Maailmankaikkeuden Synty

+Arkangels+

Maailmankaikkeuden synty

Jotkut väittävät että maailmankaikkeus olisi syntynyt sattumalta, suuressa alkuräjähdyksessä. Jotkut väittävät myös, että ihminen olisi kehittynyt alkueliöstä apinavaiheen kautta ihmiseksi. Esitän lyhyehkön vertauskuvan siitä, miten epäloogiselta tuollainen väite kuulostaa.

Vertauskuva:

Ajatellaan vaikka että olemme lentokentällä. Meillä on kaikki lentokoneen osat valmiina laatikoissa: moottorit, siivet, pellit, mittaristot, ohjaimet, penkit, sylinterit, jarrut ja jopa pienet mutterit. Kaikki osat ovat kasaamista vaille valmiina. Saadaksemme osista lentokoneen, jonkun täytyy kasata osat lentokoneeksi. Vai mitä?

Jos siis ajattelemme että maailmankaikkeus olisi syntynyt sattumalta, olisi aivan sama väittää, että kun kaikki lentokoneen osat olivat laatikoissa, tuli suuri hurrikaani, joka asetti kuin ihmeen kautta kaikki osat loogisesti paikoilleen aivan viimeistä mutteria myöten. Yhtä epäloogista on väittää, että luomakunta ja ihminen olisivat syntyneet sattumalta. Koko maailmankaikkeus on toimiva kokonaisuus: aurinko on juuri sopivalla etäisyydellä maasta, tähdet kiertävät radoillaan, painovoima ym. fysiikan ja kemian lait toimivat loogisten lainalaisuuksien mukaan. Onko tämä kaikki pelkkää sattumaa?

Tyhjästä tai sattuman kautta ei tämänkaltaista todellisuutta voi syntyä. Tarvitseehan talokin rakentajan, auto valmistajan ja kello suunnittelijan.

Joidenkin tiedemiesten kehittelemät teoriat ”alkuräjähdys” ja ”evoluutio” perustuvat oletuksiin, eivätkä ole absoluuttisia totuuksia.

Luomakunnalla ja ihmisellä on luoja, Jumala, josta Raamattu kertoo.

Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille: maailmankaikkeuden synnystä, siitä miten ihminen voi löytää yhteyden Jumalaan, millainen Jumala on (lisää Jumalan kirjoituksen alapuolella) ja mitä Jumala odottaa ihmiseltä

*** Luominen ***

1.Mooses 1 - 31: ”Alussa loi Jumala taivaan ja maan…”

Johanneksen evankeliumi 1. 1-5 ”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.”

Kolossalaiskirje 1. 1:16 ”Sillä hänessä (Jeesuksessa) luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen.”

*** Jeesus, Jumalan Poika, on syntien sovittaja ja ainut tie Jumalan luo ***

Johanneksen evankeliumissa Jeesus sanoo 14:6 ”Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.”

Johanneksen evankeliumi 3:16 ”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”

*** Mitä Jumala odottaa sinulta ***

Jumala rakastaa sinua ylenpalttisesti. Hän haluaa kaikesta sydämestään asettaa sinut Jumalan lapsen asemaan ja pelastaa sinut iankaikkiselta kadotukselta, Poikansa Jeesuksen ristin sovitustyön kautta. Jumala myös odottaa, että teet parannuksen tavassasi elää.

Markuksen evankeliumi: 16:16 ”Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.”

Jesajan kirja: 55:7 ”Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.”

Suosittelen vakavasti Raamatun sanomaan tutustumista (joka kannattaa aloittaa Johanneksen evankeliumista) ja Raamatullisen opetuksen saamista vaikkapa Helluntaiseurakunnassa.

” Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi. ”

17

500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tketyktyk

Et sinä tuota ole keksinyt. Tuo teksti on pyörinyt netissä jo pitkään. Yritäpäs miettiä, kuinka epäloogista tuo oli, vaikka eihän se sinulta onnistu, kun et sitä edes keksinytkään.

• ............

voi miten vaan.Jos ajatellaan että tuolla lentokentällä ovat koneet kasvaneet maasta itsekseen osat ovat erilaistuneet miljoonien vuosien aikana ja sitten kone on alkanut käydä itsekseen niin silloin se on absoluuttinen totuus eikä muuta totuutta ole

• ymmärtäjä
        ............ kirjoitti:

voi miten vaan.Jos ajatellaan että tuolla lentokentällä ovat koneet kasvaneet maasta itsekseen osat ovat erilaistuneet miljoonien vuosien aikana ja sitten kone on alkanut käydä itsekseen niin silloin se on absoluuttinen totuus eikä muuta totuutta ole

Koko lentokoneiden olemassaolo on miljardien eri sattumusten tulos. Ei sitä kukaan ole väittänyt että lentokoneet tai sen osat olisivat sattumalta jostain ilmestyneet. Lentokone on monien pienempien havaintojen ja keksintöjen seuraus. Sattumanvaraisuus ei tarkoita että logiikan lait eivät pitäisi paikkaansa. Kaikki olemassaolo on aina loogista mutta se miten itse olemassaolo määräytyy on täysin sattumanvaraista.

