Sak. 12:2
"Minä teen xxx juovuttavan maljan kaikille ..."
Tällä palstalla ei tarvitse erikseen mainita mistä maljasta on kyse; kaikki tietää sen.
Eikös jossain sanota että kaupunki on pakanain tallattavana kunnes pakana-aikakausi
menee umpeen? Ja että on muuan porukka, mikä täytyy ensin ottaa pois tieltä ja sitten vasta alkaa erityisemmin tapahtua, paha pääsee valloilleen. Ja eikös muuan Daniel puhunut 70 vuosijaksoista? 1948-2018 ?
Vuoteen 1948 asti vanhassakaupungissa voi astella kuka tahansa.Mutta siitä lähin ei
juutalainen ole saanut sinne jalallaan astua, omistusoikeudesta huolimatta. Menahen Begin taannoin uhmasi lakia.
Vieläkin voivotellaan hänen typeryyttään, sillä se saa aikaan vieläkin vihaa ja
kostoa. "Kunnes" - ajat tulevat muuttumaan, ehkä vuonna 2018, sillä minun sukupolveni, joka on nähnyt valtion syntymisen, tiettävästi saa nähdä myös tuon
ajan, kun juutalaisen ei enää tarvitse itkeskellä muurin ulkoseinällä, vaan saa
astua sisään.
Kova on taistelu pikkuruisesta muurien ympäröimästä pläntistä, ihan juovuksissa
tuntuvat monet uskonnot olevan halusta käyttää sitä hyväkseen. Se aivan
houkuttelee kansat hyökkäämään. uskomatonta mutta totta.
Sak.12:1
Ennussana. Tämä on Herran sana Israelille. Näin sanoo Herra, joka on levittänyt taivaat, laskenut maan perustukset ja luonut hengen ihmisen sisimpään:
Sak. 12:2
"Minä teen Jerusalemista juovuttavan maljan kaikille ympärillä asuville kansoille. Myös Juuda joutuu ahdinkoon, kun Jerusalemia piiritetään.
3
Sinä päivänä minä teen Jerusalemista raskaan kiven kaikkien kansojen tielle.
Ne kokoontuvat Jerusalemia vastaan, mutta kaikki, jotka käyvät siihen kiveen käsiksi, satuttavat itsensä.
Kun maailmarauhan sopimisen yhteydessä vanhasta Jerusalemista tulee
juutalaisten kansoittama alue, eivät ilmeisesti ympärilläolevat pakanat
siedäkään tilannetta ja provosoivat koko maailman valtaamaan alueen takaisin.
Mitä sitten? Herran päivä tietysti! Tuomion sekä pelastuksen päivä.
Maailman juovuttavin tuoppi
11
133
Vastaukset
Herran päivä - Sak.14.
1
Jerusalem, Herran päivä on jo lähellä! Sinä päivänä sinut ryöstetään tyhjäksi, ja saalis jaetaan muuriesi sisällä.
2
Minä kokoan kaikki kansat taistelemaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, puolet kaupungin asukkaista viedään vieraaseen maahan. Mutta jäljelle jääneitä ei tuhota.
3
Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä.
4
Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5
Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.
7
Kerran tulee aika -- milloin, sen Herra tietää -- jolloin yö on kirkas kuin päivä eikä ilta enää pimene.
8
Silloin virtaavat Jerusalemista elämää antavat vedet. Puolet niistä juoksee itäiseen mereen, puolet läntiseen mereen kesät ja talvet, ehtymättä.
9
Sinä päivänä Herra on oleva koko maanpiirin kuningas. Hän on oleva yksi ja ainoa Jumala ja hänen nimensä ainoa, jota avuksi huudetaan.
10
Koko maa Jerusalemin ympärillä Gebasta etelään, Rimmoniin saakka, on muuttuva tasangoksi. Mutta Jerusalem kohoaa korkealla, ja siellä asutaan niin kuin ennen. Kaupunki tulee ulottumaan Benjamininportilta entiselle Kulmaportille asti ja Hananelintornilta kuninkaan viininpuristamolle saakka.
11
Mikään ei enää uhkaa Jerusalemia. Siellä saadaan elää turvassa.
12
Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.
13 Sinä päivänä Herra saattaa heidät täyteen sekasortoon.
He käyvät käsiksi toinen toiseensa, nostavat käden toistaan vastaan.
13
Sinä päivänä Herra saattaa heidät täyteen sekasortoon. He käyvät käsiksi toinen toiseensa, nostavat käden toistaan vastaan.
