Parhaat kauhuleffat..?

Snoopy

että sanokaa mitkä on tosi hyvii kauhuleffoi..
ja jos joku on kattonu sen nimisen ku
Jeepers Creepers ni sanokaa arvostelunne..must se oli hyvä :)

16

1998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mlj

      Jeepers oli ihan paska mut katoppa Dog Soldier jos haluat jännitystä ja kauhua (k-18). Siinä vasta leffa!

      • Baxter

        Dog Soldiers rulettaa!

        Jeepers Creepersin ekat puoli tuntia toimi, mutta mun mielestä juttu lässähti kasaan kun kävi ilmi että tarinan roisto on kävelevä erikoisefekti. Olisivat vaan pitäneet lakin päässä, takin niskassa ja siivet tiukasti supussa.

        Mutta sen sijaan - ja nyt saa sitten nauraa - meikäläisen mielestä Jeepers Creepers 2 oli oikein positiivinen katsomiskokemus, jossa jännite pysyi kiltisti kuosissa alusta loppuun. Loppupuolella alkoi näkyä vähän kieli poskessa tehdyn action-pätkän vaikutteita, mutta allekirjoittanutta ei ainakaan haitannut. Plus että periaatteessa JC2:ta voidaan pitää eräänlaisena Die Hard -variaationa. Heh!

        Ykkös-Jeepersin korvikkeeksi suosittelen lämpimästi JoyRidea, sekä sen alkuperäistä variaatiota, Steven Spielbergin Kauhun Kilometrejä (jostain ajalta ennen Tappajahaita).


    • blaah

      Jos tykkäsit niin paljon jc:stä, en taida ehdottaa oman makuni mukaisia kauhuleffoja.
      JC alkoi todella lupaavasti, mutta kohtaus kohtaukselta se huononi lopppun kohti. En muista yksityiskohtaisia asioita, jotka siinä ärsytti.

      No sanotaan nyt sen verran, että itse pidän enemmän psykologiseta kauhusta, kun ei nuo gore-mätöt tahdo sykäyttävän. Myös erityyppiset "äkkivilahdus" tai "äänillä pelottelu" -leffat on melkosen lameja.

      • Snoopy

        ..mä katon kaiken laisii kauhu-leffoi..
        oon kauhee kauhufriikki :)
        eli alappas kertoo..


      • jeps
        Snoopy kirjoitti:

        ..mä katon kaiken laisii kauhu-leffoi..
        oon kauhee kauhufriikki :)
        eli alappas kertoo..

        Ens alkuun kaikki klassikot kandee tsiigata. Eli psycho (hitchcockin versio), hohto ja manaaja. Ehkä vielä linnut. Sitten on niitä todella vanhoja klassikoita, mutta niitä en oo pahemmin vielä itse kattonu.

        Mun mielestä 70-luku oli oikeaa kauhun aikakautta. Parhaimmasta päästä on Polanskin leffat, ja niistä lempparini on "Rosemary's baby" (suom. rosemaryn painajainen). Toinen hyvä Polanski on "The Tenant" (vuokralainen).

        Viime yönä katoin "Don't look now", johon petyin hieman, mutta ihan kelpo (osittain tylsä) psykologinen kauhuleffa.
        Et tietenkään saa sivuttaa Christopher Leen tähdittämiä tekeleitä, joista viimeksi olen katsonut "The Wicker Manin" (uhrijuhla).

        Uudemmista vois mainita "The Othersin". Ringu oli kans hyvä.
        En jaksa nyt enempää luetella, mutta eiköhän noi riitä nyt ens alkuun.

        P.S jokin aika siten katsoin pitkästä aikaa tuon Miseryn, joka on kans tosi hyvä. Suomenkielinen nimi tais olla "piina" tjsp.


    • rotten

      Hellraiser -leffasarja on kyllä parasta kauhua mitä löytyy. Ei välttämättä pelottavinta mutta muuten aivan loistavaa materiaalia. Dog soldiersia en kyllä menisi kauhuelokuvaksi luokittelemaan. Enemmänkin toiminta/splätteri -linjalla mennään.

    • nih

      Deatchwatch.

    • Manaaja

      Kannattaa ehdottomasti kattoo näistä joku:

      -Braindead (maailman verisin leffa. Ohjaaja PETER JACKSON!!)

      -Cube (Kuutio, pienelle budjetilla tehty häröleffa)

      -Final Destination 1 ja 2 (Erilainen teinikauhuleffa. X-filesin tekijöiltä)

      -Uinu, uinu lemmikkini (Stephen Kingin kunnon kasarikauhuleffa)

      -Carrie (70- luvulla tehty kauhuleffa joka sai jopa oscar ehdokkuuksia)

    • oisku

      tässä muutama suosikkini vuosien varrelta;
      - evil dead
      - child´s play
      - fright night
      - sleepwalkers
      - urban legend
      - the blob
      - alien
      - braindead
      - ihmissusi lontoossa
      - prince of darkness

      ja tämä vielä löytyvät suomi-teksteillä dvd;nä...

    • -ROOTS-

      cube. paras mitä oon nähny

      • Namis

        sanoisin semmoisen elokuvan kuin maniac mutta uskonpa ettet löydä sitä enää mistään


    • Toinen

      Minäkin voisin tässä pari omasta mielstäni hyvää kauhuteosta sanoa.
      -Vanhimmista kauhuleffoista suosittelen ehdottomasti Hohtoa. Linnut ei onnistu sävähdyttämään kovinkaan paljon, lähinnä näin 2000-luvulla se vain naurattaa. Linnut on kyllä jonkin sortin klassikko, ja löytyy todennäköisesti esim kirjastosta (kuten Hohtkin).
      -Vanhoista myös Halloween kannattaa katsoa (tosin katsominen kannattaa jättää ensimmäiseen osaan). Tyylikäs ja erittäin mainiot (klassikko)musiikit.
      -Japanilaiset Ringit (tai Ringut, ihan sama) ovat hyviä, mutta jos ei niitä jaksa kaikkia (tullut neljä tai kolme osaa) katsoa, suosittelen jenkkiversiota. Se on minusta alkuperäisversiota parempi ja pelottavampi.
      -Kuudes aisti kannattaa katsastaa, koska sekin kuuluu melkeinpä yleissivistykseen. Hieno pläjäys ja antaisin lisäpojoja hyvälle lapsinäyttelijälle.
      -The Darknes on mitä mainioin, hieman
      tuntemattomampi, kauhuleffa. Löytynee helposti ainakin Makuunista. Todella hyvä ja oikeasti pelottava!
      -Seitsämän on tumma ja se kolahti minuun, kun nyrkki silmään. Yksi parhaista näkemistäni elokuvista. Eikä kannata kavahtaa, vaikka potisi Prad Pitt kammoa, herra nimittäin tekee ihan hyvän roolin.
      -The Others on must. Kympin leffa.
      -Kuutiotakin suosittelen, vaikka elokuvan vahva ote lopahtaa lopussa. Huono loppu siis, enkä oikein tiedä, voiko Kuutiota sano kauhuksi (ennemmin ehkä trilleri?), mutta muuten hyvä.
      -En ole itse nähnyt, mutta sellainen elokuva, kun My Litle Eye vaikuttaa hyvältä. Harmi vaan, että se on k-18.

    • ihkh

      texas chainsaw masacre,braindead,jotkin friday the 13 th leffat, eka halloween, dawn of the dead

    • el diablo

      Below on yks hyvä kauhuleffa!! ja tietty legendaarinen Hohto!!
      Jeepers Creepers oli aika tavallinen teinikauhu shitti..en tykänny yhtään, paitsi et se sai mut nauraan niin helvetisti.. kannattaa ehdottomasti tsekata Rob Zombien House of 1000 corpses.. se oli real good!!!:)

    • nmn

      Tässä pari leffaa:
      Don´t look now
      Rosemary´s baby

    • tässsä pari

      Oon myös kauheee kauhu friikki :D ja leffa jonka katon sen pitää olla sellanen etten saa yöllä unta xD
      mutta harvoin sellasii löytyy mutta tässä on pari :
      ( siis ei oo niiin pelottavii)

      ¤ Evil dead
      ¤ Kauna
      ¤ The ring
      ¤ it ( vain sen takia että pelkään sairaasti pellejä)
      ¤ human centipede ( ei oo pelottava mutta alko ahistaan ja ällöttään :D )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe