JEESUS OTETAAN TAIVAASEEN
Apt.1:6-14
--
1:6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
1:7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
1:8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
1:9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
1:10 Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
1:12 Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.
1:13 Ja kun he olivat tulleet kaupunkiin, menivät he siihen yläsaliin, jossa he tavallisesti oleskelivat: Pietari ja Johannes ja Jaakob ja Andreas, Filippus ja Tuomas, Bartolomeus ja Matteus, Jaakob Alfeuksen poika ja Simon, kiivailija, ja Juudas Jaakobin poika.
1:14 Nämä kaikki pysyivät yksimielisesti rukouksessa vaimojen kanssa ja Marian, Jeesuksen äidin, kanssa ja Jeesuksen veljien kanssa.
Jeesus otetaan taivaaseen, Apt.1:6-14
101
367
Vastaukset
Opetuslasten kysymys, onko Jeesus nyt ”rakentava Israelille valtakunnan” (6) tuntuu kovin ”naivilta”.
He kuvittelivat, että Jeesus pystyttää maanpäällisen maailmanvallan.
Jeesus vastaa, että he tulevat aikanaan ymmärtämään, kun Pyhä Henki tulee, mitkä ovat Jumalan suunnitelmat.
Nyt on tärkeintä odottaa Pyhän Hengen vuodatusta ja alkaa toteuttamaan apostolintehtävää, joka ulottuu ”maan ääriin saakka” (8).
Tämän sanottuaan Jeesus kohotetaan ylös taivaaseen opetuslasten nähden (9).
Samassa heille ilmestyy kaksi valkeisiin vaatteisiin puettua miestä (10).
He kertovat opetuslapsille, että Jeesus on ”samalla tavalla” palaava takaisin (11).
Tästähän Jeesus itsekin oli puhunut heille jo aikaisemmin kertoessaan heille maailman lopun enteistä (Matt. 24. luku):
”Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasuunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.”
(Matt. 24:29-31).
Öljymäeltä opetuslapset menevät Jerusalemiin niin kutsuttuun yläsaliin. Se sijaitsi sapatin matkan, eli noin kilometrin päässä (13). Siellä he pysyvät yksimielisesti rukouksessa vaimoineen.
Luukas mainitsee myös Jeesuksen äidin Marian ja Jeesuksen veljien (14) olleen heidän joukossa.
--
Jeesus tulee takaisin "samalla tavalla" (8).
---Miten sinä ymmärrät tämän.
---Milloin ja miten lähellä on Jeesuksen paluu? Mitä merkkejä on siitä?”Herää, Herran seurakunta
lähellä ja kaukana!
Huuto ”Katso, ylkä saapuu”!
kohta on jo kaikuva.
Herää taistoon, vaivannäköön,
rakkauteen, elämään.
Rohkeuden suo hän sulle,
ostetulle verellään.
(Virsi 148:1).
miksi Jeesus ei ilmestynyt ja näyttäytynyt "kaikelle kansalle"?
Apostolien teot 10
40 "Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen - i l m e s t y ä,
41 - e i - k a i k e l l e - k a n s a l l e, - vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut".
Opetuslapsillekin se oli - i l m e s t y s -.
Minä ymmärrän että Jeesuksen ylösnousemusruumis ei ollut Jumala, mutta se oli Jumalaa — ei yksi Jumala — vaan osa Jumalaa, ja Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen näkevät vain he, ...
Johannes 1
13 "jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."
´- Tapio522eikirj
ekivaari: "Opetuslapsillekin se oli - i l m e s t y s -. ..(Apt.10:40,41)
---
Ajatteletko samoin, että Apt.1:11 kerrottu "näkeminen" oli myös ilmestys?
(Samoin myös Matt.24:ssä luvussa tulevaisuudessa tapahtuva näkeminen.)
Apt. 1:11
"Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." Tapio522eikirj kirjoitti:
ekivaari: "Opetuslapsillekin se oli - i l m e s t y s -. ..(Apt.10:40,41)
---
Ajatteletko samoin, että Apt.1:11 kerrottu "näkeminen" oli myös ilmestys?
(Samoin myös Matt.24:ssä luvussa tulevaisuudessa tapahtuva näkeminen.)
Apt. 1:11
"Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."Tapio522eikirj. näin: "Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva
s a m a l l a - t a v a l l a, - kuin - t e - n ä i t t e - hänen taivaaseen menevän."
M i n ä - n ä e n - että hän erkani omistaan -s i u n a t e n - h e i t ä :
Luukas 24
50 "Sitten hän vei heidät pois, lähes Betaniaan asti, ja - n o s t i - k ä t e n s ä ja
s i u n a s i - h e i d ä t.
51Ja tapahtui, että hän - s i u n a t e s s a a n - h e i t ä - e r k a n i - h e i s t ä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen."
Uskon että hän pikapuolin tulee - s i u n a t e n - l ä h e s t y m ä ä n ja
h a k e m a a n - minua!
´- ihanko totta?
ekivaari kirjoitti:
Tapio522eikirj. näin: "Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva
s a m a l l a - t a v a l l a, - kuin - t e - n ä i t t e - hänen taivaaseen menevän."
M i n ä - n ä e n - että hän erkani omistaan -s i u n a t e n - h e i t ä :
Luukas 24
50 "Sitten hän vei heidät pois, lähes Betaniaan asti, ja - n o s t i - k ä t e n s ä ja
s i u n a s i - h e i d ä t.
51Ja tapahtui, että hän - s i u n a t e s s a a n - h e i t ä - e r k a n i - h e i s t ä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen."
Uskon että hän pikapuolin tulee - s i u n a t e n - l ä h e s t y m ä ä n ja
h a k e m a a n - minua!
´> Uskon että hän pikapuolin tulee - s i u n a t e n - l ä h e s t y m ä ä n ja
h a k e m a a n - minua! ihanko totta? kirjoitti:
> Uskon että hän pikapuolin tulee - s i u n a t e n - l ä h e s t y m ä ä n ja
h a k e m a a n - minua!ja uskon Jeesuksen sanovan; "Hän teki minkä voi"! Herra ei maksa pahaa pahalla eikä herjausta herjauksella. Jeesus Kristus olkoon elämäni herra, Aamen!
´ihanko totta? kirjoitti:
> Uskon että hän pikapuolin tulee - s i u n a t e n - l ä h e s t y m ä ä n ja
h a k e m a a n - minua!Toisaalta harmittaa puolestasi kun et ymmärrä mitä kirjoitat.Ei millään pahalla, mutta taidat ymmärtää yhtä paljon ja laajasti Ekivaaria kuin vaimoni CNC-sorvauksesta.Molempia asioita olen sivusta seurannut.
- tehnyt!
ekivaari kirjoitti:
ja uskon Jeesuksen sanovan; "Hän teki minkä voi"! Herra ei maksa pahaa pahalla eikä herjausta herjauksella. Jeesus Kristus olkoon elämäni herra, Aamen!
´Parhaasi olet todella tehnyt halventaaksesi Jeesusta, Jumalan Ainokaista Poikaa.
>>>>Jeesus Kristus olkoon elämäni herra, Aamen! tehnyt! kirjoitti:
Parhaasi olet todella tehnyt halventaaksesi Jeesusta, Jumalan Ainokaista Poikaa.
>>>>Jeesus Kristus olkoon elämäni herra, Aamen!Kristuksen alentamista ja halventamista, niin olkoon sitten niin:
2. Kor. 1:3
"Kiitetty olkoon meidän Herramme - J e e s u k s e n - K r i s t u k s e n -
J u m a l a - ja - I s ä,- laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"
Ef. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme - J e e s u k s e n - K r i s t u k s e n -
J u m a l a - ja - I s ä,- joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"
Ef. 1:17
"anoen, että meidän Herramme - J e e s u k s e n - K r i s t u k s e n -
J u m a l a, - k i r k k a u d e n - I s ä,- antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1. Piet. 1:3
J u m a l a - ja - I s ä,- joka suuren laupeutensa mukaan on uudesti synnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleista nousemisen kautta,"
Apostolit ylistivät Jumalana Herramme - J e e s u k s e n - K r i s t u k s e n -
J u m a l a a - ja - I s ä ä,- mutta te ylistätte ja palvotte itsensä Jumalaksi ja jumaloitavaksi korottanutta "toista Jeesusta", [2.Kor.11:1-4; 2.Tess.2:3,4]!
Joh. 10:29
"M i n u n - I s ä n i, - joka on heidät minulle antanut,- o n - s u u r e m p i -
k a i k k i a, - eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."
Joh. 14:28
"Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä - I s ä - o n m i n u a - s u u r e m p i."
J u m a l a n - s a n a - t u l i - m i n u u n - vuonna 1960 ja Jumala puhdisti sydämeni uskolla.
´- jae 9
ekivaari kirjoitti:
Kristuksen alentamista ja halventamista, niin olkoon sitten niin:
J u m a l a - ja - I s ä,- joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"
J u m a l a, - k i r k k a u d e n - I s ä,- antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
J u m a l a - ja - I s ä,- joka suuren laupeutensa mukaan on uudesti synnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleista nousemisen kautta,"
Apostolit ylistivät Jumalana Herramme - J e e s u k s e n - K r i s t u k s e n -
J u m a l a a - ja - I s ä ä,- mutta te ylistätte ja palvotte itsensä Jumalaksi ja jumaloitavaksi korottanutta "toista Jeesusta", [2.Kor.11:1-4; 2.Tess.2:3,4]!
"M i n u n - I s ä n i, - joka on heidät minulle antanut,- o n - s u u r e m p i -
"Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä - I s ä - o n m i n u a - s u u r e m p i."
J u m a l a n - s a n a - t u l i - m i n u u n - vuonna 1960 ja Jumala puhdisti sydämeni uskolla.
´Herrassa on pelastus; sinun siunauksesi tulkoon sinun kansallesi. Sela.
Jes. 43:11 Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
Apt,4:12 eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitää pelastuman.
Apt. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.
Ilm. 7:10-12 ja he huusivat suurella äänellä sanoen:
"Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
12 sanoen:
"Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
Ilm. 5:12-14 ja he sanoivat suurella äänellä:
"Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
13 Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja merern päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan:
"Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle
Ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
14 Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat.
Totisesti! Kaikki joissa henki on, kiittäkööt Herraa, sillä Hän on kaiken luonut ja Hänen tahdostaan kaikki on olemassa ja pysyy voimassa.
Ekivaarille! Oliko Karitsa niitten joukossa, jotka ylistivät Jumalaa, vai istuiko Hän Jumalan valtaistuimella, ja kaikki ylistivät Häntä? jae 9 kirjoitti:
Herrassa on pelastus; sinun siunauksesi tulkoon sinun kansallesi. Sela.
Jes. 43:11 Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
Apt,4:12 eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitää pelastuman.
Apt. 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.
Ilm. 7:10-12 ja he huusivat suurella äänellä sanoen:
"Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
11 Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
12 sanoen:
"Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
Ilm. 5:12-14 ja he sanoivat suurella äänellä:
"Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".
13 Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja merern päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan:
"Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle
Ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"
14 Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat.
Totisesti! Kaikki joissa henki on, kiittäkööt Herraa, sillä Hän on kaiken luonut ja Hänen tahdostaan kaikki on olemassa ja pysyy voimassa.
Ekivaarille! Oliko Karitsa niitten joukossa, jotka ylistivät Jumalaa, vai istuiko Hän Jumalan valtaistuimella, ja kaikki ylistivät Häntä?43 "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi - h ä n e n - n i m e n s ä - k a u t t a."
Hänen nimensä voiman salaisuus on - I s ä n - n i m i;
Johannes 17
12 "Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät - s i n u n
n i m e s s ä s i, - jonka - s i n ä - o l e t - m i n u l l e - a n t a n u t, - ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
26 Ja minä olen tehnyt - s i n u n - n i m e s i - heille - t u n n e t u k s i - ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja - m i n ä o l i s i n - h e i s s ä."
´ekivaari kirjoitti:
Kristuksen alentamista ja halventamista, niin olkoon sitten niin:
´ekivaari:
k a i k k i a, - eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."ISÄN JA POJAN SUHDE
Joh.10.luku
-----
Esiintuomasi yksittäinen jae on hyvä liittää asiayhteyteen (Vaikka koko Johanneksen evankeliumiin).
Isän ja Pojan välinen ainutlaatuinen suhde on Johanneksen evankeliumin keskeisiä teemoja, kuten tässäkin Joh. 10. luvussa hyvin tulee esiin: Isä ja Poika ovat yhtä (Joh 10:30).
Juuri tämä sai juutalaiset täyttymään vihalla (j. 31-33). He syyttivät Jeesusta jumalanpilkasta.
Tämän tulee kuitenkin olla jokaisen Jeesukseen uskovan syvin riemun ja palvonnan aihe. Uskomme syvin salaisuus on näissä sanoissa:
JUMALA ON KOLMIYHTEINEN JUMALA, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Tähän ”Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen” NIMEEN (Huom! Yksikkömuoto "nimeen") meidät on kastettukin (Matt. 28:19).
--
Johanneksen evankeliumin 20. luvun loppujakeet (26-31) sopivat hyvin evankeliumin kokonaisuuden päätökseksi.
Tuomaan jalo tunnustus on koko Johanneksen evankeliumin loppuhuipennus.
Herran haavojen jäljet havaitessaan Tuomas tunnustaa näkevänsä hänessä Jumalansa.
"Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" (Joh.20:29).
Tuomaan sanat ”minun Herrani ja Jumalani” vastaavat hyvin Johanneksen evankeliumin alussa lausuttua Sanan ihmiseksitulon tarkoitusta. ”Hänessä oli elämä” (Joh.1:4).
Uskon kautta elämä tulee tänään Kristuksen omien omaksi niillekkin, jotka ”eivät näe” (Joh.20:28).Tapio522 kirjoitti:
ekivaari:
k a i k k i a, - eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."ISÄN JA POJAN SUHDE
Joh.10.luku
-----
Esiintuomasi yksittäinen jae on hyvä liittää asiayhteyteen (Vaikka koko Johanneksen evankeliumiin).
Isän ja Pojan välinen ainutlaatuinen suhde on Johanneksen evankeliumin keskeisiä teemoja, kuten tässäkin Joh. 10. luvussa hyvin tulee esiin: Isä ja Poika ovat yhtä (Joh 10:30).
Juuri tämä sai juutalaiset täyttymään vihalla (j. 31-33). He syyttivät Jeesusta jumalanpilkasta.
Tämän tulee kuitenkin olla jokaisen Jeesukseen uskovan syvin riemun ja palvonnan aihe. Uskomme syvin salaisuus on näissä sanoissa:
JUMALA ON KOLMIYHTEINEN JUMALA, Isä, Poika ja Pyhä Henki.
Tähän ”Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen” NIMEEN (Huom! Yksikkömuoto "nimeen") meidät on kastettukin (Matt. 28:19).
--
Johanneksen evankeliumin 20. luvun loppujakeet (26-31) sopivat hyvin evankeliumin kokonaisuuden päätökseksi.
Tuomaan jalo tunnustus on koko Johanneksen evankeliumin loppuhuipennus.
Herran haavojen jäljet havaitessaan Tuomas tunnustaa näkevänsä hänessä Jumalansa.
"Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" (Joh.20:29).
Tuomaan sanat ”minun Herrani ja Jumalani” vastaavat hyvin Johanneksen evankeliumin alussa lausuttua Sanan ihmiseksitulon tarkoitusta. ”Hänessä oli elämä” (Joh.1:4).
Uskon kautta elämä tulee tänään Kristuksen omien omaksi niillekkin, jotka ”eivät näe” (Joh.20:28).että myös me kaikki, Jeesukseen Kristukseen uskovat olemme täydellisesti yhtä Isän kanssa?
Sinä korostat yksipuolisesti vain Johannes 10:30 jaetta; "Minä ja Isä olemme yhtä," mutta unohdat Jeesuksen opetuksen Johannes 17:11,21-23 jakeissa, jossa Jeesus todisti meidänkin täydellisesti Isän kanssa yhtä olevan!
Efesolaiskirje 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa - y h d e k s i - k a i k k i, - mitä on taivaissa ja mitä on
maan päällä."
Näiden jakeiden esille ottamisesta antoivat minulle Net-Missionissa bannia, koska ne sotivat kolminaisuus- ja helluntaioppia vastan!
Efesolaiskirje 3
6 että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja - y h t ä - r u u m i s t a - ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta,
Puolustamasi kolminaisuusoppi on Jeesuksen ja apostolien opetuksen vastainen "toinen evankeliumi" jolla on itsensä Jumalaksi korottanut "toinen Jeesus" kuin Isän Jumalan lähettämä,
Sinussa ja kaltaisissasi on toteutunut tämä Jeesuksen ja apostolien opetus;
Johannes 5
43 "Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan." [2.Tess.2:3,4]
2. Kor. 11:4
"Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte."
´ekivaari kirjoitti:
että myös me kaikki, Jeesukseen Kristukseen uskovat olemme täydellisesti yhtä Isän kanssa?
Sinä korostat yksipuolisesti vain Johannes 10:30 jaetta; "Minä ja Isä olemme yhtä," mutta unohdat Jeesuksen opetuksen Johannes 17:11,21-23 jakeissa, jossa Jeesus todisti meidänkin täydellisesti Isän kanssa yhtä olevan!
Efesolaiskirje 1
10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, -oli yhdistävä Kristuksessa - y h d e k s i - k a i k k i, - mitä on taivaissa ja mitä on
maan päällä."
Näiden jakeiden esille ottamisesta antoivat minulle Net-Missionissa bannia, koska ne sotivat kolminaisuus- ja helluntaioppia vastan!
Efesolaiskirje 3
6 että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja - y h t ä - r u u m i s t a - ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta,
Puolustamasi kolminaisuusoppi on Jeesuksen ja apostolien opetuksen vastainen "toinen evankeliumi" jolla on itsensä Jumalaksi korottanut "toinen Jeesus" kuin Isän Jumalan lähettämä,
Sinussa ja kaltaisissasi on toteutunut tämä Jeesuksen ja apostolien opetus;
Johannes 5
43 "Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan." [2.Tess.2:3,4]
2. Kor. 11:4
"Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte."
´Filipp. 2. luku
--
Jeesus suostui ”tyhjentämään itsensä”.
Hän otti ”orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi”, yhdeksi meistä (7).
Kristus nöyrytti itsensä ja oli kuuliainen aina ristin kuolemaan asti (8).
Siksi Jumala onkin koroittanut Hänet ja ”antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman” (9).
Se nimi on Jumalan oma nimi JHWH. Kerran siihen nimeen pitää kaikkien polvien notkistuman (10).- härkä ja sarvet
ilmestys muka opetuslapsille...hahhaaa,
taas järjen päätelmiä.
Nämähän juuri tunsivat Jeesuksen ja KUKA Jeesus on.
He olivat luotettavimmat todistajat.
siltikään sokeutunut ekivaari ei usko muuhun kuin hengityksensä
ylösnousemiseen,,,tai minne tuuli kuljettaa. - huolta kantava
ekivaari kirjoitti:
ja uskon Jeesuksen sanovan; "Hän teki minkä voi"! Herra ei maksa pahaa pahalla eikä herjausta herjauksella. Jeesus Kristus olkoon elämäni herra, Aamen!
´mutta et mikään mestari luciferin joukossa, mutta teit todella parhaasi
Jeesuksen halventamiseksi ja pilkkaamiseksi...
...että voidaan sentää joosefin poikaa kutsua Jumalan Pojaksi,,,
kyllä olet manalaan vajonnut näkökykysi ja pimentyneen henkesi puolesta.
Viimeisellä tuomiolla sitten tavataan.
Tervemenoa ekivaari tuonelaan, siellä se rikas mieskin yhä valittaa
odottaessaan lopullista osaansa.
Olet kieltänyt Jeesuksen ja Raamatun lupaama kohtalo on edessäsi
Pojan kieltäjälle, sinulla ei ole Isääkään, ainakaan Jumala ei ole isäsi.
Tee jo parannus ennenkuin on liian myöhäistä ja tunnusta Jeesus
Pyhästä Hengestä siinneeksi ja neitsyt mariasta syntyneeksi Jumalan Pojaksi,
ja katuen kiellä että edes sallit ajatukseesi paholaiselle tilaa ja mieltä
uskoa Jeesus joosefin pojaksi.
Usko Raamatun mukaan, niin pääset ruumilliseen ylösnousemukseenkin, etkä
joudu ikuisesti karkotetuksi Jumalan yhteydestä väärän profeetan, paholaisen ja
luciferin kanssa tulijärveen.
Jumala on valmistanut sinuakin varten pelastuksen, ollessaan Poikansa ruumiissa
sovittamassa syntejä ja lunastamassa ihmisiä kokonansa.
Tunnusta erehdyksesi hylkää ja tee parannus niin pelastut. - Verenkin kiellät
ekivaari kirjoitti:
43 "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi - h ä n e n - n i m e n s ä - k a u t t a."
Hänen nimensä voiman salaisuus on - I s ä n - n i m i;
Johannes 17
12 "Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät - s i n u n
n i m e s s ä s i, - jonka - s i n ä - o l e t - m i n u l l e - a n t a n u t, - ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
26 Ja minä olen tehnyt - s i n u n - n i m e s i - heille - t u n n e t u k s i - ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja - m i n ä o l i s i n - h e i s s ä."
´Jeesuksen syntyneen Isästä Pyhän Hengen siiämisen kautta.
Etkö tajua että olet täysin ulkopuolella näiden Jumalan Sanan lupausten.
Ne kuuluvat vain niille joilla on Raamatun Jeesus.
Sinulla ei ole kuin kuolettava kirjain joka tuomitsee sinut ELÄVÄNÄ Jeesuksena
viimeisellä tuomiolla.
Armoa sinulle anon ja pyydän Jeesuksen veriuhrin tähden. - pani
Verenkin kiellät kirjoitti:
Jeesuksen syntyneen Isästä Pyhän Hengen siiämisen kautta.
viimeisellä tuomiolla.
Armoa sinulle anon ja pyydän Jeesuksen veriuhrin tähden.Marian paksuksi?
Oletko tosissasi? :) Verenkin kiellät kirjoitti:
viimeisellä tuomiolla.
Armoa sinulle anon ja pyydän Jeesuksen veriuhrin tähden.ja sinä et tajua etkä usko tätä: "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [Joh.3:6 1.Kor.15:50; Ef.2:3]
Uskon Jeesuksen syntymisen pyhyyden Hengen mukaan juuri samalla tavalla kuin Jeesus ja apostolit opettivat: Jeesus Kristus syntyy jokaisesta, joka tekee Jumalan tahdon,
Roomalaiskirje 1
4 "pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]
´Tapio522 kirjoitti:
Filipp. 2. luku
--
Siksi Jumala onkin koroittanut Hänet ja ”antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman” (9).
Se nimi on Jumalan oma nimi JHWH. Kerran siihen nimeen pitää kaikkien polvien notkistuman (10).Tapio522, uskot ja pidät Herranasi; siihenkö, jonka Isä lähetti omassa nimessään, ja joka tyytyy olemaan Jumalan poika, välimies ja ylipappi iankaikkisesti, [Hepr. 5:6]
vai uskotko siihen Jeesukseen, joka tuli omassa nimessään [Joh.5:43] ja korotti itsensä Jumalaksi ja jumaloitavaksi, [2.Tess.2:3,4] ?
´Tapio522 kirjoitti:
Filipp. 2. luku
--
Se nimi on Jumalan oma nimi JHWH. Kerran siihen nimeen pitää kaikkien polvien notkistuman (10).uskovaiset väittävät että Raamattu puhuu vain yhdestä Jeesuksesta. Mutta kuten olette kirjoituksistani ja Raamatusta huomanneet, Jeesus ja apostolit puhuivat kahdesta erilaisesta Jeesuksesta; lihan mukaan Mariasta syntyneestä ja pyhyyden Hengen mukaan jokaisesta Jumalan tahtoa tekevästä syntyneestä Jeesuksesta Kristuksesta, joka on Jumalan poika, [Joh.3:6; Room.1:4]
Tuomaan evankeliumi
15. »Jeesus sanoi, ”Kun näette sen, joka ei ole naisesta syntynyt, langetkaa kasvoillenne ja palvokaa. Se on teidän Isänne.”«
´ekivaari kirjoitti:
Tapio522, uskot ja pidät Herranasi; siihenkö, jonka Isä lähetti omassa nimessään, ja joka tyytyy olemaan Jumalan poika, välimies ja ylipappi iankaikkisesti, [Hepr. 5:6]
vai uskotko siihen Jeesukseen, joka tuli omassa nimessään [Joh.5:43] ja korotti itsensä Jumalaksi ja jumaloitavaksi, [2.Tess.2:3,4] ?
´Mitä Raamattu opettaa?
Hebr. 5:5,6
--
5:5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
5:6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
--
Jeesus oli ylimmäisenä pappina silloinkin, kun hän kärsi puollestamme maan päällä.
Mutta hän hoitaa virkaansa edellenkin kuljettuaan kuolemansa jälkeen "läpi taivasten"; hän on pappinamme taivaallisessa temppelissä.
Tästä voimme lukea Hebr. 4:14-16.ekivaari kirjoitti:
Tapio522, uskot ja pidät Herranasi; siihenkö, jonka Isä lähetti omassa nimessään, ja joka tyytyy olemaan Jumalan poika, välimies ja ylipappi iankaikkisesti, [Hepr. 5:6]
´ekivaari, kysyt; kumpaan Jeesukseen uskon?
--
Oliko Jeesus, Joosefin poika ("Miehen tahdosta syntynyt"; Joh.1:13)?
Mitä Raamattu opettaa?
Kun Sana (Jumalan Poika) tuli ”lihaksi” (lat. inkarnaatio)Joh.1:13,14 , hän tuli nimenomaan ihmiseksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta (Matt.1:20, Luuk.1:35).
Tämä tosiasia on kristinuskon perusta.
On tutkittava henget!
--
1.Joh.4:1-3
--
4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, LIHAAN TULLEEKSI, on Jumalasta;
4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.””
SANA TULI LIHAKSI
Joh.1:13,14
--
1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Tässä tapahtui maailmankaikkeuden suurin ihme; ”Sana tuli lihaksi”.
Sana, jonka kautta kaikki on luotu (Joh.1:3), tuli osaksi luomakuntaa.
Se, mikä ei ollut ennen aistiemme ulottuvissa, tuli ihmisille tajuttavaksi todellisuudeksi menettämättä kuitenkaan jumaluuttansa.
Jeesuksessa oli siis kaksi ”luontoa”; jumalallinen ja inhimillinen, jotka muodostivat hänessä yhden persoonan.ekivaari kirjoitti:
uskovaiset väittävät että Raamattu puhuu vain yhdestä Jeesuksesta. Mutta kuten olette kirjoituksistani ja Raamatusta huomanneet, Jeesus ja apostolit puhuivat kahdesta erilaisesta Jeesuksesta; lihan mukaan Mariasta syntyneestä ja pyhyyden Hengen mukaan jokaisesta Jumalan tahtoa tekevästä syntyneestä Jeesuksesta Kristuksesta, joka on Jumalan poika, [Joh.3:6; Room.1:4]
Tuomaan evankeliumi
15. »Jeesus sanoi, ”Kun näette sen, joka ei ole naisesta syntynyt, langetkaa kasvoillenne ja palvokaa. Se on teidän Isänne.”«
´ekivaari, pidätkö Tuomaan evankeliumia muihin evankeliumeihin verrattavana kirjana?
Itse en ole perehtynyt tähän kirjaan.- ei..
ekivaari kirjoitti:
uskovaiset väittävät että Raamattu puhuu vain yhdestä Jeesuksesta. Mutta kuten olette kirjoituksistani ja Raamatusta huomanneet, Jeesus ja apostolit puhuivat kahdesta erilaisesta Jeesuksesta; lihan mukaan Mariasta syntyneestä ja pyhyyden Hengen mukaan jokaisesta Jumalan tahtoa tekevästä syntyneestä Jeesuksesta Kristuksesta, joka on Jumalan poika, [Joh.3:6; Room.1:4]
Tuomaan evankeliumi
´lankea luotunsa eteen kasvoilleen, vaan luotu joutuu lankeamaan kerran Hänen eteensä polvilleen ja tunnustaman, että Jeesus Kristus on Herra!
Meidä pitäisi jo täällä ajassa Hänen eteensä kasvoillemme langeta, ja tunnustaa Hänen herrautensa, joka on suuri maassa niinkuin myös taivaassa.
Ilm. 5:12-14 ..ja he sanoivat suurella äänellä:
13 Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan:
"Hänelle, joka valtaistuimella istuu ja Karitsalle
ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta AINA JA IANKAIKKISESTI!"
14 Ja ne neljä olentoa sanoivat:
"Amen, ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat.
Jumala on Jumala, eikä Hän anna kunniaansa kenellekään toiselle. Kaikki kunnia ja valta kuuluu Jumalalle ja Karitsalle aina ja iankaíkkisesti.