Jos joku haluaa ajatella että kaikella on joku tarkoitus ja että maailma olisi jonkun suunnittelema, tehköön niin, mutta tietäköön että kyseessä on vain psykologinen ilmiö joka auttaa yksilön selviytymistä.

• rw3edvfg

kun uskovaisten argumentointi liikkuu tällä tasolla, ei ole pelkoa ainakaan uskontojen pikaisesta suosionkasvusta. Te hihhuliparat kaipaisitte kipeästi muutamaa keskustelu- ja kirjoitustaitoista älykköä porukkaanne. Mutta ei sellaisia ole, jos edellytyksenä on uskovaisuus, koska usko tuollaisiin absurdiuksiin sulkee älykköyden pois. Jäljelle jää vain liturgista höpötystä.

• 'tukipurje'

ei kyllä edes kaaosteorian mukaan synny esittämääsi lentokonetta. Ei, ei sanon vaan siitä syntyy seuraava yhtä suurella evidenssillä kuin esittämäsi. http://fi.wikipedia.org/wiki/Lentävä_spagettihirviö

Vilkaiseppa linkkiä - kaikella kunnioituksella.

• Ensin ei ollut mitään, oli vain tyhjiö, nollaenergiakenttä, jossa oli/on alkumateria kaikelle sillä mitä tänään on. Tarvittiin vain kaavat ja energia.

Energia, elämä, on 'kaikki mitä olen'. Jos energia erotetaan maallisesta minusta, ja maallinen minä puretaan alkeishiukkasiksi, jäljelle jää irrallaan lejailevia alkeishiukkasia ja sille kuuluva energia. Energia pitää sisällään tiedon 'kaikesta mitä olen', ja näin ollen energia ei voi palauttaa alkeishiukkasista alkuperäistä muotoa.

Kaikki mitä todistamme, voidaan hajottaa alkeishiukkasiin, joita emme näe muuten kuin tieteen avulla, mutta energia (kutsutaan myös nimellä Luoja), mikä kokoaa alkeishiukkaset kaikeksi maalliseksi, eläväksi minkä näemme, se säilyy. Muisti on osa sitä energiaa.

Genetiikka näyttää vain osan ihmisen perimätiedosta, mutta muistissa, sinusta taaksepäin sinun sukulinjaasi (sukupolvia) seuraten, perimätiedot ovat vanhemmat kuin tämä planeetta. Jos niin pitkälle osaat ajatella, yhdistää muistisi oman sukulinjasi kautta aikaan jolloin mitään muuta ei ollut kuin ajatus, mistä ajatus, muisti on peräisin? Siitä muistosta, kumpuaa Korkeimman Luojan, energian, ydinolemus.

Bang!!! Ensin luotiin (syntyi prosesseissa) absoluuttinen elämänkenttä (taivaat). Polarisoitunut aineellinen elämänkenttämme (maa) on alemmalle tajuudelle pudonnutta ajatusenergiaa, tässä tietoisuus on tullut spiraalina alaspäin, kun putoaminen (lankeaminen) polaariseen fyysisyyden hajanaiseen tiheyteen tapahtui.

• arjuuna

On elämä, koska se on ajaton ja aineeton, ja se on kaiken energian summ.
        Siitä on kaikki aika ja materia saanut alkunsa,räjähdyksen omaisesti, joka jatkuu edelleen, ja kehittyy syyn ja seurauksen lain mukaan, eikä sattumalta, sillä sattuma on kaikissa yhtälöissä sama kun jumala
        Luonnon valinta on myös tuota sattumaa, jos luonto valitsee niin silloin täytyy olla valitsija,sanotaan,että sattuma, ja silloin se päätyy taas jumalaan
        Syyn ja seurauksen lain mukaan on vain vaikutusta ja sille vastavaikutus,ja siitä syntyy seuraus
        Kehitkse tuloksena saattaa eri planeetoilla syntyä olosuhteita jossa ajaton elämä voi ilmentää itseään ajassa ja aineessa

• ok

ja kohta kun tätä prosessia opitaan hallitsemaan alkaa aivan uusi jakso ihmishistoriassa.Materiaa pystytään luomaan avaruudessa käsin,alkuaineita,ruokaa,metalleja,kaikkea,joten loputon avaruuden valloitus voi alkaa.Ei mistään puutetta.Tuntemallamme aurinkokunnalla ei ole enää väliä,koska uusia voidaan luoda milloin vain.Tämä hurjista hurjin skenaario ja pian totta,kunhan tiedemiehet pääsevät loppuun päätelmissään.Ihmikunta jakaantuu eri suuntiin.Aurinkokunta voidaan unohtaa tarvittaessa,jos se tuhoutuu jotenkin.Viimeistään tällöin jumalat käyvät tarpeettomiksi.Museo odottaa kirkkoja.Kohti huikeita aikoja.

• Ennen Suurta alkuräjähdystä, luomista edeltävässä tilassa, joku voisi olla ylittänyt ajan/ensimmäisen maailman/ensimmäisen värähtelyn alun. Tällöin oltaisiin luomisen silmässä. Tuolloin voisi tuntea ikään kuin koskettaisi Jumalan kasvoja. Se olisi kenties uskonnollinen kokemus, olla yhtä ehdottoman elämän ja tietoisuuden kanssa.
      Silloin saattaisi nähdä tai havaita ikuisesti. Voisi hyvinkin kokea kaiken luomisen generoivan itseään. Se olisi ilman alkua ja loppua.

Tiedemiehet näkevät Suuren alkuräjähdyksen yksittäisenä tapahtumana, mikä loi maailmankaikkeuden. Mutta onkohan niin, että Suuri alkuräjähdys on vain yksi äärettömästä räjähdysmäärästä, mitkä luovat maailmankaikkeuksia loputtomasti ja samanaikaisesti.

Tiesivätkö muinaiset ihmiset tämän kun sanoivat, että Jumala oli jaksoittain luonut uusia maailmankaikkeuksia hengittämällä ulos ja luonut uudestaan toisia maailmankaikkeuksia hengittämällä sisään. Näitä aikakausia kutsuttiin nimellä juga. Moderni tiede kutsuu tätä Suureksi alkuräjähdykseksi.
      Puhtaassa ehdottomassa tietoisuudessa voisi hyvinkin nähdä tai havaita kaikkien Suurten alkuräjähdysten tai jugojen luovan itsensä ja uudelleen luovan itsensä. Kun niihin kaikkiin astuisi samanaikaisesti, niin voisi nähdä, että jokaisella pienellä luomakunnan osalla on voima luoda.
      Tyhjiö on kaiketi vähemmän kuin ei mitään ja kuitenkin enemmän kuin kaikki olevainen. Tyhjiö on ehdoton nolla, kaaos joka muodostaa kaikki mahdollisuudet. Se on ehdoton tietoisuus, paljon enemmän kuin edes universaali älykkyys.

Tyhjiö on tyhjä tila tai tyhjyys kaikkien fyysisten ilmentymien välillä. Se on kaiketi tila, nollapiste, atomin ja sen osasten välillä.
      Kehoissamme ja maailmankaikkeudessa on tätä nollatilaa näin ollen enemmän kuin mitään muuta.

Se mitä mystikot kutsuvat tyhjiöksi, ei ole tyhjiö. Se on niin täynnä energiaa, erilaista energiaa, että se on luonut kaiken, mitä olemme. Kaikki sitten Suuren alkuräjähdyksen on värähtelyä - ensimmäisen sanan värähtelyä, mikä on ensimmäinen värähtely. Raamatun "minä olen" -ilmaisussa on oikeastaan kysymysmerkki perässä. "Minä Olen - mitä minä olen?" Luominen on siis Jumala tutkimassa itseään kaikin kuviteltavissa olevin tavoin - jatkuvaa, ääretöntä tutkimista jokaisen meidän kauttamme.
      Kaikki se mitä on, on itse - kirjaimellisesti sinä itse, minä itse. Kaikki on suuri itse. Se missä olet, on maailmankaikkeuden keskus. Se missä jokin atomi on, on maailmankaikkeuden keskus. Siinä on Jumala ja Jumala tyhjiössä.

Jos tätä tyhjiötä, -ja kaikkia jugoja tai luomuksia - kykenisi tutkimaan pitäisi olla täysin ajan ja avaruuden ulkopuolella. Tässä laajentuneessa tilassa havaitsisi, että luomisessa on kyse ehdottoman, puhtaan tietoisuuden tai Jumalan tulemisesta elämänkokemukseen, sellaisen kuin me sen tunnemme. Itse tyhjiö on vailla kokemusta. Se edeltää elämää, ensimmäistä värähtelyä. Jumalassa onkin kyse enemmästä kuin elämästä ja kuolemasta. Siksi maailmankaikkeudessa on vielä enemmän koettavaa kuin elämä ja kuolema.

Sitten vain ajelulle tietoisuusvirtaan, takaisin toisen valon tai Suuren alkuräjähdyksen läpi, takaisin kaiken luodun läpi. Sitten galaksimme keskuksen läpi, mikä taitaa olla musta aukko. Taitavat olla maailmankaikkeuden suuria prosessoreita tai kierrättäjiä.
      Mitäkö on mustan aukon toisella puolella? Wwll, me, galaksimme, mikä on prosessoitu uudestaan toisesta maailmankaikkeudesta. Kaikki energia näyttää olevan valoa Suuren alkuräjähdyksen tällä puolella. Jokainen aliatomi, atomi, tähti, planeetta, myös itse tietoisuus on tehty valosta ja sillä on taajuus ja/tai hiukkanen. Valo on elävää ainesta. Kaikki on tehty valosta, myös kivet. Kaikki on siis elävää. Kaikki on tehty Jumalan valosta, kaikki on erittäin älykästä.

Ei taida olla mitään kuolemaa...olemme jo olleet elossa ikuisesti...olemme osa luonnollista elävää järjestelmää, mikä kierrättää itseään loputtomasti.
      Olemme kaikki Jumala tutkimassa itseään äärettömässä elämän tanssissa, me luomme kulkiessamme.
      Maapallo on suuri energiaprosessori ja yksittäinen tietoisuus kehittyy siitä jokaiseksi meistä.
      Mikä on planeetan paras uskonto? Mitä väliä sillä on...meidän tulee vain välittää. Perimmäinen Jumala ei välitä siitä, ollaanko protestantti, buddhalainen vai mikä. Kaikki ovat kokonaisuuden osia.

• arjuuna

Oikean suuntaista tietoa, mutta en sanoisi kaiken lähdettä jumalaksi, vaan kuolemattomaksi ja ajattomaksi elämäksi, elämästä maailmankaikkeus on ilmennyt, eikä ajallisesta materiasta.
        Maailmn kaikkeus kehittyy syyn ja seurauksen lakien, jotta se kehittyessään synnyttäisi olosuhteet, jossa ajaton
        visi ilmetä ajassa ja aineessa
        Ajaton elämä on kaiken energian summa, ja myös ihmisen elämä on osa tuota elämää,mutta ihmisen itsensä luoma ajattelija,ego, sielu on aivan eri asia

• on luonut

Olen 100% varma että Jumala on luonut maailman. Jeesus on ainut tie Jumalan luo. Siunausta

• Joka on sama kuin perisynti on kohdattava totuus silmästä silmään jo täällä maan päällä ollessaan, ja siinä tuo sielu kokee psykologisen kuoleman, joka johtaa uskomattomaan elämään joka on kuolematonta
        Kuoleman jälkeen se on liian myöhäistä, saat vain uuden mahdollisuuden uudessa persoonassa, sillä perisynti ei voi hövitä fyysisessä kuolemassa, joten sen on jatkettava uudessa persoonassa

• C

Luomisteoria on oikea tai ei, mutta nuo perusteet perustelevat vain luojan olemassaolon. Ei erikseen Raamatun jumalan olemassa olosta. Toki perustelit Raamatun oikeellisuutta Raamatulla, mutta se oli jo eri aihetta.

Tosiaan noilla perusteilla, jotka aloittaja mainitsi, todistetaan selkeästi,

1.että maailman on syntynyt:
      Sotkan munasta
      Jättiläisen luista
      Tiamatin ruumiista

2. että maailman on luonut:
      Izanaki
      Gaia
      Ra
      Oloddumare
      Mawu-Lisa
      Allah
      Jehova

Ja niin edelleen.

Eli, luomisteorian ei pitäisi ottaa kantaa siihen, kuka on luonut ja mitä, vaan siihen, että on luotu. Kertaakaan ei ole käytetty ei-raamatusta-revittyjä perusteluja luomiselle niin, että se ei olisi yhtä pätevä kenen tahansa luojan suhteen.

• Kyllähän totuus on ilman muuta se, että jumala on luonut lentokoneen!

Ajatelkaa kuinka monimutkainen ja hieno laite se on. Se todistaa vastaansanomattomasti korkeammasta suunnittelijasta.

Jokainen järkevä ihminen tajuaa, että luotu se on.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      4555
    2. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      342
      3702
    3. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      36
      3416
    4. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      18
      2880
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      11
      2539
    6. 273
      2273
    7. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      307
      1733
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      96
      1692
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      46
      1439
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      8
      1163
    Aihe