Mercedes-Benz C 200 CDI 4d 2000 kokemuksia?

tuleva mersu-kuski?

Terve!
Olisi hiljalleen auton vaihtaminen edessä. Olen katsellut vuosien 2000-2001 Mersu C 200 CDI A Classicia. Onko millaisia kokemuksia? Onko paljon huoltoja, tyyppivikoja tms? Sanon suoraan että muut harkinnassa olevat autot ovat Alfa Romeo 156, Citroen C4 tai joku Opel, kaikki vuosilta 2003-2005. Tiedän että Alfa Romeo ja Citroen ovat varmasti punainen vaate kaikille Mersu faneille, mutta silti toivoisin asiallisia vastauksia ilman provoja. Alfan muotoilu on mielestäni paras, mutta askarruttaa noiden italoautojen laatu. Toisaalta Alfan saa selvästi edullisemmin kuin vanhemman ja enemmän ajetun Mersun, joten vikojen kanssa touhuamiseen jää hieman eruoissa pelivaraa. Millään isolla budjetilla ei olla liikenteessä. Parhaimmillaan Alfan saisin 4000eurolla kun vaihtaisin vanhan Opelin. Ciotren kävisi hieman kalliimmaksi, mutta kallein olisi tietty Mersu. Kysymys kuuluukin, saako vanhemmassa Mersussa rahoille vastinetta ja välttyykö turhilta huoltamokäynneiltä. Mersuilla, jotka ovat harkinnassa on ajettu 200 0000 - 400 000 kun Alfat ja Citroenit ovat nippa nappa yli 100 000.

Kiitti vastauksista!

26

17102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedän jotaiin.

      Sitikkaa niin on vaikeaa ,ja mersukin on vaikea ostaa jos on joku pitkäaikainen omistaja,ja puhunkin siitä että ostaa käteisellä suoralla ostolla.

      Näiden autojen omistajat on vaikeita ja ei saa järkihintaan.

      Alfa kannattaa unohtaa heti suosiolla.

      Mersulla jos ei ole kauheita ruosteita ajaa ja kauan.

      toki mersulla on ruostetta ja olan takaa. ja pyynti hinnat ylisuuret.

      • tuleva mersu-kuski?

        en kyllä yksityiseltä ajatellut ostaa, noi kaikki hinnat on autoliikkeiden vaihtoautohintoja. Toi ruoste-ongelma just kävi mielessä. Millainen on Mersun yleienen ruostekestävyys? Ajattelin vaan, kun noi ostettavissa olevat Mersut on kymmenisen vuotta vanhoja, niin kyllä siinä ehtii ruostumaan jos ei ole kunnolla autosta huolehdittu. Ja juu, tiedän, Alfassa sitä huolehtimista vasta onkin jos haluaa että toimii ongelmitta...


      • MB320cdi2000
        tuleva mersu-kuski? kirjoitti:

        en kyllä yksityiseltä ajatellut ostaa, noi kaikki hinnat on autoliikkeiden vaihtoautohintoja. Toi ruoste-ongelma just kävi mielessä. Millainen on Mersun yleienen ruostekestävyys? Ajattelin vaan, kun noi ostettavissa olevat Mersut on kymmenisen vuotta vanhoja, niin kyllä siinä ehtii ruostumaan jos ei ole kunnolla autosta huolehdittu. Ja juu, tiedän, Alfassa sitä huolehtimista vasta onkin jos haluaa että toimii ongelmitta...

        Ne paljon ajetut Mersut 200-220 ovat vanhoja takseja vaikkeivat mainosta sitä. Hommaa mieluummin vaikka sitten MB E 320cdi ei varmaan ole ollut taksissa.


      • tuleva mersukuski?
        MB320cdi2000 kirjoitti:

        Ne paljon ajetut Mersut 200-220 ovat vanhoja takseja vaikkeivat mainosta sitä. Hommaa mieluummin vaikka sitten MB E 320cdi ei varmaan ole ollut taksissa.

        kiitti vinkistä... mitenkäs sitten on noiden E 320 cdi:n kestävyys, tyyppiviat, ruoste yms?


      • armas ahne
        tuleva mersukuski? kirjoitti:

        kiitti vinkistä... mitenkäs sitten on noiden E 320 cdi:n kestävyys, tyyppiviat, ruoste yms?

