Vain anne-elinalle ja alex-kasille

Antti ilmaisi anne-elinalle ihmetyksensä siitä, että laki on hänen ruhtinaansa,
vaikka jo Vanha Testamentti osoittautuu armon kirjaksi, Armonruhtinaan, kun se toiseenkin kertaan luetaan.
Alex-kasi kirjoitti minulle anne-elinan mekossa tämmöttös:

[][][] eihän Jumalan laki ole vain joku käsky - vaikka jokainen Sana Jumalan suusta (käskytkin) on luonnollisesti Jumalan lain mukainen.
Jumalan laki on ikuinen koska se on Jumalan totuus ja Jumalan totuus on todellinen totuus ja siksi ikuinen. [][][]

Onko tämä Raamatun PÄÄSANOMAKIN muka Jumalan lain mukainen?:

Room. 11:6
Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista,
sillä silloin armo ei enää olisikaan armo

Kaikki hyvät tekomme ovat laittomia Jumalan edessä, sillä kenenkään sydän
ei ole RIITTÄVÄN vilpittömästi teossa mukana. "Kaikki ovat syntiä tehneet ja
ovat Jumalan kirkkautta vailla ..."

Room. 7:10
ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.

Mutta Paavali, suuri kahlekuningas, ravisteli itsensä irti laista ja pakeni
henkestä edestä Armonruhtinaan leipiin.

Gal. 2:19
Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle.
Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,

1. Kor. 10:4
ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa.
Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

Toki laki oli pistimenä lihassa jo vanhaan aikaan, mutta kyllä sitä korkeampana
viimeisen sanan sanoi Armo.

Room. 3:28
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
Room. 4:6
niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja

Antti

70

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalassa

synneillään kerskaavan pahantekijän leiriin!

Mutta se, joka on uudestisyntynyt on saanut armosta syntinsä anteeksi ja saa elää Kristuksessa, on vapaudettu myöskin tahallisesta synnin teosta, sillä ei Jeesus vie meitä laittomuuteen, vaan antaa voiman Pyhän Hengen kautta tehdä Hänen taivaallisen Isänsä tahdon.

• "" Sinä voit rauhassa kuulua siihen synneillään kerskaavan pahantekijän leiriin! ""
        (Nimimerkki "Jumalassa")

Emnsinnäkin: ihminen valmistautuu ottamaan pelastuksen vastaan toteamalla
        itselleen ja Jumalalle ja kaikille, että on läpeensä syntinen.
        Toisekseen: syyttä suotta syytät Paavalia syntileirin perustajaksi.
        Paavali poikkeuksellisesti kehaisi syntisyydellään siksi, että ilmaantui niitä,
        jotka uskottelivat saaneensa armon ja armolahjat synnittömyytensä palkaksi.
        Ja voiman Henkihän oli Paavalin yllä niin että hänen hiensaastaiset vaattensakin
        paransivat sairaita.
        Paavo Ruotsalainen joskus ryyppäsi torilla VAIN osoittaakseen, ettei se pelastus
        riipu juomisesta tai juomattomuudesta. Kyllä edelleen pitää pintansa Antin sana:

Antti ilmaisi anne-elinalle ihmetyksensä siitä, että laki on hänen ruhtinaansa,
        vaikka jo Vanha Testamentti osoittautuu armon kirjaksi, Armonruhtinaan, kun se toiseenkin kertaan luetaan.
        Alex-kasi kirjoitti minulle anne-elinan mekossa tämmöttös:

[][][] eihän Jumalan laki ole vain joku käsky - vaikka jokainen Sana Jumalan suusta (käskytkin) on luonnollisesti Jumalan lain mukainen.
        Jumalan laki on ikuinen koska se on Jumalan totuus ja Jumalan totuus on todellinen totuus ja siksi ikuinen. [][][]

Onko tämä Raamatun PÄÄSANOMAKIN muka Jumalan lain mukainen?:

ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.

Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja

• benedi

Olemme armahdettuja!

Antti, vastaapa kumpi näistä kahdesta on lain teko?

" Muista pyhittä lepopäivä....kuusi päivää tee työtä....mutta seitsemäs päivä on Herra sinun (siis Antin Jumalan) sapatti.....

vaiko tämä: " Älä muista pyhittää lepopäivää,...siis sapattia!

Kumman kautta ihminen nyt sitten vanhurskautetaan?? Kerro, äläkä vilpistele, senkin pieni kettu!

Tämänkö kautta " Älä tapa" vai tämänkö kautta " Tapa"!!

• ;;;;;;;;;;;;

Onko Benedi pudonnut tai kaatunut ja saanut aivotärähdyksen, kun kysee tosi myläyksiä, puuta heinää?

• valokuitua

muistaa levätä, kun väsymys iskee. Lepo tekee hyvää kaikille.

Lain tekojen ja tekemättä jättämisien kautta ei ketään vanhurskauteta, vaan SYNNIN laki=10-käskyt tuomitsevat AINA kuolemaan.
        Benedikin on kuolemaantuomittu. Eli olet LAIN RIKKOJA aina tässä ajassa.
        Jeesus taasen tuomitsee elämään, joten kontrastia löytyy, eks jeh!

• benedi
        ;;;;;;;;;;;; kirjoitti:

Onko Benedi pudonnut tai kaatunut ja saanut aivotärähdyksen, kun kysee tosi myläyksiä, puuta heinää?

ymmärsit että ihminen vanhurskautetaan Jumalan lain noudattamisen kautta!
        No voiko ihminen pitää lain? Ei voi!
        No mitäs sinä sitten benedi sitä ehdoksi asetat?

Minäpä tarkoitankin että , Jumalan laki onkin perustettu paremmille lupauksille
        kuin vain meidän lupauksille!

Jeesus on luvannut täyttää meissä lain Henkensä kautta!

• skreivi
        benedi kirjoitti:

Vaan kunnioittamaan Jumalaa YLIKAIKEN ja lähimäistämme niinkuin itseämme. Uudestisyntymässä ihminen saa Kristuksen voimasta kuolla pois synneistään ja aloittaa uuden elämän Kristuksen kanssa. Vaikka me pysymmekin koko elämämme armon kerjäläisinä Kristukseen nähden, niin Kristukselle elämänsä luovuttanut ihminen karttaa sellaista minkä vääräksi havaitsee, sen vaikuttaa Kristuksen Henki uskovassa, joten ei ole mitään kerskaamista yhdelläkään, vaan ainoastaan nöyrä kiitos Jumalalle, jokaisesta armonpäivästä, jolloin Kristus saa halitta meissä. Sen päivän pyhänä pitäminen, minkä Jumala itse pyhitti, on Jumalan kunnioitusta, eikä lakihenkisyyttä.

• IDENEB
        benedi kirjoitti:

\\\ Minäpä tarkoitankin että , Jumalan laki onkin perustettu paremmille lupauksille
        kuin vain meidän lupauksille! \\\ -- benedi eli ei-inedeb

Käännäppä raamattusi oikeinpäin että ymmärtäisit lukemasi.

Hepr. 8:6
        Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.

Tule paremmalle rannalle, benkku!!

IDENEB

• benedi
        IDENEB kirjoitti:

\\\ Minäpä tarkoitankin että , Jumalan laki onkin perustettu paremmille lupauksille
        kuin vain meidän lupauksille! \\\ -- benedi eli ei-inedeb

Käännäppä raamattusi oikeinpäin että ymmärtäisit lukemasi.

Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.

Tule paremmalle rannalle, benkku!!

IDENEB

, on väärä paljossakin!

Ideneb ei laista piittaa, koska on pikku nilkki, varas, jonka pitäisi palauttaa nimimerkkini
        IDENEB!
        enmpä palauta tuumii tämä ideneb.
        Eiköhän kuoleman virran lautturi sinut jo lie soutanut toiselle rannalle..sillä ei varkaat peri Jumalan
        valtakuntaa!
        Ideneb sanoo, minä pidän käskyt, ..benedi taas sanoo: " En minä pidä, vaan Jeesus pitää ne minussa"!!
        Hänen lupaukset kun ovat minun lupauksiani paremmat!

• poika.tuntureilta

Jaakob kirjoittaa 2. luvussa:

14. Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
      15. Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
      16. ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
      17. Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
      18. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.

Matt. 25 luvussa Jeesus sanoo: "Minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle". Ja tuomio tekemättömyydestä oli kadotus.

Eli pelkkä jeesustelu ja hurskastelu ei ketään pelasta.

• skreivi

todellisen lähimäisen rakkauden. Luulenpa, että meillä jokaisella olisi siinäkin parantamisen varaa?

Jumalan siunausta elämääsi ja kaunista alkukesää ja paljon kukkasia sinne mökkinne ympärille. Terveisin S.

• Aloitukseni jakeet, allaolevat, todella kehottavat sinua siirtymästä itsekiillottuvista lainteoista epäitsekkääseen lähimmäisenrakkauteen.
        Papit kiiruhtivat ohi ihan laillisine verukkeineen, mutta laupias samarialainen
        ei piitannut laillisuuksista eikä pisteistä vaan lähimmäisen avuntarve saneli
        hänelle käskyt !

• poika.tuntureilta
        AnttiVKantola kirjoitti:

Aloitukseni jakeet, allaolevat, todella kehottavat sinua siirtymästä itsekiillottuvista lainteoista epäitsekkääseen lähimmäisenrakkauteen.
        Papit kiiruhtivat ohi ihan laillisine verukkeineen, mutta laupias samarialainen
        ei piitannut laillisuuksista eikä pisteistä vaan lähimmäisen avuntarve saneli
        hänelle käskyt !

ei löydy pihaustakaan todellista lähimmäisenrakkautta.

Mitä sinä pystyt antamaan esimerkiksi liikenneonnettomuudessa vaikeasti vammautuneelle lähimmäiselle? ET MITÄÄN muuta kuin noita loputtomia raamatunjakeitasi, joilla sinä läiskit vammautuneitakin päin pläsiä.

