tavoittamaton rakkaus

niin?

2 kysymystä:

jos olet rakastunut ihmiseen jota et ole jostain syystä saanut omaksi kullaksi, mihin kaikkeen olisit valmis hänet saadaksesi?

toivotko että rakkauden tunteesi häviäisivät kun et häntä voi saada?

116

1334

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      vähän syystä, miksi en olisi saanut omaksi kullaksi. Kaikkiin laillisiin keinoihin olisin valmis noin yleisesti ottaen saadakseni jotain, mitä mieleni halajaa. Sellaisiin, mitkä ei loukkaa, eikä satuta ketään.

    • Miten voi olla rakastunut ihmiseen seurustelematta hänen kanssaan? Ihastunut ehkä.

      Noin muuten en alkaisi mitään temppuja tekemään. Joko kelpaan tai sitten en. Sitäpaitsi yksipuoliset tunteet kyllä häviävät ajan myötä, jos niitä ei ruoki.

      • Samaa mieltä että ihastuminen on kyseessä. Tosin jos on vuosia haaveillut niin on voinut rakastuakkin.. siihen päässään muotoilemaansa mielikuvaan ko. tyypistä :)

        Haa, olen mä lopustakin samaa mieltä. Sitten on tosi huono juttu jos ruokitaan, vaikka kuinka vähän, aina silloin tällöin. Se pitää kytyä olemassa eikä tarvi ku pikkusen puhaltaa, niin taas ihan liekeissä.


      • Miksi muka

        ei voisi rakastua seurustelematta?


      • Miksi muka kirjoitti:

        ei voisi rakastua seurustelematta?

        Miten voi tuntea ihmisen ja hyväksyä hänet hyvine ja huonoine puolineen seurustelematta hänen kanssaan? Minusta silloin on lähinnä ihastunut itseluomaansa mielikuvaan toisesta ihmisestä.


      • Papu.Sparrow kirjoitti:

        Samaa mieltä että ihastuminen on kyseessä. Tosin jos on vuosia haaveillut niin on voinut rakastuakkin.. siihen päässään muotoilemaansa mielikuvaan ko. tyypistä :)

        Haa, olen mä lopustakin samaa mieltä. Sitten on tosi huono juttu jos ruokitaan, vaikka kuinka vähän, aina silloin tällöin. Se pitää kytyä olemassa eikä tarvi ku pikkusen puhaltaa, niin taas ihan liekeissä.

        Tosin tuntuu olevan ihmisiä, jotka itse pakkomielteisesti ruokkivat omia tunteitaan, vaikkeivät ikinä saisi vastakaikua. Tosin eihän siitä hallaa tee kuin itselleen. Noh, eihän kukaan sinkkuuteen ole kuollut. Kai...


      • No kyllä minä
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Miten voi tuntea ihmisen ja hyväksyä hänet hyvine ja huonoine puolineen seurustelematta hänen kanssaan? Minusta silloin on lähinnä ihastunut itseluomaansa mielikuvaan toisesta ihmisestä.

        sanoisin, että tunnen esimerkiksi ystäväni hyvine ja huonoine puolineen paljon paremmin kuin olen koskaan tuntenut vaikka ensimmäisen vuoden seurustelun perusteella kumppania, vaikka en ole koskaan ystävieni kanssa seurustellut. Sun teorian mukaanhan sitten rakastuttaisiin vasta monen vuoden kuluttua, varsinkin, kun alussahan molemmat näyttää itsestään vain ne hyvät puolet. Mun mielestä juuri seurustelusuhteen alku on mielikuvitusrakkautta, jos taas ensin oppii tuntemaan vaikka työkaverin ja sitten rakastuu häneen(kuten minulle on käynyt), niin silloin todella rakastuu ihmiseen, jonka tuntee.


      • sirpamaikkarilta
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Miten voi tuntea ihmisen ja hyväksyä hänet hyvine ja huonoine puolineen seurustelematta hänen kanssaan? Minusta silloin on lähinnä ihastunut itseluomaansa mielikuvaan toisesta ihmisestä.

        Meinaatko että mun rakkauteni Anttiin on pelkkää mielikuvitusta!!!! ;)


      • Mutta...
        Papu.Sparrow kirjoitti:

        Samaa mieltä että ihastuminen on kyseessä. Tosin jos on vuosia haaveillut niin on voinut rakastuakkin.. siihen päässään muotoilemaansa mielikuvaan ko. tyypistä :)

        Haa, olen mä lopustakin samaa mieltä. Sitten on tosi huono juttu jos ruokitaan, vaikka kuinka vähän, aina silloin tällöin. Se pitää kytyä olemassa eikä tarvi ku pikkusen puhaltaa, niin taas ihan liekeissä.

        On vaikka kuinka paljon ihmisiä, jotka ovat voineet olla naimisissa vaikka 30 vuotta ja saavat sitten vasta selville, että mies on esim. pettänyt koko ajan tai jopa että miehellä on kokonainen toinen perhe jossain. Oletko siis sitä mieltä, että noissakaan tapauksissa nainen ei koskaan oikeasti rakastanut, koska ei tiennyt absoluuttista totuutta? Musta jos lähdetään siitä, että toinen pitää tuntea täysin ennen kuin voi rakastua, niin voidaan samantien sanoa, ettei kukaan ole koskaan rakastanut ketään, koska toista ihmistä ei koskaan voi ihan täysin tuntea.


      • Marie-Cecile
        No kyllä minä kirjoitti:

        sanoisin, että tunnen esimerkiksi ystäväni hyvine ja huonoine puolineen paljon paremmin kuin olen koskaan tuntenut vaikka ensimmäisen vuoden seurustelun perusteella kumppania, vaikka en ole koskaan ystävieni kanssa seurustellut. Sun teorian mukaanhan sitten rakastuttaisiin vasta monen vuoden kuluttua, varsinkin, kun alussahan molemmat näyttää itsestään vain ne hyvät puolet. Mun mielestä juuri seurustelusuhteen alku on mielikuvitusrakkautta, jos taas ensin oppii tuntemaan vaikka työkaverin ja sitten rakastuu häneen(kuten minulle on käynyt), niin silloin todella rakastuu ihmiseen, jonka tuntee.

        ystävän, kaverin tai työkaverin aamuhengityksen olet haistanut tai nähnyt kuinka räjähtänyt hän on ennen kuin on saanut ensimmäisen kahvikuppinsa?


      • Marie-Cecile
        Mutta... kirjoitti:

        On vaikka kuinka paljon ihmisiä, jotka ovat voineet olla naimisissa vaikka 30 vuotta ja saavat sitten vasta selville, että mies on esim. pettänyt koko ajan tai jopa että miehellä on kokonainen toinen perhe jossain. Oletko siis sitä mieltä, että noissakaan tapauksissa nainen ei koskaan oikeasti rakastanut, koska ei tiennyt absoluuttista totuutta? Musta jos lähdetään siitä, että toinen pitää tuntea täysin ennen kuin voi rakastua, niin voidaan samantien sanoa, ettei kukaan ole koskaan rakastanut ketään, koska toista ihmistä ei koskaan voi ihan täysin tuntea.

        esimerkissäsi nainen luulee saavansa vastarakkautta. Jos suhdetta ei ole ja rakastuu (eikä siis vain ihastu), mistä se vastarakkaus joka tarvitaan rakastumiseen tulee?


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Tosin tuntuu olevan ihmisiä, jotka itse pakkomielteisesti ruokkivat omia tunteitaan, vaikkeivät ikinä saisi vastakaikua. Tosin eihän siitä hallaa tee kuin itselleen. Noh, eihän kukaan sinkkuuteen ole kuollut. Kai...

        Jos ei rupee kunnolla vainoomaan ja stalkkeroimaan kohdettaan, niin lähinnä itelleen siinä hallaa tekee. Menee elämä ohi siinä haaveilleissa.


      • Mun mielestä
        Marie-Cecile kirjoitti:

        esimerkissäsi nainen luulee saavansa vastarakkautta. Jos suhdetta ei ole ja rakastuu (eikä siis vain ihastu), mistä se vastarakkaus joka tarvitaan rakastumiseen tulee?

        rakastumiseen ei tarvita vastarakkautta. Rakkauden pitäisi olla epäitsekästä, onko se ollenkaan rakkautta, jos siitä pyytää maksua?

        Oletko myös sitä mieltä, että jos lapsi ei rakasta äitiään, ei äitikään voi rakastaa lastaan?
        Tai että vanhatpiiat eivät ole koskaan rakastaneet ketään?
        Mun rakkauteni ei ainakaan maksa mitään, sen saa ihan ilmaiseksi.


      • Mutta... kirjoitti:

        On vaikka kuinka paljon ihmisiä, jotka ovat voineet olla naimisissa vaikka 30 vuotta ja saavat sitten vasta selville, että mies on esim. pettänyt koko ajan tai jopa että miehellä on kokonainen toinen perhe jossain. Oletko siis sitä mieltä, että noissakaan tapauksissa nainen ei koskaan oikeasti rakastanut, koska ei tiennyt absoluuttista totuutta? Musta jos lähdetään siitä, että toinen pitää tuntea täysin ennen kuin voi rakastua, niin voidaan samantien sanoa, ettei kukaan ole koskaan rakastanut ketään, koska toista ihmistä ei koskaan voi ihan täysin tuntea.

        Pitää tuntea se ihminen, olla vuorovaikutuksessa sen kanssa. Jakaa ilot ja surut ja käydä pari riitaakin sen kanssa. Ekaksi ihastutaan, ja sitten kun tutustutaan paremmin niin alkuhuuman mentyä ohi astuu tilalle rakkaus.


      • No ihan
        Marie-Cecile kirjoitti:

        ystävän, kaverin tai työkaverin aamuhengityksen olet haistanut tai nähnyt kuinka räjähtänyt hän on ennen kuin on saanut ensimmäisen kahvikuppinsa?

        jokaisen ystävän(etkö sinä sitten ole?), joskus maastotöissä myös työkaverin, kun ollaan samassa mökissä nukuttu. Ei kai nyt sentään haiseva hengitys ole mikään vaatimus rakkaudelle. Tai jos on, niin pitänee luopua suuveden käytöstä...


      • Mutta 2...
        Papu.Sparrow kirjoitti:

        Pitää tuntea se ihminen, olla vuorovaikutuksessa sen kanssa. Jakaa ilot ja surut ja käydä pari riitaakin sen kanssa. Ekaksi ihastutaan, ja sitten kun tutustutaan paremmin niin alkuhuuman mentyä ohi astuu tilalle rakkaus.

        Voihan tiiviissä vuorovaikutuksessa olla vaikka esim. työkaverin kanssa ja todella oppia tuntemaan hänetkin. Ja kuten sanoin, niin ei parisuhde ole mikään tae siitä, että tuntee toisen, ihmiset kun useimmiten uskovat, mitä haluavat uskoa. Kyllä minä ainakin sen työkaverin johon olin rakastunut tunsin ihan läpikotaisin, puhuimme paljon henkilökohtaisista asioista ja riitelimmekin. Kyllä minä ainakin ihan vilpittömästi koin olevani häneen rakastunut.