        200-220 cdi mersu ei ole huono vaihtoehto,jos haluaa pitää kulut kurissa.ainoa ongelma on 200 cdi:n laiskuus,josta automaatti tekee vielä laiskemman.mutta jos ei nopeus ole sinulle valttia,niin sitten vaan ostamaan.tosin tuo 200 on helppo nostaa tehoiltaan 170 hevoseen,jos tekee moottorin ohjelmoinnin uusiksi.maksaa noin tonnin.

        jokainen tuon ikäinen dieselmersu on ajettu 400 tkm tai enemmän.poikkeuksia on harvassa.paskapuhetta,että kaikki ovat olleet taksina.usein myös 200 cdi on ostettu/liisattu myyntiedustajille matalan autoedun vuoksi ja näillä kavereilla tulee kilometrejä runsaasti maantiellä.

        jos tarvitset voimaa,on 270-320 cdi hyvä vaihtoehto ja oiva alusta virituunaajalle, mutta jos taas pidät matalista huolto-ja korjauskuluista,ostat tietysti 200-220 cdi:n.hankintahintakin näiden välillä on vielä osalle vaikuttava tekijä.


        ruoste w 210:sä on ongelma,mutta asiallisesti korjattuna ja hoidettuna sen kanssa ei joudu jatkuvasti elämään.joukossa on erittäin hyvin tehtyjä,tekemättömiä ja erittäin huonoja kittipommeja.

        suuttimet ja vesikiertoinen laturi ovat olleet yleisempiä ja kalliimpia korjauskohteita 200-220 cdi:ssä.siis kulutusosissa.sitten mersu syö tunnetusti niveliä ja alapalloja.mutta ne ei hirveitä kustanna.muuten mersu huollettuna tuntuu kestävän melkoisesti kilometrejä.srs valo voi joskus syttyä,kun penkin tunnistin tulee määränsä päähän,esim kynän painaessa siihen ja se vaatii penkin irroittamisen.perä voi huoltamattomissa ja runsaasti ajetuissa huutaa tietyissä nopeuksissa.

        jousikupit mätänevät joistain yksilöistä edestä,mutta ne on suht edulliset vaihtaa,ovat niittaamalla kiinni.

        alustan ja koteloiden huolellinen suojaus on tuon auton a ja o.itselläni ruostui aikoinaan tuollainen vain 5 vuotta vanhana,meni ovet ja takaluukku vaihtoon.tosin takuuna.

        jos hankit 200-220 cdi mallin tsekkaa webaston kunto,muuten menee matkanteko talvella viileäksi.jos pöllyttelee,on todennäköisesti palopesä tukossa,joka maksaa parisen sataa,kun huolletaan.

        itse olen aina ostanut vain suomiautoja ja noin 3-5 vuotta vanhana ja pitänyt noin kaksi vuotta,joten käsitystä ei ole sen enempää,mitä murheita aika muuten tuo tullessaan.

        halvallakin saan noita nk."järkihintaan"mutta ne ovat usein huonokuntoisia,täynnä korjausta vaativia kohteita ja erinäköisiä virityksiä,johtuen haluttomuudesta tai rahanpuutteesta.niitä en suosittele.hyvä ja kunnossa pidetty maksaa aina,niitä ei saa ilmaiseksi edes vanhana.

        vertaat kilometrejä todennäköisesti bensan ja dieselin välillä.jos ostat bensa väyrysen niitä saa melko yleisillä bensa-auton kilometreillä.diesel on paljon ajavan auto.

        muihin en ota kantaa kun ei ole kokemusta kuin ed.mainittujen lisäksi bmw:stä.


      • tuleva mersu-kuski?
        armas ahne kirjoitti:

        200-220 cdi mersu ei ole huono vaihtoehto,jos haluaa pitää kulut kurissa.ainoa ongelma on 200 cdi:n laiskuus,josta automaatti tekee vielä laiskemman.mutta jos ei nopeus ole sinulle valttia,niin sitten vaan ostamaan.tosin tuo 200 on helppo nostaa tehoiltaan 170 hevoseen,jos tekee moottorin ohjelmoinnin uusiksi.maksaa noin tonnin.

        jokainen tuon ikäinen dieselmersu on ajettu 400 tkm tai enemmän.poikkeuksia on harvassa.paskapuhetta,että kaikki ovat olleet taksina.usein myös 200 cdi on ostettu/liisattu myyntiedustajille matalan autoedun vuoksi ja näillä kavereilla tulee kilometrejä runsaasti maantiellä.

        jos tarvitset voimaa,on 270-320 cdi hyvä vaihtoehto ja oiva alusta virituunaajalle, mutta jos taas pidät matalista huolto-ja korjauskuluista,ostat tietysti 200-220 cdi:n.hankintahintakin näiden välillä on vielä osalle vaikuttava tekijä.


        ruoste w 210:sä on ongelma,mutta asiallisesti korjattuna ja hoidettuna sen kanssa ei joudu jatkuvasti elämään.joukossa on erittäin hyvin tehtyjä,tekemättömiä ja erittäin huonoja kittipommeja.

        suuttimet ja vesikiertoinen laturi ovat olleet yleisempiä ja kalliimpia korjauskohteita 200-220 cdi:ssä.siis kulutusosissa.sitten mersu syö tunnetusti niveliä ja alapalloja.mutta ne ei hirveitä kustanna.muuten mersu huollettuna tuntuu kestävän melkoisesti kilometrejä.srs valo voi joskus syttyä,kun penkin tunnistin tulee määränsä päähän,esim kynän painaessa siihen ja se vaatii penkin irroittamisen.perä voi huoltamattomissa ja runsaasti ajetuissa huutaa tietyissä nopeuksissa.

        jousikupit mätänevät joistain yksilöistä edestä,mutta ne on suht edulliset vaihtaa,ovat niittaamalla kiinni.

        alustan ja koteloiden huolellinen suojaus on tuon auton a ja o.itselläni ruostui aikoinaan tuollainen vain 5 vuotta vanhana,meni ovet ja takaluukku vaihtoon.tosin takuuna.

        jos hankit 200-220 cdi mallin tsekkaa webaston kunto,muuten menee matkanteko talvella viileäksi.jos pöllyttelee,on todennäköisesti palopesä tukossa,joka maksaa parisen sataa,kun huolletaan.

        itse olen aina ostanut vain suomiautoja ja noin 3-5 vuotta vanhana ja pitänyt noin kaksi vuotta,joten käsitystä ei ole sen enempää,mitä murheita aika muuten tuo tullessaan.

        halvallakin saan noita nk."järkihintaan"mutta ne ovat usein huonokuntoisia,täynnä korjausta vaativia kohteita ja erinäköisiä virityksiä,johtuen haluttomuudesta tai rahanpuutteesta.niitä en suosittele.hyvä ja kunnossa pidetty maksaa aina,niitä ei saa ilmaiseksi edes vanhana.

        vertaat kilometrejä todennäköisesti bensan ja dieselin välillä.jos ostat bensa väyrysen niitä saa melko yleisillä bensa-auton kilometreillä.diesel on paljon ajavan auto.

        muihin en ota kantaa kun ei ole kokemusta kuin ed.mainittujen lisäksi bmw:stä.

        Terve ja paljon kiitoksia vastauksesta! Tuli paljon infoa ja miettimisen aihetta. Kiitti!


      • Osta vähän ajettu.
        tuleva mersu-kuski? kirjoitti:

        Terve ja paljon kiitoksia vastauksesta! Tuli paljon infoa ja miettimisen aihetta. Kiitti!

        Älä villeimissä unissakaan osta käytettyä mersun automaattia vaan manuaali,säästyt todella paljon harmilta ja se kulutus on aivan muuta.

        Muuten c sarjan mese manuaalina on kuule 200-220d erittäin taloudellinen ja on halpa ajaa .
        Älä koskaaan osta mersua automaattina jos halvalla meinaat ajaa.

        Muista sekin 2001 tehtiin rinnakkain vanhaa koria ja uudenpaa ja perehdy eroon ja ulkonäköön.

        Vanha malli 2001 siitä ei kukaan enään maksa kuin romurautakilon hinnan,uudenpi on sitten kaalliinpi veikkaan paljon ajettuna 400-500000tkm 5-6000e.

        Älä muuten osta tuonti autoja niiden arvo on puolet vaikka myyvät hyväuskoisille hirmu hintaan.

        Jos omistaa tuonti mersun sen arvo on puolet ja omistajia itkettää koska suomi mersu on eri maailmasta .

        Varo kaikin tavoin tuonti mersua kun ei ole kokemusta.


      • armas ahne
        Osta vähän ajettu. kirjoitti:

        Älä villeimissä unissakaan osta käytettyä mersun automaattia vaan manuaali,säästyt todella paljon harmilta ja se kulutus on aivan muuta.

        Muuten c sarjan mese manuaalina on kuule 200-220d erittäin taloudellinen ja on halpa ajaa .
        Älä koskaaan osta mersua automaattina jos halvalla meinaat ajaa.

        Muista sekin 2001 tehtiin rinnakkain vanhaa koria ja uudenpaa ja perehdy eroon ja ulkonäköön.

        Vanha malli 2001 siitä ei kukaan enään maksa kuin romurautakilon hinnan,uudenpi on sitten kaalliinpi veikkaan paljon ajettuna 400-500000tkm 5-6000e.

        Älä muuten osta tuonti autoja niiden arvo on puolet vaikka myyvät hyväuskoisille hirmu hintaan.

        Jos omistaa tuonti mersun sen arvo on puolet ja omistajia itkettää koska suomi mersu on eri maailmasta .

        Varo kaikin tavoin tuonti mersua kun ei ole kokemusta.

        ei kyllä sovi kuin automaatti ja se ei kamalasti kulutusta muuta.ajotuntuma on aivan eri maailmasta kuin keppiä sohlaten.200 cdi:n kulutusta tuo ei muuta mitenkään ratkaisevasti.

        mersun autom.laatikko on yksi vahvimpia,huollettuna.olen omistanut viisi automaattia ja kaikki ovat näissä kestäneet.kilometrejä karttunut 40-60 tkm vuoteen.joten tuollainen puhe ilman faktaa kannattaa jättää omaan arvoonsa.

        muutenkaan tuossa edellisessä kirjoituksessa ei ollut kuin olettamuksia,joten niitä ei kannata kuunnella.

        jos haluat tutustua fakta tietoon ja mersujen omistajien ajatuksiin käy tsekkaamassa http://www.mersuforum.net/forum/


        sieltä saat myös muiden oikeasti näiden omistaneiden/omistajien kanssa keskustella.


      • tuleva mersu-kuski?
        armas ahne kirjoitti:

        ei kyllä sovi kuin automaatti ja se ei kamalasti kulutusta muuta.ajotuntuma on aivan eri maailmasta kuin keppiä sohlaten.200 cdi:n kulutusta tuo ei muuta mitenkään ratkaisevasti.

        mersun autom.laatikko on yksi vahvimpia,huollettuna.olen omistanut viisi automaattia ja kaikki ovat näissä kestäneet.kilometrejä karttunut 40-60 tkm vuoteen.joten tuollainen puhe ilman faktaa kannattaa jättää omaan arvoonsa.

        muutenkaan tuossa edellisessä kirjoituksessa ei ollut kuin olettamuksia,joten niitä ei kannata kuunnella.

        jos haluat tutustua fakta tietoon ja mersujen omistajien ajatuksiin käy tsekkaamassa http://www.mersuforum.net/forum/


        sieltä saat myös muiden oikeasti näiden omistaneiden/omistajien kanssa keskustella.

        kiitti kaikille vastauksista ja vinkeistä!


      • 220cdi
        Osta vähän ajettu. kirjoitti:

        Älä villeimissä unissakaan osta käytettyä mersun automaattia vaan manuaali,säästyt todella paljon harmilta ja se kulutus on aivan muuta.

        Muuten c sarjan mese manuaalina on kuule 200-220d erittäin taloudellinen ja on halpa ajaa .
        Älä koskaaan osta mersua automaattina jos halvalla meinaat ajaa.

        Muista sekin 2001 tehtiin rinnakkain vanhaa koria ja uudenpaa ja perehdy eroon ja ulkonäköön.

        Vanha malli 2001 siitä ei kukaan enään maksa kuin romurautakilon hinnan,uudenpi on sitten kaalliinpi veikkaan paljon ajettuna 400-500000tkm 5-6000e.

        Älä muuten osta tuonti autoja niiden arvo on puolet vaikka myyvät hyväuskoisille hirmu hintaan.

        Jos omistaa tuonti mersun sen arvo on puolet ja omistajia itkettää koska suomi mersu on eri maailmasta .

