Mutta meillä on VARMA TOIVO.
ROHKEAN PELOTON TOIVO PERILLE PÄÄSYSTÄ.
Room. 8:20
Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan,
vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan,
Ei Vanhaa Testamenttia kirjoitettu, jotta pelkäisimme, vaan ettemme pelkäisi:
Room. 8:24
Sillä toivossa me olemme pelastetut,
mutta toivo, jonka näkee täyttyneen,
ei ole mikään toivo;
kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
Room. 15:4
Sillä kaikki, mikä ennen on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi,
että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen kautta olisi toivo.
ELÄVÄ TOIVO EI SAATA HÄPEÄÄN !!!
Room. 5:2
jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon,
jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
Room. 5:5
mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
USKO TOIVO RAKKAUS
Room. 15:13
Mutta toivon Jumala täyttäköön teidät kaikella ilolla ja rauhalla uskossa, niin että teillä olisi runsas toivo Pyhän Hengen voiman kautta.
1. Kor. 13:13
Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
2. Kor. 3:12
Koska meillä siis on tämmöinen toivo, niin me olemme aivan rohkeat
OLEMME KIRKKAUDEN TOIVO LÄHIMMÄISELLEKIN - MUTTA KUINKA NIIN ?
Kol. 1:27
joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo.
1. Tess. 5:8
Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit,
ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska
ja kypärinämme pelastuksen toivo.
EHKÄ
1. Kor. 4:4
sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.
Ei pyhyys ja puhtaus ja lauantailepo meitä pelasta vaan Jumalan armo.
1. Kor. 9:27
vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä,
joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.
Fil. 3:11
jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
EMME voi olla varmoja, mutta ...
11
215
Vastaukset
- Lukemista kaikille
Joh. 5:24
"Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään.
Miksi voime olla varmoja, että Jeesus on Jumalan Poika joka voi pelastaa meidät kuolemasta > elämään.
Minä ajattelen näin:
Jokainen meistä on syntinen ja siksi kuoleman oma .. mutta vaikka olemmekin kuoleman omia nyt - emme olekaan täysin hukassa - vaan Jumala on LUVANNUT (ja Hän on aina luotettava) että jos me haemme hänen tahtoaan elämäämme - uskoen Hänen Poikansa opetuksiin - ANTAA JUMALA MEILLE SYNNIT ANTEEKSI ja iankaikkisen elämän ... no tosiasiassa meidän täytyy myös OPPIA muutama asia, jotta iankaikkinen elämä tulisi meille mahdolliseksi, mutta kuitenkin.
Siis - jotta elämä Jumalan valtakunnassa VOISI TULLA MAHDOLLISEKSI on meidän kaduttava vääriä tekojamme ja pahuuttamme. Eikä vain suulla, että ok - tuli kai tehtyä jotain vähän ehkä VAAN SYDÄMESTÄ ASTI. Tosiasiassa kaduttava KOKO pahaa elämäämme - sillä kukapa kaikkia syntejään edes muistaisi, niin monia ne ovat (ainakin minun elämässäni).
Toisin sanoen - Meidän on ymmärrettävä oma tilanteemme Jumalan edessä.
Mutta riittääkö se?
Riittääkö että sanon: ok - minä ymmärrän olen syntinen ja kadun pahuuttani sydämmeni pohjasta..
Valitettavasti ei - ei se riitä että (synti)velka on olemassa ja tunnustettu - se täytyy myös maksaa.
Raamattu opettaa meille että synti on tekemistä mikä TUHOAA ELÄMÄÄ ja siksi synnin palkka (seuraus) on kuolema ja me tiedämme että olemme tehneet syntiä ja siis ansainneet kuoleman. Meidän on maksettava syntivelat kuolemallamme, koska me teoillamme itse tuhoamme elämäämme. Olemme siis kuoleman omia - sillä kuka muu voisi maksaa? meidän syntimme seuraukset - kuka muu voisi kuolla edestämme niin että me saisimme elää? Jokainen syntinen on jo kuoleman oma omien tekojensa seurauksena..
Olisiko jossain joku synnitön ihminen, jolla olisi kyky maksaa sellaiset velat kuin (muiden tekemä) kuolemaan johtava ”pahuus ja synti”? Ei ole.. sillä jokainen ihminen on itse velassa omien syntiensä tähden..
Vain Jumala on SYNNITÖN ja vain Jumalassa ei ole PAHUUTTA - siksi vain Hän voi maksaa sellaiset velat.
Uskommeko siis, että Jeesus oli Jumalan poika? oliko Jumala Jeesuksessa? Voiko Jeesuksen kuolema pelastaa syntisiä - riittääkö se maksuksi.
Raamattu sanoo että OLI. Jumalan vanhurskaus oli Jeesuksen ja JUURI SE ON PELASTUKSEN TAKUU – tekee siitä uskottavan ja ymmärrettävän. Jeesus oli ilman pahuutta ja ilman syntiä koska Jumalan vanhurskaus oli hänessä.
Mietihän: Jos ei Jumala ollut Jeesuksessa ja jos ei Jumalan täydellisyyttä tuomittu hänessä (jos Jeesus ei elämässään ollut synnitön) - kuka silloin maksaa meidän syntivelkamme? Naapurin Kalle ? Ehei..
Siksi on TÄRKEÄÄ että tunnemme ja tunnustamme Jumalan Pojan ja ymmärrämme ja uskomme SYDÄMESSÄMME - eikä vain sanoin, että hän todella on Jumalan Poika - lihaan tullut Kristus.
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
Eikö vain.
alex :)Jeesuksen synnittömyys on toki ilmeistä, mutta se on oppikysymys, josta ei pisteitä.
Ja kyyneleemme ovat usein ns. krokotiilin kyyneleitä. Katumus ei ketään pelasta,
vaan se että Jeesus lupasi: "minä itse etsin lampaani" ja Isä Luuk. 15. luvun
esimerkin mukaan juoksee vastaan, kun näkee meidän olevan ns. kotiinpäin.
Todellinen katuja ei löydä sanoja pahuutensa kuvaamiseen vaan sanoo: apua, armoa.
Luuk. 18:13 (9-14)
Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
Näin ihanan yksinkertaista se on alex - täytyy olla VARMA pelastuksen tarpeesta
ja sitten varma siitä, että ainoa jäljelle jäänyt toivo, Kristus, saattaa perille.En ymmärrä ajatuksen kulkuasi alex, ajatuksenvirtaasi, kuten "vastaus vastaukseen",
sillä ethän sinä ole ottanut esiin tätä "varma TOIVO"-teemaa niin että olisin siihen
voinut vastata. Etkä "vastauksessa vastaukseen" niinikään ota kantaa varmaan
toivoon, joten hämärän peittoon jää, onko sinulla varma toivo vai pelonsekainen.
Et vastatessasi kommentoi lainkaan "toivoa", etkö ollenkaan osaa tai tahdo suora
olla?
EN OLE JUUTALAINEN ENKÄ ROOMALAINEN - EN OLE SYYLLINEN
Puolustaudutko maailman syyllisyydestä puheenollen tuolla toteamuksella, että
et ole roomalainen etkä varsinkaan juutalainen niin, että olisit Jeesuksen tappanut? Toivottavasti et, sillä ei ihminen ole pelastuskysymystä edes sisäistänyt, ellei tunnusta, että on vähintäänkin yhtä syyllinen Jeesuksen
kärsimyksiin kuin on juutalainen ja roomalainen.
Sillä Jumala näki hyväksi tehdä Jeesuksesta syyllinen ja syntipukki ensin ja sitten
yllättää ihminen sillä voimallisella totuudella, että tämä sovituksen jälkeen
herää Lunastajaksi. Ei ystäviä tarvitse sovittaa - hän sovitti meidät kun vielä
olimme vihamiehiä, Jeesuksen tappajia.
Ef. 1:5
Rakkaudessaan hän näki hyväksi jo edeltä määrätä meidät yhteyteensä,
omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen tähden.
1. Joh. 4:19
Me rakastamme, koska Jumala on ensin rakastanut meitä.
Mitä tulee tuohon Jeesuksen syntisyyteen, niin - älä nyt käsitä väärin - JOS
Jeesus ei olisi ollut täysin synnitön, niin ei se pelastusta olisi kaatanut.
Hän olisi ensin uhrannut omien syntiensä vuoksi traditionaalisesti ja sitten
uhrautunut puhtaana meidän edestämme. Ratkaisevaa on se, että kun Hänen
verensä oli ylhäältä, niin se oli kertakaikkinen riittävä uhri. Jo siksikin että
se oli kaikki, Jumala antoi siinä kaikkensa ja päätti että "kaikki" on riittävä.
Vanha sanontakin kuuluu: "Vain paras on kyllin hyvää".
Ei ollut perisynnin saastuttamaa verta.
Hepr. 7:27
Toisin kuin muiden ylipappien, hänen ei tarvitse päivittäin uhrata ensin omien syntiensä ja sitten kansan syntien sovittamiseksi. Hän on antanut kertakaikkisen uhrin uhratessaan itsensä.- x: 556= p
AnttiVKantola kirjoitti:
Jeesuksen synnittömyys on toki ilmeistä, mutta se on oppikysymys, josta ei pisteitä.
Ja kyyneleemme ovat usein ns. krokotiilin kyyneleitä. Katumus ei ketään pelasta,
vaan se että Jeesus lupasi: "minä itse etsin lampaani" ja Isä Luuk. 15. luvun
esimerkin mukaan juoksee vastaan, kun näkee meidän olevan ns. kotiinpäin.
Todellinen katuja ei löydä sanoja pahuutensa kuvaamiseen vaan sanoo: apua, armoa.
Luuk. 18:13 (9-14)
Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
Näin ihanan yksinkertaista se on alex - täytyy olla VARMA pelastuksen tarpeesta
ja sitten varma siitä, että ainoa jäljelle jäänyt toivo, Kristus, saattaa perille.Näet minä näet olettaisin Kunigas Daavidin olevan jo pelastuneena jumalan valtakunnassa: Miksi nämä kirjoittajat ovat laittaneet Raamattuun maininnan, ettei Daavid ole vielä taivaassa? Hänhän oli Jumalan mielenmukainen mies. Joten en usko hänen olevan Helvetissäkään? Tietenkin Antti tietää missä kuningas Daavit on nykyisin? Näet minua ihmetyttää kovasti, että nykyihmiset pääsevät heti kuoltuaan taivaan iloihin, kuitenkaan ei Jumalan mielen mukainen mies Daavit ole päässyt perille? Tässä haiskahtaa hieman mädän kalan hajua! Mahtaisiko Antti olla samaa mieltä?
x: 556= p kirjoitti:
Näet minä näet olettaisin Kunigas Daavidin olevan jo pelastuneena jumalan valtakunnassa: Miksi nämä kirjoittajat ovat laittaneet Raamattuun maininnan, ettei Daavid ole vielä taivaassa? Hänhän oli Jumalan mielenmukainen mies. Joten en usko hänen olevan Helvetissäkään? Tietenkin Antti tietää missä kuningas Daavit on nykyisin? Näet minua ihmetyttää kovasti, että nykyihmiset pääsevät heti kuoltuaan taivaan iloihin, kuitenkaan ei Jumalan mielen mukainen mies Daavit ole päässyt perille? Tässä haiskahtaa hieman mädän kalan hajua! Mahtaisiko Antti olla samaa mieltä?
HÄN ON TÄÄLLÄ TÄNÄÄN
En minä eikä kukaan muukaan täysjärkinen ole väittänyt että Daavid ITSE olisi läsnä,
mutta hänen lapsen lapsen... poikansa hallitsee täällä nykyajassa - Messias Kristus.
"Jeesus, Daavidin poika, armahda meitä, huudamme me synnin ja sairauden
saartamat. Daavid on viimeisten saamieni VIHJEIDEN mukaan helvetissä tai tuonelassa.
Toivottavasti jollain lukijalla on uudempaa tietoa Daavidista.
Ps. 139:8
Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä;
jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
En soisi Daavidin majailevan Tuonelassa, mutta 50 % varma vihje ...
Pelastusvarmuus = varma toivo (viittaan aloitukseeni)
[][][] Mietihän: Jos ei Jumala ollut Jeesuksessa ja jos ei Jumalan täydellisyyttä tuomittu hänessä (jos Jeesus ei elämässään ollut synnitön) - kuka silloin maksaa meidän syntivelkamme? Naapurin Kalle ? Ehei..[][][]
Alex8 kirjoitteli tuollaista jossakin. Täytyykö minun todellakin saada silminnähtävät todisteet siitä,
että Jeesus oli täydellisesti synnitön? Ei. Täytyykö minun voida olla varma siitä, että jumalattomat
tulisesti räjähtävät tuhkaksi sillä sekunnilla, kun Jeesus tulee pilvissä tai astuu Öljymäelle.
Jos en ajattelen toisin jumalattomain kohtalosta, en pelastu? Ehei ... minun ei välttämättä tarvitse
edes mielipidettä asiasta itselleni muodostaa, saati pakkomielteen omaisesti muille toitottaa.
* Mutta minun täytyy olla varma siitä että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
** Ja minun täytyy tunnustaa olevani osallinen Jeesuksen ristinkuolemaan.
*** Kolmas varman toivon perusta on se, että Jumalan armo ja rakkaus riittää ilman omia tekojani
eli että Jumalan uskollisuus ratkaisee minun pelastumiseni, kun uskon Jeesuksen kärsineen puolestani.
2. Tim. 2:13
jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena;
sillä itseänsä kieltää hän ei saata.
Room. 8:32
Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme,
kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
1. Kor. 13:13
Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
1. Tim. 1:15 :
Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
Varma toivo Lunastajassa, ainoassa toivossamme.LEVYTILAUSLOMAKE (lomakkeen kautta kuunneltavissa lauluja)
http://www.markolinduutuuslevy.kyselykone.fi/lomake.html?id=1
JEESUS SANOI: “ Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.” (Matt.10:8) ja siksi Uutuuslevyni on ladattavissa myöskin ilmaiseksi alla olevan linkin kautta:
LATAA UUTUUSLEVYNI LAULUT ILMAISEKSI TÄSTÄ LINKISTÄ:
http://www.mikseri.net/artists/?id=128377"Työ pitää lämpimänä" ...
1. Kor. 9:23
Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden,
että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
Matt. 7:12
Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän,
tehkää myös te samoin heille;
sillä tämä on laki ja profeetat.
12
Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan;
pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
13
Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion,
mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton.
14
Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa
mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?
Evankeliumin julistaminen ja laupeudentyöt; niissä se varmuus versoo.
Armahtaminen on mitä suurinta vallankäyttöä ja se on niin mukavaakin.En varro sapattimerkkiä enkä sunnuntaimerkkiä vaan merkkiä YLHÄÄLTÄ, en maasta.
Odotan yhdessä korinttolaisten ja tessalonikalaisten kanssa - VIIMEISEN PASUNAN MERKKIÄÄNTÄ.
1. Kor. 15:52
yhtäkkiä, silmänräpäyksessä,
viimeisen pasunan soidessa;
sillä pasuna soi,
ja kuolleet nousevat katoamattomina,
ja me muutumme.
1. Tess. 4:16
Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta
käskyhuudon, ylienkelin äänen
ja Jumalan pasunan kuuluessa,
ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
1. Tess. 4:17
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne,
temmataan yhdessä heidän kanssaan
pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;
ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Kristittyjen Kristus ei tullut tai mennyt salaa vuonna 1844-45, vaan eräänä
päivänä pasuna soi niin että kaikki sen kuulee - nähtävällä tavalla JULKISESTI
Jeesus saapuu noutamaan taivaan kotiin omansa, oikean Isän luokse.
HUOM!
Olet ns. tyhmä neitsyt jos luulet voivasi sillä hetkellä vielä valmistautua.
Jo tänään on herättävä odottamaan, ei pedonmerkkiä eikä sunnuntailakia,
ei sapattilakiakaan vaan sitä pasunan ääntä, mistä kaikki tietävät sillä hetkellä:
tämä on Ihmisen Pojan merkki, nyt Hän saapuu.- Fniss!
että kaikkea sitä kuulee kun yksin puhuu.
Fniss! kirjoitti:
että kaikkea sitä kuulee kun yksin puhuu.
JOS kirjoittaisin nää kaikki erilliset opetukset eri aloituksiksi, raivostuisivat monet:
Antti valtaa koko palstan. Niinkuin kolme-enkelillä oli toisinaan jopa kuusi ja ylikin -
aloituksia peräkkäin. Älä ajattele että antti puhuu yksikseen, vaan ennemminkin:
tutkitaanpa nuo Antin hartuskirjoitukset ja kommentoidaan SISÄLTÖÄ.
Jeesuksen tunteminen sisimmässään on uskon perusta.
Järki päättelee aina sitä vastaan - järki sanoo että luetaanpa ennemminkin
lakikirjoista, kuis asiat on. Mutta ei - Jeesuksen tuntemisen kautta löytyy Jumalan
tahtokin, eikä "lain kuolleesta kirjaimesta". Kaikkien viestieni tarkoitus on aina
(yleensä) ollut tämän totuuden kirkastaminen.
2. Kor. 10:5
Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen,
joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan,
ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle.
Hepr. 8:6
Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton välimies, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721137
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37541Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482- 49477