitä? kirjoitti:

        AKT on kuljetusalan ammattilaisille. Kvtes käytetään mm. päiväkodin henkilökunnan tes:nä jne.
        Helbille on vaan siitä sovellettu talokohtainen sopimus.

        jos akt on kuljetusalan ammattilaisille, niin käyttäytykää SAATANA niinku ammattilaiset käyttäytyy älkääkä täällä provotko ja lobatko sitä liittoanne.ei aikki sitä akt:tä halua.


      • ----

        pitää paikkaansa turussa AKT:n palkka n2000-2300 käteen 4viikossa ktv:ssä 1400- 1600 euroa käteen tuolla erotuksella maksaisi jo uutta autoakin(ei tarviis ajella vanhal paskal työ matkoi).


      • mie mie
        Leiska kirjoitti:

        Mikset budjaa Stadissa? Oma vikas jos landelle olet muuttanut. Teille pitäis tietullit laittaa kun Stadin palvelut ja duunimestat kyllä kelpaa mutta verofyrkat viette sinne lehmien syötäviksi ja kepulaisten käytettäviksi.Vielä teillekin hk.kuljetukset pitäisi järjestää. Ei pitäis palkata kehä 3.n ulkopuolelta ketään vaan menkööt Akt sopimusta noudattaviin mestoihin. Ei tosin nekään kaikkia heinäkenkiä ota. Puukengät ne olla pitää ja kilsoja takana ennenkuin tullaan puhumaan mitään. Ennenkaikkea useamman polven stadilaisuus.

        elämä alkaa kehä3 ulkopuolelta ja stadi on stadi ainoastaan venäläisellä mandaatilla (ilman venäläisiä pääkaupunki olisi turku) ;-)kaikki ei vaan mahdu ajamaan sinne ja jos palkka on isompi niin on myös asuminen ja eläminen kallimpaa (mitä hesast saa 50000€:lla ... ... parkkiruutu henkilöautolle kun landelta saa hehtaarin tontin ja maatila keskuksen ja tilaa ympärille ettei tarvii katsoa kelloa mihin aikaan paukuttelee tynnyreitä tai huudattaa autoa).


    • Sowhatti

      Jus näin kuten Helb Kuski sanoo, sama jankuttaja välillä eri teemalla hokee näitä Akt-Helb juttuja, nytkin avasi tämän ketjun nimellä Ei Kuulopuheita, sanoisin ei kuuloa vaan luuloa.
      Nythän on tilaisuus vaihtaa taloa esim. Nobinalla runsaasti kuljettajan paikkoja, jokianen joka kynnelle kykenee niin ajamaan, jos heittää kirveensä kaivoon niin oma vika, kaikki eivät takaisin ole päässeet, osa alkoholisoitunut pahasti.
      Kaveri ajoi akt:n sopparilla isossa talossa, sikapitkät päivät, tuli avioero, alkoi juopottelemaan, entinen urheilumies, nyt surullinen juoppo ja työttömänä.

      • Kännissä vapaalla

        Siitä seuraa vaan juomiskierre kun saa parempaa palkkaa ja joutuu tekemään töitäkin sen eteen että saa palkkaa.


      • Ei kuulopuheita
        Kännissä vapaalla kirjoitti:

        Siitä seuraa vaan juomiskierre kun saa parempaa palkkaa ja joutuu tekemään töitäkin sen eteen että saa palkkaa.

        Akt:ssä on tilitysaika 10 min viikkoa, joka on merkitty työvuorolistaan ja on työaikaa josta saa palkkaa, ei Helbillä ole vastaavaa. Helbillä vuorokausilepo minimi vain 7 tuntia, akt:ssä 9 tuntia. Eikä oma auto tule kalliiksi, kun asuu sopivan matkan päässä saa hyvät verovähennykset ja autolla on nopea liikkua. Helbillä 8h päivään sai lisätä 1h aamulla työmatkaan ja toinen tunti että pääsi kotiin joten päivälle tuli helposti mittaa 10 tuntia. Eikä akt:ssä ole koko ajan niitä 12h päiviä, kuten joku antaa ymmärtää, työviikko on edelleen se 40h. Itseasiassa akt:ssä työhön sidonnaisuus on 12h, kun se Helbillä on 13h ja se myös ruuhkavuoroissa toteutui.


      • Ville Norppa
        Ei kuulopuheita kirjoitti:

        Akt:ssä on tilitysaika 10 min viikkoa, joka on merkitty työvuorolistaan ja on työaikaa josta saa palkkaa, ei Helbillä ole vastaavaa. Helbillä vuorokausilepo minimi vain 7 tuntia, akt:ssä 9 tuntia. Eikä oma auto tule kalliiksi, kun asuu sopivan matkan päässä saa hyvät verovähennykset ja autolla on nopea liikkua. Helbillä 8h päivään sai lisätä 1h aamulla työmatkaan ja toinen tunti että pääsi kotiin joten päivälle tuli helposti mittaa 10 tuntia. Eikä akt:ssä ole koko ajan niitä 12h päiviä, kuten joku antaa ymmärtää, työviikko on edelleen se 40h. Itseasiassa akt:ssä työhön sidonnaisuus on 12h, kun se Helbillä on 13h ja se myös ruuhkavuoroissa toteutui.

        Helb:llä työsidonnaisuusaika ruuhkapäivissä on 12 tuntia 30 minuuttia.


      • IK
        Ville Norppa kirjoitti:

        Helb:llä työsidonnaisuusaika ruuhkapäivissä on 12 tuntia 30 minuuttia.

        13h, tarkista tietosi.


      • Ville Norppa
        IK kirjoitti:

        13h, tarkista tietosi.

        12 tuntia 30 minuuttia on järjestelmäkuvauksen mukaan. Ennen oli 13 tuntia. Alla on suoraan kopioituna järjestelmäkuvaus asiasta. Mikä on sinun lähde?


        2-osainen työpäivän aikarajat

        Arki
        Ma-Pe

        Aikarajat, klo 4-19 **)

        Ulottuma enintään 12 t 30 min


      • hohhoijaaa
        Ville Norppa kirjoitti:

        12 tuntia 30 minuuttia on järjestelmäkuvauksen mukaan. Ennen oli 13 tuntia. Alla on suoraan kopioituna järjestelmäkuvaus asiasta. Mikä on sinun lähde?


        2-osainen työpäivän aikarajat

        Arki
        Ma-Pe

        Aikarajat, klo 4-19 **)

        Ulottuma enintään 12 t 30 min

        Tein alkuvuodesta 2010 ruuhkavuoron jonka ulottuma oli muutamaa minuuttia lukuunottamatta 13h eli minulla on teetetty laiton vuoro.


      • Ville Norppa
        hohhoijaaa kirjoitti:

        Tein alkuvuodesta 2010 ruuhkavuoron jonka ulottuma oli muutamaa minuuttia lukuunottamatta 13h eli minulla on teetetty laiton vuoro.

        Oliko se työpäivä ihan suunniteltu vai sävelsikö työnjohtaja? Toisaalta en ihmettelisi vaikka olisi sovittu poikkeuksesta luottamusmiehen kanssa huolimatta sopimustekstistä. Kuitenkin kyseessä yksittäinen päivä?


      • ylijäämäkuski
        Ville Norppa kirjoitti:

        Oliko se työpäivä ihan suunniteltu vai sävelsikö työnjohtaja? Toisaalta en ihmettelisi vaikka olisi sovittu poikkeuksesta luottamusmiehen kanssa huolimatta sopimustekstistä. Kuitenkin kyseessä yksittäinen päivä?

        aika yleistä kun jutteli muitten kuskien kanssa.


      • HelbDriver
        Ei kuulopuheita kirjoitti:

        Akt:ssä on tilitysaika 10 min viikkoa, joka on merkitty työvuorolistaan ja on työaikaa josta saa palkkaa, ei Helbillä ole vastaavaa. Helbillä vuorokausilepo minimi vain 7 tuntia, akt:ssä 9 tuntia. Eikä oma auto tule kalliiksi, kun asuu sopivan matkan päässä saa hyvät verovähennykset ja autolla on nopea liikkua. Helbillä 8h päivään sai lisätä 1h aamulla työmatkaan ja toinen tunti että pääsi kotiin joten päivälle tuli helposti mittaa 10 tuntia. Eikä akt:ssä ole koko ajan niitä 12h päiviä, kuten joku antaa ymmärtää, työviikko on edelleen se 40h. Itseasiassa akt:ssä työhön sidonnaisuus on 12h, kun se Helbillä on 13h ja se myös ruuhkavuoroissa toteutui.

        Työhönsidonnaisuus on vain 12:30 tällä hetkellä ja sekään ei ole läheskään kolmen viikon listassa edes täynnä. N. joka 6:s tai 7:s viiko ehkä.


    • VIE....

      Niin kauan kun on kaksi erillistä liittoa hoitamassa/ajamassa "omiensa" etuja. Tämä kaikki on poissa kuljettajien tauoista ym ajoista.. Vuosi vuodelta hullummaksi menee työolot bussiliikenteessä ja perimmäisenä syynä tämä järjetön kilpaileminen, jolla "säästetään" ilmeisesti johtajille suurempia palkkioita.

    • Skubi Jokke

      Minulla kävi näin vaihdoin muutama kuukausi sitten, toisesta yrityksestä(akt) helbille, olin katkera kun määräaikaista sopimustani ei uusittu ja jouduin Helbille, mutta silmät aukenivat, mielestäni Helbillä on paremmin suunnitellut työvuorot, kuljettajilla parempi kohtelu(paremmat esimiehet) parempi perehdys tehtäviin, parempi lomaoikeus, parempi tieto ajoista ja vapaapäivistä, pitempi lomaoikeus, kuljetus työpaikalle järjestetetty.
      Minä sanon palkkauksesta sen olen nuorempi kuski ja palkkaa sain Akt:n sopimuksella noin 20-50 euroa enemmän käteeni kuukaudessa, mutta työvuoroni olivat pitempiä, lomani oli lyhyempi ja jouduin ajamaan omalla skootterilla työmatkani kun helb hoitaa henkilökuntavuorolla kuljetuksen.
      Minä olen tyytyväinen Helbiin työnantajana ja talona, talolla on oma punttisali, ruokala, jossa maukas ateria, hyvät työvaatteet, sosiaaliedut ym, itse en vaihtaisi takaisin Akt:n sopimukseen, kun siinä sai vaan orastavan mahahaavan ja huonon kohtelun.

      • Ville Norppa

        Huomatkaa, kun vertailette tilejänne, että tilipäiviä on vuodessa AKT:lla 26 ja HelB:llä 24. Tienatakseen yhtä paljon vuodessa on yksittäisissä tileissä 1,083 (=26/24) kertainen ero.

        Esim. "kahden viikon tilissä" vuositulot ovat samat, kun tilissä keskimäärin ansio on:

        HelB AKT
        1000e 923e
        1500e 1384e

        AKT HelB
        1000e 1083e
        1500e 1625e


      • Aku Akka
        Ville Norppa kirjoitti:

        Huomatkaa, kun vertailette tilejänne, että tilipäiviä on vuodessa AKT:lla 26 ja HelB:llä 24. Tienatakseen yhtä paljon vuodessa on yksittäisissä tileissä 1,083 (=26/24) kertainen ero.

        Esim. "kahden viikon tilissä" vuositulot ovat samat, kun tilissä keskimäärin ansio on:

        HelB AKT
        1000e 923e
        1500e 1384e

        AKT HelB
        1000e 1083e
        1500e 1625e

        Ei Helbbiläiset halua nähdä tätä totuutta kun se harmittaa.


      • asiaaaaa
        Aku Akka kirjoitti:

        Ei Helbbiläiset halua nähdä tätä totuutta kun se harmittaa.

        Ei näitä tes-vertailuja kannata ottaa henk.koht. vaan vertailla faktoja ja todeta kumpi on parempi riippumatta missä on töissä.


      • back akt

        Voi olla että työsi loppuu Helbillä lukuisten linjakilpailuissa hävittyjen linjojen takia. Lonka-sopimuksella Nobinalle.


      • X99X
        back akt kirjoitti:

        Voi olla että työsi loppuu Helbillä lukuisten linjakilpailuissa hävittyjen linjojen takia. Lonka-sopimuksella Nobinalle.

        Helbin työntekijäliitot ovat ihme porukkaa. Ikinä ei tarvitse lakkoilla kun saadaan huippusopimus ilman sitäkin. Ennen vanhaan työnantaja antoi viinapullon luottamusmiehelle ja asia oli hoidossa. Onneksi niin ei kai ole tänä päivänä.


      • muihin taloihin
        back akt kirjoitti:

        Voi olla että työsi loppuu Helbillä lukuisten linjakilpailuissa hävittyjen linjojen takia. Lonka-sopimuksella Nobinalle.

        Helbillä loppuu syksyllä 452, 453 ja 611 ja 1.1.2011 loppuu 35 auton työt. Ei kai siinä tartte kenellekään kenkää antaa.


      • Totuus Esiin
        muihin taloihin kirjoitti:

        Helbillä loppuu syksyllä 452, 453 ja 611 ja 1.1.2011 loppuu 35 auton työt. Ei kai siinä tartte kenellekään kenkää antaa.

        Turha vertailla tilinauhoja kun Helbillä 13 arkipäivää enemmän vuosilomaa vuodessa, toimiva Hk-kuljetus, eli Akt-kuski käyttää omaa autoaan monen tuhannen edestä vuodessa ja repii reppunsa!
        Ajoin aiemmin yksityisellä Akt-sopimus, päivät olivat sitä luokkaa että aamu alkoi kello 5-6 ja loppui kello 18.00 ja lisiä ei kertynyt, fyrkkaa sai saman kuin Helbillä, Helbillä kuitenkin aamutunneista tuli yölisä kello 7.00 asti ja kun aamu alkoi kello 5-6, niin pääsi pois kello 14-15, et rupia reppuun sai vain kun ajoi Akt-sopimuksella en vaihda, jos kenkää tulee Helbiltä niin vaihdan alaa lopullisesti.


      • Ei kuulopuheita
        Totuus Esiin kirjoitti:

        Turha vertailla tilinauhoja kun Helbillä 13 arkipäivää enemmän vuosilomaa vuodessa, toimiva Hk-kuljetus, eli Akt-kuski käyttää omaa autoaan monen tuhannen edestä vuodessa ja repii reppunsa!
        Ajoin aiemmin yksityisellä Akt-sopimus, päivät olivat sitä luokkaa että aamu alkoi kello 5-6 ja loppui kello 18.00 ja lisiä ei kertynyt, fyrkkaa sai saman kuin Helbillä, Helbillä kuitenkin aamutunneista tuli yölisä kello 7.00 asti ja kun aamu alkoi kello 5-6, niin pääsi pois kello 14-15, et rupia reppuun sai vain kun ajoi Akt-sopimuksella en vaihda, jos kenkää tulee Helbiltä niin vaihdan alaa lopullisesti.

        Halusin keskustelulla tuoda esiin nimenomaan uuden kuljettajan surkean aseman Helbillä. Vanhat kuskit tienaavat jopa enemmän kuin akt:ssä, mutta uusien kuskien palkkaus on huono ja sitä pahentaa linjavaalit joissa uudelle kuskille jää vain jämät. Siirryttyäni akt-taloon saan ajaa keskimäärin joka toisen viikonlopun ja kun ilmoitin olevani halukas yövuoroihin niin niitäkin on ollut joka työvuorolistassa. Akt-taloissa toiminta perustuu kuskien väliseen tasa-arvoon, toisinkuin Helbillä. Tämä on Helbillä vanha perinne ja tuskin muuttuu ennenkuin vanhat "jäärät" jää eläkkeelle.


      • helbinmiäs
        Ei kuulopuheita kirjoitti:

        Halusin keskustelulla tuoda esiin nimenomaan uuden kuljettajan surkean aseman Helbillä. Vanhat kuskit tienaavat jopa enemmän kuin akt:ssä, mutta uusien kuskien palkkaus on huono ja sitä pahentaa linjavaalit joissa uudelle kuskille jää vain jämät. Siirryttyäni akt-taloon saan ajaa keskimäärin joka toisen viikonlopun ja kun ilmoitin olevani halukas yövuoroihin niin niitäkin on ollut joka työvuorolistassa. Akt-taloissa toiminta perustuu kuskien väliseen tasa-arvoon, toisinkuin Helbillä. Tämä on Helbillä vanha perinne ja tuskin muuttuu ennenkuin vanhat "jäärät" jää eläkkeelle.

        Asia tuttu kuljettajien kahvikeskusteluissa jo 50v vähintään. Nykyään tosin perusjärjestelmään pääsee vuoden/kahden ajovuosilla, itse tulin taloon 1990. Kesti 6 vuotta arkipäivässä ajoon ennenkuin perusjärjestelmä avautui. Lisiä ei tullut kuin jotain iltalisiä 18.00-22.00. Viikonloput oli vapaata.

