Hei,
onko kellekään tehty aivovaltimoiden magneettitutkimusta? Jos, niin millainen tutkimus on? Laitetaanko aina varjoainetta ja jos niin mihin?
Itsellä olisi tämä tutkimus tulossa ensi viikolla ja olen pahasti piikkikammoinen :)
Kaikki kokemukset kiinnostavat.
Pään ja aivovaltimoiden magneettitutkimus
1
453
Vastaukset
- käyty on
Toisessa laitettiin varjoaine ja otinen tehtiin ilman varjoainetta.
Varjoaine laitettiin minulla kämmenen selkäpuolelle laitetun kanyylin kautta ja oli kyllä ihan iisi juttu.
Toinen kerta tehtiin ilman varjoainetta, koska minulla oli terveydellisiä syitä miksi tuota varjoainetta pitää varoa. Saatiin riittävä tulos, kun ei ollut mitään pahempia epäilyjäkään (TIA-epäilyn vuoksi tehtiin tuo kuvaus päivystyksessä).
Molemmilla kerroilla oli tärkeintä tuo koko aivojen magneettitutkimus, mutta valtimot tsekattiin siinä samalla.
Millainen tutkimus muuten... Joutuu sellaiseen kohtuu ahtaaseen putkeen. Saa kuulokkeet korvilleen ja voi vaikka musiikkia/jotain radiokanavaa kuunnella, muuten tutkimus aika meluisa. Paikoillaan pitää maata ja pää on myös tuettuna paikoilleen.
Sanoisin, että pahinta olisi ahtaanpaikan kammoiselle, mutta tuo radion kuuntelu kyllä rauhoittaa melkoisesti. Pelkkien aivovaltimoiden kuvauksen kestosta ei osaa sanoa mitään, mutta tuo sekä aivot että valtimot kesti varmaan sellaisen reilut puoli tuntia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965