Minun elämäni muuttui noin kaksi vuotta sitten täydellisesti. Mitä tapahtui?
Haluan ensin muutamalla sanalla kertoa, minkälainen elämäni oli ennen muutosta. Olin yksinäinen, masentunut, epätoivoinen, vailla minkäänlaista päämäärää.. yritin etsiä ystäviä, joita löysinkin, mutta ajan myötä huomasin tulleeni vain petetyksi. Tämän takia en enää uskonutkaan koko ystävyys-sanaan, luottamukseni ihmisiin vain väheni.. ja paha oloni vain kasvoi. Tunsin olevani tuuliajolla tässä maailmassa, ilman mitään syytä täällä vain kulkien päivästä toiseen.. Töitä kuitenkin jaksoin aina tehdä ja vähän opiskellakin.. näistä rakensin itselleni elämän sisällön. Ja kuitenkin kaikki tuntui viime kädessä niin merkityksettömältä. Mietin vain, että miksi tämä kaikki raataminen? Onko tällä mitään järkeä?
Materialistisista asioista en ole ollut koskaan kiinnostunut, enkä tavaroita erityisemmin itselleni kerännytkään. Siksi olen oppinut elämään hyvinkin vaatimattomasti. Enemmänkin minua on kiinnostanut kirjat.. ja musiikki. Ja mielenkiinnosta olen aina seurannut toisten ihmisten elämäntarinoita, miettien mikä mahtaa muilla olla kantavana voimana heidän omissa tarinoissaan.. mikä saa muut ihmiset motivoimaan elämään tässä niin monien ongelmien maailmassa. Mutta minulla oli aina tunne, että omasta elämästäni puuttuu tietynlainen pohja.
Noin kolme vuotta sitten elin elämäni pahinta kriisiaikaa. Tulin raskaasti petetyksi, kuoleman tapauksia, motivaatio hävisi tyystiin opiskeluuni, raskaita taloudellisia ongelmia jne. jne. Olin jo menettämässä jopa elämänhaluni..
2001-2002 vuodenvaihteessa ajattelin, että ei elämäni voi näin jatkua.. tarvitsen kipeästi uusia virikkeitä, piristystä elämälleni. Ja päässäni syntyi idea alkaa parantamaan englannin kielen taitoani.. ja siksi halusin löytää itselleni kansainvälisen kontaktin, jotta voisin konkreettisesti harjoittaa englantia. Seuraava idea oli jo syttymässä päässäni.. koska elämme internet-aikakautta, ajattelin käyttää tietokonetta välineenä löytääkseni itselleni jostain päin maailmaa henkilön, jonka kanssa sitten harjoittaa englantia.
Niinpä ensimmäistä kertaa elämässäni menin kansainväliseen chat-huoneeseen. Ja teemojahan siellä riittää eri aiheisiin.. Valitsin tietoisesti chat-huoneen, jossa puhutaan elämästä ja sen syvällisyyksistä. Näin voisin välttää turhat keskustelut ihmisten kanssa, jotka tietoisesti etsivät itsellensä partneria.
Jo varsin alussa sain kontaktin ihmiseen, jonka äidinkieli on mm. englanti. Yhteydenpito on säilynyt tähän henkilöön, ja englantia olen voinut harjoittaa.. uskaltaisin jopa sanoa, että kielitaitoni on vähän parantunut.
Tämän yhteyden välityksellä alkoi elämässäni tapahtumaan uusia asioita. Kansainvälinen kontakti ja englannin kielen harrastus toki piristivät silloista elämän tilannettani hyvin paljon. Olinhan siihen mennessä elänyt onnettomana ihmisenä..
.. mutta tämän uuden yhteyden opastuksella olen löytänyt jotain, joka on muuttanut elämäni sisällön ja suunnan täydellisesti.
Jeesus Kristus on tullut elämääni. Hänen kautta elämäni on ottanut uuden suunnan. Elämässäni on edelleenkin ongelmia ja niitä tulee aina olemaan, mutta en kulje enää harhaillen yksin, sillä minulla on joka päivä kantava voima matkassani. Se, että uskon Kristukseen, on antanut minulle puuttuvan elämän sisällön. Se, että uskon Kristukseen, on antanut sydämeeni rauhan. Se, että uskon Kristukseen, on antanut elämälleni uuden suunnan, ja vaikka tulevaisuudestani en tiedä.. maailma saattaa toisinaan tuottaa ihmiselle epävarmuutta.. saan kuitenkin täysin luottaa Jeesukseen ja levätä Hänen käsivarsillaan, kun olen väsynyt.
Internetin kautta elämän muutokseen
7
1467
Vastaukset
- Jeesus pelastaa
Voi kuinka ihmeellinen on Herra. Häneltä ei keinot lopu miten hän kutsuu ihmisiä luokseen. Oli ihana lukea että Jeesus oli se sun onni. Se ystävyys kestää, vaikka muut hylkäisi Jeesus ei jätä. Minäkin olen saanut kulkea Jeesuksen seurassa jo reilut 18 vuotta. Jeesuksen omalla on sellainen turva ja rauha jota ei voi maailman lapset ottaa. Mutta sitä turvaa tarjotaan jos vain ihminen taipuu sen vastaan ottamaan. Kiitos Jeesukselle että sinäkin olet löytänyt pelastuksen. Taivas on matkani määrä matkalle en tahdo jäädä. Kuljetaan rukoillen. Siunausta sinulle taivaantien kulkija. Ei väsytä matkalle vaikka tiellä olis ohdakkeita. Ja kuule pilviin pimeimpiin Herra kätkee suurimmat siunaukset niin minulle kuin ystävä sinulle. Halleluja kiitos Herralle. Yksin en kulje en hetkeäkään aina mä vierelläin Jeesuksen nään.....
- Uskova
Oli ihanaa lukea sinun kirjoituksesi.Minä olen myös uskossa ja sain ottaa Jeesuksen Kristuksen elämääni 20 vuotta sitten.Meillä on suuri auttaja ja tuki kaikissa elämämme vaiheissa.Siunausta sinun elämääsi.
- matti
Matti
- Rhode
Matti on niin ihmeellinen,että Jeesus antoi henkensä Sinun edestäsi.Jeesus etsii sitä yhtä kadonnutta lammasta.Jos et ole vielä Jeesuksen oma ja harhailet maailman poluilla,huuda Jeesusta avuksi,Hän kuulee äänesi ja pelastaa sinut.Siunausta sinulle,Matti.
- ....
Rhode kirjoitti:
Matti on niin ihmeellinen,että Jeesus antoi henkensä Sinun edestäsi.Jeesus etsii sitä yhtä kadonnutta lammasta.Jos et ole vielä Jeesuksen oma ja harhailet maailman poluilla,huuda Jeesusta avuksi,Hän kuulee äänesi ja pelastaa sinut.Siunausta sinulle,Matti.
En ole matti.
- Ateisti
Tulit siis lopulta hulluksi!
- alkuperäinen
"Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."
1.Kor. 2:14
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818