Jumalan VAHVA PERUSTUS PYSYY LUJANA, ja perustus on Kristus Jeesus.
2Tim. 2:19 Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti:
"Herra tuntee omansa", ja: 'Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee'. Tapio522 kirjoitti:
ekivaari, pidätkö Tuomaan evankeliumia muihin evankeliumeihin verrattavana kirjana?
Itse en ole perehtynyt tähän kirjaan.ja siitä "uusi välilehti" ja kirjoita osoiteriville; Tuomaan evankeliumi. Siitä avautuu eri linkkejä, ja minun selaimeltani se löytyy toisesta tai kolmannesta linkistä.
Ei ole pitkä, on vain 113 jaetta. Pääasiassa samoja kuin muissakin evankeliumeissa, muutamia mielenkiintoisia poikkeuksia, esimerkiksi tämä;
102.»Jeesus sanoi, ”Kirotut farisealaiset! He ovat kuin koira, joka nukkuu karjan kaukalossa: Koira ei syö (rehua) eikä anna karjankaan syödä.”«
[Vertaa; Matt.23:13: Luuk.11:52]
´
´härkä ja sarvet kirjoitti:
ilmestys muka opetuslapsille...hahhaaa,
taas järjen päätelmiä.
Nämähän juuri tunsivat Jeesuksen ja KUKA Jeesus on.
He olivat luotettavimmat todistajat.
siltikään sokeutunut ekivaari ei usko muuhun kuin hengityksensä
ylösnousemiseen,,,tai minne tuuli kuljettaa.tähän ensimmäisessä kappaleessa olevaan kysymykseen?:
Apostolien teot 10
41 - e i - k a i k e l l e - k a n s a l l e, - vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut".
Minä ymmärrän että Jeesuksen ylösnousemusruumis ei ollut Jumala, mutta se oli Jumalaa — ei yksi Jumala — vaan osa Jumalaa, ja Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen näkevät vain he, ...
Johannes 1
13 "jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."
´ekivaari kirjoitti:
tähän ensimmäisessä kappaleessa olevaan kysymykseen?:
Apostolien teot 10
Johannes 1
´ekivaari, kysyt: "...miksi Jeesus ei ilmestynyt ja näyttäytynyt "kaikelle kansalle"?
--
Hänen oma kansansahan hylkäsi Jeesuksen.
Joh. 1:11
"Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan".
--
Apt. 10:34-43 kertoo, kuinka evankeliumia julistetaan pakanoille.Verenkin kiellät kirjoitti:
viimeisellä tuomiolla.
Armoa sinulle anon ja pyydän Jeesuksen veriuhrin tähden.vuodattaminen oli viimeinen veren uhrivuodatus, sillä Jumala poisti sen ja asetti sen sijaan monin verroin tehokkaamman ja eläväksi tekevän - J u m a l a n
t a h d o n, sillä siinä on ikiaikainen - m u i s t u t u s - Jumalan rakkaudesta, armosta ja laupeudesta, mutta veriuhreilla on vain - "j o k a v u o t i n e n -
m u i s t u t u s - s y n n e i s t ä." Hepr.10:3
Heprealaiskirje 10
7 »Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen-kirjakääröön on minusta kirjoitettu-tekemään - s i n u n - t a h t o s i, - Jumala'."
8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". - H ä n -
p o i s t a a - ensimmäisen - p y s t y t t ä ä k s e e n - t o i s e n.
10 Ja tämän - t a h d o n - p e r u s t e e l l a - me - o l e m m e -
p y h i t e t y t - Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.«
Jumala on valinnut meidätkin julistamaan ja tekemään hänen tahtonsa, joka on se, ettemme enää käytöstä poistetulla lihan verellä läträisi, vaan vaihtaisimme sen monin verroin tehokkaampaan; - J u m a l a n - t a h t o o n,!
Niin sanotut "kristityt" valittavat kuivuudesta ja voiman puutteesta, eivätkä tiedä että se johtuu kirjaimellisesti Jumalan tahtoa kuvaavasta voimattomassa ja hengettömässä esikuvissa kiinni riippumisesta, kun ei tahdota tehdä Jumalan tahtoa!
´- Totta!!!
ekivaari kirjoitti:
vuodattaminen oli viimeinen veren uhrivuodatus, sillä Jumala poisti sen ja asetti sen sijaan monin verroin tehokkaamman ja eläväksi tekevän - J u m a l a n
t a h d o n, sillä siinä on ikiaikainen - m u i s t u t u s - Jumalan rakkaudesta, armosta ja laupeudesta, mutta veriuhreilla on vain - "j o k a v u o t i n e n -
m u i s t u t u s - s y n n e i s t ä." Hepr.10:3
Heprealaiskirje 10
7 »Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen-kirjakääröön on minusta kirjoitettu-tekemään - s i n u n - t a h t o s i, - Jumala'."
8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". - H ä n -
p o i s t a a - ensimmäisen - p y s t y t t ä ä k s e e n - t o i s e n.
10 Ja tämän - t a h d o n - p e r u s t e e l l a - me - o l e m m e -
p y h i t e t y t - Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.«
Jumala on valinnut meidätkin julistamaan ja tekemään hänen tahtonsa, joka on se, ettemme enää käytöstä poistetulla lihan verellä läträisi, vaan vaihtaisimme sen monin verroin tehokkaampaan; - J u m a l a n - t a h t o o n,!
Niin sanotut "kristityt" valittavat kuivuudesta ja voiman puutteesta, eivätkä tiedä että se johtuu kirjaimellisesti Jumalan tahtoa kuvaavasta voimattomassa ja hengettömässä esikuvissa kiinni riippumisesta, kun ei tahdota tehdä Jumalan tahtoa!
´Älä polje jalkoisi Jumalan Pojan pyhää, kallista verta, joka on uskovaisen kansan suoja ja vihmonta.
Tapio522 kirjoitti:
ekivaari, kysyt: "...miksi Jeesus ei ilmestynyt ja näyttäytynyt "kaikelle kansalle"?
--
Hänen oma kansansahan hylkäsi Jeesuksen.
Joh. 1:11
"Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan".
--
Apt. 10:34-43 kertoo, kuinka evankeliumia julistetaan pakanoille.kyseli, onko Raamatussa Joh.10:34,35 jakeiden lisäksi muita jakeita, jossa Jeesusta Jumala kutsuu tuomariksi? Tässä taas yksi lisää:
Apostolien teot 10
42 "Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että - h ä n - o n - s e, jonka J u m a l a - on - a s e t t a n u t - elävien ja kuolleitten - t u o m a r i k s i "
Psalmit 82
6 "Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
7 kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niin kuin kuka ruhtinas tahansa."
´Totta!!! kirjoitti:
Älä polje jalkoisi Jumalan Pojan pyhää, kallista verta, joka on uskovaisen kansan suoja ja vihmonta.
Eikö Ekivaari tuo esille juuri tärkeintä asiaa eli koroittaa Jumalan tahdon tekeimistä.Senkin asian toi hyvin esille, miten Jeesus oli viimeinen uhri maailman syntien tähden.
Ihmiselle kallein asia on tehdä/pyrkiä tekemään taivaallisen Isämme tahto.Ymmärrä, ettei ihmisen tarvitse pähkäillä riittääkö uhri maailman syntien sovituksessa vai ei. Annetaan tämä uhri ja veri Jumalan huoleksi,- koska se on Jumalan aioittama ja suunnittelema,- ja keskitytään siihen olennaiseen eli Jumalan tahdon tekemiseen ja ojentautumaan uskon mukaan.Kasvamaan uskossa.
PS.
Ei kaikkea tarvitse ampua alas mikä liikkuu.- Totta!!!
ml213 kirjoitti:
Eikö Ekivaari tuo esille juuri tärkeintä asiaa eli koroittaa Jumalan tahdon tekeimistä.Senkin asian toi hyvin esille, miten Jeesus oli viimeinen uhri maailman syntien tähden.
Ihmiselle kallein asia on tehdä/pyrkiä tekemään taivaallisen Isämme tahto.Ymmärrä, ettei ihmisen tarvitse pähkäillä riittääkö uhri maailman syntien sovituksessa vai ei. Annetaan tämä uhri ja veri Jumalan huoleksi,- koska se on Jumalan aioittama ja suunnittelema,- ja keskitytään siihen olennaiseen eli Jumalan tahdon tekemiseen ja ojentautumaan uskon mukaan.Kasvamaan uskossa.
PS.
Ei kaikkea tarvitse ampua alas mikä liikkuu.Ei usko ole tuota tekemistä mitä sinä yrität esille tuoda, vaan USKO on kaiken saamista taivaasta. Taivaasta tulee voima tehdä Jumalan ennalta tekemiä hyviä tekoja, eli Usko on USKOMISTA ja uskon muuttumista Hedelmiksi.
Jeesuksen kallis uhriveri on Jumalan edessä suloisena tuoksuna ja siksi se on uskovaiselle kansalle äärettömän kalli asia. Jumala muistaa liiton tuoksuvan Uhrin tähden. Toki Jumala kaiken tietää ja muistaa, mutta ihmisen tähden Hän antoi tietoon, että Jumalan Pojan kallis Uhri on Hänen edessään tuoksuvana muistuksena.
Joka etsii ensin Jumalan valtakuntaa tulee samaan kaiken taivaasta. Saa voiman kieltäytyä lihanteoista ja lihantahdosta ja USKOA Jumalan Tahtoon, josta syntyy hyvät Hedelmät. Totta!!! kirjoitti:
Ei usko ole tuota tekemistä mitä sinä yrität esille tuoda, vaan USKO on kaiken saamista taivaasta. Taivaasta tulee voima tehdä Jumalan ennalta tekemiä hyviä tekoja, eli Usko on USKOMISTA ja uskon muuttumista Hedelmiksi.
Jeesuksen kallis uhriveri on Jumalan edessä suloisena tuoksuna ja siksi se on uskovaiselle kansalle äärettömän kalli asia. Jumala muistaa liiton tuoksuvan Uhrin tähden. Toki Jumala kaiken tietää ja muistaa, mutta ihmisen tähden Hän antoi tietoon, että Jumalan Pojan kallis Uhri on Hänen edessään tuoksuvana muistuksena.
Joka etsii ensin Jumalan valtakuntaa tulee samaan kaiken taivaasta. Saa voiman kieltäytyä lihanteoista ja lihantahdosta ja USKOA Jumalan Tahtoon, josta syntyy hyvät Hedelmät.Jeesuksen kallis uhriveri on Jumalan edessä suloisena tuoksuna ja siksi se on uskovaiselle kansalle äärettömän kalli asia.
------
Mutta, ymmärtänet, miten tuo uhri/veri sai aikaan sen, että saamme elää Jumalan armossa eli ojentautua uskomme mukaan. Uskohan on luja luottamus ja OJENTAUTUMISTA jne.......Ojentautuminen juuri aktivoi ihmiseen Jumalan tahdon mukaista tekemistä ja käyttäytymistä eli hedelmiä.
"Ei usko ole tuota tekemistä mitä sinä yrität esille tuoda, vaan USKO on kaiken saamista taivaasta"
-------
En oikein ymmärrä, mistä lähteestä tulee tuo viisastelusi tarve ja erikoisesti miten koko ajatus on vieras Raamatun ilmoituksille.
Ajatteleppa tätä mitä Jeesus opetti;
"Joka TEKEE taivallisen Isämme tahdon hän on sisaremme ja veljemme".
tai vastakohta.
"Minä en tunne teitä te laittomuuden TEKIJÄT".
"vaan USKO on kaiken saamista taivaasta."
-------
Juuri tuossa ajatuksessa on koko Luterilaisuuden usko eli kaikki kasteesta asti on passiivista uskoa ja odottamista.
Todellinen usko,- aktivoi ihmisen käyttäytymisen Jumalan tahdon mukaiseksi armossa kasvaen.- Totta!!!
ml213 kirjoitti:
Jeesuksen kallis uhriveri on Jumalan edessä suloisena tuoksuna ja siksi se on uskovaiselle kansalle äärettömän kalli asia.
------
Mutta, ymmärtänet, miten tuo uhri/veri sai aikaan sen, että saamme elää Jumalan armossa eli ojentautua uskomme mukaan. Uskohan on luja luottamus ja OJENTAUTUMISTA jne.......Ojentautuminen juuri aktivoi ihmiseen Jumalan tahdon mukaista tekemistä ja käyttäytymistä eli hedelmiä.
"Ei usko ole tuota tekemistä mitä sinä yrität esille tuoda, vaan USKO on kaiken saamista taivaasta"
-------
En oikein ymmärrä, mistä lähteestä tulee tuo viisastelusi tarve ja erikoisesti miten koko ajatus on vieras Raamatun ilmoituksille.
Ajatteleppa tätä mitä Jeesus opetti;
"Joka TEKEE taivallisen Isämme tahdon hän on sisaremme ja veljemme".
tai vastakohta.
"Minä en tunne teitä te laittomuuden TEKIJÄT".
"vaan USKO on kaiken saamista taivaasta."
-------
Juuri tuossa ajatuksessa on koko Luterilaisuuden usko eli kaikki kasteesta asti on passiivista uskoa ja odottamista.
Todellinen usko,- aktivoi ihmisen käyttäytymisen Jumalan tahdon mukaiseksi armossa kasvaen.uskomaan Sanan mukaisesti ja kieltäytymään Sanan mukaisesti. Jumala tekee ennalta hyvät teot ja me armosta pelastetut kuljemme valmiissa teoissa. Löydät kyllä Raamatusta kun etsit.
Esim. erään lauantai-illan rauhassa minulle tuli tarve lähteä katsomaan perhettä, jossa oli sairas äiti ja alkoholia käyttävä poika. En halunnut kuulla tuota tarvetta, vaan päätin vietää perheeni kanssa lauantai-iltaa. Illallinen oli juuri kattausta vaille valmis. En kuitenkaan päässyt tuosta tarpeestani, jota en oikein edes käsittänyt oliko se minun mielikuvitukseni, vai Jumalan Hengen vaikuttamaa tarvetta.
Sanoin siitä puolisolleni ja hän sanoi, että mene varalta, lähde nyt.
Lähdin ja tulin tilanteeseen, jossa poika oli hirttämässä itseään. Hän pelastui sairaan äitinsä ja minun yhteistyön kautta, mutta Jumalan vaikutuksella. Tuosta tapauksesta on kulunut kauan ja yhä tuo poika elää ja nyt hänellä on oma perhe. - puhittänyt
ml213 kirjoitti:
PS.
Ei kaikkea tarvitse ampua alas mikä liikkuu.Onko Jeesus pyhittänyt sinut omalla verellään? Ekivaarin Jeesuksen veri ei voi pyhittää kun hänellä on syntiinlangenneen jumaluuden omaava vapahtaja.
Hepr. 13:12. Siksi myös Jeesus, pyhittääkseen kansan omalla verellään, kärsi portin ulkopuolella.
Ap. t. 20:28. Pitäkää siis huoli itsestänne ja koko siitä laumasta, johon Pyhä Henki on pannut teidät kaitsijoiksi paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellään on itselleen hankkinut. puhittänyt kirjoitti:
Onko Jeesus pyhittänyt sinut omalla verellään? Ekivaarin Jeesuksen veri ei voi pyhittää kun hänellä on syntiinlangenneen jumaluuden omaava vapahtaja.
Hepr. 13:12. Siksi myös Jeesus, pyhittääkseen kansan omalla verellään, kärsi portin ulkopuolella.
Ap. t. 20:28. Pitäkää siis huoli itsestänne ja koko siitä laumasta, johon Pyhä Henki on pannut teidät kaitsijoiksi paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellään on itselleen hankkinut.Jeesus - l u o p u i - o m a s t a - lihansa - v e r e s t ä - ja antoi - m a k s u k s i
s e n - sille, joka sitä vaati, ja lihan verellä läträäminen - p ä ä t t y i - Jeesuksen Golgatalla vuodattamaan vereen. Ja Jumala antoi sen tilalle kaiken eläväksi tekevän J u m a l a n - t a h d o n, joka tekee eläväksi ja huolehtii Jumalan seurakunnan elämästä ja hyvinvoinnista samalla tavalla niin kuin lihan veri huolehtii luonnollisen ihmisen hyvinvoinnista! [Joh.15:1-5]
Jumalan tahto on Jeesuksen vertakin voimakkaampi ja tehokkaampi armoväline, Mutta kuolettavan kolminaisuusopin tähden te ette ole vieläkään siihen muutokseen valmiit.
Heprealaiskirje 10
9 »sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". - H ä n
p o i s t a a - ensimmäisen, - p y s t y t t ä ä k s e e n - t o i s e n.
10 Ja tämän - t a h d o n - perusteella - m e - o l e m m e - p y h i t e t y t - Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.«
Tiedän olevani Jeesuksen Kristuksen verellä ostettu ja Jumalan tahdolla pyhitetty!
´- ostettu
ekivaari kirjoitti:
Jeesus - l u o p u i - o m a s t a - lihansa - v e r e s t ä - ja antoi - m a k s u k s i
s e n - sille, joka sitä vaati, ja lihan verellä läträäminen - p ä ä t t y i - Jeesuksen Golgatalla vuodattamaan vereen. Ja Jumala antoi sen tilalle kaiken eläväksi tekevän J u m a l a n - t a h d o n, joka tekee eläväksi ja huolehtii Jumalan seurakunnan elämästä ja hyvinvoinnista samalla tavalla niin kuin lihan veri huolehtii luonnollisen ihmisen hyvinvoinnista! [Joh.15:1-5]
Jumalan tahto on Jeesuksen vertakin voimakkaampi ja tehokkaampi armoväline, Mutta kuolettavan kolminaisuusopin tähden te ette ole vieläkään siihen muutokseen valmiit.
Heprealaiskirje 10
9 »sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". - H ä n
p o i s t a a - ensimmäisen, - p y s t y t t ä ä k s e e n - t o i s e n.
10 Ja tämän - t a h d o n - perusteella - m e - o l e m m e - p y h i t e t y t - Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.«
Tiedän olevani Jeesuksen Kristuksen verellä ostettu ja Jumalan tahdolla pyhitetty!
´"Tiedän olevani Jeesuksen Kristuksen verellä ostettu ja Jumalan tahdolla pyhitetty!"
Sinun Jeesuksen veri ei voinut ketään ostaa. Asia on niin että syntiin langenneen tuomarin jumaluudella(Joh. 10:34.35) ei ketään ostettu. ekivaari kirjoitti:
ja sinä et tajua etkä usko tätä: "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä." [Joh.3:6 1.Kor.15:50; Ef.2:3]
Uskon Jeesuksen syntymisen pyhyyden Hengen mukaan juuri samalla tavalla kuin Jeesus ja apostolit opettivat: Jeesus Kristus syntyy jokaisesta, joka tekee Jumalan tahdon,
Roomalaiskirje 1
4 "pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]
´KRISTUS JUMALAN POIKA
Room.1:3-4
--
1:3 joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
1:4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
--
Paavali esittelee ”työnantajansa”, Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan.
Jeesus syntyi ”lihan puolesta Daavidin siemenestä” ja on ”pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa” (3,4).
Toisin sanoen, Jeesus on Vanhan Testamentin lupaama, Daavidin jälkeläisten joukosta noussut Messias, jonka Jumala kuolleista herättämällä korotti Jumalan Pojan asemaan.
Ilmaukset ”lihan puolesta” (3) ja ”hengen puolesta” (4) tuovat esiin Kristuksen inhimillisen ja jumalallisen olemuksen.
Kristuksessa Jumala ja ihminen yhtyvät, tullen yhdeksi ainoaksi persoonaksi.
--
1. Piet. 3:18: "kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä”.
--
Nikean uskontunnustuksessa sanotaan hyvin:
"Me uskomme yhteen Herraan Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka ennen aikojen alkua on Isästä syntynyt, Jumala Jumalasta, Valkeus valkeudesta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt ei luotu,
joka on samaa olemusta kuin Isä ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä,
joka meidän ihmisten ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaasta, tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta ja syntyi ihmiseksi,
meidän edestämme ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana, kärsi kuoleman ja haudattiin, nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu,
astui ylös taivaisiin, istuu Isän oikealla puolella ja on kirkkaudessa tuleva takaisin".
Tämän kaikki oikeat kristityt tunnustavat.Tapio522 kirjoitti:
KRISTUS JUMALAN POIKA
--
1:4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme,
--
Jeesus syntyi ”lihan puolesta Daavidin siemenestä” ja on ”pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa” (3,4).
Toisin sanoen, Jeesus on Vanhan Testamentin lupaama, Daavidin jälkeläisten joukosta noussut Messias, jonka Jumala kuolleista herättämällä korotti Jumalan Pojan asemaan.
Ilmaukset ”lihan puolesta” (3) ja ”hengen puolesta” (4) tuovat esiin Kristuksen inhimillisen ja jumalallisen olemuksen.
--
--
"Me uskomme yhteen Herraan Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka ennen aikojen alkua on Isästä syntynyt, Jumala Jumalasta, Valkeus valkeudesta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt ei luotu,
joka meidän ihmisten ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaasta, tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta ja syntyi ihmiseksi,
meidän edestämme ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana, kärsi kuoleman ja haudattiin, nousi kuolleista kolmantena päivänä, niin kuin oli kirjoitettu,
astui ylös taivaisiin, istuu Isän oikealla puolella ja on kirkkaudessa tuleva takaisin".
Tämän kaikki oikeat kristityt tunnustavat."työnantajaansa" Jeesusta lihan mukaan vaan Hengen mukaan:
2. Korinttolaiskirje 5
15 "ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
16 Sen tähden - m e - e m m e - t ä s t ä - l ä h t i e n - t u n n e - k e t ä ä n -
l i h a n - m u k a a n; - jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan,
e m m e - kuitenkaan - n y t - e n ä ä - t u n n e."
Kun ihmiset mainitsivat Jeesukselle Mariasta hänen äitinä, Jeesus aina välittömästi kysyi,; "Kuka on minun äitini?"
Joko sinä, Tapio522, olet vastannut Jumalan tahdon mukaan Jeesukselle hänen tähän kysymykseensä: "Kuka on minun äitini ja ketkä ovat veljiäni?"
Jeesuksen opetus että "jokainen Jumalan tahtoa tekevä on hänen äitinsä", on yhtäläinen Mooseksen kutta Jumalan puhuman sanan kanssa;
5. Mooseksen kirja 33
2 "hän sanoi: - "H e r r a - tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille;
hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, - h ä n - t u l i
k y m m e n t u h a n t i s e s t a - p y h i e n - j o u k o s t a;
hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli."
´Tapio522 kirjoitti:
KRISTUS JUMALAN POIKA
--
--
--
--
Tämän kaikki oikeat kristityt tunnustavat.syntynyt"-väite on ihmisten tekemästä kolminaisuusopista, ei Jumalasta!
Jeesus ja apostolit puhuivat ja opettivat paljon Jumalan sanaa, joka tulee vilpittömästä mielestä, [Joh.1:47] ... joka on todellinen neitsyys, jota sanaa Raamattu käyttää puhtaan mielen esikuvana, [2.Kor.11:1-4; Ilm.14:1-5],!
Lihallinen neitsyys on esikuva. Mielen neitsyys eli Jumalan rakkaus on todellisuus:
1. kirje Timoteukselle 1
5 "Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta."
´- nostattaa esiin
ekivaari kirjoitti:
syntynyt"-väite on ihmisten tekemästä kolminaisuusopista, ei Jumalasta!
Jeesus ja apostolit puhuivat ja opettivat paljon Jumalan sanaa, joka tulee vilpittömästä mielestä, [Joh.1:47] ... joka on todellinen neitsyys, jota sanaa Raamattu käyttää puhtaan mielen esikuvana, [2.Kor.11:1-4; Ilm.14:1-5],!
Lihallinen neitsyys on esikuva. Mielen neitsyys eli Jumalan rakkaus on todellisuus:
1. kirje Timoteukselle 1
5 "Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta."
´hänen "turmeltumattoman, neitseellisen mielensä" tuotoksia. Minkälaisiin herjauksiin päin on mielen neitsyys viemässä?
Esimerkki parin vuoden takaa
>>> Lihan puolesta Jeesuskin syntyi Marian lihallisesta kohdusta ja oli yksi "veljiemme joukossa lihasta syntynyt", ja kehui lihan puolesta serkkuansa Johannes Kastajaa itseänsä suuremmaksi, sillä Johannes Kastaja oli Jumalan nasiiri, joka ei syönyt mitä tahansa lihaa eikä juonut viiniä eikä muita väkeviä; - Totta!!!
ekivaari kirjoitti:
syntynyt"-väite on ihmisten tekemästä kolminaisuusopista, ei Jumalasta!
1. kirje Timoteukselle 1
´Jeesus teki LIHASSAAN tehottomaksi käskyjen lainsäädännön ja siksi meidän on lähdettävä seuramaan lihaksi syntynyttä Jumalan Poikaa, koska meidänkin on naulattava lihantahto samalle ristille, mille Jeesuksen liha naulattiin. Jeesuksen liha naulattiin sinne vain meidän syntiemme tähden. Heidän, jotka naulasivat Jumalan ainoan Pojan ristille ja meidän kaikkien muiden, jotka synnyimme miehen ja naisen tahdosta tänne. Jos emme lähde seuramaan esikuvaksi luomakuntaan tullutta Jumalan ainoaa Poikaa Jeesusta, niin ylitämme ahtaan portin sanoman ja menemme varkain Jumalan huoneeseen.
Käskyt lainsäädäntöineen ovat esteenä Jumalan valtakuntaan pääsemisessä, sillä yksikään ihminen ei kykene nostamaan ja pitämään lakia kohdallaan täytettynä, vaan jokaisen ihmisen on lähdettävä seuramaan lihaksi tullutta Jumalan Sanaa ja Hänen neuvoillaan naulamaan lainrikkova lihan tahto samalle ristille, mille viaton, puolestamme uhriksi tullut Jumalan Poika naulattiin. Sen jälkeen alkaa vapaus, sillä ahtaan portin sisäpuolella on avara paikka kaikille uskovaisille.
Muistatko miten Aaronin kahden pojan kävi, kun he heittivät Jumalan huoneeseen väärää tulta?
Parempi on alistua Jumalan Sanan alle, kuin katua. Parempi on alistua niin täydellisesti, että uskoo kaiken, mitä Raamattuun on kirjoitettu, sillä vain Sanan alle alistuneet tulevat alistetuksi YHDESSÄ Sanan kanssa Lähettäjään, eli Jumalaan ja sen jälkeen on vain yksi Jumala ja yksi Jumalan pelastama kansa ja ikuinen valtakunta.
Sana lähti Jumalasta ja on Jumalan Sana, joka on valtakunnan rakentaja yhdessä Jumalan Pyhän Hengen kanssa ja Henki Jumala, jota kukaan muu ei ole nähnyt, kuin vain ainoa Poika, joka tuli Isän helmasta, on luvannut siirtää kaikki Sanan alle alistuneet siihen valtakuntaan, jonka Jeesus/Jumalan Sana perusti.
Daniel sai näyn, jossa Henki Jumala kuvattiin Vanhaikäisenä ja Pyhää Henkeä Tulivirtana ja Jeesusta ihmisen pojan kaltaisena, joka tuli pilvissä voittajana ja joka saatettiin Isän tykö. Siinä näyssä kerrottiin, miten Jumalan Sanan pelastamat saavat ikuisen valtakunnan. ekivaari kirjoitti:
"työnantajaansa" Jeesusta lihan mukaan vaan Hengen mukaan:
2. Korinttolaiskirje 5
15 "ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
16 Sen tähden - m e - e m m e - t ä s t ä - l ä h t i e n - t u n n e - k e t ä ä n -
l i h a n - m u k a a n; - jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan,
e m m e - kuitenkaan - n y t - e n ä ä - t u n n e."
Kun ihmiset mainitsivat Jeesukselle Mariasta hänen äitinä, Jeesus aina välittömästi kysyi,; "Kuka on minun äitini?"
Joko sinä, Tapio522, olet vastannut Jumalan tahdon mukaan Jeesukselle hänen tähän kysymykseensä: "Kuka on minun äitini ja ketkä ovat veljiäni?"
Jeesuksen opetus että "jokainen Jumalan tahtoa tekevä on hänen äitinsä", on yhtäläinen Mooseksen kutta Jumalan puhuman sanan kanssa;
5. Mooseksen kirja 33
2 "hän sanoi: - "H e r r a - tuli Siinailta, Seiristä hän nousi loistaen heille;
hän ilmestyi kirkkaudessa Paaranin vuoristosta, - h ä n - t u l i
k y m m e n t u h a n t i s e s t a - p y h i e n - j o u k o s t a;
hänen oikealla puolellansa liekitsi lain tuli."
´ekivaari kysyt:
"Joko sinä, Tapio522, olet vastannut Jumalan tahdon mukaan Jeesukselle hänen tähän kysymykseensä: "Kuka on minun äitini ja ketkä ovat veljiäni?"
--
JEESUKSEN OIKEAT OMAISET
Mark. 3:31-35
--
3:31 Ja hänen äitinsä ja veljensä tulivat, seisahtuivat ulkopuolelle ja lähettivät hänen luoksensa kutsumaan häntä.
3:32 Ja kansanjoukko istui hänen ympärillään, ja he sanoivat hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi tuolla ulkona kysyvät sinua".
3:33 Hän vastasi heille ja sanoi: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
3:34 Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
3:35 Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
--
Markus palaa nyt jakeessa 21 mainittuun asiaan eli Jeesuksen omaisiin, jotka olivat huolissaan Jeesuksesta. Omaisista mainitaan äiti ja veljet. Joosef-isästä ei ole mainintaa. Hän lienee kuollut.
Omaiset saapuivat paikalle ja kyselevät Jeesusta (32). Silloin Jeesus kysyy ”tylysti”:
"Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?" ja katsellen ympärilleen Hän vastaa itse:
”Katso, minun äitini ja veljeni (33,34).
Jeesuksen ”tylyyn” vastaukseen kätkeytyy syvällinen opetus: Jumalan tahdossa eläminen on merkittävämpi tekijä kuin maallisen perheyhteyden siteet (35).
--
”...joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ...”(Mt 10:37).ml213 kirjoitti:
PS.
Ei kaikkea tarvitse ampua alas mikä liikkuu.EI OLE KALLIIMPAA kuin Jeesusken Kristusken PYHÄ VERI ! Siinä on sinunkin kurjan syntisen ainut toivo ja pelastus, jos ylipäätään taivaaseen haluatkaan?
* Jumala ei ole koskaan eikä milloinkaan vaihtanut ainokaisen Poikansa verta mihinkään muuhun! Jumalan tahto on juuri Hänen Rakkaan Poikansa veressä, Poikansa ruumiin uhrissa. Joka siihen uskoo, pelastuu, muuta tahtoa ei ole olemassakaan. vaietkaa jo, te Jeesuksen Jumalan Pojan häpäisijät, menkää areiolaisten tai jehovantodistajien palstalle, siellä olette omienne parissa!
* Mikä "Saatanan vimma" teillä on tuoda tuota kyykäärmeen kähyä tänne palstalle, johan Eniron säännötkin on sitä vastaan, olette täysin asiattomalla palstalla, menkää omienne joukkoon, siellä ei minunkaanlaiset teitä häiritse. Millä oikeudella te olette täällä tuomassa täysin perätöntä oppianne, ja väitette sitä röyhkeästi Raamatulliseksi!
* Ekivaarikin väittää olevansa helluntailainen, siksi kun on jotenkin kieroilemalla päässyt seurakuntaan, ei kehtaa tunnustaa omaa oikeaa väriään, olla se mikä oikeasti on, AREIOLAINEN TAI JEHOVANTODISTAJA, TAI MOLEMPIA! Mutta on hienompaa sanoa kuuluvansa helluntaiseurakuntaan, siinäkin vielä eksyttäen ja kieroillen !Mohikaani_27 kirjoitti:
EI OLE KALLIIMPAA kuin Jeesusken Kristusken PYHÄ VERI ! Siinä on sinunkin kurjan syntisen ainut toivo ja pelastus, jos ylipäätään taivaaseen haluatkaan?
* Jumala ei ole koskaan eikä milloinkaan vaihtanut ainokaisen Poikansa verta mihinkään muuhun! Jumalan tahto on juuri Hänen Rakkaan Poikansa veressä, Poikansa ruumiin uhrissa. Joka siihen uskoo, pelastuu, muuta tahtoa ei ole olemassakaan. vaietkaa jo, te Jeesuksen Jumalan Pojan häpäisijät, menkää areiolaisten tai jehovantodistajien palstalle, siellä olette omienne parissa!
* Mikä "Saatanan vimma" teillä on tuoda tuota kyykäärmeen kähyä tänne palstalle, johan Eniron säännötkin on sitä vastaan, olette täysin asiattomalla palstalla, menkää omienne joukkoon, siellä ei minunkaanlaiset teitä häiritse. Millä oikeudella te olette täällä tuomassa täysin perätöntä oppianne, ja väitette sitä röyhkeästi Raamatulliseksi!
* Ekivaarikin väittää olevansa helluntailainen, siksi kun on jotenkin kieroilemalla päässyt seurakuntaan, ei kehtaa tunnustaa omaa oikeaa väriään, olla se mikä oikeasti on, AREIOLAINEN TAI JEHOVANTODISTAJA, TAI MOLEMPIA! Mutta on hienompaa sanoa kuuluvansa helluntaiseurakuntaan, siinäkin vielä eksyttäen ja kieroillen !Vielä Jeesuksen vertakin rakkaampi Isälle Jumalalle on maailman sielujen pelastus.
Et kaiketi Jumalaa pidä niin tyhmänä, että hän olisi hävinnyt kaupanteossa kun osti poikansa verellä meidän sielumme? [Ilm.5:9 ]
Salli minun sanoa sinulle, Mohikaani, että sinä puhut ja kirjoitat huulillasi, ajattelematta sydämelläsi!
Johannes 3
16 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"
1. Johanneksen kirje 2
2 "Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien."
´nostattaa esiin kirjoitti:
hänen "turmeltumattoman, neitseellisen mielensä" tuotoksia. Minkälaisiin herjauksiin päin on mielen neitsyys viemässä?
Esimerkki parin vuoden takaa
>>> Lihan puolesta Jeesuskin syntyi Marian lihallisesta kohdusta ja oli yksi "veljiemme joukossa lihasta syntynyt", ja kehui lihan puolesta serkkuansa Johannes Kastajaa itseänsä suuremmaksi, sillä Johannes Kastaja oli Jumalan nasiiri, joka ei syönyt mitä tahansa lihaa eikä juonut viiniä eikä muita väkeviä;3 (54:5) "Sillä muukalaiset nousevat minua vastaan, ja väkivaltaiset väijyvät minun henkeäni, eivät he pidä Jumalaa silmäinsä edessä. Sela."
´
Apt. 1:8
"...vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
---
Pyhä Henki, Puolustaja
Joh.15:26,27
---
15:26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
15:27 Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani."
--
Jeesus puhuu Pyhästä Hengestä, jonka Hän on lähettävä Isän tyköä (26).
Pyhän Hengen tehtävänä on todistaa syntiin vaipuneelle maailmalle Jeesuksesta Kristuksesta, maailman Vapahtajasta. Jeesuksesta todistaminen tapahtuu Hengessä vaeltavien opetuslasten välityksellä (Matt.10:20).
Todistajan tehtävä ei tule olemaan helppo. Jeesus jo ennakolta puhui tulevista vainoista: ”He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle” (16:4).
Jeesus näin haluaa ennakolta rohkaista opetuslapsiaan (siis meitäkin), etteivät he joutuisi kauhun valtaan.
--
Virsi 178
1.
Myös isämme uskoivat ennen
ja kylvivät, leikkasivat.
Me saarnaamme aikojen mennen
kuin isämme saarnasivat:
"On täyttynyt aika, sen soi Jumala,
on lähellä Kristuksen valtakunta.
Siis kääntykää, nöyrtykää parannukseen
ja suostukaa armahdukseen."
2.
Kun Herramme tietänsä kulki,
niin tultansa tartutti hän.
Hän tuo vielä toivonsa julki:
"Sen tahtoisin taas syttyvän."
Hän Henkensä meillekin lahjoittaen
myös tehtävän antoi niin vastuullisen:
"Nyt menkää ja kaikille julistakaa
jo sanaani pelastavaa."Jeesuksen taivaaseen astumisen ja takaisin tulon?" Johan tästä on kirjoitettu, ei silti, etteikö voitaisi taas asiasta puhua, onhan se kohta tapahtuva koko maailmaa koskettava tapahtuma.
* Ekivaarin sepustukset voi siirtää mappi-ööhön arvelematta!
* " < 1:13 Ja kun he olivat tulleet kaupunkiin, menivät he siihen yläsaliin, jossa he tavallisesti oleskelivat: Pietari ja Johannes ja Jaakob ja Andreas, Filippus ja Tuomas, Bartolomeus ja Matteus, Jaakob Alfeuksen poika ja Simon, kiivailija, ja Juudas Jaakobin poika. >"
* Tämä on mielenkiintoinen tapahtuma, he menivät odottomaan Jeesuksen lupaamaa Pyhän Hengen vuodatusta, juuri sinne yläsaliin, missä sitten saivatkin kokea tuon valtavan kokemuksen. Todennäköisesti he liittyivät muiden siellä olijoiden joukkoon, koska heitä oli 120 opetuslasta, miestä ja naista, jotka siitten kaikki tyäyttyivät PH:llä!
* Ei Tapio se opetuslasten kysymys Jumalan valtakunna tulosta niin naiivi ollutkaan? Jeesushan tuli " Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö!" Jeesus tuli alunalkaen perustamaan tuhatvuotistas valtakuntaa, ja tätä opetuslapsetkin kyselivät? He vaan eivät voineet sitä vielä ymmärtää, että juutalaiset itse hylkäsivät Messiaansa. Ja siksi Jumala kääntyi pakanain puoleen, kootakseen itselleen ja Karitsalle seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä.
* Israelin lunastus olisi ollut täysin veretön, se olisi perustunut valintaan, Jumalahan kutsui itselleen kansan, Aabrahamin kautta, eli Israelin valitseminen Jumalan kansaksi, perustuu valintaan, ei veriuhrin kautta lunastukseen. Ja se olisi ollut mahdollista, jos israel olisi tuntenut etsikkoaikansa, mutta ei tuntenut, vaan tappoivat Pelastajansa. Siksi Israelin hylkääminen tuli meille pakanoille siunaukseksi, Jeesuksen Kristuksen verisen uhrin kautta, joka perustuu täydelliseti RAKKAUTEEN Jumalan puolelta ihmiseen nähden, täysin pyyteettömään yksipuoliseen rakkauteen. Ja se ilmeni Kristuksen täydellisessä synnittömässä uhrissa Jumalalle.
- Totta!!!
saavat nähdä Hänen tulemisensa:
1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Ilm. 1:7
Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.Tämä mistä enkelit sanoivat Jeesuksen tulosta "samalla tavalla", on sanottu Israelille. Heille Jeesus tulee samalla tavalla kuin he näkivät Jeesuksen taivaaseen menevän. Tämän Sak. 14:4. Ja tämä tapahtuu sen jälkeen, kun Jeesus on tullut seurakunnalleen, joka tapaus kerrotaan selväsanaisesti 1Tess.413-18. Samoin 1Kor.15 Paavali sivuaa samaa asiaaa ja molemmat kohdat täydentävät toisiaan.
* Kun Jeesus tulee seurakunnalleen, sitä ei näe eikä kuulu kukaan muu, kuin seurakunta, Jeesuskeen uskovat temmataan yläilmoihin, uskossa kuolleett herätetään ensin, ja sitten me, jotka olemme elossa temmataan yhdessä heidän kanssaan.
* Sitten kun Jeesus tulee kansalleen israelille, Hän tulee voimansa kirkkaudessa ja kunniassa ja silloin jokainen saa nähdä Hänet ja Hänen merkkinsä näkyy kaikkialle maailmassa, ja mikämuu se voisikaan olla, kuin RISTI!ymmärtävät, mitä Jeesuksen tuleminen tarkoittaa. Raamatun termit ovat laadullisia, eivät kronologisesti ajallisia vaan tuntemista ja tietämistä, (Joh.17:3);
Luukas 24
50 "Sitten hän vei heidät pois, lähes Betaniaan asti, ja nosti kätensä ja siunasi heidät.
51 Ja tapahtui, että hän - s i u n a t e s s a a n - h e i t ä - e r k a n i - heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen."
Jumalasta syntyneille uusille luomuksille Jeesus tulee samalla tavalla, eli "siunaten heitä", mutta uskovaistenkin "maallinen maja" kuuluu niihin "maan sukukuntiin", [Matt.24:30; Ilm.1:7] jotka valittavat ja vaikeroivat hänen tulemuksessaan, niin kuin Nooan ja Lootin päivinä, ja lukemattomissa maan järistyksissä, tulivuorten purkauksissa, WTC-tornien luhistuessa ja tzunamitulvissa., [Luuk. 17:26,28] mutta Uudet luomukset sanovat;
Johanneksen ilmestys 22
20 »Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!»
´ekivaari kirjoitti:
ymmärtävät, mitä Jeesuksen tuleminen tarkoittaa. Raamatun termit ovat laadullisia, eivät kronologisesti ajallisia vaan tuntemista ja tietämistä, (Joh.17:3);
Luukas 24
50 "Sitten hän vei heidät pois, lähes Betaniaan asti, ja nosti kätensä ja siunasi heidät.
51 Ja tapahtui, että hän - s i u n a t e s s a a n - h e i t ä - e r k a n i - heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen."
Jumalasta syntyneille uusille luomuksille Jeesus tulee samalla tavalla, eli "siunaten heitä", mutta uskovaistenkin "maallinen maja" kuuluu niihin "maan sukukuntiin", [Matt.24:30; Ilm.1:7] jotka valittavat ja vaikeroivat hänen tulemuksessaan, niin kuin Nooan ja Lootin päivinä, ja lukemattomissa maan järistyksissä, tulivuorten purkauksissa, WTC-tornien luhistuessa ja tzunamitulvissa., [Luuk. 17:26,28] mutta Uudet luomukset sanovat;
Johanneksen ilmestys 22
20 »Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!»
´ekivaari: "mutta uskovaistenkin "maallinen maja" kuuluu niihin "maan sukukuntiin", [Matt.24:30; Ilm.1:7] jotka valittavat ja vaikeroivat hänen tulemuksessaan...".
---
Puhut "maallisesta majasta".
Mitä tarkoitat sillä?
Miten "maalisen majan" käy ylösnousemuksessa?
--
Paavali opettaa 1.Kor.15:51-52
--
15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
Mitä Paavali tarkoittaa meidän muuttumisella?- Totta!!!
ekivaari kirjoitti:
ymmärtävät, mitä Jeesuksen tuleminen tarkoittaa. Raamatun termit ovat laadullisia, eivät kronologisesti ajallisia vaan tuntemista ja tietämistä, (Joh.17:3);
Luukas 24
Johanneksen ilmestys 22
´Sana/Poika, syntyi luomakunnan pelastukseksi, eli ihmiseksi, joka ainona voi olla luomakunnan pelastus viattomuutensa ja puhtautensa ja kuuliaisuutensta takia. Hän tuli ikuisuudesta ja palasi ikuisuuteen.
Ikuisuudesta Hän lähetti Pyhän Hengen, joka Sanan kanssa valmisti Jumalan valtakunnan ja tuohon valtakuntaan Jeesus tuli näkymättömänä, vain Israelin kansan, eli uskovaisen kansan tietää, tuntea ja hegensilmin nähdä.
Ensimmäisen kerran Jeesus Kristus tuli kaikkien, jotka olivat paikalla, nähdä. Välillä Hän tuli vain uskovaisten nähdä ja lopulta Hän tulee kaikkien nähdä, tulee taivaan pilvissä ja kuolleet ja elävät saavat Hänet nähdä. Uskovaiset saavat nostaa pyhät kätensä ylös ja saavat riemuita, sillä vapautuksen päivä on tullut.
Luukas 21
20 Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä.
21 Silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille, ja jotka ovat kaupungissa, lähtekööt sieltä pois, ja jotka maalla ovat, älkööt sinne menkö.
22 Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on.
23 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Sillä suuri hätä on oleva maan päällä ja viha tätä kansaa vastaan;
24 ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.
25 Ja on oleva merkit auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat.
26 Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät.
27 Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.
28 Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä." Tapio522 kirjoitti:
ekivaari: "mutta uskovaistenkin "maallinen maja" kuuluu niihin "maan sukukuntiin", [Matt.24:30; Ilm.1:7] jotka valittavat ja vaikeroivat hänen tulemuksessaan...".
---
Puhut "maallisesta majasta".
Mitä tarkoitat sillä?
Miten "maalisen majan" käy ylösnousemuksessa?
--
Paavali opettaa 1.Kor.15:51-52
--
15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.
Mitä Paavali tarkoittaa meidän muuttumisella?>>"Puhut "maallisesta majasta".
Mitä tarkoitat sillä?
Miten "maalisen majan" käy ylösnousemuksessa"- Totta!!!
ekivaari kirjoitti:
>>"Puhut "maallisesta majasta".
Mitä tarkoitat sillä?
Miten "maalisen majan" käy ylösnousemuksessa"on katoamaton!!! Vaikka se uppoaisi meren syvyksiin, löytyy se sieltä.
1. Kor. 15:52
yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. Totta!!! kirjoitti:
on katoamaton!!! Vaikka se uppoaisi meren syvyksiin, löytyy se sieltä.
yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.Oletko koskaan nähnyt ihmisen ruumista,- joka on kuollut vuosia sitten esim. luonnossa.Etkö todella usko, että maallinen majamme muuttuu mullaksi ekosysteemin kiertoon.
On maallinen ruumis ja taivaallinen ruumis ja katoavaisuus peri katoamattomuutta kuten hyvon on tuotu esiin 1Kor 15:40............54
Ymmärrä erikoisesti oikein tuo viimeinen jae.- Totta!!!
ml213 kirjoitti:
Oletko koskaan nähnyt ihmisen ruumista,- joka on kuollut vuosia sitten esim. luonnossa.Etkö todella usko, että maallinen majamme muuttuu mullaksi ekosysteemin kiertoon.
On maallinen ruumis ja taivaallinen ruumis ja katoavaisuus peri katoamattomuutta kuten hyvon on tuotu esiin 1Kor 15:40............54
Ymmärrä erikoisesti oikein tuo viimeinen jae.hajonnutta ruumista, mutta olen nähnyt miten Jumala nostaa hetkessä kuoleman kidasta ihmisen.
Usko ei mitenkään sovellu järjelle selitettäväksi ja siksi sen nimi onkin USKO. Totta!!! kirjoitti:
on katoamaton!!! Vaikka se uppoaisi meren syvyksiin, löytyy se sieltä.
yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.Kuolemallaan ja ylösnousemisellaan Jeesus on palauttanut ennalleen Jumalan luomistyön.
Saamme kerran nousta ylös uudeksi luodussa ruumiissa.
Filipp. 3:21
--
3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
3:21 joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.
Tämä ruumiimme on kerran tuleva ” kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi” (21), eli sen ruumiin, mikä Jeesuksella oli ylösnousemuksensa jälkeen.- Totta!!!
Tapio522 kirjoitti:
Kuolemallaan ja ylösnousemisellaan Jeesus on palauttanut ennalleen Jumalan luomistyön.
--
3:20 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
3:21 joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.
Tämä ruumiimme on kerran tuleva ” kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi” (21), eli sen ruumiin, mikä Jeesuksella oli ylösnousemuksensa jälkeen.isät tekivät siellä Niekain kokouksessa oikean yhteenvedon Raamatusta, jota uskon tunnustukseksi sanotaan. Siinä sanotaan uskottavan ruumiin ylönousemiseen, kuten Raamattu opettaakin.
Totta!!! kirjoitti:
hajonnutta ruumista, mutta olen nähnyt miten Jumala nostaa hetkessä kuoleman kidasta ihmisen.
Usko ei mitenkään sovellu järjelle selitettäväksi ja siksi sen nimi onkin USKO.Pyri ymmärtämään, miten taivaallinen ruumis on aivan erilainen ja eri käsite kuin maallinen ruumis. Kukaan ihminen ei nouse taivaaseen maallisessa ruumiissaan.Uskotko sen??
- Totta!!!
ml213 kirjoitti:
Pyri ymmärtämään, miten taivaallinen ruumis on aivan erilainen ja eri käsite kuin maallinen ruumis. Kukaan ihminen ei nouse taivaaseen maallisessa ruumiissaan.Uskotko sen??
sanotaan, että tämä ruumis ei olisi juuri se ruumis, joka muuttuu ja joka kirkastetaan Jumalan Pojan kaltaiseksi. Eikö Jeesus noussut ylös ruumiissaan. Kukaan ei ole koskaan löytänyt Hänen ruumistaan ja Jeesus oli meille tieto ja esimerkki mitä tapahtuman pitää.
Jeesuksen ristiinnaulitsemisen päivänäkin kuolleita nousi haudataan omissa ruumiissaan, eli olkoon ruumis kuinka hajonnut, se kokoontuu ja muuttuu silmänräpäyksessä viimeisen pasuunan soidessa.
Tämä ruumis hajoaa maahan ja vasta ylönousemus päivänä kuolleet heräjävät ja nousevat ylös, eli ruumis ei jää Tuonelaan hyljättäväksi. Vai jäikö Jeesuksen ruumis Tuonelaan. Mitä Daavid siitä profetoikaan edeltä käsin. Mitä hän kertoi Herrastaan, jolle Herra oli antanut kaiken vallan? Totta!!! kirjoitti:
sanotaan, että tämä ruumis ei olisi juuri se ruumis, joka muuttuu ja joka kirkastetaan Jumalan Pojan kaltaiseksi. Eikö Jeesus noussut ylös ruumiissaan. Kukaan ei ole koskaan löytänyt Hänen ruumistaan ja Jeesus oli meille tieto ja esimerkki mitä tapahtuman pitää.
Jeesuksen ristiinnaulitsemisen päivänäkin kuolleita nousi haudataan omissa ruumiissaan, eli olkoon ruumis kuinka hajonnut, se kokoontuu ja muuttuu silmänräpäyksessä viimeisen pasuunan soidessa.
Tämä ruumis hajoaa maahan ja vasta ylönousemus päivänä kuolleet heräjävät ja nousevat ylös, eli ruumis ei jää Tuonelaan hyljättäväksi. Vai jäikö Jeesuksen ruumis Tuonelaan. Mitä Daavid siitä profetoikaan edeltä käsin. Mitä hän kertoi Herrastaan, jolle Herra oli antanut kaiken vallan?1 Kor 15:40 on selkeästi sanottu miten on kaksi eri ruumista ja kaksai eri tarkoitustakin eli kirkkautta.Toinen on taivaallinen kirkkaus ja toinen maallinen.
Uskon, miten Jeeusken kuolema ja kuolemanvoitamiseen ja sen todistamiseen liittyi se tosiasia, että Jeesus ilmenstyi opetuslapsille myös maallisessa ruumiissa, jossa oli mm jälkiä runtelusta.Eihän ihmiset olisi edes uskoneet Jeesusta,- jos hän ei olisi ilmenstynyt entisessä maallisessa ruumiissaan.
Olihan muutenkin erilainen maallisessa ruumiissaan kun kumosi mm painovoimansa kävellen vetten päällä.
Niin, kun muutumme taivaalliseen ruumiiseen kuoleman jälkeen, niin tämä ruumis ei tunne kolotuksia tai poikkeavutta. Jos ihminen on syntynyt epämuodostuneeseen ruumiiseen esim- kädetönnä tms, niin taatusti hän ei muutu kädettömäksi taivaallisessa ruumiissaan. Huomioi erikoisen laajasti, miten ihmisen turmeltuneisuus vaikuttaa tähän maalliseen ruumiiseen ja turmelus ei taatusti mene taivaaseen. Ei ihmisen turmeltuneisuus jää matojen syötäväksi.Tapio522 kirjoitti:
Kuolemallaan ja ylösnousemisellaan Jeesus on palauttanut ennalleen Jumalan luomistyön.
--
Tämä ruumiimme on kerran tuleva ” kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi” (21), eli sen ruumiin, mikä Jeesuksella oli ylösnousemuksensa jälkeen.on siis tarjolla kaksi erilaista ruumista, ja uskovaiset ymmärtävät eri tavalla, kumpiko ruumis — sielullinen vai hengellinen — Jumalalle kelpaa ylösnousemukseen, [1.Kor.15:44] Ja vaikka apostoli sen suoraan sanoi, kumpiko ruumis nousee, niin "uskovaiset väkisin" tyrkyttävät siihen sielullista ruumistaan, sillä niistä vain "toinen otetaan ja toinen jätetään",[Matt.24:40,41; Luuk17:34,35]
Filipp. 3:21 jakeessa kreikan - t a p e i n ò s e i - sana on käännetty suomalaisissa versioissa mitään sanomattomaksi "alennustilamme"-sanaksi, mutta vastaava sana Ap.t.8:33 NOVUMissa on suomennettu sanalla "nöyrtymisessä", joten Filipp.3:21 jae olisi selvintä kääntää ja ymmärtää, että "Jumala on muuttava meidän -
n ö y r ä n - r u u m i i m m e - Kristuksen kirkastetun ruumiin kaltaiseksi"!
Roomalaiskirje 7
22 "sillä - s i s ä l l i s e n - i h m i s e n i - puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,"
Roomalaiskirje 8
7 "sen tähden että - l i h a n - m i e l i - on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä
s e - e i - a l i s t u - Jumalan lain alle, eikä se voikaan."
2. Korinttolaiskirje 4
16 "Sen tähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu."
´- Muutokseen uskova
ml213 kirjoitti:
1 Kor 15:40 on selkeästi sanottu miten on kaksi eri ruumista ja kaksai eri tarkoitustakin eli kirkkautta.Toinen on taivaallinen kirkkaus ja toinen maallinen.
Uskon, miten Jeeusken kuolema ja kuolemanvoitamiseen ja sen todistamiseen liittyi se tosiasia, että Jeesus ilmenstyi opetuslapsille myös maallisessa ruumiissa, jossa oli mm jälkiä runtelusta.Eihän ihmiset olisi edes uskoneet Jeesusta,- jos hän ei olisi ilmenstynyt entisessä maallisessa ruumiissaan.
Olihan muutenkin erilainen maallisessa ruumiissaan kun kumosi mm painovoimansa kävellen vetten päällä.
Niin, kun muutumme taivaalliseen ruumiiseen kuoleman jälkeen, niin tämä ruumis ei tunne kolotuksia tai poikkeavutta. Jos ihminen on syntynyt epämuodostuneeseen ruumiiseen esim- kädetönnä tms, niin taatusti hän ei muutu kädettömäksi taivaallisessa ruumiissaan. Huomioi erikoisen laajasti, miten ihmisen turmeltuneisuus vaikuttaa tähän maalliseen ruumiiseen ja turmelus ei taatusti mene taivaaseen. Ei ihmisen turmeltuneisuus jää matojen syötäväksi.Ruumis muuttuu taivaalliseksi. Ei sitä enää kolottele. Jos on kädetön, niin käsi tietenkin kasvaa muutoksessa.
- Muutokseen uskova
ekivaari kirjoitti:
on siis tarjolla kaksi erilaista ruumista, ja uskovaiset ymmärtävät eri tavalla, kumpiko ruumis — sielullinen vai hengellinen — Jumalalle kelpaa ylösnousemukseen, [1.Kor.15:44] Ja vaikka apostoli sen suoraan sanoi, kumpiko ruumis nousee, niin "uskovaiset väkisin" tyrkyttävät siihen sielullista ruumistaan, sillä niistä vain "toinen otetaan ja toinen jätetään",[Matt.24:40,41; Luuk17:34,35]
Filipp. 3:21 jakeessa kreikan - t a p e i n ò s e i - sana on käännetty suomalaisissa versioissa mitään sanomattomaksi "alennustilamme"-sanaksi, mutta vastaava sana Ap.t.8:33 NOVUMissa on suomennettu sanalla "nöyrtymisessä", joten Filipp.3:21 jae olisi selvintä kääntää ja ymmärtää, että "Jumala on muuttava meidän -
n ö y r ä n - r u u m i i m m e - Kristuksen kirkastetun ruumiin kaltaiseksi"!
Roomalaiskirje 7
22 "sillä - s i s ä l l i s e n - i h m i s e n i - puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,"
Roomalaiskirje 8
7 "sen tähden että - l i h a n - m i e l i - on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä
s e - e i - a l i s t u - Jumalan lain alle, eikä se voikaan."
2. Korinttolaiskirje 4
16 "Sen tähden me emme lannistu; vaan vaikka ulkonainen ihmisemme menehtyykin, niin sisällinen kuitenkin päivä päivältä uudistuu."
´Ruumiskin muuttuu, eikä katoa, eikä sitä polteta, eikä se häviä, jos kerran uskoo Jeesukseen.
Muutokseen uskova kirjoitti:
Ruumiskin muuttuu, eikä katoa, eikä sitä polteta, eikä se häviä, jos kerran uskoo Jeesukseen.
ei usko eikä ota vastaan sitä, mikä Jumalan on;
1. Korinttolaiskirje 2
14 "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."
Toisin sanoen luonnollinen ihminen ei voi uskoa Jumalaan eikä Jeesukseen!
´- Mitä suotta
ekivaari kirjoitti:
1. Korinttolaiskirje 2
14 "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."
´jaarittelet enempiä ekivaari näissä ketjuissa. Et sinä luonnollisena ihmisenä ymmärrä tätäkään aihetta kuten muutakaan Raamatusta.
. - Tarkoittaa.
ml213 kirjoitti:
1 Kor 15:40 on selkeästi sanottu miten on kaksi eri ruumista ja kaksai eri tarkoitustakin eli kirkkautta.Toinen on taivaallinen kirkkaus ja toinen maallinen.
Niin, kun muutumme taivaalliseen ruumiiseen kuoleman jälkeen, niin tämä ruumis ei tunne kolotuksia tai poikkeavutta. Jos ihminen on syntynyt epämuodostuneeseen ruumiiseen esim- kädetönnä tms, niin taatusti hän ei muutu kädettömäksi taivaallisessa ruumiissaan. Huomioi erikoisen laajasti, miten ihmisen turmeltuneisuus vaikuttaa tähän maalliseen ruumiiseen ja turmelus ei taatusti mene taivaaseen. Ei ihmisen turmeltuneisuus jää matojen syötäväksi."Ei ihmisen turmeltuneisuus jää matojen syötäväksi".
Veljeltä puuttuu näköjään pilkku, joka muuttaa asian päinvastaiseksi.
Ei, ihmisen turmeltuneisuus jää matojen syötäväksi. - pakis_
ekivaari kirjoitti:
1. Korinttolaiskirje 2
´"Toisin sanoen luonnollinen ihminen ei voi uskoa Jumalaan eikä Jeesukseen!"
Olen luonnollinen ihminen:)) Kuinka helpottavaa, en ole luonnoton, kiitos Ekivaari. pakis_ kirjoitti:
"Toisin sanoen luonnollinen ihminen ei voi uskoa Jumalaan eikä Jeesukseen!"
Olen luonnollinen ihminen:)) Kuinka helpottavaa, en ole luonnoton, kiitos Ekivaari.14 "Mutta - l u o n n o l l i n e n - i h m i n e n - e i - o t a - v a s t a a n - s i t ä,
m i k ä - J u m a l a n - H e n g e n - on; - sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."
´- pakis_
ekivaari kirjoitti:
14 "Mutta - l u o n n o l l i n e n - i h m i n e n - e i - o t a - v a s t a a n - s i t ä,
m i k ä - J u m a l a n - H e n g e n - on; - sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti."
´kyky puuttuu. Jos ei kykene hengellisesti tutkailemaan, niin sitten jää vain yksi vaihtoehto jäljelle - luonnollisesti tutkiminen- joka ei johda minnekään.
- Odotan!
takaisin ja sitten kaikki, koko maapallolla olleet ja silloin olevat ihmiset saavat nähdä sen paluun. Onhan se maailman historian valtaviin tapahtumiin kuuluva tapahtuma.
- merihukka
"uskossa kuolleet tenmmataan ensin taivaaseen, sittem me elossa olevat".
Ennustaja on Mohikaani. Jos hän olisi 50 v, hän menisi taivaaseen viimeistään n. 90 v eli 40 vuoden sisällä.
Voihan se tulla aikaisemmin. Mohikaanin ennustus kannattaa laittaa allakkaan ja kertoa profetiasta lapsenlapsille ja heidän lapsenlapsille. Se kannattaa muistaa vielä 2.500-luvulla.
Kuinkahan mones tuhannes tai miljoonas Mohikaani on, joka tietää pääsevänsä taivaaseen ja elossa olevana.
Mohikaani ei vahingossa huomaa, että kukaan ei mene koskaan taivaaseen. Se on lorua, mikäli Ilmestyskirjan 20. luku pitää paikkansa. Mohikaani on monesti huomauttanut, että UT on kirjaimellisesti totta. - on vaan
merihukka kirjoitti:
"uskossa kuolleet tenmmataan ensin taivaaseen, sittem me elossa olevat".
Ennustaja on Mohikaani. Jos hän olisi 50 v, hän menisi taivaaseen viimeistään n. 90 v eli 40 vuoden sisällä.
Voihan se tulla aikaisemmin. Mohikaanin ennustus kannattaa laittaa allakkaan ja kertoa profetiasta lapsenlapsille ja heidän lapsenlapsille. Se kannattaa muistaa vielä 2.500-luvulla.
Kuinkahan mones tuhannes tai miljoonas Mohikaani on, joka tietää pääsevänsä taivaaseen ja elossa olevana.
Mohikaani ei vahingossa huomaa, että kukaan ei mene koskaan taivaaseen. Se on lorua, mikäli Ilmestyskirjan 20. luku pitää paikkansa. Mohikaani on monesti huomauttanut, että UT on kirjaimellisesti totta.niin, että mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, sen Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat.
Sanassaan hän sanoo, että "uudeksi minä teen kaikki!" Hän luo uuden taivaan ja uuden maan, joissa vanhurskaus asuu, Ei näitä asioita voi niin paljon järjellisesti hunteerata, koska emme kuitenkaan käsitä täällä vajavaisuuden maassa Jumalan tekoja. Mutta joskus usko vaihtuu näkemiseen, ja silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
Paavali sai kerran käydä paratiisissa ja sai sanomattomia sanoja, joita hänen ei ollut lupa kertoa. Herra sanoi hänelle, että "minun armossani on sinulle kyllin".
Me vaellemme vielä uskossa, emme näkemisessä, odottaen tämän suuren päivän tuloa, jolloin saamme katsella Jeesusta kasvoista kasvoihin, ja jolloin alennustilamme ruumis muutetaan Hänen kirkastetun ruumiinsa kaltaisiksi, eli kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen. on vaan kirjoitti:
niin, että mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, sen Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat.
Sanassaan hän sanoo, että "uudeksi minä teen kaikki!" Hän luo uuden taivaan ja uuden maan, joissa vanhurskaus asuu, Ei näitä asioita voi niin paljon järjellisesti hunteerata, koska emme kuitenkaan käsitä täällä vajavaisuuden maassa Jumalan tekoja. Mutta joskus usko vaihtuu näkemiseen, ja silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
Paavali sai kerran käydä paratiisissa ja sai sanomattomia sanoja, joita hänen ei ollut lupa kertoa. Herra sanoi hänelle, että "minun armossani on sinulle kyllin".
Me vaellemme vielä uskossa, emme näkemisessä, odottaen tämän suuren päivän tuloa, jolloin saamme katsella Jeesusta kasvoista kasvoihin, ja jolloin alennustilamme ruumis muutetaan Hänen kirkastetun ruumiinsa kaltaisiksi, eli kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen.Näin on:
"Me vaellemme vielä uskossa, emme näkemisessä, odottaen tämän suuren päivän tuloa, jolloin saamme katsella Jeesusta kasvoista kasvoihin..".
--
Minua on puhutellut kirkossa usein lausuttu rukous:
"Oi sinä kaikkein armollisin,
ristiinnaulittu Herra Jeesus Kristus.
Armahda minua, vaivaista syntistä,
ja katso puoleeni laupeutesi silmin,
niin kuin sinä katsoit Pietariin, kun hän oli kieltänyt sinut,
ja niin kuin sinä katsoit syntiseen naiseen fariseuksen kodissa
ja ryöväriin ristinpuulla.
Anna minulle pyhä armosi,
että minä niin kuin Pietari itkisin syntejäni,
niin kuin syntinen nainen sinua sydämestäni rakastaisin
ja RYÖVÄRIN KANSSA SAISIN KATSELLA PYHIÄ KASVOJASI TAIVAASSA IANKAIKKISESTI".
OPETUSLAPSET JEESUKSEN HAUDALLA
Joh.20:3-9
--
20:3 Niin Pietari ja se toinen opetuslapsi lähtivät ja menivät haudalle.
20:4 Ja he juoksivat molemmat yhdessä; mutta se toinen opetuslapsi juoksi edellä, nopeammin kuin Pietari, ja saapui ensin haudalle.
20:5 Ja kun hän kurkisti sisään, näki hän käärinliinat siellä; kuitenkaan hän ei mennyt sisälle.
20:6 Niin Simon Pietarikin tuli hänen perässään ja meni sisälle hautaan ja näki käärinliinat siellä
20:7 ja hikiliinan, joka oli ollut hänen päässään, ei pantuna yhteen käärinliinojen kanssa, vaan toiseen paikkaan erikseen kokoonkäärittynä.
20:8 Silloin toinenkin opetuslapsi, joka ensimmäisenä oli tullut haudalle, meni sisään ja näki ja uskoi.
20:9 Sillä he eivät vielä ymmärtäneet Raamattua, että hän oli kuolleista nouseva.
---
Alla oleva teksti on lainaus!
Tyhjä hauta
Ehdottoman varmaa on se, että Jeesuksen hauta oli tyhjä ja että hänen ruumiinsa oli jossakin muualla (Luuk 24:3).
Tätä eivät kiistäneet pahimmat vastustajatkaan.Tälle on löydyttävä jokin selitys.
Mirhan ja aloen sekoituksen jäykistämät kääriliinat.
Ne olivat olleet erikseen Jeesuksen pään ja ruumiin ympärillä. Tyhjässä haudassa ne olivat paikallaan kuin ehjät kotelot (Joh 20:1-10). Käärinliinoja ei oltu revitty rikki.
Haudalle tullut Johannes näki käärinliinojen asennon. Hän uskoi (20:8), että oli tapahtunut jotain yllättävää; Jeesus oli mennyt läpi käärinliinojen.
Hän oli siirtynyt kuoleman tilasta aivan uuteen olotilaan ja siksi kotelot eivät olleet rikkoutuneet (vrt. Joh 11:44)....lainaus jatkuu...
Kun Jeesuksen ruumis otettiin alas ristiltä, tuli Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö (Joh 3) ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa (=noin 32 kg).
Jeesuksen ruumis käärittiin käärinliinoilla ( othonia= kapea liinasuikale)
ja liinojen väliin levitettiin tätä kosteaa voidetta. Kuivassa, lämpimässä ilmastossa voiteet kovettivat käärinliinan niin, että Jeesuksen ruumiin ympärille muodostui kuivettunut, kova kotelo.
Johannes kertoo miten Pietari meni haudan sisälle, näki käärinliinat ja uskoi, samoin kävi Johannekselle. Käärinliinojen näkeminen vakuutti heidät ylösnousemuksesta.
Miksi näin ? Jos olisi tapahtunut haudan ryöstö, koko paketti olisi täytynyt viedä pois tai toinen vaihtoehto olisi ollut särkeä kotelo, ja viedä ruumis pois.
Kotelo oli kuitenkin ehjänä hautakammiossa, mutta ruumis oli poissa. Hikiliina oli erikseen kokoon käärittynä. Eli sitä ei oltu otettu Jeesuksen päästä pois irti käärimällä.
Käärinliinat olivat kuin murtumaton sinetti, joka vakuutti heidät ylösnousemuksesta.
"Vapahtajan kirkastusruumis oli ikään kuin säteillyt kotelon läpi särkemättä sitä “, toteaa professori Aapeli
Saarisalo.
Kuolemalla Kristus kuoleman voitti. Hän on totisesti ylösnoussut.
Jos Kristus ei olisi noussut kuolleista, siinä tapauksessa saarnamme ja uskomme olisi turhaa (1Kor 15:
14).
Kuolemallaan ja ylösnousemisellaan Kristus kukisti synnin kuoleman ja perkeleen vallan. Tässä on kristillisen uskon ainutlaatuisuus verrattuna muihin uskontoihin.
Apostolit olivat täysin vakuuttuneita Jeesuksen ylösnousemuksesta.Tapio522 kirjoitti:
...lainaus jatkuu...
Kun Jeesuksen ruumis otettiin alas ristiltä, tuli Nikodeemus, joka ensi kerran oli yöllä tullut Jeesuksen tykö (Joh 3) ja toi mirhan ja aloen seosta noin sata naulaa (=noin 32 kg).
Jeesuksen ruumis käärittiin käärinliinoilla ( othonia= kapea liinasuikale)
ja liinojen väliin levitettiin tätä kosteaa voidetta. Kuivassa, lämpimässä ilmastossa voiteet kovettivat käärinliinan niin, että Jeesuksen ruumiin ympärille muodostui kuivettunut, kova kotelo.
Johannes kertoo miten Pietari meni haudan sisälle, näki käärinliinat ja uskoi, samoin kävi Johannekselle. Käärinliinojen näkeminen vakuutti heidät ylösnousemuksesta.
Miksi näin ? Jos olisi tapahtunut haudan ryöstö, koko paketti olisi täytynyt viedä pois tai toinen vaihtoehto olisi ollut särkeä kotelo, ja viedä ruumis pois.
Kotelo oli kuitenkin ehjänä hautakammiossa, mutta ruumis oli poissa. Hikiliina oli erikseen kokoon käärittynä. Eli sitä ei oltu otettu Jeesuksen päästä pois irti käärimällä.
Käärinliinat olivat kuin murtumaton sinetti, joka vakuutti heidät ylösnousemuksesta.
"Vapahtajan kirkastusruumis oli ikään kuin säteillyt kotelon läpi särkemättä sitä “, toteaa professori Aapeli
Saarisalo.
Kuolemalla Kristus kuoleman voitti. Hän on totisesti ylösnoussut.
Jos Kristus ei olisi noussut kuolleista, siinä tapauksessa saarnamme ja uskomme olisi turhaa (1Kor 15:
14).
Kuolemallaan ja ylösnousemisellaan Kristus kukisti synnin kuoleman ja perkeleen vallan. Tässä on kristillisen uskon ainutlaatuisuus verrattuna muihin uskontoihin.
Apostolit olivat täysin vakuuttuneita Jeesuksen ylösnousemuksesta.Uskontunnustuksessa sanomme: ”Minä uskon ruumiin ylösnousemukseen…”
Ylösnousemususko tarkoittaa nimenomaan ruumiin ylösnousemusta.
Mitä ruumiin ylösnousemus on?
Sen kieltäminenhän tekee uskosta turhan:
”Vaan jos ei ole kuolleitten ylösnousemusta, ei Kristuskaan ole noussut. Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne (j.13,14).
Jeesus kuolemansa jälkeen ilmestyy opetuslapsilleen (Luuk. 24:46).
Opetuslapset luulivat ensin näkevänsä aaveen (=olennon vailla kosketeltavaa).
Kädet ja jalat, jotka Jeesus näytti, osoittivat sen, että kyseessä oli ruumis (j. 39). Niissä näkyvät haavat tai arvet ilmaisivat, kenen ruumiista oli kyse (vrt. Joh. 20:27).
Jeesus myös söi heidän nähtensä (j. 43).
Kaikki tämä osoittaa sen, että kyse oli todellisesta elävästä ruumiista. Se ei ollut kuitenkaan entisenlainen, esim. sidottu paikkaan.
Lopun aikoina juutalaiset tulevat vielä myöntämään, että he tappoivat/tapattivat Jeesuksen.
Sakarja sanoo:
”Minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet” (Sakarja 12:10).
He tunnistavat Jeesuksen hänen haavoistaan/arvistaan.- =(`0´)=
Tapio522 kirjoitti:
Uskontunnustuksessa sanomme: ”Minä uskon ruumiin ylösnousemukseen…”
”Vaan jos ei ole kuolleitten ylösnousemusta, ei Kristuskaan ole noussut. Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne (j.13,14).
Kädet ja jalat, jotka Jeesus näytti, osoittivat sen, että kyseessä oli ruumis (j. 39). Niissä näkyvät haavat tai arvet ilmaisivat, kenen ruumiista oli kyse (vrt. Joh. 20:27).
Kaikki tämä osoittaa sen, että kyse oli todellisesta elävästä ruumiista. Se ei ollut kuitenkaan entisenlainen, esim. sidottu paikkaan.
Lopun aikoina juutalaiset tulevat vielä myöntämään, että he tappoivat/tapattivat Jeesuksen.
Sakarja sanoo:
”Minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet” (Sakarja 12:10).
He tunnistavat Jeesuksen hänen haavoistaan/arvistaan.Ilmestyskirja:
13:3 Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.
13:12 Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
13:14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi. Tapio522 kirjoitti:
Uskontunnustuksessa sanomme: ”Minä uskon ruumiin ylösnousemukseen…”
Sakarja sanoo:
He tunnistavat Jeesuksen hänen haavoistaan/arvistaan.on kolminaisuusopista, - e i - R a a m a t u s t a,! Asian ymmärtämiseksi on huomioitava tämä Raamatun opetus:
1. Korinttolaiskirje 15
44 "kylvetään sielullinen ruumis, - n o u s e e - h e n g e l l i n e n - r u u m i s. -
Jos kerran on sielullinen ruumis, - n i i n - o n - m y ö s - h e n g e l l i n e n."
Huomaatko, Tapio522, että sinun uskontunnustuksesi - e i - m ä ä r i t t e l e - mikä ruumis nousee — mutta Raamattu sen määrittelee — n o u s e e -
h e n g e l l i n e n - r u u m i s, !
1. Pietarin kirje 3
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta - t e h t i i n - e l ä v ä k s i - h e n g e s s ä,
19 j o s s a - h ä n - m y ö s - m e n i - p o i s - ja saarnasi vankeudessa oleville
hengille," (hengellisille ruumiille).
2. Korinttolaiskirje 5
1 "Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty."
1. Korinttolaiskirje 15
50 "Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta."
Ei edes Jeesuksen liha ja veri, sillä Jumala, joka on Henki, muutti hänet hengelliseksi ruumiiksi!
2. Korinttolaiskirje 3
17 "S i l l ä - H e r r a - o n - H e n k i, - ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus."
Kolminaisuusoppi on syöttänyt omiinsa paljon lihan mukaista mielikuvaa, ja "kristittyjen" keskuudessa on paljon tarvetta mielen uudistukseen Pyhän Hengen mukaiseksi, [Room.12:2; Tit.3:5]
´- Muutos ei häviäminen
ekivaari kirjoitti:
on kolminaisuusopista, - e i - R a a m a t u s t a,! Asian ymmärtämiseksi on huomioitava tämä Raamatun opetus:
1. Korinttolaiskirje 15
44 "kylvetään sielullinen ruumis, - n o u s e e - h e n g e l l i n e n - r u u m i s. -
Jos kerran on sielullinen ruumis, - n i i n - o n - m y ö s - h e n g e l l i n e n."
Huomaatko, Tapio522, että sinun uskontunnustuksesi - e i - m ä ä r i t t e l e - mikä ruumis nousee — mutta Raamattu sen määrittelee — n o u s e e -
1. Pietarin kirje 3
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta - t e h t i i n - e l ä v ä k s i - h e n g e s s ä,
19 j o s s a - h ä n - m y ö s - m e n i - p o i s - ja saarnasi vankeudessa oleville
2. Korinttolaiskirje 5
1 "Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty."
1. Korinttolaiskirje 15
50 "Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta."
Ei edes Jeesuksen liha ja veri, sillä Jumala, joka on Henki, muutti hänet hengelliseksi ruumiiksi!
2. Korinttolaiskirje 3
17 "S i l l ä - H e r r a - o n - H e n k i, - ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus."
Kolminaisuusoppi on syöttänyt omiinsa paljon lihan mukaista mielikuvaa, ja "kristittyjen" keskuudessa on paljon tarvetta mielen uudistukseen Pyhän Hengen mukaiseksi, [Room.12:2; Tit.3:5]
´on kyse. Etkö sinä käsitä, että uskovaisen ihmisen ruumista ei hävitetä, vaan se MUUTTUU. EI HÄVIÄ, VAAN MUUTTUU.
ekivaari kirjoitti:
on kolminaisuusopista, - e i - R a a m a t u s t a,! Asian ymmärtämiseksi on huomioitava tämä Raamatun opetus:
1. Korinttolaiskirje 15
1. Pietarin kirje 3
2. Korinttolaiskirje 5
1. Korinttolaiskirje 15
2. Korinttolaiskirje 3
´ekivaari, mihin Jeesuksen ruumis (maallinen "tomumaja") hävisi mielestäsi?
Perustelut Raamatun sanalla!Muutos ei häviäminen kirjoitti:
on kyse. Etkö sinä käsitä, että uskovaisen ihmisen ruumista ei hävitetä, vaan se MUUTTUU. EI HÄVIÄ, VAAN MUUTTUU.
vaan jokaisen ihmisen ruumis on vajavainen, ja kaikki vajavaisuus tulee
e l ä m ä n - n i e l e m ä k s i -,
1. Korinttolaiskirje 15
53 "Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen
54 Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".
1. Korinttolaiskirje 13
9 "Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista"
Johanneksen ilmestys 21
5 »Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, - u u d e k s i - m i n ä - t e e n -
k a i k k i". - Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".«
Uudessa luomisessa Jumala tekee kaiken täydelliseksi, ja niin kaikki vajavaisuus ja itku katoaa!
´Tapio522 kirjoitti:
ekivaari, mihin Jeesuksen ruumis (maallinen "tomumaja") hävisi mielestäsi?
Perustelut Raamatun sanalla!ekivaari, uskotko esim. juutalaisten väitteeseen, että Jeesuksen ruumiin varastivat Hänen opetuslapsensa (Matt.28:11-15)?
Tai jehovalaisten väitteeseen, että Jeesuksen ruumis haihtui kaasuna ilmaan?Tapio522 kirjoitti:
ekivaari, mihin Jeesuksen ruumis (maallinen "tomumaja") hävisi mielestäsi?
Perustelut Raamatun sanalla!täydellisesti hengellisen, niin kuin Isä itsekin on Henki;
Efesolaiskirje 4
7 »Mutta itse kullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
8 Sen tähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".
9 Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, - t ä y t t ä ä k s e e n - k a i k k i."«
Efesolaiskirje 1
22 "Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkojensa alle ja antanut hänet kaiken
p ä ä k s i - s e u r a k u n n a l l e,
23 - j o k a - o n - h ä n e n - r u u m i i n s a, - hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää."
Jumalan seurakunta on Kristuksen ruumis, joka koostuu hengellisestä Jumalan tahdosta, ja Kristus on sen seurakunnan pää, ja "Jumala on Kristuksen pää"!
[1.Kor.11:3] Onko muuta kysyttävää tästä asiasta? Kysy vaan!
´Tapio522 kirjoitti:
ekivaari, uskotko esim. juutalaisten väitteeseen, että Jeesuksen ruumiin varastivat Hänen opetuslapsensa (Matt.28:11-15)?
Tai jehovalaisten väitteeseen, että Jeesuksen ruumis haihtui kaasuna ilmaan?vain sen minkä Raamattu selvästi Jeesuksen selittämänä ilmoittaa! En usko juutalaisten enkä pakanoiden taruja enkä lihallisia sukuluetteloita!
´- Annoit 17.5.
ekivaari kirjoitti:
vain sen minkä Raamattu selvästi Jeesuksen selittämänä ilmoittaa! En usko juutalaisten enkä pakanoiden taruja enkä lihallisia sukuluetteloita!
´niin selvän uskontunnustuksen, ettei ole enää kysymyksiä. Se oli kuin suoraan saatanan suusta tullutta.
. Annoit 17.5. kirjoitti:
niin selvän uskontunnustuksen, ettei ole enää kysymyksiä. Se oli kuin suoraan saatanan suusta tullutta.
.Mikähän tuo "uskontunnustus" on?
´- vai tarkennusta!
ekivaari kirjoitti:
Mikähän tuo "uskontunnustus" on?
´Pilkkaamisesi on tarkoituksellista ja tiedät ne päivittäin. Ristin vihollinen antoi lopullisen selvyyden "uskostaan" 17.5. ja enää ei tarvitse "uskovan" roolia näytellä
. vai tarkennusta! kirjoitti:
Pilkkaamisesi on tarkoituksellista ja tiedät ne päivittäin. Ristin vihollinen antoi lopullisen selvyyden "uskostaan" 17.5. ja enää ei tarvitse "uskovan" roolia näytellä
.enkä tarvitse mitään kenellekään näytellä! Tuliko selväksi?
´ekivaari kirjoitti:
täydellisesti hengellisen, niin kuin Isä itsekin on Henki;
Efesolaiskirje 4
7 »Mutta itse kullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
8 Sen tähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille".
9 Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, - t ä y t t ä ä k s e e n - k a i k k i."«
Efesolaiskirje 1
22 "Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkojensa alle ja antanut hänet kaiken
p ä ä k s i - s e u r a k u n n a l l e,
23 - j o k a - o n - h ä n e n - r u u m i i n s a, - hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää."
Jumalan seurakunta on Kristuksen ruumis, joka koostuu hengellisestä Jumalan tahdosta, ja Kristus on sen seurakunnan pää, ja "Jumala on Kristuksen pää"!
[1.Kor.11:3] Onko muuta kysyttävää tästä asiasta? Kysy vaan!
´ekivaari: "Jumala teki siitä täydellisesti hengellisen, niin kuin Isä itsekin on Henki; ...".
Tarkoitatko, ettemme voi puhua Jeesuksen kohdalla ylösnousemusruumiista?
--
Paavali opettaa ylösnousemusruumiista 1.Kor.15:51-52
--
15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.Tapio522 kirjoitti:
ekivaari: "Jumala teki siitä täydellisesti hengellisen, niin kuin Isä itsekin on Henki; ...".
--
--
15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.Jeesuksen hengellisestä ylösnousemusruumiista, sillä kirjoitettu on:
1. Korinttolaiskirje 15
40 "Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.
45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu";
v i i m e i s e s t ä - A a d a m i s t a -e l ä v ä k s i - t e k e v ä - h e n k i."
1. Pietarin kirje 3
18 "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa,
mutta - t e h t i i n - e l ä v ä k s i - h e n g e s s ä,
19 - j o s s a- h ä n - m y ö s - m e n i - p o i s - ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,"
Kun apostoli Paavali opetti ylösnousemuksesta 1.Kor.15:51-52 jakeissa, niin hän
ei siinä opeta että 'meidän maalliset majamme muuttuvat', vaan hän opetti että "me muutumme", siis Jumalalle kuuliainen ihminen; "sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin," [Room. 7:22] sillä Filippiläiskirjeen 3:21 jae oikein suomennettuna kuuluu;
"joka on muuttava meidän alistuneen (nöyrän) ruumiimme kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi."
´- Ylös nouseminen.
Tapio522 kirjoitti:
ekivaari: "Jumala teki siitä täydellisesti hengellisen, niin kuin Isä itsekin on Henki; ...".
--
--
15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.on ollut lie kuinka paljon ihmisiä ja kaikki nousevat katoamattomana. Suuret tilat Jumalalla on tuohon ihmisten katoamattomana esille tuloon. Aivan mahtava asia on se, että uskovaiset saavat muuttua. Kirjat avataan ja tuomioistuin sanoo mihin kenenkin pitää mennä. Pitääkö mennä kadotukseen, vai saako mennä katoamattomuuteen.
Ylös nouseminen. kirjoitti:
on ollut lie kuinka paljon ihmisiä ja kaikki nousevat katoamattomana. Suuret tilat Jumalalla on tuohon ihmisten katoamattomana esille tuloon. Aivan mahtava asia on se, että uskovaiset saavat muuttua. Kirjat avataan ja tuomioistuin sanoo mihin kenenkin pitää mennä. Pitääkö mennä kadotukseen, vai saako mennä katoamattomuuteen.
menee "kadotukseen", sillä sen on "Elämä nielevä" [2.Kor. 5:4] ja tämä Elämä on kuluttavainen tuli, [Hepr.12:29; 1Kor.3:13 -> ] joka ei Jumalasta syntynyttä taivaallista ruumista vahingoita.
´- Totta!!!
ekivaari kirjoitti:
menee "kadotukseen", sillä sen on "Elämä nielevä" [2.Kor. 5:4] ja tämä Elämä on kuluttavainen tuli, [Hepr.12:29; 1Kor.3:13 -> ] joka ei Jumalasta syntynyttä taivaallista ruumista vahingoita.
´on Jumlaa vastustava mielenlaatu, mutta ruumis Raamatussa on Pyhän Hengen Temppeli. Menisit vaikka kirkkoon, jospa saisit vielä alun uskontielle.
Totta!!! kirjoitti:
on Jumlaa vastustava mielenlaatu, mutta ruumis Raamatussa on Pyhän Hengen Temppeli. Menisit vaikka kirkkoon, jospa saisit vielä alun uskontielle.
"mielen ruumis",:
Roomalaiskirje 7
25 "Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."
1. Korinttolaiskirje 15
44 "kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."
´
Apt.1:14
"Nämä kaikki pysyivät yksimielisesti rukouksessa vaimojen kanssa ja Marian, Jeesuksen äidin, kanssa ja Jeesuksen veljien kanssa".
--
Filipp. 2:21
"...kaikki he etsivät omaansa eivätkä sitä, mikä Kristuksen Jeesuksen on".
--
Itsekussakin meissä piilee alati turmiollinen itsekeskeisyyden henki.
Tarvitsemme päivittäistä rukousta ja kilvoittelua, katumusta ja synnintunnustusta.
Saamme päivittäin rientää Jeesuksen sovintoveren turviin.
"Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää ne, se saa armon!"- ἀντίχριστος
Jeesus on Jumala!!
Siunausta!! - Sinausta.
ἀντίχριστος kirjoitti:
Jeesus on Jumala!!
Siunausta!!Siunausta sinulle ja Tapiolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433634Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4473340Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan302959Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!852013- 1031642
- 1461579
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541400- 1141374
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.361113Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l61035