14
Silloin Juuda taistelee Jerusalemin rinnalla, ja ympärillä asuvien kansojen rikkaudet kootaan saaliina yhteen: kultaa, hopeaa ja vaatteita suuret määrät.
15
Sama vitsaus on kohtaava hevosia, muuleja, kameleita ja aaseja, kaikkia eläimiä, jotka ovat noissa leireissä.
16
Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
17
Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta.
18
Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.
Ei voi olla kyse taivaallisen Jerusalemin piirityksestä, eihän? Vaan nykyisenAnsaitseeko Israel tuon? Ansaitsiko jo vanhain liittojen aikoina? Ei! Mutta Jumala
on sittenkin ollut AINA armon Henki, eikä lain tuomion.
""Ja hän sanoi: "Ovathan he minun kansani, he ovat lapsia, joissa ei ole vilppiä";
ja niin hän tuli heille vapahtajaksi.""
Jes. 63:7 Herran armotöitä minä julistan, Herran ylistettäviä tekoja, kaikkea, mitä Herra on meille tehnyt,
suurta hyvyyttä Israelin heimoa kohtaan, mitä hän on heille osoittanut laupeudessansa ja suuressa armossansa.
8 Ja hän sanoi: "Ovathan he minun kansani, he ovat lapsia, joissa ei ole vilppiä";
ja niin hän tuli heille vapahtajaksi.
Jes.32:1 Katso, kuningas on hallitseva vanhurskaudessa, ja valtiaat vallitsevat oikeuden mukaan.
2 Silloin on jokainen heistä oleva turvana tuulelta ja suojana rankkasateelta,
oleva kuin vesipurot kuivassa maassa, kuin korkean kallion varjo nääntyvässä maassa.
3 Silloin eivät näkevien silmät ole soaistut, ja kuulevien korvat kuulevat tarkkaan.
4 Ajattelemattomien sydän käsittää taidon, ja änkyttäväin kieli puhuu sujuvasti ja selkeästi.
5 Ei houkkaa enää kutsuta jaloksi, eikä petollista enää sanota yleväksi.
-
20 Onnelliset te, jotka kylvätte kaikkien vetten vierille ja laskette härän ja aasin jalat valtoimina kulkemaan!
Room. 4:6
Ylistäähän Daavidkin autuaaksi sellaista ihmistä, jonka Jumala katsoo vanhurskaaksi hänen teoistaan riippumatta:
Room. 4:9
Koskeeko nyt tämä autuaaksi ylistäminen vain ympärileikattuja vai myös ympärileikkaamattomia? Mehän sanomme: "Jumala katsoi Abrahamille vanhurskaudeksi uskon."- I: 747+
AnttiVKantola kirjoitti:
Ansaitseeko Israel tuon? Ansaitsiko jo vanhain liittojen aikoina? Ei! Mutta Jumala
on sittenkin ollut AINA armon Henki, eikä lain tuomion.
""Ja hän sanoi: "Ovathan he minun kansani, he ovat lapsia, joissa ei ole vilppiä";
ja niin hän tuli heille vapahtajaksi.""
Jes. 63:7 Herran armotöitä minä julistan, Herran ylistettäviä tekoja, kaikkea, mitä Herra on meille tehnyt,
suurta hyvyyttä Israelin heimoa kohtaan, mitä hän on heille osoittanut laupeudessansa ja suuressa armossansa.
8 Ja hän sanoi: "Ovathan he minun kansani, he ovat lapsia, joissa ei ole vilppiä";
ja niin hän tuli heille vapahtajaksi.
Jes.32:1 Katso, kuningas on hallitseva vanhurskaudessa, ja valtiaat vallitsevat oikeuden mukaan.
2 Silloin on jokainen heistä oleva turvana tuulelta ja suojana rankkasateelta,
oleva kuin vesipurot kuivassa maassa, kuin korkean kallion varjo nääntyvässä maassa.
3 Silloin eivät näkevien silmät ole soaistut, ja kuulevien korvat kuulevat tarkkaan.
4 Ajattelemattomien sydän käsittää taidon, ja änkyttäväin kieli puhuu sujuvasti ja selkeästi.
5 Ei houkkaa enää kutsuta jaloksi, eikä petollista enää sanota yleväksi.
-
20 Onnelliset te, jotka kylvätte kaikkien vetten vierille ja laskette härän ja aasin jalat valtoimina kulkemaan!
Room. 4:6
Ylistäähän Daavidkin autuaaksi sellaista ihmistä, jonka Jumala katsoo vanhurskaaksi hänen teoistaan riippumatta:
Room. 4:9
Koskeeko nyt tämä autuaaksi ylistäminen vain ympärileikattuja vai myös ympärileikkaamattomia? Mehän sanomme: "Jumala katsoi Abrahamille vanhurskaudeksi uskon."Käännyttäkää Kantola Kristiyksi{} Jos siinä onnistutte, niin silloin olette Herran hengellä täytettyjä?{}
I: 747+ kirjoitti:
Käännyttäkää Kantola Kristiyksi{} Jos siinä onnistutte, niin silloin olette Herran hengellä täytettyjä?{}
Mitä hyötyä on ympärileikkauksesta? Uskon että sapattisinetti on otsan ympärileikkaus. Vastaten vanhassaliitossa esinahan poisleikkaamista.
Mutta mitä hyötyä siitä otsamerkistäkään on? Tai korvamerkityksi tulemisesta?
Minusta tuntuu että Kristuksesta ei olisi minulle mitään hyötyä, jos antaisin
vapaaehtoisesti ympärileikata itseni. Sillä silloinhan minä vannoisin noudattavani
koko lain ja Jumala ottaisi minut siitä kiinni ja en tietenkään ihan prikulleen
sentään minäkään ... Mieluummin luotan ja uskon Kristukseen kuin lakiin
rituaaleineen!
Sinä olet oiva esimerkki siitä että pahinta maailmassa on käskyjen noudattaminen.
Käskyttäjiä piisaa ja kaikenkarvaisia yllyttäjiä,
monet vieläpä Jumalan nimeen
ovat käskevinään, kuten sinäkin tosikko.
Gal. 5:2
Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne,
niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
3
Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
4
Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
5
Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
Toivonpa todella että sinä ja ihan itse - ympärileikkaisit itsesi syvältä!
Gal. 5:12 :
Saisivat kuohita itsensä, nuo teidän yllyttäjänne!
- ei ota tuulta..
Esim. helluntaissa saarnattiin 40 vuoden jaksoa ja se perustettiin ajatukseen, juutalaisten erämaavaellusmäärään. Kovasti sitä Jeesuksen paluuta matemaattisesti odoteltiin.
Huomaatko Antti, tuon tällaisia ajatuksia sinulle, että näkisit, että näitä numeronpyörittäjiä ajassa riittää.
Sinullakin on tällaiset käsitteet.
No Syväntö / Melleri pyörittelee taas tuota riemuvuosilukua 50 vuotta, siinä on Turkkia matkassa tapahtumia Israelissa, 1907 */ 1967 jne.
Oletko viisaampi, vai kenen oppeja, eli vapaansuunnan teoloogin profetian tulkinnan höpertelet'
Eli sen ja sen tulkinnan sen ja sen osion tätä kohtaa.
On sitä seurattu niin kauan näitä pölinöitä, että naurattaa vain ukkojen vaihtuminen ja totisesta ottaluusta veisausvirsien majesteettisuus.Vuotta ei voi vaihtaa, se on 1948 ja se on hyvä alku lopunajalle.
Pyörittelet päässäsi aivan kummia lukuja, numeropelle ja syytät siitä Melleriä
ja Syväntöjä. Häpäiset adventistejakin noin epämääräisillä ja ilman minkäänlaista kiinnekohtaa, edes kuvitteellista, ilmaiset typeryyttäsi. Joku saattaa luulla että olet advari.
Matt. 24:44
Sentähden olkaa tekin valmiit,
sillä sinä hetkenä, jona ette luule,
Ihmisen Poika tulee.
Luuk. 12:40
Niin olkaa tekin valmiit,
Ihmisen Poika tulee."- Omin korvin kuullut
AnttiVKantola kirjoitti:
Vuotta ei voi vaihtaa, se on 1948 ja se on hyvä alku lopunajalle.
Pyörittelet päässäsi aivan kummia lukuja, numeropelle ja syytät siitä Melleriä
ja Syväntöjä. Häpäiset adventistejakin noin epämääräisillä ja ilman minkäänlaista kiinnekohtaa, edes kuvitteellista, ilmaiset typeryyttäsi. Joku saattaa luulla että olet advari.
Matt. 24:44
Sentähden olkaa tekin valmiit,
Ihmisen Poika tulee.
Luuk. 12:40
Niin olkaa tekin valmiit,
Ihmisen Poika tulee."Mitenkäs minä S.yväntöä loukkaan, koska Ristin Voitto otti ajatukseen osaa, tosin kielteisesti, epäuskoisesti.
Myös Mellerin opetusta tarjosi äänitteenä helluntalaissaarnaajan jälkikasvu, jo ikään kerinnyt mies.
Tuossa odottelen, että tapaisin jälleen ja saisin tuon äänitteen.
Pohjan tiedän, kuinka se noin menee Melleriläisittäin.
Eli täyttä asiaa kirjoitin, vai oletko sinä ajassa jäljessä.
Ei se adventistia häpäise, jos toistan heidän sanojaan, vai mitä sinä itse höpäjät?
Heidän omilla sanoillaan puhutaan tästä 50 riemuvuoden jaksotuksesta jolloin tullaan näihin aikamääreisiin.
Kuinka vähän aikaa sinä olet ollut hengellisellä kentällä?
Eikö korviisi ole kantaunut helluntalaisten 1948 40 vuosioppia 1988 Jeesuksen paluu.
Jos et niitä tiedä, niin en yhtään ihmettele, että sinulla pyörii kaikenlaisia lukuja päässä, ehkä toisten kertomaa joita jatkat tarinoina.
Taidat olla itse promilleissa. Omin korvin kuullut kirjoitti:
Mitenkäs minä S.yväntöä loukkaan, koska Ristin Voitto otti ajatukseen osaa, tosin kielteisesti, epäuskoisesti.
Myös Mellerin opetusta tarjosi äänitteenä helluntalaissaarnaajan jälkikasvu, jo ikään kerinnyt mies.
Tuossa odottelen, että tapaisin jälleen ja saisin tuon äänitteen.
Pohjan tiedän, kuinka se noin menee Melleriläisittäin.
Eli täyttä asiaa kirjoitin, vai oletko sinä ajassa jäljessä.
Ei se adventistia häpäise, jos toistan heidän sanojaan, vai mitä sinä itse höpäjät?
Heidän omilla sanoillaan puhutaan tästä 50 riemuvuoden jaksotuksesta jolloin tullaan näihin aikamääreisiin.
Kuinka vähän aikaa sinä olet ollut hengellisellä kentällä?
Eikö korviisi ole kantaunut helluntalaisten 1948 40 vuosioppia 1988 Jeesuksen paluu.
Jos et niitä tiedä, niin en yhtään ihmettele, että sinulla pyörii kaikenlaisia lukuja päässä, ehkä toisten kertomaa joita jatkat tarinoina.
Taidat olla itse promilleissa.Sakarja 14:3
Sinä päivänä minä teen Jerusalemista raskaan kiven kaikkien kansojen tielle.
Ne kokoontuvat Jerusalemia vastaan,
mutta kaikki, jotka käyvät siihen kiveen käsiksi,
satuttavat itsensä.
Sakarja 14:16
Kaikki jäljellä olevat
niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan,
tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta,
Herraa Sebaotia, ja
viettämään lehtimajanjuhlaa
18
Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan
ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.
19
Tämä olkoon rangaistuksena egyptiläisille
ja kaikille kansoille,
jotka eivät saavu viettämään lehtimajanjuhlaa.
Herran Jeesuksen nimessä
Antti
- werwerwer
sun oppis on yhä enemmän puhdasta sekopäisyyttä.
- R.yssä
sunkaltaisten vatipäitten oppi mahtanee olla häh!?
En minä väitä että se tapahtuisi ja varsinkaan en toivo sitä, vaan rukoilen, että
Herran näyttäisi oikean luonteensa, Armon Ruhtinas. Mutta miksi Hän olisi tämän
Sanan antanut suurelle profeetalleen, joka sittemmin tapettiin - ellei olisi sitä
tarkoittanut toistettavaksi aikojen loppuun asti ja VARSINKIN aikojen lopussa:
Sak.14:12
Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan,
silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.
13
Sinä päivänä Herra saattaa heidät täyteen sekasortoon.
He käyvät käsiksi toinen toiseensa, nostavat käden toistaan vastaan.
Kyllä joudun toteamaan sinusta samaa kuin R.yssä (samarialainen kuten minäkin).
Sinä vaahtoat samalla lailla kuin Jeesuksen ajan yliteologit Jeesusta vastaan ja
Paavalin Jeesus-oppia vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad621208- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 99613
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76582
- 56574