Rumin ja viihtyisin

neukkukuutiot

kaupunginosa Parkanossa? Rumimmat lienevät elokankaankatu ja se jokiharjun vanha rivitalo alue, molemmissa paikoissa tavallisen kolhoja ne rakennukset ja tympeitä ulkoasultaan, tontit sinällään ovat ihan näteillä paikoilla, mutta ne kerrostalot ja rivarikämpät tarvitsisivat katepillaria. Viinikka ja kallion alue, sekä rantalanniemi ovat taas viihtyisämmästä päästä.

60

6329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maine...

Jokiharjun ylätaloista on asuntoja kaupan, mutta ei niitä kukaan osta niin kauan kuin ne alatalot tuo siellä huonon maineen koko alueelle.

• Yks mä vaan

Kuka ne alatalot oikein omistaa? Miksei niitä voi korjata tai hävittää ja rakentaa tilalle viihtyisää asuinaluetta?

• slummi.....
        Yks mä vaan kirjoitti:

Kuka ne alatalot oikein omistaa? Miksei niitä voi korjata tai hävittää ja rakentaa tilalle viihtyisää asuinaluetta?

on se muumilaaksoksi kutsuttu alue, siis ne alatalot. Eipä ne ylätalotkaan varmaan kummoisia ole, en kyllä ostaisi niitä asuntoja kait niissä putki ja muut rempat painaa päälle kanssa. Pikkuisen niitä oli ulkoa meikattu kun tuossa syksyllä kävin sielläpäin oliko ovia vaihdettu ja vissiin maalattu hiljan? Tuo Elokangas on kyllä tavallinen slummi, joskus 70- luvulla lopussa asuin jonkin aikaa siellä talot oli uusia silloin, mutta näki kyllä, että aika hutaisten tehtyjä bunkkerita olivat.

• Miesääni Parkanosta
        slummi..... kirjoitti:

on se muumilaaksoksi kutsuttu alue, siis ne alatalot. Eipä ne ylätalotkaan varmaan kummoisia ole, en kyllä ostaisi niitä asuntoja kait niissä putki ja muut rempat painaa päälle kanssa. Pikkuisen niitä oli ulkoa meikattu kun tuossa syksyllä kävin sielläpäin oliko ovia vaihdettu ja vissiin maalattu hiljan? Tuo Elokangas on kyllä tavallinen slummi, joskus 70- luvulla lopussa asuin jonkin aikaa siellä talot oli uusia silloin, mutta näki kyllä, että aika hutaisten tehtyjä bunkkerita olivat.

Vieläkö niissä alataloissa asuu joku? Nehän oli jo 20 vuotta sitten homeessa ja muutenkin surkeessa kunnossa.
        Ylätalot olisivat oikeestaan aika hyvän näkösiä, jos ne oikein "entisöitäisiin" ja laitettaisiin. Ne ovat vähän tuollaisia funkkistyylisiä.

• mieltä
        Yks mä vaan kirjoitti:

Jos omistaisin alueen, laittaisin alatalot maan tasalle ja myisin tontteina pois.

• Asukas 35
        slummi..... kirjoitti:

Jokiharjun ylätaloilla on nimenomaan tehty putkiremppa muutama vuosi sitten ja kaikki ovet on uusia ei mitään maalattuja.kämpät menny kyllä kaupaksi ja melkein jokaisessa kämpässä on oma sauna puulämmitteinen. Alataloilla ei enää mitää elämää..parissa asunnossa on asukkaita muuten ainakin osa taloista kylmillään.Tietääkseni Santoon omistuksessa ovat.. Ja ylätaloilla ainakin saa yönsä nukkua rauhassa,ei mitää suurempii häiriköitä,joten rauhallinen paikka.

