Onko kukaan koittanua ajella alapäänkarvoja epilaattorilla? Tiedän, se on kivuliasta mutta onko sen arvoista? Jääkö arpia ym? Kauan pysyy posuna? Minua ihnottaa höylällä ajelun ,kun jo parin päivän päästä sänki! Murrrrrrrr...Olen koittanut vahojakin mutta ei ne lähde..Itseasiassa olen koittanut paria vahaa ja yhtä sotkua se on, ei niistä ole mihinkään :D
Epilaattori!
5
1051
Vastaukset
- Epil
Ostin epilaattorin pari viikkoa sitten ja olen sääret ja kainalot sillä ajellut. Kainaloiden ajeleminen nosti vedet silmiin, vaikka koetin puuduttaa ihoa jääpaloilla. Alapäähän kokeilin epilaattoria, mutta se kipu on oikeasti sanoin kuvailematon! Iho nousee kananlihalle ja tekee mieli itkeä, suorastaan itsekidutusta. Alapäätä en pystynyt, pinseteillä yksitellen nyppiminenkin on helpompaa. Sääret menee helpoten ja muut laajat alueet, joissa ei ole niin paljon hermoja.
Epilaattorin ohjeissa sanottiin, että karvat kannattaa vahauttaa ensin ammattilaisella. Itsellänikään koti-vahaus ei ole toiminut, muutaman karvan se repäisee ja jättää mustelmat. Aion varata piakkoin ajan vahaukseen, ilmeisesti ekat kerrat sattuu eniten, mutta myöhemmin karvat ohentuu ja kipu ei ole niin paha. Siis ensin kannattaa vahauttaa, minkä jälkeen epiloida. Epiloimisen/asiallisen vahauksen jälkeen ihon pitäisi pysyä sängettömänä ainakin parisen viikkoa, pidempäänkin. Eli sinänsä kannatettavaa, jos vaan pystyy epilaattori-hirviöllä niittämään alapääkarvat pyörtymättä. Itsellä ei ole vielä onnistunut, mutta ehkä todella korkean kivunsietokyvyn omistava henkilö voisi kyetä. - frangröbba
cillette 3 on paras,sillä kun muijan karvat ajelen niin tulee tosi siistiä jälkeä ja muijakin käy kuumana
- pensselisetä65
Gosaanilla lähtee tosi hyvin ja perskarvatkin menee samalla.Pistää pitkällä liekillä niin ei satu.
- Pitkäkarvainen
Mun iho ei kai ole kovin herkkä, kun vetelen epilaattorilla kaikki paikat eikä satu paljoa. Ainoa kohta jonka vedän ainoastaan todellatodella erityistapauksessa on se kohta klitoriksen yläpuolella, se on kyllä tuskaa. Myös koko alue sisempien huulien lähellä on aika herkkää, sen yleensä vaan trimmaan lyhyeksi.
Aluksi saattaa isommista karvoista (mulla on aika paksut ja vahvat karvat) jäädä pieni veritippa, mutta nykyään ei kyllä jää muuta kuin pieni punertava kohouma, joka katoaa seuraavana päivänä. Ei jää arpia.
Jos on tosi tuskallista alussa, kokeile EMLAa, se on apteekista ilman reseptiä saatavaa puudutusvoidetta, on hyvä myös pahoihin nokkosen polttoihin :)
Laitan aina antiseptista voidetta päälle, tai jotai lempeetä öljyä. Se on kyllä tosi kivan tuntusta sitten kun jaksaa karvat poistaa, varsinkin kun niitä on itselleen siunaantunut enemmän kuin tarpeeksi. Mulla ne ei valitettavasti jää kuin viikoksi pois, mutta yleensä varmaan parikin viikkoa..?
Epilaattoreissakin on paljon eroja, kantsii satsaa sellaiseen hyvää, joka tuntuu tehokkaalta, tehokas on vähemmän kivulias.
Iloisia epilaatioita :) - Yök karva
Ajelen usein epilaattorilla sekä kainalot, sääret että alapään kokonaan. Olen pee aa, eikä mihinkään brassauksiin ole varaa. Jonkin verran karvat kasvavat ihon sisälle säännöllisesti epiloidessa, mutta siihen ainakin minä voin vaikuttaa jonkin verran kiinnittämällä huomiota ajosuuntiin. Todella kipeää teki ensimmäisillä kerroilla. Kaikkein aroin paikka on häpyhuulten liittymiskohdan seutu. Häpykukkula tottuu nopeiten, mutta siinä myös ilmenee eniten ihon sisään kasvaneita karvoja ja näppyjä silloin, kun niitä tulee. Lyhyt sänki kannattaa olla ajaessa, sattuu vähemmän. Ja ainakin ensimmäisillä kerroilla itselläni tuli verta joistakin karvatupista.
Epilointi ei ole siistein mahdollinen tapa ajaa alapää. Sisäänkasvaneita karvoja ja näppyjä saattaa tulla. Tottumus tosin saattaa parantaa tilannetta. Itselläni karvankasvu ei ole lainkaan heikentynyt, vaikka olen niin toivonut. Tosin kivunsieto tai karvojen irtoamisherkkyys paranee. Ja ehkä sänki on vähän pehmeämpää. Oma epilaattorini ei ole laadukkain/kallein mahdollinen. Olen kokeillut erilaisia systeemejä, mutta ei se tulos niin erinomainen ole epiloiden, aika äkkiän kasvaa takaisin. Olen kokeillut noin kerran viikossa epilointia, jolloin olen saanut ajettua tuoreen kasvun pois, tai epilointia kerran kuussa, jolloin ajan välillä kertakäyttökoneella. Jälkimmäinen tapa on ehkä iholle hellempi näppyjä ja sisäänkasvuja ajatellen.
Joka tapauksessa inhoan karvoja ja epiloin jatkossakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803