        Varo kaikin tavoin tuonti mersua kun ei ole kokemusta.

        kyllä täällä hoopot kirjottelee.mersun automaatti yksi parhaista.huollettuna kestää n.1.milj.km.antureita joutuu välillä uusimaan.onko suolassa paskottu suomi-mersu muka paljon kalliimpi,on tainneet sinua höynnäyttöö.kyllä ainakin vanhempi saksan-auto todella paljon parempi koriltaan kuin suollassa uitettu suomi-auto.toki laiskoja nää 200-220cdi,mut ite kerenny näillä mukavasti enkä ikinä oo ollu myöhässä auton takia.


      • Touko68
        armas ahne kirjoitti:

        ei kyllä sovi kuin automaatti ja se ei kamalasti kulutusta muuta.ajotuntuma on aivan eri maailmasta kuin keppiä sohlaten.200 cdi:n kulutusta tuo ei muuta mitenkään ratkaisevasti.

        mersun autom.laatikko on yksi vahvimpia,huollettuna.olen omistanut viisi automaattia ja kaikki ovat näissä kestäneet.kilometrejä karttunut 40-60 tkm vuoteen.joten tuollainen puhe ilman faktaa kannattaa jättää omaan arvoonsa.

        muutenkaan tuossa edellisessä kirjoituksessa ei ollut kuin olettamuksia,joten niitä ei kannata kuunnella.

        jos haluat tutustua fakta tietoon ja mersujen omistajien ajatuksiin käy tsekkaamassa http://www.mersuforum.net/forum/


        sieltä saat myös muiden oikeasti näiden omistaneiden/omistajien kanssa keskustella.

        Tere. Ei ole paljon merkitystä automaatilla, hiuykan vie polttoainetta enemmän, mutta mukavuudesta kyllä kannattaa hiukan maksaa. W203 koppaiset alkupään autot ovat arkoja ruosteelle. 2004 jälkeen pitäisi kuulemma olla tullut parannus. Muuten C-sarjalainen on hyvä ja mukava ajettava.


    • Ruostuupi. Tuppaapi ruostummaan.

      • kori

        Ruostesuojauskin on keksitty!! Terv C-sarja W202 vm1994>>eikä ruostetta ollenkaan. ))
        Tuotu Saksasta 2002 ))


    • Mersua en vaihda

      Ajossani on Mercedes-Benz C 200 CDI vuodelta 1999 eli siis sama kuin katsomasi 2000. Ostin auton, kun sillä oli ajettu 195 000 km ja nyt on mittarissa 410 000 km enkä aio vaihtaa pois vielä pitkään aikaan.

      Ohessa ulkomuistista "ominaisuuksia"
      - koneelle ei ole tehty mitään muuta kuin normaalit huollot ja "kuluvien" osien vaihdot (vaihdettu yksi hehkutulppa, termostaatti ja yhden ruiskutussuuttimen tiiviste)
      - takajarrulevyt tuppaavat ruostumaan ja olen vaihtanut ne ja jarrupalat noin 100 000 km välein eli nyt toisen kerran viime syksynä
      - etujarrulevyt ja -palat vaihdoin 300 000 km kohdalla
      - alapallonivelet on vaihdettu eteen 350 000 km kohdalla
      - ilmastoinnin kennon alin putki syöpyi puhki 360 000 km kohdalla ja on kuulemma "tyyppivika" laiskoilla auton pesijöillä (olisi voinut paikata, mutta samalla vaivalla vaihdatin uuden kennon)
      - takajouset vaihdoin 370 000 km kohdalla, kun perä näytti vähän roikkuvan ilmeisesti lapsiperheen ylikuormista johtuen
      - jarruletkut vaihdoin 380 000 km kohdalla
      - raidetanko piti vaihtaa 400 000 km kohdalla, koska täällä maalla sorateillä rytyyttäminen oli väljistyttänyt sisemmät nivelet (tai näin sanoi ammattimies)
      - keskitien puolelta auto kukkii hieman ja työpaikan autoista olen huomannut, että auton pesu ei mene koskaan hukkaan Suomen suolaisilla teillä, varsinkaan alustan pesu (vahaus ja kiillotus on ihan turhaa...)
      - ruostesuojaus olisi kannattanut teettää silloin, kun auton ostin
      - omani ei ole ollut taksi, mutta takseista voi sanoa sen verran, että ne ovat yleensä jatkuvasti käynnissä eli moottori ei rasitu kylmäkäynnistyksistä ja takseja pestään usein eli suola ei pääse ruostuttamaan
      - ajan manuaalilla, koska osaan käyttää sitä :)
      - koko ikäni olen käytetyillä Mersuilla ajanut ja mielestäni 200 000 km on diesel-Mersulle "sisäänajo", mutta monille muille autoille se on "loppuunajo"
      - ajo on ollut halpaa, koska yritän tehdä kaikki huollot ja vähät korjaukset itse. Lisäksi olen huomannut sellaisen yllätyksen, että pitkään samanlaisena valmistetun Mersun varaosat eivät välttämättä ole kalliita vaan jopa halvempia kuin joillakin merkeillä. Esimerkkinä juuri tämä C-sarjalainen, jota on tehty 1993-2002 ja johon kuluneen tuulilasin vaihto maksoi puolet vähemmän kuin työkaverin Fiatiin!
      - 200 CDI riittää ihan hyvin ihmismäiseen ajoon. Työni puolesta pääsen (joudun?) ajamaan monenlaisia nykyaikaisia vuokra-autoja ja täytyy sanoa, että ihmeen hyvältä 10 vuotta vanha Mersu tuntuu nykyaikaisiin halvempiin autoihin verrattuna

