Hei!
Löytyisikö täältä jotain raamatuntuntijaa? Tuo tyttö on ihan eksyksissä, hän kirjoittelee blogissaan jotain New-age huttua. Hänen blogiaan lukee tuhannet ihmiset, olisi hyvä että joku voisi opastaa häntä ja vastata tuohon kirjoitukseen raamatun pohjalta. Käy lukemassa ja kommentoimassa:
http://quinoaa.blogspot.com/2010/05/kolmas-jeesus.html#comments
Tärkeää
4
93
Vastaukset
huttua tosiaan. Täytyy uskoa, että Jumalan Sana tekee tehtävänsä hänen elämässään ja hänen lukijoidensa elämässä Herramme Jeesuksen Kristuksen kunniaksi.
- goddeloos
Miksi et antaisa vain uskoa tavallaan? Mikä hellareiden tavasta tekee oikean?
- merihukka
Nuoren Heidin kolumni oli erittäin mielenkiintoinen ja ajankohtainen yleensä ja sivuaa oleellisesti palstalla käytävää keskustelua.
Heidin tarinan juoni perustuu uskonnolisiin näkemyksiin jopa raamattua siteeraten. Tämä ei tee ajatuksista kehnoa vaan korostaa ajattelun avaruutta.
Heidi on sisäistänyt uskonnollisuutta toisin kuin palstan vajaat kymmenen Jeesus=Jumala dogamaatikkoa.
Hän hakee aatteiden ja ideologioiden historiallista luonnetta kolmen Jeesuksen teorialla ja jotka ovat Mooses, Jeesus ja nykyaika. Mikään aate ei ole pysyvää. Se on sidottu historialliseen aikaan. Aikaan kuuluvat normit putoavat pois maailman muuttuessa. Sisällöstä jää jäljellle sitä, mikä on yleistä ja ajatonta kuten esim. kohteliaisuus ihmisten kesken. Mooseksen ajan moraalista hänen nimissään olevasta lakikokoelmasta on jäljellä savuavat rauniot mutta ne ovat dokumenttina sille ajalle ominaisista uskonnollisista ja eettisistä näkemyksistä.
Jeesuksen nimiin syntyi kirjallinen dogmiusko ja joka sovitettiin järjestöuskon tarpeisiin.
Nykyaikana järjestöusko ei riitä. Se rajoittaa ja kahlitsee ihmisen sisäistä olemusta ja vieroittaa maailmasta, joka on aina ihmiskunnan keskellä ja ihmiskunta on osa maailmaa.
Heidin mukaan tärkeintä on etsiä itsensä sisäistä minuutta. Tähän ei sinänsä ole mitään sanottavaa kuin että sekin on riittämätöntä. Ihmiskuntaruumiin jäsenenä ihmisen on avauduttava myös ulospäin aktiiviseksi yhteiskuntaihmiseksi.
Heidin perustelut ovat mielenkiintoiset.
- Matt. 7:7 - 8. Anokaa, etsikää,, kolkuttakaa niin teille aukeavat maailman portit (oma mukaelma). Järjestöuskonto selittää tällä Jumalan etsimistä ja sen löytämistä, kun sen kuuluisi merkitä mielen avaruutta, tutkimushalua ja tiedon arvostamista.
Tietoisuus on universaalia ja siten kuuluu koko ihmiskunnalle. Heidi tarkoittaa erityisesti sisäisen tietoisuuden, minuuden etsimistä ja se tarkoittaa enimmäkseen moraalin käsitteitä.
- Joh. 10:30. Minä ja Isä olemme yhtä. Järjestöusko tulkitsee asian siten, että Jumala tuli maahan lihaksi ja palasi takaisin henkeen ja että Jumala ja ihmiset ovat erillään.
Heidi näkee tarinan toisin. Jumala ei tullut alas eikä mennyt ylös vaan on sisäisesti ihmisessä. Taivasten valtakunta ei ole jossain tuntemattomassa vaan ihmisten sisällä, minuudessa. Tämä "Jumala" ei kahlitse minuutta vaan päinvastoin käskee ihmistä etsimään itseään eli tutkimaan maailmaa ja kehittämään tietoisuutaan.
Ihmisen tulisi katsella menneestä kaikkea, mitä ihmiskunta on luonut ja luoda edelleen uutta.
Tämä palvelisi tasapainoisen minuuden etsimistä ja se sotii järjestöuskoa vastaan, kaikkea "ikuisiksi ajoiksi luotuja dogmeja" vastaan.
Heidin kolumissa on paljon Jeesuksen jälkeisen ajan kiellettyjen kristillisten kirjojen viisautta ja jossa epäilemättä on myös Intiasta saatuja vaikutteita. Nekin ajatukset, jotka kielletyistä kirjoista päätyivät UT:iin, on kirkkojen toimesta tulkittu tai muokattu taivaaseen pääsyn opin sisältöön.
Heidi ei näe myöskään ihmiskunnan jakoa hyviin ja pahoihin. Ihmiskunta on yksi ja yhdenvertainen. Viimeinen asia on tuomitseminen, ensimmäisenä tulee esiin jokaisen oikeus olemassaoloonsa.
Luulisin, että yli 60 v pitkän linjan uskova toumitsee Heidin ajatukset suoralta kädeltä. Nuoret lukijat, lukekaa Heidin kirjoitus ja väitelkää tarinasta samalla itsenne kanssa. - goddeloos
merihukka kirjoitti:
Nuoren Heidin kolumni oli erittäin mielenkiintoinen ja ajankohtainen yleensä ja sivuaa oleellisesti palstalla käytävää keskustelua.
Heidin tarinan juoni perustuu uskonnolisiin näkemyksiin jopa raamattua siteeraten. Tämä ei tee ajatuksista kehnoa vaan korostaa ajattelun avaruutta.
Heidi on sisäistänyt uskonnollisuutta toisin kuin palstan vajaat kymmenen Jeesus=Jumala dogamaatikkoa.
Hän hakee aatteiden ja ideologioiden historiallista luonnetta kolmen Jeesuksen teorialla ja jotka ovat Mooses, Jeesus ja nykyaika. Mikään aate ei ole pysyvää. Se on sidottu historialliseen aikaan. Aikaan kuuluvat normit putoavat pois maailman muuttuessa. Sisällöstä jää jäljellle sitä, mikä on yleistä ja ajatonta kuten esim. kohteliaisuus ihmisten kesken. Mooseksen ajan moraalista hänen nimissään olevasta lakikokoelmasta on jäljellä savuavat rauniot mutta ne ovat dokumenttina sille ajalle ominaisista uskonnollisista ja eettisistä näkemyksistä.
Jeesuksen nimiin syntyi kirjallinen dogmiusko ja joka sovitettiin järjestöuskon tarpeisiin.
Nykyaikana järjestöusko ei riitä. Se rajoittaa ja kahlitsee ihmisen sisäistä olemusta ja vieroittaa maailmasta, joka on aina ihmiskunnan keskellä ja ihmiskunta on osa maailmaa.
Heidin mukaan tärkeintä on etsiä itsensä sisäistä minuutta. Tähän ei sinänsä ole mitään sanottavaa kuin että sekin on riittämätöntä. Ihmiskuntaruumiin jäsenenä ihmisen on avauduttava myös ulospäin aktiiviseksi yhteiskuntaihmiseksi.
Heidin perustelut ovat mielenkiintoiset.
- Matt. 7:7 - 8. Anokaa, etsikää,, kolkuttakaa niin teille aukeavat maailman portit (oma mukaelma). Järjestöuskonto selittää tällä Jumalan etsimistä ja sen löytämistä, kun sen kuuluisi merkitä mielen avaruutta, tutkimushalua ja tiedon arvostamista.
Tietoisuus on universaalia ja siten kuuluu koko ihmiskunnalle. Heidi tarkoittaa erityisesti sisäisen tietoisuuden, minuuden etsimistä ja se tarkoittaa enimmäkseen moraalin käsitteitä.
- Joh. 10:30. Minä ja Isä olemme yhtä. Järjestöusko tulkitsee asian siten, että Jumala tuli maahan lihaksi ja palasi takaisin henkeen ja että Jumala ja ihmiset ovat erillään.
Heidi näkee tarinan toisin. Jumala ei tullut alas eikä mennyt ylös vaan on sisäisesti ihmisessä. Taivasten valtakunta ei ole jossain tuntemattomassa vaan ihmisten sisällä, minuudessa. Tämä "Jumala" ei kahlitse minuutta vaan päinvastoin käskee ihmistä etsimään itseään eli tutkimaan maailmaa ja kehittämään tietoisuutaan.
Ihmisen tulisi katsella menneestä kaikkea, mitä ihmiskunta on luonut ja luoda edelleen uutta.
Tämä palvelisi tasapainoisen minuuden etsimistä ja se sotii järjestöuskoa vastaan, kaikkea "ikuisiksi ajoiksi luotuja dogmeja" vastaan.
Heidin kolumissa on paljon Jeesuksen jälkeisen ajan kiellettyjen kristillisten kirjojen viisautta ja jossa epäilemättä on myös Intiasta saatuja vaikutteita. Nekin ajatukset, jotka kielletyistä kirjoista päätyivät UT:iin, on kirkkojen toimesta tulkittu tai muokattu taivaaseen pääsyn opin sisältöön.
Heidi ei näe myöskään ihmiskunnan jakoa hyviin ja pahoihin. Ihmiskunta on yksi ja yhdenvertainen. Viimeinen asia on tuomitseminen, ensimmäisenä tulee esiin jokaisen oikeus olemassaoloonsa.
Luulisin, että yli 60 v pitkän linjan uskova toumitsee Heidin ajatukset suoralta kädeltä. Nuoret lukijat, lukekaa Heidin kirjoitus ja väitelkää tarinasta samalla itsenne kanssa.Jep tehty. jumalia ei edelleenkään ole!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511833
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121711Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va351417Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1941177- 921161
- 771063
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta353983- 62859
- 49821
- 50816