Adventtikirkkoon kastetuista

Adventtikirkko on asettanut vuodelle 2010 tavoitteet paljonko milläkin alueella pitää saada kastettuja. Yksin Pohjois-Amerikassa pitää saada 100.000 ihmistä kastetuksi Adventtikirkkoon tänä vuonna.

Mutta sitten ihmetellään, miten nuo kastetut saadaan pitämään ”Jeesuksen käskyt” (noh Jeesuksen käskyjähän ne eivät tietenkään ole, vaan Ellen Whiten käskyjä).

Adventistipapit luettelivat, mitä haasteita uusille jäsenille (siis Adventtikirkkoon kastetuille) tulee vastaan:
- he olivat keskipisteenä, kun heitä houkuteltiin jäsenyyteen ja kasteelle, mutta nyt kun he ovat jo jäseniä, heihin suhtaudutaan välinpitämättömästi
- adventistinen elämä sapatin pitämisineen, kymmenyksineen ja lahjoituksineen, ruokasääntöineen ja kirkko omine kouluineen yms.
- ristiriita sen välillä, mitä uusille jäsenille on opetettu elämäntapa-asioista ja miten he näkevät vanhojen jäsenten elävän
- riidat vanhojen jäsenten kanssa

Alun alkaenkin jo pelkkä adventismin kieli on uutta tulijoille: jalkojenpesu, Adra, lokakuu 22.1844, Profetian henki jne.

Adventtikirkon jäseneksi ryhtyneen läheiset kauhistuvat ja alkavat etsiä adventismista tietoa netiltä. Ja yksi adventistipappi sanoikin: “I think the Internet,is the number one problem.” – “Minä ajattelen Internet on numero yksi ongelmista”.

No, sitten pitää uudet jäsenet pitää kiireisinä Adventtikirkon vapaaehtoistöissä ja kuoroissa jne. ja pitää heille seuraa ja opettaa opit. (Niinhän he eivät ehdi miettiä eivätkä mennä nettiin ja todeta, että eivät he uskovina voi olla adventisteja.)

Opeista tärkeimpinä ja ensimmäisen vuoden aikana opetettavina papit luettelivat ensimmäisenä kymmenykset, sitten sapatin noudattamisen, erityisruokavalion, terveysuudistuksen, Adventtikirkon historian, adventismin opit lopunajoista, Jeesuksen tutkivan tuomion ja syntien taivaassa pesemisen eli pyhäkköopin ja profetian lahjan (eli Ellen Whiten kirjoitukset ”jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä, kuten Adventtikirkon uskontunnustuksessa). Sitten myös adventismiopit taivaasta, tuhannesta vuodesta ovat kuumaa tavaraa ja varsinkin helvettioppi (eli helvetti poistettu ja ihmiset vaan kärähtävät olemattomiin) on todella suuri ja tärkeä.

Usein uudelle jäsenelle tulee masennuskausia alkuaikoina Adventtikirkossa ja monet jättävät Adventtikirkon ja palaavat aikaisempiin seurakuntiinsa.

Referoin vain, en kääntänyt tarkasti, mutta tuolta voi näitä itse käydä lukemassa:
http://www.ministrymagazine.org/archive/2010/February/assimilating-new-members

21

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • [][][] No, sitten pitää uudet jäsenet pitää kiireisinä Adventtikirkon vapaaehtoistöissä ja kuoroissa jne. ja pitää heille seuraa ja opettaa opit. (Niinhän he eivät ehdi miettiä eivätkä mennä nettiin ja todeta, että eivät he uskovina voi olla adventisteja.) [][][]

      Vastaavanlainen menetelmä toimii muissakin eristäytyväisissä lahkoissa.

      Paavalilla oli toisenlainen asenne kastamiskiintiöihin kuin mitä on adventismissa ...

      1. Kor. 1:17
      Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.

      Tulen aina muistamaan Aimo Helmsien paavalinvastaiset loppusanat
      Betel-kirkossa viime vuonna eräänäkin sunnuntaina. Hän sanoi
      luterilaisille (!) kuulijoille. että tulkaa kasteelle ja siten varmistakaa
      iankaikkisuuspaikkanne. Ja "varmistaminenhan" omin toimin on suurinpiirtein samaa
      kuin että lunastakaa. Paavali ei yhdy adventistiseen opetukseen,
      vaikka itse media7 johtaja niin tahtoisi. Toki monella muullakin
      taholla laitetaan vääränlainen painotus kastautumiseen, en tässä
      adventismia erikseen tuomitse.

    • 2342342342

      koska netti valehtelee, kuten teet sinäkin.

      • vaan

        "Jane Thayer is associate professor emerita of Religious Education, Andrews University Seventh-day Adventist Theological Seminary, Berrien Springs, Michigan, United States".

        Hän valehtelee nettikolumnissaan, koska on tyypillinen valheita rakastava adventisti naispastori.
        "Numeropeelon" todistus pitää siis paikkansa.
        Kaikki muut valehtelee, paitsi "numeropelle" itse.


    • Bushmanni

      Kiitokset linkistä, oikein hyvä juttu.

      Mutta kuten tuostakin adventtikirkon omasta analyysistä kävi selkeästi ilmi, niin ihmisten saaminen tällaisiin kultteihin on vain psykologiaa ja sen tuntemista.

      Ihmismieli täytyy tuntea ja sen käyttäytyminen erilaisissa tilanteissa. Sitten täytyy löytää metodit siihen, että saadaan poissuljettua ihmistä mahdollisesti häiritsevät asiat. Hauskintahan tässä on se, että kirkot/lahkot ja kultit eivät mieti sitä, että miten järjestö ei oikeasti häiritsisi omituisilla opeillaan ihmistä, vaan sitä, miten saadaan ihminen olemaan huomaamatta niitä älyttömiä asioita.

      Kunhan kognitiivinen dissonanssi saadaan vaikuttamaan, niin sen jälkeen järjestön oppien älyttömyydellä ei ole oikeastaan mitään merkitystä.

