Mitä sitten jos 400l akvaariorikkoutuu

dadadaamaa

Onko teillä mitään hätä suunnitelmia jos akvaario hajoisi liitoksistaa ts.äkillisesti. hirvittää ajatella, että lattialla lilluisi 400l vettä kotiin palatessa. Korvaakohan edes vakuutus muun kuin akillisen iskun aiheuttaman hajoamisen.

Kuinka suuri painee 400 akvaariossa on? uskaltaisitko ostaa 3v vanhaa allasta käytettynä?

4

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Koskaanhan sitä ei voi tietää eikä tuollaiseen oikein voi mitenkään ennakoidakaan.

      Mulla on kaksikymmentä vuotta vahna 240l akvaario ja kuutisen vuotta vanha kuution laatikko eikä ne ole halkeamis pisteessä. Suuremmissa akvaarioissa on paksummat lasit eikä mulla tule nyt mieleen yhtäkään sivua josta olis jotain kaavaa laskea seisovan veden paine akvaariossa.
      Lasi antaa periksi veden paineen alla kutienkin muutaman rosentin liike varan verran, siksi akvaarioissa on pitkillä sivuilla yleensä poikittaisia jatai pitkittäisiä tukia estämässä tätä.

      Jos akvaario on jonkin virallisen valmistajan tekemä, on olemassa vakuutuksia jotka korvaavat tällaisten vesivahingot näin sattuessa.

      Miten akvaarion lasi saattaisi sitten hajota.

      Siihen heitetään vasaralla tms. painavalla esineellä, tätä ei vakuutus korvaa jos ja kun se on itse aiheutettu ja se selviää tutkimuksissa.
      Joku tölmäisee akvaarion kulmaa, esim. muuton tms. aikana, yleensä kuitenkin kyseinen väline pitää olla massaltaan akvaariota suurempi, painavampi jotta se aiheuttaisi lasin rikkoutumisen.

      Aikas huoletta itse kuitenkin olen sen asian suhteen, se sattuu sitten jos on tapahtuakseen, asialle ei sitten enää mitään mahda.

      Käytetyn akvaarion hankkiminen
      - tee kauppaa aina täytenä olevasta akvaariosta, pyydä myyjää täyttämään se jos akvaario on ollut kauemmin tyhjänä
      - silikonien kunto tulee olla moitteeton, ei repaleisuutta, ei rakoilua, pehmeät jämäkät silikoni saumat ovat pitävät; kovat repaleiset on syytä ainakin uusia ennen akvaarion täyttämistä vedellä
      - lasien kunto tulisi olla lähes naarmuton, ainakaan julkisivu laseissa ei saisi olla häiritseviä heijjastavia naarmuja, kaikki kynnellä tuntuvat naarmut ovat huono seikka akvaarion kunnon suhteen, sellainen on periaatteessa kaatopaikka jätettä tai kierrätys tavaraa jos jokin lasi liike tällaisia ottaa vastaan.

    • hoitsukki

      Meillä on vanhempia kuin kolme vuotta nuo kaikki altaat, tuon isoin on vuotanut lattialle, mutta kun vaihtoi silikonit niin on muutonkin kestänyt. Ostin tuon altaan käytettynä, nelisen vuotta sitten ja ei mitään tietoa kuinka vanha on (ei edes merkistä). Satanen on 8 vuotta vanha ja 84 litrasesta ei ole tietoa, ollut aikoinaan näyttelyaltaana ja kun halvalla sai, niin ostin pois, kolme vuotta sitten. Ja yhdestä altaasta luovuttiin, annettiin pois ihan käytöstä, oli 18-vuotta meillä ollut.

      • asdfghjklöä'äölkjh

        Tärkein pointti on akvaarion vaakitus. Jos alusta on mutkalla tai ropellilla, niin se rasittaa silikoneja sekä laseja. Jos akva on suorassa, silikonit kestää ainakin 20 vuotta ja lasit seuraavalle sukupolvelle.


      • fish KING
        asdfghjklöä'äölkjh kirjoitti:

        Tärkein pointti on akvaarion vaakitus. Jos alusta on mutkalla tai ropellilla, niin se rasittaa silikoneja sekä laseja. Jos akva on suorassa, silikonit kestää ainakin 20 vuotta ja lasit seuraavalle sukupolvelle.

        JEP
        - ja mitä suurempi akvaario, korkeampi sen enemmän saa veden paine pahoja aikaiseksi jos alusta ei ole vaaterissa vatupassilla asennettu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe