Auttakaa

-T-

Hei!

Toivottavasti joku osaa auttaa! Eli mulla on nyt maissi esikasvatettu (n. 2 viikkoa) ja nyt ne alkavat olla niin pitkiä, että ne kaatuvat...??? Kuuluko näin olla? pitääkö minun nyt tukea taimet jotenkin, ennen kuin saan ne ulos. Siirrän ne varmaan vähän isompiin ruukkuihin vähäksi aikaa, jos nuo taimiruukut käyvät pieneksi... Tietenkin sitä piti olla niin hätäinen ja laittaa ne kasvamaan liian aikaisin, kun nyt en saa niitä vielä kasvimaalle istutettua hallan takia...:( Eli siis kysymys oli olenko tehnyt jotain väärin, kun maissin varsi on niin ohut, että se kaatuu vai vahvistuuko se siitä itsestään? Eli tuenko niitä nyt jotenkin vai olenko jo menettänyt pelin tässä vaiheessa? Kiitos jos joku osaa vastata! Olen vasta aloitteleva puutarhuri ja ensimmäistä kertaa maissia kokeilemassa...

1

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja köytä kiinni

Eka kerta minullakin on maissin kanssa ja toistaiseksi näyttää hyvältä. Pistin puiset grillitikut tueksi, kun näyttivät vähän huterilta. Äkkiä näkyvät tukevoituvan, kun siirsin ihan pikkusen isompaan purkkiin ja panin kanankakkaa mullan sekaan. Eiköhän ne kohta pysy pystyssä jo itekseenkin.
      Pistän kasvihuoneeseen ja hoidan pölytyksen ravistelemalla - jos nyt erehtyvät yleensä kukkimaan. Kiva kokeilla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7333
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      55
      4946
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4629
    4. 71
      4488
    5. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4158
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      28
      3269
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2908
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      39
      2468
    9. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      47
      2427
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      211