      • Jumala tee

        sen herätyksen? Eikä pastorit ala ahdistelee ihmisiä että tulkaa nyt kasteelle ja uskokaa meidän omituinen oppi.

        Jumala kutsuu ihmisiä parannukseen ja he kääntyvät pois laittomuudesta juonittelemasta kaikkea tuollaista ihmisten pään menoksi.


      • niin miksi?

        että miksi olet käynyt kasteella?


      • attelaisuus
        niin miksi? kirjoitti:

        että miksi olet käynyt kasteella?

        Onkin todella ihme miksi ihmiset alkavat leikkii Jumalaa ja suunnitella itse niitä asioita mitä Jumalan vaikutettavissa. Jumalahan sen herätyksen luo, Jumalaa tekee herätyskokouksen joka tulvii väkeä, joissa pitkät rukousjonot ja ihmiset tekevät kääntymyksen, tulevat uskoon ja jättävät taaksen kieroutuneen sekä katkeroituneen elämänsä ja antautuvat Jumalan Hengen vietäväksi missä on valo, vapaus ja kirkkaus ihmismäisen laskelmoinnin sijaan.

        Jos taasen ihmiset juonivat siitä miten toiset saada opin paloihin, niin silloin tehdään käännynnäisiä jotka eivät ole Jumalan pelastamia, vaan helvetin lapsia.


      • Jumala tee kirjoitti:

        sen herätyksen? Eikä pastorit ala ahdistelee ihmisiä että tulkaa nyt kasteelle ja uskokaa meidän omituinen oppi.

        Jumala kutsuu ihmisiä parannukseen ja he kääntyvät pois laittomuudesta juonittelemasta kaikkea tuollaista ihmisten pään menoksi.

        >>>Eikä pastorit ala ahdistelee ihmisiä että tulkaa nyt kasteelle ja uskokaa meidän omituinen oppi.>>>


        Jaa, että muutosko olisi ihan aikuisen oikeasti tapahtunut? Ja milloinhan se olisi tapahtunut, jos saa luvan kysyä?

        Kyllä aika moni minun ikäluokkani adventisteista on mennyt peloteltuna, uhattuna tai pakotettuna adventtikirkon kasteelle.

        Joku fiksu ent. adventisti on nimittänyt tuolloista käytäntöä hengelliseksi raiskaukseksi!

        Voisin oikeudessa mennä valaehtoisesti kertomaan joitakin tuntemiani tapauksia, joissa liittyminen oli vähemmän "vapaaehtoista".

        Minuakin oikein kahden pastorin voimin painostettiin ja peloteltiin ja maaniteltiin. Eikä tulijärvi-kortin käyttöäkään kaihdettu.

        Ja kun aikani pohdin ja ajattelin, että jos se on näin helppoa se tulijärven välttäminen, niin eihän tässä taida mitään menettääkään. Ja jos ne painavat minun kokonaan veden alle, kaipa ne malttavat nostaa minut sieltä ylöskin.

        Kasteelle mennessäni minulla ei ollut hajuakaan siitä, miten ihminen pelastuu. Mutta myöhemmin minua lohdutti havainto, ettei näillä kahdella pastorillakaan silloin ollut oikeata näkemystä. Ja toinen heistä oli jossakin elämänsä vaiheessa ihan adventtikirkon Suomen Unionin puheenjohtaja!

        Ja kompensaationa suostumuksestani kouraani lykättiin kirja "Ellen G Whiten hengellisiä kokemuksia ja opetuksia". Jotenkin siihen tapaan kai se kirjan nimi kuului. Kaipa olen sen heittänyt pois muun roskan mukana, kun ei viime vuosina ole osunut silmiini?


      • ihmettelen.
        Tuomas-kuoma kirjoitti:

        >>>Eikä pastorit ala ahdistelee ihmisiä että tulkaa nyt kasteelle ja uskokaa meidän omituinen oppi.>>>


        Jaa, että muutosko olisi ihan aikuisen oikeasti tapahtunut? Ja milloinhan se olisi tapahtunut, jos saa luvan kysyä?

        Kyllä aika moni minun ikäluokkani adventisteista on mennyt peloteltuna, uhattuna tai pakotettuna adventtikirkon kasteelle.

        Joku fiksu ent. adventisti on nimittänyt tuolloista käytäntöä hengelliseksi raiskaukseksi!

        Voisin oikeudessa mennä valaehtoisesti kertomaan joitakin tuntemiani tapauksia, joissa liittyminen oli vähemmän "vapaaehtoista".

        Minuakin oikein kahden pastorin voimin painostettiin ja peloteltiin ja maaniteltiin. Eikä tulijärvi-kortin käyttöäkään kaihdettu.

        Ja kun aikani pohdin ja ajattelin, että jos se on näin helppoa se tulijärven välttäminen, niin eihän tässä taida mitään menettääkään. Ja jos ne painavat minun kokonaan veden alle, kaipa ne malttavat nostaa minut sieltä ylöskin.

        Kasteelle mennessäni minulla ei ollut hajuakaan siitä, miten ihminen pelastuu. Mutta myöhemmin minua lohdutti havainto, ettei näillä kahdella pastorillakaan silloin ollut oikeata näkemystä. Ja toinen heistä oli jossakin elämänsä vaiheessa ihan adventtikirkon Suomen Unionin puheenjohtaja!

        Ja kompensaationa suostumuksestani kouraani lykättiin kirja "Ellen G Whiten hengellisiä kokemuksia ja opetuksia". Jotenkin siihen tapaan kai se kirjan nimi kuului. Kaipa olen sen heittänyt pois muun roskan mukana, kun ei viime vuosina ole osunut silmiini?

        kaste juttua kuinka hän pelosta meni kasteelle, sinä et ollut sitten uudesti syntynyt ollenkaan kun annoit kastaa itsesi, ja viellä enemmän ihmettelen sitä että vastasit 28 kysymykseen että uskon, sinähän suorastaan valheella kastatit itsesi, enpä ihmettele sitä miksi se sinun uskosi karisi niinkuin vesi hanhen selästä, noin siinä käy kun luulee että kaste pelastaa ja puhdistaa synnit. kyllä se niin on ensin uskoon ja sitten vasta kasteelle, silloin tiietää mitä tekee.


      • jopas nyt
        Tuomas-kuoma kirjoitti:

        >>>Eikä pastorit ala ahdistelee ihmisiä että tulkaa nyt kasteelle ja uskokaa meidän omituinen oppi.>>>


        Jaa, että muutosko olisi ihan aikuisen oikeasti tapahtunut? Ja milloinhan se olisi tapahtunut, jos saa luvan kysyä?

        Kyllä aika moni minun ikäluokkani adventisteista on mennyt peloteltuna, uhattuna tai pakotettuna adventtikirkon kasteelle.

        Joku fiksu ent. adventisti on nimittänyt tuolloista käytäntöä hengelliseksi raiskaukseksi!

        Voisin oikeudessa mennä valaehtoisesti kertomaan joitakin tuntemiani tapauksia, joissa liittyminen oli vähemmän "vapaaehtoista".

        Minuakin oikein kahden pastorin voimin painostettiin ja peloteltiin ja maaniteltiin. Eikä tulijärvi-kortin käyttöäkään kaihdettu.

        Ja kun aikani pohdin ja ajattelin, että jos se on näin helppoa se tulijärven välttäminen, niin eihän tässä taida mitään menettääkään. Ja jos ne painavat minun kokonaan veden alle, kaipa ne malttavat nostaa minut sieltä ylöskin.

        Kasteelle mennessäni minulla ei ollut hajuakaan siitä, miten ihminen pelastuu. Mutta myöhemmin minua lohdutti havainto, ettei näillä kahdella pastorillakaan silloin ollut oikeata näkemystä. Ja toinen heistä oli jossakin elämänsä vaiheessa ihan adventtikirkon Suomen Unionin puheenjohtaja!

        Ja kompensaationa suostumuksestani kouraani lykättiin kirja "Ellen G Whiten hengellisiä kokemuksia ja opetuksia". Jotenkin siihen tapaan kai se kirjan nimi kuului. Kaipa olen sen heittänyt pois muun roskan mukana, kun ei viime vuosina ole osunut silmiini?

        Oikein kahden miehen voimin piti pakottaa kasteelle.
        Voi sinua ressukkaa!
        Kantoivatko he sinut veteen?
        Oispa ollut hauska nähdä, kun Tuomas kuomaa raahataan veteen? Oliko heillä vitsät kädessä?

        Miten nyt uskova_1:n on ollut sinua pelottelemessa ikuisesta piinasta.
        En tiennytkään, että hän on ollut adventtiseurakunnassa.

        Bushmannissa sentäs on sen verran miestä, että häntä ei ole raahattu, vaan on ihan itse astellut!
        Miehissä ja miehissä on eroja!

        Hyvänä puolena näkisin kuitenkin sen, että ei ihan vauvana ole kukaan sinua kasteelle raahannut, kun et olisi voinut yhtään vastaan kammeta.

        No mitä odotat tulevaksi omalle kohdallesi? Pilvenreunalla istumista, vai tuli järveä vai taivaspaikkaa, vai et yhtikäs mittään?


    • "Matkamies"

      Oletteko täysin sokaistuneet herjaamisessanne - jossa nähtävästi VIIHDYTTE.

      Samalla kun tunnen myötätuntoa ja sääliä teitä kohtaan, sen surkean kohtalonne ja elämänne vuoksi johon olette ajautuneet, jossa tyydytyksenne on lähimäistenne solvaaminen ja jos mahdollista heidän elämänsä tuhoaminen (ihmisten jotka panevat toivonsa Jumalaan), minä tunnen myös inhoa sitä herjaavaa valheen henkeä kohtaan joka tulee ilmi kirjoituksissanne.

      Haluan muistuttaa teitäkin että kerran tulee >"totuuden hetki meille jokaiselle" < ja silloin katsotaan jokaisen ihmisen >"sydämmen tilaan" < - ei silloin kysytä mihin kirkkoon kukin on kuulunut, vaan vain voiko iankaikkinen elämä tulla mahdolliseksi itse kullekin.

      Jeesus sanoo: "Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen".

      Älköön kukaan erehtykö. Siihen vapauteen ei sisälly valhetta, herjaamista tai väärän todistuksen antaminen

      Älköön kukaan luulko että on erikoisasemassa kirkkokuntansa tähden, sillä ei mikään kirkko ketään pelasta vaan Jumalan Poika ja niille jotka pilkkaavat ja valehtelevat lähimäisistään, niille jotka vain valehtelemalla, herjaamalla, pilkkaamalla ja halveksimalla tuhoavat - heitä Sana varoittaa: Varokaa ettei Jumalan viha tule teidän osaksenne.

      Sillä millä mitalla te mittaatte sillä teille mitataan.

      Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan.
      Jumalan Poika on tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän. Hän on HYVÄ PAIMEN, oikea paimen, joka antoi henkensä alttiiksi omiensa puolesta. Ei hän tullut herjaamaan, pilkkaamaan ja valehtelemaan vaan sanoi niille joita pilkataan: Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa.

      Vainoajille jotka hakevat tyydytystä omaan elämäänsä pilkkaamalla ja herjaamalla sanotaan: Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, SE ON HÄNELLE VIERAS. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

      Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

      Minne olemme menossa?

      Taivaaseen?
      Kun kuvittelen sitä taivasta jossa uskova_1, Bushmanni, vaan, AVK ja muutama muu palstan pikkaajista olisivat. Taivasta jossa halveksinta, valehteleminen, pilkkaaminen ja oma kehu ja kaltaistensa selkään taputtelu olisi jokapäiväinen ruoka.

      Se taivas olisi todellinen helvetti.

      • helmiläinen

        Tuon herjaamisen voi lukea aluksi siten että herjaajat ovat juuri niitä adventisteja. Heillähän se on herjaava oppi.

