Useiden raporttien mukaan Somalien kristittyihin kohdistuneet vainot ovat lisääntyneet, ja yhä useammin kristityt joutuvat militanttien muslimien murhaamiksi. Viime kuussa (maaliskuu 2010) islamilaiset al-Shabaab -kapinalliset etsivät käsiinsä ja murhasivat somalialaisen kristityn, Madobe Abdin. Hän oli maanalaisen seurakunnan johtaja. Abdi oli jo aiemmin yritetty kidnapata. Huolestuttavaa tässä tapahtumassa on se, että Abdi ei ole islamilaistaustainen, vaan on ollut kristitty lapsuudestaan asti. Maaliskuussa maanalaisen kirkon jäsenen koti Mogadishun laitamilla joutui toisen islamilaisryhmittymän tuhopolton kohteeksi.
http://ihmisoikeus.blogspot.com/2010/04/somalialainen-kristitty-tapettu.html
Kristittyjä vainotaan Somaliassa
ihmisoikeus
3
425
Vastaukset
- Niinpä...
Somaliasta kantautuvien uutisten valossa, on aikamoinen ihme, että siellä on edelleen muitakin kuin muslimeja hengissä.
- rw3gd
yksi ongelma, jota ei olisi, jos uskontojakaan ei olisi.
- ja mitehän
Monta ongelmaa joita ei olisi olemassa jos rahalla ei olisi niin suurta arvoa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 702952
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792128
- 951956
- 321702
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191175