        Ajoin "hullun" lailla taksia viikonlpppuisin ja kaikkina juhlapyhinä, viikonloppuna saatoi tulla 35-40h taksiajoa. Osa kuljettajista toimi sivutoimisina talonmiehinä, osa "portsareina", rakennusduunareina jne. Nykyään kiinteä ruuhkalisä 12%, joka auttaa asiaa jonkin verran telilisä , jos sitä saa.

        Esim. jatkuvaa myöhäistä vuoroa tekevä, sisältyy aamuyön liikenne espoon sisäisiä linjoja ajaville linjavaaleissa helppoja kohteita perusjärjestelmään.


      • Alalla 4 vuotta
        helbinmiäs kirjoitti:

        Asia tuttu kuljettajien kahvikeskusteluissa jo 50v vähintään. Nykyään tosin perusjärjestelmään pääsee vuoden/kahden ajovuosilla, itse tulin taloon 1990. Kesti 6 vuotta arkipäivässä ajoon ennenkuin perusjärjestelmä avautui. Lisiä ei tullut kuin jotain iltalisiä 18.00-22.00. Viikonloput oli vapaata.

        Ajoin "hullun" lailla taksia viikonlpppuisin ja kaikkina juhlapyhinä, viikonloppuna saatoi tulla 35-40h taksiajoa. Osa kuljettajista toimi sivutoimisina talonmiehinä, osa "portsareina", rakennusduunareina jne. Nykyään kiinteä ruuhkalisä 12%, joka auttaa asiaa jonkin verran telilisä , jos sitä saa.

        Esim. jatkuvaa myöhäistä vuoroa tekevä, sisältyy aamuyön liikenne espoon sisäisiä linjoja ajaville linjavaaleissa helppoja kohteita perusjärjestelmään.

        Ei Kuulopuheita puheet ei ihan todenmukaisia, aika provo! Itse ajoin vuoden ruuhkasarjaa helbillä päivä 2-osainen, mutta sain 12% korkeamman tuntipalkan ja aina viikonloput ja pyhät vapaat ja aamutunneista tuli 40% yölisä, Vuoden palvelun jälkeen pääsin ryhmäsarjaan, jossa joka kolmas viikonloppu vapaa, ajoin muutaman kuukauden yö ja pyhätöitä ja halusin takaisin ruuhkaan, kuka tykkää mistä tykkää, pari kaveria on päässyt ihan parin kuukauden palveluksen jälkeen ajamaan viikonloppuvuoroja.
        Minun mielestäni Helbillä nuoremman kuskin palkat ja asiat eivät ole mitenkään huonosti, huonommin ne olivat Akt-sopimusta noudattavassa yrityksessä, jossa kävin hommaa kokeilemassa.


      • faktoo
        Alalla 4 vuotta kirjoitti:

        Ei Kuulopuheita puheet ei ihan todenmukaisia, aika provo! Itse ajoin vuoden ruuhkasarjaa helbillä päivä 2-osainen, mutta sain 12% korkeamman tuntipalkan ja aina viikonloput ja pyhät vapaat ja aamutunneista tuli 40% yölisä, Vuoden palvelun jälkeen pääsin ryhmäsarjaan, jossa joka kolmas viikonloppu vapaa, ajoin muutaman kuukauden yö ja pyhätöitä ja halusin takaisin ruuhkaan, kuka tykkää mistä tykkää, pari kaveria on päässyt ihan parin kuukauden palveluksen jälkeen ajamaan viikonloppuvuoroja.
        Minun mielestäni Helbillä nuoremman kuskin palkat ja asiat eivät ole mitenkään huonosti, huonommin ne olivat Akt-sopimusta noudattavassa yrityksessä, jossa kävin hommaa kokeilemassa.

        Kyllä se vaan niin on, että uuden kuskin asema on hyvä nimenomaan akt-talossa. Yksi helb-kuski kertoi olleen talossa yli 3 vuotta, mutta sai linja-vaaleissa 7. laittamansa vaihtoehdon. Revi siitä. Niin ja akt:ssa tuntipalkka on suunnilleen sama kuin helbillä ruuhkalisän kanssa. Telilisää et hirveästi esim. varhassa pääse nauttimaan.


      • Kuski Vain
        Ville Norppa kirjoitti:

        Huomatkaa, kun vertailette tilejänne, että tilipäiviä on vuodessa AKT:lla 26 ja HelB:llä 24. Tienatakseen yhtä paljon vuodessa on yksittäisissä tileissä 1,083 (=26/24) kertainen ero.

        Esim. "kahden viikon tilissä" vuositulot ovat samat, kun tilissä keskimäärin ansio on:

        HelB AKT
        1000e 923e
        1500e 1384e

        AKT HelB
        1000e 1083e
        1500e 1625e

        Katselin tässä tilinauhaani ja Akt:n sopimusta, itsellä Helbillä kaikki ikälisät ja myöskin yhtiölisä Akt:n peruspalkka 350 euroa/kk korkeampi brutto ja lisät pienemmät, laskin palkkavertailun kun itse en aja pyhätöitä , mutta saan aamutunneista yölisää kello 7-00 asti ja Akt-tessissä tämä jäisi pois, kun karttuma pienenempi, minulla Akt- palkka toisi 200 euroa brutto/kk lisää palkkaa ja vuosilomani lyhenisi 2 viikkoa ja 3 päivää vuodessa ja samoin muissa eduissa häviäisin eli noin vähän yli 100 euroa /kk käteen ja paljon lyhyempi vuosiloma ja pitemmät työpäivät, mikäli ajaiisn ruuhkasarjaa, ansioni putoaisi akt-tessissä kun siinä ei ruuhkapäiviä juuri ole, vaan sama kuski ajaa 11-12 tuntia aamusta iltaan.
        Mikäli ajaisin ryhmäsarjaa, saisin Helbillä todenäköisesti saman palkan kuin akt-tessissä, mutta lyhyemmä lomaoikeudella.
        Eli täyttä kusetusta ko akt-sopimus.
        Kuljettajatko kantavat vastuun johtajien tekemistä virheistä !
        Odotamme kuntaliitoilta vahvoja toimenpiteitä, kun se 100 euron kuukausipalkka ei kata työelämän huononnuksia ja vuosiloman menetyksiä.


      • HelB
        Kuski Vain kirjoitti:

        Katselin tässä tilinauhaani ja Akt:n sopimusta, itsellä Helbillä kaikki ikälisät ja myöskin yhtiölisä Akt:n peruspalkka 350 euroa/kk korkeampi brutto ja lisät pienemmät, laskin palkkavertailun kun itse en aja pyhätöitä , mutta saan aamutunneista yölisää kello 7-00 asti ja Akt-tessissä tämä jäisi pois, kun karttuma pienenempi, minulla Akt- palkka toisi 200 euroa brutto/kk lisää palkkaa ja vuosilomani lyhenisi 2 viikkoa ja 3 päivää vuodessa ja samoin muissa eduissa häviäisin eli noin vähän yli 100 euroa /kk käteen ja paljon lyhyempi vuosiloma ja pitemmät työpäivät, mikäli ajaiisn ruuhkasarjaa, ansioni putoaisi akt-tessissä kun siinä ei ruuhkapäiviä juuri ole, vaan sama kuski ajaa 11-12 tuntia aamusta iltaan.
        Mikäli ajaisin ryhmäsarjaa, saisin Helbillä todenäköisesti saman palkan kuin akt-tessissä, mutta lyhyemmä lomaoikeudella.
        Eli täyttä kusetusta ko akt-sopimus.
        Kuljettajatko kantavat vastuun johtajien tekemistä virheistä !
        Odotamme kuntaliitoilta vahvoja toimenpiteitä, kun se 100 euron kuukausipalkka ei kata työelämän huononnuksia ja vuosiloman menetyksiä.

        Älä ole huolissasi. Kunta-alan ammattiliitot tekevät kaikkensa, että saamme kunnallisen KV-Tes:n yhtiössämme. Emme todellakaan halua AKT:n orjiksi.


      • .....
        Ville Norppa kirjoitti:

        Huomatkaa, kun vertailette tilejänne, että tilipäiviä on vuodessa AKT:lla 26 ja HelB:llä 24. Tienatakseen yhtä paljon vuodessa on yksittäisissä tileissä 1,083 (=26/24) kertainen ero.

        Esim. "kahden viikon tilissä" vuositulot ovat samat, kun tilissä keskimäärin ansio on:

        HelB AKT
        1000e 923e
        1500e 1384e

        AKT HelB
        1000e 1083e
        1500e 1625e

        HelB:llä on jonkinlainen helsinkilisä kun esim. turussa ktv 4 viikkoa tule rahaa käteen 1445-1600€:a ja akt:ssä n.1800-2400€/kk:ssa.


    • llsv

      nyt on tilanne se että helb on lähtenyt tarjoamaan akt opparia joka tuo hieman lisää palkkaa mutta pitkät lomat poistuu ja pyhä korvauksia leikataan pois,tilallae toki tulisi pekkas päivät mutta työnantaja niistäkin osastä päättää ja ne eivät kerrytä lomarahaa.aika paska homma en kyllä haluaiasi mitään akt paska sopparia mieluummin pitkät lomat ja lauantai iltahukista pyhätunnit.nuoret pojat valittaa mutta on noita paskoja vuoroja ajanut itsekukin,miksi nöösipojille pitäis heti parhaita antaa ajetttavaksi???ei tuu mitään muuta kun lakko tuosta.siitä olen aika saletti.

      • Esimerkkinä kailille

        Nyt on Helbin miehillä näytönpaikka. Ei muuta kun pakotatte työnantajan muuttamaan kantaansa.
        Taitaa kuitenkin olla liikaa omistajakuljettajia että saataisiin mitään aikaiseksi.


      • No Akt
        Esimerkkinä kailille kirjoitti:

        Nyt on Helbin miehillä näytönpaikka. Ei muuta kun pakotatte työnantajan muuttamaan kantaansa.
        Taitaa kuitenkin olla liikaa omistajakuljettajia että saataisiin mitään aikaiseksi.

        jotain tehtävä! Akt sopimuksee ei pidä suostua, parin lantin takia, mittavat työelämän huononnukset, ajakoon ne pätkät, jotka haluaa ajaa akt-sopparilla, me Helbin kuljettajat arvostamme vuosilomaetua, asiallisemman pituisia työpäiviä jne..
        EI AKT, kun ei AKT:lla kunnollista työssä jaksamiseen painottuvaa sopimusta, niin teuraskarjaksi ei haluta.


      • Sitäkö ajattelit
        No Akt kirjoitti:

        jotain tehtävä! Akt sopimuksee ei pidä suostua, parin lantin takia, mittavat työelämän huononnukset, ajakoon ne pätkät, jotka haluaa ajaa akt-sopparilla, me Helbin kuljettajat arvostamme vuosilomaetua, asiallisemman pituisia työpäiviä jne..
        EI AKT, kun ei AKT:lla kunnollista työssä jaksamiseen painottuvaa sopimusta, niin teuraskarjaksi ei haluta.

        Ainoa vaihtoehto taitaa olla laiton lakko. Olis ainakin hyvä ennakkotapaus jos työnantaja yrittää väkisin muuttaa työsuhdetta.


    • ohiONhelb

      2viikon päästä sitten viimeinen työpäivä! kiitos Helbosti ja jatkoo vain..

      ps. en oo ainoo lähtiä :)

      • hehe x 1000

        kaipaamaan jäivät?????????????


      • vhj

        mä oon ajatellu että en joka tapauksessa liity akt jäseneksi vaan loimaaseen tai professoriliittoon kun liksa nousee prof.liitossa enemmän ku aktissa.vai mitensemeni,eiks se liiton vaihto nostakki liksaa niinku se mutis sano???


    • df

      provoilija taitaa olla akt lobbari,jos joku haluu akt soppariin niin menkööt sellaseen firmaan,näin se vaan on.

      • HelB

        Nimimerkille Kuski Vain tiedoksi. Älä ole huolissasi. Kunta-alan ammattiliitot tekevät kaikkensa, että saamme kunnallisen KV-Tes:n yhtiössämme. Emme todellakaan halua AKT:n orjiksi


      • xxxxxxxxxx21342
        HelB kirjoitti:

        Nimimerkille Kuski Vain tiedoksi. Älä ole huolissasi. Kunta-alan ammattiliitot tekevät kaikkensa, että saamme kunnallisen KV-Tes:n yhtiössämme. Emme todellakaan halua AKT:n orjiksi

        xxxxx

        http://www.youtube.com/watch?v=AgCml00d-Io


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Joskus mietin

      miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4736
    2. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3135
    4. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

      Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2609
    7. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

      Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1549
    Aihe