        Muut uskovathan ovat tulleet uskoon herätyskokouksissa, missä tulleet synnintuntoon, missä Kristuksen veri vapauttanut heidän synneistään, antanut heille uuden Hengen palvella Herraa maallisen ruhtinaan sijaan, he laulavat ylistyslauluja Kristukselle eivätkä ole tieneetkään herjauksesta ennen kuin kohtasivat adventisteja ja heille oli kauhistus että miten uskovat voivat olla tuollaisia. Aivan kuin isojen poikein pahaa unta.


      • "Matkamies"..
        helmiläinen kirjoitti:

        Tuon herjaamisen voi lukea aluksi siten että herjaajat ovat juuri niitä adventisteja. Heillähän se on herjaava oppi.

        Muut uskovathan ovat tulleet uskoon herätyskokouksissa, missä tulleet synnintuntoon, missä Kristuksen veri vapauttanut heidän synneistään, antanut heille uuden Hengen palvella Herraa maallisen ruhtinaan sijaan, he laulavat ylistyslauluja Kristukselle eivätkä ole tieneetkään herjauksesta ennen kuin kohtasivat adventisteja ja heille oli kauhistus että miten uskovat voivat olla tuollaisia. Aivan kuin isojen poikein pahaa unta.

        Oletteko täysin sokaistuneet herjaamisessanne - jossa nähtävästi VIIHDYTTE.

        Samalla kun tunnen myötätuntoa ja sääliä teitä kohtaan, sen surkean kohtalonne ja elämänne vuoksi johon olette ajautuneet, jossa tyydytyksenne on lähimäistenne solvaaminen ja jos mahdollista heidän elämänsä tuhoaminen (ihmisten jotka panevat toivonsa Jumalaan), minä tunnen myös inhoa sitä herjaavaa valheen henkeä kohtaan joka tulee ilmi kirjoituksissanne.

        Haluan muistuttaa teitäkin että kerran tulee >"totuuden hetki meille jokaiselle"  < ja silloin katsotaan jokaisen ihmisen >"sydämmen tilaan"  < - ei silloin kysytä mihin kirkkoon kukin on kuulunut, vaan vain voiko iankaikkinen elämä tulla mahdolliseksi itse kullekin.

        Jeesus sanoo: "Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen".

        Älköön kukaan erehtykö. Siihen vapauteen ei sisälly valhetta, herjaamista tai väärän todistuksen antaminen

        Älköön kukaan luulko että on erikoisasemassa kirkkokuntansa tähden, sillä ei mikään kirkko ketään pelasta vaan Jumalan Poika ja niille jotka pilkkaavat ja valehtelevat lähimäisistään, niille jotka vain valehtelemalla, herjaamalla, pilkkaamalla ja halveksimalla tuhoavat - heitä Sana varoittaa: Varokaa ettei Jumalan viha tule teidän osaksenne.

        Sillä millä mitalla te mittaatte sillä teille mitataan.

        Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan.
        Jumalan Poika on tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän. Hän on HYVÄ PAIMEN, oikea paimen, joka antoi henkensä alttiiksi omiensa puolesta. Ei hän tullut herjaamaan, pilkkaamaan ja valehtelemaan vaan sanoi niille joita pilkataan: Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa.

        Vainoajille jotka hakevat tyydytystä omaan elämäänsä pilkkaamalla ja herjaamalla sanotaan: Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, SE ON HÄNELLE VIERAS. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

        Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

        Minne olemme menossa?

        Taivaaseen?
        Kun kuvittelen sitä taivasta jossa uskova_1, Bushmanni, vaan, AVK ja muutama muu palstan pikkaajista olisivat. Taivasta jossa halveksinta, valehteleminen, pilkkaaminen ja oma kehu ja kaltaistensa selkään taputtelu olisi jokapäiväinen ruoka.

        Se taivas olisi todellinen helvetti.

        Ymmärrätkö?


      • Bushmanni
        "Matkamies".. kirjoitti:

        Oletteko täysin sokaistuneet herjaamisessanne - jossa nähtävästi VIIHDYTTE.

        Samalla kun tunnen myötätuntoa ja sääliä teitä kohtaan, sen surkean kohtalonne ja elämänne vuoksi johon olette ajautuneet, jossa tyydytyksenne on lähimäistenne solvaaminen ja jos mahdollista heidän elämänsä tuhoaminen (ihmisten jotka panevat toivonsa Jumalaan), minä tunnen myös inhoa sitä herjaavaa valheen henkeä kohtaan joka tulee ilmi kirjoituksissanne.

        Haluan muistuttaa teitäkin että kerran tulee >"totuuden hetki meille jokaiselle"  < ja silloin katsotaan jokaisen ihmisen >"sydämmen tilaan"  < - ei silloin kysytä mihin kirkkoon kukin on kuulunut, vaan vain voiko iankaikkinen elämä tulla mahdolliseksi itse kullekin.

        Jeesus sanoo: "Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen".

        Älköön kukaan erehtykö. Siihen vapauteen ei sisälly valhetta, herjaamista tai väärän todistuksen antaminen

        Älköön kukaan luulko että on erikoisasemassa kirkkokuntansa tähden, sillä ei mikään kirkko ketään pelasta vaan Jumalan Poika ja niille jotka pilkkaavat ja valehtelevat lähimäisistään, niille jotka vain valehtelemalla, herjaamalla, pilkkaamalla ja halveksimalla tuhoavat - heitä Sana varoittaa: Varokaa ettei Jumalan viha tule teidän osaksenne.

        Sillä millä mitalla te mittaatte sillä teille mitataan.

        Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan.
        Jumalan Poika on tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän. Hän on HYVÄ PAIMEN, oikea paimen, joka antoi henkensä alttiiksi omiensa puolesta. Ei hän tullut herjaamaan, pilkkaamaan ja valehtelemaan vaan sanoi niille joita pilkataan: Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa.

        Vainoajille jotka hakevat tyydytystä omaan elämäänsä pilkkaamalla ja herjaamalla sanotaan: Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, SE ON HÄNELLE VIERAS. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

        Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

        Minne olemme menossa?

        Taivaaseen?
        Kun kuvittelen sitä taivasta jossa uskova_1, Bushmanni, vaan, AVK ja muutama muu palstan pikkaajista olisivat. Taivasta jossa halveksinta, valehteleminen, pilkkaaminen ja oma kehu ja kaltaistensa selkään taputtelu olisi jokapäiväinen ruoka.

        Se taivas olisi todellinen helvetti.

        Ymmärrätkö?

        >>> Kun kuvittelen sitä taivasta jossa uskova_1, Bushmanni, vaan, AVK ja muutama muu >>>

        Siellä voi olla mielenkiintoisia, suorastaan filosofisia keskusteluja. Siellä voidaan asioista puhua niiden oikeilla nimillä, eikä tarvitse keksiä kiertoilmauksia, taikka suoranaisia valheita.

        Se toinen paikka on sitten ankea, jossa eri lahkojen jäsenet kinastelevat siitä, että kenen oppi oli puhtain ja miksi ihmeessä me tänne jouduimme? Siellä on vaikkapa "matkamies" eli Alex-Kasi parin opetuslapsensa kanssa ja Alex vänkää Jumalan kanssa siitä, että mitkä olivat Jumalan luonteen tärkeimmät piirteet ja mistä ne voi oppia jotta voi tulla uskoon, puhumattakaan iankaikkisen elämän ominaisuuksista, joista Alex pitää puisevia saarnoja kaikille, ja kukaan ei halua kuunnella!

        >>> jos mahdollista heidän elämänsä tuhoaminen (ihmisten jotka panevat toivonsa Jumalaan) >>>

        Jos ihmisen elämä tuhoutuu netistä juttuja lukemalla, niin eiköhän tuo olisi tuhoutunut ihan itsekseenkin, ennemmin tai myöhemmin.

        >>> minä tunnen myös inhoa sitä herjaavaa valheen henkeä kohtaan joka tulee ilmi kirjoituksissanne. >>>

        Mitäpä se Jeesus opetti? Eikös se kehoittanut rakastamaan lähimmäisiä ja etenkin vihollisia tai niitä, joita ihmienn pitää vihollisenaan. On sinullakin vielä hiukan oppimista, vaikka vanha oletkin.

        >>> Siihen vapauteen ei sisälly valhetta, herjaamista tai väärän todistuksen antaminen >>>

        Olen jo kauan käyttänyt materiaalinani adventtikirkon omilta sivuilta opettuja uutisia yms, joten ei minua voi valehtelusta syyttää. Eikä uskova ykköstäkään, sillä tämäkin avausviesti on adventtikirkon omasta materiaalista ammentanut sisältönsä.

        Syytä tätä onnetonta amerikkalaista kulttia, jos jotakuta haluat syytellä.


    • PROFETIAN HENKI..

      Kastaminen adventtikirkkoon.

      Käsittääkseni tämä on yleensä kirkoissa luonnollinen asia. Eihän uskoontullutta pidä jättää ulkopuolelle seurakunnan. Tosin tietääksen luterilaisia käy kasteella helluntaissa ja heitähän ei liitetä silloin helluntaiseurakuntaan, mikä on taas luonnollinen asia.

      Mitä on Jeesuksen käskyt? Olisiko usko Herraan yksi ja lähimmäinen siinä joukossa?
      Toisinsanoen Jumalan kymmenen käskyä, joka ilmaisee Jumalan luonteen kokonaisvaltaista pyhyyttä jonka Jumala haluaa antaa kristitylle sydämeen, niin eikö se olekaan joillekin tavoiteltava uskontapahtuma.

      Tottahan on, että pakanauskova, hänellä ei ole opetusta, ei tietoa eikä paljon muutakaan, niin uskoon tulon jälkeen on opettamista, kaste ja koko elämänaikaista oppimista, eli Sanan opettamaksi tulemista.

      Mielenkiintoista ajatella, että todistat sen, että jäsen on kiinnostava ennen kastetta ja kasteen jälkeen heihin ei suhtauduta vakavasti?!!?
      välinpitämättömyys. No eikös siinä olekin helppo olla, ketään ei kiinnosta kukaan ja sitten kuitenkin puhutaan, että ahdasta on ja Kantolakin kovasti posmottaa vapautta ja pyssyloogista hoitoa nuorille.
      Tiedätteköhän mistä te oikein edes puhutta, sellaista johdonmukaisuutta olisi jutuissa hyvä olla.

      Toisaalta sitten kymmenyksiin.
      http://www.kymmenykset.fi/ noin kristilleltä kentältä katsottuna, Vapaakirkko ja heidän seurakuntansa ajatus kymmenyksistä... Eikös se olekin luonnollista näkemystä, jos tällaista on, niin mikä sinun ajatuksesi on. Vai ajatko kirkollista kirkollisvero prosenttikaavaa.
      Uhraaminen on tietenkin vapaehtoista ja ilman iloista mieltä ja päämääräajatusta Herran työstä, on turhaa antaa prossaa tahi sataaprossaa, ilman rakkautta se on tyhjää oikein sanan mukaisesti.
      ts. pohja oli pois ajatukseesi.
      Mitä elämäntapaan tulee, kaikkea on maailmassa tarjolla, on KG- lehteä, painonvartioita ym.
      Eli ongelmaa ihmisillä on ja siihen ongelmaan haetaan apua. Seurauksina on elintasosairauksia ja typerää olisi väittää, etteikö tämä ongelma ole uskovienkin yhteinen ongelma.
      Mitä siitä voisi tehdä johtopäätöstä, olisi se, että hienoa, jos siinä yhteisössä jossa on, olisi tähänkin kuormaan ja ongelmaan jotain positiivista näköalaa tarjottavana. Eli ammuitkohan itseäsi jalkaan Riitta?
      Myös koulu, ennemmin kristillinen koulu kuin koulu jossa pakko- oppina on opettajan tulkinta ja usko evoluutioon. Eikö Riitta asia ole näin?
      Vastakkain asetteluja ja näkemyksiä on seurakunnissa uusien ja vanhojen välillä aina.
      Ei tarvitse mennä kuin vapaisiin suuntiin ja sitä haikeutta vanhaa, eli katsotaanpa esimerkkinä.
      Ei vanha kaipaa monikaan nykynuoriuskovan ylistyskuoro kalvolauluja niin paljon, joiden sanojen toistoa, vähän Kristuskeskeisyyttä, veren sanomaa jne. Mitä entiset laulut toivat esille.
      On paljon esiintymis näköistä kuoroa, eli se perinteinen kitarakuoro ym. on pantu pannaan.
      Otin vain tällaisen esimerkin, voisi sitä muutakin katsoa, mutta noin neutraalilta pöydältä.

      Mitäpä jalkojenpesu- asiaa käsittelet? Jos normaalia aamu, tahi ilta jalkojenpesua niin ei varmaankaan adventtikirkossa niitä varpaita huljutella. Mutta jos raamattua luet ja menet yläsaliin, kun Jeesus otti liinavaatteen sekä pesi opetuslasten jalat, sillä oli jokin merkitys ja jos tuota et tiedä, vaan pidät vain hiekkasia varpaita pääasiana, niin oppimista tytöllä vielä on. Siksi sinun on Sanaa edelleen opeteltava, vanha eeva siellä sydämessä edelleen lykästää eteenpäin.
      Sanalla on paljon annettavaa, jos vain olemme Sanan opetettavana.

      Katselet tuota vuosilukua. Johonkinhan sekin perustuu ja tietääkseni sitä Sanasta on laskenut vanhat uskovat aikoinaan ja päässeet siinä näkemyksiin. Sinä et ehkä osaa nähdä, etkä tuntea asioita sillätiimoin, ei Vanhanliiton seurakunnan toimintamallit ole lähellä käyneet sydäntä, että asioita olisi avautunut.
      Sen vuoksi on vaikeaa ymmärtää ja kukapa olisi kaikkea tietoisuuteenkaan saanut.

      Vai otanko verrattavaa?
      Pitäisikö sinun taivaassa olevaa oppia uskomaan? Tuossa jossainvaiheessa 2006 paikkeilla kirjoittelit, että tulet käymään taivaassasi jokaisena sapattina kokouksessa helvetin puolella ja kidutusnäyttämöä katselemassa, eli noin vapaasti suomennettuna uskosi määrä taivaskodistasi.

      Olisiko noin? Onko taivaassasi tällaisia kokouksia, miten uskovien olisi suhtauduttava.
      Aikoinaan puolisoni kauhisteli sinun näkemystäsi ja joku tuttava muukin. Kerropa perusteluja!

      lisätäänpä ajan profeettojen mainintoja.
      Syväntö odottaa nyt lehtimajajuhlan aikoihin Jeesuksen paluuta, seurakunnan ylöstempaamista, ja seitsemän vuoden vaivan aikaa. Asiasta kirjoitti Ristin Voitto ja joku tunnettu sananjulistaja hieman epäilevästi otti kantaaa asiaan.
      No nyt on Melleri lähtenyt mukaan todistanut siitä ja näitä raamatullisia riemuvuosi on pätkitty asiaan määrätty määrä mukaan ja kas, homma toimii.
      Siinä on Turkin tapahtumia, Israelin 1917 tilanteita sekä 1967 sota- tapahtumaa ym.
      En tilan puutteen takia kirjoittele enempiä, mutta mennäänkö tämän päivän profeettojen mukaan?

      JATKUU.. viesti oli liian pitkä.

      • Profetoimista..

        Mitä sitten on profetoiminen ja profetian henki. Ensinnäkin, kun avaan Sanan ja alan julistaa Jeesuksen takaisin tuloa, sitä, että haudat avautuvat, kuolon unesta noustaan armahdetut ensimmäisessä ylösnousemuksessa autuuden osaan, niin se on profetoimista. 1. Tess 4:13-17 Joh. 5:28-29.
        Profetoitko samasta asiasta, kuin Sana profetoi?
        jatketaan profetomiSta. Matt 24:24 ja 2. Piet 3: luku kokonaan, jossa alkuaineetkin sulavat.
        Profetoitko Jumalan sanalla syntisen osan?
        1 Moos 3:22 (ikuisen elämän käsite), Ilm 20:12-14 toinen kuolema. Mal 3:19-21 rk92 olkien poltosta, tuhka jumalattomien osa. Pelkäätkö profetoida noista Sanan mukaan, vai oletko "Vaan" nimimerkillä väärä profeetta?

        Jos ihminen Sanasta on perillä, niin ei kidutusopille, sellaisille taivaille ja taivassapattikäynneille jne. jne.

        Asiaa olisi, eli Sanasta. Kummassa leirissä seisot, annatko pakananaisena Sanan sinua opettaa, vai oletko Kanaanin maahan eksynyt Dinaila, joka on raiskattu nainen näiden oppien opettaja, ensin tutustunut kanaanin maan pakanallisiin oppeihin. 1. Moos 34:1-31. Kannatko ruumiissasi, eli ajatuksissasi pakanajumalien oppeja? Meidän kannattaa olla Aabrahamin uskoisia, eihän Aabraham hyväksynyt Iisakille Kanaanilaista naista vaimoksi, nämähän Kanaanilaiset olivat epäjumalan palvelijoita. Vaan vaimo hommattiin suvusta, oikeista jälkeläisistä, eli uskonpuolelta. Näitä Eesau- uskoisia on pilvin pimein naimissa kanaanilaisten kanssa, mutta asiasta ei enempiä, nyt.
        Mutta joille Sana on tuttua, ymmärtävät, mistä on kyse.

        Siinä oli profetian henkeä nyt matkassa, eli profetiaa Sanasta.


      • Vedestä ja hengestä
        Profetoimista.. kirjoitti:

        Mitä sitten on profetoiminen ja profetian henki. Ensinnäkin, kun avaan Sanan ja alan julistaa Jeesuksen takaisin tuloa, sitä, että haudat avautuvat, kuolon unesta noustaan armahdetut ensimmäisessä ylösnousemuksessa autuuden osaan, niin se on profetoimista. 1. Tess 4:13-17 Joh. 5:28-29.
        Profetoitko samasta asiasta, kuin Sana profetoi?
        jatketaan profetomiSta. Matt 24:24 ja 2. Piet 3: luku kokonaan, jossa alkuaineetkin sulavat.
        Profetoitko Jumalan sanalla syntisen osan?
        1 Moos 3:22 (ikuisen elämän käsite), Ilm 20:12-14 toinen kuolema. Mal 3:19-21 rk92 olkien poltosta, tuhka jumalattomien osa. Pelkäätkö profetoida noista Sanan mukaan, vai oletko "Vaan" nimimerkillä väärä profeetta?

