Moi!
Mulla olis yks kysymys väistämisvelvollisuudesta. Tossa meidän lähellä on pieni katu, joka on aika kapea, mutta toiselle puolelle on parkkeerattu autoja. Ne autot on kyllä parkkeerattu oikein, koska siihen kadulle saa parkkeeraa just sille puolelle, mutta siinä kadulla ei mahdu ajaa kuin ainoastaan yksi auto yhteen suuntaan. Eli siinä ei voi ajaa niin että vastaantulijat voisivat ajaa siinä vierellä eli jomman kumman on väistettävä aina.
Kysymys on, että ovatko ne autoilijat väistämisvelvollisia, joiden puolelle ne autot on parkkeerattu? Ne autoilijathan voi mennä niiden parkkeerattujen autojen väliin odottamaan. Ne autoilijat, joiden puolelle EI ole parkkeerattu autoja, ei voi väistä oikein mitenkään.
väistämisvelvollisuus
6
204
Vastaukset
- ken väistää
että siinä ei mahdu sivuuttamaan vastaantulevaa autoa, onko siihen toiselle puolelle parkkeerattu ajoneuvoja. Kummalle puolelle ne on parkkeerattu oikealle vai vasemmalle puolelle.
- Vastaantulijan puoli
Se väistää, joka ajaa keskiviivan vasemmalla puolella. Ellei keskiviivaa ole merkitty, se kuvitellaan keskelle katua.
- näin se
Käytännössä sen pitäisi siis väistää kenen puolella on niitä "esteitä".
Usein tuntuu vain olevan että ensin siihen ahtaaseen rakoon luulee saavansa mennä, vaikka näki hyvin että vastaan on tulossa muitakin. - dexter2
siis ne autot on parkkeerattu ainoastaan yhdelle puolelle. Mä ajan sitä tien oikeeta laitaa. Ne autot on tässä tapauksessa parkkeerattu mun vasemmalle puolelle. Sitten sitä kaistaa, jossa ne autot on parkkeerattu, tulee auto, niin kumpi väistää: minä vai se? Sen vastaantulijan puolella on parkkeerattu ne autot.
Tää on kyl tosi vaikeeta selittää tässä... toivottavasti ymmärrätte.. - Näin on
dexter2 kirjoitti:
siis ne autot on parkkeerattu ainoastaan yhdelle puolelle. Mä ajan sitä tien oikeeta laitaa. Ne autot on tässä tapauksessa parkkeerattu mun vasemmalle puolelle. Sitten sitä kaistaa, jossa ne autot on parkkeerattu, tulee auto, niin kumpi väistää: minä vai se? Sen vastaantulijan puolella on parkkeerattu ne autot.
Tää on kyl tosi vaikeeta selittää tässä... toivottavasti ymmärrätte..se väistää jonka puolella se este on.
- Dexter2
Näin on kirjoitti:
se väistää jonka puolella se este on.
Jep sitä mä itsekin ajattelin mutta päätin vaan varmistaa asian
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941759
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351602- 901361
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849