(joka on nero) sanoo blogissaan:
"Vapaat uskonnot, tai ateistiliikkeet saavat mielensä mukaan houkutella uusia jäseniä kenekään häiriintymättä. Joidenkin mielestä kristillinen lapsikaste taas on kaiken pahan alku ja juuri."
Mitkä ateistiliikkeet houkuttelevat uusia jäseniä ja miten se on verrattavissa lapsikasteeseen?
Nina Mikkonen
60
372
Vastaukset
- outo tapaus
kun pari jaksoa katsoi mikkosten elämää, se annos nina mikkosta ja reservin majuria itseään riittikin koko loppuelämäksi. jotenkin sitä yrittää uskoa, ettei ne oikeasti niin tyhmiä ole, vaan duuninpuutteessa yrittävät vetää mielipiteet yli ja töksäytellä idioottimaisuuksia.
että Mikkosen akka on kirjoittanut riviäkään tuosta blogistaan. Takana on Timo Tomppeli ja väittäisin, että osa vastauksistakin on reservin majurin kynästä.
- Aatteleppaite2.0
vapaa uskonto?
Säälin noiden kahden lapsia,niistä kasvaa "hienoja" ihmisiä. - Kössönöm
Mitä sillä tarkoitetaan?
Yhdistyslain mukaan 15-vuotias voi itsenäisesti liittyä yhdistykseen. Minusta onkin kummallista, että uskonnollisiin yhdistyksiin kuuluvien vanhempien lapset joutuvat käymään koulun uskonnonopetuksessa, vaikka heitä ei ole kastettu jäseniksi. Tietääkseni hellarien lapsia ei kasteta, mutta onko heillä et-opetusta? - beenthere
Nina Mikkonen ja TTAM ovat häpeäksi ihmiskunnalle. Luolaihminenkään ei ollut noin konservatiivinen.
En minä ketään ole estämässä taikauskoriittejä lapselleen järjestämästä, jos kuvittelee niistä jotain hyötyä olevan. Valelkoon vesillään aivan rauhassa. Mutta tuosta valtionkirkosta olisi päästävä eroon. Itse asiassa valtiolla ei pitäisi olla edes mitään syytä pitää minkäänlaista rekisteriä siitä, mihin uskontokuntaan ihmiset tai heidän vanhempansa sanovat näiden kuuluvan.
- Aatteleppaite2.0
on vain nimenantojuhla jonka tosin tekee pappi,itsekkin olen kastettu kuten lapsenikin.
Ja vielä naispappi kastoi lapseni ja vihki minut ja vaimoni kotonamme,en kuulu kirkkoon,pappi on tuttu ja tietää minun vielä olevan ateisti,)
Mutta nyt ehkä toimisin toisin tuolloin vain isovanhempieni kunnioitukseksi,mutta kuten sanoit taikauskoa.
ps sitäpaitsi tuo pappi sairastui syöpään,minä en ainkaan toistaiseksi,missä on Jumala? - beenthere
Mitäpä tuohon lisäämään.
- eka kerta
Aatteleppaite2.0 kirjoitti:
on vain nimenantojuhla jonka tosin tekee pappi,itsekkin olen kastettu kuten lapsenikin.
Ja vielä naispappi kastoi lapseni ja vihki minut ja vaimoni kotonamme,en kuulu kirkkoon,pappi on tuttu ja tietää minun vielä olevan ateisti,)
Mutta nyt ehkä toimisin toisin tuolloin vain isovanhempieni kunnioitukseksi,mutta kuten sanoit taikauskoa.
ps sitäpaitsi tuo pappi sairastui syöpään,minä en ainkaan toistaiseksi,missä on Jumala?''sitäpaitsi tuo pappi sairastui syöpään,minä en ainkaan toistaiseksi,missä on Jumala?'' ....Entä jos kyseinen pappi on uskossa, tai ottaa vastaan Jumalan lahjan, Armon? Sinä menet hymyillen helvettiin, eroon Jumalasta, rakkaudesta ja ilosta. Kysy sitten,. missä on Jumala.
Siunausta..... - Aatteleppaite2.0
eka kerta kirjoitti:
''sitäpaitsi tuo pappi sairastui syöpään,minä en ainkaan toistaiseksi,missä on Jumala?'' ....Entä jos kyseinen pappi on uskossa, tai ottaa vastaan Jumalan lahjan, Armon? Sinä menet hymyillen helvettiin, eroon Jumalasta, rakkaudesta ja ilosta. Kysy sitten,. missä on Jumala.
Siunausta.....hänestäkuulin oli todella huonossa kunnossa ja kärsi kuulemma helvetillisistä kivuista,onpa outo Jumala kun toimiin noin palvelijalleen;)
- beenthere
eka kerta kirjoitti:
''sitäpaitsi tuo pappi sairastui syöpään,minä en ainkaan toistaiseksi,missä on Jumala?'' ....Entä jos kyseinen pappi on uskossa, tai ottaa vastaan Jumalan lahjan, Armon? Sinä menet hymyillen helvettiin, eroon Jumalasta, rakkaudesta ja ilosta. Kysy sitten,. missä on Jumala.
Siunausta.....Tuntuuko nyt ihanalta, kun on varma olo, että joku menee helvettiin? Nukut varmaan paremmin?
- mf
beenthere kirjoitti:
Tuntuuko nyt ihanalta, kun on varma olo, että joku menee helvettiin? Nukut varmaan paremmin?
Kärmestä ei toiste paratiisiin päästetä.
- beenthere
mf kirjoitti:
Kärmestä ei toiste paratiisiin päästetä.
Joka tarkoittaa suomeksi, että...?
- mf
beenthere kirjoitti:
Joka tarkoittaa suomeksi, että...?
Eikös täällä joku murjaissut kauniista enkelistä Taivaassa, ...naps ... ja sitten valot sammuivat, kun oli uskonut enkeliä eikä Jumalaa.
Mutta, ...minä häivyn mielenterveyspalstalle. - eka kerta
beenthere kirjoitti:
Tuntuuko nyt ihanalta, kun on varma olo, että joku menee helvettiin? Nukut varmaan paremmin?
''Tuntuuko nyt ihanalta, kun on varma olo, että joku menee helvettiin? Nukut varmaan paremmin?''....Päinvastoin!! Niinkuin kertoo otsikkokin. En ole iloinen, jos Jumalan lahjaa ei joku ota vastaan. En todellakaan. Me uskovaiset emme ole parempia, kuin muutkaan, missään mielessä. Me olemme aivan samassa venessä kaikki. Jumalan tarkoitus ei ole rangaista ketään, vaan Hänen tarkoitus on pelastaa kaikki! Ihmiset ajattelevat usein juuri niin päin, että onpa julma Jumala, kun minua rankaisee. Kun pitäisi ajatella, onpa ihana Jumala, kun on antanut minulle mahdollisuuden pelastua rikkeistäni huolimatta! Jumala on antanut meille vapaan tahdon ottaa tai olla ottamatta Hänen lahjaansa vastaan. Jos et tätä ilmaista, Sinun teoistasi riippumatonta lahjaa ota vastaan, ketä muuta voit syyttää kuin itseäsi? Et silloin ainakaan Jumalaa. Yksinkertaista mutta vaikeaa.... Tiedän....
Siunausta.... - Kössönöm
Onkin ihan kummallista, että uskonnollisiin yhteisöihin kuuluminen rekisteröidään väestötietoihin. Ei sinne mitään muitakaan jäsenyyksiä merkitä.
Nyt tämä on mahdollista siksi, että kirkolla on verotusoikeus ja lapsilla velvollisuus opiskella uskontoa. Ei tosin kaikilla. Lain mukaan vain ev.lut ja ortod. kirkkoihin liitetyillä on pakko. Muihin uskontoihin kuuluvien vanhempien lapsille se pakko on vain, jos vanhemmat sitä koululta pyytävät. - Kössönöm
eka kerta kirjoitti:
''Tuntuuko nyt ihanalta, kun on varma olo, että joku menee helvettiin? Nukut varmaan paremmin?''....Päinvastoin!! Niinkuin kertoo otsikkokin. En ole iloinen, jos Jumalan lahjaa ei joku ota vastaan. En todellakaan. Me uskovaiset emme ole parempia, kuin muutkaan, missään mielessä. Me olemme aivan samassa venessä kaikki. Jumalan tarkoitus ei ole rangaista ketään, vaan Hänen tarkoitus on pelastaa kaikki! Ihmiset ajattelevat usein juuri niin päin, että onpa julma Jumala, kun minua rankaisee. Kun pitäisi ajatella, onpa ihana Jumala, kun on antanut minulle mahdollisuuden pelastua rikkeistäni huolimatta! Jumala on antanut meille vapaan tahdon ottaa tai olla ottamatta Hänen lahjaansa vastaan. Jos et tätä ilmaista, Sinun teoistasi riippumatonta lahjaa ota vastaan, ketä muuta voit syyttää kuin itseäsi? Et silloin ainakaan Jumalaa. Yksinkertaista mutta vaikeaa.... Tiedän....
Siunausta....kuin nenä päähän:
http://www.youtube.com/watch?v=vEKuGcmW70I eka kerta kirjoitti:
Siunausta...."Jumalan tarkoitus ei ole rangaista ketään, vaan Hänen tarkoitus on pelastaa kaikki! Ihmiset ajattelevat usein juuri niin päin, että onpa julma Jumala, kun minua rankaisee."
- Jos olet koskaan lukenut Raamattua (jota epäilen) niin tietäisit, että Jahve rankaisee ihmisiä.
Jos hänen tarkoituksensa on pelastaa kaikki, niin senhän hän voisi tehdä sormiaan napsauttamalla paitsi tietenkin silloin jos häntä ei olekaan olemassa.- eka kerta
Kössönöm kirjoitti:
kuin nenä päähän:
http://www.youtube.com/watch?v=vEKuGcmW70ITäytyy myöntää! Mutta eroaako millään lailla kärsimyksestä, syöpään sairastuneen pastorin kohdalla? Kumman kärsimys suurempi? En osaa sanoa. Yhtä asiaa, ei laulun esittäjä voinut tai halunnut kertoa... Se oli toivo. Hän kertoi vain Jumalaanluottavaisten kärsimyksistä tai pettymyksistä. Näillä ihmisillä, jotka uskoivat Jumalaan, oli kärsimystä mutta oli myös toivoa paremmasta. Sen toivon antaa Jumala. Ilman toivoa paremmasta on synkkää elää omaa elämää.... Ajattelen vain raiskattuja, hyväksikäytettyjä, rampautettuja ja ihmisarvonmenettäneitä ihmisiä. Ajattele, jos hekään eivät KOSKAAN saisi tuntea rakkautta, iloa, turvallisuutta, oikeaa läheisyyttä ja oikeaa välittämistä. Me, paremmissa oloissa elävät, haluamme myös joskus kaiken kääntyvän parempaan, eikö?
Meillä, Jumalaan uskovilla ja Jeesuksen ristintyön omaksuneilla on toivoa paremmasta. Sitä ei ole niillä, jotka eivät Armon lahjaa ole vastaan ottaneet. Eikö näillä, sorretuilla, olisi joskus oikeus kokea kaikki hyvä, mitä ilman he ovat joutuneet elämään koko maallisen elämän? Eikö se olisi oikeudenmukaista?... Jumala ON oikeudenmukainen!
Siunausta.... - eka kerta
Zelig kirjoitti:
"Jumalan tarkoitus ei ole rangaista ketään, vaan Hänen tarkoitus on pelastaa kaikki! Ihmiset ajattelevat usein juuri niin päin, että onpa julma Jumala, kun minua rankaisee."
- Jos olet koskaan lukenut Raamattua (jota epäilen) niin tietäisit, että Jahve rankaisee ihmisiä.
Jos hänen tarkoituksensa on pelastaa kaikki, niin senhän hän voisi tehdä sormiaan napsauttamalla paitsi tietenkin silloin jos häntä ei olekaan olemassa.''- Jos olet koskaan lukenut Raamattua (jota epäilen)''.... Älä epäile. Vaan usko!
''Jos hänen tarkoituksensa on pelastaa kaikki, niin senhän hän voisi tehdä sormiaan napsauttamalla''.....
Jos olet itse lukenut Raamattua, jota epäilen, voisit löytää vastauksia sieltä käsin. Jumala on antanut ihmisille vapaan tahdon valita pelastus tai kadotus. Jos valitset kadotuksen, ketä syyttää? No tietysti Jumalaa, kun oli niin seikkaperäisesti viestinsä lähettänyt. Raamattu on ilmoittanut jo vuosituhansia sitten, että kaikki eivät pelastu. Kaikki eivät pelastu. Eivätkä ota Hänen pelastuksen lahjaa vastaan. Se on lahja, jonka voi ottaa vastaan tai hylätä. Tähän ei tarvita Jumalan sormien napsautusta. Koska Sinulle on annettu kaikki valta, ottaa se vastaan tai hylätä. Yksinkertaista, mutta edelleen tuskallista. Joutua vastuuseen omista teoista. Lopulta.
Siunausta.....! eka kerta kirjoitti:
''- Jos olet koskaan lukenut Raamattua (jota epäilen)''.... Älä epäile. Vaan usko!
''Jos hänen tarkoituksensa on pelastaa kaikki, niin senhän hän voisi tehdä sormiaan napsauttamalla''.....
Jos olet itse lukenut Raamattua, jota epäilen, voisit löytää vastauksia sieltä käsin. Jumala on antanut ihmisille vapaan tahdon valita pelastus tai kadotus. Jos valitset kadotuksen, ketä syyttää? No tietysti Jumalaa, kun oli niin seikkaperäisesti viestinsä lähettänyt. Raamattu on ilmoittanut jo vuosituhansia sitten, että kaikki eivät pelastu. Kaikki eivät pelastu. Eivätkä ota Hänen pelastuksen lahjaa vastaan. Se on lahja, jonka voi ottaa vastaan tai hylätä. Tähän ei tarvita Jumalan sormien napsautusta. Koska Sinulle on annettu kaikki valta, ottaa se vastaan tai hylätä. Yksinkertaista, mutta edelleen tuskallista. Joutua vastuuseen omista teoista. Lopulta.
Siunausta.....!Miksi luulet että ateisti ei usko jumaliin? Onko se mielestäsi vain uhmaa ja lapsellista kiusantekoa uskontoja kohtaan? Jos nyt oletetaan että ateisti ei pelastu (en edes tiedä miltä, helvetiltä kai) koska hän vain ei yksinkertaisesti pysty uskomaan, tässä tapauksessa nyt siihen sinun jumalaasi, niin eikö olisi aivan helvetin epäoikeudenmukaista ja julmaa se että täysin itselleen ja muille rehellinen ihminen joutuisi kärsimään ikuisesti? En minä ainakaan pysty feikkaamaan uskovaista vaikka kuinka yrittäisin, eikä minusta uskovaista tulisi vaikka 1000000 uskovaista yrittäisi käännyttää ja rukoilla, eikä silloinkaan vaikka rypisin korviani myöden ahdistuksessa ja paskassa (melkein näin on ollutkin).
- Kössönöm
eka kerta kirjoitti:
Täytyy myöntää! Mutta eroaako millään lailla kärsimyksestä, syöpään sairastuneen pastorin kohdalla? Kumman kärsimys suurempi? En osaa sanoa. Yhtä asiaa, ei laulun esittäjä voinut tai halunnut kertoa... Se oli toivo. Hän kertoi vain Jumalaanluottavaisten kärsimyksistä tai pettymyksistä. Näillä ihmisillä, jotka uskoivat Jumalaan, oli kärsimystä mutta oli myös toivoa paremmasta. Sen toivon antaa Jumala. Ilman toivoa paremmasta on synkkää elää omaa elämää.... Ajattelen vain raiskattuja, hyväksikäytettyjä, rampautettuja ja ihmisarvonmenettäneitä ihmisiä. Ajattele, jos hekään eivät KOSKAAN saisi tuntea rakkautta, iloa, turvallisuutta, oikeaa läheisyyttä ja oikeaa välittämistä. Me, paremmissa oloissa elävät, haluamme myös joskus kaiken kääntyvän parempaan, eikö?
Meillä, Jumalaan uskovilla ja Jeesuksen ristintyön omaksuneilla on toivoa paremmasta. Sitä ei ole niillä, jotka eivät Armon lahjaa ole vastaan ottaneet. Eikö näillä, sorretuilla, olisi joskus oikeus kokea kaikki hyvä, mitä ilman he ovat joutuneet elämään koko maallisen elämän? Eikö se olisi oikeudenmukaista?... Jumala ON oikeudenmukainen!
Siunausta....Tuossa laulussa kuvattiin ihmisiä, jotka palvovat jumalaa, joka aiheuttaa heille kärsimyksiä ihan kusipäisyyttään. Ota se nyt ihan fiktiona, koska se on juuri sitä. Ei ole jumalaa, mutta jos olisi, niin juuri tuollainen se olisi. Naureskelee ihmisten kärsimyksille, jotka on kaikkivaltiaana itse aiheuttanut, ja raapii persettään siinä joutessaan ja naureskelee kuinka helvetin typeriä ihmiset ovat, koska vaikka hän kuinka heitä kiduttaa, niin he vaan kiittävät että hallelujaa kiitos sinä rakastava luojamme!!!!!
- beenthere
Kössönöm kirjoitti:
Tuossa laulussa kuvattiin ihmisiä, jotka palvovat jumalaa, joka aiheuttaa heille kärsimyksiä ihan kusipäisyyttään. Ota se nyt ihan fiktiona, koska se on juuri sitä. Ei ole jumalaa, mutta jos olisi, niin juuri tuollainen se olisi. Naureskelee ihmisten kärsimyksille, jotka on kaikkivaltiaana itse aiheuttanut, ja raapii persettään siinä joutessaan ja naureskelee kuinka helvetin typeriä ihmiset ovat, koska vaikka hän kuinka heitä kiduttaa, niin he vaan kiittävät että hallelujaa kiitos sinä rakastava luojamme!!!!!
Upeasti kiteytetty!;D))))
- eka kerta
missxcessive kirjoitti:
Miksi luulet että ateisti ei usko jumaliin? Onko se mielestäsi vain uhmaa ja lapsellista kiusantekoa uskontoja kohtaan? Jos nyt oletetaan että ateisti ei pelastu (en edes tiedä miltä, helvetiltä kai) koska hän vain ei yksinkertaisesti pysty uskomaan, tässä tapauksessa nyt siihen sinun jumalaasi, niin eikö olisi aivan helvetin epäoikeudenmukaista ja julmaa se että täysin itselleen ja muille rehellinen ihminen joutuisi kärsimään ikuisesti? En minä ainakaan pysty feikkaamaan uskovaista vaikka kuinka yrittäisin, eikä minusta uskovaista tulisi vaikka 1000000 uskovaista yrittäisi käännyttää ja rukoilla, eikä silloinkaan vaikka rypisin korviani myöden ahdistuksessa ja paskassa (melkein näin on ollutkin).
''Miksi luulet että ateisti ei usko jumaliin?''...Eikö jo sana kerro uskooko vai ei? Vai olenko taas tyhmä ja hoitoa vailla?
''Onko se mielestäsi vain uhmaa ja lapsellista kiusantekoa uskontoja kohtaan?''....Se on uhmaa Jumalaa kohtaan, niinkuin Raamatussa sanotaan. Ei mitään lapsellista kiusan tekoa. Sielunvihollinen vain tekee työtänsä, niinkuin tekee Jumalakin. Sielunvihollinen on JO tuomittu kadotukseen, meillä muilla se on vain omasta valinnasta kiinni.
''eikö olisi aivan helvetin epäoikeudenmukaista ja julmaa se että täysin itselleen ja muille rehellinen ihminen joutuisi kärsimään ikuisesti?.... Osoita minulle ihminen (ei Jeesus), joka onollut täysin rehellinen itselleen ja muille, koko elämänsä. Hänet löydettyäsi, vastaan pikimmiten.
''eikä minusta uskovaista tulisi vaikka 1000000 uskovaista yrittäisi käännyttää'' ....Ei minustakaan tullut uskovainen, näiden 1000000 uskovaisen käännyttäjien tähden. Minusta tuli uskovainen Jeesuksen tähden!
Se on Jumalan lahja, Armo! Ei minun hyvien töiden tähden, vaan armosta, joka on suuri!
...Ahdistus on ollut minulle ahdistus ja Siunaus. Olen ymmärtänyt, että yksin, omassa erinomaisuudessani, en vain yksin voi selvitä. Onko tämä Sinulle harhaa, kuvittelua tai minun mielenvikaisuuttani, ei muuta asiaa Armosta. Olemme Jumalan katselmuksessa, joka päivä, tai emme. Jos emme, emme voi koskaan myöskään katua tekemiämme uskaliaita tekoja. Koska toista tulemista ei ole. Jos on,..... Siunausta!
Edelleen Siunausta! - ymmärtäjä
eka kerta kirjoitti:
''Miksi luulet että ateisti ei usko jumaliin?''...Eikö jo sana kerro uskooko vai ei? Vai olenko taas tyhmä ja hoitoa vailla?
''Onko se mielestäsi vain uhmaa ja lapsellista kiusantekoa uskontoja kohtaan?''....Se on uhmaa Jumalaa kohtaan, niinkuin Raamatussa sanotaan. Ei mitään lapsellista kiusan tekoa. Sielunvihollinen vain tekee työtänsä, niinkuin tekee Jumalakin. Sielunvihollinen on JO tuomittu kadotukseen, meillä muilla se on vain omasta valinnasta kiinni.
''eikö olisi aivan helvetin epäoikeudenmukaista ja julmaa se että täysin itselleen ja muille rehellinen ihminen joutuisi kärsimään ikuisesti?.... Osoita minulle ihminen (ei Jeesus), joka onollut täysin rehellinen itselleen ja muille, koko elämänsä. Hänet löydettyäsi, vastaan pikimmiten.
''eikä minusta uskovaista tulisi vaikka 1000000 uskovaista yrittäisi käännyttää'' ....Ei minustakaan tullut uskovainen, näiden 1000000 uskovaisen käännyttäjien tähden. Minusta tuli uskovainen Jeesuksen tähden!
Se on Jumalan lahja, Armo! Ei minun hyvien töiden tähden, vaan armosta, joka on suuri!
...Ahdistus on ollut minulle ahdistus ja Siunaus. Olen ymmärtänyt, että yksin, omassa erinomaisuudessani, en vain yksin voi selvitä. Onko tämä Sinulle harhaa, kuvittelua tai minun mielenvikaisuuttani, ei muuta asiaa Armosta. Olemme Jumalan katselmuksessa, joka päivä, tai emme. Jos emme, emme voi koskaan myöskään katua tekemiämme uskaliaita tekoja. Koska toista tulemista ei ole. Jos on,..... Siunausta!
Edelleen Siunausta!"Se on Jumalan lahja, Armo! Ei minun hyvien töiden tähden, vaan armosta, joka on suuri! "
Kai tiedät että armo viittaa siihen että Jumala säästää ihmisen siltä raakuudelta johon Hän oletuksena ihmiset laittaa. Pahan asian tekemättä jättäminen ei ole hyvyyttä vaan hyvyyttä on nimenomaan hyvän asian tekeminen oletustilan ollessa ettei tehdä mitään. Jumala on kuin mafiapomo joka toimii periaatteella "tee kuten sanon tai rikon jalkasi". eka kerta kirjoitti:
Edelleen Siunausta!Minkälaisessa tilanteessa tulit uskoon, jos saa kysyä?
- eka kerta
Kössönöm kirjoitti:
Tuossa laulussa kuvattiin ihmisiä, jotka palvovat jumalaa, joka aiheuttaa heille kärsimyksiä ihan kusipäisyyttään. Ota se nyt ihan fiktiona, koska se on juuri sitä. Ei ole jumalaa, mutta jos olisi, niin juuri tuollainen se olisi. Naureskelee ihmisten kärsimyksille, jotka on kaikkivaltiaana itse aiheuttanut, ja raapii persettään siinä joutessaan ja naureskelee kuinka helvetin typeriä ihmiset ovat, koska vaikka hän kuinka heitä kiduttaa, niin he vaan kiittävät että hallelujaa kiitos sinä rakastava luojamme!!!!!
Iva ja pilkka on edelleen helpoin tie, jos ei ole mitään sanottavaa tai annettavaa. Näin teit. Kuten myös lauluntekijä. Ties kuinka monennen kerran?. En ole pilkannut tai ivannut uskomustasi. Jotenkin uskot, omaavasi oikeuden, jota kukaan ei ole sinulle antanut, pilkata tai ivata minun uskomustani. Onko tässä kysymys kenen valtuudesta? Sinä et voi olla valtuutettu, koska Sinulla, ei ole perimmäistä, oikeaa tietoa kaikesta eläväisestä tai elottomasta. Jos Jumalaa ei ole olemassa, olen juuri yhtä oikeassa, kuin Sinäkin. Oletko ajatellut asiaa? Jos ei ole kaikkivoipaa, Luojaa, olen oikeassa, Sinä väärässä, tai päinvastoin. Näin syntyi kommunismi, ateistinen diktatuuri. Yhdellä poikkeuksella, minä olen oikeassa!
''. Ei ole jumalaa, mutta jos olisi, niin juuri tuollainen se olisi. Naureskelee ihmisten kärsimyksille,....
Olen jo kirjoittanut useasti muillekin saman asian.... Jumalan lahja, eli Armo on Sinunkin vastaanotettavissa, ilman pelkoa epäonnistumisista. Jos et Jumalan täydellistä rakkautta ota vastaan, ketä voit syyttää?? Tietysti syytät Jumalaa.... Mutta se on Sinun päätös! Siinä on oikeudenmukaisuus! Jumala ON oikeudenmukaisuus!
Siunausta... eka kerta kirjoitti:
Edelleen Siunausta!Niin. Tietysti tarkoitin sitä että olen rehellinen itselleni siinä asiassa että voin rehellisesti sanoa etten pysty uskomaan jumaliin, jos muuta väittäisin valehtelisin. Tällainen olen ja sille en mitään voi.
- ymmärtäjä
eka kerta kirjoitti:
Iva ja pilkka on edelleen helpoin tie, jos ei ole mitään sanottavaa tai annettavaa. Näin teit. Kuten myös lauluntekijä. Ties kuinka monennen kerran?. En ole pilkannut tai ivannut uskomustasi. Jotenkin uskot, omaavasi oikeuden, jota kukaan ei ole sinulle antanut, pilkata tai ivata minun uskomustani. Onko tässä kysymys kenen valtuudesta? Sinä et voi olla valtuutettu, koska Sinulla, ei ole perimmäistä, oikeaa tietoa kaikesta eläväisestä tai elottomasta. Jos Jumalaa ei ole olemassa, olen juuri yhtä oikeassa, kuin Sinäkin. Oletko ajatellut asiaa? Jos ei ole kaikkivoipaa, Luojaa, olen oikeassa, Sinä väärässä, tai päinvastoin. Näin syntyi kommunismi, ateistinen diktatuuri. Yhdellä poikkeuksella, minä olen oikeassa!
''. Ei ole jumalaa, mutta jos olisi, niin juuri tuollainen se olisi. Naureskelee ihmisten kärsimyksille,....
Olen jo kirjoittanut useasti muillekin saman asian.... Jumalan lahja, eli Armo on Sinunkin vastaanotettavissa, ilman pelkoa epäonnistumisista. Jos et Jumalan täydellistä rakkautta ota vastaan, ketä voit syyttää?? Tietysti syytät Jumalaa.... Mutta se on Sinun päätös! Siinä on oikeudenmukaisuus! Jumala ON oikeudenmukaisuus!
Siunausta...Se vaikka joku uskoisi Jumalaan ei tarkoita automaattisesti että tämä olisi siltikään Jumalan puolella. Vaikka tulisi jotain kautta jossain vaiheessa täysin varmaksi että Jumala on olemassa, monen ateistin mielestä Jumalalla on paljon selitettävää tehtävänä jos heidät haluaa pelastaa.
- Kössönöm
eka kerta kirjoitti:
Siunausta...Mitä sitten? Jos et tajua kuinka typerää on uskoa ja kiittää jotain jumalolentoa joka kiduttaa, niin omapa on häpeäsi.
- eka kerta
ymmärtäjä kirjoitti:
"Se on Jumalan lahja, Armo! Ei minun hyvien töiden tähden, vaan armosta, joka on suuri! "
Kai tiedät että armo viittaa siihen että Jumala säästää ihmisen siltä raakuudelta johon Hän oletuksena ihmiset laittaa. Pahan asian tekemättä jättäminen ei ole hyvyyttä vaan hyvyyttä on nimenomaan hyvän asian tekeminen oletustilan ollessa ettei tehdä mitään. Jumala on kuin mafiapomo joka toimii periaatteella "tee kuten sanon tai rikon jalkasi".''Pahan asian tekemättä jättäminen ei ole hyvyyttä vaan hyvyyttä on nimenomaan hyvän asian tekeminen oletustilan ollessa ettei tehdä mitään. Jumala on kuin mafiapomo joka toimii periaatteella "tee kuten sanon tai rikon jalkasi".''.....Hyvien asioiden teko on tietysti erittäin tärkeää, kuten Jeesus opettaa, mutta Hän mainitsee asiasta muutakin... ''Minkä jätätte tekemättä yhdelle veljistäni''.... Jeesus mainitsee teot, mutta myös tekemättä jättämiset. Tunnetko hyvää omaatuntoa, antaessasi 5e kotikaupunkisi asunnottomien hyväksi? Varmasti. Niin minäkin. Entä ihmiset, joita et ole koskaan tavannut, tai nähnyt? Entä Afrikan lapset ilman vettä? Ne kaikki asiat ovat meidän hallinnassa, avustusten antamisessa....ja sanoissa...' Minkä jätätte tekemättä yhdelle veljistäni... Sanoo Jeesus! Hallelujaa!!
Siunausta..... - Kössönöm
ymmärtäjä kirjoitti:
Se vaikka joku uskoisi Jumalaan ei tarkoita automaattisesti että tämä olisi siltikään Jumalan puolella. Vaikka tulisi jotain kautta jossain vaiheessa täysin varmaksi että Jumala on olemassa, monen ateistin mielestä Jumalalla on paljon selitettävää tehtävänä jos heidät haluaa pelastaa.
kirjoituksesi typeryyden?
"Vaikka tulisi jotain kautta jossain vaiheessa täysin varmaksi että Jumala on olemassa, monen ateistin mielestä Jumalalla on paljon selitettävää tehtävänä jos heidät haluaa pelastaa."
- Pelastaa miltä? Tarinan mukaan helvetiltä, jonka heppu on itse luonut ja johon joutuu, jos ei pysty uskomaan Hänen Suureen Narsistiseen Kusipäiseen Pyhyyteensä. - ymmärtäjä
eka kerta kirjoitti:
''Pahan asian tekemättä jättäminen ei ole hyvyyttä vaan hyvyyttä on nimenomaan hyvän asian tekeminen oletustilan ollessa ettei tehdä mitään. Jumala on kuin mafiapomo joka toimii periaatteella "tee kuten sanon tai rikon jalkasi".''.....Hyvien asioiden teko on tietysti erittäin tärkeää, kuten Jeesus opettaa, mutta Hän mainitsee asiasta muutakin... ''Minkä jätätte tekemättä yhdelle veljistäni''.... Jeesus mainitsee teot, mutta myös tekemättä jättämiset. Tunnetko hyvää omaatuntoa, antaessasi 5e kotikaupunkisi asunnottomien hyväksi? Varmasti. Niin minäkin. Entä ihmiset, joita et ole koskaan tavannut, tai nähnyt? Entä Afrikan lapset ilman vettä? Ne kaikki asiat ovat meidän hallinnassa, avustusten antamisessa....ja sanoissa...' Minkä jätätte tekemättä yhdelle veljistäni... Sanoo Jeesus! Hallelujaa!!
Siunausta.....Puhuin Jumalan tekemisistä. Miten hyvä Jumala voi pitää oletustilana ihmisten rankaisemista ilman mitään kunnon syytä ja jos pitää naurettavia ehtoja joiden toteutuessa on luvannut säästää meidät siltä. Toki mikään ei tietysti edes viittaa siihen että Jumalan lupauksiin voisi edes luottaa.
Jumala on se joka on loppupeleissä aivan kaikesta vastuussa koska Hän on myös kaiken luonut. Maailma olisi paljon parempi paikka jos se kristinuskon Jumala lopettaisi jo sairaat leikkinsä. - ymmärtäjä
Kössönöm kirjoitti:
kirjoituksesi typeryyden?
"Vaikka tulisi jotain kautta jossain vaiheessa täysin varmaksi että Jumala on olemassa, monen ateistin mielestä Jumalalla on paljon selitettävää tehtävänä jos heidät haluaa pelastaa."
- Pelastaa miltä? Tarinan mukaan helvetiltä, jonka heppu on itse luonut ja johon joutuu, jos ei pysty uskomaan Hänen Suureen Narsistiseen Kusipäiseen Pyhyyteensä.Okei, sinällään pieni looginen moka koska jos Raamatun versio Jumalasta on tarkalleen totta, siinä ei mikään selittely Jumalan taholta riittäisi ainakaan minua vakuuttamaan että Hän olisi hyvä tyyppi. Mutta Jumala on olemassa hieman geneerisimmin termein ja Raamattu on monin osin väärässä Hänen suhteensa niin eihän sitä tiedä vaikka kaikelle olisi todella hyvä syy.
- Kössönöm
ymmärtäjä kirjoitti:
Okei, sinällään pieni looginen moka koska jos Raamatun versio Jumalasta on tarkalleen totta, siinä ei mikään selittely Jumalan taholta riittäisi ainakaan minua vakuuttamaan että Hän olisi hyvä tyyppi. Mutta Jumala on olemassa hieman geneerisimmin termein ja Raamattu on monin osin väärässä Hänen suhteensa niin eihän sitä tiedä vaikka kaikelle olisi todella hyvä syy.
"Mutta Jumala on olemassa hieman geneerisimmin termein ja Raamattu on monin osin väärässä Hänen suhteensa niin eihän sitä tiedä vaikka kaikelle olisi todella hyvä syy."
- Mikä syy? Joko olet sellaisen keksinyt? Ja miksi juuri raamatun jumala? Onhan niitä muitakin keksitty vaikka kuinka paljon. - eka kerta
ymmärtäjä kirjoitti:
Se vaikka joku uskoisi Jumalaan ei tarkoita automaattisesti että tämä olisi siltikään Jumalan puolella. Vaikka tulisi jotain kautta jossain vaiheessa täysin varmaksi että Jumala on olemassa, monen ateistin mielestä Jumalalla on paljon selitettävää tehtävänä jos heidät haluaa pelastaa.
Kolme rivinen lause 2 pisteellä ja yhdellä pilkulla oli erikoinen, mutta ehkä ymmärsin..... Ei tietenkään tarkoita, että on Jumalan puolella! Silloin on vain Häntä vastaan. Jumala, joko on, tai ei ole. Vain 2 vaihtoehtoa.
''Vaikka tulisi jotain kautta jossain vaiheessa täysin varmaksi että Jumala on olemassa, monen ateistin mielestä Jumalalla on paljon selitettävää tehtävänä jos heidät haluaa pelastaa.''....Monelle uskovalle Jumala on täysin varmaa..... Siis kaikille!....Olen pahoillani, luin viestisi moneen kertaan, tajuamatta, mikä on asian ydin.... Nyt sen tajusin, vaikka ateistit voisivat oikeasti kertoa, mikä on oikeastaan asian koko ydin......Tieteellisesti Jumalaa ei koskaan löydetä. Vai kuka on niin viisas, että kolvaa laitteen, jolla Jumala löydetään? Tiede, eli erehtyväisten ihmisten havainnointi, on vain keino löytää materiaa, asioita, joita Jumala on meille laittanut havainnoitavaksi. Lisää havainnoidaan edelleen. Ne havainnoitavt asiat ovat vaan olleet siellä jo ikuisuuksia. Ei niiden löytäminen tee evoluutiosta todempaa. Vaan tekevät Jumalasta todellisemman! Huomatessamme, kuinka tarkasti luomakunta on oikeasti rakennettu..... Ja vielä.... Ei Jumalan tarvitse millekään ateistille selittää erikseen mitään.... Heillä on sama ilmoitus kun meilläkin.... Ota vastaan Jumalan lahja, Armo....tai ole vastaanottamatta. Kaikilla samat säännöt. Se on oikeudenmukaisuutta!
ymmärtäjä kirjoitti:
Okei, sinällään pieni looginen moka koska jos Raamatun versio Jumalasta on tarkalleen totta, siinä ei mikään selittely Jumalan taholta riittäisi ainakaan minua vakuuttamaan että Hän olisi hyvä tyyppi. Mutta Jumala on olemassa hieman geneerisimmin termein ja Raamattu on monin osin väärässä Hänen suhteensa niin eihän sitä tiedä vaikka kaikelle olisi todella hyvä syy.
'''Okei, sinällään pieni looginen moka koska jos Raamatun versio Jumalasta on tarkalleen totta, siinä ei mikään selittely Jumalan taholta riittäisi ainakaan minua vakuuttamaan että Hän olisi hyvä tyyppi'''..... ELi Et ole lukenut Raamattua läpi. Raamatun version Jumalasta on tarkalleen totta! Vanha Testamentti kertoo monilta osin, mikä meitä odottaa, jos emme taivu Jumalan tahtoon ja Uusi Testamentti meidät vapauttaa laista! Raamatun versio on siis tarkalleen totta! Sinut on armahdettu, vaikka olet rikkomuksia tehnytkin. Niinkuin minäkin. Eikö Jumala ole mielestäsi hyvä tyyppi, armahtaessasi Sinut? Mitä nyt et halua? Uskoa Jumalaan vai et usko, että Sinut voidaan armahtaa? Jos Jumala on kaiken pahan alku ja sotien alkulähde, mikä osa jää silloin saatanalle? Pitkävetolappujen kertoimien kertomiseen vai? Jos Jumala on hyvä, mikä osa jää silloin saatanalle? Niin.... ne sodat.
Siunausta! - ymmärtäjä
Kössönöm kirjoitti:
"Mutta Jumala on olemassa hieman geneerisimmin termein ja Raamattu on monin osin väärässä Hänen suhteensa niin eihän sitä tiedä vaikka kaikelle olisi todella hyvä syy."
- Mikä syy? Joko olet sellaisen keksinyt? Ja miksi juuri raamatun jumala? Onhan niitä muitakin keksitty vaikka kuinka paljon.Turha se on tuomita etukäteen jumalhahmoa josta ei ole huhupuheita parempaa tietoa. Suhtaudun aivan samalla tavalla myös kristinuskon paholaiseen. Ja tietysti sama pätee ylipäänsäkin kaikkien uskontojen jumaliin. Ovat kaikki samalla viivalla, se jumalhahmo joka ensimmäisenä uskaltaa esiintyä omassa hahmossaan minulle ja osoittaa minulle kiistattomasti olevansa hyvä saa minut puolelleen. Eipä vaan ketään ole näkynyt...
- eka kerta
Kössönöm kirjoitti:
Mitä sitten? Jos et tajua kuinka typerää on uskoa ja kiittää jotain jumalolentoa joka kiduttaa, niin omapa on häpeäsi.
Entäpä sitten hyvän ja pahan taisto? Kun hyökkäät kovasti Jumalaani vastaan, johon kuuluu hyvän ja pahan taisto, mihin olet nyt unohtanut sielunvihollisen, saatanan olemasssaolon? Miksi et mainitse siitä mitään, jos mainitsen Jumalan rankaisevan ja kiduttavan meitä ihmisiä? Olet ilmiselvästi oman itsesi herra, eli kaikki hyvä elämässäsi on vain ja ainoastaan Sinun ansiotasi ja omien valintojesi seurausta. Kun pilkkaat Jumalaa, pitää Sinun ottaa huomioon myös saatana, paholainen. Kaikki hyvä on vain seurausta Sinun aikaansaannoksista ja valinnoista, Jumalalle jää vain kidutus ja kosto.... Mikä osa silloin on saatanalla? Jos syytät Jumalaa, et voi kieltää saatanankaan olemassaoloa..... Mitäs nyt tehdään? Suostutko vastaamaan?
Siunausta... - Kössönöm
eka kerta kirjoitti:
Entäpä sitten hyvän ja pahan taisto? Kun hyökkäät kovasti Jumalaani vastaan, johon kuuluu hyvän ja pahan taisto, mihin olet nyt unohtanut sielunvihollisen, saatanan olemasssaolon? Miksi et mainitse siitä mitään, jos mainitsen Jumalan rankaisevan ja kiduttavan meitä ihmisiä? Olet ilmiselvästi oman itsesi herra, eli kaikki hyvä elämässäsi on vain ja ainoastaan Sinun ansiotasi ja omien valintojesi seurausta. Kun pilkkaat Jumalaa, pitää Sinun ottaa huomioon myös saatana, paholainen. Kaikki hyvä on vain seurausta Sinun aikaansaannoksista ja valinnoista, Jumalalle jää vain kidutus ja kosto.... Mikä osa silloin on saatanalla? Jos syytät Jumalaa, et voi kieltää saatanankaan olemassaoloa..... Mitäs nyt tehdään? Suostutko vastaamaan?
Siunausta...nämä jumalasi ja sielunvihollisesi ovat vain oman päänuppisi sisällä. Niitä ei ole oikeasti olemassa.
- eka kerta
ymmärtäjä kirjoitti:
Turha se on tuomita etukäteen jumalhahmoa josta ei ole huhupuheita parempaa tietoa. Suhtaudun aivan samalla tavalla myös kristinuskon paholaiseen. Ja tietysti sama pätee ylipäänsäkin kaikkien uskontojen jumaliin. Ovat kaikki samalla viivalla, se jumalhahmo joka ensimmäisenä uskaltaa esiintyä omassa hahmossaan minulle ja osoittaa minulle kiistattomasti olevansa hyvä saa minut puolelleen. Eipä vaan ketään ole näkynyt...
Jos pyydät puhtaasta sydämestäsi, ja oikeasta halustasi Jumalaa astumaan elämääsi, Hän sen tekee. Pilkalla ja ivalla Hän ei sitä tee. Siinä on vissi ero. Ja huomaat, että Et olekaan hullu, niinkuin pelkäsit.
Siunausta..... - eka kerta
Kössönöm kirjoitti:
nämä jumalasi ja sielunvihollisesi ovat vain oman päänuppisi sisällä. Niitä ei ole oikeasti olemassa.
Pyysin vastaamaan... Jos on mielestäsi aiheellista pilkata Jumalaani, ymmärrät, että uskooni kuulu myös vastavoima, eli saatana. Kerro sitten sen tehtävät. Vastaus ei ole minun päässäni olevat asiat! Fiksuna ihmisenä ymmärrät sen varmasti. Eikö!
Siunausta... - ymmärtäjä
eka kerta kirjoitti:
'''Okei, sinällään pieni looginen moka koska jos Raamatun versio Jumalasta on tarkalleen totta, siinä ei mikään selittely Jumalan taholta riittäisi ainakaan minua vakuuttamaan että Hän olisi hyvä tyyppi'''..... ELi Et ole lukenut Raamattua läpi. Raamatun version Jumalasta on tarkalleen totta! Vanha Testamentti kertoo monilta osin, mikä meitä odottaa, jos emme taivu Jumalan tahtoon ja Uusi Testamentti meidät vapauttaa laista! Raamatun versio on siis tarkalleen totta! Sinut on armahdettu, vaikka olet rikkomuksia tehnytkin. Niinkuin minäkin. Eikö Jumala ole mielestäsi hyvä tyyppi, armahtaessasi Sinut? Mitä nyt et halua? Uskoa Jumalaan vai et usko, että Sinut voidaan armahtaa? Jos Jumala on kaiken pahan alku ja sotien alkulähde, mikä osa jää silloin saatanalle? Pitkävetolappujen kertoimien kertomiseen vai? Jos Jumala on hyvä, mikä osa jää silloin saatanalle? Niin.... ne sodat.
Siunausta!Jos Raamatun Jumala on totta niin seison paljon mieluummin Luciferin joukoissa. Ei tarvitse kuin verrata Raamatun mukaan että kumpi on tappanut enemmän ja Lucifer on tappanut hyvin minimaalisesti väkeä kun taas Jumala se on vuodattanut verta massoittain ja mitä naurettavimmilla syillä. Ja tietysti koska Lucifer on luotu olento, periaatteessa hänen tapponsa ovat todellisuudessa Jumalan vastuulla. Aivan kuten ihmistenkin tappaminen on loppupeleissä Jumalan vastuulla.
En tarvitse Jumalan armahdusta, varsinkin jos Jumala on tuollainen hirviö. Ja jos todella olen jotain niin pahaa tehnyt että ansaitsen siitä ikuisen kärsimyksen niin antaa tulla vain. Minä en helvettiä pelkää, oli se sitten olemassa tai ei. - eka kerta
ymmärtäjä kirjoitti:
Jos Raamatun Jumala on totta niin seison paljon mieluummin Luciferin joukoissa. Ei tarvitse kuin verrata Raamatun mukaan että kumpi on tappanut enemmän ja Lucifer on tappanut hyvin minimaalisesti väkeä kun taas Jumala se on vuodattanut verta massoittain ja mitä naurettavimmilla syillä. Ja tietysti koska Lucifer on luotu olento, periaatteessa hänen tapponsa ovat todellisuudessa Jumalan vastuulla. Aivan kuten ihmistenkin tappaminen on loppupeleissä Jumalan vastuulla.
En tarvitse Jumalan armahdusta, varsinkin jos Jumala on tuollainen hirviö. Ja jos todella olen jotain niin pahaa tehnyt että ansaitsen siitä ikuisen kärsimyksen niin antaa tulla vain. Minä en helvettiä pelkää, oli se sitten olemassa tai ei.''Jos Raamatun Jumala on totta niin seison paljon mieluummin Luciferin joukoissa. '' ....Tee omat valintasi, ja toteuta sanontaa' lukea kuin piru Raamattua'. Lucifer on jo tuomittu kadotukseen. Seuraa häntä, koska Sinulla on vapaa tahto. Teet silloin vain Jumalan tahdon vastaisesti. Mutta olet oman päätöksesi tehnyt. Ei voi auttaa enää. Jos olet lukenut Raamattua, on Sinulta jäänyt Rakkaus, turva, anteeksianto, ilo, riemu ja iankaikkinen toivo täysin pimentoon. Suosittelen Uutta Testamenttia, rakkauden ilosanomaa uudelleen luettavaksi, jotta Sinä voisit oppia tuntemaan Rakkauden Jumalan, joka odottaa kärsimättömänä Sinun paluutasi Hänen huolehtiville käsivarsilleen! Hän on luvannut pitää Sinusta huolen, eikä' hän lupaustansa ikinä petä!
Siunausta!!! - eka kerta
missxcessive kirjoitti:
Niin. Tietysti tarkoitin sitä että olen rehellinen itselleni siinä asiassa että voin rehellisesti sanoa etten pysty uskomaan jumaliin, jos muuta väittäisin valehtelisin. Tällainen olen ja sille en mitään voi.
voi asialle mitään.Tälläisia olemme kaikki....mutta.... Jumala on vieressäsi koko ajan. Hän vain odottaa, että käännyt Hänen puoleen. Hän on ihan vieressäsi koko ajan!!! Jos et käänny, hän on vieressäsi silti koko ajan. Niin paljon Hän Sinua rakastaa! Hän vain odottaa kärsivällisesti, että teet päätöksen ja käännyt Häntä kohti.... Hän on luvannut kantaa Sinut yli vaikeuksien. Ei säästää Sinua vaikeuksilta, niinkuin ei ketään meistä.... Vaan kantaa yli vaikeuksien....!
Siunausta....! - ymmärtäjä
eka kerta kirjoitti:
''Jos Raamatun Jumala on totta niin seison paljon mieluummin Luciferin joukoissa. '' ....Tee omat valintasi, ja toteuta sanontaa' lukea kuin piru Raamattua'. Lucifer on jo tuomittu kadotukseen. Seuraa häntä, koska Sinulla on vapaa tahto. Teet silloin vain Jumalan tahdon vastaisesti. Mutta olet oman päätöksesi tehnyt. Ei voi auttaa enää. Jos olet lukenut Raamattua, on Sinulta jäänyt Rakkaus, turva, anteeksianto, ilo, riemu ja iankaikkinen toivo täysin pimentoon. Suosittelen Uutta Testamenttia, rakkauden ilosanomaa uudelleen luettavaksi, jotta Sinä voisit oppia tuntemaan Rakkauden Jumalan, joka odottaa kärsimättömänä Sinun paluutasi Hänen huolehtiville käsivarsilleen! Hän on luvannut pitää Sinusta huolen, eikä' hän lupaustansa ikinä petä!
Siunausta!!!Minulla on myös vaihtoehtoinen tulkinta Jumalasta, joka oikeasti on kaikkihyvä, kaikkivoipa ja kaikkitietävä. Valitettavasti se on ristiriidassa Raamatun version kanssa joka on selvästi hyvin rajallinen olento, kenties siksi että kun Raamattu kirjoitettiin, ihmisten mielikuvitus ei riittänyt kuvittelemaan sellaisia konsepteja kuten kaikkivoipa ja kaikkitietävä.
Jos minun tulkintani on totta, se valitettavasti tekee Raamatusta mahdottoman koska minun Jumalallani ei ole yksinkertaisesti mitään syytä puuttua ihmisten tekemisiin itse luomistyön jälkeen. Hän sai kaiken kerralla kuntoon eikä ole mitään mikä olisi kaivannut korjaamista. Täydellinen Jumala joka oikeasti osaa hommansa, toisin kuin se Raamatun Jumala joka on tehnyt karmeita virheitä ja ei edes viitsi sitä myöntää.
Ja sille Jumalalle ei ole väliä miten ihminen uskoo koska pohjimmiltaan kaikki uskonnot ovat sama asia vain eri tavalla paketoituna. - eka kerta
ymmärtäjä kirjoitti:
Puhuin Jumalan tekemisistä. Miten hyvä Jumala voi pitää oletustilana ihmisten rankaisemista ilman mitään kunnon syytä ja jos pitää naurettavia ehtoja joiden toteutuessa on luvannut säästää meidät siltä. Toki mikään ei tietysti edes viittaa siihen että Jumalan lupauksiin voisi edes luottaa.
Jumala on se joka on loppupeleissä aivan kaikesta vastuussa koska Hän on myös kaiken luonut. Maailma olisi paljon parempi paikka jos se kristinuskon Jumala lopettaisi jo sairaat leikkinsä.''Miten hyvä Jumala voi pitää oletustilana ihmisten rankaisemista ilman mitään kunnon syytä ja jos pitää naurettavia ehtoja joiden toteutuessa on luvannut säästää meidät siltä. Toki mikään ei tietysti edes viittaa siihen että Jumalan lupauksiin voisi edes luottaa. ''..... Mikä ei ole mielestäsi kunnon syy rankaisulle?? Tai mikä on naurettava ehto? Isän ja Äidin kunnioitus, älä varasta, älä tee huorin, älä tapa, älä himoitse toisen omaa?? Onko ihan naurettavia syitä rangaista? Jos on, ei voi mitään... Tee oma valinta, ja that's it.
Silti Jumala rakastaa Sinua, olit Hänen puolellaan tai häntä vastaan... Eikö oo käsittämätön hemmo!!! Antaa vaan anteeksi, vaikka koko ajan Häntä pilkkaa ja ivaa.... Taistelee vastaan ja syyttä saatanan tekemisistä Häntä, Luojaamme. Sitä on oikea, ääretön rakkaus.... Jumala!
ymmärtäjä kirjoitti:
Minulla on myös vaihtoehtoinen tulkinta Jumalasta, joka oikeasti on kaikkihyvä, kaikkivoipa ja kaikkitietävä. Valitettavasti se on ristiriidassa Raamatun version kanssa joka on selvästi hyvin rajallinen olento, kenties siksi että kun Raamattu kirjoitettiin, ihmisten mielikuvitus ei riittänyt kuvittelemaan sellaisia konsepteja kuten kaikkivoipa ja kaikkitietävä.
Jos minun tulkintani on totta, se valitettavasti tekee Raamatusta mahdottoman koska minun Jumalallani ei ole yksinkertaisesti mitään syytä puuttua ihmisten tekemisiin itse luomistyön jälkeen. Hän sai kaiken kerralla kuntoon eikä ole mitään mikä olisi kaivannut korjaamista. Täydellinen Jumala joka oikeasti osaa hommansa, toisin kuin se Raamatun Jumala joka on tehnyt karmeita virheitä ja ei edes viitsi sitä myöntää.
Ja sille Jumalalle ei ole väliä miten ihminen uskoo koska pohjimmiltaan kaikki uskonnot ovat sama asia vain eri tavalla paketoituna.''Minulla on myös vaihtoehtoinen tulkinta Jumalasta, joka oikeasti on kaikkihyvä, kaikkivoipa ja kaikkitietävä. Valitettavasti se on ristiriidassa Raamatun version kanssa joka on selvästi hyvin rajallinen olento, ''............. Nyt puhut juuri Jumalasta, joka on kristinuskon Jumala. Paitsi, että Hän ei ole rajallinen olento!
''Jos minun tulkintani on totta, se valitettavasti tekee Raamatusta mahdottoman koska minun Jumalallani ei ole yksinkertaisesti mitään syytä puuttua ihmisten tekemisiin itse luomistyön jälkeen. Hän sai kaiken kerralla kuntoon eikä ole mitään mikä olisi kaivannut korjaamista. Täydellinen Jumala joka oikeasti osaa hommansa, toisin kuin se Raamatun Jumala joka on tehnyt karmeita virheitä ja ei edes viitsi sitä myöntää.''
....Jumala ei puutukaan ihmisten tekemisiin, vaan antaa heille valinnanvapauden. Ottaa tai olla ottamatta Armon lahja vastaan. Nyt täytyy vähän myöntää, että Jumala puuttuu ihmisten tekemisiin, mm. uskovien tekemisiin. Lähetystyöt, ihmeparantumiset, joita lääketiede ei pysty selittämään, laaja herääminen ympäri maailmaa ja moni asia, mikä tekee miljoonille ihmisille Jumalan olemisesta totta. Se, että Sinä et sitä usko, ei tee siitä epätodellista. valitettavasti.
Siunausta... - ymmärtäjä
eka kerta kirjoitti:
''Miten hyvä Jumala voi pitää oletustilana ihmisten rankaisemista ilman mitään kunnon syytä ja jos pitää naurettavia ehtoja joiden toteutuessa on luvannut säästää meidät siltä. Toki mikään ei tietysti edes viittaa siihen että Jumalan lupauksiin voisi edes luottaa. ''..... Mikä ei ole mielestäsi kunnon syy rankaisulle?? Tai mikä on naurettava ehto? Isän ja Äidin kunnioitus, älä varasta, älä tee huorin, älä tapa, älä himoitse toisen omaa?? Onko ihan naurettavia syitä rangaista? Jos on, ei voi mitään... Tee oma valinta, ja that's it.
Silti Jumala rakastaa Sinua, olit Hänen puolellaan tai häntä vastaan... Eikö oo käsittämätön hemmo!!! Antaa vaan anteeksi, vaikka koko ajan Häntä pilkkaa ja ivaa.... Taistelee vastaan ja syyttä saatanan tekemisistä Häntä, Luojaamme. Sitä on oikea, ääretön rakkaus.... Jumala!
Siunausta....Ei minulla ole sinänsä mitään Jumalaa vastaan. Ei ole mitään mikä viittaisi että Hän olisi olemassa eikä siis ole myöskään mitään tietoa Hänen todellisesti luonteestaan. Ja vaikka Jumala oliskin olemassa, ei Hän ole oletuksena vihollinen eikä liittolainen. Jumala toki voi pitää minua vihollisenaan tämän takia mutta minun kantani on neutraali ja riippuvainen siitä millainen Jumala on oikeasti. Jos Jumala näkee asiat niin mustavalkoisesti että jokainen joka ei Häntä seuraa on Hänen vihollisensa niin en voi sille mitään, Hän saa sen anteeksi minulta.
Mutta tosiaan, minusta ei ole kovin reilua tuomita olentoa joka teki väärin vain siksi että Jumala ei tehnyt kyseisestä olennosta tarpeeksi tietoista omista teoistaan että osaisi tehdä oikean valinnan. Eikä asiaa auta yhtään että ne väärät valinnat itsessään ovat Jumalan luomia asioita eikä siihen ole muita hyviä syitä kuin nimenomaan että pääsisi ihmisiä tuomitsemaan. - Jumala on Jumala
ymmärtäjä kirjoitti:
Puhuin Jumalan tekemisistä. Miten hyvä Jumala voi pitää oletustilana ihmisten rankaisemista ilman mitään kunnon syytä ja jos pitää naurettavia ehtoja joiden toteutuessa on luvannut säästää meidät siltä. Toki mikään ei tietysti edes viittaa siihen että Jumalan lupauksiin voisi edes luottaa.
Jumala on se joka on loppupeleissä aivan kaikesta vastuussa koska Hän on myös kaiken luonut. Maailma olisi paljon parempi paikka jos se kristinuskon Jumala lopettaisi jo sairaat leikkinsä.ja me olemme ihmisiä..jos Jumala, joka on Pyhä Jumala, tekee tiettäväksi sen, ettei Hänen yhteyteensä pääse ilman parannuksen tekoa ja puhdistusta synneistä, niin
silloin meille ihmisille ei jää muuta vaihtoehtoa, kuin joko hyväksyä se tai olla se
hyväksymättä.
Synti erottaa ihmisen Jumalasta ja synti on tottelemattomuutta Jumalaa vastaan.
Synti erotti ihmiskunnan Jumalasta, mutta Jumala on kautta aikojen kutsunut niitä,
jotka tänne ovat syntyneet, yhteyteensä ja jokaisella meistä on sama mahdollisuus
vastaanottaa Hänen tarjoamansa pelastus.
Me olemme kuolevaisia, mutta meissä on iankaikkisuushenki, joka elää kuoleman
jälkeenkin ja sen päätepiste on joko taivas, ikuinen elämä Hänen rakkautensa
läsnäolossa tai sitten ikuinen ero Hänen läsnäolostaan. Jumalan taivaaseen ja Hänen läsnäoloonsa ei päästä syntien kanssa, hyväksyimme sitä sitten tai emme.
Ihminen, joka hylkää Jumalan kutsun, hylkää rakkauden ja sen seurauksena hänen
sisimpänsä voi paatua eli hän kylmenee tunteiltaan, samoin käy sellaisen, joka on
kohdannut Jumalan ja ollut uskossa, mutta luopuessaan yhteydestään Jumalaan
hän alkaa samoin paatua, eikä ehkä koskaan voi palata takaisin. Syy ei ole Jumalassa,
vaan ihmisen sisimmässä, joka ei enää pysty herkistymään, eikä vastaanottamaan
Jumalan rakkautta.
Mitä tulee palstan ateisteihin, niin kirjoitukset, joilla pilkkaatte Jumalaa, paaduttavat
sydämenne niin, ettette ehkä koskaan pysty itsessänne vastaanottamaan Jumalaa.. - ymmärtäjä
eka kerta kirjoitti:
''Minulla on myös vaihtoehtoinen tulkinta Jumalasta, joka oikeasti on kaikkihyvä, kaikkivoipa ja kaikkitietävä. Valitettavasti se on ristiriidassa Raamatun version kanssa joka on selvästi hyvin rajallinen olento, ''............. Nyt puhut juuri Jumalasta, joka on kristinuskon Jumala. Paitsi, että Hän ei ole rajallinen olento!
''Jos minun tulkintani on totta, se valitettavasti tekee Raamatusta mahdottoman koska minun Jumalallani ei ole yksinkertaisesti mitään syytä puuttua ihmisten tekemisiin itse luomistyön jälkeen. Hän sai kaiken kerralla kuntoon eikä ole mitään mikä olisi kaivannut korjaamista. Täydellinen Jumala joka oikeasti osaa hommansa, toisin kuin se Raamatun Jumala joka on tehnyt karmeita virheitä ja ei edes viitsi sitä myöntää.''
....Jumala ei puutukaan ihmisten tekemisiin, vaan antaa heille valinnanvapauden. Ottaa tai olla ottamatta Armon lahja vastaan. Nyt täytyy vähän myöntää, että Jumala puuttuu ihmisten tekemisiin, mm. uskovien tekemisiin. Lähetystyöt, ihmeparantumiset, joita lääketiede ei pysty selittämään, laaja herääminen ympäri maailmaa ja moni asia, mikä tekee miljoonille ihmisille Jumalan olemisesta totta. Se, että Sinä et sitä usko, ei tee siitä epätodellista. valitettavasti.
Siunausta...Itseasiassa oletusasema on se ettei Jumalaa ole, joten asia on niin että vaikka sinä ja monet muut uskovat, ei tee Jumalasta totta.
Lisäksi Raamatullinen vapaa tahto on vitsi. Jos vapaalla tahdolla on Jumalan tahtoma päämäärä niin miten se muka on vapaata tahtoa? Ja vapaa tahto toimii aina täysin Jumalan määrittämillä säännöillä. Joka ikinen ihminen olisi toiminut Adamin ja Eevan tilanteessa täysin samalla tavalla. Ja tietysti todellinen vapaa tahto pystyy jopa vaikuttamaan Jumalan itsensä olemassaoloon. Joten luonnollisesti ainoa jolla on oikeasti vapaa tahto on Jumala. Ihmisten vapaa tahto on vain illuusiota. eka kerta kirjoitti:
''- Jos olet koskaan lukenut Raamattua (jota epäilen)''.... Älä epäile. Vaan usko!
Siunausta.....!lukenut Raamatun.
"Jos valitset kadotuksen, ketä syyttää? "
- Mistä minä tiedän mitä minun pitää valita? Mistä minä tiedän ettet sinä ole sielunvihollisen kätyri? Maailmassa on tuhansia uskontoja. Teikäläisten uskonto on hiipunut tänne vasta tuhat vuotta sitten.
"Raamattu on ilmoittanut jo vuosituhansia sitten, että kaikki eivät pelastu. Kaikki eivät pelastu."
- Ja koska kaikki on ennalta määrätty niin Jahve on suuressa rakkaudessaan päättänyt, että osa ihmisistä joutuu helvettiin. Sinun vapaa tahtosi on illuusio jos hyväksyt ennaltamääräämisopin.- eka kerta
Zelig kirjoitti:
lukenut Raamatun.
"Jos valitset kadotuksen, ketä syyttää? "
- Mistä minä tiedän mitä minun pitää valita? Mistä minä tiedän ettet sinä ole sielunvihollisen kätyri? Maailmassa on tuhansia uskontoja. Teikäläisten uskonto on hiipunut tänne vasta tuhat vuotta sitten.
"Raamattu on ilmoittanut jo vuosituhansia sitten, että kaikki eivät pelastu. Kaikki eivät pelastu."
- Ja koska kaikki on ennalta määrätty niin Jahve on suuressa rakkaudessaan päättänyt, että osa ihmisistä joutuu helvettiin. Sinun vapaa tahtosi on illuusio jos hyväksyt ennaltamääräämisopin.''Mistä minä tiedän ettet sinä ole sielunvihollisen kätyri?''... Sinä tiedät sen siitä, ettei saatana voi kutsua Jeesusta Herrakseen. Ja Jeesus on Herrani, Vapahtajani ja Pelastajani!!! Ja olen erittäin iloinen siitä!
''Ja koska kaikki on ennalta määrätty niin Jahve on suuressa rakkaudessaan päättänyt, että osa ihmisistä joutuu helvettiin. Sinun vapaa tahtosi on illuusio jos hyväksyt ennaltamääräämisopin.''..... Minä ainakin olen saanut vapaan tahdon, joka näkyy jokapäiväisessä elämässäni. Etkö Sinä ole saanut? Olet ymmärtänyt asian oikein. Jotkut joutuvat ikuisesti eroon Jumalasta. Jos olet asian ymmärtänyt, miksi haluat eroon Hänestä? Ajatteletko pikkasen 'näpäyttää sitä jätkää' ja minä en ainakaan ota vastaan mitään Jumalan Armoa? Illuusio tai ei, olen iloinen, kun saan olla Herran varjeluksessa. Olen iloinen, että Hän on näin kohdallani ennalta määrännyt!! Amen!! - Kössönöm
eka kerta kirjoitti:
Pyysin vastaamaan... Jos on mielestäsi aiheellista pilkata Jumalaani, ymmärrät, että uskooni kuulu myös vastavoima, eli saatana. Kerro sitten sen tehtävät. Vastaus ei ole minun päässäni olevat asiat! Fiksuna ihmisenä ymmärrät sen varmasti. Eikö!
Siunausta...Sinä uskot jumalaan ja saatanaan. Ne on sinuun iskostettu, ethän sinä sellaisia itse ole keksinyt.
En minä jumalia pilkkaa, enkä sinuakaan, mutta ihmettelen vaan miten luku- ja kirjoitustaitoinen ihminen, joka on saanut kouluopetustakin, voi olla niin typerä, että uskoo tuollaisiin henkiin. eka kerta kirjoitti:
''Mistä minä tiedän ettet sinä ole sielunvihollisen kätyri?''... Sinä tiedät sen siitä, ettei saatana voi kutsua Jeesusta Herrakseen. Ja Jeesus on Herrani, Vapahtajani ja Pelastajani!!! Ja olen erittäin iloinen siitä!
''Ja koska kaikki on ennalta määrätty niin Jahve on suuressa rakkaudessaan päättänyt, että osa ihmisistä joutuu helvettiin. Sinun vapaa tahtosi on illuusio jos hyväksyt ennaltamääräämisopin.''..... Minä ainakin olen saanut vapaan tahdon, joka näkyy jokapäiväisessä elämässäni. Etkö Sinä ole saanut? Olet ymmärtänyt asian oikein. Jotkut joutuvat ikuisesti eroon Jumalasta. Jos olet asian ymmärtänyt, miksi haluat eroon Hänestä? Ajatteletko pikkasen 'näpäyttää sitä jätkää' ja minä en ainakaan ota vastaan mitään Jumalan Armoa? Illuusio tai ei, olen iloinen, kun saan olla Herran varjeluksessa. Olen iloinen, että Hän on näin kohdallani ennalta määrännyt!! Amen!!"Sinä tiedät sen siitä, ettei saatana voi kutsua Jeesusta Herrakseen."
- Et ole koskaan kuullut valehtelusta? Ai niin, Tosi Kristitythän (TM) eivät koskaan valehtele!
"Minä ainakin olen saanut vapaan tahdon, joka näkyy jokapäiväisessä elämässäni."
- Et vissiin ymmärtänyt mitä sanoin illuusiosta.
"Jos olet asian ymmärtänyt, miksi haluat eroon Hänestä?"
- Mistä jumalasta? Miksi suomalaiset piti käännyttää eroon omista jumalistaan?
Olen iloinen, että Hän on näin kohdallani ennalta määrännyt!! Amen!!
- Sinä siis väität tietäväsi mitä jumalasi haluaa?- ymmärtäjä
eka kerta kirjoitti:
''Mistä minä tiedän ettet sinä ole sielunvihollisen kätyri?''... Sinä tiedät sen siitä, ettei saatana voi kutsua Jeesusta Herrakseen. Ja Jeesus on Herrani, Vapahtajani ja Pelastajani!!! Ja olen erittäin iloinen siitä!
''Ja koska kaikki on ennalta määrätty niin Jahve on suuressa rakkaudessaan päättänyt, että osa ihmisistä joutuu helvettiin. Sinun vapaa tahtosi on illuusio jos hyväksyt ennaltamääräämisopin.''..... Minä ainakin olen saanut vapaan tahdon, joka näkyy jokapäiväisessä elämässäni. Etkö Sinä ole saanut? Olet ymmärtänyt asian oikein. Jotkut joutuvat ikuisesti eroon Jumalasta. Jos olet asian ymmärtänyt, miksi haluat eroon Hänestä? Ajatteletko pikkasen 'näpäyttää sitä jätkää' ja minä en ainakaan ota vastaan mitään Jumalan Armoa? Illuusio tai ei, olen iloinen, kun saan olla Herran varjeluksessa. Olen iloinen, että Hän on näin kohdallani ennalta määrännyt!! Amen!!"Sinä tiedät sen siitä, ettei saatana voi kutsua Jeesusta Herrakseen."
Mistäs sinä tiedät mitä saatana voi tehdä? Mikä on oikeutuksesi uskoa ettei koko Raamattu olisi vain ihmisten valheita? Se on hyvin todennäköistä lähtien jo siitä faktasta että se yliluonnollinen olento ei edes viitsinyt tuoda maailmaan yliluonnollisesti kirjaansa vaan muka kirjoitutti sen ihmisillä ja antoi ihmisten jopa valita Raamatun sisällön. Miksi Jumala käyttäisi välikäsiä?
Ja tietysti, vaikka Raamattu olisikin Jumalan sanaa, se ei tarkoita että se olisi silti oikeassa. Jumala voi hyvinkin valehdella. Tai voihan Jumala puhua tottakin mutta olla väärässä. Ja tietysti minusta huvittavinta on se ettei Raamatun Jumala oikeasti tee Raamatussa mitään mihin Saatana ei pystyisi. Mitä jos oikea Jumala loi maailman ja loput koko kirjasta onkin Saatana esiintymässä Jumalana?
"(joka on nero)"
:D :D :D I lol'd.
http://www.youtube.com/watch?v=EnueUCFw3bo- Kössönöm
Voi että sentään! Ihan nappiin...
Todella nero. En pystynyt kuuntelemaan 3 minuuttia kauempaa :(
http://www.youtube.com/watch?v=fHiwBJZTexo&feature=related- Kössönöm
missxcessive kirjoitti:
Todella nero. En pystynyt kuuntelemaan 3 minuuttia kauempaa :(
http://www.youtube.com/watch?v=fHiwBJZTexo&feature=related"Minua on sanottu ihan julkisestikin sanottu sosiaaliseksi" Näin sanoo Nina Mikkonen:)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi463088Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs462881100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502515Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo492403Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks322096Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581850- 451769
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä411616- 461535
- 261361