Minulla on tässä tietokoneessa digiraamattu, jossa on käännöksiä kymmenillä kielillä ja suomenkielisiä versioitakin useita. Jo minä ne raamatunjakeet löydän täältäkin eikä niitä tarvitse tänne forumille minulle koplata. Esimerkiksi v. 1938 käännöksessä sana "rakkaus" esiintyy 151 kerta, mutta tänne minä en niitä jakeita koplaa koskapa todellinen rakkaus on jotain muuta kuin raamatun jakeiden koplaamista.

• Herätetty näkemään

etkö todella käsitä?

Kysymyksessä on Jumalan laki - Jumalan tahdon mukainen laki - siis sen Jumalan jolla ainoastaan on kuolemattomuus. Laki siis kertoo iankaikkisestä elämästä - pitäisikö se olla salassa ihmisiltä?

Ei se että ei kukaan meistä Jumalan laissa elä millään tavalla poista sitä.

Jeesus eli siinä - ja se joka elää siinä täydellisesti - on lain täyttäjä viimeistä piirtoa myöten - hän on Jumalan yhteydessä ja siis iankaikkisessa elämässä - siksi Jeesus on ja elää iankaikkisessa elämässä, Jumalan vanhurskaudessa - tai toisin sanoen Jumalan lain mukaan - eikä ollut kuolemaa ansainnut. Ei siis ollut ansainnut sitä kuolemaa jonka hän sai kärsiä ja siksi juuri se voikin tulla hänen omiensa kuolemaksi ..

Näin siis Jumalan laki tulee meillekin pelastukseksi - vaikka Jumalan Pojan kautta - kiitos siitä hänelle että ei langennut saatana viettelyksiin vaan eli aina Jumalan tahdossa..

• 465879213

Aamenen.

• Historioitsia
        465879213 kirjoitti:

Aamenen.

ainen: Te toiset annatte kunnian Jumalalle, mutta Antti antaa kunniansa Keisarille, joka jätti sunnuntai lakinsa häntä kunnioittaville ihmisille!

• Historioitsia kirjoitti:

ainen: Te toiset annatte kunnian Jumalalle, mutta Antti antaa kunniansa Keisarille, joka jätti sunnuntai lakinsa häntä kunnioittaville ihmisille!

Joka ei keisariaan kunnioita, se ei myöskää lähimmäistään eikä Jumalaa kuuntele.
        Koska Herran Sana ei tämmöisen vähäpätöisen skovan kautta kelvannut, niin
        kokeilenpa jos sinuun uppoaisi pelkät raamatunjakeet aloituksestani ...

• Etkö todellakaan tahdo ottaa vastaan sitä pelastavaa totuutta, että noissa
        aloitukseni jakeissa Jumala ei esiinny laillisena tuomarina vaan Armon Ruhtinaana?

ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana,
        joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Etkö todellakaan tahdo ottaa vastaan sitä pelastavaa totuutta, että noissa
        aloitukseni jakeissa Jumala ei esiinny laillisena tuomarina vaan Armon Ruhtinaana?

Kaivappa älynystyröitäs?

Jos varastelet, niin vahurskautetaanko eli oikeamielistetään sinut uskon kautta, ilman lain tekoja??

Kuinka varas voidaan oikeamielistää, jos hän ei ensin lopeta varastelua??

Ymmärtävätkö tämän kaikki muut paitsi Antti!

Päätämmekkö siis me nykyajan kristityt että Antti saa vapaasti rikkoa Jumalan lakia, ja hänet silti
        oikeamielistetään, vaikka hän on väärämielinen eli rosvo??
        Tämä siis esimerkkinä, tuskin Antti ensinkään lakia rikkoo, koska on kuollut pois laista!!

Antti ? Miten on? kummalla tavalla laista kuolee pois nopeammin?
        Sitenkö että rikkoo kaikkia sen käskyjä vastaan, vai noudattaa Kristuksen Hengen avulla niitä kaikkia??

No, kerrohan?

• benedi kirjoitti:

Kaivappa älynystyröitäs?

Jos varastelet, niin vahurskautetaanko eli oikeamielistetään sinut uskon kautta, ilman lain tekoja??

Päätämmekkö siis me nykyajan kristityt että Antti saa vapaasti rikkoa Jumalan lakia, ja hänet silti
        Tämä siis esimerkkinä, tuskin Antti ensinkään lakia rikkoo, koska on kuollut pois laista!!

Sitenkö että rikkoo kaikkia sen käskyjä vastaan, vai noudattaa Kristuksen Hengen avulla niitä kaikkia??

No, kerrohan?

[][][] Kaivappa älynystyröitäs?
        Jos varastelet, niin vahurskautetaanko eli oikeamielistetään sinut uskon kautta, ilman lain tekoja?? [][][]

Vaimokin sinulta, benedi, jo varastettiin oman kertomasi mukaan.
        Älynystyröitä ei ainakin lienee turha sinun otsastasi kaivaa.

Älykäs lopettaa varastamisen kiinnijoutumisen pelosta.
        Ei se häntä silti oikeamieliseksi tee - hän kuitenkin yhä himoitsee toisen omaa.
        Kuten sinäkin ehkä sitä ex-vaimoasi, josta olet kertonut että adv.vanhimmisto
        veljen pitäisi hänet potkaista sinulle takaisin.

Hengellinen ihminen sitävastoin lakkaa varastamisen, koska hänellä jo on kaikki
        Kristuksessa.

Luuk.15:30
        Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa,
        niin hänelle sinä teurastit syötetyn vasikan.'
        31
        Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni,
        ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun.
        32
        Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon,
        hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"

• "Tähdet kertovat"
        benedi kirjoitti:

Kaivappa älynystyröitäs?

No, kerrohan?

toisen vaimoa? Vai mistä se sinun vaimosi äkäytyi, niin, että hänen piti mennä hakemaan lämpöä muualta? Jos kotona on kaikki hyvin ja rakastava puoliso, niin vaimo ei hypi riman ylitse!

Oliskohan sinun pitänyt jättää hieman vähemmälle se toisen naisen"hieronta" ja keskittyä omaan vaimoosi, ennenkuin oli liian myöhäistä? Sitten vielä ilkeät täällä kertoa kaiken "tähtien" syyksi.

• "Tähdet kertovat" kirjoitti:

toisen vaimoa? Vai mistä se sinun vaimosi äkäytyi, niin, että hänen piti mennä hakemaan lämpöä muualta? Jos kotona on kaikki hyvin ja rakastava puoliso, niin vaimo ei hypi riman ylitse!

Oliskohan sinun pitänyt jättää hieman vähemmälle se toisen naisen"hieronta" ja keskittyä omaan vaimoosi, ennenkuin oli liian myöhäistä? Sitten vielä ilkeät täällä kertoa kaiken "tähtien" syyksi.

Minun vaimolleni ei ole tullut koskaan mieleenkään juosta toisen miehen syliin.
        Se ei johdu minusta vaan Herran armo on ollut kanssamme. Mutta benedi itse
        kertoi, useastikin, adventtivanhimmistoon kuuluvan varastaneen hänen vaimonsa ja vaati tätä palautettavaksi hänelle kuuluvana omaisuutena.

Minulla on kaikki Herrassa

Room. 8:32
        Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme,
        kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?

• alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Etkö todellakaan tahdo ottaa vastaan sitä pelastavaa totuutta, että noissa

kun Antti esittää perättömiä väitteitään ja kyselee sitten että miksi ja miksi.

Katsos Antti noihin tahallisesti väärin tehtyihin kysymyksiisi ei oikein viitsi kukaan vastata - ei aunakaan sinun tähtesi - sillä siinä ei ole mitään itua sillä sinä vääristelet tavaillisesti vastauksetkin, mutta muiden lukijoiden tähden voi niihin joskus vastatakin.

Minä ihmettelen että mikä sinua vie, siksi kysynkin sinulta Antti, että miksi teet sellaista?

Eikö olisi paljon mukavampaa keskustella asioista, eihän tuollainen ole mistään kotoisin, että kun joku sanoo mielipiteensä niin vääristelet sen ensin ja sitten esität noita kysymyksiäsi että miksi?

Jos sanoisin että useimpien kirjoitustesi tarkoitus on mollata adventisteja ja meitä jotka emme halua alentaa itseämme samalle mollaajien tasolle.. Olisinko silloin oikeassa?

• eremith32
        AnttiVKantola kirjoitti:

Jos varastelet, niin vahurskautetaanko eli oikeamielistetään sinut uskon kautta, ilman lain tekoja?? [][][]

Ei se häntä silti oikeamieliseksi tee - hän kuitenkin yhä himoitsee toisen omaa.

Kristuksessa.

Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa,
        31
        32
        Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon,

Kuule antti on aivan turha näiden adventisti taulapäiden, tai mitä tahansa karahattuja lieneekään, ei niille saa totuutta sopimaan päähän, kun niillä on vain adventismi oppi teoria, ja sekin vain teoriassa, niin on toki turha heille tyrkyttäää totuutta. He ovat panssaroitu juutalaisella laina opilla, siksi he eivät valitettavasti voi ymmärtää Jeesuksen Kristuksen evankeliumista todellakaan juuri mitään, ja vielä vähemmän Paavalin kristinopista.

• alex-kasi kirjoitti:

kun Antti esittää perättömiä väitteitään ja kyselee sitten että miksi ja miksi.

Katsos Antti noihin tahallisesti väärin tehtyihin kysymyksiisi ei oikein viitsi kukaan vastata - ei aunakaan sinun tähtesi - sillä siinä ei ole mitään itua sillä sinä vääristelet tavaillisesti vastauksetkin, mutta muiden lukijoiden tähden voi niihin joskus vastatakin.

Minä ihmettelen että mikä sinua vie, siksi kysynkin sinulta Antti, että miksi teet sellaista?

Eikö olisi paljon mukavampaa keskustella asioista, eihän tuollainen ole mistään kotoisin, että kun joku sanoo mielipiteensä niin vääristelet sen ensin ja sitten esität noita kysymyksiäsi että miksi?

Jos sanoisin että useimpien kirjoitustesi tarkoitus on mollata adventisteja ja meitä jotka emme halua alentaa itseämme samalle mollaajien tasolle.. Olisinko silloin oikeassa?

Etpä kyennyt edes siteeraamalla esiin tuomaan YHTÄKÄÄN kohtaa jossa olisin
        vääristellyt sanomiasi! Mutta opit käsittämään yksijumaluudenkin kunhan saat syntyä
        uudesti, Hengestä. Kas kun lain kuollut kirjain ei mitään synnytä eikä RAKENNA.

Gal. 3:12
        Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan:
        "Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän."

ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä,
        tuottikin minulle kuoleman.

Kuollut ei tunne eikä tiedä mitään. Kristus herättäköön sinut ennenkuin on myöhäistä.

• eremith32 kirjoitti:

Kuule antti on aivan turha näiden adventisti taulapäiden, tai mitä tahansa karahattuja lieneekään, ei niille saa totuutta sopimaan päähän, kun niillä on vain adventismi oppi teoria, ja sekin vain teoriassa, niin on toki turha heille tyrkyttäää totuutta. He ovat panssaroitu juutalaisella laina opilla, siksi he eivät valitettavasti voi ymmärtää Jeesuksen Kristuksen evankeliumista todellakaan juuri mitään, ja vielä vähemmän Paavalin kristinopista.

[][][] he eivät valitettavasti voi ymmärtää Jeesuksen Kristuksen evankeliumista todellakaan juuri mitään, ja vielä vähemmän Paavalin kristinopista. [][][]

Niinpä. Mutta minulla on mielessä lukijakunta, että jos joku keskustelua seuraava
        saisi piston sisimpäänsä ja alkaisi janota elävän sanan ja totuuden perään.
        Toisaalta nämä tahallaan valheessa elävät jotkut kirjoittajat joutuvat yhä kovempaan puhutteluun Jumalan edessä, kun rukoillen heidän puolestaan kirjoittelemme. Ymmärrän etten saa nähdä työni hedelmää, mutta jälkipolvet ehkä.

Tosin taidamme elää aivan viimeisiä aikoja. Ken vahvasti että on aika laittaa kaikki
        turha pois ja koettaa edes vähän loistaa houkuttelevaa Kristuksen kirkkautta.

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Kristuksessa.

31
        32

mitä sinulta kysytään!

Mutta hyvä jos laki joka oli sinulle kuollut, on nyt jälleen löytynyt!!
        Toivottavasti löysit sen lähempää kuin luulit, eli sydämestäsi , eli aivoistasi!

• benedi
        "Tähdet kertovat" kirjoitti:

vai kertoiko joku muu vaimoni sanoneen, ettei hän olisi tehnyt huorin, eikä surmannut
        tiettyä määrää lapsistani , jos olisin tuonut useammin vihreätä teetä sänkyyn!

Sanoivat nämä 14000 äitiä sinulle todellakin, että emme olisi lapsiamme surmanneet, jos
        miehemme ei olisi vinoillut silmänalusrypyistä!?

Noin monta äitiä suunnilleen surmaa lapsensa vuosittain suomessa, ennenkuin he ehtivät
        isänsä polvelle!
        Mitä tähteihin tulee niin " vilpin tekijä älköön asuko minun huoneessani,
        valheen puhuja ei kestä minun silmäini edessä" Psalmit 101:7

Jos pappi huutaa Herraa niin voihan Herra vastata hänelle: " Mene ja tuo vaimosi tänne eteeni"
        Ja kun pappi sitten tuo vaimonsa Herran eteen, rehellinen kun on?, niin kas kummaa...mitä sanookaan Herra?

Yksi vaimo sinulla on ollut, ja tämä joka sinulla nyt on ei ole sinun vaimosi"

Oletko samaa mieltä, että sellainen tähti sammuu, heti sen keskustelun jälkeen!

"Älä himoitse lähimmäisesi aviopuolisoa"...jos miehellä ja vaimolla on erimielisyyksiä keskenään, ei se siten lopu, että laitetaan kirkas tähti, siihen talliin, jossa mies ja vaimo ovat erimieltä, ja kun tähti on aikansa valaissut riiteleviä kumppaneita, eikä riita lopu, niin tähti sammuttaa valonsa, että tulee
        pilkkopimeä, ja käsikopelolla etsii miehen vaimon ja lapset syliinsä, ja vie heidät Herran laumasta,
        omaan laumaansa, ja alkaa käyttäytyä kuin pässi, joka seuraa vierasta lammasta, päästäkseen
        astumaan!
        Ja pääseekin.
        Kolme on minusta ylen ihmeellistä, ja neljä on, joita en käsitä (käsitätkö sinä?)
        " Kotkan jäljet taivaalla, käärmeen jäljet kalliolla, laivan jäljet keskellä merta ja papin jäljet
        seurakunnan jäsenen vaimon tykönä!!

Samoin on avionrikkoja vaimon jäljet, hän laittaa häntä himoinneelle miehelle ruokaa, ja syö ja juo samalla itsekin, sitten hän pyyhkii suunsa ja sanoo " En ole pahaa tehnyt"

Näin monet teistä syövät ja juovat ehtoollistakin maanpäällä, se juotteko sitä sitten taivaassa,
        sen päättää Herra, joka maksaa palkan palvelijoilleen ,tullessaan"

Näin kertoo se Kointähti

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

vääristellyt sanomiasi! Mutta opit käsittämään yksijumaluudenkin kunhan saat syntyä

Kuollut ei tunne eikä tiedä mitään. Kristus herättäköön sinut ennenkuin on myöhäistä.

Jos käskyjen noudattaminen olisi antanut sinulle elämän, miksi
        pidät keisarin sunnuntaista kiinni, ja tulet saamaan Herran sanan mukaan kuoleman!

Olisit valinnut elämän!

" Ulkopuolella ovat (lainrikkojat) koirat, velhot, ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat
        ja kaikki ,jotka valhetta rakastavat ja tekevät" Ilm, 22: 15

Mutta "elämän saavat nämä) " Autuaat ne jotka pitävät Jumalan käskyt...Ilm. 22: 14...
        he pääsevät porteista sisälle elämään"

Jeesushan sanoi että ellei portinvartija avaa (ovenvartija), ei ole asiaa elämään!
        Minun raamattuni kertoo että ovenvartijana ovat Jumalan 10- käskyä!

Ulkopuolella olevat tulevat todellisesti kuolleiksi!

• x-hirvas
        benedi kirjoitti:

pidät keisarin sunnuntaista kiinni, ja tulet saamaan Herran sanan mukaan kuoleman!

Olisit valinnut elämän!

" Ulkopuolella ovat (lainrikkojat) koirat, velhot, ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat

Mutta "elämän saavat nämä) " Autuaat ne jotka pitävät Jumalan käskyt...Ilm. 22: 14...

Jeesushan sanoi että ellei portinvartija avaa (ovenvartija), ei ole asiaa elämään!

kehoitti uskomaan uuden liiton käskyjä, joita oli vain kaksi. Vanha liitto oli päättynyt ja vanha laki sen mukana. Eli ne, jotka uskovat Jeesukseen, noudattavat Hänen käskyjä, ei Mooseksen lakia eikä adventistilahkon käskyjä.
        Joh. 14:15
        Jos te minua rakastatte, niin te pidätte MINUN KÄSKYNI.
        Joh. 15:12
        Tämä on MINUN KÄSKYNI, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
        Matt.22.
        36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"
        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
        39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

Eli adventismi on maallinen suoritusperäisiin tekoihin nojaava kultti, joka kynii ihmisten rahat ja tekee heistä tahdottomia lihallisten käskyjen palvojia. Surkea juttu!

• benedi
        x-hirvas kirjoitti:

kehoitti uskomaan uuden liiton käskyjä, joita oli vain kaksi. Vanha liitto oli päättynyt ja vanha laki sen mukana. Eli ne, jotka uskovat Jeesukseen, noudattavat Hänen käskyjä, ei Mooseksen lakia eikä adventistilahkon käskyjä.
        Tämä on MINUN KÄSKYNI, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
        Matt.22.
        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.

Eli adventismi on maallinen suoritusperäisiin tekoihin nojaava kultti, joka kynii ihmisten rahat ja tekee heistä tahdottomia lihallisten käskyjen palvojia. Surkea juttu!

22.14, on uudessa liitossa, ja uudessa testamentissa, revi siitä
        niin kauan ennenkuin voimasi uupuvat"

" Työläs sinun on potkia tutkainta vastaan" Tutkain tarkoittaa Jumalan 10 .-käskyjä
        ei Mooseksen lakia!, ..jotka ovat kaksi erilistä lakia!

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

[][][] he eivät valitettavasti voi ymmärtää Jeesuksen Kristuksen evankeliumista todellakaan juuri mitään, ja vielä vähemmän Paavalin kristinopista. [][][]

Niinpä. Mutta minulla on mielessä lukijakunta, että jos joku keskustelua seuraava
        saisi piston sisimpäänsä ja alkaisi janota elävän sanan ja totuuden perään.
        Toisaalta nämä tahallaan valheessa elävät jotkut kirjoittajat joutuvat yhä kovempaan puhutteluun Jumalan edessä, kun rukoillen heidän puolestaan kirjoittelemme. Ymmärrän etten saa nähdä työni hedelmää, mutta jälkipolvet ehkä.

Tosin taidamme elää aivan viimeisiä aikoja. Ken vahvasti että on aika laittaa kaikki
        turha pois ja koettaa edes vähän loistaa houkuttelevaa Kristuksen kirkkautta.

ainakin sen että : " Joka kääntää korv ansa pois kuuntelemasta lakia, sen
        rukouskin on kauhistus"!!

Eikö mukamas sellainen henkilö ole sitten " voi kauhistus"??

• benedi
        x-hirvas kirjoitti:

Matt.22.

itsekin väsätä kaksi kivitaulua, johon voit kirjoittaa lain sanat,
        sitten teet toisen taulun jossa lukee " Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi
        niinkuin itseäsi"
        Sen jälkeen panat narut tähän tauluun , ja sidot narut tekemääsi kivitauluihin, joissa lukee ne
        10-käskysanaa. ja laitahan siihen sitten myös Raamattu riippumaan, sillä eikös Raamatussa lue laki ja profeettoja sehän on ihan täynnä!!
        Oliko Mooseskin profeetta?? Olipa hyvinkin!

Teidät pitäisi synnyttää uudelleen ja kasvattaa Jumalan lain tuntemiseen, ja panna kouluun
        jossa tunnetaan Jumalan laki ja profeetat!!

• x-hirvas ei kirj.
        benedi kirjoitti:

" Työläs sinun on potkia tutkainta vastaan" Tutkain tarkoittaa Jumalan 10 .-käskyjä

Jeesus antoi kaksi käskyä, ja uuden liiton pakanoista herätyksen kautta uskovat niitä. Kaikki vanhan liiton käskyt on romuutettu, ja jäljellä on enää kaksi Jeesuksen käskyä. Jos niitä noutattaa, niin mitään muita käskyjä ei tarvita.
        h. 14:15
        Matt.22.
        40 Näissä KAHDESSA KÄSKYSSÄ riippuu kaikki laki ja profeetat."

Mutta kuten sanoin adventismikultilla on oma oppi, jota sen jäsenet uskovat, ja ovat samalla hyläneet Jeesuksen. Ei se sen kummempi asia ole. Minä uskon Raamatun totuuteen ja Jeesukseen, te uskotte ihmislahkoon ja sen oppeihin-

• Ope.
        x-hirvas kirjoitti:

Matt.22.

Tietysti käskyt ovat ilman mitään vääryyttä ja Jumalan antamat.
        Mutta kun ne kirjoitetaan ihmisen sydämeen käy niiden noudattaminenkin ihan omasta tahdosta.
        Käskyt ovat hyvät olemassa koska ne selvästi kertovat siitä mitä iankaikkinen on.

Käskyillä on toinenkin tärkeä tehtävä - ne todistavat Jeesuksesta.
        Raamattu sanoo että Jeesus piti Jumalan lain viimeistä piirtoa myöten. Mutta ei Jeesus itänyt Israelin lakia viimeistä piirtoa myöten. Sillä joka ne pitää on siitä elävä.

• toteaa aatu
        AnttiVKantola kirjoitti:

vastata sinulle, sinähän vääristelet kuitenkin kaikki vastaukset jotka eivät sinua miellytä.

• benedi
        x-hirvas ei kirj. kirjoitti:

Jeesus antoi kaksi käskyä, ja uuden liiton pakanoista herätyksen kautta uskovat niitä. Kaikki vanhan liiton käskyt on romuutettu, ja jäljellä on enää kaksi Jeesuksen käskyä. Jos niitä noutattaa, niin mitään muita käskyjä ei tarvita.
        Matt.22.

Mutta kuten sanoin adventismikultilla on oma oppi, jota sen jäsenet uskovat, ja ovat samalla hyläneet Jeesuksen. Ei se sen kummempi asia ole. Minä uskon Raamatun totuuteen ja Jeesukseen, te uskotte ihmislahkoon ja sen oppeihin-

Herraa sinun Jumalaasi??

" Rakkaus Jumalaa kohtaan on että me pidämme hänen käskynsä, ja ne eivät ole raskaat"!!

" Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni" Suurin käsky laissa on siis tämä!!!

Koetahan nyt rakastaa Jumalaa yli kaiken ja pidä käskyt , jos et ole valehtelija, ...jos pidät eli noudatat niitä, niin totuus on sinussa, ..mutta jos käännät korvasi pois kuulemasta lakia, rukouksesi on kauhistus!

Eihän se Jumala nyt halua kauhistuksia kuulla! esim näin " Rakas Jumala tänään on sunnuntai, sinun lepopäiväsi, ole Henkesi kautta tykönäni tänä sinun pyhittämänäsi päivänä"!!

Tällainen rukous on kauhistus! " Rukoile näin: " Kiitos Jumala että annan minulle tänä viikon 1. pnä sunnuntaina
        voimia tehdä kaikki arjen askareet, niinkuin sinulle Herra" Tämä rukous on Herralle mieleen!

• SINÄ ITSE
        benedi kirjoitti:

vai kertoiko joku muu vaimoni sanoneen, ettei hän olisi tehnyt huorin, eikä surmannut
        tiettyä määrää lapsistani , jos olisin tuonut useammin vihreätä teetä sänkyyn!

Sanoivat nämä 14000 äitiä sinulle todellakin, että emme olisi lapsiamme surmanneet, jos
        miehemme ei olisi vinoillut silmänalusrypyistä!?

Noin monta äitiä suunnilleen surmaa lapsensa vuosittain suomessa, ennenkuin he ehtivät
        isänsä polvelle!
        Mitä tähteihin tulee niin " vilpin tekijä älköön asuko minun huoneessani,
        valheen puhuja ei kestä minun silmäini edessä" Psalmit 101:7

Jos pappi huutaa Herraa niin voihan Herra vastata hänelle: " Mene ja tuo vaimosi tänne eteeni"
        Ja kun pappi sitten tuo vaimonsa Herran eteen, rehellinen kun on?, niin kas kummaa...mitä sanookaan Herra?

Yksi vaimo sinulla on ollut, ja tämä joka sinulla nyt on ei ole sinun vaimosi"

Oletko samaa mieltä, että sellainen tähti sammuu, heti sen keskustelun jälkeen!

"Älä himoitse lähimmäisesi aviopuolisoa"...jos miehellä ja vaimolla on erimielisyyksiä keskenään, ei se siten lopu, että laitetaan kirkas tähti, siihen talliin, jossa mies ja vaimo ovat erimieltä, ja kun tähti on aikansa valaissut riiteleviä kumppaneita, eikä riita lopu, niin tähti sammuttaa valonsa, että tulee
        pilkkopimeä, ja käsikopelolla etsii miehen vaimon ja lapset syliinsä, ja vie heidät Herran laumasta,
        omaan laumaansa, ja alkaa käyttäytyä kuin pässi, joka seuraa vierasta lammasta, päästäkseen
        astumaan!
        Ja pääseekin.
        Kolme on minusta ylen ihmeellistä, ja neljä on, joita en käsitä (käsitätkö sinä?)
        " Kotkan jäljet taivaalla, käärmeen jäljet kalliolla, laivan jäljet keskellä merta ja papin jäljet
        seurakunnan jäsenen vaimon tykönä!!

Samoin on avionrikkoja vaimon jäljet, hän laittaa häntä himoinneelle miehelle ruokaa, ja syö ja juo samalla itsekin, sitten hän pyyhkii suunsa ja sanoo " En ole pahaa tehnyt"

Näin monet teistä syövät ja juovat ehtoollistakin maanpäällä, se juotteko sitä sitten taivaassa,
        sen päättää Herra, joka maksaa palkan palvelijoilleen ,tullessaan"

Näin kertoo se Kointähti

olet suurin syyllinen? Käsi sydämelle! Oletko hieronut toista naista? Onko se hieronta ollut ehkä liiankin intiimiä? Onko vaimosi mennyt surussaan etsimään lohduttavaa olkapäätä ja alkanut kertoa huoliaan vaikkapa"tähdelle?"
        Onko sinulla OIKEUTTA syyttää YKSIN vaimoasi, oletko itse TÄYDELLISESTI puhdas ja syytön, ajatuksissa, sanoissa ja teoissa?

• x-hirvas
        benedi kirjoitti:

Herraa sinun Jumalaasi??

" Rakkaus Jumalaa kohtaan on että me pidämme hänen käskynsä, ja ne eivät ole raskaat"!!

" Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni" Suurin käsky laissa on siis tämä!!!

Koetahan nyt rakastaa Jumalaa yli kaiken ja pidä käskyt , jos et ole valehtelija, ...jos pidät eli noudatat niitä, niin totuus on sinussa, ..mutta jos käännät korvasi pois kuulemasta lakia, rukouksesi on kauhistus!

Eihän se Jumala nyt halua kauhistuksia kuulla! esim näin " Rakas Jumala tänään on sunnuntai, sinun lepopäiväsi, ole Henkesi kautta tykönäni tänä sinun pyhittämänäsi päivänä"!!

Tällainen rukous on kauhistus! " Rukoile näin: " Kiitos Jumala että annan minulle tänä viikon 1. pnä sunnuntaina
        voimia tehdä kaikki arjen askareet, niinkuin sinulle Herra" Tämä rukous on Herralle mieleen!

lauantain palvomiseen, joka on lihan teko.

• benedi
        SINÄ ITSE kirjoitti:

olet suurin syyllinen? Käsi sydämelle! Oletko hieronut toista naista? Onko se hieronta ollut ehkä liiankin intiimiä? Onko vaimosi mennyt surussaan etsimään lohduttavaa olkapäätä ja alkanut kertoa huoliaan vaikkapa"tähdelle?"
        Onko sinulla OIKEUTTA syyttää YKSIN vaimoasi, oletko itse TÄYDELLISESTI puhdas ja syytön, ajatuksissa, sanoissa ja teoissa?

..tarkoitatko että hieroin jota naista intiimisti kun sillä oli itsellään
        jäänyt aivot kotiin?

Mistähän oikein puhut? Tarkoitatko että nainen oli syntinen, kun sitä hierottiin
        intiimisti? :-)
        Vai tarkoitatko että sekä nainen että hieroja tarvitsee sovitusta Jeesuksessa, kun hieroja hieroi intiimisti ja nainen otti intiimi hieronnan vastaan!?

Onko nainen ollut sinun vaimosi, jota on hierottu intiimiisti? Jos oli, niin etkö itse hoida sellaisia asioita, ettei vaimosi lähde muualle etsimään intiimi hierontaa? :-)

Etkö tiedä? " Se, joka tietää mitä on tehtävä, eikä tee, se tekee syntiä"!! No nyt tiedät että
        muistat hieroa vaimoasi intiimisti säännöllisin väliajoin, niin hän sinua kiittää!! :-)

• benedi
        x-hirvas kirjoitti:

Jeesus meni tapansa mukaan sapattina synagookaan, ja nousi lukemaan....sanoen mm.
        Herran Henki on minun päälläni

Miksi kiusaat Herraa sinun Jumalaasi, ja sanot että Jeesus teki lihan teon, kun hän
        sapattina opetti kansaa?
        Miksi et jätä verkkoja, ja seuraa Jeesusta minne hän ikinä menee..sapattina synagookaan, ja sunnuntaina vaikka puusepän veerstaaseen!!

" Tehkää parannus, kertoi Jeesus,...sillä kerrot Jeesuksen nimen tähden kaikenlaista
        valhetta ja pahaa, ja solvaat Jeesusta ja hänen kanssapalvelijoitaan!

Koska suola on käynyt sinussa mauttomaksi, eikä sitä enää voi saada suolaiseksi, niin se joutaa heittää pois!

• benedi
        Ope. kirjoitti:

Tietysti käskyt ovat ilman mitään vääryyttä ja Jumalan antamat.
        Mutta kun ne kirjoitetaan ihmisen sydämeen käy niiden noudattaminenkin ihan omasta tahdosta.
        Käskyt ovat hyvät olemassa koska ne selvästi kertovat siitä mitä iankaikkinen on.

Käskyillä on toinenkin tärkeä tehtävä - ne todistavat Jeesuksesta.
        Raamattu sanoo että Jeesus piti Jumalan lain viimeistä piirtoa myöten. Mutta ei Jeesus itänyt Israelin lakia viimeistä piirtoa myöten. Sillä joka ne pitää on siitä elävä.

lain kirjasta, vaan kivitauluista, jotka ovat kirjoitetut sydämen lihatauluihin!

Onko taivas ja maa kadonnut? Ei ole sanoo hirvas!

Ja sitten muisti " Sillä totisesti minä sanon teille: Kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut" Matt 5: 18

Onko tapahtunut sellaista että maa ja taivas ovat kadonneet?
        eipä ole, joten ..ei laista katoa pieninkään kirjain!!

Iso kirjainhan on aina ensin! " Älä....ja Muista...x hirvas unohtaa ja benedi muistuttaa, näin se
        kompuroiden matka etenee

• Jumalan pyhittämä
        x-hirvas kirjoitti:

päivä lihanteko????!!!! Ajattele vähän että ketä halveksit?

Jumalan pyhittämä ja lepopäiväksi siunaama päivä, vastaan ihmiskäsky ja katollisen kirkon pyhäksi nimittämä sunnuntai. Millään muulla ei katollinen kirkko kerskaa niinpaljon kuin sillä, että se on pystynyt muuttamaan lepopäivän pyhyyden sunnuntaille, vastoin Jumalan käskyä. Sinä sitä et hevillä halua luopua noista isiltä oppimistasi perinnäissäännöistä, mihin sunnuntaikin kuulluu. Kukahan se sanoikaan jotenkin tähän tapaan, että hyvin te muistatte isiltänne opimanne perinnäissäännöt, mutta hylkäätte minun Isäni käsyn, muistanetko sen?

• toisista valehtelu,
        benedi kirjoitti:

..tarkoitatko että hieroin jota naista intiimisti kun sillä oli itsellään
        jäänyt aivot kotiin?

Mistähän oikein puhut? Tarkoitatko että nainen oli syntinen, kun sitä hierottiin
        intiimisti? :-)
        Vai tarkoitatko että sekä nainen että hieroja tarvitsee sovitusta Jeesuksessa, kun hieroja hieroi intiimisti ja nainen otti intiimi hieronnan vastaan!?

Onko nainen ollut sinun vaimosi, jota on hierottu intiimiisti? Jos oli, niin etkö itse hoida sellaisia asioita, ettei vaimosi lähde muualle etsimään intiimi hierontaa? :-)

Etkö tiedä? " Se, joka tietää mitä on tehtävä, eikä tee, se tekee syntiä"!! No nyt tiedät että
        muistat hieroa vaimoasi intiimisti säännöllisin väliajoin, niin hän sinua kiittää!! :-)

sillä sinä itsekkin olet syyllinen.

• ja..................
        AnttiVKantola kirjoitti:

omahyväisiä lätinöitäsi jaksa edes kukaan täysississä sielunvoimissa oleva lukea, niin älyvapaita ne ovat. Ethän muuta teekkään kun parjaat lähimäisiäsi ja muutat kaikki jutut oman likaisen mielikuvituksesi mukaan. Minä en edes monesti viitsi avata sinun linkkejäsi, vaan hyppään ylitse, enkä paljoa menetä.

• Hänen käskynsä:
        x-hirvas kirjoitti:

Matt.22.

Niin Jeesus sanoi hänelle:

"'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.

Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

Tähän kun vielä lisäät apostoli Johanneksen tulkinnan siittä, että miten meidän tulee rakastaa Jumalaa, niin alat olla oikeilla jäljillä:

"Rakkaus Jumalaan on se, että pidämme Hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaat."

• IDENEB
        Hänen käskynsä: kirjoitti:

Niin Jeesus sanoi hänelle:

"'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
        Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.

Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
        Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

Tähän kun vielä lisäät apostoli Johanneksen tulkinnan siittä, että miten meidän tulee rakastaa Jumalaa, niin alat olla oikeilla jäljillä:

"Rakkaus Jumalaan on se, että pidämme Hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaat."

Vaan ensisijaisesti (ehkä ainoastaan?) lähimmäisen kautta voimme rakastaa Jumalaa.

Matt. 7:12
        Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän,
        tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

Kolme tärkeintä käskyä: rakasta, rakasta - ja rakasta!

Mark. 12:33
        Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."

Helppo on olla vihaamatta lähimmäistä. Mutta semmoinen pidättyvyys ei ole vielä mitään. Pitää suorastaan rakastaa. Kivitauluista ei semmoista käskyä löydy,
        vaan Jeesuksen puheesta. Juu, eikä laki auta rakastamaan, ei laintäyttäminen.

IDENEB

• IDENEB
        benedi kirjoitti:

lain kirjasta, vaan kivitauluista, jotka ovat kirjoitetut sydämen lihatauluihin!

Onko taivas ja maa kadonnut? Ei ole sanoo hirvas!

Ja sitten muisti " Sillä totisesti minä sanon teille: Kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut" Matt 5: 18

Onko tapahtunut sellaista että maa ja taivas ovat kadonneet?
        eipä ole, joten ..ei laista katoa pieninkään kirjain!!

Iso kirjainhan on aina ensin! " Älä....ja Muista...x hirvas unohtaa ja benedi muistuttaa, näin se
        kompuroiden matka etenee

\\\Emme me puhu lain kirjasta, vaan kivitauluista, jotka ovat kirjoitetut sydämen lihatauluihin! \\\

Eihän kivitaulut ole mitään ilman lainkirjaa. Et tiedä mitä tarkoittaa "Älä tee huorin",
        kivitauluasi tuijottamalla. Etsipäs vaan kiltisti lainkirjasta tuonkin käskyn selitys.

Mutta jos tahdot olla täydellinen ja sydäntäsi kuunnella - lihataulua - niin kuule,
        miten Jeesus tulkitsee tuon laintaulussa olevan käskyn "Älä tee aviorikosta (huorin)"
        .. aivan uudella tavalla, korkeaa tasoa

Matt.5.
        27 "Teille on opetettu tämä käsky: 'Älä tee aviorikosta.' [2. Moos. 20:14 ; 5. Moos. 5:18 ]
        28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan.

IDENEB

• IDENEB
        benedi kirjoitti:

itsekin väsätä kaksi kivitaulua, johon voit kirjoittaa lain sanat,
        sitten teet toisen taulun jossa lukee " Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi
        niinkuin itseäsi"
        Sen jälkeen panat narut tähän tauluun , ja sidot narut tekemääsi kivitauluihin, joissa lukee ne
        10-käskysanaa. ja laitahan siihen sitten myös Raamattu riippumaan, sillä eikös Raamatussa lue laki ja profeettoja sehän on ihan täynnä!!
        Oliko Mooseskin profeetta?? Olipa hyvinkin!

Teidät pitäisi synnyttää uudelleen ja kasvattaa Jumalan lain tuntemiseen, ja panna kouluun
        jossa tunnetaan Jumalan laki ja profeetat!!

\\\
        Teidät pitäisi synnyttää uudelleen ja kasvattaa Jumalan lain tuntemiseen,
        ja panna kouluun
        jossa tunnetaan Jumalan laki ja profeetat!! \\\

Olet ajautunut asian ulkopuolelle, kulisseja maalailemaan. Spreijaamaan betonia.
        Kun teet hyvää, teetkös sen siksi että itsellesi tulisi hyvä olo tai Jumalalle?
        Vai autatko lähimmäistä siksi että lähimmäinen on avun tarpeessa??

Raamattu tarkoittaa lihatauluun kirjoitetulla lailla justiin sitä asiakaslähtöisyyttä.
        Eikä laintäyttämisen pakkomiellettä, jota sinulla ei tosin ole, mutta sen puolesta
        räksytät kuin tiibetinterrieri.

IDENEB

• IDENEB
        benedi kirjoitti:

Jeesus meni tapansa mukaan sapattina synagookaan, ja nousi lukemaan....sanoen mm.
        Herran Henki on minun päälläni

Miksi kiusaat Herraa sinun Jumalaasi, ja sanot että Jeesus teki lihan teon, kun hän
        sapattina opetti kansaa?
        Miksi et jätä verkkoja, ja seuraa Jeesusta minne hän ikinä menee..sapattina synagookaan, ja sunnuntaina vaikka puusepän veerstaaseen!!

" Tehkää parannus, kertoi Jeesus,...sillä kerrot Jeesuksen nimen tähden kaikenlaista
        valhetta ja pahaa, ja solvaat Jeesusta ja hänen kanssapalvelijoitaan!

Koska suola on käynyt sinussa mauttomaksi, eikä sitä enää voi saada suolaiseksi, niin se joutaa heittää pois!

Tietty Jeesuksella oli tapana mennä synagoogaan silloin kun ovet oli auki ja kansaa
        sisällä. Olisi mennyt joka päivä jos olisi päästetty ja kansahan olisi seurannut
        perässä sinne ja vaikka minne ja milloin vaan.

\\\mm. Herran Henki on minun päälläni". Entäs sitten? Jos ei siitä seuraa jotain ..

Luuk.4.
        17 Niin hänelle annettiin profeetta Esaiaan kirja, ja kun hän avasi kirjan,
        löysi hän sen paikan, jossa oli kirjoitettuna:
        18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä

hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,
        19 saarnaamaan Herran otollista vuotta".

20 Ja käärittyään kirjan kokoon hän antoi sen palvelijalle ja istuutui;
        ja kaikkien synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt.

Jätäppä sinäkin benedictus pikkupaavi sapatti tauhaan ja kiinnitä katseesi
        vain Jeesukseen. Niinku noilla oli tapana tehdä sapattina Jeesuksen läsnäollessa!!

IDENEB

• IDENEB
        benedi kirjoitti:

Herraa sinun Jumalaasi??

\\\ " Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni"
        Suurin käsky laissa on siis tämä!!! \\\

Etkö ole lukenut poikien saarnoja lain kuolemanvirasta.
        Jeesus ei käskenyt pitää kuolemanvirkaa vaan Hänen, Jeesuksen käskyt.
        Oletko jo unohtanut että olemme evankeelisia? Emme lakiliittolaisia emmekä
        ammattiliittolaisia. Lakihan vainoaa
        meitä kuin Haagarin penska Iisakkia.

Jeesus käskee jättää oman onnensa nojaan lait ja uhraamiset ja kymmenysikeet
        ynnä muut akakmaiset kotkotukset ja kehottaa LAUPEUDENTYÖHÖN.

Matt. 9:13
        Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on:
        'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'.
        Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

IDENEB

• x-hirvas ei kirj. kirjoitti:

Matt.22.

Benedi ja muut paavinsukuiset eivät löydä lainkirjasta eli Mooseksenkirjat
        kymmenine käskyineen tuota Jeesuksen peräänkuuluttamaa uutta rakkauden
        käskyn tulkintaa. Ja iloitsevat siitä, sillä he eivät kertakaikkiaan tahdo rakastaa, vaan
        pysyttäytyä vanhassa - jossa vain kielletään pahanteko eikä vaadita vihamiestä
        rakastamaan.
        Tietäähän jokainen kaksijalkainen - paitsi apinat - että vanhaan ei pidä katsoa,
        kun "uusi on sijaan tullut". Rakkaudettomuuttaan benedi kuitenkin puolustaa
        kivisydämellään ja kivitauluillaan.

Laki pettää, sillä siinä missä laki kieltää tappamisen, Jeesus kieltää jo turhan
        syyttelemisenkin. Jeesuksen käsky ei kelpaa lainkiihkon korventamille!

En kyllästy lukemaan tuonkaltaisia tekstejä:

[][][] Joh. 14:15

Matt.22.
        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi,
        kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.

40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat." [][][]

Rakkauden kaksoiskäsky kannattelee niinkuin riippusillan vaijerit. Vanha laki ei.
        Myllysiltammekaan ei tahdo jaksaa itseään kannattaa, lieneekö ensi vuonna romahtaneena kulttuurinähtävyytemme numero 1, kun olemme Euroopan kulttuuripääkaupunki - tarvittaisiin riippusiltavaijerit että meillä olisi silta
        yli synkän Auravirran.

( http://yle.fi/alueet/turku/myllysilta/2010/03/myllysillan_painuminen_on_lahes_pysahtynyt_1510204.html )

• benedi kirjoitti:

Olisit valinnut elämän!

Benedictiinien esittelyä ...
        http://www.suol.fi/raamattunet/ellenmun.html

[][][] Minun raamattuni kertoo että ovenvartijana ovat Jumalan 10- käskyä! [][][]

Tarkoittanet kuudetta ja seitsemännettä mooseksenkirjaa, mutta nehän ovat
        taikuutta ja joku muu on ne kirjoittanut, ovat ulkopuolisia lakikirjoja.

Jos ovenvartijana olisi 10 käskysanaa, niin Jumala ei voisi KETÄÄN pelastaa.
        Jos sinä olisit vartijana niin jokaikinen adventisti pelastuisi karvoihin katsomatta.
        Paitsi se itäsuomalainen vanhimmistoveli jonka olet väittänyt varastaneen vaimosi. Lailla on kuolemanvirka, joten olet: pyöveli ja haudankaivaja.
        Väisty taakse saatana, sillä ovenvartijana pitää oleman yksinomaan LAUPEUS !!!
        Tuomitsen sinun, benedi, olevan väärämielinen ja X-hirvaksen olevan oikeamielinen tässä äärimmäisen tärkeässä laki ja laki asiassa.

JEESUKSEN KÄSKYT - (rakkaus määrittelee niitä rakastajasta riippuen ainakin
        tuhat tai 144000 lisää)

Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Matt. 12:7
        Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on:
        'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.
        Luuk. 10:37 :
        Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta".
        Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin".

Portin ahtain kohta:
        Matt. 6:15 :
        Mutta jos te ette anna anteeksi toisille,
        ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

Sattuneesta syystä apostolinen seurakunta on Jeesuksen kanssa samaa mieltä:

Jaakobin kirje 2:12
        Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne,
        mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
        13
        Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion,
        mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.

Lakiportti on umpeen muurattu.

• benedi kirjoitti:

[][][] " Työläs sinun on potkia tutkainta vastaan"
        Tutkain tarkoittaa Jumalan 10 .-käskyjä
        ei Mooseksen lakia!, ..jotka ovat kaksi erillistä lakia! [][][]

Jeesus ei löytänyt Paavalista muuta moitittavaa kuin vain se, että tämä
        vainosi Häntä eli hänen seurakuntaansa, tosi kristittyjä, kuten sinäkin teet.
        "Tutkain" ei muutoinkaan voinut missään tapauksessa tarkoittaa lakia,
        ei Jumalan lakia, ei Mooseksen, ei luonnonlakikaan, sillä
        Jeesushan lohdutti Paavalia: "Minun armossani on sinulle kyllin".

Paavalihan oli silloin matkalla vangitsemaan lainhylkääjiä eli kristittyjä. (Apt.26.).

Olet vaikutettu, benedi, kukaan muu, alex-kasia lukuunottamatta, ei palstalla
        ole niin lähellä ratkaisun paikkaa ja sitä janoamassa - jo ahkera keskustelukin
        sen osoittaa - kunhan et sano aina Herran puhuttelussa, niinkuin Agrippa, että
        mene nyt pois, kutsun sinut sitten KUN MINULLE SOPII.
        Mutta muutoin olet hyvällä paikalla niin kauan kuin potkit tutkainta vastaan -
        kun vainoat tosi kristittyjä. Peneät eivät vaivaudu vänkäämään.

• IDENEB
        benedi kirjoitti:

mitä sinulta kysytään!

Toivottavasti löysit sen lähempää kuin luulit, eli sydämestäsi , eli aivoistasi!

Vastatkaa vain siihen mitä teiltä kysytään, sinä uhoat!
        Mutta kyllä täällä saa jopa kysymättä asioita esiin ottaa.
        Jos on irtisanoutunut huonosta liitosta ja parempaan liittoon
        jäseneksi kirjautunut. Evankelistojen ammattiliitto on lakimiesten
        liittoa parempi ..

Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran,
        kuin hän on myös paremman liiton välimies,
        liiton, joka on
        paremmille lupauksille perustettu.

IDENEB

• benedi kirjoitti:

mitä sinulta kysytään!

"eli sydämestäsi, eli aivoistasi!"

Ai siitäköhän se kiikastaakin, benedi, ettet käsitä sydämen uskon ja järjenpäätelmäin olevan aivan eri asiat.

2. Kor. 10:5
        Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen,
        joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan,
        ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle.

Väistykööt, Herran nimeen, järkeisopit otsaltasi, tuo sapattilakisinetti, ja
        nouskoon esiin aito sydämen usko, joka "on kaikkea ymmärrystä ylempi" ja
        antaa rauhan. Rauhan joka kestää vaikka tuhat vuotta.

Mitähän mahtanet tarkoittaa "lailla" joka oli kadoksissa ja löytyi.
        Minä olen löytänyt vain uskon Jeesukseen eli Jeesuksen uskon.
        Samaan syssyyn kadotin oman elämäni itekkäät tavoittelut ja
        semmoisen pätemisen tarpeen elikkä että muiden käskyjä noudattelemalla
        koettaa kokea tulevansa hyväksytyksi piireissä.

• benedi=siunattu
        toisista valehtelu, kirjoitti:

sillä sinä itsekkin olet syyllinen.

syyllinen?

Heh, Etsipä minulle maailmasta syytön ihminen, niin olet löytänyt
        maailman 8. ihmeen!!

Paavali oli syntisistä suurin, mutta olettaisin ettei hän jatkanut syntielämänsä kohdattuaan Jeesuksen!

Mitä intiimi tai muuhun hierontaan tulee, niin lukeeko laissa!

" Älä hiero naista intiimisti, vaikka tämä niin vaatisikin" Monesko käsky on kyseessä?

Jos tahdot elämään sisälle, pidä käskyt" Jeesus...>Mitkä!?
        Nämä : " Älä hiero naista ollenkaan" Niinkö? huokaus teidän kanssanne!

Jos Salomonilla oli n. 1000 naista, niin eikö tuo lie opetellut niitä hieromaan, vähän miten vain?
        Olihan hänellä kuningatar Saaban tuomia hajuvoiteita ja öljyjä!

Olisi ollut suorastaan törkeää jättää hieromatta, jos oli noin hienoja öljyjä, ja jos
        joku niistä tuhannesta naisesta halusi Salomonilta hierontaa!

Naiset tykkäävät hieronnasta, ja nainenhan on meidän lähoimmäisemme, jota tulee rakastaa, kunhan ei rakasta toisen miehen naista, kuten tähdet kertovat!!

terv. benedi

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Benedictiinien esittelyä ...
        http://www.suol.fi/raamattunet/ellenmun.html

[][][] Minun raamattuni kertoo että ovenvartijana ovat Jumalan 10- käskyä! [][][]

Tarkoittanet kuudetta ja seitsemännettä mooseksenkirjaa, mutta nehän ovat
        taikuutta ja joku muu on ne kirjoittanut, ovat ulkopuolisia lakikirjoja.

Jos ovenvartijana olisi 10 käskysanaa, niin Jumala ei voisi KETÄÄN pelastaa.
        Jos sinä olisit vartijana niin jokaikinen adventisti pelastuisi karvoihin katsomatta.
        Paitsi se itäsuomalainen vanhimmistoveli jonka olet väittänyt varastaneen vaimosi. Lailla on kuolemanvirka, joten olet: pyöveli ja haudankaivaja.
        Väisty taakse saatana, sillä ovenvartijana pitää oleman yksinomaan LAUPEUS !!!
        Tuomitsen sinun, benedi, olevan väärämielinen ja X-hirvaksen olevan oikeamielinen tässä äärimmäisen tärkeässä laki ja laki asiassa.

JEESUKSEN KÄSKYT - (rakkaus määrittelee niitä rakastajasta riippuen ainakin
        tuhat tai 144000 lisää)

Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria'. Sillä en minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Matt. 12:7
        Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on:
        'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.
        Luuk. 10:37 :
        Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta".
        Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin".

Portin ahtain kohta:
        Matt. 6:15 :
        Mutta jos te ette anna anteeksi toisille,
        ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne.

Sattuneesta syystä apostolinen seurakunta on Jeesuksen kanssa samaa mieltä:

Jaakobin kirje 2:12
        Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne,
        mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
        13
        Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion,
        mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.

Lakiportti on umpeen muurattu.

nainen , voi se olla Anttikin!

Jos Jeesus tuli kutsumaan syntisiä, eli " synti on laittomuus"!!

Niin tarkoittaako se sitä että JKun Jeesusken aikaan oli myös Antteja, niin Jeesus kutsui
        mielellään, murhaajia, varkaita, rosvoja, valehtelijoita, epäjumalantekijöitä, ja sapatinrikkojia jne...
        Ja kun hän oli sellaisia löytänyt, esim. puolenkymmentä, pikku rikollista, niin Hänkö sanoi heille:?

" Tulkaa te minun Isäni siunatut ja omistakaa se valtakunta joka on teille varattu maailman perustamisesta asti"!!
        Ja sinä huijari , valehtelija Antti, joka olet synagookan esimies,...jos sinulla jo on noin monta talenttia, niin asioippas, niillä lisää, ja hanki itsellesi, murhaajankin talentti ja titteli, ja laususkele Jumalan nimeäkin turhaan...niin olet siunattu!

Tätä vartenko se Jeesus kutsui syntisiä, halusiko hän tehdä heistä lähes saatanan veroisia,
        että varmasti pelastus koittaisi!

Vai olisikohan Hän ajatellut lopettaa näitten syntisten jatko touhut?

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Jos Jeesus oli Jumala ja hän meni veteen Johanneksen kastettavaksi, ja kun hän nousi vedestä,
        ilmestyi Pyhä Henki Hänen päänsä päälle, ja kun ehti maalle, niin Johan puhkesi toinenkin >Jumala
        puhumaan, ja sanoi: " Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt, kuulkaa Häntä!

Kyllä näitä Jumalia jo tässäkin on riittävästi eli 3

• IDENEB
        benedi kirjoitti:

Jos Jeesus oli Jumala ja hän meni veteen Johanneksen kastettavaksi, ja kun hän nousi vedestä,
        ilmestyi Pyhä Henki Hänen päänsä päälle, ja kun ehti maalle, niin Johan puhkesi toinenkin >Jumala
        puhumaan, ja sanoi: " Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt, kuulkaa Häntä!

Kyllä näitä Jumalia jo tässäkin on riittävästi eli 3

Uskotko, benedi, profeettoja? Tiedän että uskot.

Jes. 9.

6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille.
        Hän kantaa valtaa harteillaan,
        hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja,
        Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä,
        Rauhan Ruhtinas.

A&O

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Paavalihan oli silloin matkalla vangitsemaan lainhylkääjiä eli kristittyjä. (Apt.26.).

" Se, esim (Antti), joka sanoo Hänet tuntevansa, mutta ei pidä Hänen käskyjänsä, sellainen on valehtelija Antti, eikä totuus ole hänessä"!! Jumala

Taidat olla ja oletkin valehtelija, mutta selvittäkää välinne, Jumala ja sinä, en niihin puutu
        enempää, sillä käskythän ovat " Jumalan käskyt"-...ei benedin käskyt!

• benedi
        IDENEB kirjoitti:

\\\Emme me puhu lain kirjasta, vaan kivitauluista, jotka ovat kirjoitetut sydämen lihatauluihin! \\\

Eihän kivitaulut ole mitään ilman lainkirjaa. Et tiedä mitä tarkoittaa "Älä tee huorin",
        kivitauluasi tuijottamalla. Etsipäs vaan kiltisti lainkirjasta tuonkin käskyn selitys.

Mutta jos tahdot olla täydellinen ja sydäntäsi kuunnella - lihataulua - niin kuule,
        miten Jeesus tulkitsee tuon laintaulussa olevan käskyn "Älä tee aviorikosta (huorin)"
        .. aivan uudella tavalla, korkeaa tasoa

Matt.5.
        27 "Teille on opetettu tämä käsky: 'Älä tee aviorikosta.' [2. Moos. 20:14 ; 5. Moos. 5:18 ]
        28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan.

IDENEB

Salomolla oli n. 1000 vaimoa, joita sopi katsoa millä silmällä halusi,
        kunhan ei katsonut, toisen vaimoa, kuten Daavid, teki ja ykst tähti, ja yks
        parvi saastaisia lintuja!

• benedi
        IDENEB kirjoitti:

Uskotko, benedi, profeettoja? Tiedän että uskot.

Jes. 9.

6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille.
        Hän kantaa valtaa harteillaan,
        hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja,
        Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä,
        Rauhan Ruhtinas.

A&O

yksi Jumala , jolla on monta nimeä..ja nimilista jatkuu...Kivi, Elämän leipä,
        enkeli tulessa, orjantappurapensassa, Ylienkeli Miikael, Ruoka, Valo, Iankaikkisuus, Elämän Sana,
        Totuus, Ovi, Puhdas ( 1, Joh 3;3), Pyhä, Jumalan voima, Jumalan viisaus, Oikeus,
        Ruoka, Vanhurskas, Ylimmäinen Pappi,.....

Tämä joka omaa nämäkin nimet, on uskollinen " ASETTAJALLEEN" eli toiselle Jumalalle
        Heb 3: 2

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

ei Paavalista, ...Paavali nimittäin vainosi Kristusta, joka on laki!
        Ja tuomari!
        Paavali teki parannuksen, siksihän niitä syntisiä etsitään , eli lainrikkojia!!

" Synti on Jumalan lain rikkomista" Raamattu

Jeesus tuli etsimään syntisiä,..jotka suostuvat tunnustamaan syntinsä, ja hylkäämään, ei sapattiam, vaan sunnuntain!

Sunnuntain päälle voi vaikka heittää vettä Anttikin, kunhan muistat vetskarin
        kiinni sulkea,...ja vesi on hyvä heittää keväälläpellolle, sillä peltotyöt,
        ovat sunnuntaisin parasta askaretta!!

" Mitä te täällä seisotte näin sunnuntaina joutilaina, tulkaa töihin minun viinitarhaani,
        kertoili Jeesuskin!

Antti!, ei kuin kuokka heilumaan sunnuntaina, sillä viikon 1. pnä, ei tule mannaa,
        vaikka ennen tulikin,...nyt sinun on otsasi hiessä tehtävä ensin työtä sunnuntaina, niin voit sitten levätälauantaina, eli sapattina!

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Benedi ja muut paavinsukuiset eivät löydä lainkirjasta eli Mooseksenkirjat
        kymmenine käskyineen tuota Jeesuksen peräänkuuluttamaa uutta rakkauden
        käskyn tulkintaa. Ja iloitsevat siitä, sillä he eivät kertakaikkiaan tahdo rakastaa, vaan
        pysyttäytyä vanhassa - jossa vain kielletään pahanteko eikä vaadita vihamiestä
        rakastamaan.
        Tietäähän jokainen kaksijalkainen - paitsi apinat - että vanhaan ei pidä katsoa,
        kun "uusi on sijaan tullut". Rakkaudettomuuttaan benedi kuitenkin puolustaa
        kivisydämellään ja kivitauluillaan.

Laki pettää, sillä siinä missä laki kieltää tappamisen, Jeesus kieltää jo turhan
        syyttelemisenkin. Jeesuksen käsky ei kelpaa lainkiihkon korventamille!

En kyllästy lukemaan tuonkaltaisia tekstejä:

[][][] Joh. 14:15

Matt.22.
        37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi,
        kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.

40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat." [][][]

Rakkauden kaksoiskäsky kannattelee niinkuin riippusillan vaijerit. Vanha laki ei.
        Myllysiltammekaan ei tahdo jaksaa itseään kannattaa, lieneekö ensi vuonna romahtaneena kulttuurinähtävyytemme numero 1, kun olemme Euroopan kulttuuripääkaupunki - tarvittaisiin riippusiltavaijerit että meillä olisi silta
        yli synkän Auravirran.

( http://yle.fi/alueet/turku/myllysilta/2010/03/myllysillan_painuminen_on_lahes_pysahtynyt_1510204.html )

toista!
        Rakasta lähimmäistäsi" 3 Moos 19: 13..eli " Älä tee lähimmäisellesi vääryyttä"

" Älä vihaa veljeäsi sydämessä" jae 17, ...joka tarkoittaa " Rakasta lähimmäistäsi!"

"Muukalainen, joka asuu teidän luonanne, olkoon niinkuin maassa syntynyt
        teikäläinen. " Rakasta häntä niinkuin itseäsi! 3 Moos 19: 34

"Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi!"!! jae 34

"...Ja sinä löydät Hänet , kun kysyt (rakastat) häntä kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi" 5 Moos 4: 29

Sunnuntai paavilaiset eivät löydäkään, rakkauden käskyä VT-puolelta, mutta benedi
        ei olekaan sunnuntain pyhittäjä, vaan hikoilee vaikkapa turvetta kääntäen pellolla!

Ja kun tekee oikein, löytää senkin mitä Antti ei löydä!
        Antti minä ja sinä emme ole veljeksiä Raamatun emmekä Jumalan tuntemisessa!

• benedi
        IDENEB kirjoitti:

Tietty Jeesuksella oli tapana mennä synagoogaan silloin kun ovet oli auki ja kansaa
        sisällä. Olisi mennyt joka päivä jos olisi päästetty ja kansahan olisi seurannut
        perässä sinne ja vaikka minne ja milloin vaan.

\\\mm. Herran Henki on minun päälläni". Entäs sitten? Jos ei siitä seuraa jotain ..

Luuk.4.
        17 Niin hänelle annettiin profeetta Esaiaan kirja, ja kun hän avasi kirjan,
        löysi hän sen paikan, jossa oli kirjoitettuna:
        18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä

hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,
        19 saarnaamaan Herran otollista vuotta".

20 Ja käärittyään kirjan kokoon hän antoi sen palvelijalle ja istuutui;
        ja kaikkien synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt.

Jätäppä sinäkin benedictus pikkupaavi sapatti tauhaan ja kiinnitä katseesi
        vain Jeesukseen. Niinku noilla oli tapana tehdä sapattina Jeesuksen läsnäollessa!!

IDENEB

niin olet autuas tekemisessäsi, sillä silmien nosto Jeesuksen puoleen on teko!!

Usko ilman tekoja on kuollut!!

• benedi=siunattu
        IDENEB kirjoitti:

Vaan ensisijaisesti (ehkä ainoastaan?) lähimmäisen kautta voimme rakastaa Jumalaa.

Matt. 7:12
        Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän,
        tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

Kolme tärkeintä käskyä: rakasta, rakasta - ja rakasta!

Mark. 12:33
        Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."

Helppo on olla vihaamatta lähimmäistä. Mutta semmoinen pidättyvyys ei ole vielä mitään. Pitää suorastaan rakastaa. Kivitauluista ei semmoista käskyä löydy,
        vaan Jeesuksen puheesta. Juu, eikä laki auta rakastamaan, ei laintäyttäminen.

IDENEB

Kivitauluista ja sen lain noudattamisesta se rakkaus löytyykin...sanat ovat vain sanoja

Älä höpise rakkaudesta mitään!

• benedi=siunattu kirjoitti:

Kivitauluista ja sen lain noudattamisesta se rakkaus löytyykin...sanat ovat vain sanoja

Älä höpise rakkaudesta mitään!

Lain testistä ei kukaan selviä kelvollisin paperein ja lain perimmäinen
        tehtävä armotalousaikakaudessa onkin saada ihminen tunnustamaan
        loputon mahdottomuutensa.

Room. 11:32
        Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen,
        että hän kaikkia armahtaisi.

Yäättävän moni taistelee tutkainta vastaan ja ajattelee, että kyllä
        minä tästä vielä jalostun niin että voin Jumalan kasvojen edessö
        seistä ja esittää yleviä rukouksiani.

Parhaaksi rukoukseksi Jeesus sanoi tämän: "Herra armahda minua syntistä!"

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Kristuksessa.

31
        32

mutta vuosia siihen on mennytkin, ja nytkin ihan vahingossa ,uskon niin, Antti kirjoitti:

"Hengellinen ihminen sitävastoin lakkaa varastamisen, koska hänellä on jo kaikki Kristuksessa"!! Antti

Hengellisyys asuu siis Antin sisällä, ja katsokaapa tätä miestä!!
        Hän kertoo että hän ilolla? yhtyy sisällisen ihmisen puolesta Jumalan lakiin!!

Voiko parempaa adventistia olla!? Jumalan laki on hengellinen! Ja Henkihän se on joka muistuttaa..

" Laki on ihmisen herra niinkauan kuin hän elää" roomalaiskirje...mutta miten Antti pääsisi kokonaan irti laista, siihen suuntaanhan hän ponnistelee?

Antin ei auta kuin tulla Kristuksen omaksi, niin silloin hän ei enää ole lain oma!!
        Mutta sitten Antti on taas ongelmissa?

Pitääkö Kristus omanaan sellaista kaveria, joka tuottaa hedelmää kuolemalle, kun
        kerran " Synti on laittomuus," eli lain rikkominen, ja hän onkin edelleen synnin orja!

Se, joka rikkoo lakia, se elää synnissä, jos Antti olisikin toisen oma, eli Kristuksen oma, hän olisi
        tunnustanut syntinsä ja hylännyt sen!!
        Ja sen seurauksena Kristus olisi hänet armahtanut, ...mutta jos Antti ei ole muuta hylännyt, niin tiettävästi ainakin sabatin, hän on hylännyt,..IV.s käsky,...niin onko Antti siis uusi luomus Kristuksessa!?

Aikooko Antti sanoa? " Laki on syntiä, enkä suinkaan minä"!!?

Anttihan on nytkin elossa ilman lakia!! Mutta kun laki saapuu eräänä päivänä Antin aivojen satamaan, ja hän sisäistää käskyt...niin sinä päivänä synti herää Antissa jälleen eloon,...koska laki kertoo
        Antin sydämelle mikä on syntiä!!

Tämä käsky, joka oli Antille elämäksi, tulikin nyt Antille kuolemaksi! Miksi?
        Siksikö, että laki on syntiä? Pois, se!! ...Ei niin, vaan Anttihan se todetaan syntiseksi.

Lakihan on Pyhä, Vanhurskas, ja Hyvä, kuten Jumalakin...ja " Me tiedämme että laki on hengellinen"
        room.kirje.
        Kunpa Antti sanoisi: " Sillä sitä mitä tahdon, sitä en harjoita, mutta sitä mitä vihaan sitä minä teen"

Eli Antti tahtoisi rakastaa Kristusta, ja pitää Hänen käskynsä, mutta hän ei niitä pidä,..
        ja hän sydämessään vihaa syntiä, eli Jumalan lain rikkomista, mutta silti hän sitä rikkoo!!

Kertokaa Antille, kuka pystyy..että kuka pelastaisi Antin tästä hänen kuoleman ruumiista,jolla
        hän rikkoo Kristuksen käskyjä??

Älykäs kuulemma lopettaa varastamisen kiinnijoutumisen pelosta, Antti keksi!
        Heh, lainrikkoja on tosin tyhmä, mutta älykkyyttä lainrikkojalla on usein enemmän kuin lainvalvojalla, se ei lopeta synnintekoa!!...Se oli kovin tyhmästi kirjoitettu!

Antti? Onko jäsenissäsi toinen laki, ja hengellisessä minässäsi toinen laki?

No, nyt se selvisi, miksi Antti ontuu, ..eihän hänellä ischias-vaivaa olekaan! terv. benedi

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Minun vaimolleni ei ole tullut koskaan mieleenkään juosta toisen miehen syliin.
        Se ei johdu minusta vaan Herran armo on ollut kanssamme. Mutta benedi itse
        kertoi, useastikin, adventtivanhimmistoon kuuluvan varastaneen hänen vaimonsa ja vaati tätä palautettavaksi hänelle kuuluvana omaisuutena.

Minulla on kaikki Herrassa

Room. 8:32
        Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme,
        kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?

pettäisi, satuilee Antti!

Jos vaimosi olisi mieleltään Jumalan lain orja, ja pitäisi vaikka ne 10 käskysanaa, niin
        hänhän olisi täydellinen Kristuksessa!
        Mutta Anttipa viettelee, näitä vähäisimpiä, eikä salli näiden tulle Kristuksen tykö, vaan estää
        vaimonsakin tämän tykön tulon!

Miten? " Jos te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni, ja ne eivät ole raskaat! Jeesus
        Jeesuksen tykö täytyy tulla häntä rakastaen, ei vihaten!

Joka rikkoo vaikkapa yhden käskyn on syypää kaikkien käskyjen rikkomiseen, eli vaimosi
        on Jumalan sanan mukaan myös " huorintekijä" ja " himoitsija"...sillä eikös hän tahdo hyvää tehdä,
        mutta hän tekee sitä mitä vihaa eli pahaa!!

Käskysanahan on Pyhä, Vanhurskas ja hyvä!!
        Jos vaimosi pettää Jumalaa, joka on sinua suurempi, miksi hän ei pettäisi pienessäkään asiassa?

Jos vaimosi myöntää tekevänsä sitä mitä ei tahdo, niin eikö hän silloin myös myönnä että Laki on Hyvä??
        Johtopäätös: Antin esitys vaimostaan ei ollut totta!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      86
      1391
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      52
      997
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      370
      828
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      151
      800
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      709
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      707
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      622
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56