• sinä ja minä slum...
        Asukas 35 kirjoitti:

Jokiharjun ylätaloilla on nimenomaan tehty putkiremppa muutama vuosi sitten ja kaikki ovet on uusia ei mitään maalattuja.kämpät menny kyllä kaupaksi ja melkein jokaisessa kämpässä on oma sauna puulämmitteinen. Alataloilla ei enää mitää elämää..parissa asunnossa on asukkaita muuten ainakin osa taloista kylmillään.Tietääkseni Santoon omistuksessa ovat.. Ja ylätaloilla ainakin saa yönsä nukkua rauhassa,ei mitää suurempii häiriköitä,joten rauhallinen paikka.

on melko laaja alue, mitä muumilaaksoksi kutsutaan. Karmeassa kunnossa ne talot ovat, eli purkukuntoisia järjestään. Niissä ylätaloissa kyllä ikä painaa myös, mutta ne nyt jonkinmoisia ovat kunnoltaan ja on niihin jotain pientä tehty vuosien varrella. Kaikenkaikkiaan ylä ja alatalot ovat rivari asunnoiksi iäkkäitä yli 45 vuotta sitten rakennettuja, eli elinkaaren loppupäässä ovat. Alue on vastaava mitä elokangas kylällä maineeltaan.

• tööt,tööt
        sinä ja minä slum... kirjoitti:

on melko laaja alue, mitä muumilaaksoksi kutsutaan. Karmeassa kunnossa ne talot ovat, eli purkukuntoisia järjestään. Niissä ylätaloissa kyllä ikä painaa myös, mutta ne nyt jonkinmoisia ovat kunnoltaan ja on niihin jotain pientä tehty vuosien varrella. Kaikenkaikkiaan ylä ja alatalot ovat rivari asunnoiksi iäkkäitä yli 45 vuotta sitten rakennettuja, eli elinkaaren loppupäässä ovat. Alue on vastaava mitä elokangas kylällä maineeltaan.

Et taida tietää mitään kuhan kirjoittelet vaan

• Sopii poiketa..
        sinä ja minä slum... kirjoitti:

Ensinnäkin muumilaakso on juuri ne alatalot..siellä ei minkäälaista elämää enää ja ikinä sieltä kukaan ainakaan mua ole tullut häiritsemään,vaikka siellä oon asunut kymmeniä vuosia ja siis asun edelleen ylätaloilla..Ja kyllä ne ylätalot on hyvässä kunnossa,ainakin mun asunto on täysin rempattu ja et tainnu aikaisempia viestiketjuja lukea että siellä on putkirempat tehty ym..monessako paikassa parkanossa on putkiremppa tehty...Kirjoittele sitten kun tiedät asioista ja sopii tulla paikan päälle tutkimaan...kyllä mä kahvit sulle tarjoan..

• ..................,
        Sopii poiketa.. kirjoitti:

Ensinnäkin muumilaakso on juuri ne alatalot..siellä ei minkäälaista elämää enää ja ikinä sieltä kukaan ainakaan mua ole tullut häiritsemään,vaikka siellä oon asunut kymmeniä vuosia ja siis asun edelleen ylätaloilla..Ja kyllä ne ylätalot on hyvässä kunnossa,ainakin mun asunto on täysin rempattu ja et tainnu aikaisempia viestiketjuja lukea että siellä on putkirempat tehty ym..monessako paikassa parkanossa on putkiremppa tehty...Kirjoittele sitten kun tiedät asioista ja sopii tulla paikan päälle tutkimaan...kyllä mä kahvit sulle tarjoan..

siellä ylätaloissa muutamia kunnostettuja asuntoja. Noin yleiskunnoltaan ne kyllä ovat korkeintaan välttäviä, ei niitä peruskorjattu läpeensä ole. Sähköt esim ovat tietääkseni 60-luvulta. Viemäri verkossa on ongelmia muutamassa talossa jne. Noin ulkoasultaan niitä on hieman meikattu, eli suht siistin näköisiä kuitenkin.

• rinpauttaja

on varmaankin Pentin alue. Kalliosta en pidä vaikka täällä olosuhteiden pakosta asustankin. Jokiharjussa kävin kesällä ja viihtyisän näköistä näytti olevan. Muumilaaksosta olen kuullut, mutta siellä en ole käynyt joten ei mielipidettä siitä. Elokankaalle en haluaisi koskaan muuttaa. Tulee mieleen slummi siitä.

• vbghyt

on kyllä kurjin alue. Niitäkin asuntoja on epätoivoisesti yritetty kaupata kauan. Niissä alataloissa on muutama asukas tietääkseni, mutta purkukuntoisiahan ne ovat ilmanmuuta, Ylätalot ovat vähän paremmassa hapessa, vanhuus niissäkin jo painaa, mutta kait ovat semmoisia ettei ihan purkaa vielä 10-15 vuoteen kannata. En kyllä pienellä pakollakaan asuisi kummassakaan paikassa, ehkä pitkin hampain niissä ylätaloisssa elokankaalla en hinnasta enkä mistään. Pentti ja Viinikkakin osittain vaikuttavat mukavilta. Kallion alueella minäkin asun, ihan mukiinmentävä alue tämäkin.

• viinikkaforever
        vbghyt kirjoitti:

on kyllä kurjin alue. Niitäkin asuntoja on epätoivoisesti yritetty kaupata kauan. Niissä alataloissa on muutama asukas tietääkseni, mutta purkukuntoisiahan ne ovat ilmanmuuta, Ylätalot ovat vähän paremmassa hapessa, vanhuus niissäkin jo painaa, mutta kait ovat semmoisia ettei ihan purkaa vielä 10-15 vuoteen kannata. En kyllä pienellä pakollakaan asuisi kummassakaan paikassa, ehkä pitkin hampain niissä ylätaloisssa elokankaalla en hinnasta enkä mistään. Pentti ja Viinikkakin osittain vaikuttavat mukavilta. Kallion alueella minäkin asun, ihan mukiinmentävä alue tämäkin.

viinikka, joenrantanäkymineen, ehdottomasti paras...lähellä ja uskomatttoman kauniit maisemat.

• jösses581
        viinikkaforever kirjoitti:

viinikka, joenrantanäkymineen, ehdottomasti paras...lähellä ja uskomatttoman kauniit maisemat.

Aivan ylivoimainen, asunut joka puolella.. Joet kiertää ja komeet näkymät Kurun suuntaan..

• katoaa
        jösses581 kirjoitti:

Aivan ylivoimainen, asunut joka puolella.. Joet kiertää ja komeet näkymät Kurun suuntaan..

Kaironiemen uusi asuntoalue? Mitä siitähän tulee oikea raiskio.Vanhat puut kaadettu joiltain osin vallan pois. Mahdollistaako luvat tälläisen toiminnan? Leväperäisyys rehottaa taas.

• Lappiin
        katoaa kirjoitti:

Kaironiemen uusi asuntoalue? Mitä siitähän tulee oikea raiskio.Vanhat puut kaadettu joiltain osin vallan pois. Mahdollistaako luvat tälläisen toiminnan? Leväperäisyys rehottaa taas.

Siellä luonnonläheisyyttä piisaa ja takuulla ei kaikkea koskaan kaadeta!

• ryhkeys huipussaan
        Lappiin kirjoitti:

Siellä luonnonläheisyyttä piisaa ja takuulla ei kaikkea koskaan kaadeta!

Lapissa taidetaan noudattaa kuitenkin ympäristömääräyksiä ja rakennusvalvonta/määräykset on kaikille samat. Sepä tässä on todettava, että mitä isoot erellä sitä pieneet peräs.

• ongelmasi!
        ryhkeys huipussaan kirjoitti:

Lapissa taidetaan noudattaa kuitenkin ympäristömääräyksiä ja rakennusvalvonta/määräykset on kaikille samat. Sepä tässä on todettava, että mitä isoot erellä sitä pieneet peräs.

Kirjoituksellani ei ollut mitään tekemistä röyhkeuden kanssa, mutta alkaa ottamaan patiin jatkuva narina samasta asiasta. Joskus on pakko ilmasita tiukemmin, kun ei kevyesti tajua. Mene sinne kaupingintalolle narisemaan tai kirjoita nimelläsi Yläriin, jos joku asia jatkuvasti rassaa. Olisi joskus mukava jutustella ketjussa ihan lepposia ilman, että joku on kohta kaatamassa katkeruuttaan kaupungin vääryyksiin, jotka eivät täällä parane!

• ongelma...
        ongelmasi! kirjoitti:

Kirjoituksellani ei ollut mitään tekemistä röyhkeuden kanssa, mutta alkaa ottamaan patiin jatkuva narina samasta asiasta. Joskus on pakko ilmasita tiukemmin, kun ei kevyesti tajua. Mene sinne kaupingintalolle narisemaan tai kirjoita nimelläsi Yläriin, jos joku asia jatkuvasti rassaa. Olisi joskus mukava jutustella ketjussa ihan lepposia ilman, että joku on kohta kaatamassa katkeruuttaan kaupungin vääryyksiin, jotka eivät täällä parane!

Älä hiilee. Kyllä ne asiat ratkee aikanaan. Lisäksi tämän sortin asiat eivät taida enään ratketa kaupungintalolla.

• Ryhkeä
        ryhkeys huipussaan kirjoitti:

Mitä on ryhkeys?

• sieluista
        Ryhkeä kirjoitti:

Mitä on ryhkeys?

Tuo on turhaa huomauttelua, kirjoitusvirheet on aina inhimillisiä. Koittakaa pysyä aiheessa.

• Viinikkalainen581
        jösses581 kirjoitti:

Ruuhensuu on ihan ylivoimainen, joka puolella asunu, tahtois takas ruuhensuuhun, mutta eipä ole asuntoja myynnis.. Enkä ihmettele yhtää. Aivan kymppi ne joen varret siellä!!!!

• E:n asukas

ei tämä elokangas nyt niin kamala paikka ole. on muuttunut paljon sitten mustalaisten lähdettyä pois.. tai ne taidettiin ajaa täältä pois.
        itse viihdyn tässä kyllä tällä hetkellä, mutta jossain vaiheessa pitänee mennä eteenpäin.

• ruuhensuun prinssi
        jösses581 kirjoitti:

Eikö Ruuhensuussa haise pahalta?

• iugsduijhsihgf

Siis alataloilla jokiharjussa ei taida asua porukkaa ku paris talos ja niissäkään ei kyllä joka kämpässä, siellä on ollut hometta ja torakoita yms ja sielä maksetaan kuntoon ja paikkaan nähden ihan kamalaa vuokraa´, koska nämä asukit eivät itse sitä vuokraa maksa, kun ei ole rahaa vaan joku sossuhan sen maksaa, niin sillon on hyvä pyytääkkin ihan mitä vaan!!... mutta ylätalothan on kyllä hyviä ja isoja kivitaloja kun vain vähä päältä kunnostais, olen asunut ikäni jokiharjussa ja alatalot ei kyllä ole mun elämää ikinä häirinny vaikka sie on minkälaista sakkia vaan asunu! Elokankaallahan on myös kaikki kämpät tietääkseni remontoituja ja eikä niissä enää asu sellaista väkeä kuin joskus muinoin!

• ,.,..,...........

tässä pari viikkoa sitten tutun luona niissä ylätaloissa. Käveltiin siellä alatalojen suunnalla. Ainakin ne alkupään talot ovat ties miten pitkään olleet asumattomia ja aivan rötisköjä. Missä ympäristölautakunta nyt nukkuu? Hirveä slummi laajallaalueella ja kun yksi tyhjä öljytynnyri on suulin nurkalla niin siitä kyllä ukaasi tulee? Ylätalot ovat vielä ihan asuinkelpoisia ja niitä on vuosien varrella hiukan kunnostettu, että niillä kyllä vielä elinkaarta on jäljellä 10-20 vuotta hyvinkin, enemmänkin jos täysin peruskorjataan 10 vuoden sisään.

,.,..,........... kirjoitti:

tässä pari viikkoa sitten tutun luona niissä ylätaloissa. Käveltiin siellä alatalojen suunnalla. Ainakin ne alkupään talot ovat ties miten pitkään olleet asumattomia ja aivan rötisköjä. Missä ympäristölautakunta nyt nukkuu? Hirveä slummi laajallaalueella ja kun yksi tyhjä öljytynnyri on suulin nurkalla niin siitä kyllä ukaasi tulee? Ylätalot ovat vielä ihan asuinkelpoisia ja niitä on vuosien varrella hiukan kunnostettu, että niillä kyllä vielä elinkaarta on jäljellä 10-20 vuotta hyvinkin, enemmänkin jos täysin peruskorjataan 10 vuoden sisään.

juu, jokiharjun "muumilaaksossa" on vielä 2 sitkeää asukasta....
        mutta minunkin mielestä katepillaria vaan ja uudet talot pystyyn,

• juicefruit

eipä sieltä elokankaalta kovin monikaan käy töissä.Remontointi fiksausta suurilta osin asunnoista siellä ja eipä taida rakentamisen jälkeen paljoa peruskorjattukaan muutakuin päältä maalattu.Ennenhän ne oli karseen vihertävät.

• mielestäni

ihan itse valita oman asuipaikkansa. Jos haluaa asua Muumilaaksossa, niin asukoot. Jokaisen oma asia.

• ex-pno

Olen asunut elokankaalla eikä se todellakaa oo mikää slummi. Vanha maine jääny päälle vaan roikkuun niinku tapana on. Kämpät on siistejä ja kaupungintaloki vissiin vaihtanu om,istajaa ja kuvista päätellen kämpät rempattu oikein hienoiks. Ylätaloilta olisin saanut asunnon vuosi sitten ja kadun kun en ottanutkaan, olisi ollut unelma asunto :/

• petteri 1
        ex-pno kirjoitti:

Olen asunut elokankaalla eikä se todellakaa oo mikää slummi. Vanha maine jääny päälle vaan roikkuun niinku tapana on. Kämpät on siistejä ja kaupungintaloki vissiin vaihtanu om,istajaa ja kuvista päätellen kämpät rempattu oikein hienoiks. Ylätaloilta olisin saanut asunnon vuosi sitten ja kadun kun en ottanutkaan, olisi ollut unelma asunto :/

..Kaupungintalo vaihtanut omistaa..? Mistä moinen tieto..tarkoitatko nyt uutta kaupungintaloa vai vanhaa?

• ex-pno
        petteri 1 kirjoitti:

..Kaupungintalo vaihtanut omistaa..? Mistä moinen tieto..tarkoitatko nyt uutta kaupungintaloa vai vanhaa?

http://www.vuokraovi.com/vuokraovi/main/searchlist.action näytä siltä että on omistaja vaihtunu ja se että kaupungin sivuilla kun luetellaan missä on vuokra asuntoja ei lue enään elokangasta.. vaikka olen syntyjään parkanolainen niin rantalanniemi lyö ihan tyhjää.. voisko joku kertoa missä se on??

• keskustassa
        ex-pno kirjoitti:

http://www.vuokraovi.com/vuokraovi/main/searchlist.action näytä siltä että on omistaja vaihtunu ja se että kaupungin sivuilla kun luetellaan missä on vuokra asuntoja ei lue enään elokangasta.. vaikka olen syntyjään parkanolainen niin rantalanniemi lyö ihan tyhjää.. voisko joku kertoa missä se on??

Rantalanniemi on Pappilansalmen ja kolmostien väliin jäävä rivitaloista koostuva asuntoalue. Taitaa sieltä jokunen paritalokin nykyisin löytyä vanhan kivinavetan alueelta. Ensimmäiset talot Rantalanniemeen taidettiin rakentaa joskus 80-luvulla.

• siellähän ei viihdy
        keskustassa kirjoitti:

Rantalanniemi on Pappilansalmen ja kolmostien väliin jäävä rivitaloista koostuva asuntoalue. Taitaa sieltä jokunen paritalokin nykyisin löytyä vanhan kivinavetan alueelta. Ensimmäiset talot Rantalanniemeen taidettiin rakentaa joskus 80-luvulla.

kuin juoruajat

• j
        siellähän ei viihdy kirjoitti:

kuin juoruajat

Juoruajat, pahansuovat, kytttääjät ym. pahantekijät ovat aina kilometrin säteellä, asui missä tahansa. Tuo kilometrin suuntaansa kokoinen alue on ihmisellä ympärillään aina, vaikka keskellä New Yorkia. Ei kai kukaan 100 km:n päästä asti tietäisikään juoruta tai kytätä.

• E:n asikas
        petteri 1 kirjoitti:

taitaa tarkoittaa elokankaan kolmostien suuntaista kerrostaloa.. juu, kaupunki myi sen ja siinä uusi omistaja myös.

ex-pno kirjoitti:

muistatkos rantakodon? mennään shellillepäin ja sen jälkeen oikealle. sielä on rantalanniemi. satakunnankatua vastapäätä kirkkojärven toisella puolen.

• Hei hei

Hyvä paikka ja huono paikka ja... ja... jos näiden ketjujen perusteella täytyisi päättää muttaako parkanoon vai ei? mitä tekisit sinä?

Miettikää nyt, kaikki ihmiset ovat tyhmiä, huonoja, kaikissa asuinpaikoissa enemmän tai vähemmän huonoa, riippu keltä kysyy.

Vastaan omaan kysymykseeni, ei helevetti en todellakaan haluaisi tähän kylään muuttaa tälläisten keskusteluiden perusteella, kai kertoo jotain paikan ihmisistäkin että mitään rakentavaa sanottavaa ei mistään tule, kaikessa ja kaikissa on vikaa eikä minkäänlaista itsekriittisyyttä ole. Huhhuh, tämäkin ketju, ei mitään tajua, vaikka ehdottomasti kannatan yltiö vapaata sanaa.
      Tänne syntyneenä, täällä asuneena, voin vain huokaista...

• Hyvää Joulua!

Ei ole mitään merkitystä onko se E, taikka sitten alatalo tai ylätalo tai vaikka muumitalo. Koko kyläpahanen on niin vituilllaan että herätkää, ihan samaa paskaa jokapuolella, eihän parkanoon nyt kuka täysjärkinen muuta saati siellä pysy jos sinne on jostain syystä joutunut, ja luulen että suuri osa on samaa mieltä, miksi muuten niin kovasti koko ajan kaikkea siellä haukutaan?

• METSUREI
        Hyvää Joulua! kirjoitti:

Ei ole mitään merkitystä onko se E, taikka sitten alatalo tai ylätalo tai vaikka muumitalo. Koko kyläpahanen on niin vituilllaan että herätkää, ihan samaa paskaa jokapuolella, eihän parkanoon nyt kuka täysjärkinen muuta saati siellä pysy jos sinne on jostain syystä joutunut, ja luulen että suuri osa on samaa mieltä, miksi muuten niin kovasti koko ajan kaikkea siellä haukutaan?

SAMAA MIELTÄ,MONES PAIKKAA ASUN,,NYY LOVIISAS

• puupalttoo ja maata.

Viihtyisyys riippuu lompakon paksuudesta. Onhan täällä asuinalueita joissa on hulppeita taloja ja kauniita pihoja. Osa on tietysti veloissa, että tippuu, mutta on moni jo maksanutkin talonsa he pääosin jo varttuneempaa väkeä 50 porukkaa.

Nuo Elokankaankadun ja jokiharjun rivarit ovat kuitenkin monien pienituloisten vaatimattomia koteja usein vuokrasellaisia, ei kaikki kykene ostamaan mieleistään asuntoa koskaan varsinkin pienituloinen jos ei perintöjä tms ole saanut, kuten useat ovat alkupääomaksi saaneet kun ovat rakentamaan esin alkaneet. Kukaan ei täältä mitään mukanaan kuitenkaan tule viemään, joten tänne ne hulppeimatkin palatsit valitettavasti jäävät kun viimeinen osoite on Harju ennemmin tai myöhemmin.

• viinikkaforever

No ennen sitä keskustan hautausmaata, paree paikka on kuitenkin viinikka :) ja se hautapaikka tietty tuossa keskustassa

• työläinen.

No, jonkun mielestä tuo vanha hautausmaa on jotenkin arvokkaampi kuin edellä mainittu Harju. Joillakin ilmeisesti on luulo, että tuonpuoleisssakin katsotaan hautamonumentin koko ja etenkin hintataso, kuten asunnoissa täällä maanpäällä. Itse en usko, että miljonäärillä on sen kummempi olo keskustan kirkkomaalla kuin sosialitapauksella Harjussa. Itse olen varannut paikan Harjusta jo kymmenkunta vuotta takaisin ja se on kaunis rauhallinen hautausmaa, tosin kuin meluinen ja ahdas tunkkainen vanha kirkkomaa.

• 11111111111111111111

Viinikka paras,asun itsekkin siellä.VIINIKKAAAAA,viinniikkkkaaa.

• ha haa

Vi..u ihan sama missä asut ja kuinka aina joku näkee vaivaa. Ja tosiaan mukaan ei saa mitään täältä mukaansa että turha satsata materiaaliin mieluummin hyvään elämään :)

• <z<z<z<z

Mä asun Kairokoskella, eikä täällä ainakaan kukaan kyttää toistensa tekemisiä!!! Kai se on itsestä kiinni, mitä kuvittelee naapurin tekevän:) Annetaan kaikkien kukkien kukkia! Hyvää pääsiäistä kaikille :)

• histo

Parkanon rumin kiinteistö on vanha osuuskauppa eli Parooni,. Kun keskuskatua ajaa vanhaan keskustaan se pulpetin ruma pysty seinä tyrmää tulijat. Rakennus on kuin vanha kioski, joita ei enää ole. Sen tilalle joku vastaanottavampi pytinki.
        Mitä asunalueisiin tulee ne edustavat työläis / porvari perinteitä ja ovat siellä missä ovat. Muumilaakson tehdasasunnot edustavat tavallaan juuri tätä asetelmaa. Alatalot remonttiin, ja asukkaita perinteitä kunnioittavaan paikkaan.

• kiosk
        histo kirjoitti:

Parkanon rumin kiinteistö on vanha osuuskauppa eli Parooni,. Kun keskuskatua ajaa vanhaan keskustaan se pulpetin ruma pysty seinä tyrmää tulijat. Rakennus on kuin vanha kioski, joita ei enää ole. Sen tilalle joku vastaanottavampi pytinki.
        Mitä asunalueisiin tulee ne edustavat työläis / porvari perinteitä ja ovat siellä missä ovat. Muumilaakson tehdasasunnot edustavat tavallaan juuri tätä asetelmaa. Alatalot remonttiin, ja asukkaita perinteitä kunnioittavaan paikkaan.

Jos nuo uudet omistajat laittais kioskin vanhaan keskustaan sopivampaan muotoon.

• siis tä?
        kiosk kirjoitti:

Jos nuo uudet omistajat laittais kioskin vanhaan keskustaan sopivampaan muotoon.

Ketkä uudet??

• No rumia
        histo kirjoitti:

ne on järjestään melkein kaikki Parkanon keskustan rakennukset. Ihmiset kummasti kaunistaisivat kaupunkinäkymää sillä koko kaupunki ( siis keskusta ) on kuin vanha kaupunki jota ei enää ole. En ole parkanolainen mutta olen kokenut sen elinvoimaisuuden -70 ja -80-luvuilla. Väkeä ja virtaa riitti.

• grunderi

kyllähän tuo elokangas on tontilta ihan ok tasamaata ja keskustaa lähelläkin mutta ne 3 taloa on ei niin viehättäviä.Jos omist.kyseiset talot purkisin ne ja rakentaisin 2 uutta kaunista kerrostaloa ja huoneistot myytäviksi.

• mklbhg

Elokangas on ollut aina huonossa maineessa, koska osa sen asukeista on pummeja, narkkareita, manneja ja muuta roskaväkeä. Siellä on kyllä ihan työssäkäyvääkin porukkaa ja monet näistä ovatkin tilapäisesti kyseisellä alueella. Talot edustavat 70-luvun puolivälin pikarakentamista ja alunperinkin kyse oli rakennuksista, joille luvattiin noin 30 vuoden elinkaari ja sitten katepillaria. Niissähän on kaikissa peruskorjaukset edessä lähivuosina kun ikä huitelee pian 40 vuotta.

Tuskin kukaan moiseen urakkaan lähteen, vaan tönöt asutaan tappiin, ehkä 15-20 vuottakin vielä ja maantasalle sitten.

• plogsdahl

ei kai elokangas enää niin paha oo, verrattuna hakan taloon.....!

• buksy

ei elokankaantalot taida kestää enään noin paljon elinkaarta ikkunoiden,vesiputkien ym.viemäriputkien osalta.Kylmiäkin ovat ehkä talvella asua.Minulle saisi maksaa että tonne menisin asumaan enkä ehkä sittenkään.

• pullokaveli

kylymiä ovat talavella asua lämpö hädintuskin lähellekkään 20 ja verhot lepatteloo tuuliseella kelilöillä.10 taloos akkunat joskus vaihettu.Jos haluaa lämpöloista oloa sitä täytynee hakoa alakosta niin jotta rupiaa huonekin lämpöneen usiamman pullohon jälekehen.

• asunto on
        pullokaveli kirjoitti:

kylymiä ovat talavella asua lämpö hädintuskin lähellekkään 20 ja verhot lepatteloo tuuliseella kelilöillä.10 taloos akkunat joskus vaihettu.Jos haluaa lämpöloista oloa sitä täytynee hakoa alakosta niin jotta rupiaa huonekin lämpöneen usiamman pullohon jälekehen.

kylmiä on talviset tiet

• sumbiduum

Muuttaaa kuulkaa Aureeseen. Täällä on mukava asua ja kamalan kivaa ainakin
      vappuna.....

• proparkano

Itse viihdyn kyllä täällä viinikassa, joki ja kaikkee. Mitä sitä sitten voisi enemmän voivoa, paitsi lottovoittoa, että saisi omakotitalon joen , tahi järven rannasta, lähetlä keskustaa.... no voi olla että monet toivos ,että se keskusta ei olis pno, mutta hei ollaan kiitollisia siitä mitä meillä on. Ja ei tää nyt niin paha paikka ole asua, Mä veikkan, että ne jotka haukkuu pahemmin, eivät ole edes asuneet muualla, itse olen ollut yli puoli elämää muualla, ja voin sanoa, että hyvä on tämä parkano

• 257ghfgh

Kyllä te ihmiset paljon tiedätte, menkäähän nyt katsoon jos ette ole huomanneet mitä siellä ala-taloilla on tapahtunut! Ainakin mitä ylä-taloilta on ollut netissä asuntoja myynnissä, niin ovat olleet kyllä ihan hyvännäköisiä asuntoja ja ne on kuitnekin kivitaloja... eikä mitään lautahökkeleitä niin kuin monet muut.

• nnnnnnmmm

Elokankaankadun talot ovat elämänsä ehtoossa, ehkä 10 vuotta max ne joinkin asumiskelpoisina vielä pidetään. Alunperinkin ne on rakennettu halvalla ja nopeasti kun asuntoja siihen aikaan runsaasti tarvittiin. Ei niiden mitään sataa vuotta tarkoitettukaan kestämään mutta tuurilla 50 vuotta voi onnistua.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4393
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3015
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2918
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2703
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      340
      2651
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2605
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2279
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2035
    9. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1693
    10. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      2
      1683
    Aihe