Kumpi yleensä maksaa kauppakirjan teosta ja kaupanvahvistuksesta aiheutuneet kulut (n 200e), myyjä vai ostaja, jos ei käytetä välittäjää, joka yleensä sisällyttää ko menot jo palkkioonsa? Onko se yleensä myyjän menoerä? Vai ihan sovittavissa, vai onko yleinen käytäntö että puoliksi? Asia tullee ajankohtaiseksi ensi kuussa...
Kumpi maksaa kauppakirjan
5
14170
Vastaukset
- Tapoja monia.
Puoliksi summa tai myyjä maksaa jos haluaa todella myydä, summahan on pieni,jos ostaja haluaa nopeesti ja vaivattomasti edetä kaupassa niin ostaja maksaa ja kiirehtii nopealla aikataululla.Esim:jos on halpa asunto.
- gfhgfhfh
Asia on sovittavissa. Jos haluat säästää, voit tehdä kauppakirjan itse - itse en säästäisi siinä tekemällä itse. Ja jos teetät itse kauppakirjan, saat siihen sinulle tärkeät asiat. Yleensä kiinteistökaupassa ostaja maksaa kaupanvahvistajan kulut.
- 33
minä suostuin puokkiin,jos on edullinen,mutta jos et halua maksaa puolia myyjän pitää maksaa,koska on antanut toimeksi annon,missään ei nät miten maksu on sovittu,ja kosteus eristys ja rempat näkyviin sua ei saa höynäytetyksi maksamaan sellaista mihin vuoden päästä tulee 20 tonnin putkiremppaa.
heinäkuussa tämä tulee pakolliseksi lailla. - cv
jos haluat myydä, niin maksa jutut,
kaupanvahvistuksesta aiheutuneet kulut ei kai kuulu koskaan välittäjänpalkkioihin.
myjähän voi kulut vähentää heti veroituksestaam jso on veroitettava voittoa,
ei jää paljoa, moni voi jättää kaupan moisen takia.
mutta kun tuollaista pikku jutua kysyti,
älä vaan itse aijo myydä, yksityisiä kiertää aina epäluotettavai ostajia, jotka aiheuttaa harmeja,
heikola yksityiselle, - VT
Myyjä vastaa kaupan transaktiokustannuksista, ellei muuta ole sovittu.
Ostaja vastaa vain tarjoamansa kauppasumman suorittamisesta, ellei muuta ole sovittu.
Kaupan sellaisten kuluerien suoritusvelvollisuus ja -vastuu, jotka määräytyvät lain säännöksen mukaan, menevät ko. lain säännöksen mukaan - siis mm. varainsiirtoveron ja luovutusvoitosta aiheutuvan tuloveron verovelvollisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1523426Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512422- 1161220
Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu131203Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101094Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per49948- 46894
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019880- 39777
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt198705