      Kaikki viat ovat ilmenneet hiljakseen eli huolto/korjausajan on voinut suunnitella hyvissä ajoin. Eikä kertaakaan ei ole jääty tielle tai hylätty katsastuksessa.

      Kahta en vaihda, toinen on Mersu ja toinen Auran sinappi (Turun sinappi meni Ruotsin kautta Puolaan...)

    • Toyota mies

      200cdi 1997 ostin. Oli ajettu 525th. paljonkohan oli silloin ruuvattu mittarista, kun oli kuin viikinkien jäljiltä... nyt 6vuotta myöhemmin kilometrejä 844987. Aika huoletontamenoa on ollut. En myy, annan tyttärelle lahjaksi kolmen vuoden kuluttua kun saa kortin. Ruostetta on jarajusti, mutta käy kuin sveitsiläinen kello.
      Jos luotettavanpaa haluat, osta Corolla.

    • miksi pelätä?

      Vanhan taksin tunnistaa jo muutamasta ruuvinreiästä.
      Taksikuvun virtaliittimen kiinnitys/maadoitusruuvin reikä on vasemman takaoven karmin sisäpuolella. Harvoin taksin printtereitä yms laitteitakaan on ruuveitta kiinnitetty antennin reikä.
      Miksi pelätä vanhaa taksia. Jos laitetaan rinnakkain 400 000 km ajettu taksi ja yksityisauto niin taksi on moninverroin uudempi, ja sillä on takanaan erittäin vähän kylmäkäynnistyksiä.
      Miten auton kuntoon vaikuttaa se että takapenkillä on istunut joku ventovieras tai oma anoppi.
      Voihan uudenkin auton takapenkillä jo tehtaalla olla istunut joku turkkilainen kun on sisustaa tehnyt.

    • Ihan omaksi parhaaks

      Älä herranjumala osta tuon vuosikerran mersua, minulla oli 2001 280E 4 vuoden ajan ja vaikka olen hyvätuloinen persoona, oli pakko vaihtaa korjauskulujen vuoksi,. Noissa vuosikerroissa pahimmillaan koroosio ja apulaiteongelmat.
      Osta ihmeessä audi, VW, Volvo tai joku oikeasti parempi auto

      • Dimulis

        Eiköhän alkuperäinen kirjoittaja ole valintansa jo tehnyt ja auton saanut ostettua. Vai meinaatteko valopäät, että monta vuotta pohtii autonhankintaa?

        Vähän voisi aivojakin käyttää. Edes vähän.


    • autolla eteenpäin

      edellinen kirjoittaja on siinä oikeassa, että alkuperäinen kirjoittaja lienee jo autonsa ostanut, tässä kuitenkin kirjoitetaan nyt mersuista yleensä niitä varten, jotka ehkä harkitsevat mersun ostoa, itse mm, on minulla kerran mersukin ollut, nyt väliin muuta merkkiä,
      tässä nyt on jo käynyt selväksi, että mesulla ei tee mitään, kaikki jotka sillä ajavat ovat valopäitä, niitä kuitenkin näkyy suomessa riittävän,
      sama on aina kirjoitettiin mistä automerkistä tahansa,
      olisi kiva tietää, onko joku automerkki, mistä ei löydy vian vikaa

    • eemeliiiiiiiiiiiii

      Yli kymmenen vuotta vanha mersu on ihan samanlainen vika-altis ruostekasa kuin muutkin tuon ikäiset auton ellei edelliset omistajat ole tarkaa huolta pitänyt.

      Mersujen automaatit ei tietääkseni ole tähän asti olleet mitään ongelmapesiä, niitä mulla ollut jo kaksi. Tollanen kakslitranen automaatti tosin hieman laskahko mut jos prioriteetti on vaihtamisen unohtaminen niiin sitte oiva valinta.

      E sarjalainen on taas kaallimpi ylläpitää kuin C sarjalainen, joten jos budetti rahallinen Vehon huoltojen suhteen niin ei kannata hankkia autoa jossa huollot maksaa tuplasti.

    • Perceels Lenz

      ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ EREHDY hankkimaan alle 2004 vuoden mersua (ns. Väyrysmallia). Niissä on vikaa ja sellaisia tauteja joita ei voi kuin ihmetellä.

      • Kyse oli C-mersusta. Väyrynen on E-sarjaa.

        Mielipidekysymys sitten, onko mainitsemasi vuosiluvun mukainen 211 väyrynen, vai pitäisikö ottaa vain vanhempia, "oikeita" väyrysiä tuolle listalle.

        Itse jonkin verran 2003-vuosimallin ceepparilla ajelleena voin todeta, että vikansa siinäkin on, mutta niissä on se hyvä puoli, että ovat pääsääntöisesti edullisia. Kalliit viat liittyvät automaattilaatikkoon ja ilmajousitukseen, eikä minulla ole kumpaakaan.


      • yli 50vuoden kokemus
        The_Rat kirjoitti:

        Kyse oli C-mersusta. Väyrynen on E-sarjaa.

        Mielipidekysymys sitten, onko mainitsemasi vuosiluvun mukainen 211 väyrynen, vai pitäisikö ottaa vain vanhempia, "oikeita" väyrysiä tuolle listalle.

        Itse jonkin verran 2003-vuosimallin ceepparilla ajelleena voin todeta, että vikansa siinäkin on, mutta niissä on se hyvä puoli, että ovat pääsääntöisesti edullisia. Kalliit viat liittyvät automaattilaatikkoon ja ilmajousitukseen, eikä minulla ole kumpaakaan.

        Kaikki muut merkit ovat HOHKAKIVIÄ.Mese menee makeasti ja äänettömästi
        Tee itsenäinen päätös ,älä kuuntele noita lörppäsuita jotka puhuvat aivan tahallaan
        väärennettyä tietoa kun eivät itse osaa toimia autojen kanssa.


    • ee.mersuu

      E.mersuista kokemukset ovat huonoja, itseni lisäksi kahdessa läheltä seuraamastani keississä. Kalliita vikoja ja osaamatonta korjausta, akselilta Helsinki Savo.

      C.metsut toimivia kahdessa tapauksesssa, toinen vanhempi malli ja ex taxi, toinen uudempi yksityiskäyttöinen uudempi malli. C.lle pisteet.

      JK. Ne varusteet, joita ei ole, eivät voi hajota ja lippulaivojen tekniset uudistukset testataan uutuutena ostajilla, merkistä riippumatta.

    • siitävaan

      Haloo, miksi ylipäätään ostaa tuollaista noinkin iäkästä autoa, mersua tai muutakaan. Rahaa väistämättä palaa korjauksiin ja kulumiin. Jos käyttää Vehoa, niin tottakai hinnoittelevat huollosta ja korjauksesta samoin kuin uudestakin. Ja maantiellähän havaitaan ikämersutkin kyllä. Mutta jos varaa, ja toleranssia siihen että jatkuvasti ohitetaan - niin siitä vaan.

    • Kuusattaa

      Viimeisen päälle varma sijoitus! pieni ruokainen eipä juuri äkkinäisiä vikoja tule normaalit huollot öljyt suodattimet ja jarrupaloja kun uusii näillä mennään tosipitkälle, itsellä kolme vuotta sitten ostettu Väyrynen silloin ajettu vähä alle 400tkm. nyt 600tkm. eikä mitään huolia tai murheita tekniikassa eikä muitakaan vikoja ole ilmaantunut, Mese se se on ainoa oikea vaikka vahan vanhempikin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe