Adventtikirkon sensuuri

viesti pois...

poistelee viestejä, jotka eivät perustu Ellen G. Whiten lainauksiin...

9

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fniss

Älä höpäjä. Jos noin olisi, niin tällä palstalla olisi vain pari viestiä.

• sen suuri

kuin enää pari höpöttäjää, jotka toistelee Ellenin morffiininhuuruisia kirjoitelmia.
        Muut on jo sensuroitu.

• ei oo poistunut

ei ole poistettu ja olen lainannut raamattua.
      Mutta olisiko niin, että sinä et kirjoita rakkauden hengessä, että Kristuksen mielenlaadussa, niin sen tähden on luuta pyyhkinyt joutavanpäiväiset jorinat nurkkaan.

• Ei ole mahdollista poistattaa viestiä vain sen vuoksi että viestissä kritisoidaan
      adventismia tai ellenismiä äärimmäiseen menevin kuvauksin tai lainauksin.
      Jos joku viesti poistetaan, on syynä se että viestin PÄÄASIALLINEN tarkoitus
      on ollut pilkata toisen uskoa tai persoonaa.
      Voimme edelleenkin kirjoittaa tiukkaa totuutta, mutta tietenkin kannattaa
      olla niin ystävällinen ja ymmärtäväinen kuin se suinkin on mahdollista käsiteltävän
      asian puitteissa.

• En ole pannut merkille, että minun viestejäni olisi poisteltu.

Tosin jostakin syystä suomi24-palstalla näyttää olevan ratkaisemattomia teknisiä ongelmia.

Saan harvakseltaan viestejä gmail-sähköpostiini, että "viestiisi xxx on vastattu", ja nuo ilmoitukset ovat oikeita.

Mutta sitten suomi24-sähköpostiini tulee moninkertainen määrä samanlaisia ilmoituksia, mutta niiden linkkien klikkaaminen ei johda muuhun kuin virheilmoituksiin.

Joten saattaa olla, että suuri osa kirjoituksieni herättämistä kommenteista jää minulta lukematta. Aikani ei riitä tämän nettiyhteisön systemaattiseen seuraamiseen.

Mutta jos joku täällä EGW:tä siteeraa, lainauksen on syytä olla tarkka. Joko viralliseen suomennokseen perustuva, alkuperäinen englanninkielinen, tai jos lainaukselle ei löydy virallista suomennosta, oman käännöksen sopii olla asiapohjaisesti tarkka.

Toki kirkko voi ja saakin puuttua asiaan, jos EGW:n tuotokseksi pannaan jonkin nettikirjoittajan omia aivoituksia.

Kyllä a-kirkosta löytyy ihan aiheellistakin irvittävää, niin ettei kenelläkään luulisi olevan tarvetta keksiä lisää omasta päästään.

Sen, että a-kirkosta löytyy myönteistäkin, saavat kirkon palveluksessa olevat virkansa puolesta ja palkkansa eteen tuoda julki.

Kolikollakin on kaksi puolta. Palkkapaimenet tuokoot esille sen kiiltävämmän puolen ja me palkattomat sen nurjan puolen.

Reilu meininki, vai mitä?

• [][][] Sen, että a-kirkosta löytyy myönteistäkin, saavat kirkon palveluksessa olevat virkansa puolesta ja palkkansa eteen tuoda julki.
        Kolikollakin on kaksi puolta.
        Palkkapaimenet tuokoot esille sen kiiltävämmän puolen ja me palkattomat sen nurjan puolen.
        Reilu meininki, vai mitä? [][][]

Luulisi adventtikirkossakin sentään olevan jalostumisen varaa vielä.
        Toistaiseksi emme ole saaneet viestejä, joissa avauduttaisiin
        korjausehdotuksia tekemään adventtioppiin tai kirkon toimintaan
        tai adventtikäyttäytymiseen. Vain ulkopuoliset ovat mielipiteitään
        esittäneet.

• sensuurit

Rafael Pylkkänen (1967 - 1990)
      Mikä asema hänellä oli adventtikirkon palveluksessa ennen kuolemaansa?
      Mikä oli hänen kohtalonsa ja miksi?
      Tietääkö adventistit?

• joita ei pidä repostella julkisuudessa, ja uskoakseni Pylkkäsen perheen sisäiset asiat kuuluvat niihin.

Joku roti sitä sopisi olla tälläkin palstalla.

Luulen - tietoa minulla asiasta ei ole - että Rafaelilla ei ollut mitään asemaa kirkon palveluksessa. Mahdollisesti ehkä jokin työsuhde Hopeaniemeen, mutta se nyt on pelkkä arvailuni. En ole törmännyt hänen nimeensä missään virallisissa yhteyksissä. Kuolinilmoitus saattoi olla Nykyajassa.

Mene itseesi, kuka sitten oletkin!

Toki RP:n elämä ja kuolema kytkeytyy adventismiin, mutta niinhän on näreet jokaisen hartaan adventistiperheen lapsen kohdalla. Ainakin elämän osalta. Joskus myös kuoleman.

Tietoa Rafaelin asioista minulla ei ole. Toki jonkinlainen olettamus, mutta se ei vielä riitä.

Adventismista on olemassa niin paljon faktatietoa, ettei tämäntyyppisiä asioita pitäisi käsitellä kuin yleisellä tasolla. En pidä kristillisenä, että yhden, nimeltä mainitun perheen asioita ryhdytään julkisuudessa puimaan.

Jos ryhdytään, aloitteen on silloin tultava omaislta.

Kiusaus on kova ilmoittaa asiattomasta viestistäsi. Joku toinen tehnee sen puolestani.

• Faktatietoa
        Tuomas-kuoma kirjoitti:

joita ei pidä repostella julkisuudessa, ja uskoakseni Pylkkäsen perheen sisäiset asiat kuuluvat niihin.

Joku roti sitä sopisi olla tälläkin palstalla.

Luulen - tietoa minulla asiasta ei ole - että Rafaelilla ei ollut mitään asemaa kirkon palveluksessa. Mahdollisesti ehkä jokin työsuhde Hopeaniemeen, mutta se nyt on pelkkä arvailuni. En ole törmännyt hänen nimeensä missään virallisissa yhteyksissä. Kuolinilmoitus saattoi olla Nykyajassa.

Mene itseesi, kuka sitten oletkin!

Toki RP:n elämä ja kuolema kytkeytyy adventismiin, mutta niinhän on näreet jokaisen hartaan adventistiperheen lapsen kohdalla. Ainakin elämän osalta. Joskus myös kuoleman.

Tietoa Rafaelin asioista minulla ei ole. Toki jonkinlainen olettamus, mutta se ei vielä riitä.

Adventismista on olemassa niin paljon faktatietoa, ettei tämäntyyppisiä asioita pitäisi käsitellä kuin yleisellä tasolla. En pidä kristillisenä, että yhden, nimeltä mainitun perheen asioita ryhdytään julkisuudessa puimaan.

Jos ryhdytään, aloitteen on silloin tultava omaislta.

Kiusaus on kova ilmoittaa asiattomasta viestistäsi. Joku toinen tehnee sen puolestani.

oli konkurssiin menneen Suomen Finn-Nutanan toinen johtajista.
        Hän teki itsemurhan kovien adventistisien liike-elämän paineiden alla, huonosti hoidetun kirkon bisneksen vuoksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      402
      2132
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1999
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1405
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1059
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      56
      975
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      948
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      828
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      789
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      760
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      734
    Aihe