      • Mutta 2... kirjoitti:

        Voihan tiiviissä vuorovaikutuksessa olla vaikka esim. työkaverin kanssa ja todella oppia tuntemaan hänetkin. Ja kuten sanoin, niin ei parisuhde ole mikään tae siitä, että tuntee toisen, ihmiset kun useimmiten uskovat, mitä haluavat uskoa. Kyllä minä ainakin sen työkaverin johon olin rakastunut tunsin ihan läpikotaisin, puhuimme paljon henkilökohtaisista asioista ja riitelimmekin. Kyllä minä ainakin ihan vilpittömästi koin olevani häneen rakastunut.

        Pidä suhdetta työkaveriin sellaisena suhteena mikä on puolisoiden kesken. Puolisoilla on erilainen ote ja teko hommassa. Työkaverein voi oppia päällisin puolin tuntemaan, mutta viimeinen silaus jää puuttuun.


      • Marie-Cecile
        No ihan kirjoitti:

        jokaisen ystävän(etkö sinä sitten ole?), joskus maastotöissä myös työkaverin, kun ollaan samassa mökissä nukuttu. Ei kai nyt sentään haiseva hengitys ole mikään vaatimus rakkaudelle. Tai jos on, niin pitänee luopua suuveden käytöstä...

        esimerkkinä että ei kaikkien ihmisten kanssa joiden mielen tuntee hyvin välttämättä ole tutustunut silti niihin huonoihin puoliin.


      • Marie-Cecile
        Mun mielestä kirjoitti:

        rakastumiseen ei tarvita vastarakkautta. Rakkauden pitäisi olla epäitsekästä, onko se ollenkaan rakkautta, jos siitä pyytää maksua?

        Oletko myös sitä mieltä, että jos lapsi ei rakasta äitiään, ei äitikään voi rakastaa lastaan?
        Tai että vanhatpiiat eivät ole koskaan rakastaneet ketään?
        Mun rakkauteni ei ainakaan maksa mitään, sen saa ihan ilmaiseksi.

        ja rakastaminen ovat kaksi eri asiaa.

        Rakastamiseen ei tarvitsekaan vastarakkautta. Siksi se on pyyteetöntä. Rakastuminen ei ole. Rakastuessa haluat siltä toiselta osapuolelta jotain.


      • Niin...
        Marie-Cecile kirjoitti:

        ja rakastaminen ovat kaksi eri asiaa.

        Rakastamiseen ei tarvitsekaan vastarakkautta. Siksi se on pyyteetöntä. Rakastuminen ei ole. Rakastuessa haluat siltä toiselta osapuolelta jotain.

        Oleellisen sanana HALUAN. Mutta jos en saa, niin miten se muka estää rakastumasta? Ja ainahan siltä toiselta jotain saa; hymyn, muutaman minuutin juttelua, tms. Miksi sen jonkin pitää nimenomaan olla vastarakastuminen? Jos sinä olet oikeassa, mitä en usko, niin aika harva ihminen on sitten koskaan ollut rakastunut...

        Mä en ole koskaan käsittänyt tuota mitä sanoit, mitä moni muukin sanoo: jos siis et voi rakastua, ellei se toinenkin rakastu sinuun eikä se toinen voi rakastua ellet sinä rakastu häneen, niin miten se käytännössä voi tapahtua ollenkaan? Sovitteko, että tiistaina kello 16:55:21 rakastumme toisiimme?


      • Mä vain olen
        Papu.Sparrow kirjoitti:

        Pidä suhdetta työkaveriin sellaisena suhteena mikä on puolisoiden kesken. Puolisoilla on erilainen ote ja teko hommassa. Työkaverein voi oppia päällisin puolin tuntemaan, mutta viimeinen silaus jää puuttuun.

        eri mieltä. Ei musta ketään voi koskaan oppia täysin tuntemaan. Ja minä olin paljon rakastuneempi työkaveriini, kuin koskaan olin mieheeni, jonka kanssa asuin yhdessä vuosia.


      • Mä vain olen kirjoitti:

        eri mieltä. Ei musta ketään voi koskaan oppia täysin tuntemaan. Ja minä olin paljon rakastuneempi työkaveriini, kuin koskaan olin mieheeni, jonka kanssa asuin yhdessä vuosia.

        Voikkaan oppia täysin tuntemaan, mutta rakkaus vaatii sen että tuntee toisen huonot puolet jne. Työkaveri suhde ei ole sellainen mikä puolisoilla on.


      • Mutta... kirjoitti:

        On vaikka kuinka paljon ihmisiä, jotka ovat voineet olla naimisissa vaikka 30 vuotta ja saavat sitten vasta selville, että mies on esim. pettänyt koko ajan tai jopa että miehellä on kokonainen toinen perhe jossain. Oletko siis sitä mieltä, että noissakaan tapauksissa nainen ei koskaan oikeasti rakastanut, koska ei tiennyt absoluuttista totuutta? Musta jos lähdetään siitä, että toinen pitää tuntea täysin ennen kuin voi rakastua, niin voidaan samantien sanoa, ettei kukaan ole koskaan rakastanut ketään, koska toista ihmistä ei koskaan voi ihan täysin tuntea.

        Jos ja jos. Kohtuus kaikessa, jopa tässäkin asiassa. Tarkoitukseni oli vain kritisoida ajatusta rakkaudesta ensi silmäyksellä ja muuta vastaavaa. Tottahan ihmiset ovat hyviä peittämään vajavaisuuksiaan ja muuttuvatkin aikojen saatossa. Eikä aina vain parempaan suuntaan.


      • Marie-Cecile
        Niin... kirjoitti:

        Oleellisen sanana HALUAN. Mutta jos en saa, niin miten se muka estää rakastumasta? Ja ainahan siltä toiselta jotain saa; hymyn, muutaman minuutin juttelua, tms. Miksi sen jonkin pitää nimenomaan olla vastarakastuminen? Jos sinä olet oikeassa, mitä en usko, niin aika harva ihminen on sitten koskaan ollut rakastunut...

        Mä en ole koskaan käsittänyt tuota mitä sanoit, mitä moni muukin sanoo: jos siis et voi rakastua, ellei se toinenkin rakastu sinuun eikä se toinen voi rakastua ellet sinä rakastu häneen, niin miten se käytännössä voi tapahtua ollenkaan? Sovitteko, että tiistaina kello 16:55:21 rakastumme toisiimme?

        ihastumista. Ihastuminen ei syvene rakastumiseksi ilman vastakaikua. Mutta ihastuminen voi olla voimakasta, jopa niin voimakasta että se toinen alkaa kuvitella että sillä toisella on tunteita itseä kohtaan. Mutta silloin se on pakkomielteistä ihastumista, täynnä toivetta ja kuvitelmaa, myös siitä millainen se toinen on. Mutta sekin on vain ihastumista, ei rakastumista eikä myöskään rakastamista.


      • Ei niin,
        Marie-Cecile kirjoitti:

        esimerkkinä että ei kaikkien ihmisten kanssa joiden mielen tuntee hyvin välttämättä ole tutustunut silti niihin huonoihin puoliin.

        mutta ei parisuhteessakaan ole koskaan välttämättä tutustunut kumppanin kaikkiin huonoihin puoliin. Ja kuten tuossa ratikalle vastasin, niin ainakin ekan puoli vuotta ihmiset salaa ne huonot puolensa, mutta kyllä suurin osa kokee jo rakastuneensa ensimmäisen puolen vuoden aikana. Jos tosiaan ensin pitäisi tuntea ihan läpikotaisin, niin siihen tarvittaisiin ainakin vuosi plus sitten vielä yhdessä asumista. Jos ihmiset ei rakastuisi nopeammin, niin ei parisuhteita syntyisi kovinkaan paljoa, eikä kukaan jäisi huonoon suhteeseen.


      • Mun mielestä kirjoitti:

        rakastumiseen ei tarvita vastarakkautta. Rakkauden pitäisi olla epäitsekästä, onko se ollenkaan rakkautta, jos siitä pyytää maksua?

        Oletko myös sitä mieltä, että jos lapsi ei rakasta äitiään, ei äitikään voi rakastaa lastaan?
        Tai että vanhatpiiat eivät ole koskaan rakastaneet ketään?
        Mun rakkauteni ei ainakaan maksa mitään, sen saa ihan ilmaiseksi.

        Eikö ole ikävä ajatus, että rakastaisi pedofiiliä, naisten hakkaajaa, juoppoa jne... Minusta rakastaminen on kovinkin ehdollista toimintaa. Mutta kaiketi tästäkin asiasta ihmiset voivat tuntea ja ajatella kovin eri tavoin.


      • Miten sinä
        Marie-Cecile kirjoitti:

        ihastumista. Ihastuminen ei syvene rakastumiseksi ilman vastakaikua. Mutta ihastuminen voi olla voimakasta, jopa niin voimakasta että se toinen alkaa kuvitella että sillä toisella on tunteita itseä kohtaan. Mutta silloin se on pakkomielteistä ihastumista, täynnä toivetta ja kuvitelmaa, myös siitä millainen se toinen on. Mutta sekin on vain ihastumista, ei rakastumista eikä myöskään rakastamista.

        voit olla niin varma että olet oikeassa? Mä olen tästä asiasta ihan täysin eri mieltä, mun rakastumisesta ei tarvitse maksaa. Enkä ole koskaan kuvitellut mitään olematonta vastakaikua. Mutta olen silti ollut rakastunut ihmiseen, jonka kanssa en koskaan seurustellut.

        Etkä muuten vastannut mun kysymykseen, että miten se rakastuminen sitten käytännössä tapahtuu?

        Ja miten sitten niissä tapauksissa, kun toinen osapuoli valehtelee rakastuneensa? Eikö se toinenkaan sitten ole rakastunut?


      • Marie-Cecile kirjoitti:

        ihastumista. Ihastuminen ei syvene rakastumiseksi ilman vastakaikua. Mutta ihastuminen voi olla voimakasta, jopa niin voimakasta että se toinen alkaa kuvitella että sillä toisella on tunteita itseä kohtaan. Mutta silloin se on pakkomielteistä ihastumista, täynnä toivetta ja kuvitelmaa, myös siitä millainen se toinen on. Mutta sekin on vain ihastumista, ei rakastumista eikä myöskään rakastamista.

        Komppaan tätä.


      • Niinkö?
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Eikö ole ikävä ajatus, että rakastaisi pedofiiliä, naisten hakkaajaa, juoppoa jne... Minusta rakastaminen on kovinkin ehdollista toimintaa. Mutta kaiketi tästäkin asiasta ihmiset voivat tuntea ja ajatella kovin eri tavoin.

        Ei ne tunteet kuin seinään kuole, vaikka saisi selville kuinka ikävän asian tahansa. Mutta mä kommentoinkin lähinnä tuota teidän ajatusta, ettei ihmistä voi rakastaa ellei tiedä hänestä kaikkea... Aika harva ihminen maailmassa taitaa sitten rakastaa...


      • En sanonutkaan
        Papu.Sparrow kirjoitti:

        Voikkaan oppia täysin tuntemaan, mutta rakkaus vaatii sen että tuntee toisen huonot puolet jne. Työkaveri suhde ei ole sellainen mikä puolisoilla on.

        että olisi, mutta mun kokemuksen mukaan työkaverin voi tuntea riittävän hyvin rakastuakseen. Ja musta rakkaus on eri asia kuin rakastuminen, harva rakastunut tietää mitään kumppaninsa huonoista puolista.


      • No mutta
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Jos ja jos. Kohtuus kaikessa, jopa tässäkin asiassa. Tarkoitukseni oli vain kritisoida ajatusta rakkaudesta ensi silmäyksellä ja muuta vastaavaa. Tottahan ihmiset ovat hyviä peittämään vajavaisuuksiaan ja muuttuvatkin aikojen saatossa. Eikä aina vain parempaan suuntaan.

        siinä on aika paljon eroa että sanooko rakastuneensa ensi silmäyksellä(joka toki on ihan täyttä puppua) kuin siinä, että vaaditaan parisuhde rakastumiseen.


      • Ei niin, kirjoitti:

        mutta ei parisuhteessakaan ole koskaan välttämättä tutustunut kumppanin kaikkiin huonoihin puoliin. Ja kuten tuossa ratikalle vastasin, niin ainakin ekan puoli vuotta ihmiset salaa ne huonot puolensa, mutta kyllä suurin osa kokee jo rakastuneensa ensimmäisen puolen vuoden aikana. Jos tosiaan ensin pitäisi tuntea ihan läpikotaisin, niin siihen tarvittaisiin ainakin vuosi plus sitten vielä yhdessä asumista. Jos ihmiset ei rakastuisi nopeammin, niin ei parisuhteita syntyisi kovinkaan paljoa, eikä kukaan jäisi huonoon suhteeseen.

        Minähän olenkin väittänyt, että on aikaista puhua rakkaudesta ennen kuin ne huonotkin puolet alkavat näkyä. Noin muuten suhteen rakentelu onkin hermoja haastavaa puuhaa. Etenkin se vaatii sitä yhdessä asumista.


      • No mutta kirjoitti:

        siinä on aika paljon eroa että sanooko rakastuneensa ensi silmäyksellä(joka toki on ihan täyttä puppua) kuin siinä, että vaaditaan parisuhde rakastumiseen.

        Minusta romanttiseen rakastumiseen (erotuksena sukulaisrakkaudesta) tarvitaan parisuhde. Sinusta ei ja silti mielipiteesi on yhtä arvokas kuin minunkin.


      • sirpamaikkarilta kirjoitti:

        Meinaatko että mun rakkauteni Anttiin on pelkkää mielikuvitusta!!!! ;)

        Aivan kuin minunkin "rakkauteni" Beyonceehen. ;-)


      • Sä puhut
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minähän olenkin väittänyt, että on aikaista puhua rakkaudesta ennen kuin ne huonotkin puolet alkavat näkyä. Noin muuten suhteen rakentelu onkin hermoja haastavaa puuhaa. Etenkin se vaatii sitä yhdessä asumista.

        koko ajan sekaisin rakastumisesta ja rakastamisesta. Musta ihminen rakastuu ennen kuin tuntee toisen kunnolla, ihan vain yksinkertaisesti siksi, että muutenhan se kestäisi vuosia.

        Mutta siis, jos sä olet sitä mieltä, että sitä varten pitää tuntea kunnolla ja asuakin yhdessä, niin miksi sinä sitten ylipäätään muutit kenenkään kanssa asumaan? Ihan siinä toivossako, että ehkä joskus rakastun tähän ihmiseen? Musta se kuulostaa aika oudolta...


      • Sitä paitsi:
        Marie-Cecile kirjoitti:

        ihastumista. Ihastuminen ei syvene rakastumiseksi ilman vastakaikua. Mutta ihastuminen voi olla voimakasta, jopa niin voimakasta että se toinen alkaa kuvitella että sillä toisella on tunteita itseä kohtaan. Mutta silloin se on pakkomielteistä ihastumista, täynnä toivetta ja kuvitelmaa, myös siitä millainen se toinen on. Mutta sekin on vain ihastumista, ei rakastumista eikä myöskään rakastamista.

        rakastuminen on periaatteessa vain kemiallinen reaktio aivoissa. Miten ihmeessä sen kemiallisen reaktion tapahtuminen voisi vaatia sitä, että toisissakin(eikä satunnaisissa, vaan ihan tietyn ihmisen!) aivoissa tapahtuu sama reaktio? Ja vaikka vaatisikin, niin mikä se mekanismi olisi, joka ilmoittaisi sen reaktion niihin toisiin aivoihin(ja edelleen nimenomaan niihin tiettyihin aivoihin, eikä kaikkiin lähistöllä oleviin aivoihin)? Sä taidat nyt uskoa, mitä haluat uskoa, etkä pysty edes perustelemaan uskomustasi... Yhdessäkään tutkimuksessa rakastumisen kemiasta en ole nähnyt mainintaa siitä, että rakastuminen vaatisi vastarakastumisen. Mutta laitatko mulle linkin siihen tutkimukseen, jossa se on todettu, niin jatketaan sitten keskustelua?


      • sirpamaikkarilta
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Aivan kuin minunkin "rakkauteni" Beyonceehen. ;-)

        Nii. Mut mä oonki nähny Antin yhteensä kahdeksan kertaa. Kaks kertaa koskenu, kerran sen vettä tuli mun päälle ja kerran jutellu kapakissa (arvaa mikä paikka kyseessä). Joten mun rakkauteni ei voi olla mielikuvitusta.


      • Sitä paitsi: kirjoitti:

        rakastuminen on periaatteessa vain kemiallinen reaktio aivoissa. Miten ihmeessä sen kemiallisen reaktion tapahtuminen voisi vaatia sitä, että toisissakin(eikä satunnaisissa, vaan ihan tietyn ihmisen!) aivoissa tapahtuu sama reaktio? Ja vaikka vaatisikin, niin mikä se mekanismi olisi, joka ilmoittaisi sen reaktion niihin toisiin aivoihin(ja edelleen nimenomaan niihin tiettyihin aivoihin, eikä kaikkiin lähistöllä oleviin aivoihin)? Sä taidat nyt uskoa, mitä haluat uskoa, etkä pysty edes perustelemaan uskomustasi... Yhdessäkään tutkimuksessa rakastumisen kemiasta en ole nähnyt mainintaa siitä, että rakastuminen vaatisi vastarakastumisen. Mutta laitatko mulle linkin siihen tutkimukseen, jossa se on todettu, niin jatketaan sitten keskustelua?

        Minusta himo on kemiallinen raktio aivoissa, mutta rakastumiseen vaatii paljon muutakin.


      • En sanonutkaan kirjoitti:

        että olisi, mutta mun kokemuksen mukaan työkaverin voi tuntea riittävän hyvin rakastuakseen. Ja musta rakkaus on eri asia kuin rakastuminen, harva rakastunut tietää mitään kumppaninsa huonoista puolista.

        No nyt aletaan olla asian alkulähteillä. Rakastuminen ja rakastaminen ovat eri asioita.


      • Ei tässä nyt
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minusta romanttiseen rakastumiseen (erotuksena sukulaisrakkaudesta) tarvitaan parisuhde. Sinusta ei ja silti mielipiteesi on yhtä arvokas kuin minunkin.

        ole kyse mielipiteestä, vaan siitä, että minä en tajua, että miten se voisi ihan puhtaasti tieteelliseltä kannalta olla niin kuin sinä sanot... Koska niin paljon kuin me rakastumista ja rakkautta romantisoimmekin, niin meidän aivoille se on ihan vain yksi kemiallinen reaktio lisää muiden joukossa. Johon esimerkiksi haju vaikuttaa ihan valtavasti...

        Ja jos nyt aletaan oikein pohtimaan, niin jos sä sanot, että pitää tuntea hyvät ja huonot puolet, niin voidaanko silloin myös sanoa, että JOS olisi joku keino saada kaikki faktat tietystä joukosta ihmisiä, niin voisi tapaamatta sanoa, että tuohon minä rakastun. Ja kun en nyt edes tarvitse sitä ilmiselvää vastausta sinulta, niin tiedät, ettei se niin mene, koska tiettyihin ihmisiin tuntee vetoa ja toisiin ei ollenkaan. Vaikka se toinen, johon ei tunne vetoa voisi olla ominaisuuksiltaan paljon sopivampi kuin se johon tuntee. Eikä me ihmiset edes anneta mahdollisuutta kaikille maailman ihmisille, vaan ainoastaan sille hyvin pienelle joukolle, johon alun alkaenkin tunnemme vetoa, niin eikö silloin ole kummallista sanoa, että se luonteenpiirteiden tunteminen olisi noin oleellista? Ja vielä sekin, että onhan niitä ihan täysiä kusipäitä, jotka vain tekee kumppaninsa onnettomiksi, mutta joita ei silti jätetä, ihan vain rakkauden takia... Miksi se luonteenpiirteiden tunteminen on ollenkaan oleellista, jos se ei johda mihinkään?


      • täti Viliina
        En sanonutkaan kirjoitti:

        että olisi, mutta mun kokemuksen mukaan työkaverin voi tuntea riittävän hyvin rakastuakseen. Ja musta rakkaus on eri asia kuin rakastuminen, harva rakastunut tietää mitään kumppaninsa huonoista puolista.

        työkaveriinsa rakastu vaikka olisi vuosikymmeniä samassa työpaikassa. Työkaverit voivat tuntea toistensa elämäntilanteet tarkkaankin, silti ne tunteet eivät kohtaa rakastumiseen asti.


      • Sä puhut kirjoitti:

        koko ajan sekaisin rakastumisesta ja rakastamisesta. Musta ihminen rakastuu ennen kuin tuntee toisen kunnolla, ihan vain yksinkertaisesti siksi, että muutenhan se kestäisi vuosia.

        Mutta siis, jos sä olet sitä mieltä, että sitä varten pitää tuntea kunnolla ja asuakin yhdessä, niin miksi sinä sitten ylipäätään muutit kenenkään kanssa asumaan? Ihan siinä toivossako, että ehkä joskus rakastun tähän ihmiseen? Musta se kuulostaa aika oudolta...

        Rakastumisesta se rakkaus alkaa. Tosin se on riskibisnestä, koska se voi loppua kuin seinään. Minulla on käynyt aivan käsittämättömän hyvä tuuri. Oli paljon suurempi mahdollisuus, että kaikki olisi mennyt mönkään.


      • Ei ainakaan
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Minusta himo on kemiallinen raktio aivoissa, mutta rakastumiseen vaatii paljon muutakin.

        tutkijoiden mukaan. Toki rakastumiseen vaaditaan enemmän kuin himoon, mutta reaktio aivoissa sekin silti on. Monissa tutkimuksissahan on esim. todettu että ihminen reagoi välittömästi kumppaniin, joka tuoksuu sopivalta. Toisaalta kyllä järjestettyjä avioliittoja sanotaan kaikkein onnistuneimmiksi.

        Mä vain en ole sitä mieltä, että rakkaus olisi noin itsekästä ja laskelmoivaa kuin te sanotte...


      • sirpamaikkarilta kirjoitti:

        Nii. Mut mä oonki nähny Antin yhteensä kahdeksan kertaa. Kaks kertaa koskenu, kerran sen vettä tuli mun päälle ja kerran jutellu kapakissa (arvaa mikä paikka kyseessä). Joten mun rakkauteni ei voi olla mielikuvitusta.

        Joo, te olette kuin luotuja toisillenne, jos ei sukupuolinen suuntautuminen, ikäero tai muut pikkuasiat haittaa. Enhän minäkään ole millänikään, että Beyoncee on aviksessa Jay-Z:n kanssa. ;-)


      • No mä olen
        Ratikkakuski kirjoitti:

        No nyt aletaan olla asian alkulähteillä. Rakastuminen ja rakastaminen ovat eri asioita.

        nyt koko ajan puhunut nimenomaan rakastumisesta(vaikka olen varmaan väärin kirjaimen laittanut sinne sun tänne)...


      • Niinpä...
        täti Viliina kirjoitti:

        työkaveriinsa rakastu vaikka olisi vuosikymmeniä samassa työpaikassa. Työkaverit voivat tuntea toistensa elämäntilanteet tarkkaankin, silti ne tunteet eivät kohtaa rakastumiseen asti.

        Ja voi tavata ihmisen, joka on yksinkertaisesti täydellinen! eikä silti tunne häntä kohtaan mitään.


      • sirpamaikkarilta
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Joo, te olette kuin luotuja toisillenne, jos ei sukupuolinen suuntautuminen, ikäero tai muut pikkuasiat haittaa. Enhän minäkään ole millänikään, että Beyoncee on aviksessa Jay-Z:n kanssa. ;-)

        Ei Pässiäkään haittaa mun suhteeni Antin kanssa. Me todella ollaan luotu toisillemme.  


      • No tosiaan sitten...
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Rakastumisesta se rakkaus alkaa. Tosin se on riskibisnestä, koska se voi loppua kuin seinään. Minulla on käynyt aivan käsittämättömän hyvä tuuri. Oli paljon suurempi mahdollisuus, että kaikki olisi mennyt mönkään.

        Aika mieletön tuuri kieltämättä... Tai sitten ei. Mä tuonne aiemmin kirjoitin, että järjestettyjä avioliittoja pidetään maailman onnellisimpina, joten ehkä sä olisit voinut ottaa ihan kenet tahansa ja se olisi onnistunut, ihan yksinkertaisesti siksi, koska halusit suhteen. Ainoa asia, joka sen olisi estänyt olisi ollut se, jos olisi paljastunut jokin ihan valtava luonnevika, eikä se ole kovin todennäköistä.

        Mä olen kai tavallaan sun vastakohta. Mä en ole koskaan halunnut suhdetta, vaan olen puoliksi tahtomattani ihastunut ja rakastunut ja vasta sitten aloittanut suhteen. Mä en itse asiassa ole koskaan elämässäni ollut treffeillä ihmisen kanssa, johon en jo ole ollut rakastunut... Ja vaikka olen sitten siellä suhteessa rakastanut kumppania, niin en ole koskaan oikein viihtynyt suhteessa.


      • täti Viliina
        Ei tässä nyt kirjoitti:

        ole kyse mielipiteestä, vaan siitä, että minä en tajua, että miten se voisi ihan puhtaasti tieteelliseltä kannalta olla niin kuin sinä sanot... Koska niin paljon kuin me rakastumista ja rakkautta romantisoimmekin, niin meidän aivoille se on ihan vain yksi kemiallinen reaktio lisää muiden joukossa. Johon esimerkiksi haju vaikuttaa ihan valtavasti...

        Ja jos nyt aletaan oikein pohtimaan, niin jos sä sanot, että pitää tuntea hyvät ja huonot puolet, niin voidaanko silloin myös sanoa, että JOS olisi joku keino saada kaikki faktat tietystä joukosta ihmisiä, niin voisi tapaamatta sanoa, että tuohon minä rakastun. Ja kun en nyt edes tarvitse sitä ilmiselvää vastausta sinulta, niin tiedät, ettei se niin mene, koska tiettyihin ihmisiin tuntee vetoa ja toisiin ei ollenkaan. Vaikka se toinen, johon ei tunne vetoa voisi olla ominaisuuksiltaan paljon sopivampi kuin se johon tuntee. Eikä me ihmiset edes anneta mahdollisuutta kaikille maailman ihmisille, vaan ainoastaan sille hyvin pienelle joukolle, johon alun alkaenkin tunnemme vetoa, niin eikö silloin ole kummallista sanoa, että se luonteenpiirteiden tunteminen olisi noin oleellista? Ja vielä sekin, että onhan niitä ihan täysiä kusipäitä, jotka vain tekee kumppaninsa onnettomiksi, mutta joita ei silti jätetä, ihan vain rakkauden takia... Miksi se luonteenpiirteiden tunteminen on ollenkaan oleellista, jos se ei johda mihinkään?

        tuntee enemmän vetoa kuin toisiin. Jos tuntee jonkinlaista vetoa useampaankin eri ihmiseen, riippuu vastapuolesta mitä asioita hän pitää tärkeimpinä. Hän laittaa asiat tärkeysjärjestykseen ja tekee valintansa sen mukaan. Joskushan sanotaan että rakkaus on sokea ja siinä huumassa jää sitten ne vastaantulevat arkisetkin asiat joskus selvittämättä. Olisi aikamoista sekamelskaa jos sitten totuuden esille tullessa vaihdettaisiin heti kumppania joka kerran seuraavaan ihastukseen.

        Tuskinpa sitä silmänräpäyksessä rakastumista ihan tarkalleen sanottuna sattuukaan tai ainakin hyvin harvoin, mutta aivan ensihetkestä alkaen voi jutustelu sujua toisen kanssa paremmin kuin toisen. Siitähän se sitten alkaa, meni sitten loppupeleissä miten meni.


      • Sitä juuri yritin
        täti Viliina kirjoitti:

        tuntee enemmän vetoa kuin toisiin. Jos tuntee jonkinlaista vetoa useampaankin eri ihmiseen, riippuu vastapuolesta mitä asioita hän pitää tärkeimpinä. Hän laittaa asiat tärkeysjärjestykseen ja tekee valintansa sen mukaan. Joskushan sanotaan että rakkaus on sokea ja siinä huumassa jää sitten ne vastaantulevat arkisetkin asiat joskus selvittämättä. Olisi aikamoista sekamelskaa jos sitten totuuden esille tullessa vaihdettaisiin heti kumppania joka kerran seuraavaan ihastukseen.

        Tuskinpa sitä silmänräpäyksessä rakastumista ihan tarkalleen sanottuna sattuukaan tai ainakin hyvin harvoin, mutta aivan ensihetkestä alkaen voi jutustelu sujua toisen kanssa paremmin kuin toisen. Siitähän se sitten alkaa, meni sitten loppupeleissä miten meni.

        sanoa, että ei se toisin tunteminen ole ollenkaan niin oleellista mun mielestä.


      • Marie-Cecile
        Sitä paitsi: kirjoitti:

        rakastuminen on periaatteessa vain kemiallinen reaktio aivoissa. Miten ihmeessä sen kemiallisen reaktion tapahtuminen voisi vaatia sitä, että toisissakin(eikä satunnaisissa, vaan ihan tietyn ihmisen!) aivoissa tapahtuu sama reaktio? Ja vaikka vaatisikin, niin mikä se mekanismi olisi, joka ilmoittaisi sen reaktion niihin toisiin aivoihin(ja edelleen nimenomaan niihin tiettyihin aivoihin, eikä kaikkiin lähistöllä oleviin aivoihin)? Sä taidat nyt uskoa, mitä haluat uskoa, etkä pysty edes perustelemaan uskomustasi... Yhdessäkään tutkimuksessa rakastumisen kemiasta en ole nähnyt mainintaa siitä, että rakastuminen vaatisi vastarakastumisen. Mutta laitatko mulle linkin siihen tutkimukseen, jossa se on todettu, niin jatketaan sitten keskustelua?

        vaatii sen oikeanlaisen maun/tuoksun aka dna:n lisäksi kumppanilta myös vastavuoroisuutta ennen sitä se on ihastusta ja himoa, joka myös haihtuu nopeasti elle itse ala ruokkimaan sitä, jolloin se helposti mene pakkomielteiseksi.

        Mutta vaikka pikaisella etsimisellä en löytänyt sellaista tieteellistä tekstiä joka varmasti kelpaisi sinulle, niin ihan pohdittavaksi... Eikö ole outoa, että mitä enemmän googlailet ja juttuja luet kaikkialla mainitaan sen rakastumisen vaiheen vahvistavan SUHTEESSA OLEVIEN IHMISTEN SIDETTÄ TOISIINSA, jotta heillä on aikaa ja rohkeutta tutustua toisiinsa tarpeeksi hyvin huonoista puolista huolimatta kohti sitä rakkautta? Hämmästyttävää eikö totta... Melkein voisi luulla että siinä viitataan että rakastuneella pitäisi olla jonkilaista vastakaikua... O_o Mutta eihän siis voimakas ihastus voi olla se mitä tunnet tässä tapauksessa rakastumisen sijasta, jos et saa vastakaikua? O_o

        Esim.

        "According to Alberoni, falling in love is a rapid process of destructuration-reorganization called the nascent state. In the nascent state, a state of pure creative energy, the individual loses his or her previous identity, and becomes highly fluid and capable of merging with another person to create a new "us," a unit of two that is highly charged with solidarity and eroticism. The new couple realizes their dreams, aspirations, and unexpressed potential through one another, and develops a shared life project and common view of the world. Individuals in the nascent state put one another through tests, which if successful eventually give way to a solid love relationship, and the forming of new identities and life structures formed by the merging of the two individuals."
        http://en.wikipedia.org/wiki/Falling_in_love

        "Kaikki nämä muutokset kehossa ja aivoissa luovat hedelmällisen kemian, jotta suhde pysyisi ja jatkuisi rakastumisesta rakkauteen. Henkilöiden välinen kemia kuitenkin ratkaisee, miten suhde jatkuu."

        http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11851


      • jokupahan vaan
        Ei ainakaan kirjoitti:

        tutkijoiden mukaan. Toki rakastumiseen vaaditaan enemmän kuin himoon, mutta reaktio aivoissa sekin silti on. Monissa tutkimuksissahan on esim. todettu että ihminen reagoi välittömästi kumppaniin, joka tuoksuu sopivalta. Toisaalta kyllä järjestettyjä avioliittoja sanotaan kaikkein onnistuneimmiksi.

        Mä vain en ole sitä mieltä, että rakkaus olisi noin itsekästä ja laskelmoivaa kuin te sanotte...

        joutua järjestettyyn avioliittoon ja sen verran sanon siitä, että jos ei minulla olisi ollut täysijärkisiä vanhempia niin paha olisi perinyt. En usko että järjestetyissä avioliitoissa oltaisiin sen onnellisimpia kuin itse kumppaninsa valinneissa. Järjestetyissä avioliitoissahan on vakaumuksensa joita noudatetaan ja sillä tavoin kestetään se elämä, oli se sitten vastoinkäymisiä tmv.
        Näin jälkeenpäin ajateltuna, tuskin olisin tässä kirjoittelemassa. Ei ainakaan nettiä olisi, vaan ehkä kirjoittelisin jossakin piilossa salaa vihkoihin. Sitä ns. rakkaudentunnetta ei ainakaan minun osaltani olisi tullut. En usko ainakaan.


      • Marie-Cecile
        Miten sinä kirjoitti:

        voit olla niin varma että olet oikeassa? Mä olen tästä asiasta ihan täysin eri mieltä, mun rakastumisesta ei tarvitse maksaa. Enkä ole koskaan kuvitellut mitään olematonta vastakaikua. Mutta olen silti ollut rakastunut ihmiseen, jonka kanssa en koskaan seurustellut.

        Etkä muuten vastannut mun kysymykseen, että miten se rakastuminen sitten käytännössä tapahtuu?

        Ja miten sitten niissä tapauksissa, kun toinen osapuoli valehtelee rakastuneensa? Eikö se toinenkaan sitten ole rakastunut?

        Rakastuminenkin on prosessi. Se alkaa ihastumisesta ja kun siihen saa vastakaikua toiselta se kasvaa rakastumiseksi.

        Jos toinen osapuoli valehtelee rakastuneensa, tottakai se toinen on silti rakastunut, koska rakastumista&välittämistä voi imitoida tarpeeksi hyvin, että ei halua itse uskoa sen olevan totta jos halu uskoa sen olevan totta on niin suuri. Miksi kukaan haluaisi suhteeseen ihmisen kanssa joka ei olekaan yhtä huumaantunut sinun ihanuudesta mitä sinä olet hänen ihanuudesta? Eihän sellainen käy järkeen ollenkaan, eikö totta? Samanlainen emotiaalinen sijoitus kun puhutaan parisuhteesta on se reilu diili mitä me kaikki odotamme rakastuessa.

        Jos olet ihastunut etkä haluakaan häneltä suhdetta, näe mielessäsi tulevaisuutta, vaan olet todennäköisesti liian arka edes selvittääksesi kiinnostaisiko häntä vai ei joko koska ajatus että olisikin on pelottava, koska et ole valmis vielä oikeaan suhteeseen vaan olet elämänvaiheessa jossa kaukorakkaus on vielä se juttu tai et halua vain päästää irti mahdollisuudesta että hän olisikin kiinnostunut, koska et vain kestä ajatusta että hän ei pidäkään sinusta samoin kuin sinä hänestä.


      • ;-)
        Marie-Cecile kirjoitti:

        vaatii sen oikeanlaisen maun/tuoksun aka dna:n lisäksi kumppanilta myös vastavuoroisuutta ennen sitä se on ihastusta ja himoa, joka myös haihtuu nopeasti elle itse ala ruokkimaan sitä, jolloin se helposti mene pakkomielteiseksi.

        Mutta vaikka pikaisella etsimisellä en löytänyt sellaista tieteellistä tekstiä joka varmasti kelpaisi sinulle, niin ihan pohdittavaksi... Eikö ole outoa, että mitä enemmän googlailet ja juttuja luet kaikkialla mainitaan sen rakastumisen vaiheen vahvistavan SUHTEESSA OLEVIEN IHMISTEN SIDETTÄ TOISIINSA, jotta heillä on aikaa ja rohkeutta tutustua toisiinsa tarpeeksi hyvin huonoista puolista huolimatta kohti sitä rakkautta? Hämmästyttävää eikö totta... Melkein voisi luulla että siinä viitataan että rakastuneella pitäisi olla jonkilaista vastakaikua... O_o Mutta eihän siis voimakas ihastus voi olla se mitä tunnet tässä tapauksessa rakastumisen sijasta, jos et saa vastakaikua? O_o

        Esim.

        "According to Alberoni, falling in love is a rapid process of destructuration-reorganization called the nascent state. In the nascent state, a state of pure creative energy, the individual loses his or her previous identity, and becomes highly fluid and capable of merging with another person to create a new "us," a unit of two that is highly charged with solidarity and eroticism. The new couple realizes their dreams, aspirations, and unexpressed potential through one another, and develops a shared life project and common view of the world. Individuals in the nascent state put one another through tests, which if successful eventually give way to a solid love relationship, and the forming of new identities and life structures formed by the merging of the two individuals."
        http://en.wikipedia.org/wiki/Falling_in_love

        "Kaikki nämä muutokset kehossa ja aivoissa luovat hedelmällisen kemian, jotta suhde pysyisi ja jatkuisi rakastumisesta rakkauteen. Henkilöiden välinen kemia kuitenkin ratkaisee, miten suhde jatkuu."

        http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11851

        Jos tuo korvaisi kipulääkkeen, haluaisn aina olla rakastunut.


      • No tosiaan sitten... kirjoitti:

        Aika mieletön tuuri kieltämättä... Tai sitten ei. Mä tuonne aiemmin kirjoitin, että järjestettyjä avioliittoja pidetään maailman onnellisimpina, joten ehkä sä olisit voinut ottaa ihan kenet tahansa ja se olisi onnistunut, ihan yksinkertaisesti siksi, koska halusit suhteen. Ainoa asia, joka sen olisi estänyt olisi ollut se, jos olisi paljastunut jokin ihan valtava luonnevika, eikä se ole kovin todennäköistä.

        Mä olen kai tavallaan sun vastakohta. Mä en ole koskaan halunnut suhdetta, vaan olen puoliksi tahtomattani ihastunut ja rakastunut ja vasta sitten aloittanut suhteen. Mä en itse asiassa ole koskaan elämässäni ollut treffeillä ihmisen kanssa, johon en jo ole ollut rakastunut... Ja vaikka olen sitten siellä suhteessa rakastanut kumppania, niin en ole koskaan oikein viihtynyt suhteessa.

        Kunhan joku vielä osaa sanoa, että kuka tämän aviksen järjesti. Puhumattakaan siitä edellisestä seitsenvuotisesta suhteesta, mikä meni uskottomuuden takia perseelleen. Vastausta odotellen...

        Ps. Järjestetyt avioliitot sotivat jyrkästi maailmankuvaani vastaan. Sinulle se tosin voi olla ainoa vaihtoehto päästä munan makuun huoraamisen lisäksi.

        Pps. Oletko autisti vai lukivikainen, kun ymmärrät lukemasi väärin?


      • Ei tässä nyt kirjoitti:

        ole kyse mielipiteestä, vaan siitä, että minä en tajua, että miten se voisi ihan puhtaasti tieteelliseltä kannalta olla niin kuin sinä sanot... Koska niin paljon kuin me rakastumista ja rakkautta romantisoimmekin, niin meidän aivoille se on ihan vain yksi kemiallinen reaktio lisää muiden joukossa. Johon esimerkiksi haju vaikuttaa ihan valtavasti...

        Ja jos nyt aletaan oikein pohtimaan, niin jos sä sanot, että pitää tuntea hyvät ja huonot puolet, niin voidaanko silloin myös sanoa, että JOS olisi joku keino saada kaikki faktat tietystä joukosta ihmisiä, niin voisi tapaamatta sanoa, että tuohon minä rakastun. Ja kun en nyt edes tarvitse sitä ilmiselvää vastausta sinulta, niin tiedät, ettei se niin mene, koska tiettyihin ihmisiin tuntee vetoa ja toisiin ei ollenkaan. Vaikka se toinen, johon ei tunne vetoa voisi olla ominaisuuksiltaan paljon sopivampi kuin se johon tuntee. Eikä me ihmiset edes anneta mahdollisuutta kaikille maailman ihmisille, vaan ainoastaan sille hyvin pienelle joukolle, johon alun alkaenkin tunnemme vetoa, niin eikö silloin ole kummallista sanoa, että se luonteenpiirteiden tunteminen olisi noin oleellista? Ja vielä sekin, että onhan niitä ihan täysiä kusipäitä, jotka vain tekee kumppaninsa onnettomiksi, mutta joita ei silti jätetä, ihan vain rakkauden takia... Miksi se luonteenpiirteiden tunteminen on ollenkaan oleellista, jos se ei johda mihinkään?

        Sääliä ei juurikaan heru.


      • Sitä juuri yritin kirjoitti:

        sanoa, että ei se toisin tunteminen ole ollenkaan niin oleellista mun mielestä.

        Jos ensimmäinen pidempi parisuhteeni kesti seitsemän vuotta ja tämä nykyinen on kestänyt kohta vuosikymmenen, niin on sillä valinnalla jotain merkitystä. Odotan vastakkaisen mielipiteenomaavilta jotain todisteita.

        Tosin ikisinkut ovat mielestään parisuhteen parhaimpia asiantuntijoita. Minä vain kysyn, että millä kokemuksella.


      • Eli sulla
        Marie-Cecile kirjoitti:

        vaatii sen oikeanlaisen maun/tuoksun aka dna:n lisäksi kumppanilta myös vastavuoroisuutta ennen sitä se on ihastusta ja himoa, joka myös haihtuu nopeasti elle itse ala ruokkimaan sitä, jolloin se helposti mene pakkomielteiseksi.

        Mutta vaikka pikaisella etsimisellä en löytänyt sellaista tieteellistä tekstiä joka varmasti kelpaisi sinulle, niin ihan pohdittavaksi... Eikö ole outoa, että mitä enemmän googlailet ja juttuja luet kaikkialla mainitaan sen rakastumisen vaiheen vahvistavan SUHTEESSA OLEVIEN IHMISTEN SIDETTÄ TOISIINSA, jotta heillä on aikaa ja rohkeutta tutustua toisiinsa tarpeeksi hyvin huonoista puolista huolimatta kohti sitä rakkautta? Hämmästyttävää eikö totta... Melkein voisi luulla että siinä viitataan että rakastuneella pitäisi olla jonkilaista vastakaikua... O_o Mutta eihän siis voimakas ihastus voi olla se mitä tunnet tässä tapauksessa rakastumisen sijasta, jos et saa vastakaikua? O_o

        Esim.

        "According to Alberoni, falling in love is a rapid process of destructuration-reorganization called the nascent state. In the nascent state, a state of pure creative energy, the individual loses his or her previous identity, and becomes highly fluid and capable of merging with another person to create a new "us," a unit of two that is highly charged with solidarity and eroticism. The new couple realizes their dreams, aspirations, and unexpressed potential through one another, and develops a shared life project and common view of the world. Individuals in the nascent state put one another through tests, which if successful eventually give way to a solid love relationship, and the forming of new identities and life structures formed by the merging of the two individuals."
        http://en.wikipedia.org/wiki/Falling_in_love

        "Kaikki nämä muutokset kehossa ja aivoissa luovat hedelmällisen kemian, jotta suhde pysyisi ja jatkuisi rakastumisesta rakkauteen. Henkilöiden välinen kemia kuitenkin ratkaisee, miten suhde jatkuu."

        http://www.tervesuomi.fi/fi/julkaisu/11851

        ei ole mitään muuta perustetta, kuin se, että mielestäsi olet oikeassa... No ihan yhtä lailla minä mielestäni olen oikeassa ja mulla on sille jonkinlaisia perusteitakin. Sellaisia, joita minun ei tarvitse itse tulkita sopimaan teorioihini.

        Susta siis on sairasta ruokkia tunnetta, joka ei saa vastakaikua? Miksi? Mitä pahaa siinä on?

        Mä en kyllä näe siinä, että tutkimuksessa puhutaan suhteista mitään todistetta siihen, ettei rakastumista voi olla ilman vastakaikua. Siinähän vain todetaan, että suhteiden alkuun kuuluu rakastuminen, ei sitä, ettei rakastumista voi olla kuin molemminpuolisena. Kumpikaan noista sun lainauksista ei liity siihen, etteikö rakastumista VOISI olla olemassa ilman vastavuoroisuutta, ne vain sattuvat kuvaamaan vastavuoroista rakastumista.

        Etkä sä edelleenkään vastannut mun kysymyksiin. Mistä ne aivot sitten voi tietää, että nimenomaisesti ne halutut aivot myös ovat tuottaneet saman reaktion? Ei se vain yksinkertaisesti ole mahdollista.... Ei sellaista mekanismia ole!

        "Mutta eihän siis voimakas ihastus voi olla se mitä tunnet tässä tapauksessa rakastumisen
        sijasta, jos et saa vastakaikua?"
        Miksei voisi olla? Miten sinä pystyt todistamaan mikä on ihastumista ja mikä rakastumista? Varsinkin kun puhutaan minun tunteistani, ei sinun! Tai oletko tullut ajatelleeksi, että ehkä sinä oletkin jotenkin epänormaali, kun et voi rakastua ellet tiedä ensin että sinua rakastetaan? Ehkä se onkin vain pelkoa tai itsekkyyttä tai mitä ikinä, mutta haluat uskoa, että niin kaikki ajattelee. Mä sitä paitsi luulen, että enemmistö taitaa olla samaa mieltä kuin minä, ainakin jos luotetaan joihinkin nettigalluppeihin, jotka ei nyt tietenkään välttämättä kerro totuutta.

        Tarkoitatkohan sinä nyt sitten sitä, että sinun mielestä, jos ihastuu eikä saa vastakaikua niin pitäisi tukahduttaa tunteensa ja estää niitä kehittymästä rakastumiseksi? No, se on tietenkin jokaisen oma valinta, mutta ei se tarkoita ettei VOISI rakastua ilman vastakaikua. Ja toivottavasti minusta ei koskaan tule sellaista....


      • Niin...
        jokupahan vaan kirjoitti:

        joutua järjestettyyn avioliittoon ja sen verran sanon siitä, että jos ei minulla olisi ollut täysijärkisiä vanhempia niin paha olisi perinyt. En usko että järjestetyissä avioliitoissa oltaisiin sen onnellisimpia kuin itse kumppaninsa valinneissa. Järjestetyissä avioliitoissahan on vakaumuksensa joita noudatetaan ja sillä tavoin kestetään se elämä, oli se sitten vastoinkäymisiä tmv.
        Näin jälkeenpäin ajateltuna, tuskin olisin tässä kirjoittelemassa. Ei ainakaan nettiä olisi, vaan ehkä kirjoittelisin jossakin piilossa salaa vihkoihin. Sitä ns. rakkaudentunnetta ei ainakaan minun osaltani olisi tullut. En usko ainakaan.

        Mä en oikeastaan osaa sanoa, mutta niin sanotaan... Tietysti pitää ottaa huomioon sekin, ettei monissa kulttuureissa edes puhuta romanttisesta rakkaudesta, saati sitten valita kumppania sen perusteella!


      • täti Viliina
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Jos ensimmäinen pidempi parisuhteeni kesti seitsemän vuotta ja tämä nykyinen on kestänyt kohta vuosikymmenen, niin on sillä valinnalla jotain merkitystä. Odotan vastakkaisen mielipiteenomaavilta jotain todisteita.

        Tosin ikisinkut ovat mielestään parisuhteen parhaimpia asiantuntijoita. Minä vain kysyn, että millä kokemuksella.

        vastaasi kävellyt sellainen jonka kanssa on paremmin onnistunut kuin sen entisen. Eli kemiat käyneet paremmin yksiin. ;-)


      • Joo, on
        Marie-Cecile kirjoitti:

        Rakastuminenkin on prosessi. Se alkaa ihastumisesta ja kun siihen saa vastakaikua toiselta se kasvaa rakastumiseksi.

        Jos toinen osapuoli valehtelee rakastuneensa, tottakai se toinen on silti rakastunut, koska rakastumista&välittämistä voi imitoida tarpeeksi hyvin, että ei halua itse uskoa sen olevan totta jos halu uskoa sen olevan totta on niin suuri. Miksi kukaan haluaisi suhteeseen ihmisen kanssa joka ei olekaan yhtä huumaantunut sinun ihanuudesta mitä sinä olet hänen ihanuudesta? Eihän sellainen käy järkeen ollenkaan, eikö totta? Samanlainen emotiaalinen sijoitus kun puhutaan parisuhteesta on se reilu diili mitä me kaikki odotamme rakastuessa.

        Jos olet ihastunut etkä haluakaan häneltä suhdetta, näe mielessäsi tulevaisuutta, vaan olet todennäköisesti liian arka edes selvittääksesi kiinnostaisiko häntä vai ei joko koska ajatus että olisikin on pelottava, koska et ole valmis vielä oikeaan suhteeseen vaan olet elämänvaiheessa jossa kaukorakkaus on vielä se juttu tai et halua vain päästää irti mahdollisuudesta että hän olisikin kiinnostunut, koska et vain kestä ajatusta että hän ei pidäkään sinusta samoin kuin sinä hänestä.

        prosessi jne. mutta kun musta ei edelleenkään ole mitenkään oleellista saada vastarakkautta. Olisihan se kauhean kiva, kun prinsessa saisi aina prinssin ja kaikki olisi hyvin, mutta oikea elämä ei ole satu.

        "Miksi kukaan haluaisi suhteeseen ihmisen kanssa joka ei olekaan yhtä huumaantunut sinun ihanuudesta mitä sinä olet hänen ihanuudesta? Eihän sellainen käy järkeen ollenkaan, eikö totta? " No mä olen ollut suhteessa ihmisen kanssa, joka ei ollut tippaakaan ihastunut/rakastunut/tms. minuun. Itse asiassa kahdesti, vaikka toinen niistä loppui lyhyeen(muista syistä). Mä olin mieluummin ihmisen kanssa, johon minä olin rakastunut ja joka kuitenkin kohteli minua hyvin kuin yksin siinä tilanteessa kun heidät kuitenkin itselleni sain. Musta se kävi vallan hyvin järkeen. Sain olla heidän kanssaan, sain tehdä asioita heitä ilahduttaakseen, sain viettää aikaa rakastamani ihmisen kanssa, seksiä heidän kanssaan, jne. Olisihan se ollut kiva, jos hekin olisivat jotain tunteneet, mutta kuka olisi niin itsekäs, että heittäisi pois hyvän suhteen vain siksi, ettei toinen rakasta... Se ei käy järkeen...

        Ja silloin kun rakastuin työkaveriini, niin kerroin sen kyllä hänelle (jo ihastumisvaiheessa), häntä ei kiinnostanut. Mutta sain silti olla hänen seurassaan töissä ja vapaa-aikanakin, meillä oli hauskaa yhdessä ja olimme ystäviä. Siinä oli mulle enemmän kuin tarpeeksi.

        Ja olen aivan sataprosenttisen varma, että olin rakastunut kaikkiin kolmeen. Olen ollut myös vain ihastunut ja tiedän kyllä eron.


      • No mä en
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Jos ensimmäinen pidempi parisuhteeni kesti seitsemän vuotta ja tämä nykyinen on kestänyt kohta vuosikymmenen, niin on sillä valinnalla jotain merkitystä. Odotan vastakkaisen mielipiteenomaavilta jotain todisteita.

        Tosin ikisinkut ovat mielestään parisuhteen parhaimpia asiantuntijoita. Minä vain kysyn, että millä kokemuksella.

        kyllä ole mikään ikisinkku. Mulla on takana yksi pitkä parisuhde(pidempi kuin kumpikaan sun suhteista) ja yksi lyhyempi, tosin sinkkuna olen nyt ollut jo melkein kolme vuotta.


      • Siis mitä?
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Kunhan joku vielä osaa sanoa, että kuka tämän aviksen järjesti. Puhumattakaan siitä edellisestä seitsenvuotisesta suhteesta, mikä meni uskottomuuden takia perseelleen. Vastausta odotellen...

        Ps. Järjestetyt avioliitot sotivat jyrkästi maailmankuvaani vastaan. Sinulle se tosin voi olla ainoa vaihtoehto päästä munan makuun huoraamisen lisäksi.

        Pps. Oletko autisti vai lukivikainen, kun ymmärrät lukemasi väärin?

        Mikä on eewari? Mä olen maannut kahden miehen kanssa, eikä kumpikaan antanut mulle rahaa siitä. Miksi menet asiattomuuksiin, eikö täällä saa edes olla eri mieltä?

        En mä tarkoittanut sitä, että sun liittoa olisi järjestetty, vaan sitä, että jos todella haluaa suhteen, niin sillä on myös aika suuri todennäköisyys onnistua...

        Sinä tässä et osaa lukea...


      • Ei se musta
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Sääliä ei juurikaan heru.

        ole marttyyriutta, se on vain kykyä itsensä huijaamiseen... Kun haluaa nähdä lyönneissäkin rakkautta. Itsetunto ongelma ehkä...

        Mä en ikinä antaisi kohdella itseäni huonosti, en edes rakkaudesta. Mutta kyllä multa silti löytyy sääliä niitä kohtaan, jotka ei usko ansaitsevansa parempaa.


      • iloton elämä
        Ei tässä nyt kirjoitti:

        ole kyse mielipiteestä, vaan siitä, että minä en tajua, että miten se voisi ihan puhtaasti tieteelliseltä kannalta olla niin kuin sinä sanot... Koska niin paljon kuin me rakastumista ja rakkautta romantisoimmekin, niin meidän aivoille se on ihan vain yksi kemiallinen reaktio lisää muiden joukossa. Johon esimerkiksi haju vaikuttaa ihan valtavasti...

        Ja jos nyt aletaan oikein pohtimaan, niin jos sä sanot, että pitää tuntea hyvät ja huonot puolet, niin voidaanko silloin myös sanoa, että JOS olisi joku keino saada kaikki faktat tietystä joukosta ihmisiä, niin voisi tapaamatta sanoa, että tuohon minä rakastun. Ja kun en nyt edes tarvitse sitä ilmiselvää vastausta sinulta, niin tiedät, ettei se niin mene, koska tiettyihin ihmisiin tuntee vetoa ja toisiin ei ollenkaan. Vaikka se toinen, johon ei tunne vetoa voisi olla ominaisuuksiltaan paljon sopivampi kuin se johon tuntee. Eikä me ihmiset edes anneta mahdollisuutta kaikille maailman ihmisille, vaan ainoastaan sille hyvin pienelle joukolle, johon alun alkaenkin tunnemme vetoa, niin eikö silloin ole kummallista sanoa, että se luonteenpiirteiden tunteminen olisi noin oleellista? Ja vielä sekin, että onhan niitä ihan täysiä kusipäitä, jotka vain tekee kumppaninsa onnettomiksi, mutta joita ei silti jätetä, ihan vain rakkauden takia... Miksi se luonteenpiirteiden tunteminen on ollenkaan oleellista, jos se ei johda mihinkään?

        Rakkauden suuri mysteeri on juuri se, että sillä ei ole järjen kans mitään tekemistä. Rakkaus on suuri tunne, jota ei vain voi järkeillä, sitä joko on tai ei ole. Kun rakkaus kolahtaa kohdalle,pidä hatusta kiinni ja lujaa, se on nimittäin silloin menoa. Ilman rakkautta elämä olisi tylsää ja lohdutonta


      • trust_mii
        Niin... kirjoitti:

        Oleellisen sanana HALUAN. Mutta jos en saa, niin miten se muka estää rakastumasta? Ja ainahan siltä toiselta jotain saa; hymyn, muutaman minuutin juttelua, tms. Miksi sen jonkin pitää nimenomaan olla vastarakastuminen? Jos sinä olet oikeassa, mitä en usko, niin aika harva ihminen on sitten koskaan ollut rakastunut...

        Mä en ole koskaan käsittänyt tuota mitä sanoit, mitä moni muukin sanoo: jos siis et voi rakastua, ellei se toinenkin rakastu sinuun eikä se toinen voi rakastua ellet sinä rakastu häneen, niin miten se käytännössä voi tapahtua ollenkaan? Sovitteko, että tiistaina kello 16:55:21 rakastumme toisiimme?

        pahaa jälkeä tekee toivoton rakkaus ja huono suhde ihmiseen. Onhan noista paljon elokuviakin tehty... ja vierestäkin tullut seurattua kuinka toinen vajoaa eikä mitään voi tehdä.

        On aina oikein antaa pakit jos toisella ei ole toivoa. Kuka helvetti on niin narsistinen ettei tätä käsitä. Tunteita voi pidätellä mutta ne pidätetyt tunteetkin purkautuu joskus.

        Olihan Anneli Auerkin pahoinpidelty nainen. Kuseta väärää ihmistä niin voit olla yksi päivä kuollut! Millainen sadisti ollut tämä mies sitten. Tuskin se nainen sitä aktuu pätkääkään jos sen mies oli niin paha sille. ihminen voi tulla niin täyteen vihaa että se sekoaa..näitäkin on tullut nähtyä.

        Narsisteilla on pahimmat uhrit!


    • 25

      toivomaan, että kun oikea hetki elämässä tulee, saan hänet. Väkisin en rupea asiaa runnomaan läpi. Siihen asti nautin hänen läheisyydestään jos mahdollista, pyrin kommunikoimaan hänen kanssaan, nautin rakkauden pakahduttavasta tunteesta. Pidän myös sydämeni avoinna, jos löytyisi joku, jonka voisin saada ja joka olisi yhtä ihana. Jos ei löydy, olen kuitenkin saanut rakastaa.

      • Komppaan.


      • "Jos ei löydy, olen kuitenkin saanut rakastaa."

        Mikä siinä "rakkaudessa" ilman vastakaikua on niin ihanaa?


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        "Jos ei löydy, olen kuitenkin saanut rakastaa."

        Mikä siinä "rakkaudessa" ilman vastakaikua on niin ihanaa?

        Kuitenkin tuntea rakkautta.

        Toihan sanoi että etsii muutakin mutta jos ei löydy, niin on kuitenkin noi tunteet ollut. Parempi sekin kuin ei mitään :)


      • Rakkaudessa
        Ratikkakuski kirjoitti:

        "Jos ei löydy, olen kuitenkin saanut rakastaa."

        Mikä siinä "rakkaudessa" ilman vastakaikua on niin ihanaa?

        parasta on se tunne, se että tuntee niin vahvasti toista ihmistä kohtaan, vaikka joskus sattuisikin ihan hemmetisti. Mieluummin se, kuin jos ei koskaan tuntisi mitään. Mulle ei ainakaan koskaan ole ollut edes mitenkään oleellista mikään vastarakkaus. Tai no, en ole sitä koskaan kokenut, joten en sikäli tiedä, että miten hienoa se on, mutta mulle on riittänyt se jos vain olen saanut joskus edes jutella sen kohteen kanssa.


      • Rakkaudessa kirjoitti:

        parasta on se tunne, se että tuntee niin vahvasti toista ihmistä kohtaan, vaikka joskus sattuisikin ihan hemmetisti. Mieluummin se, kuin jos ei koskaan tuntisi mitään. Mulle ei ainakaan koskaan ole ollut edes mitenkään oleellista mikään vastarakkaus. Tai no, en ole sitä koskaan kokenut, joten en sikäli tiedä, että miten hienoa se on, mutta mulle on riittänyt se jos vain olen saanut joskus edes jutella sen kohteen kanssa.

        Olen kuullut tuon monesti ennenkin ja minä henkilökohtaisesti tunnen eri tavalla.


      • tiedän jääväni
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Olen kuullut tuon monesti ennenkin ja minä henkilökohtaisesti tunnen eri tavalla.

        vähemmistöön, mutta niin se vain mun kohdalla on.


    • jos olet rakastunut ihmiseen jota et ole jostain syystä saanut omaksi kullaksi, mihin kaikkeen olisit valmis hänet saadaksesi?
      -Ei kai siinä mitään mun tehtävissä olisi, hommahan on toisesta kiinni. Sitä vaan sitten toivoo ja odottelee ihmettä.
      En mä silti matele että miehen olis ihan turha kuvitella että jos armollisesti mun kanssa alkaa oleen, että voi sitten vaikka harrastaa muitakin muijia sankoin joukoin.. no way :D

      toivotko että rakkauden tunteesi häviäisivät kun et häntä voi saada?
      -Joo, mikään ei ole hirveempää kuin turhat unelmat ja turhat tunteet. Menee hyvät tunteet jne. ihan hukkaan. Kyllä ne joskus häviää, aika auttaa aina ja etäisyys. Tai ainakin painuu sen verran taka-alalle että elämän jatkaminen käy mahdolliseksi.

    • Ellin exä
    • ensin naurunalaiseksi ja tiedän ihastumisen tunteeni sitten häviävän, koska en häntä voi saada.

      • Mun kohdalla. Mä olen kerrassaan säälittävä :D


      • Papu.Sparrow kirjoitti:

        Mun kohdalla. Mä olen kerrassaan säälittävä :D

        enpäs heti huomannutkaan, että naurunalaiseksi tekeytyminen olisi sittenkin hyvä asia... ;)


      • realistiset ajatukse

        minäkin päädyin. Toivon kaikkea hyvää sinulle. Tulee joku muu joskus oikealla hetkellä ja oikeana aikana. Ties vaikka sinulla olisikin joku salainen ihailija johon törmäät jonain päivänä. Naurunalaisuus unohtuu mutta kaikki rimpsunrämpsy siinä ympärillä ajan kanssa ei. Hyvä että uskot ettet voi häntä saada. Vihdoin.


      • xena-183 kirjoitti:

        enpäs heti huomannutkaan, että naurunalaiseksi tekeytyminen olisi sittenkin hyvä asia... ;)

        Puhun siis vanhasta jutusta jossa tein itteni naurunalaiseksi. Eikä ne tunteet silti kuollut. Surkeeta :/


      • realistiset ajatukse kirjoitti:

        minäkin päädyin. Toivon kaikkea hyvää sinulle. Tulee joku muu joskus oikealla hetkellä ja oikeana aikana. Ties vaikka sinulla olisikin joku salainen ihailija johon törmäät jonain päivänä. Naurunalaisuus unohtuu mutta kaikki rimpsunrämpsy siinä ympärillä ajan kanssa ei. Hyvä että uskot ettet voi häntä saada. Vihdoin.

        Kyllä minulla on jo vähän aikaa ollut kaikki hyvin; toivottavasti sinullakin :)


      • heitetään huulta
        xena-183 kirjoitti:

        Kyllä minulla on jo vähän aikaa ollut kaikki hyvin; toivottavasti sinullakin :)

        aika ja etäisyys niin johan alkaa uutta syntyä onhan sen nyt jo huomannut poissa silmistä poissa mielestä


      • JACK-


      • men pitten står

      • heitetään huulta kirjoitti:

        aika ja etäisyys niin johan alkaa uutta syntyä onhan sen nyt jo huomannut poissa silmistä poissa mielestä

        Jos ei kerran vastakaikua saa, niin aika tekee tehtävänsä ja voi etsiä sitä vastakaikua muualta.

        Mitä pahaa siinä muka on?



      • Jack.Sparrowska
        men pitten står kirjoitti:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Brad_Pitt

        geelit ei vissiin toimineet kunnolla ( tuhkamuna) kun sai mamulapsilaumaansa omat kaksoset 48vuotiaana
        Viittaisi koeputkivauvoihin--yleensä Suomessa hedelmöitetään kaksi munasolua. muualla neljäkin.
        Mahtoi Brad-setä irvistellä rakkaudesta, kun pusseista punkteerattiin sperma että, jo siitä löydettäisiin siittiö.

        Poikamaisen näköinen Brad pappa on, mutta harmaa ja ryppyinen--ehkä tupakinkäryttäjä
        Tupakka vanhentaa ihon ja pippeli lakkaa toimimasta.

        Sorry, jos rikoin unelmasi


      • Paul.Sparrow
        Papu.Sparrow kirjoitti:

        Jos ei kerran vastakaikua saa, niin aika tekee tehtävänsä ja voi etsiä sitä vastakaikua muualta.

        Mitä pahaa siinä muka on?

        Vanha sanonta--------veisi puumat kaikki komeat nuoret miehet pois niin, jopa nuoret kaunottarekin nöyrtyisivät tottelemaan miestä, jonka sattuvat saamaan:D)


    • Onko siinä

      mitään tehtävissä... Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta, ei sille mitään voi. Ei minua kuitenkaan ole koskaan haitannut, etten saanut kumpaakaan niistä miehistä joihin olin rakastunut, olen onnellinen, että sain tuntea heidät. Ja aika parantaa ja auttaa unohtamaan.

    • BlueNightSatin

      jos olet rakastunut ihmiseen jota et ole jostain syystä saanut omaksi kullaksi, mihin kaikkeen olisit valmis hänet saadaksesi? - emmä rakastu sillain, ellei vastakaikua tule..ihastumiset taas haihtuu jos ei niihinkään saa vastakaikua..valmis olisin antamaan tilaisuuden suhteelle, mutta ei yksin sekään onnistu :)

      toivotko että rakkauden tunteesi häviäisivät kun et häntä voi saada? - kyllä ne häviää aikanaan..

      • lopetetaan tämä

        olin kai kerran rakastunu tai jotai
        sitte olin valerakastunut (vähä ku valeraskaus)
        mut se mies huomas sen
        siihe se loppu
        ihastumisia satoja takana


      • BlueNightSatin
        lopetetaan tämä kirjoitti:

        olin kai kerran rakastunu tai jotai
        sitte olin valerakastunut (vähä ku valeraskaus)
        mut se mies huomas sen
        siihe se loppu
        ihastumisia satoja takana

        valerakastunut? Jännä termi. Jään miettimään sen rakennetta. Hmm..ihastumisia tulee ja menee, rakastumiset taas on harvinaisia. Tai riippunee immeisestä varmaan? Satoja kuulostaa kuiteki paljolta, emmä tiiä onko se ja millä mittapuulla kukin mittailee. :)


    • antibarbi

      jos olet rakastunut ihmiseen jota et ole jostain syystä saanut omaksi kullaksi, mihin kaikkeen olisit valmis hänet saadaksesi?

      No riippuu tietenkin syystä, mutta jos tunnustelut eivät tuota tulosta, niin en yhtään sen enempään. Tunteita ei voi omistaa. Se joko natsaa tai sitten ei, ei ihmistä voi omistaa. Uusia miehiä kyllä tulee aivan varmasti.

      toivotko että rakkauden tunteesi häviäisivät kun et häntä voi saada?

      Haalistuuhan ne väkisin, jos on terveellä järjellä varustettu ihminen. Lämpimät tunteet voivat säilyä vaikka koko loppu elämän eikä siinä ole mitään vikaa. Mukavampihan se on positiivista ajatella ihmisistä kuin negatiivista.

      • 1naisenmies

        Olen edennyt laatimani suunnitelman mukaan, aikataulu on pitänyt ja nyt saalis vaikuttaa melkosen kypsältä poimittavaksi. Kohta nautiskelen, se on varma se.


      • 1miehennainen
        1naisenmies kirjoitti:

        Olen edennyt laatimani suunnitelman mukaan, aikataulu on pitänyt ja nyt saalis vaikuttaa melkosen kypsältä poimittavaksi. Kohta nautiskelen, se on varma se.

        Siihen toteen, ettei siihen tarvitse vastata, sillä hän on minun and soon.


      • hihihihihihi
        1miehennainen kirjoitti:

        Siihen toteen, ettei siihen tarvitse vastata, sillä hän on minun and soon.

        .


      • älä unta näe
        1naisenmies kirjoitti:

        Olen edennyt laatimani suunnitelman mukaan, aikataulu on pitänyt ja nyt saalis vaikuttaa melkosen kypsältä poimittavaksi. Kohta nautiskelen, se on varma se.

        huh huh mitkä oletukset
        linnut vieneet kuule saaliin
        ei nautintoja


    • Marie-Cecile

      jos olet rakastunut ihmiseen jota et ole jostain syystä saanut omaksi kullaksi, mihin kaikkeen olisit valmis hänet saadaksesi?

      -vellomaan omassa surkeudessani ja syömään paljon herkkuja ja katsomaan romanttisia komedioita ja surkuttelemaan kavereiden kauhuksi että kuinka ihana se onkaan eikä edes huomaa... eli en kauheasti olisi valmis tekemään saadakseni hänet, jos hän ei ole kiinnostunut.

      toivotko että rakkauden tunteesi häviäisivät kun et häntä voi saada?

      --tottakai... kuka haluaisi velloa surkeudessa kun ihastus ei tykkää samanlailla takaisi

      • -Puskasta-

        et sitten itse "nosta sitä kissaa pöydälle" ja kysy saatko rakkauden tunteillesi vastakaikua?

        *ehkä onkin niin että elät vain: kerran?*


      • Marie-Cecile
        -Puskasta- kirjoitti:

        et sitten itse "nosta sitä kissaa pöydälle" ja kysy saatko rakkauden tunteillesi vastakaikua?

        *ehkä onkin niin että elät vain: kerran?*

        on kun on saanut jo pakit. eikös se se tilanne ole, jos joku on ei ole kiinnostunut?


      • täti Viliina

        itsesi herkuilla ihastuksesi vuoksi? Ei se syömällä tule, eikä itkemällä. Tulee jos on tullakseen, jos ei niin olkoon siellä missä onkin. Ei elämä siihen lopu. Itseään voi hoitaa siitäkin huolimatta.


      • Marie-Cecile
        täti Viliina kirjoitti:

        itsesi herkuilla ihastuksesi vuoksi? Ei se syömällä tule, eikä itkemällä. Tulee jos on tullakseen, jos ei niin olkoon siellä missä onkin. Ei elämä siihen lopu. Itseään voi hoitaa siitäkin huolimatta.

        mutta onneksi en itke ja surkuttele kuukausia tuossa jamassa. ;)


      • Paul.Sparrow
        Marie-Cecile kirjoitti:

        mutta onneksi en itke ja surkuttele kuukausia tuossa jamassa. ;)

        maailman pillut ovat vain reikiä, kuten verkkopaidassakin----lanka on vain sitomassa reiät yhteen


      • peukku ja komppaan. Paitsi, että mä ehkä ryyppäisin vaan herkkujen sijaan.

        Eipäs.... Herkkujen ja romanttisuuden sijaan pohtisin asiaa miehen logiikassa.


    • Tsegi

      Miten voi olla rakastunut naiseen, joka ei ole kiinnostunut sinusta?? En usko, että tällaista miestä löytyy.

    • kirpela

      voi vaan saada, joskus ystävyyskin on hyvä ratkaisu. Joskus taas vetäytyminen pois, jos liikaa kirpaisee.

      Suhde on kahden kauppa, joten omiminen ja toisen tontille vyöryminen ei toimi vaan ahdistaa.

    • tosivaitaru

      Ensinnäkään ei voi olla rakastunut, korkeintaan ihastunut tuossa tilanteessa. Ihastuksen tunteet kuolevat, kun niitä ei ruokita. Simple.

      "Mihin kaikkeen olisit valmis hänet saadaksesi?" Kuulostaa Barbara Cartlandilta.

    • ei viisastunut

      vähän kyllä ihmettelenki miks varattu mies muhun niin halus tutustua... ja nyt sitten haikailen vaan hänen perään vaikka muitakin ois :/ mikä on kohtuullisen tyhmää.

      Jonkin verran mulla tuntuu olevan taipumusta tämmöiseen.

      ajttelin etten koskaan voi mennä pariskunnan väliin pitkään, mutta nyt kyl muutin mieltäni siitäki :(

    • :)

      seuraavaa biisiä (säestäen itseäni kitaralla tai rumpusoololla)

      Toiset on luotuja kulkemaan,
      Toiset on liikkeellä luonnostaan
      Yksi näistä lienen, enkä milloinkaan
      Voi samaa paikkaa sietää kuin ehkä viikon korkeintaan

      Toiset on luotuja kulkemaan,
      Kurkunpäätä kivistää tiestä noussut tuhka tuo
      Eikä harva puusto suojaa auringolta suo
      Mistä matka minne, kuinka sen mä tietäisin
      Paista päivä hiukan lempeämmin

      Toiset on luotuja kulkemaan,
      Toiset on liikkeellä luonnostaan
      Helvetin ja taivaan tunnen maallisen,
      On taivaallista yksin, helvetti kanssa toisien

      Toiset on luotuja kulkemaan,
      Yksin, yksin vaan...

      Kurkunpäätä kiristää tiestä noussut tuhka tuo
      Eikä harva puusto suojaa auringolta suo
      Mistä matka minne, kuinka sen mä tietäisin
      Paista päivä hieman lempeämmin

      Toiset on luotuja kulkemaan
      Yksin, yksin vaan...


      Saatan maalata muutaman maalauksen ja juosta useamman lenkin ja käydä useammin nostelemassa puntteja salilla.

      Terv:ikuinen optimisti aina yksin naikkonen

    • Sekin on keksitty

      "jos olet rakastunut ihmiseen jota et ole jostain syystä saanut omaksi kullaksi, mihin kaikkeen olisit valmis hänet saadaksesi?"

      Mitä olen valmis tekemään jotta pystyisin ylittämään korkeushypyssä 3 metriä? (jos se on se mitä nyt sattuisinkaan haluamaan)

      En mitään, sillä ihminen ei ikimaailmassa pysty hyppäämään korkeushypyssä kolmea metriä. Kaikki "olen valmis ...." jutut on siis tuossa tapauksessa huuhaata. Mahdoton on mahdotonta, ei ole mitään mitä kannattaa tehdä - siis ei tehdä.

      "toivotko että rakkauden tunteesi häviäisivät kun et häntä voi saada?"

      Ei ole minun kädessäni kadottaa sitä tunnetta eikä toivo tai toivottomuus muuta mitään tunteen suhteen. Jos tunteet voisi valita ehkä tekisin valinnan - mutta kun ei voi. Siksi olennaista onkin oppia elämään sen tunteen kanssa vaikka sitten yksin tai jonkun muun kanssa joka on tavoitettavissa.

      Sitäpaitsi kun kysyt että "mitä mies on valmis tekemään" niin se että hän ei yritä millään tavoilla saada sinua ja pysyy poissa voi olla oma vaivansa rakastuneelle miehelle. Jos hän kokee (etenkin jos olet sanonut niin, ollut negatiivinen tai jotain) että hän ei ole kaivattu hän saattaa katsoa parhaaksi että pysyy poissa elämästäsi ja valitsee tehdä niin. Sinähän osoitit ettet halua, ja mies tietää että hänen rakastunut läsnäolonsa toisi ongelmia miehelle ja sinulle ja syventäisi tuskaa. Silloin on parempi valita olla poissa ja pyrkiä välttämään kontaktia. Sitäkin se rakkaus voi olla, laittaa toisen etusijalle omien (mahdottomien) tarpeidensa kannalta. Jos mies olisi halunnut suhdetta ja sinä et on silloin se miehen halu mahdoton, rakkaudessa on sinun etusi ja rakkauden mukaista lähteä pois ja pysyä. Et välttämättä koe koskaan mitä rakastunut mies tekee vuoksesi sillä se mitä hän tekee on siivoaa itsensä pois. Jos et näe mitään on hän onnistunut täydellisesti. Se mitä miehen päässä on sinusta... sille ei voi mitään. Ei vaikka tahtoisitkin ehkä niin.

      http://www.youtube.com/watch?v=x5c1df-esx8

      • sivusta kommentti

      • tunnsintunnen

        kuin tunsin silloin luoksein saavunhan.....kaikin laillisin keinoin


    • trust_mii

      Jos olet rakastunut ihmiseen jota et ole jostain syystä saanut omaksi kullaksi, mihin kaikkeen olisit valmis hänet saadaksesi?*aika paljoon tai sitten en juuri mihinkään jos tilanne täysin mahdoton.Kun tuntee itsensä että rakastuu helposi illuusioihin, osaa kelata sitäkin että miten paljon asiaan tuhlautuu turhaa energiaa. Noin ajattelen ja en edes usko että voisi mennä niin yksiin jonkun kanssa että siitä tulisi sihde.

      Kyllä ma silti härkin ja pelaan psykologisesti mun ihastuksien/kiinnostuksien kohteiden kanssa. Se on mun testini-mitä väliä sillä on kun ei mistään kuitenkaan tule ikinä onnelliseksi?


      toivotko että rakkauden tunteesi häviäisivät kun et häntä voi saada?
      En tietenkään mutta ne häviävät kyllä aina aikanaan kuten häviävät tunteet suhteessakin! Tunteiden sijasta kannattaa keskittyä asioiden tekemiseen.

    • valmis mihinkään. Jos jompaa kumpaa osapuolta ei kiinnosta niin ei kiinnosta, ei siinä mikään venkoilu auta. Kyllä ne omat fiilarit siitä laskee sitten kun tajuu ettei ole mitään mahdollisuuksia.

    • Anonyymi

      ahh hän on niin ihana :) tänäänkin näin mutta tuntuu ettei ole tilaisuutta sanoa asioista <3 mutta ehkä kohta.. Nyt tiedän milloin hän tulee ja mihin.

      Olisin aika moneen asiaan valmis, ja tänään räjähti taas kun näin hänet :) Voisin luopua useista asioista elämässäni, mutta jos hän ei rakastaisi mua niin miksi luopuisin..?

      Tiedän etten ehkä koskaan saakaan E-henkilöä mutta silti hän on ihana :) ja ehkä toivonkin jopa että mun tunteet säilyisi aina ihan pelkkinä minimaalisina hippuinakin kun ajattelisin häntä :) I love him so much and I don't know what to do now :/ Maybe he likes me, maybe not..? Ikäeroa n. 2v.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2460
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1920
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1388
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      984
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      861
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      840
    8. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      59
      825
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      50
      802
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      745
    Aihe