        Jos ihminen Sanasta on perillä, niin ei kidutusopille, sellaisille taivaille ja taivassapattikäynneille jne. jne.

        Asiaa olisi, eli Sanasta. Kummassa leirissä seisot, annatko pakananaisena Sanan sinua opettaa, vai oletko Kanaanin maahan eksynyt Dinaila, joka on raiskattu nainen näiden oppien opettaja, ensin tutustunut kanaanin maan pakanallisiin oppeihin. 1. Moos 34:1-31. Kannatko ruumiissasi, eli ajatuksissasi pakanajumalien oppeja? Meidän kannattaa olla Aabrahamin uskoisia, eihän Aabraham hyväksynyt Iisakille Kanaanilaista naista vaimoksi, nämähän Kanaanilaiset olivat epäjumalan palvelijoita. Vaan vaimo hommattiin suvusta, oikeista jälkeläisistä, eli uskonpuolelta. Näitä Eesau- uskoisia on pilvin pimein naimissa kanaanilaisten kanssa, mutta asiasta ei enempiä, nyt.
        Mutta joille Sana on tuttua, ymmärtävät, mistä on kyse.

        Siinä oli profetian henkeä nyt matkassa, eli profetiaa Sanasta.

        Kastettahan edeltää aina voimakas herätyskokous missä Kristusta saarnattu voimakkasti, missä ihminen kokenut piston sydämessään, antautunut Hengen vietäväksi, tunnustanut syntinsä ja saanut ne anteeksi ja niin alkanut uusi Kristus elämä. Vanha on jäänyt taa ja ihminen syntynyt uudesti vedestä ja Hengestä.

        Omituiset opilliset höpinät eivät taasen vaikuta ihmiseen, vaan aiheuttavat vain päänsärkyä ja saavat tuntemaan sen että on noi uskovat tosi outoja.

        Mikään ei ole sen kivempaa kuin vapautua tämän maailman painolastista, siitä mitä tämän maailman ihmisiä ahdistaa, mikä jähmettää heidän olomuotonsa ja saa hakemaan kaikkea keinotekoista elämään löytämättä koskaan kuitenkaan todellista iloa ja rauhaa.


      • alex-kasi
        Vedestä ja hengestä kirjoitti:

        Kastettahan edeltää aina voimakas herätyskokous missä Kristusta saarnattu voimakkasti, missä ihminen kokenut piston sydämessään, antautunut Hengen vietäväksi, tunnustanut syntinsä ja saanut ne anteeksi ja niin alkanut uusi Kristus elämä. Vanha on jäänyt taa ja ihminen syntynyt uudesti vedestä ja Hengestä.

        Omituiset opilliset höpinät eivät taasen vaikuta ihmiseen, vaan aiheuttavat vain päänsärkyä ja saavat tuntemaan sen että on noi uskovat tosi outoja.

        Mikään ei ole sen kivempaa kuin vapautua tämän maailman painolastista, siitä mitä tämän maailman ihmisiä ahdistaa, mikä jähmettää heidän olomuotonsa ja saa hakemaan kaikkea keinotekoista elämään löytämättä koskaan kuitenkaan todellista iloa ja rauhaa.

        Mitä ihmettä höpiset ???
        Tämä oli ensimmäinen kerta, kun kuulin tuonkin tunnustuksenne (mihin en voi alkuunkaan yhtyä) ...

        Kirjoitit:
        Kastettahan edeltää AINA voimakas herätyskokous missä Kristusta saarnattu voimakkasti, missä ihminen kokenut piston sydämessään, antautunut Hengen vietäväksi, tunnustanut syntinsä ja saanut ne anteeksi ja niin alkanut uusi Kristus elämä.

        Mitä ihmettä ??? että muka kastetta edeltäisi aina kiihkeä herätyskokous :( ?

        Minä en ainakaan ole herännyt jonkun kiihkeän saarnan seutauksena, vaan tutkittuani Jumalan Sanaa ja havaittuani sen pitäväksi totuudessa - ja nyt tarkoitan koko Raamattua - enkä vain Uuttatestamenttia.

        Raamattu on osoittanit minulle Jumalan "todelliseksi eläväksi Jumalaksi" ja tunnen suurta kiitollisuutta Jumalaani kohtaan siitäkin että en ole joutunut näiden kiihkopappien ylipuhumaksi että Vanahantestamentin voi heittää roskiin.

        Minä VAROITTAISIN jokaista menemästä näiden "kiihko pappien" käsittelyyn.

        Alla pari linkkiä joista näkyy mitä tarkoitan:

        http://www.youtube.com/watch?v=YVIPF_PmHuQ

        http://www.youtube.com/watch?v=bpKR0REYrnY

        Jo pelkkä ajatuskin, että tässä olisi kyse minun lapsistani panee kylmät väreet kulkemaan pitkin selkäpiitäni, en voi käsittää että jotkut vanhemmat voivat jättää lapsensa näiden kihkojen käsiteltäväksi - on aiheellista kysyä kuinka on sellaisten vanhempien oman mielen teveyden laita jotka sallivat lastensa käydä läpi tällaisen lapselle täysin käsittämättömän tunnekuohun??? Kammottavaa ..

        Ja sitten sanotaan että se on Jumalasta ???
        Huh huh.. katso osanottajien kasvoja - hirvittävää ja sairasta touhua.. en muuta sano.. ei ihme jos puolet Raamatustakin jätetään pois..

        alex


      • hillert
        alex-kasi kirjoitti:

        Mitä ihmettä höpiset ???
        Tämä oli ensimmäinen kerta, kun kuulin tuonkin tunnustuksenne (mihin en voi alkuunkaan yhtyä) ...

