Tärkeää

blbb

Hei!

Löytyisikö täältä jotain raamatuntuntijaa? Tuo tyttö on ihan eksyksissä, hän kirjoittelee blogissaan jotain New-age huttua. Hänen blogiaan lukee tuhannet ihmiset, olisi hyvä että joku voisi opastaa häntä ja vastata tuohon kirjoitukseen raamatun pohjalta. Käy lukemassa ja kommentoimassa:

http://quinoaa.blogspot.com/2010/05/kolmas-jeesus.html#comments

4

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huttua tosiaan. Täytyy uskoa, että Jumalan Sana tekee tehtävänsä hänen elämässään ja hänen lukijoidensa elämässä Herramme Jeesuksen Kristuksen kunniaksi.

    • goddeloos

      Miksi et antaisa vain uskoa tavallaan? Mikä hellareiden tavasta tekee oikean?

      • merihukka

        Nuoren Heidin kolumni oli erittäin mielenkiintoinen ja ajankohtainen yleensä ja sivuaa oleellisesti palstalla käytävää keskustelua.

        Heidin tarinan juoni perustuu uskonnolisiin näkemyksiin jopa raamattua siteeraten. Tämä ei tee ajatuksista kehnoa vaan korostaa ajattelun avaruutta.

        Heidi on sisäistänyt uskonnollisuutta toisin kuin palstan vajaat kymmenen Jeesus=Jumala dogamaatikkoa.
        Hän hakee aatteiden ja ideologioiden historiallista luonnetta kolmen Jeesuksen teorialla ja jotka ovat Mooses, Jeesus ja nykyaika. Mikään aate ei ole pysyvää. Se on sidottu historialliseen aikaan. Aikaan kuuluvat normit putoavat pois maailman muuttuessa. Sisällöstä jää jäljellle sitä, mikä on yleistä ja ajatonta kuten esim. kohteliaisuus ihmisten kesken. Mooseksen ajan moraalista hänen nimissään olevasta lakikokoelmasta on jäljellä savuavat rauniot mutta ne ovat dokumenttina sille ajalle ominaisista uskonnollisista ja eettisistä näkemyksistä.
        Jeesuksen nimiin syntyi kirjallinen dogmiusko ja joka sovitettiin järjestöuskon tarpeisiin.
        Nykyaikana järjestöusko ei riitä. Se rajoittaa ja kahlitsee ihmisen sisäistä olemusta ja vieroittaa maailmasta, joka on aina ihmiskunnan keskellä ja ihmiskunta on osa maailmaa.

        Heidin mukaan tärkeintä on etsiä itsensä sisäistä minuutta. Tähän ei sinänsä ole mitään sanottavaa kuin että sekin on riittämätöntä. Ihmiskuntaruumiin jäsenenä ihmisen on avauduttava myös ulospäin aktiiviseksi yhteiskuntaihmiseksi.

        Heidin perustelut ovat mielenkiintoiset.
        - Matt. 7:7 - 8. Anokaa, etsikää,, kolkuttakaa niin teille aukeavat maailman portit (oma mukaelma). Järjestöuskonto selittää tällä Jumalan etsimistä ja sen löytämistä, kun sen kuuluisi merkitä mielen avaruutta, tutkimushalua ja tiedon arvostamista.
        Tietoisuus on universaalia ja siten kuuluu koko ihmiskunnalle. Heidi tarkoittaa erityisesti sisäisen tietoisuuden, minuuden etsimistä ja se tarkoittaa enimmäkseen moraalin käsitteitä.
        - Joh. 10:30. Minä ja Isä olemme yhtä. Järjestöusko tulkitsee asian siten, että Jumala tuli maahan lihaksi ja palasi takaisin henkeen ja että Jumala ja ihmiset ovat erillään.
        Heidi näkee tarinan toisin. Jumala ei tullut alas eikä mennyt ylös vaan on sisäisesti ihmisessä. Taivasten valtakunta ei ole jossain tuntemattomassa vaan ihmisten sisällä, minuudessa. Tämä "Jumala" ei kahlitse minuutta vaan päinvastoin käskee ihmistä etsimään itseään eli tutkimaan maailmaa ja kehittämään tietoisuutaan.
        Ihmisen tulisi katsella menneestä kaikkea, mitä ihmiskunta on luonut ja luoda edelleen uutta.

        Tämä palvelisi tasapainoisen minuuden etsimistä ja se sotii järjestöuskoa vastaan, kaikkea "ikuisiksi ajoiksi luotuja dogmeja" vastaan.

        Heidin kolumissa on paljon Jeesuksen jälkeisen ajan kiellettyjen kristillisten kirjojen viisautta ja jossa epäilemättä on myös Intiasta saatuja vaikutteita. Nekin ajatukset, jotka kielletyistä kirjoista päätyivät UT:iin, on kirkkojen toimesta tulkittu tai muokattu taivaaseen pääsyn opin sisältöön.

        Heidi ei näe myöskään ihmiskunnan jakoa hyviin ja pahoihin. Ihmiskunta on yksi ja yhdenvertainen. Viimeinen asia on tuomitseminen, ensimmäisenä tulee esiin jokaisen oikeus olemassaoloonsa.

        Luulisin, että yli 60 v pitkän linjan uskova toumitsee Heidin ajatukset suoralta kädeltä. Nuoret lukijat, lukekaa Heidin kirjoitus ja väitelkää tarinasta samalla itsenne kanssa.


      • goddeloos
        merihukka kirjoitti:

        Nuoren Heidin kolumni oli erittäin mielenkiintoinen ja ajankohtainen yleensä ja sivuaa oleellisesti palstalla käytävää keskustelua.

        Heidin tarinan juoni perustuu uskonnolisiin näkemyksiin jopa raamattua siteeraten. Tämä ei tee ajatuksista kehnoa vaan korostaa ajattelun avaruutta.

        Heidi on sisäistänyt uskonnollisuutta toisin kuin palstan vajaat kymmenen Jeesus=Jumala dogamaatikkoa.
        Hän hakee aatteiden ja ideologioiden historiallista luonnetta kolmen Jeesuksen teorialla ja jotka ovat Mooses, Jeesus ja nykyaika. Mikään aate ei ole pysyvää. Se on sidottu historialliseen aikaan. Aikaan kuuluvat normit putoavat pois maailman muuttuessa. Sisällöstä jää jäljellle sitä, mikä on yleistä ja ajatonta kuten esim. kohteliaisuus ihmisten kesken. Mooseksen ajan moraalista hänen nimissään olevasta lakikokoelmasta on jäljellä savuavat rauniot mutta ne ovat dokumenttina sille ajalle ominaisista uskonnollisista ja eettisistä näkemyksistä.
        Jeesuksen nimiin syntyi kirjallinen dogmiusko ja joka sovitettiin järjestöuskon tarpeisiin.
        Nykyaikana järjestöusko ei riitä. Se rajoittaa ja kahlitsee ihmisen sisäistä olemusta ja vieroittaa maailmasta, joka on aina ihmiskunnan keskellä ja ihmiskunta on osa maailmaa.

        Heidin mukaan tärkeintä on etsiä itsensä sisäistä minuutta. Tähän ei sinänsä ole mitään sanottavaa kuin että sekin on riittämätöntä. Ihmiskuntaruumiin jäsenenä ihmisen on avauduttava myös ulospäin aktiiviseksi yhteiskuntaihmiseksi.

        Heidin perustelut ovat mielenkiintoiset.
        - Matt. 7:7 - 8. Anokaa, etsikää,, kolkuttakaa niin teille aukeavat maailman portit (oma mukaelma). Järjestöuskonto selittää tällä Jumalan etsimistä ja sen löytämistä, kun sen kuuluisi merkitä mielen avaruutta, tutkimushalua ja tiedon arvostamista.
        Tietoisuus on universaalia ja siten kuuluu koko ihmiskunnalle. Heidi tarkoittaa erityisesti sisäisen tietoisuuden, minuuden etsimistä ja se tarkoittaa enimmäkseen moraalin käsitteitä.
        - Joh. 10:30. Minä ja Isä olemme yhtä. Järjestöusko tulkitsee asian siten, että Jumala tuli maahan lihaksi ja palasi takaisin henkeen ja että Jumala ja ihmiset ovat erillään.
        Heidi näkee tarinan toisin. Jumala ei tullut alas eikä mennyt ylös vaan on sisäisesti ihmisessä. Taivasten valtakunta ei ole jossain tuntemattomassa vaan ihmisten sisällä, minuudessa. Tämä "Jumala" ei kahlitse minuutta vaan päinvastoin käskee ihmistä etsimään itseään eli tutkimaan maailmaa ja kehittämään tietoisuutaan.
        Ihmisen tulisi katsella menneestä kaikkea, mitä ihmiskunta on luonut ja luoda edelleen uutta.

        Tämä palvelisi tasapainoisen minuuden etsimistä ja se sotii järjestöuskoa vastaan, kaikkea "ikuisiksi ajoiksi luotuja dogmeja" vastaan.

        Heidin kolumissa on paljon Jeesuksen jälkeisen ajan kiellettyjen kristillisten kirjojen viisautta ja jossa epäilemättä on myös Intiasta saatuja vaikutteita. Nekin ajatukset, jotka kielletyistä kirjoista päätyivät UT:iin, on kirkkojen toimesta tulkittu tai muokattu taivaaseen pääsyn opin sisältöön.

        Heidi ei näe myöskään ihmiskunnan jakoa hyviin ja pahoihin. Ihmiskunta on yksi ja yhdenvertainen. Viimeinen asia on tuomitseminen, ensimmäisenä tulee esiin jokaisen oikeus olemassaoloonsa.

        Luulisin, että yli 60 v pitkän linjan uskova toumitsee Heidin ajatukset suoralta kädeltä. Nuoret lukijat, lukekaa Heidin kirjoitus ja väitelkää tarinasta samalla itsenne kanssa.

        Jep tehty. jumalia ei edelleenkään ole!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe