Rusakot ovat syöneet, pensaat ovat hirveän näköisiä. Voinko vielä leikata ne alas, jos toimin nopeasti. Kyseessä on pensasaita, ja pilalla on noin 50 pensasta :(
idänvirpiangervon alasleikkaus
5
4630
Vastaukset
- Spiraea chamaedryfol
uusoia esim Virosta http://www.ut.ee/taimenimed/taimenimed.cgi?query=Spiraea chamaedryfolia&lang=ld
ja taimia http://www.hot.ee/letarang/ilupuud.html
- puuta heinää
Leikkaa vaan miltei maata myöten poikki. Pensas kasvaa syksyyn mennessä tuuheaksi puskaksi.
- alkup...
Nyt, kun pihahommia on tarkoitus kesä muutenkin uurastaa, olisi tarkoitus myöskin aidata tuo pensasaita. Jäniskarkotteista ei ole apua, ne on kokeiltu, mutta mietin, josko siirtäisi koiran juoksulangan aidan lähistölle, karkottaiskohan koiran haju (vaikka siis ei siinä langassa olekaan kuin jonkun aikaa kerrallaan). Vai onko jollain muulla kokemusta asiasta, että miten rusakoista pääsisi eroon.
- kasvattaja
alkup... kirjoitti:
Nyt, kun pihahommia on tarkoitus kesä muutenkin uurastaa, olisi tarkoitus myöskin aidata tuo pensasaita. Jäniskarkotteista ei ole apua, ne on kokeiltu, mutta mietin, josko siirtäisi koiran juoksulangan aidan lähistölle, karkottaiskohan koiran haju (vaikka siis ei siinä langassa olekaan kuin jonkun aikaa kerrallaan). Vai onko jollain muulla kokemusta asiasta, että miten rusakoista pääsisi eroon.
Niinkuin täällä jo sanottiinkin, sen voi huoletta leikata maasta asti, kasvaa hyvin kesänaikana tuuheaksi. Se on helppo kasvatettava. Ei tarvi lähteä virosta hakemaan uusia ;)
Jäniskarkoiteesta olen sen verran kuullut, että hakevat hiuksia kampaamoista ja laittavat niitä roikkuun puskiin, mitkä ovat herkkuruokaa rusakoille , se on kait tepsinyt...ei omia kokemuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893298
- 623057
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802333
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j371945- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311509