        Kirjoitit:
        Kastettahan edeltää AINA voimakas herätyskokous missä Kristusta saarnattu voimakkasti, missä ihminen kokenut piston sydämessään, antautunut Hengen vietäväksi, tunnustanut syntinsä ja saanut ne anteeksi ja niin alkanut uusi Kristus elämä.

        Mitä ihmettä ??? että muka kastetta edeltäisi aina kiihkeä herätyskokous :( ?

        Minä en ainakaan ole herännyt jonkun kiihkeän saarnan seutauksena, vaan tutkittuani Jumalan Sanaa ja havaittuani sen pitäväksi totuudessa - ja nyt tarkoitan koko Raamattua - enkä vain Uuttatestamenttia.

        Raamattu on osoittanit minulle Jumalan "todelliseksi eläväksi Jumalaksi" ja tunnen suurta kiitollisuutta Jumalaani kohtaan siitäkin että en ole joutunut näiden kiihkopappien ylipuhumaksi että Vanahantestamentin voi heittää roskiin.

        Minä VAROITTAISIN jokaista menemästä näiden "kiihko pappien" käsittelyyn.

        Alla pari linkkiä joista näkyy mitä tarkoitan:

        http://www.youtube.com/watch?v=YVIPF_PmHuQ

        http://www.youtube.com/watch?v=bpKR0REYrnY

        Jo pelkkä ajatuskin, että tässä olisi kyse minun lapsistani panee kylmät väreet kulkemaan pitkin selkäpiitäni, en voi käsittää että jotkut vanhemmat voivat jättää lapsensa näiden kihkojen käsiteltäväksi - on aiheellista kysyä kuinka on sellaisten vanhempien oman mielen teveyden laita jotka sallivat lastensa käydä läpi tällaisen lapselle täysin käsittämättömän tunnekuohun??? Kammottavaa ..

        Ja sitten sanotaan että se on Jumalasta ???
        Huh huh.. katso osanottajien kasvoja - hirvittävää ja sairasta touhua.. en muuta sano.. ei ihme jos puolet Raamatustakin jätetään pois..

        alex

        Adventistit pitävät siitä kastekohtaukesta jossa kuljetaan vaunuissa ja ihminen kesken matkan kastetaan kun Kristuksesta puhuttu. Apostolien teoissa kuintenkin tapahtuu voimakasta herätystä saarnan vaikutuksesta ja se sitä Pyhän Hengen toimintaa. Se oikeaa kristillisyyttä jossa vaikuttaa Pyhä Henki eikä se ole järkeisuskontoa eikä sitä uskonnollisuutta jossa Raamattu sanoo vaikuttavan maailman alkeisvoimat eikä Kristus.

        Eikä se ole mikään toditus jos amerikkalainen harhaoppi syyttä toista amerikkalaista harhaoppia. Siinä tosiaan sokea sokeaa taluttaa.


      • "" Kastaminen adventtikirkkoon.
        Käsittääkseni tämä on yleensä kirkoissa luonnollinen asia. ""

        En tiedä mitään muuta lohkoa missä kastettaisiin kirkon opinkohtiin;
        adventtikirkko on ainoa laatuaan. Kastelupauksessa sitoudutaan oppiin,
        eikä mitenkään Kristukseen.

        TÄSSÄ linkissä esittäytyy 11. kohta; siinä sitoudutaan uskomaan toisin
        kuin kristinuskossa, nimittäin että taivasten valtakunta ei olisikaan
        taivaissa vaan Maan päällä. Mutta kristity nei tee mieli takaisin Maan
        päälle vaeltamaan senjälkeen kun on saanut maistaa taivaan loistoa.

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8863831/42684149

        ADV. KASTELUPAUKSEN 10. ÚSKONKOHTA
        ( http://salo.adventist.fi/nain-uskomme )

        10.
        että kuolema on rauhaisaa ja tiedotonta unta
        ylösnousemukseen saakka, että kuolemattomuus saadaan Jumalan armolahjana ensimmäisessä ylösnousemuksessa,
        ja että synnin palkka on toinen kuolema, iankaikkinen hävitys
        helvetin tulijärvessä.

        Hirveää: "kuolema on rauhaisaa ja tiedotonta UNTA"
        Sitten jumalaton herätetään ihanasta unesta ja heitetään tulijärveen.
        Muut adventistit ja sirkkaiita ja alexaksi uskovat ettei tuota piinaavaa
        tulijärveä ole olemassakaan eikä tule olemaan.

        Jeesus opetti jumalattoman HERÄÄVÄN (!) tuonelassa ja tiedostavan
        kauhut:

        Luuk. 16:28
        Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'

        Dan.12:2
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.

        Henk.koht. minua ei kiinnosta paasata tuommoisesta mutta en niin
        paljon vihaa jumalattomia että salaisin heiltä mihin ovat menossa,
        elleivät suostu vastaanottamaan pelastusta Kristuksessa.


      • yks karaokelaulaja

        mutta ei hän meidän seurakunnassa viihtynyt, kun vanha elämä oli parempaa. Onhan se mukavampaa laulaa karaokea lähibubissa, kuin istua meidän kanssa kirkossa.

        Kaiken, mitä me uskomme hän tunnusti omakseen, mutta vain sen hetken, että oli kasteelle päässyt. Tuo kasteasia oli hänelle noussut kokeaksi kynnykseksi, joten sekin piti suorittaa upottamalla, mitä ev.lut.pappi ei suostunut tekemään. Silmän lumeeksi hän liittyi muutamaksi viikoksi seurakuntaamme, mutta karaoke vei.

        Mikä lienee Jumalan edessä hänen tilansa, en tiedä. Hän pyysi, ettei häneen oltaisi missään yhteydessä, ja olemme kunnioittaneet tuota pyyntöä. Jumala huolehtikoon hänen elämästään. Se on meillekin helpompaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4730
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      276
      2844
    3. 134
      1737
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      209
      1437
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1176
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1144
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1099
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1077
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe