ketiapiiniriippuvuus

ketiapinisti

Päätinpä kirjoittaa tänne oman tarinani.

Minulle määrättiin 15-vuotiaana Seroquelia,jossa siis ketiapiini on vaikuttavana aineena kuten myös Ketipinorissa. Pari vuotta niitä syötyäni aloin epäillä olevani riippuvainen tästä lääkkeestä. Kerroin asiasta lääkärilleni,joka ei kuitenkaan ottanut asiaani vakavasti. Väitti vain,ettei kyseisiin lääkkeisiin voi jäädä koukkuun.

Nyt noin kuusi vuotta myöhemmin syön lääkettä edelleen lääkärin ohjeistuksen mukaisesti,eli en väärinkäytä lääkettä. Kuitenkin tunnen edelleen olevani koukussa. Eli minulla on omasta mielestäni riippuvuus kyseiseen lääkkeeseen. Olen yrittänyt kysyä tästä uudelta lääkäriltäni ja pyytänyt lääkkeen vaihtoa. Taas kielletään riippuvuuden mahdollisuus ja kuitenkin asiasta on samaan aikaan olemassa virallista tietoa siitä,että ketiapiiniin voi tulla riippuvuus. Kinkkinen tilanne,sillä psyykeeni kasassa pitämisen vuoksi minun on käytettävä lääkkeitä. Mitä olisi tehtävissä? Vai onko mitään?

Onko täällä muita saman asian kanssa painiskelevia? Tai oletko kuullut läheisiltäsi jotakin vastaavaa? Kiitos.

3

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmeisesti

      tarvitset lääkitystä, joten usko lääkäriäsi ja popsi Ketiapiinisi. Jos olet jo 15-vuotiaasta lähtien kyseistä lääkettä käyttänyt se on koettu hyväksi psyykeenhoidollesi, mikäli muita lääkekokeiluja ei ole tarvinnut tehdä. Mikäli sinulla ei ole haittavaikutuksia ja pysyt kasassa..jatkaa samaa voittokulkua!

      • M. -83

        Olen itse käyttänyt samaa lääkettä jo vuodesta 2001, eli melkein 10 vuotta.

        Kyllä siihen riippuvuus tulee. Sen olen itsekkin huomannut. Tätä nykyää syön enää 25 mg, mutta en ole kyennyt lopettamaan sillä en saa unta ilman lääkettä.

        Kukaan lääkäri ei ole myöskään minulle myöntänyt, että tästä lääkkeestä tulisi riippuvaiseksi.

        Olen itse niitä, joka ei enää oikein luota mihinkään lääkäriin kaikenlaisten mielenkiintoisten kokemusten jälkeen, mutta tottakai on hoitoalan ammattilaisena myönnettävä, että kyllä lääkärin sanaan kannattaa periaatteessa luottaa. Koita löytää sellainen lääkäri, jonka kanssa sinulla kemiat synkkaa ja johon luotat.

        Sanon vielä sen, että tämä lääke oli minulle aikoinaan pitkään erittäin hyvä ja tarpeellinen tapa hoitaa itseäni ja mielenterveyttäni. Olen kokeillult muitakin lääkkeitä ja tästä kaikkein parhaimmat kokemukset itsellä.

        Tsemppiä sinulle.

        /M. -83


    • skitso

      Jos tuntuu että on riippuvainen lääkkeeseen niin oiskos mahdollista, että veriarvoissa olisi jotakin vialla. Itselläni oli vähän sama homma. Söin ks. lääkettä skitsofreniaan ja tuntui että oon riippuvainen lääkkeeseen. Otettiin verikokeet ja nähtiin muutoksia veriarvoissa ja lääkkeen käyttö piti lopettaa. Oksentelin kolme päivää, muita ongelmia ei tullut lopettamisesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1418
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      952
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    5. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      32
      665
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      614
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe